Toon posts:

Zou jij een brain implant nemen voor betere game-ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Ik zat net dit artikel te lezen Reading the Surface of the Brain. Het artikel gaat over een nieuwe start-up die een brain implant aan het ontwikkelen is die 'oppervlakte signalen' van de hersenen kan vertalen naar computer commando's. Het werkt daarmee nauwkeuriger dan bijv. EEG-scans, aangezien de implant direct aangesloten is op de hersenen. Hun product moet straks patienten helpen die geparalyseerd zijn of bijv. een arm of been missen en straks via een prothese betere controle weer krijgen: de implant moet nl. straks ook zelfs 3D-spaces gaan ondersteunen. Nu ondersteunt hij slechts denken aan 'up', 'down', 'left' etc en daarmee de computer aan te sturen. Er zijn echter ook kritische geluiden te horen, zo wordt betwijfelt of het echt wel zo geavanceerd kan worden als zij willen. Daarnaast zagen we Microsoft ook al verder ontwikkelen aan de game ervaring met hun product van Natal. Ook kun je natuurlijk via drugs je game-ervaring verhogen, maar dit is meestal slecht voor je gezondheid en kan mogelijk een dure verslaving worden.

Kijken naar een 2D-scherm, een joystick etc, zijn eigenlijk allemaal best wel simpele methoden om iets te presenteren en lijkt bij lange na niet echt. Stel nou dat over 20 jaar een consolebouwer komt met een implant waardoor je geen 3d-bril, geen motion-sensing, geen wii-motes etc nodig meer hebt - maar echt wordt opgezogen in de gamewereld. De implant stuurt je hersenen aan en schept een nieuwe werkelijkheid voor de hersenen: die van de betreffende game. Daardoor lijkt alles echt: geur, wind, pijn, etc. alle senses worden nauwkeurig naar je hersenen doorgestuurd, en die denkt vervolgens dat het allemaal echt is.
Nu lijkt het allemaal nog Science Fiction: maar ik denk wel dat die toekomst ooit zal komen.

Zou jij dan t.z.t. zo'n implant nemen? Hoe ver ga jij voor de ultieme game-ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:29
Heb hier laatst ook een topic voorbij zien komen met een soortgelijke vraag, en een enquete eraan vast.. ff zoeken

gevonden: Brain-Computer Interfaces voor Shooters

Zoals ik ook al in dat topic suggereerde, wanneer ze dit kunnen waarnemen en omzetten naar snellere reactietijden, wordt je praktisch een aimbot..

En wat is er nog de lol van als je niet gebruik maakt van je oog-hand coordinatie, want daar draait het zeker in FPS games om: accuracy

[ Voor 68% gewijzigd door loewie1984 op 04-06-2009 09:12 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
zonder twijfel zou ik dit doen, doet me denken aan Tom Clancy´s Netwerk force ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Hmmm.... Interesseante stelling....

Ik denk dat het bij mij zou stoppen bij een implant waarmee ik games en andere zaken zoals mijn auto kan aansturen, maar wel wil blijven vertrouwen op mijn eigen gevoel, zicht en reukzin. Als dat er in komt dan weet je op een gegeven moment echt niet meer van nep te onderscheiden en schiet je voor je het weet in het echt iemand voor zijn donder... Extreem gesteld natuurlijk, maar het gaat me om hoe je echt van nep kan onderscheiden...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 11:15

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

ik weet niet, als het echt alles alles doorstuurt zoals je zegt (pijn, ....) denk ik dat ik zal passen :)
Voel er namelijk niet zoveel voor om dezelfde pijn IRL mee te maken bij een spel waar je neergeschoten wordt....

Als het enkel lijkt alsof je in de wereld rond stapt en bv. een brandgeur kan waarnemen met wind etc.... lijkt me dit dan weer wel fijn :)

maar inplanten.... ik denk het niet :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevernooitniet. Sommige dingen horen gewoon niet. Alles wat gebruikt kan worden kan en zal ook misbruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:17:
Nevernooitniet. Sommige dingen horen gewoon niet. Alles wat gebruikt kan worden kan en zal ook misbruikt worden.
Ook niet om een spel te besturen? Alleen dat en geen feedback.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet. Het is maar een spelletje, en je weet nooit wat er aan informatie wordt uitgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Mja, dat komt in stappen denk ik, de eerste versie is volledig passief (alleen "kijken" wat je denkt), en daar kan je dan een game sneller mee besturen etc. lijkt me niet echt intressant (aimen en tactiek zijn het enige leuke anyway in een FPS) voor de huidige gametypes. Misschien wel weer in een strategy game ofzo, waar je hele bergen units kan besturen zonder veel met je muis te moeten klikken :)

