Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41
Philflow,

Ik was net een beetje je review topic aan het lezen over de Acer Aspire Timeline serie. Ik moet zeggen, die laptop ziet er a. kwa uiterlijk erg mooi uit en b. als ik de specificaties zo bekijk, lijkt me dit een zeer interessante optie met een prijs waar ik iets mee kan. Enige nadeel is denk ik de processor met 1.4GHZ.

Ik wil dan wel een 15,6" scherm, dus kom je uit op de Acer Aspire Timeline 5810T.

Denk je dat dit een serieuse kandidaat is?

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 04-09-2009 14:12 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

vanochtend kwam m'n XXoDD al afgeleverd door de postbode. Leuke verassing daar de verwachte levertijd medio volgende week was. Alles qua installeren verliep soepel en vlot, enkel heb ik 2probleempjes:
de Cardreader drivers wil ie niet installeren. Als ik de setup start krijg ik de melding tijdens "copying files" "installation failed"

en ik krijg 'm niet in m'n netwerk. Ik laat 'm verbinding maken metm'n Speedtouch, voer de accescode in die onderop m'n modem staat en dan maakt het apparaat wel verbinding, maar verder dan Acquiring network adress kom ik niet.

Weet iemand hier de oplossing voor?

GENETX: Open even een nieuw topic als je echt niets kan vinden op het web (zowieso is info omtrent OS wel handig)

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 04-09-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:30:
Philflow,

Ik was net een beetje je review topic aan het lezen over de Acer Aspire Timeline serie. Ik moet zeggen, die laptop ziet er a. kwa uiterlijk erg mooi uit en b. als ik de specificaties zo bekijk, lijkt me dit een zeer interessante optie met een prijs waar ik iets mee kan. Enige nadeel is denk ik de processor met 1.4GHZ.

Ik wil dan wel een 15,6" scherm, dus kom je uit op de Acer Aspire Timeline 5810T.

Doe jij überhaupt wel wat met het advies dat we geven? 8)7

Die Timeline is er voor om licht en compact te zijn, die dingen zijn echter helemaal niet zo snel en gamen kun je eigenlijk helemaal niet goed op zo'n ding |:( Nogmaals, neem eens http://notebookspot.nl/charts/ er bij om te kijken of iets überhaupt wel vlot genoeg is. Het is nu net alsof je aannames doet op punten waar je denkt verstand van te hebben, maar door gebrek aan kennis de plank finaal misslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:30:
Alleen als je je eis om te gamen laat vallen. Op de pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810TG-944G50MN zit wel een aardige videokaart, maar op de lijst van Genetx kun je zien dat een ATI 4570 flink sterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
GENETX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:23:
[...]

Doe jij überhaupt wel wat met het advies dat we geven? 8)7
Jazeker, ik kom toch met een lijstje, in mijn ogen, relevante laptops en wat mijn bedoelingen zijn? [/quote]
Nogmaals, neem eens http://notebookspot.nl/charts/ er bij om te kijken of iets überhaupt wel vlot genoeg is. Het is nu net alsof je aannames doet op punten waar je denkt verstand van te hebben, maar door gebrek aan kennis de plank finaal misslaat.
Hoe kom je erbij dat ik kennis heb? Dat claim ik toch helemaal niet? Als ik op die charts site bijv. ga kijken naar videokaarten dan zie ik wat leuke sterretjes, cijfertjes en grafiekjes. Misschien voor jullie handig, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daarop kan uitmaken of een videokaart van een laptop een game als FM/PES/FIFA aankan. Sterker nog, als ik in die review topic doorspit (ik doe dus wel degelijk mijn best) dan zie ik zelfs dat mensen aangeven dat ze bepaalde games er prima op kunnen draaien.

Als ik al die technische zaken zou weten, dan had ik hier toch ook nooit om jullie advies gevraagd? Met alle respect overigens hoor, want ik vind het erg fijn dat hier hulp gevraagd kan worden. Misschien zit ik dan wel verkeerd, maar als je mij vraagt om videokaarten en CPU's te gaan vergelijken en te bekijken of het is wat ik moet hebben, tja......

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 04-09-2009 15:30 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:27:
Hoe kom je erbij dat ik kennis heb? Dat claim ik toch helemaal niet? Als ik op die charts site bijv. ga kijken naar videokaarten dan zie ik wat leuke sterretjes, cijfertjes en grafiekjes. Misschien voor jullie handig, maar ik heb geen flauw idee hoe ik daarop kan uitmaken of een videokaart van een laptop een game als FM/PES/FIFA aankan.
Nouja, eerder gaf ik al aan dat je iets van het kaliber HD 4570 of 9600M moet zoeken. Dat zijn videokaarten waarmee je echt kan gamen. Met wat minder, zeg 2000 3Dmark06 punten, kan het vast ook wel, maar dan loop je achter de feiten aan en doorgaans zijn die notebooks niet veel goedkoper. Aka Minder waar voor je geld. Zoals je kunt zien is ook de videokaart van de Acer een heel stuk trager. De Timeline is verder echt om compact te zijn (en met 15,6" is het sowieso niet echt een aanbeveling om een veel tragere notebook te hebben die een paar mm dunner is...)

Dus, kijk naar notebooks die bij voorkeur een puntje of 4000 scoren (3000 is ook niet slecht, maar meer is gewoon beter en ik denk dat je ook Fifa 2010, 2011 en mogelijk 2012 nog wilt spelen ;) ). Daarnaast zou ik kijken voor een 2GHz Intel processor (of beter). AMD zou ik links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Juancho, ik zal het even heel simpel maken, neem een T4200 CPU en een ATI 4570. Dat past goed voor jouw eisen en budget. Snellere CPU mag natuurlijk ook (T6400, T6500 etc.)

Opties: Dell, Acer, Toshiba en Packard Bell.

Edit: hier een met leuk design: (oops is 17")
pricewatch: Packard Bell Easynote LJ65-CU-014

[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee jongens,

Ik moet voor mijn studie natuurlijk ook een laptop kiezen:

Ik heb de volgende eisen:

-13,3 of 14 inch laptop (compact, maar niet te klein).
-moet aardig HD-filmpjes af kunnen spelen.
-Zou leuk zijn als er spelletje's op gespeeld kunnen worden (denk aan warcraft 3/AoM).
-Moet fijn typen zijn, omdat het in eerste instantie gebruikt wordt voor college/word office.
-Moet snel kunnen opstarten (liefst onder de 1 minuut gebruiksklaar)

Ik zat zelf te denken aan een CD-rom drive voor misschien software die ik van school krijg, ik weet echter niet of dit veel zal zijn en of het dan niet downloadbaar is.

Ik zat zelf te denken aan:

-Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN 14” laptop
-Acer Aspire Timeline 4810TG-944G32MN (duurder type, dual core, meer HD, etc.)
-HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc 13"
-Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N 13"

Wie kan mij een beetje helpen? Hoe zijn de prestaties van bijvoorbeeld de goedkopere 14" acer aspire timeline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Jiz, de Timelines zijn erg uitgebreid gereviewed op Notebookjournal.de en Notebookcheck.com. Misschien is het beter dat je die eerst leest, dan kun je exact zien hoe ze presteren.

Opstarten onder 1 minuut kan op iedere laptop met Windows 7, als je maar je installatie schoon houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:27:
Jazeker, ik kom toch met een lijstje, in mijn ogen, relevante laptops en wat mijn bedoelingen zijn?
Beperk je keuze eerst is tot 10 laptops, dan tot 5 en als je er 3 overhebt kun je weer terugkomen...
Dan maak je een mooie post met elke laptop met een link naar de Tweakers Pricewatch, een lijst van elke laptop qua hardware betreft en een klein betoogje waarom je die laptop in je eigen top drie hebt gezet...

Een lijst van maar liefst 16 laptops noemen zonder linkjes is natuurlijk niet echt 'onderzoekbaar' voor ons 8)7

@ Jiz: Je topic is gesloten en je plempt dezelfde vraag hier nog even neer.. niet echt Tweakerwaardig..
Tevens mis ik nogal essentiele punten zoals de prijs, het OS, de opslag, de CPU, de GPU.. 'Gamen' tsjaa..

