Hoedje schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:32:
[...]Nofi, maar je kan toch moeilijk zeggen dat je neutraal bent. Je post in het PS3 topic alleen maar positief en in het Xbox 360 topic alleen maar
negatief kritisch

. Dat is helemaal niet erg, maar om dan in dit topic dingen te gaan afkraken is niet zo netjes.
Waar kraak ik dingen af? Dat is het hem nu juist. Zodra iemand niet laaiend enthousiast is en kanttekeningen plaatst is die persoon anti-MS, aan het afkraken en wat al niet meer. Sorry maar dat vind ik echt aan sneuheid grenzen.
Ik heb zowel een ps3 als een 360 en heb echt geen geld uitgegeven aan een 360 om daar niet ook leuke games op te willen spelen.
Vooral het verhaal over type 2 demo is nogal ongeloofwaardig. Of wil je serieus beweren dat zelfs Jimmy Fallon in de Late Night Show gechoreografeerd is

Mja, ik zal je lame smiley maar negeren. Het systeem werkt met een infrarood raster geprojecteerd op de objects in de kamer. De camera registreert hoe de joints in dat raster in de 3D wereld zich bevinden. Dit is nooit precies te krijgen, dus heb die illusie niet. Verder ziet de camera geen mensen, maar slechts dat raster en de objects waarop het valt. Loopt iemand voor jou langs, dan zal de camera dat registreren als jouw beweging. Verder is contrasterende kleding gewenst, om objects te herkennen die op dezelfde afstand van de camera zich bevinden en bv 2 mensen naast elkaar op de bank te herkennen. Op de public 'demo' had men die kleding aan, in de prefab video in de huiskamer met die happy family tijdens de e3 show niet. Die video was echt fake, en aantoonbaar fake. Jazeker dat het type-2 demo was.
Er zijn wel meer problemen te verzinnen, ik heb er al eerder een aantal opgenoemd. Ik geef niet aan dat het ruk is, ik zeg alleen dat als men denkt dat dit de volgende generatie controller wordt, je echt bedrogen uitkomt, want daar is het niet geschikt voor. Het is geschikt voor workouts als 360-fit en aanverwante zaken, en een enkele gadgetfreak zal wellicht het blijven beweren dat het besturen van een interface beter gaat met je handen en niet-preciese movement van je pointer mbv je vinger, het zij zo.
Dus, wil je serieus discussieren hierover of wil je net als de andere cheerleaders hier maar wat roepen en iedereen die wel degelijk erover nagedacht heeft afserveren als 'anti' ?
Natuurlijk moeten we kritisch blijven, maar dat zullen we wel zien als MS het op de markt brengt. Als het dan niet werkt, dan zullen ze wel door het ijs zakken. De concurrentie is immers sterk op dat vlak met Motion Plus van Nintendo en de nieuwe gekleurde stokjes (ik weet echt niet hoe dat heet) van Sony. Maar tot op heden wil ik ze best het voordeel van de twijfel geven... het is immers echt weer wat anders dan de kant die Nintendo en Sony opgaan.
Het is anders, dat is zeker zo. Je kunt er andere dingen mee doen dan met de dingen van sony en nintendo. Je kunt er 1 ding niet mee: gamen. Je kunt wel workout zaken doen en daar wellicht games omheen verzinnen die beter werken dan wat nintendo nu heeft en wat sony met zn sambaballen wil bereiken. Maar ga niet beweren dat dit een motion-capture gaat doen van de gamer en zo gamen echt gaat veranderen of dermate precies is dat het een controller zou kunnen worden. Ga maar eens nadenken hoe deze camera zou moeten detecteren dat jij op een knop drukt of een bal gooit (wanneer laat je hem los?).
DarkShadow schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:08:
@EfBe Ik ben het vaak met je eens, en ik denk ook dat vooral Milo wat mooier gemaakt is in de demo. Maar ik ben het niet met je eens dat Natal grote potentie heeft. Ik geloof dat toepassingen als headtracking en accessoires nog steeds goed mogelijk zijn en juist het systeem beter kunnen helpen te tracken. Het is immers gemakkelijker voor de cam om een duidelijk gedefinieerd object te volgen.
Dus wat sony bedacht heeft bedoel je? Dat is nl via de eyetoy het tracken van objecten die voorgedefinieerd licht afgeven.
Denk eerst na over hoe natal werkt. Daarna kun je wellicht dingen erbij gaan halen die in het verlengde liggen van wat MS heeft bedacht. Waarom zou je objects gaan tracken op andere manieren dan een raster, dan kun je net zo goed het raster weggooien en alleen de objects tracken.
Dingen als Milo kunnen wel degelijk goed geïntegreerd worden in bv rpg's. Wat boeit het nou dat je niet alles kan zeggen en hij je vragen omzeilt, dat is nu sowieso toch nog veel beperkter (5 keuzes maximaal). Het lijkt me eigenlijk wel leuk om alles in ieder geval te kunnen zeggen en dan nog een reactie terug te krijgen, ook al is die ontwijkend.
Tuurlijk, maar daar is niets revolutionairs aan want dan pak je wat speechrecognition papers van de ACM site en gaat aan de slag. Je kunt nu via speechrecognition ook al Microsoft exchange besturen, bv via je mobiel. In die zin is het helemaal niet zo revolutionair, het demo-de erg goed en iedereen was 'in awe'. Het nare is alleen dat de demo veel TE fake was, het leek nl. precies alsof kate met die milo aan het praten was. Je kunt dan wel gaan roepen "dit kan niet echt zijn, maar ik zie het toch" en daar gaat het mis: de meerderheid van de kijkers ziet alleen "sjeeeemig, wat zijn ze goed zeg!" en een kleine groep roept "Maar het kan niet!" en het gewenste effect is bereikt.

De bal ligt natuurlijk bij MS, maar zoals al gezegd werd door Pachter: For the first time they got it right. Hopelijk houden ze dat ook zo en maken ze er geen lips/in the movies prut van. Ik zeg 50% kans op succes.
Wat hadden ze dan goed? Milo en Natal? Kan ik daar mee aan de slag dit jaar? Nee. Volgend jaar? nee. De gamer wil gewoon games. En niet meer van hetzelfde, maar nieuwe ervaringen, grootser, intenser. Alle drie lieten ze zien dat ze dat niet voor elkaar hebben.
En ja, dat is critisch en ja, de cheerleaders zullen dat anti-<insert favorite console here> vinden, so what? We hebben er als consumenten toch geen reet aan als de markt zich settled rondom een kleiner wordende groep zich steeds herhalende games? Ik zeg hiermee niet dat bv natal of andere motion crap dat dus oplost en ik me tegenspreek, ik zeg juist dat je anno 2009 en komend jaar, met je 360 of ps3 gamet met je controller en dus een game wilt spelen die nieuw is (anders kun je net zo goed een oude game spelen) en meer biedt dan wat je al gezien hebt. Ik zie dat niet in grote lijnen gebeuren, het is sequal na sequal van beproefde franchises en af en toe een nieuwe franchise met dezelfde kenmerken.
Best wel entertainment, daar niet van, maar er zit zoveel meer in. Ik zou daarom graag zien dat men ipv geld te stoppen in natal en milo om nintendo de loef af te steken geld zou steken in het starten van bv 5 of zelfs meer nieuwe franchises die ervaringen geven die je nu niet vaak terug vindt en die je kunt spelen met wat men al heeft: de console en de controller. Nu zijn de echte juweeltjes te schaars naar mijn mening. Ik bedoel... nog een halo game. kom op...
[
Voor 34% gewijzigd door
EfBe op 14-06-2009 17:29
]