Een 2e versie kan ook dingen beinvloeden, bijvoorbeeld de bovengenoemde geursensatie, gaat wmb "over the edge" qua wat veilig is; op het moment dat die hardware fysiek in je brein kan rommelen, en stel je voor dat iemand dat "hackt", of er zit een bug in... of wat als er een bliksem inslaat... die dingen kun je niet allemaal afdekken, en dan straks hebben we "killing over the internet". Dit is wel weer erg intressant (stel je voor dat het zo geavanceerd is dat je een "holodeck" experience krijgt, alleen heb je geen holodeck nodig, alleen een chipje in je kop en een PC met een geschikte wereld)

Hoe dan ook, het zal een afweging positieve ervaring/veiligheid/kosten zijn neem ik aan...

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Om in te haken op deze thread. Ik zou geen pen in mijn hoofd willen voor betere ervaringen. (Denk aan de Matrix, wat eigenlijk is wat jij voorschrijft ;) )

Het probleem zal worden wanneer de sondje je brein overneemt en dus jezelf niet meer kan controleren en degene die je *hackt* dus controle heeft over het doen en laten.

Nee geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik zou het meteen doen :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijntje11
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-09 07:15
Ik moet eerlijk toegeven dat een implantaat een stap te voor voor me is.
Het is en blijft natuurlijk een spelletje. Ik speel nu spelletjes op de pc met in me achterhoofd dat het een spelletje is en blijft. Als zometeen door van die implantaten het gevoel van realisme zo ver omhoog gaat, waar zit dan zometeen de grens tussen echt en nep? Kijk de toepassingen voor bijvoorbeeld prothese vind ik super, dat zorgt er voor dat die mensen zich ook weer beter in hun vel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit het echt in je achterhoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Veel van jullie gaan er van uit dat het een twee weg implantaat moet zijn. Maar maak eens een keuze tussen twee weg, of alleen uitgang voor sturing van een apparaat zonder feedback. Dat laatste zou ik denk ik wel doen, maar het eerste is inderdaad gevaarlijk voor wat betreft allerlei zaken. Hoe onderscheid je echt van nep en hoe voorkom je dat iemand anders je iets laat beleven wat jij niet wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:13

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft wel een vleugje "Ghost in the Shell" gehalte dit. Totdat je ineens gehackt wordt of virus krijgt van een node in het online game netwerk. Ben je opeens een killer drone van de Puppet Master xD
Ik zou het nooit doen.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 08:35

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik zou van zijn lang zal zijn leven geen implantaat nemen voor computerspelletjes. Zeker niet in zoiets gevoeligs als de hersenen. In mijn ogen moet je daar alleen aan zitten wanneer het niet anders kan. Een spel is gemaakt voor vermaak en tijdverdrijf en dat moet het ook vooral blijven.

Wat ook eerder is gezegd, wanneer het apparaat communiceert kun je ook de andere kant op (firmware updates e.d.). Alles is hackbaar en wanneer het implantaat "berichten" naar je hersens kan sturen wordt het echt te gevaarlijk. Een hacker kan je op die manier een constante vervelende lucht laten ervaren en dat is nog maar het begin.

Edit: Wat betreft filmverwijzingen, dit lijkt dan ook aardig het begin van een Matrix. Een virtuele wereld die zo realistisch is dat je het verschil straks niet eens meer weet.

[ Voor 12% gewijzigd door Smoonshine op 04-06-2009 11:16 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Buiten de bovengenoemde con's en pro's:

Een mens kan zich letterlijk 'doodschrikken'. Hoe wil men dat in het geval van een implant dat voorziet in pijnprikkels en feedback aan de hersenen veilig maken?

Stel: shooter, klim op gebouw, lazert eraf. Ingame dood, counter, respawn. Hersens: val, besef dat je doodvalt, virtuele klap met feedback (ik mag aannemen dat die gereduceerd is). Je hersenen kunnen in zo'n geval dus een acute stop van je vitale functies veroorzaken.