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 04-09-2009 20:46 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CLB schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:39:
[...]
Tevens mis ik nogal essentiele punten zoals de prijs, het OS, de opslag, de CPU, de GPU.. 'Gamen' tsjaa..
Ik merk dat we iedere keer dezelfde vragen stellen en dat er soms weinig inzet komt van de posters. Misschien wordt het handig dat we een standaard lijstje laten invullen:

1 Wat is het budget?
2 Welke applicaties ga je gebruiken?
3 Welke games? (op welke settings?)
4 Gewenste harde schijf ruimte?
5 Gewenste accuduur?
6 Is een DVD drive belangrijk?
7 Selecteer zelf minimaal 2 modellen die je overweegt en kopieer hier de links naar de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm dan wordt 't wel erg boodschaptopicachtig imho en fungeren er een paar users zoals DaMarcus, CLB, Philflow, GENETX als 'zoekers'... Ik verwacht eigenlijk gewoon eigen inzet van users die op zoek zijn (naar advies)

EDIT @ Hieronder: Achja ik spreek uit eigen ervaring :+ Laptopkeuze ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 04-09-2009 21:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CLB schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:01:
Hmm dan wordt 't wel erg boodschaptopicachtig imho en fungeren er een paar users zoals DaMarcus, CLB, Philflow, GENETX als 'zoekers'... Ik verwacht eigenlijk gewoon eigen inzet van users die op zoek zijn (naar advies)
Nou ik vind die tip van jou ook beter. Wat mij betreft wordt dat de 'standaard eis', ter voorkoming van mensen die hun lijstje neer 'plempen'. :)
'
CLB schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:39:
[...]
Beperk je keuze eerst is tot 10 laptops, dan tot 5 en als je er 3 overhebt kun je weer terugkomen...
Dan maak je een mooie post met elke laptop met een link naar de Tweakers Pricewatch, een lijst van elke laptop qua hardware betreft en een klein betoogje waarom je die laptop in je eigen top drie hebt gezet...

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Opzich hebben jullie daar wel gelijk hoor, laat dat duidelijk zijn.

Het is alleen zo lastig als je weinig kennis hebt van alle modellen, mogelijkheden en types om een fatsoenlijk lijstje samen te stellen. En dan nog weet je niet wat je criteria is. Zoals ik eerder vroeg, hoe kan ik bijv. betalen welke videokaart ik minimaal moet hebben voor mijn doeleinden? Voor de een zijn 3 sterren genoeg terwijl een andere er minimaal 4 moet hebben. Ik bedoel, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Begrijp me goed, ik wil helemaal niet lui overkomen, ik wil er echt moeite in steken want je praat toch over een fors bedrag. Maar soms wordt, vind ik persoonlijk, wel erg snel verwezen naar een link waar je als niet kenner helemaal niets mee kunt.

Maargoed, ik heb ondertussen wat technische specificaties van jullie gekregen, top dus bedankt! Ik zal zoals jullie vragen, even een mooi lijstje maken met 5 a 10 modellen, die voldoen aan jullie voorstellen en die ik kwa uiterlijk mooi vind.

Dan zal ik het hier posten als ik zover ben en zie jullie hulp dan graag weer tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En daarvoor is Google uitgevonden =)
Waarmee je makkelijk Notebookcheck en Notebookspot vind, waar allerlei uitleg staat over CPU's / GPU's..

En 3-5 laptops is meeeeer dan zat hoor, ik ga er geen 10 doornemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:21:
En dan nog weet je niet wat je criteria is.
Je criteria wat betreft:
- grootte van de laptop
- schermreolutie
- autonomie
- numeriek of geen numeriek toetsenbord
- voorkeur OS
- soorten en aantallen aansluitingen
- hoeveelheid gewenste schijfruimte
- moet CPU virtualisatie ondersteunen of niet?

Dat zijn allemaal zaken die je toch voor jezelf moet beantwoorden, dat kan een ander niet voor jouw doen.
Zoals ik eerder vroeg, hoe kan ik bijv. betalen welke videokaart ik minimaal moet hebben voor mijn doeleinden? Voor de een zijn 3 sterren genoeg terwijl een andere er minimaal 4 moet hebben. Ik bedoel, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Begrijp me goed, ik wil helemaal niet lui overkomen, ik wil er echt moeite in steken want je praat toch over een fors bedrag. Maar soms wordt, vind ik persoonlijk, wel erg snel verwezen naar een link waar je als niet kenner helemaal niets mee kunt.
Je zit dan inderdaad nog met de keuze van CPU en GPU wat moeilijker kan zijn. Maar er zijn wel degelijk links die een breed overzicht geven en makkelijk interpreteerbaar zijn. Zo bv deze link. Hier zie je in verticale richting alle grafische kaarten en in horizontale richting een 23-tal spellen en die ook nog eens op verschillende settings. In het veld wordt dan met kleurtjes aangegeven of de desbetreffende grafische kaart het boeltje speelbaar kan spelen of niet.
Groen = OK
Geel = op het randje
Rood = niet OK
Ik denk dat dat toch al een mooi en uitgebreid overzicht geeft waar je als niet-kenner zeker al heel veel uit kunt opsteken.
Maargoed, ik heb ondertussen wat technische specificaties van jullie gekregen, top dus bedankt! Ik zal zoals jullie vragen, even een mooi lijstje maken met 5 a 10 modellen, die voldoen aan jullie voorstellen en die ik kwa uiterlijk mooi vind.
Toen ik mijn selectie maakte van laptops die aan mijn eisen voldoen had ik een lijstje van 0 modellen, omdat er gewoonweg geen laptop was die aan al mijn eisen voldoet. Dan moet je dus eisen gaan laten vallen en de laptop kiezen die het dichts in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 00:21:
Zoals ik eerder vroeg, hoe kan ik bijv. betalen welke videokaart ik minimaal moet hebben voor mijn doeleinden? Voor de een zijn 3 sterren genoeg terwijl een andere er minimaal 4 moet hebben. Ik bedoel, soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Toch heeft Genetx die vraag al voor je beantwoord. Misschien is het een goed idee dat je eerst even alle advies die al gegeven is nog eens rustig doorleest.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 05-09-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daviddv
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik ben opzoek van een laptop van maximaal 800euro. Ik vind het wel belangrijk dat games goed draaien.

Ik ben een aantal laptops tegengekomen waar mijn voorkeur naar gaan:

Asus K70IO-TY014C:
http://www.laptopshop.nl/...ty014c.html#specificaties

Toshiba Satellite P300-25C:
http://www.laptopshop.nl/...00-25c.html#specificaties

Acer Aspire 7730G-664G100MN:
http://www.laptopshop.nl/...g100mn.html#specificaties

MSI GX620-409NL:
http://www.laptopshop.nl/...-409nl.html#specificaties

Welke laptop raden jullie mij aan en is er een groot verschil tussen de
- Processor 2,1 GHz Intel Pentium Dual-Core T6500 (Asus)
- Processor 2,1 GHz Intel Core 2 Duo T6500 (Toshiba)
- Processor 2,1 GHz Intel Core 2 Duo T6600-processor (Acer)
- Processor 2 GHz Intel Core 2 Duo P7350 (MSI)

Dit zijn de verschillen in videokaarten:
- NVIDIA GeForce GT 120M (Asus)
- ATI Mobility Radeon HD 4650 (Toshiba)
- NVIDIA GeForce 9600M-GT (Acer en MSI)

Dus mijn vraag is welke laptop raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lees 't topic misschien even door? Vind dan notebookcheck / notebookspot..
En daarop staan immense vergelijkingen met CPU's / GPU's, waar je al 'n keuze kunt maken wat je nodig hebt.

