Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Bij nummer 2 had je iets meer omhoog moeten schieten. Dan ben je wat van die saaie zwarte voorgrond af.
1 & 6 zijn erg gelikt.
[ Voor 9% gewijzigd door Jasper op 16-01-2007 18:59 ]
En als het dan toch echt perse moet... de onderste 20% van foto 2 kan je zo wegknipppen.
Donetiesum schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:55:
Kun je ze clickable maken, zodat we wat grotere versies kunnen zien. op het eerste gezicht zien ze er heel goed uit, vooral 5 en 6. Wat vindt de rest ???
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik ga ze niet een voor een langslopen, ik heb er eigenlijk weinig op aan te merken. Fijne kleuren, fijne serie.
Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben, heb je er ook nog een anti-ruis programma overheen gegooid, of produceert die D80 echt zulke cleane plaatjes?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Verwijderd
Als ik zelf foto 6 had geschoten, dan had ik hem ook een keer gemaakt zonder verkeer denk ik. Gewoon voor de heb
Verwijderd
Je bent echt enorm goed omgegaan met de verschillende kleuren, wat de serie ook heel interessant maakt omdat iedere foto duidelijk een andere kleur heeft. Wat bij nachtofoto's vaak gebeurt is dat alles een wat oranje (natriumlampen) gloed heeft, dat heb jij goed weten te voorkomen!
Favoriet is #4, vanwege het enorme detail in de gevel
Ik krijg bij #3 overigens een enorme Las Vegas vibe, ben er alleen nog niet uit of dat positief of negatief is
[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 17-01-2007 00:16 ]
Vindt foto 6 de minste van het stel, links iets een flaretje oid. Het truukje met de lange sluitertijd vind ik hier niet zo mooi.
Een fontein met het juiste licht en een lange sluitertijd geeft hele mooie effecten. Kijken of ik er hier in de buurt ergens 1tje kan vinden.
This footer is intentionally left blank
Ik heb er nog wel een aantal die ik de moeite waard vind, die zal ik hieronder plaatsen.
1. Gave plaat, maar ik zou persoonlijk liever mat minder voorgrond en meer bovenkant willen hebben. Voor mijn gevoel is hij wat platgeslagen (qua compositie).
2. Bij deze plaat had ik liever wat meer lucht gezien en minder van de onderkant. Aan de bovenkant vind ik hem namelijk wat krap gekaderd.
3. Nette plaat met als minpuntje de krappe kadering aan de onderkant. De ronde boog van de vijver had ik liever iets meer in beeld gehad
4. Deze vind ik het minst mooi uit de serie. Er zit naar mijn idee te weinig spanning in.
5. Qua compositie is hij netjes, maar wat jammer aan deze plaat is dat de torentjes wegvallen in de duisternis. Het was waarschijnlijk mooier geweest als het nog niet helemaal donker was geweest.
6. Hele fijne plaat! Ook hier vind ik de kadering weer wat aan de krappe kant (bovenkant).
7:

8:

9:

10: (al een keer in het solotestcase topic geplaatst, dit is een iets andere bewerking)

11:

12:

[ Voor 27% gewijzigd door Rudedadude op 17-01-2007 15:37 ]
vooral 1 en 6 vink erg mooi.
canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX
Paling Terran & Shaman
Heb je per toeval foto 12 in hogere (lees: wallpaper
1280*800Rudedadude schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:20:
Moet je even je schermresolutie geven, dan maak ik er eentje voor je
Heel hard bedankt, de foto staat te pronken
Al wil ik als kanttekening erbij plaatsen dat ik de foto's van die grote Kerstboom niet echt heel super vind... Misschien had een hoger diafragma meegeholpen tot mooiere 'sterretjes'?
Maarja, dat is ook maar iets wat mij opvalt als beginneling.
Heb je alle foto's twee keer genomen met verschillende belichting en over elkaar geplakt of alleen een paar? Zou je nog wat meer kunnen vertellen over de gebruikte technieken en bewerkingen in PS?
Kan je foto 12&17 op een resolutie van 1680x1050 uploaden ?
Alvast bedankt ^^
The ramblings of an idiot
Verwijderd
Aan de kerstboom te zien met kerstMcBoom schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:59:
Schitterende foto's!Wanneer ben je in Londen geweest?
Duh.... Ik ben halverwege december in Londen geweest, vandaar. Grappig, ik heb bijna net zo'n foto van Harrods, maar dan van de andere kant
The ramblings of an idiot
Ik ben van 15 tot 22 december in Londen geweest, dus de week voor kerst.
Ik heb geen enkele foto 2 keer genomen. Alles heb ik in raw geschoten en door dezelfde raw met een verschillende exposure-compensations om te zetten naar jpeg en vervolgens weer samen te voegen in 1 afbeelding kreeg ik net wat meer detail dan een normale jpg. Verdere nabewerking valt wel mee: bleangrijkste wat ik gedaan heb is dmv curves bepaalde delen van de foto wat meer contrast gegeven, verder verkleinen, usm (0.5, 150, 0) en dat zijn ze.
@ RBH: nee, ik heb al diafragma's gebruikt van 11-22 geloof ik, dus nog kleiner helpt niet nog verder om van die sterretjes te krijgen, uiteindelijk worden de foto's er juist minder scherp van. In bepaalde foto's is het licht van de kerstboom gewoon niet sterk genoeg om dat soort effecten op te leveren.
Op de reactie van relonky:
Ik heb in foto 1 al een heel stuk stoep afgeknipt van de onderkant en 2 had ik het dus ook kunnen doen. Ik was er toen niet zo happig op om schuin omhoog te fotograferen, omdat je dan vervromingen en schuine lijnen krijgt. Inmiddels heb ik een bewerkoptie ontdekt die dat redelijk goed wegwerkt, maar dat wist ik toen nog niet1. Gave plaat, maar ik zou persoonlijk liever mat minder voorgrond en meer bovenkant willen hebben. Voor mijn gevoel is hij wat platgeslagen (qua compositie).
2. Bij deze plaat had ik liever wat meer lucht gezien en minder van de onderkant. Aan de bovenkant vind ik hem namelijk wat krap gekaderd.
Dat ging in dit geval niet, ik stond al tegen de rand van het bordes aan en die wilde ik er niet op hebben.3. Nette plaat met als minpuntje de krappe kadering aan de onderkant. De ronde boog van de vijver had ik liever iets meer in beeld gehad
Heb je gelijk in, maar het lukte me niet overal om met de schemering op de goede plek te zijn.5. Qua compositie is hij netjes, maar wat jammer aan deze plaat is dat de torentjes wegvallen in de duisternis. Het was waarschijnlijk mooier geweest als het nog niet helemaal donker was geweest.
[quote]
I can't wait to shoot!
Alleen 17 nog denk ik (Hoop ikibfranky schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 21:54:
Prachtige foto's !!
Kan je foto 12&17 op een resolutie van 1680x1050 uploaden ?
Alvast bedankt ^^
Ik vind de foto's echt supermooi! Ongelooflijk! Zo scherp en dan in het donker. Ik ben eveneens fan geworden! Alles klopt gewoon.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Woeps, verkeerde foto glinkt. Heb de link aangepast.
Super bedankt! Pronkt nu op mijn desktop als wallpaper. Mijn vriendin vond hem ook geweldig!Rudedadude schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:30:
[...]
Woeps, verkeerde foto glinkt. Heb de link aangepast.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Je hebt niet toevallig 17 nog in 1280x800?

Ticking away, the moments that make up a dull day
Kost het zoveel moeite om zelf van de 1280x1024-versie (hierboven gepost) 224 pixels af te snijden?Wormaap schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:39:
Damn, nice foto's
Je hebt niet toevallig 17 nog in 1280x800?
The devil is in the details.
Zeker niet, had ik ook al aan gedacht. Maar ik was benieuwd welke 224 pixels de TS zelf zou kiezen eraf te snijdenHahn schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:40:
[...]
Kost het zoveel moeite om zelf van de 1280x1024-versie (hierboven gepost) 224 pixels af te snijden?

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 20-01-2007 19:45 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
300% mee eens, dit was ook de eerste reactie die er bij mij op kwam: strak!Jasper schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:59:
Strakke serie!
Bij nummer 2 had je iets meer omhoog moeten schieten. Dan ben je wat van die saaie zwarte voorgrond af.
1 & 6 zijn erg gelikt.
en waarom moet ik het tegenwoordig nog doen met 1024x768
De tower Bridge 1600x1200
Uitzicht over de Thames 1280x800
@gersompie: volgens mij zijn alle foto's wel redelijk scherp, de foto van Harrods is et 1/40 uit de hand de minste. Ook op 100% zijn de meeste foto's echt scherp te noemen, ze zouden hooguit iets minder scherp dan maximaal mogelijk doordat het diafragma te ver dichtgeknepen is, maar dat zou op de getoonde resoluties geen probleem moeten kunnen zijn
Heb je #1 en #6 in 1024x768? Senks!
(de rest ook, maar die 4 springen er echt bovenuit)
ik heb ze totaal gemist voor de hotshots, maar nummer 7 was er zeker in gekomen.
Zeer goed werk.
[ Voor 93% gewijzigd door YellowCube op 07-02-2007 19:56 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world