Zelfde met een salvo kogels dat op je afgevuurd wordt, waarvan je ze aan ziet komen. Je hersenen kunnen alleen met die info gecombineerd met impact points jouw virtuele wonden vertalen naar een real life situatie....

Lekkere gedachten, dat als je enigszins instabiel van geest zou zijn, al dan niet vooraf bekend, of simpelweg vatbaar voor dergelijke prikkels, je door het spelen van een spelletje echt letsel of dood oploopt...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15

artificial_sun

Mazda Rx7

Een chip in je hoofd, klinkt wel cool.
Maar het lijkt eXistenZ wel.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het nooit doen. Ten eerste omdat je niet weet wat er mis kan gaan en ten tweede, het zijn maar spelletjes. Kijk, als ik het nodig zou hebben om op die manier bepaalde lichaamsfuncties weer te kunnen gebruiken die je na bijvoorbeeld een ongeluk bent kwijt geraakt zou ik het overwegen. Maar puur voor games niet.

Zeker niet als het puur voor games is en het ook nog eens signalen naar hersenen kan sturen, ipv dat je hersenen alleen signalen naar het implantaat kunnen sturen. Stel dat iemand ze overneemt, dan heb je potentieel een gevaarlijke groep mensen. Gevoelens kun je uitzetten, waardoor ze zonder het te weten aan het moorden, verkrachten, mishandelen of vernielen slaan.
Stel dat de regering van een niet zo tof land op deze manier mensen in handen krijgt in een staat/land waar ze een hekel aan hebben. Als je gevoelens kunt sturen kun je andere ook onderdrukken door sterkere tegengestelde gevoelens te sturen. Op die manier kun je iemand toch vrij eenvoudig tegen de maatschappij injagen en hem gebruiken om bijvoorbeeld iemand te vermoorden, of om de maatschappij te ontregelen.
En als je flink wat van die mensen onder jouw controle hebt dan kun je ze makkelijk aan het moorden laten slaan, waarmee je een land gigantisch kan ontregelen.

Nee, mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

AllSeeyinEye schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:15:
Een mens kan zich letterlijk 'doodschrikken'. Hoe wil men dat in het geval van een implant dat voorziet in pijnprikkels en feedback aan de hersenen veilig maken?

Stel: shooter, klim op gebouw, lazert eraf. Ingame dood, counter, respawn. Hersens: val, besef dat je doodvalt, virtuele klap met feedback (ik mag aannemen dat die gereduceerd is). Je hersenen kunnen in zo'n geval dus een acute stop van je vitale functies veroorzaken.

Zelfde met een salvo kogels dat op je afgevuurd wordt, waarvan je ze aan ziet komen. Je hersenen kunnen alleen met die info gecombineerd met impact points jouw virtuele wonden vertalen naar een real life situatie....

Lekkere gedachten, dat als je enigszins instabiel van geest zou zijn, al dan niet vooraf bekend, of simpelweg vatbaar voor dergelijke prikkels, je door het spelen van een spelletje echt letsel of dood oploopt...
Dat zeg je nou wel, maar heb je hier een bron van, behalve de Matrix film?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

MaxxMark

HT is Tof!

Iedereen gaat er hier uit van dat het als primair doel heeft 'het spelen van spelletjes'.

Zelf denk ik dat het allemaal niet zo ontzettend snel zal lopen. Het zal gaandeweg in het dagelijks leven ingevoerd worden. Misschien in eerste instantie voor spelletjes, maar ik kan me zo genoeg andere doelstellingen voor ogen halen.

Kijk eens naar de handelingen die je op een dag verricht. Licht aan doen, kraan aan doen, douche instellen op de juiste temperatuur, CV op de juiste temperatuur zetten, licht dimmen, gasfornuis aan zetten, garage deur open doen, deur open doen, auto starten, schakelen, radio aanzetten, zender instellen, tv zender verandern, videorecorder instellen, etc, etc, etc...

Als al deze zaken vereenvoudigd kunnen worden en alleen door middel van simpele gedachtes gedaan kunnen worden (dus we hebben het weer puur alleen over gedachtes uitlezen) zou dat erg interessant zijn.