Waarom heb je gekozen voor deze 4 laptops? Wat wil je ermee gaan doen?
Welk OS wil je erop gaan draaien? Wil je erop gamen of 3D tekenen? Heb je 'n grote HDD nodig?
Wat wil je voor grootte van de laptop en het scherm? Wil je een hoge resolutie of niet? Ik mis nogal wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Heren,

Ik heb even een 3-tal laptops uitgekozen die mij kwa uiterlijk aanspreken en waarvan ik denk dat de specificaties ook passend zijn. De prijs zit wel aan de top, maar wellicht dat er ergens een goede actie loopt of dat ik mijn budget iets kan verhogen. Overigens begrijp ik niet goed waar het prijsverschil van €100 inzit bij de beide HP laptops.

Om jullie niet te laten terugbladeren, hier mijn bedoelingen met de laptop:

1. Voornamelijk multifunctionele doeleinden als internet/msn/muziek/films
2. Ik ben geen fanatieke gamer en als ik toch speel zijn het vrijwel altijd sportgames als FM/Fifa/Pes/Tennis of eventueel Call of Duty.
3. Omdat het een soort van onderdeel van mijn interieur zal worden vind ik stijl een belangrijk punt. Mijn voorkeur gaat uit naar een combi zwart/ziler/metalic.
4. Beeldscherm van 15,6 inc
5. HD van minimaal 250GB
6. Geheugen 3 a 4GB
7. Geïntegreerde webcam
8. Processor minimaal 2Ghz (op jullie eerder advies)
9. Videokaart 4570 ATI (op jullie eerder advies)
10. Prijs 500 a 800 euro, afhankelijk van de specificaties en uiterlijk.

Met deze post hoop ik jullie al meer informatie te kunnen geven. Ik heb iig een flink aantal laptops eruit gefilterd omdat ze a. geen mooie stijl hebben en b. te kort schieten op specificaties.

Alvast bedankt voor jullie hulp en tijd!

Dell Studio 15 voor €649 excl. verzendkosten

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2.0 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 Cache)
Beeldscherm: 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Videokaart: 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Geheugen: 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Harde schijf: 250GB (5,400rpm) Serial ATA Hard Drive
Draadloze oplossing: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Webcam: Ja
Link: http://www1.euro.dell.com...&s=dhs&cs=nldhs1&ref=lthp

Of deze:

HP Pavilion DV6-1160ED voor €699

Processor: Intel® Pentium® Processor T4200 2 GHz, Level 2 cache 1 MB
Beeldscherm: 15,6-inch diagonaal high-definition HP BrightView scherm 1366 x 768
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 4530
Geheugen: 4096 MB
Harde schijf: 250 GB SATA vaste schijf 5400-rpm
Draadloze oplossing: Intel 802.11a/g/n
Link1: pricewatch: HP Pavilion dv6-1160ed (NX854EA)
Link2: http://h10010.www1.hp.com...4354-3873224-3938913.html

Of deze:

HP Pavilion DV6-1220SD voor €599

Processor: Intel® Pentium® Processor T4200 2 GHz, Level 2 cache 1 MB
Beeldscherm: Videokaart: ATI Radeon HD4530 met 512 MB aan videogeheugen
Geheugen: 4096 MB
Harde schijf: 320 GB SATA vaste schijf 5400-rpm
Draadloze oplossing: 802.11 b/g
Link1: pricewatch: HP Pavilion DV6-1220SD (NX876EA)
Link2: http://h10010.www1.hp.com...tebook%20pc&lang=nl&cc=nl

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 06-09-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Goed om te lezen dat je er daadwerkelijk wat mee gedaan hebt!

Ik zou gaan voor de Dell, steekt er namelijk met kop en schouders bovenuit!
Een stuk betere CPU dan in de andere twee HP Pavilions en ook de videokaart is 'n stuk beter!

Tevens is de CPU van het Penryn-type een type wat minder verbruikt en dus ook nog wat stroom bespaart!
Okee hij is 't duurste van de drie, maar als 't in je budget zit, is dit zeker weten de beste van de drie!

Enige wat ik mis zijn de verschillende OS'en.. Tevens zijn die HP's erg moeilijk verkrijgbaar. Succes!

Misschien kun je nog wat proberen met coupons / EPP-korting, waardoor je er nog minder dan 700,- voor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wbt OS, standaard zit overal Windows Vista® Home Premium op. Maar dat is opzich geen bepalend punt omdat je altijd achteraf zelf nog een nieuw OS kan installeren. Ik moet het nog even nakijken/navragen, maar ik ga er vanuit dat tegenwoordig iedere laptop een goedkope of zelfs gratis upgrade krijgt naar Windows 7. Als ik er een klein bedrag voor moet betalen, geen probleem....

Overigens vind ik persoonlijk die van Dell ook het mooiste kwa uiterlijk. Hij past wel binnen het budget, al moet ik de daadwerkelijke bezorgkosten nog even goed nakijken.

Maar ik ga wel met je mee dat deze Dell een erg mooie en goede laptop is!

Er is alleen wel 1 letop: de huidige prijs is een actieprijs die loopt t/m de 9de van deze maand. Dus ik moet morgen wel bestellen als ik niet het risico wil nemen op een hogere prijs. Dus enige extra overtuigen van jullie kenners dat deze echt de beste is, zou ik wel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op maandag 07 september 2009 @ 00:16:
Er is alleen wel 1 letop: de huidige prijs is een actieprijs die loopt t/m de 9de van deze maand.
Dat is een truc die Dell iedere week gebruikt en het werkt goed :) Kijk idd ook even naar EPP, coupons etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat deze laptop na de 9de opeens 300 euro meer gaat kosten? Ik heb zelf 0,0 ervaring met Dell namelijk....

En ook jij adviseert me van de genoemde 3 laptops deze Dell Philflow?

Bedankt maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:45:
Ik heb zelf 0,0 ervaring met Dell namelijk....
Dan zoek je die ervaringen toch op? Hier op Tweakers zijn al 33.000 Dell topics =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Na wat langer onderzoek nog 2 nieuwe eisen toegevoegd:

* Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
* Blue-Ray Disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Het is BluRay..

Maar dan mag je je budget ook wel even wat omhoog doen =)
En dan kom je uit op onder andere deze pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41E/H

En notebooks met een verlicht toetsenbord vind je echt nauwelijks... Helemaal niet met zo'n budget!

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 07-09-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32537422,noline]

* Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
* Blue-Ray Disc
dell idd... :)

dan kom je wel op 800 uit... nog hoger met het tobo (€30 op ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Toevallig zag ik vandaag wat op ons interne netwerk, dat wij als medewerkers bij Dell via een bepaald contact persoon korting konden krijgen. Volgens mij 3% tot 700 euro, tot 900 euro 6% en daarna 10%.

Ik zal morgen even contact zoeken met die persoon, wellicht dat dat nog wat leuks opleverd.

Overigens heb ik toch even een bestelling gemaakt voor de prachtige Dell Studio XPS 16 en dan zou ik op dit uitkomen:

PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Duo Processor T6500 (2.1GHz, 800MHz, 2MB)
BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
LCD-SCHERM: Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led HD-beeldscherm (rand tot rand, 720p, met TrueLife)
GEHEUGEN: 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF: 320 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
GRAFISCHE KAART: 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card
OPTISCH(E) STATION(S): Intern Blu-ray Disc-rom-combinatiestation (Blu-ray/dvd/cd LEZEN, dvd/cd SCHRIJVEN) met laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

Dit alles voor €1.147,01 incl. BTW en verzendkosten.

Dus wellicht is even doorsparen ook geen gek idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iedereen kan EPP korting bedingen, dus dat is niet bijster interessant..
Voor de rest vind ik de specs voor die 1150,- ook niet erg high-end..

En als laatste weet je ook niet wat je wilt zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet beginnen met de goedkoopste config ;)

dan kom je uiteindelijk duurder uit, bovendien is er nu een aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:02:
En als laatste weet je ook niet wat je wilt zeg...
Logisch toch als je nog in de fase zit dat je alles tegen elkaar afweegt, verschrikkelijk veel merken en types onder ogen krijgt met allemaal andere specificaties en prijzen. Door deze discussie weet ik nu iig dat de Dell Studio 15 voor mij een prima laptop zou zijn, die iets boven mijn budget valt door die extra zaken. Prima, dan kan ik dat meenemen.

