Toon posts:

Is dit voldoende vermogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen, nu heb ik de nvida 8800GTX op het oog.
Alleen ik heb een probleem, ik weet niet of mijn voeding voldoende vermogen heeft om mijn pc dan nog draaiende te houden?

Dit zijn mijn pc specs nu:

Mobo:
Asus P5K/EPU
Voeding:
Enlight gps 350CB 102A (zover ik weet levert deze 350 watt)
Grafische kaart:
Nvidia 9600 GT (dit wordt dan de 8800GTX)
Werkgeheugen:
4gb ddr2 van kingston
processor:
Intel core 2 duo E8400 @ 3.00 GHz
HDD
samsung HD103UJ Ata. 1tb 32 mb buffer.

En ik heb trouwens ook nog een vraag:
Kan ik met die 8800GTX dan ook crysis op very high spelen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik zou een ATi graka nemen, zijn goedkoper, zeker even snel en zuiniger. Wellicht dan nog gewoon met je Enlight verder kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 22:09 ]

Verwijderd

Ik denk dat het heel krap wordt. Zeker als je rekening houdt met het feit dat voedingen veel verschillen in kwaliteit en ook nog eens vermogen kwijtraken in de loop der jaren. Een goede A-merk voeding van om en nabij de 500 watt is vandaag de dag voor een hele nette prijs te krijgen en dan kun je voorlopig vooruit.

Verwijderd

Met deze kaart:

reviews: AMD's HD 4770 getest: een 40nm-gpu aan het werk

gaat het wel lukken, uit de review kan je vast wel opmaken of deze in de buurt komt van de door jou gewenste snelheid.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 20:51
Die 8800GTx ga je nooit trekken met die voeding, voor sowieso gaat die voeding het afleggen met elke hi-end videokaart.

Tel het vermogen van je 12v lijnen eens bij elkaar op van je voeding, dat zegt meer over je voeding dat de sticker die ze er op plakken.

Een goede voeding is de basis van een goede pc, misschien dat deze het net trekt, maar stabieler zal je pc er niet op worden. Zoals al eerder aangegeven, kijk eens naar een goede 500w voeding. Als je een goede voedingreview wil, in de Hardware.info (het blad) van deze maand staat een uitgebreide test van alle voedingen tussen 400 en 750 watt, zeker wat voor jou om te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie reacties, maar ik heb niet echt super veel verstand van die voedingen en zo. Dus wat houdt dat precies in met die 12 volt lijnen wat Giem zei?

Maar over die AMD HD 4770, kan ik dan met mijn pc wel crysis op very high spelen? en ook de meest recentere spellen toch ook op het hoogste spelen?

nog bedankt voor jullie reacties.

Als iemand nog een voeding weet met de volgende maten:
l×b×h=140×150×85.
Dan zijn die altijd welkom.

• Giem
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:28:
Ok, bedankt voor jullie reacties, maar ik heb niet echt super veel verstand van die voedingen en zo. Dus wat houdt dat precies in met die 12 volt lijnen wat Giem zei?

Maar over die AMD HD 4770, kan ik dan met mijn pc wel crysis op very high spelen? en ook de meest recentere spellen toch ook op het hoogste spelen?

nog bedankt voor jullie reacties.

Als iemand nog een voeding weet met de volgende maten:
l×b×h=140×150×85.
Dan zijn die altijd welkom.
Nee very high ga je met die kaart niet halen.. Tenzij je een paar fps lekker vind spelen, maar dat ging je met die 8800gtx ook niet halen.

Ik wil je toch nog een keer aanraden om naar een boeken/blaadjeswinkel te gaan en de laatste hardware.info te halen, daarin staat in een heel uitgebreid artikel helemaal beschreven waar je bij de aanschaf van een voeding op moet letten en wat goede voedingen zijn en welke niet. Daarin staat ook mijn verhaal uitgelegd van die 12v lijnen en waarom die tegenwoordig belangrijk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Giem bedankt. Ik zal binnen kort even kijken. Maar wat kan ik met die AMD wel halen? toch wel wat redelijke fps op crysis of niet? Ondersteund deze ook dat psychix of zo? Zoals die Nvidia kaarten?

En nog steeds alle voedingen met dezelfde maten zijn welkom :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Stel je vraag eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Is die video kaart ook compatible met mijn systeem? Heeft iemand ervaring met de AMD HD 4770? ook qua software?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Waarom staat een 8800 GTX er niet tussen? :?
http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

als je doorklikt op de 8800GTS staat tie er gewoon tussen, beetje dom :+

Edit # zoveel :p : Hier staat onderaan wat er minimaal wordt gevraagd ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Ventrigo op 02-06-2009 11:27 ]

Self reflection is the school of wisdom

• Giem
Ventrigo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:20:
offtopic:
Waarom staat een 8800 GTX er niet tussen? :?
http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

als je doorklikt op de 8800GTS staat tie er gewoon tussen, beetje dom :+

Edit # zoveel :p : Hier staat onderaan wat er minimaal wordt gevraagd ;)
Niet, dat is de GT. De TS heeft het over een GTX, dat was de onzuinige versie. Uit mijn hoofd lustie die onder full load bijna 200watt.. Pin me er niet op vast, maar zoiets was het wel.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Betreffende het uitkiezen van een videokaart: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
En een 8800GTX? Nu nog? Dat is een kaart uit 2006/2007 :X
Zo'n HD4770 presteert minstens gelijk of zal dat ding gewoon voorbij gaan. Maar dat kun je zelf ook prima opzoeken.

Verder zie ik je allemaal vragen stellen die je prima zelf uit kunt zoeken, daar heb je onze hulp niet bij nodig, we zijn er niet om je handje vast te houden. Bijvoorbeeld:
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:28: Ok, bedankt voor jullie reacties, maar ik heb niet echt super veel verstand van die voedingen en zo. Dus wat houdt dat precies in met die 12 volt lijnen wat Giem zei?
Duik eens in de materie. Waar komt die stroom vandaan waar al je componenten op werken?
De Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 topicserie bevat vast en zeker de antwoorden.
Ook wat betreft de maten, die Enlight voeding is toch gewoon een ATX voeding?
Ok Giem bedankt. Ik zal binnen kort even kijken. Maar wat kan ik met die AMD wel halen? toch wel wat redelijke fps op crysis of niet? Ondersteund deze ook dat psychix of zo? Zoals die Nvidia kaarten?
Allemaal zaken die je op kunt zoeken door gewoon reviews op te zoeken en door te lezen.
Is die video kaart ook compatible met mijn systeem? Heeft iemand ervaring met de AMD HD 4770? ook qua software?
Of hij compatible is kun je ook weer opzoeken door te kijken, naar bijvoorbeeld het manual van je moederbord. Je hebt er een PCI Express x16 slot voor nodig en een voeding welke voldoende vermogen kan leveren, dat geldt voor elke degelijke videokaart. Die voeding zou ik sowieso upgraden in jouw geval, want 350W op dat systeem gaat vroeg of laat een keer mis.

Ik mis je eigen inzet die we wel graag zien hier op GoT. Ga eens aan de slag met je vragen ot nu toe en lees je in. Mocht je dan echt nog met vragen zitten, dan kun je altijd een topic openen waarin je specifieke vragen kunt stellen in plaats van dat men je hier bij het handje gaat nemen en het werk voor je gaat doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.