Zelf heb ik ook wel eens gedacht over bijvoorbeeld tikken op een toetsenbord. Hoe beter je er in wordt, hoe minder je er over na denkt (Dit is ook van toepassing bij bijvoorbeeld autorijden en piano spelen). Op een gegeven moment denk je niet meer "Ik moet op letter 'X' drukken", nee je drukt gewoon 'X'. Het tikken is dus een 'extention' van jouzelf geworden. STel nou, dat een dergelijk hersen implantaat een toetsenbord is, en je er zo goed mee om leert gaan dat je gewoon op je 'hersenspeed' kunt tikken; wat een werk kan je dan verzetten zonder de vertragende factor van je vingers en het toetsenbord.

Dit lijkt mij erg interessant en super handig.

Uiteraard ga ik hier er wel weer van uit dat het puur gaat om een uitlees apparaat. En hoewel mensen zeggen "met een firmware update is alles te hacken", dat is niet waar zolang je een implantaat hebt die alleen sensoren bevat. Zolang je geen output apparaat in het implantaat hebt zitten, kan je gewoonweg niets.

Omdat het zo geleidelijk zal gaan, en waarschijnlijk erg breed toegepast kan (en zal) gaan worden, zal onderzoek naar veiligheid altijd een belangrijk onderdeel blijven. Om die reden is de angst voor misbruik van de implant denk ik ongegrond.

Ik denk trouwens dat de angst voor afstoting of storingen/fouten van het implantaat een grotere reden van zorg moet zijn dan of het misbruikt kan worden

Om antwoord te geven op de topic vraag: "Zou je een implantaat nemen voor verbetering van GameExperience?" dan zou ik het beantwoorden met:

"Ja, mits het uitvoerig getest is én ingezet kan worden voor functies buiten het gamen"

[ Voor 14% gewijzigd door MaxxMark op 04-06-2009 12:07 . Reden: Conclusie toegevoegd ]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxxMark schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:35:
Iedereen gaat er hier uit van dat het als primair doel heeft 'het spelen van spelletjes'.
Heb je de topictitel toevallig ook nog even gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Maar wat als je schizofreen bent... Dan krijgen de apparaten die je er mee bedient wel een heel discutabele set aan opdrachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:07

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sebazzz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Bron 1
Bron 2

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Sebazzz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:31:
[...]

Het schijnt dat de meeste mensen die zelfmoord plegen door van een hoog gebouw te springen vaak al dood zijn voor ze de grond raken.
De reactie op het moment van vallen wil nog wel eens een soort hartaanval veroorzaken.
Heb zo 123 geen bron.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dát is volgens mij helemaal een broodje aap. Dan zouden er maar weinig basejumpers en bungeejumpers in leven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:49:
Dát is volgens mij helemaal een broodje aap. Dan zouden er maar weinig basejumpers en bungeejumpers in leven zijn.
En, in een spel, je weet dat het nep is. Als ik in Mirror's Edge® 2045 van een gebouw lazer, weet ik, het is nep, niets kan mij gebeuren. Het lijkt mij dat mijn hersenen dit dan ook 'denken'.

Als jij in een CoffeeCup mod in de toekomst als vrouw een man speelt die andere dingen met een vrouw doet, zal je dan spontaan testosteron gaan produceren :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat net zoiets als de Hot Coffee mod? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Er zijn toch ook gewoon mensen die dmv video beelden van hun hoogtevrees afkomen. Zeg maar iets dat Sebazzz aangaf.

Doordat de games steeds realistischer worden heb ik dat gevoel ook wel eens. Laatst bij L4D nog, ik keek over het randje en schrok me echt de tyfus. Dacht dat ik naar benden donderde. Mijn hart heeft toen nog wel 2 minuten in mijn keel geklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

MaxxMark

HT is Tof!

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Heb je de topictitel toevallig ook nog even gelezen ;)
Mwehehe, ja eigenlijk wel :) En ik wilde eigenlijk nog een punt maken, maar ik raakte zo in mn verhaal dat ik vergeten ben het terug te koppelen naar het onderwerp :(

Om het even af te maken:

Omdat het zo geleidelijk zal gaan, en waarschijnlijk erg breed toegepast kan (en zal) gaan worden, zal onderzoek naar veiligheid altijd een belangrijk onderdeel blijven. Om die reden is de angst voor misbruik van de implant denk ik ongegrond.