Het is toch niet zo dat ik perse over 3 weken een laptop moet hebben. Als het prijstechnisch en kwalitatief beter is om wat langer te wachten, prima!
darkstone zegt:
niet beginnen met de goedkoopste config

dan kom je uiteindelijk duurder uit, bovendien is er nu een aanbieding
Mag ik vragen hoe je hieraan komt? Ik heb namelijk die lijst net precies gemaakt via Dell dus als er een actie zijn zou, had het toch zichtbaar moeten zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 07-09-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja maar niet als je dan op 't eind even aankomt met 'tsjaa dan maar langer sparen' O-)
Als het prijstechnisch en kwalitatief beter is om wat langer te wachten, prima!
Ik zou zelf wachten op de hexagon CPU's van 6,4GHz per core! 20GB RAM, 3,5TB HDD & BluFire!
Aka wachten, wachten.. Dan kun je op alles wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Edit:

darkstone, ik zie al wat je bedoeld. De middelste en duurste van de serie liggen als basissysteem idd al lager of ongeveer gelijk aan de goedkoopste met alle bijkomende kosten :)

Zal even wat vergelijkingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check ook meteen het Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

En ook jij adviseert me van de genoemde 3 laptops deze Dell Philflow?
Ligt er een beetje aan wat je belangrijkste vind. Dell heeft de betere CPU en videokaart. De HP is iets degelijker. De Dell is gemiddelde kwaliteit, stevig genoeg maar niet super stevig.
Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat deze laptop na de 9de opeens 300 euro meer gaat kosten? Ik heb zelf 0,0 ervaring met Dell namelijk....
Dat is nooit zeker met Dell. Iedere week zijn er nieuwe prijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een high performance notebook om video mee te bewerken, animeren, en om mee te gamen. Het moet een vervanger voor mijn desktop zijn.
Ik heb mijn keuze beperkt tot 3 notebooks. Mijn budget ligt op 1450,- en dat is toch wel een beetje het maximum ben ik bang.

Ten eerste is er de MSI GT628-002NL - prijs op pricewatch: €1254 - 1400,-
Intel Core 2 Quad Q9000, 4GB RAM, GeForce GTS 160M, 15.4", Schermresolutie 1680x1050 (WSXGA+), 500GB, Drive Type DVD+/-RW DL, Windows Vista Home Premium 32bit

of de Asus G60VX-JX001K - prijs op pricewatch: €1460 - 1625,-
Intel Core 2 Quad Q9000, 4GB RAM, GeForce GTX 260, 16", Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide), 640GB, Drive Type DVD+/-RW DL, Windows Vista Home Premium 64bit

En als laatste de BTO X-Book 15M30+ - €1400 op bol.com
Intel Core 2 Quad Q9000, Kloksnelheid 2000 MHz, Windows Vista Home Premium - 64 bit, 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB, 320 GB, NVIDIA GeForce 9800GS

Nou wint de Asus het volgens mij op prestaties, maar de resolutie is toch wel iets van een dealbreaker. Het werken op de MSI zal een stuk soepeler gaan vermoed ik vanwege de hogere resolutie. Zijn de prestaties van de Asus zoveel beter dat het de hogere prijs en lagere resolutie acceptabel maakt?
Ook zal er één GB ram verloren gaan door het 32bit OS op de MSI. hoeveel loopt de MSI achter op de Asus qua gaming, of zal dat nog wel meevallen?

Dan hangt de BTO er een beetje tussenin. Wel een 64bit OS, hogere prijs dan de MSI, en de NVIDIA GeForce 9800GS waar ik niet zoveel van weet, maar als ik me niet vergis is hij slechter dan de GTS 160M. Zou iemand die hier meer van weet op willen reageren? :)

Welke van deze 3 is nou de beste keuze wanneer men kijkt naar de prijs/kwaliteitverhouding en wat ik er mee wil doen?

(Ik had ook nog de MSI GT729 op het oog (zelfde specs als de GT628, alleen met een Ati radeon hd 4850 & 17"), die ideaal was geweest ivm met de betere videokaart, maar deze blijkt niet leverbaar in Nederland atm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:38:
Nou wint de Asus het volgens mij op prestaties, maar de resolutie is toch wel iets van een dealbreaker. Het werken op de MSI zal een stuk soepeler gaan vermoed ik vanwege de hogere resolutie. Zijn de prestaties van de Asus zoveel beter dat het de hogere prijs en lagere resolutie acceptabel maakt?
De Asus is voor gaming uitermate ideaal. Een ubervideokaart en een 'lage' resolutie..
Zelf zou ik er niet voor gaan, vind een 16" scherm met een schamele 1366x768 resolutie en no go!
Ook al is de andere hardware nog zo mooi.. Ze moesten ergens op besparen en dat was dus 't scherm!
Ook zal er één GB ram verloren gaan door het 32bit OS op de MSI.
Dan installeer je zelf een 64 bit OS! Kan gewoon met de bijgeleverde 32 bit key, dus dat maakt niet uit.
hoeveel loopt de MSI achter op de Asus qua gaming, of zal dat nog wel meevallen?
Voor benchmarks van videokaarten verwijs ik je naar notebookcheck.com / notebookspot.nl
De GTS160M is een stuk langzamer dan de GTX260M, of dat voor jou heel veel uitmaakt, is aan jou.
Dan hangt de BTO er een beetje tussenin. Wel een 64bit OS,
Daar moet je dus niet naar kijken.. Klinkt alleen maar leuk, maar stelt eigenlijk geen leuter voor.
hogere prijs dan de MSI, en de NVIDIA GeForce 9800GS waar ik niet zoveel van weet, maar als ik me niet vergis is hij slechter dan de GTS 160M. Zou iemand die hier meer van weet op willen reageren? :)
Ook dat kun je zelf uitzoeken op notebookcheck.com / notebookspot.nl>
De 9800GS is de 'slechtste' videokaart van de drie genoemde.. maar jij moet 'slecht' zelf definieren.
Welke van deze 3 is nou de beste keuze
wanneer men kijkt naar de prijs/kwaliteitverhouding en wat ik er mee wil doen?
Zelf zou ik gaan voor de MSI! Goede videokaart, mooie hardware en 32 bit OS zegt niet veel.
Je kan er zelf een 64 bit installatie opgooien en tevens bespaar je hiermee makkelijk 150,- t.o.v. de BTO!

Wat ik me nog wel afvraag is waarom je je zo de focus hebt gelegd op een quadcore CPU..
Ondersteund de software die je gaat gebruiken dat wel.. Anders kun je beter voor 'n mooie C2D gaan!
Mocht je toch genoeg hebben aan de 1366x768 resolutie voor videobewerking / animeren dan de Asus..
Voor 3D tekeningen met programma's a la AutoCad is 'n hoge resolutie gewenst.. voor videobewerking / animeren weet ik niet of je veel ruimte nodig hebt en dus perse een 1680x1050 resolutie.. Op welke resolutie werk je nu?
Is dat voldoende? Vind je het te weinig pixels en heb je meer ruimte nodig? Allemaal jouw keuzes!

Een andere zeer mooie notebook in mijn opinie is de Sony Vaio VGN-FW41M/H
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41M/H die de volgende hardware bevat:
P8700 CPU
4GB RAM
500GB HDD
Radeon HD4650
16,4" Full HD scherm (1920 x 1080)

Heeft dus weer geheel andere specificaties.. Geen quadcore CPU, maar heb je die nodig?

Als je op Notebookcheck.net kijkt: http://www.notebookcheck....=&sort=sorting&type=specs zie je dat de P8700 nog hoger scored dan de Q9000, dus ikzelf zie niet echt veel voordelen aan het hebben van een quadcore CPU op dit moment.. Weinig programma's ondersteunen het, en je kunt 't pas gebruiken als je precies die software gebruikt. In mijn opinie zijn quadcorelaptops alleen lekker, omdat het zo geil klinkt 'QUADCORE IN LAPTOP!!'

De Sony heeft een Full HD resolutie, wat misschien erg lekker is voor videobewerking / animeren?
Tevens een goede GPU waarmee je ook nog lekker kan gamen en als extra'tje een BluRay reader!

Prijs voor dit alles ligt ook ruim in je budget, namelijk 1200,- that is! :+

En al doe je een stap van 300,- terug heb je een iets mindere CPU en een resolutie van 1600x900:
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41E/H maar de CPU is dan misschien niet toereikend voor wat je wilt doen...

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 08-09-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:50:
De Asus is voor gaming uitermate ideaal. Een ubervideokaart en een 'lage' resolutie..
Zelf zou ik er niet voor gaan, vind een 16" scherm met een schamele 1366x768 resolutie en no go!
Ook al is de andere hardware nog zo mooi.. Ze moesten ergens op besparen en dat was dus 't scherm!
Ten eerste, dankjewel voor dit zeer uitgebreide antwoord! Heel duidelijk allemaal! De Asus zal in dit geval dan inderdaad maar moeten afvallen.
Dan installeer je zelf een 64 bit OS! Kan gewoon met de bijgeleverde 32 bit key, dus dat maakt niet uit.
Kan dit? Ik heb MSI hier eerder over gemaild en hun antwoord was:
Helaas word het systeem met een 32bit variant geleverd en is het niet mogelijk om een 64bit versie van Windows 7 via het upgrade programma aan te schaffen ( zover het op het moment bekend is ).
Of was dit niet wat je bedoelde, of interpreteer ik het verkeerd? Of heeft de medewerker van MSI het eventueel bij het verkeerde eind? Hoe kan ik met de bijgeleverde 32 bit key een 64bit aanvragen/installeren?
Voor benchmarks van videokaarten verwijs ik je naar notebookcheck.com / notebookspot.nl
De GTS160M is een stuk langzamer dan de GTX260M, of dat voor jou heel veel uitmaakt, is aan jou.
Een leuke evenwicht tussen een resolutie die fijn is om mee te werken en prestaties trekt me wel, dus tenzij de GTS160M echt te slecht is om de hedendaagse games fatsoenlijk mee te trekken lijkt me dit een eerlijke deal voor de prijs die MSI vraagt, is het niet?
Daar moet je dus niet naar kijken.. Klinkt alleen maar leuk, maar stelt eigenlijk geen leuter voor.
Zelf zou ik gaan voor de MSI! Goede videokaart, mooie hardware en 32 bit OS zegt niet veel.
Je kan er zelf een 64 bit installatie opgooien en tevens bespaar je hiermee makkelijk 150,- t.o.v. de BTO!
Daar leun ik dus ook behoorlijk naar toe na je welopgebouwde reply, alleen snap ik nog niet helemaal hoe ik aan die 64bit versie moet komen ^^
Wat ik me nog wel afvraag is waarom je je zo de focus hebt gelegd op een quadcore CPU..
Ondersteund de software die je gaat gebruiken dat wel.. Anders kun je beter voor 'n mooie C2D gaan!
Mocht je toch genoeg hebben aan de 1366x768 resolutie voor videobewerking / animeren dan de Asus..
Voor 3D tekeningen met programma's a la AutoCad is 'n hoge resolutie gewenst.. voor videobewerking / animeren weet ik niet of je veel ruimte nodig hebt en dus perse een 1680x1050 resolutie.. Op welke resolutie werk je nu?
Is dat voldoende? Vind je het te weinig pixels en heb je meer ruimte nodig? Allemaal jouw keuzes!
Ik heb op mijn vorige laptop & PC altijd met een resolutie van 1280*800 en 1280*1024 gewerkt, hetgeen toch behoorlijk benauwend werkt als je er meerdere uren achter elkaar mee werkt. Wellicht dat de extra pixels in de breedte bij de 1366x768 reso de frustratie van een 'cramped' scherm enigszins verminderen, maar het zal niet opkunnen tegen de resolutie van de MSI neem ik aan.
En mijn motivatie voor een quad core. Ik heb mij laten vertellen dat deze het multitasken wel aardig wat soepeler moeten maken tegenover de gemiddelde Core2due processor uit dezelfde prijsklasse. Ik heb vaak 2 of 3 veeleisende programma's openstaan (Premiere, After Effects, Photoshop en Illustrator bijvoorbeeld), en dan nog de standaard apps zoals een webbrowser en winamp. Daarnaast zou het rendertijden ook aanzienlijk verlagen.
Naar het scheen was het in dit geval beter om voor een quadcore te gaan, of heb ik mij verkeerd laten informeren?
Een andere zeer mooie notebook in mijn opinie is de Sony Vaio VGN-FW41M/H
pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41M/H die de volgende hardware bevat:
P8700 CPU
4GB RAM
500GB HDD
Radeon HD4650
16,4" Full HD scherm (1920 x 1080)

Heeft dus weer geheel andere specificaties.. Geen quadcore CPU, maar heb je die nodig?
De full HD resolutie klinkt inderdaad erg aardig in de oren, maar de GPU is toch wel een stapje te ver achteruit vergeleken met die van de MSI/Asus. Ik heb deze inderdaad ook overwogen, maar was daarnaast dus ook onder de indruk dat de Q9000 beter zou zijn voor mijn wensen.

Maar nogmaals bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik heb er veel aan gehad! :)
Ik hoop dat je (of een ieder die het weet!) mijn resterende vragen ook nog even zou kunnen beantwoorden, en dan denk ik dat ik er wel uitkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 20:48:
Ten eerste, dankjewel voor dit zeer uitgebreide antwoord! Heel duidelijk allemaal!
De Asus zal in dit geval dan inderdaad maar moeten afvallen.
No problem...
Kan dit? Ik heb MSI hier eerder over gemaild en hun antwoord was:
Dit kan ja.. Gewoon even 'n 64 bit DVD'tje lenen van iemand of zelf downloaden!
Hoe kan ik met de bijgeleverde 32 bit key een 64bit aanvragen/installeren?
Installeren is gewoon een kwestie van 'n 64 bit DVD in je laptop mikken en installeren (met de 32 bit key)
Check daarvoor oa: [Vista] Met een 32-bit serial de 64-bit legaal gebruiken?*
Een leuke evenwicht tussen een resolutie die fijn is om mee te werken en prestaties trekt me wel, dus tenzij de GTS160M echt te slecht is om de hedendaagse games fatsoenlijk mee te trekken lijkt me dit een eerlijke deal voor de prijs die MSI vraagt, is het niet?
Zeker weten! En die GTS160M is echt zo slecht nog niet hoor, daar kun je heeel schon mee gamen! :Y
alleen snap ik nog niet helemaal hoe ik aan die 64bit versie moet komen ^^
Nogmaals downloaden / lenen
Ik heb op mijn vorige laptop & PC altijd met een resolutie van 1280*800 en 1280*1024 gewerkt, hetgeen toch behoorlijk benauwend werkt als je er meerdere uren achter elkaar mee werkt. Wellicht dat de extra pixels in de breedte bij de 1366x768 reso de frustratie van een 'cramped' scherm enigszins verminderen, maar het zal niet opkunnen tegen de resolutie van de MSI neem ik aan.
Dan moet je inderdaad niet voor de 1366x768 resolutie gaan :)
En mijn motivatie voor een quad core. Ik heb mij laten vertellen dat deze het multitasken wel aardig wat soepeler moeten maken tegenover de gemiddelde Core2due processor uit dezelfde prijsklasse. Ik heb vaak 2 of 3 veeleisende programma's openstaan (Premiere, After Effects, Photoshop en Illustrator bijvoorbeeld), en dan nog de standaard apps zoals een webbrowser en winamp. Daarnaast zou het rendertijden ook aanzienlijk verlagen.
Naar het scheen was het in dit geval beter om voor een quadcore te gaan, of heb ik mij verkeerd laten informeren?
Dat is dus echt softwarerelated! Check dus eerst of die software wel 4 cores ondersteund!!
De full HD resolutie klinkt inderdaad erg aardig in de oren, maar de GPU is toch wel een stapje te ver achteruit vergeleken met die van de MSI/Asus. Ik heb deze inderdaad ook overwogen, maar was daarnaast dus ook onder de indruk dat de Q9000 beter zou zijn voor mijn wensen.
Q9000 weet ik niet.. Ik zal even vragen of DaMarcus hier kan reageren, die weet wat meer van CPU'tjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb even die hele thread over 32bit -> 64bit doorgelezen. Ik had geen idee dat dat mogelijk was, laat staan legaal!
Nogmaals bedankt voor je antwoorden, heb er veel aan gehad. Zal dan hoogstwaarschijnlijk voor de MSI gaan! Met alles afgewogen lijkt mij dat inderdaad de beste deal :)