Ik denk trouwens dat de angst voor afstoting of storingen/fouten van het implantaat een grotere reden van zorg moet zijn dan of het misbruikt kan worden

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

Verschil is wel dat je dan volledig bewust springt en weet dat je veilig springt.

Als je door die chip echt diep in het spel zit en je valt kan de ervaring bijna realistisch zijn.

Als ik al kijk hoe ik onlangs uitweek in Race Pro om mijn ghostlap te ontwijken :o

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaan meer mensen dood van basejumpen dan van computerspelletjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook al zou het ooit een techniek worden, het zal nagenoeg onbetaalbaar worden. Als nu al naar iets simpelers kijkt als een gehoor implantaat praat je al over tonnen aan euro's, wat zou een apparaat kosten als interface met je brein zelf? Daarbij krijg je zo'n enorm klein selectieve groep die in aanmerking kan komen voor zo'n implantaat, dat het verre van winstgevend ooit zal zijn.

Ze weten nog zo bijzonder weinig van de hersenen dat het buiten de simpele acties niet eens meer kan. (een blind persoon kan bv nog steeds niet zien, buiten vlekken en stippen).

Ikzelf zie eerder de virtual brillen nog toekomst bieden, betere reactie/interactie, betere graphics en vanuit daar het hoogst mogelijke bereikt wordt in 'betere game ervaring'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DenTeD123 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:08:
zonder twijfel zou ik dit doen, doet me denken aan Tom Clancy´s Netwerk force ofzoiets
Aangezien gamen nog altijd in een virtuele wereld speelt zou ik zo'n ding nooit ofte nimmer in m'n hoofd willen. Fabrikant kan zeggen wat hij wil, maar alleen hij weet wat dat ding juist doet. Over eventuele bijwerkingen zal je ze niet vlug horen reppen natuurlijk, en dit soort dingen zijn erg experimenteel (als ze al bestaan), en dienen waarschijnlijk een signaal uit te sturen (wat ook weer onderschept en gemanipuleerd kan worden, ook al is het over beperkte afstand).

Ik bedank er feestelijk voor. Er zijn wel belangrijker dingen dan een technologische voorsprong hebben als het op games aankomt imho.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Zolang er niks je hoofd in moet, met alle gevaren van dien. En het gaat om besturen ja, volgens mij gaat de lol er snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:50
Het belangrijkste orgaan, nooit ofte nimmer dat ik daar aan laat rotzooien.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 10:12
Ik zou nevernooit niet zo'n implant nemen. ze blijven me van me hoofd af. en ik moet er niet aan denken dat ze alleen zo'n ding in mijn hoofd drukken om een betere game ervaring te krijgen. misschien nu wel leuk maar over 10 jaar? lijkt me eerlijk gezegd niet.

Er komen wel andere manieren om een spel beter aan te voelen en om het meer te beleven, kijk maar naar project natal van microsoft. dit soort dingen worden later alleen maar verder door ontwikkeld.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 11:22
Voor een spel zou ik geen implant wille (speel alleen tetris achtige vaak).

Een paar TB extra opslag geheugen en wat RAM kan ik wel gebruiken...

... waar heb ik nu weer me kladblok gelaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Cave_Boy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:09:

Tera hertz!!!!!!!!!!!!!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 10:12
Het lijkt me ook sterk dat de mensen al dood zijn voor ze de grond raken, maar ik kan me wel erg voorstellen dat het psychisch een heel ander gevoel geeft of je met of zonder parachute naar beneden springt en dat als je zonder gaat dat de klap mentaal zo sterk zal zijn dat de impact wel een stuk groter is.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Cave_Boy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:09:

hehe, dat lijkt mij ook wel wat. Maar dan beter een dikke raidcontroller met 24 2TB schijven ofzo... Ik weet niet eens wat ik gisteravond heb gegeten :X

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je per ongeluk ergens vanaf valt je sowieso schrikt. Of dat nou een brug is of een keukentrapje. En de meeste mensen die van het trapje lazeren overleven dat. Zowel de val alsook de schrik.