Geweldige feedback hier op tweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik denk dat ik uiteindelijk toch ga kiezen voor onderstaande:

pricewatch: HP Pavilion dv6-1230ed (VA119EA)

HP Pavilion Dv6-1230ed VA119EA voor €679,--

Merk HP
Productserie Pavilion
Type dv6-1230ed (VA119EA)

CPU Type Intel Pentium Dual Core T4200
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip Radeon Mobility HD4530
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
Schermdiagonaal 15.6"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Hardeschijf Grootte 500GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) eSATA, Firewire 400, USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Card Interface (laptop) Expresscard 34
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 2.9kg
Kleuren Zwart
Indeling Qwerty
Taal Meertalig

Redenen:

1. Uiterlijk van zwart/metalic is toch wat ik na het zien van vele laptops met eigen ogen erg mooi vind. Dan springen de Dell en een aantal HP's er toch wel uit.
2. Ik heb besloten om me toch aan het budget van max. 700 euro te houden omdat een duurdere laptop voor mij niet zo interessant is. Ik blijf een huis/tuin/keuken gebruiker dus top specificaties zijn niet van toepassing.
3. HP is toch een betrouwbaar merk bleek uit vele recenties die ik gelezen heb.
4. Deze laptop zou ik binnen 1 dag al in huis kunnen hebben, desnoods kan ik deze bestellen bij Norrod hier in Zwolle waar ik gewoon fijne ervaringen mee hebt.

Negatieve punten die ik tegenkwam over deze laptop:

1. Redelijk zwaar
2. Standaard accu is vrij snel leeg, 3 uur bij normaal gebruik en 1 uur bij zwaar gebruik.
3. Vingerafdruk gevoelig, al levert HP er een doekje bij waar het direct weg gehaald kan worden.
4. Ik zal een aantal wensen/eisen moeten laten vallen zoals bijv. Blu-ray disc en verlicht toetsenbord. Dat valt gewoon buiten mijn budget.

Kortom, prachtig uiterlijk, goede specificaties voor mijn doeleinden en dat alles binnen het budget.

Zie ik nog iets over het hoofd voordat ik, waarschijnlijk, volgende week ga bestellen?

Bedankt alvast namens al jullie informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:57
Heb je ook nog naar de studio 15 gekeken? Die zijn ook verkrijgbaar voor dezelfde prijs en volgens mij met beter configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:37:
Zo, heb even die hele thread over 32bit -> 64bit doorgelezen.
Ik had geen idee dat dat mogelijk was, laat staan legaal!
Chill heh :)
Nogmaals bedankt voor je antwoorden, heb er veel aan gehad.
:)
Zal dan hoogstwaarschijnlijk voor de MSI gaan! Met alles afgewogen lijkt mij dat inderdaad de beste deal :)
Geweldige feedback hier op tweakers _/-\o_
Inderdaad hele mooie keuze! Zou zo de opvolger van m'n huidige laptopje kunnen zijn!
Juancho schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:51:
Zie ik nog iets over het hoofd voordat ik, waarschijnlijk, volgende week ga bestellen?
Bedankt alvast namens al jullie informatie.
Noopz mooie keuze! :Y
karakedi schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 23:08:
Heb je ook nog naar de studio 15 gekeken?
Die was 'm inderdaad al aangeraden:
Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:03:
De Dell Studio 15 is idd ook een mooie laptop. Ik zal die topic vanavond even doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Dell Studio 15 heb ik idd bekeken. Zag er ook prima uit, maar ik kwam op een hogere prijs uit bij het goedkoopste model. Dus ik, na een tip, het middelste model berekend en toen kwam ik hoe raar dan ook goedkoper uit en ik zie nu dat deze ook mogelijk is.

Dus tot slot gaarne jullie advies over de twee onderstaande modellen waaruit ik nu definitief ga kiezen. De prijs is vrijwel gelijk en het uiterlijk van beide vind ik ook erg mooi. Op het eerste oog lijkt mij de Dell sneller en krachtiger.

Dell Studio 15 Black/Chainlink voor € 677,99 incl. BTW en bezorgingskosten (eventuele korting heb ik nog niet meeberekend).

Processor: Intel® Core™ 2 Duo Processor P7350 (2.0 GHz, 1066 MHz FSB, 3 MB L2 Cache)
Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit – Nederlands
Ondersteuningsservice: 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
LCD-Scherm: 15,6-inch WXGA led TFT-breedbeeldscherm (1.366 x 768) met TrueLife™
Geheugen: 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Harde Schijf: 250GB (5,400rpm) Serial ATA Hard Drive
Grafische Kaart: 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
Optische stadions: Vast intern dvd+/-rw-station met laadsleuf, inclusief software
Hoofdbatterij: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Draadloze connectiviteit: Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart
Bluetooth: Geen Bluetooth-upgrade
Webcam: Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Toetsenbord: Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Kabel: Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Standaardgarantie: 1Yr Limited Warranty - Collect & Return

en voor de makkelijkheid, de eerder genoemde HP:

HP Pavilion Dv6-1230ed VA119EA voor €679,--

Merk HP
Productserie Pavilion
Type dv6-1230ed (VA119EA)

CPU Type Intel Pentium Dual Core T4200
Geheugen Grootte 4GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Video Chip Radeon Mobility HD4530
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), HDMI
Schermdiagonaal 15.6"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Hardeschijf Grootte 500GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) eSATA, Firewire 400, USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Card Interface (laptop) Expresscard 34
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 2.9kg
Kleuren Zwart
Indeling Qwerty
Taal Meertalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:48:
Op het eerste oog lijkt mij de Dell sneller en krachtiger.
Is die ook, ik ben er klaar mee, choice made!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:48:
Op het eerste oog lijkt mij de Dell sneller en krachtiger.
Inderdaad. Zowel CPU als GPU. Met kortingen erbij ook nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Met korting kost die me €658,52 zie ik net. Lijkt me een mooie prijs voor deze laptop. Bedankt voor jullie input en advies!

Enige wat nog roet in het eten kan gooien is de huidige "aanbieding" van Dell. Deze verloopt namelijk vandaag, en ik ben niet in staat om vandaag al te bestellen. Maar misschien biedt Dell deze laptop nog wel goedkoper aan na vandaag ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Juancho op 09-09-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik wil dus een laptop kopen voor schoolgebruik en thuisgebruik.
Vooraf was voor mij al bekend dat ik een HP Pavilion zou nemen, alleen wist ik niet welke.

Ik heb de HP Pavilion DV6 1240ED gevonden. Voor specificaties etc. kun je hier kijken.

Deze kost op dit moment €799,-.

Zoals jullie weten komt Windows 7 over een aantal weken uit, de laptops die in de schrappen liggen waarop Windows Vista zit zullen dus allemaal verkocht moeten worden. Krijg je dan hierop flink wat korting of juist niet? Aangezien er een upgrade mogelijk komt en dat wel voor maar +/- €30,-.

Zou ik deze laptop dan gewoon morgen kopen of zou ik even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, only time will tell... Persoonlijk zie ik niet in waarom men dikke kortingen zou geven, aande andere kant: alle shops zullen er toch dik mee adverteren dat er Windows 7 op zit (heb met Vista zelfs Vista ready TFT's gezien 8)7 |:( ). Aan jou de vraagL heb je hem nu nodig of kun je wachten? Ik denk dat er nog wel wat korting te scoren is rond 22 oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BJK_YunuS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:34:
Ik heb de HP Pavilion DV6 1240ED gevonden. Voor specificaties etc. kun je hier kijken.

Deze kost op dit moment €799,-.
Misschien niet helemaal wat je wil horen, maar ik vind het weinig waar voor z'n geld.

Voor dat geld heb je ook een Dell Studio 15 met P8600, 4GB, ATI 4570, 500GB en 4 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

GENETX schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:10:
Tsja, only time will tell... Persoonlijk zie ik niet in waarom men dikke kortingen zou geven, aande andere kant: alle shops zullen er toch dik mee adverteren dat er Windows 7 op zit (heb met Vista zelfs Vista ready TFT's gezien 8)7 |:( ). Aan jou de vraagL heb je hem nu nodig of kun je wachten? Ik denk dat er nog wel wat korting te scoren is rond 22 oktober :)
Ik kan best wachten.
Philflow schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:17:
[...]

Misschien niet helemaal wat je wil horen, maar ik vind het weinig waar voor z'n geld.

Voor dat geld heb je ook een Dell Studio 15 met P8600, 4GB, ATI 4570, 500GB en 4 jaar garantie.
Ik heb geen ervaringen met Dell. Ik hecht veel waarde aan het design en dat doet HP met zijn Pavilions goed.

Mijn budget is dus rond de 700 á 800 euro. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BJK_YunuS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:34:
[...]
Mijn budget is dus rond de 700 á 800 euro. Welke raden jullie aan?
Speel je games? zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Welke heb je zelf allemaal gevonden? Lees de laatste pagina's van dit topic is door.. Staat precies wat je wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:42:
[...]

Welke heb je zelf allemaal gevonden? Lees de laatste pagina's van dit topic is door.. Staat precies wat je wil!
Omdat ik alleen geïntresseerd was in HP heb ik dus alleen de DV6 1240ED gevonden.
Uhm, geen zware games. Gewoon games zoals Red Alert, SOF etc.
Ik ga hem gebruiken voor school: Photoshop, Illustrator en nog meer van dit soort zware programma's.
Ook natuurlijk om thuis te msn'e, films te kijken en natuurlijk downloaden van allerlei dingen.

Trouwens, is het handig om een garantie-uitbreiding van 3 jaar te nemen of is dat niet nodig? Ik ga heel netjes om met mijn apparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 09-09-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
BJK_YunuS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:11:
Omdat ik alleen geïntresseerd was in HP heb ik dus alleen de DV6 1240ED gevonden.
Hmm vind ik nogal een scheve blik in laptopland.. Net of HP het beste is en er geen alternatieven zijn.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:15:
[...]

Hmm vind ik nogal een scheve blik in laptopland.. Net of HP het beste is en er geen alternatieven zijn.. :?
Daarom zeg ik ook 'was'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BJK_YunuS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:11:
[...]
Ik ga hem gebruiken voor school: Photoshop, Illustrator en nog meer van dit soort zware programma's.
Ook natuurlijk om thuis te msn'e, films te kijken en natuurlijk downloaden van allerlei dingen.
Als jij die HP mooier vind is dat natuurlijk ook wat waard. Ik vind die HP ook een stuk mooier dan de Dell. De Dell is nogal log, dik en plasticachtig. De HP voelt ook wat steviger aan.

Maar zoals gezegd krijg je bij Dell dus veel betere specificaties. Waarschijnlijk kun je ook wel een betere HP vinden voor het geld, maar dat kun je zelf uitzoeken d.m.v. de Pricewatch. En het is de bedoeling dat je de uiteindelijke keuze zelf maakt.

Over je garantie vraag: 1 jaar is weinig en als je hem iedere dag meeneemt is er een gerede kans dat ie in het tweede jaar een defect krijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-09-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell studio 15 -> betere graka
dell studio 15 -> betere proc
dell studio 15 -> inclusief blu-ray
Trouwens, is het handig om een garantie-uitbreiding van 3 jaar te nemen of is dat niet nodig? Ik ga heel netjes om met mijn apparatuur.
dell studio 15 -> 4 jaar garantie

overtuigd?? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Bedankt darkstone. Hoe zit het met de degelijkheid en behuizing van Dell Studio 15? Kun je mij de link sturen welke jij bedoeld? Als ik op de website van Dell zoek dan vind hij er 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Tadaa: [Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 1 d:)b
Ik zie dat je hier nog 'n newbie bent op GoT, maar wat eigen initiatief wordt wel verwacht natuurlijk.

Bij Dell.nl moet je zelf je laptopje samenstellen.. Ook daarvoor staan er tig tips in verschillende topics.
Zo kun je met coupons wat korting bedingen en ook via EPP-kortingen kun je wat van de prijs afsnoepen.

Hoe dat allemaal werkt.. Even zoeken =)

• Philflow

Philflow

BJK_YunuS schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:34:
[...]
Ik heb geen ervaringen met Dell. Ik hecht veel waarde aan het design en dat doet HP met zijn Pavilions goed.
Die laptop van jou is vandaag € 580. Dan gaat het wel :)
http://www.ibood.com/nl/n..._T4200_processor_en_HDMI/

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 10-09-2009 09:17 ]

• Juancho
Nu mijn keuze wel zo goed als vast staat, Dell Studio 15, even een andere korte vraag waar een simpele Ja/Nee van jullie kant vast voldoende is :p.

Mijn ouders hebben onlangs ook de digitale wereld ontdekt en zijn nu net 2 maandjes bezig om alles te leren en te ontdekken. Echt de basic dus. Ondanks mijn negatieve advies hebben ze toen toch via via een 2de hands laptop gekocht, en jahoor, die is gister kapot gegaan. Van binnen was er flink wat doorgebrand.

Nu willen ze dan toch een nieuwe kopen, dus met garantie op dit soort dingen, en hebben mij gevraagd er 1 uit te zoeken. Zoals gezegd zijn ze echt beginners dus in mijn ogen hebben ze aan een minimaal systeem de kopende jaren wel voldoende. Ik wil ze dus niet te veel geld laten betalen gezien ze maar drie eisen hebben:

1. Beide dragen een bril dus een fatsoenlijk scherm is wel zo prettig :)
2. Draadloos internetten
2. De laptop moet niet na een jaar of 2 al te kort schieten in alles.

Mijn oog is gevallen op de Acer Extensa 5230E-901G16MN voor de prijs van ongeveer €300,-- a €320,--.

CPU: Intel Celeron 900
Processor-kloksnelheid: 2200 MHz
Moederbord Chipset: Intel Mobile GL40
Geheugen: 1GB
HD: 160 GB 5400 RPM
Draadloze technologie: IEEE 802.11b/g/n
Videochip: Intel GMA 4500MHD
Schermgrote: 15.4"

Link: pricewatch: Acer Extensa 5230E-901G16MN

Wat denken jullie, kan ik deze laptop mn oudjes aansmeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 10-09-2009 15:05 ]

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:40
Juancho, m.b.t. je ouders:

Nee, de meningen over Acer zijn zeer sterk verdeelt. En ze zitten in mijn ogen nog in hun "bewijs" fase waarin ze laten zien dat ze niet na 6 maanden uit elkaar vallen. Ook is dat een wel heel zwakke laptop (sorry dat ik het zeg)

De CPU houdt niet over, een zeer zwakke GPU, 1gig aan RAM terwijl je Vista gaat gebruiken is ook niet handig. Ik draai hier Vista met 2 gig en dat loopt wel ok.