Mensen die zelfmoord (proberen te) plegen, sja .. die zijn ws. eerder blij tijdens de val. En of ze nou doodgaan door de schrik of door de landing (dix point).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gedachte een game te kunnen beleven alsof je er zelf in rondloopt speelt al langer, en zie ik verdomd goed zitten. Maar op deze manier alvast niet, zoals eerder aangegeven zit het in je belangrijkste orgaan, en alles valt te hacken dus toch maar niet. Dan toch liever een brilletje opzetten.
Indien het concept er door komt (of een gelijkaardig alternatief), dan wordt er best meer ruimte gemaakt rond de zitplek. Ik kan me best voorstellen dat je dan (nog meer) gaat meebewegen tijdens het gamen etc. Ik heb dat nu al bij bvb. Fifa, ik schop dan regelmatig mee, of maak zelfs een kopbeweging. Bij racen gebeurt het wel eens dat ik me plat leg in de bocht. Hilariteit alom natuurlijk. :) Ik ben toch niet de enige?

PS: Helaas (of was het 'gelukkig'?) geen coffee mod voor GTA: SA toen op de PS2. Qua meebewegen zou dat niet goedkomen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Nooit. Het blijft maar een spelletje. Ondanks dat ik erg geniet van games, ben ik nou niet op zoek naar iets dat de barrière tussen spel en werkelijkheid opheft. Die barrière zit er met een goede reden.

Wat gebeurt er bovendien als je computer vastloopt? :P Dat je geluid blijft hangen en dergelijke, lijkt me toch vrij naar met zo'n chip in je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niks dat een harde reset niet kan verhelpen :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets onder mijn hersenpan laten steken? Ik zou er niet aan denken... :)
Het is leuk wanneer je opgaat in een game, maar het blijft gewoon ontspanning. Voor mij komt die vraag bijna hetzelfde over als "Zou je een brain implant nemen voor betere cinema-ervaring?". Beide zijn vormen van ontspanning waarbij je even ontsnapt aan de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Veel mensen hier willen geen Implantaat omdat ze bang zijn gehacked te worden.
Maar als je het verder trekt dan wordt dat zowiezo een gevaar als we eenmaal weten hoe onze hersens werken, tot het nivo dat we er zelf hardware aan toe kunnen voegen.
Wie zegt dan dat je een implantaat nodig heb om gehacked te kunnen worden. mischien zou je dan al een virus via een beeldscherm kunnen verspreiden.

we hebben genoeg imput mogelijkheden ook al kan je er geen pluggie instoppen.

Terug te komen op de topic vraag : als het goed getest is zou ik me er wel aan wagen maar ik zal me absoluut niet opgeven als Beta tester ;)

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:23
stamp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:18:
Veel mensen hier willen geen Implantaat omdat ze bang zijn gehacked te worden.
Maar als je het verder trekt dan wordt dat zowiezo een gevaar als we eenmaal weten hoe onze hersens werken, tot het nivo dat we er zelf hardware aan toe kunnen voegen.
Wie zegt dan dat je een implantaat nodig heb om gehacked te kunnen worden. mischien zou je dan al een virus via een beeldscherm kunnen verspreiden.

we hebben genoeg imput mogelijkheden ook al kan je er geen pluggie instoppen.

Terug te komen op de topic vraag : als het goed getest is zou ik me er wel aan wagen maar ik zal me absoluut niet opgeven als Beta tester ;)
Beta-tester :P voor een implantaat in je hoofd.
Die mensen heb je misschien wel nodig om het uiteindelijk te laten werken, maar die zijn al nabij het einde, of levensmoe.
Het lijkt me wel wat, alleen dat niet alleen voor de games. Maar bij alles dan. TV, auto, werk enzo.
Dat je alleen maar hoeft te denken wat je wilt zien op tv, of welke kant je op wilt met je auto.

Al denk ik niet dat dat zo 1.2.3. gaat lukken. Want dan zou je je alleen maar op bijv. auto rijden moeten concentreren. Wat 99% van de mensen niet gaat lukken omdat je vaak genoeg aan andere dingen denkt, en dat kan dan misschien wel fataal zijn. Of ze moeten je hersen signalen gaan filteren...

Ik denk dat het nog een heelee tijd duurt voordat deze techniek uberhaupt zonder problemen kan functioneren.

Denk ook zoals al vaker in dit topic is gezegd, dat het niet fijn zal voelen als je hersenen door geseind krijgen dat je 100 kogels in je lichaam krijgt. Ik weet ook niet hoe ze dat goed willen simuleren. Stel je krijgt een AWP kogel door je kop heen, je hersenen reageren hierop, en die denken dus dat je dood bent.
Wat ten eerste ontzettend veel pijn kan doen, en ten tweede wel fataal kan zijn. Omdat je hersenen er misschien wel mee stoppen ?

[ Voor 12% gewijzigd door SgtElPotato op 24-06-2009 21:50 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 11-10 09:18
Enorm interessant topic om te lezen, ikzelf zou zoiets best leuk vinden om te doen maar dan zouden er wel limitaties op moeten zitten eigenlijk.
als je met een actief implantaat in je kop rond gaat lopen dan kan dat best kwetsbaar zijn voor andere bronnen en evt andere signalen die overal zijn.
Ook kan van zoiets misbruik gemaakt worden in de buitenwereld (als je buiten komt ^^)
om dit op te lossen zouden er 2 delen kunnen zijn aan zo een implantaat dat het pas actief wordt als het andere 'matchende' component er een paar cm vandaan zou zijn.

Verder zou zoiets ook gevaarlijk kunnen zijn voor de persoon die het gebruikt, over 20 jaar zullen de spellen véél realistischer zijn dan dat ze nu zijn en als je dan ook nog eens dingen gaat voelen, ruiken en ook pijn gaat voelen dan zou het zelfs kunnen dat iemand gewoon een hartaanval zou krijgen van zoiets of erger(kan dat?)
Hoe zouden dit soort dingen tegengegaan worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:47:
Ook al zou het ooit een techniek worden, het zal nagenoeg onbetaalbaar worden. Als nu al naar iets simpelers kijkt als een gehoor implantaat praat je al over tonnen aan euro's, [...]
zon ding + operatie (ik heb er een) kost 50.000-100.000, best betaalbaar imo
(uiteraard word alles vergoed 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Als zo'n operatie eenmaal een gemakkelijke en goedkope procedure wordt lijkt het mij erg gaaf. Een soort chip die je een betere game ervaring geeft, ideaal toch? Het zou misschien ook een doorstart kunnen zijn naar een besturing van apparaten zoals een computer maar ook een prothese. Of de communicatie tussen mensen zou het kunnen vergemakkelijken Bijv: dat bij mensen direct een twitter-update in een linker ooghoek verschijnt :+ .

Dingen die ik me afvraag zijn bijvoorbeeld welk hersengebied die chip gaat innerveren/door geinnerveerd gaat worden. Je moet aan de ene kant natuurlijk alle input krijgen die er voor zorgt dat het net lijkt alsof je in een game zit (geluid/gevoel) en bijna alle input moet ipv naar je ledematen naar de computer gaan die het verwerkt. Erg interessant.

Verder zie ik dat een hoop mede tweakers deze hypothetische technologie al bij voorbaat verwerpen omdat het ingrijpen in de hersenen "eng" zou zijn en er allemaal dingen mis zouden gaan. Dat het beïnvloeden van de hersenen eng is betwijfel ik, we nemen allemaal op z'n tijd een biertje. De chronische effecten hiervan zullen veel negatiever zijn dan een chip die goed geimplanteerd wordt.
Een chip die je gemakkelijker een game laat doen zou juist "natuurlijker" moeten zijn, de signalen worden niet meer doorgegeven door een monitor en tobo + muis maar gaan via die oorspronkelijke pathways (wil je lopen in de game, dan geven je hersenen die opdracht om te lopen en doe je dit vervolgens ingame, maar blijf je stil zitten).
Je "zijn" wordt beïnvloed door allerlei fysieke factoren, er is geen body mind probleem. Het beinvloeden van de hersenen is dus helemaal niet eng.

Ik als semi-casual gamer vind deze ontwikkeling erg interessant, de game industrie is continu bezig om realistischere games te ontwikkelen, dit lijkt mij een logische stap om te ondernemen. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het beetje het effect lekkerder klaarkomen was, misschien wel. Maar om peuter van 13 laten zien dat je beter headshots kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Louter voor spelen zou het wat van het risico en beveiliging afhangen of ik het al dan niet zou doen.

Maar als je er bijvoorbeeld ook gewoon mee kan 'typen', dingen zien ook via camera's, dingen besturen, ... dan wordt het al een stuk aantrekkelijker.
Pagina: 1