Mijn schoonouders zijn ook huis-tuin en keuken gebruikers. Die hebben ooit een Dell Inspiron gekocht (4 a 5 jaar geleden) en die werken nu nog altijd. Alleen de accu begint nu af te takelen. En als ik nu zo rond kijk op de Dell site zie ik dat ze toch wel redelijke modellen hebben voor een kleine 600, daar kunnen dan nog de EPP en een 5% bon vanaf!
Intel® Pentium® Dual Core Processor T4200 (2,00 GHz, 800 MHz, 1 MB cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
2 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
15,6-inch WXGA CCFL (1.366 x 768) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
3.072 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
160 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Intel Integrated GMA 4500MHD
Dvd+/-rw-station (cd & dvd lezen/schrijven)
6-cel batterij
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Geen camera inbegrepen
Black met matte afwerklaag
Accessoires
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Services & Software
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
N0954510
Inspiron 1545 Order - Netherlands
Dutch - Documentation Inspiron 1545
Inspiron 1545 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
65 W-wisselstroomadapter
Geen draagtas
1 Meter Power Cord - European
Intern toetsenbord - VS/Engels (qwerty)
1Yr Limited Warranty - Collect & Return
Wireless Label - Pentium Dual Core
Black palmrest
Datasafe Local 2.0 Basic

[ Voor 4% gewijzigd door MadDonkey op 10-09-2009 15:47 ]

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:01:
Wat denken jullie, kan ik deze laptop mn oudjes aansmeren?
Vista met 1GB? Ik zou ze het niet aandoen.

• Juancho
Dan had ik beter nog hun budget kunnen melden, ze willen niet meer dan 400 euro kwijt zijn...

Het lijkt mij dat er voor dat geld toch wel een fatsoenlijke laptop voor hun huis/tuin/keuken gebruik te vinden is? Ze moeten nog Windows, Office en Mail ontdekken dus dan weet je wel in wel stadium ze zitten :)

Ik zal natuurlijk zelf ook nog even scannen op internet, maar ik dacht serieus dat dit wellicht een prima ding was. Die 600 euro laptops komen meer in de buurt van wat ik zocht.

• CLB
  • Niet online
Dit is gewoon een 'wat moet ik kopen' vraag die hier gedumpt is en niks van doen heeft met multimedialaptops...

Verwijderd

Juancho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:01:Mijn oog is gevallen op de Acer Extensa 5230E-901G16MN voor de prijs van ongeveer €300,-- a €320,--.

CPU: Intel Celeron 900
Processor-kloksnelheid: 2200 MHz
Moederbord Chipset: Intel Mobile GL40
Geheugen: 1GB
HD: 160 GB 5400 RPM
Draadloze technologie: IEEE 802.11b/g/n
Videochip: Intel GMA 4500MHD
Schermgrote: 15.4"

Link: pricewatch: Acer Extensa 5230E-901G16MN
mijn 6 jaar oude, gratis laptop is beter dan dat ding :X

neem een kijkje bij bbg studentenbak ;) onder andere een dual core, 4 gig, en een goed scherm :D

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

De laptop op iBooD: dv6 1230ED en de laptop waar ik het over heb is dv6 1240ED.

Toch bedankt voor de hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je kan inderdaad even beter moven naar [NBBG] Studentennotebook - juli 2009

Een single core zou ik tegenwoordig niet meer doen, eeuwig zonde. Goedkoop is duurkoop en voor 400 euro heb je vandaag de dag echt heel, maar dan ook heel veel. Dan heb je wel een laptop die gewoon 2x zo snel is en een stukje degelijker is. Dat betaald zich absoluut terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Excuses, mijn fout. Ik zal daar verder gaan over dit onderwerp!

• Y.Y.Eagle

Y.Y.Eagle

Black&White

Ik heb nog steeds geen laptop gekocht, ik wacht toch even totdat Windows 7 uitkomt met de hoop dat er leuke acties komen.

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Hmm ok.. nice to know? :?

GENETX: Nee, jou reactie voegt veel toe :X *hap*

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 13-09-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Videopac

Rommelt wat aan.

Is een P6600/4GB/GT130/320GB-5400rpm snel genoeg om HD video's mee te editen?
Of heb ik daarvoor echt een Q9000/4GB/GT130/500GB-7200rpm voor nodig?

(Ik hoef niet perse een Acer, maar het prijsverschil met vergelijkbare laptops van A-merken is nogal groot; ik sta wel open voor andere suggesties.)

En weet iemand hoe het hdd upgraden bij 4Launch werkt? Moet je de hdd bijkopen en 29 euro betalen of krijg je ook nog geld terug voor de hdd die in de laptop zat?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Gelukkig was het ook totaal offtopic, irrelevant en helemaal niet modbreakwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Videopac schreef op maandag 14 september 2009 @ 11:57:
Is een P6600/4GB/GT130/320GB-5400rpm snel genoeg om HD video's mee te editen?
Of heb ik daarvoor echt een Q9000/4GB/GT130/500GB-7200rpm voor nodig?
Welke applicatie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat vinden jullie van deze multimedia laptop kwa prijs/kwaliteitsverhouding?

Sony Vaio VGN-NS38E/S.NL3 voor €445,--

Type processor: Intel Pentium Dual Core T4200
Harde schijf (GB): 250
Intern geheugen (MB): 3072
Videokaart type: Mobile intel graphics media accelerator 4500M
Beeldschermgrootte (inch): 15,4
Partnumber: VGN-NS38E/S.NL3
Tablet PC: laptop PC
Uitvoering: T4200
Kloksnelheid (Mhz): 2000
Intern geheugen (max.): 3072 MB
Beeldschermtype: TFT
Beeldschermresolutie (pixels): 1280 x 800
Videogeheugen: circa 820 MB aan beschikbaar graphics-geheugen
Videokaart model: onboard videochip
Ingebouwde webcam: Ja
Luidsprekers: intern
Snelheid harde schijf (rpm): 5400
Media station: DVD±RW DL, cardreader
Aansluitingen: modem, USB 2.0, Wireless LAN
PC card: Nee
Accu: lithium-ion batterij VGP-BPS13A/B
Besturingssysteem: Windows Vista
Gewicht: 2900
Kleur(en): zilver
Introductie model: 2009
Hoogte (in cm): 3.8
Breedte (in cm): 36
Diepte (in cm): 27
Typenummer: VGN-NS38E/S.NL3
Kleur: Silver

Link: http://tweakers.net/pricewatch/244534/sony-vaio-ns38e-s.html#tab:info

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 14-09-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:52:
Wat vinden jullie van deze multimedia laptop kwa prijs/kwaliteitsverhouding?
Sony Vaio VGN-NS38E/S.NL3 voor €445,--
Hij staat voor € 550,- in de Pricewatch. Voor € 490 heb je een Acer met veel betere GPU (ATI 4570).

Maar Sony is mooier, en misschien ook degelijker. Waar kun jij hem kopen voor € 445?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-09-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De pricewatch laat alleen niet mijn korting zien bij een verkooppunt ;) Vandaar die lagere prijs. Deze is trouwens niet voor mezelf, maar voor mijn ouders zoals ik eerder al had beschreven.

Deze leek mij een prima laptop zowel kwa uiterlijk als specificaties voor de komende jaren voor de oudjes. Maakt 15,4 of 15,6 inch scherm trouwens zichtbaar duidelijk veel uit? Of praat je dan echt over verschillen die voor normaal gebruik te verwaarlozen zijn.

Edit: bij Wehkamp.

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 14-09-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:52:
Wat vinden jullie van deze laptop
die ik maar even multimedialaptop noem, zodat ik het hier kan plaatsen?
Leuk, kan beter qua specs, maar Sony Vaio's zijn betrouwbaar! Doen, klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja leuke laptop. Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
CLB,

Ik snap je (cynische) opmerking niet helemaal want als ik wat rondkijk naar die laptop zie ik toch echt staan dat het een multimedia of entertainment laptop is.

Maargoed, ik zal het wel weer niet goed doen pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:29:
CLB,

Ik snap je (cynische) opmerking niet helemaal want als ik wat rondkijk naar die laptop
zie ik toch echt staan dat het een multimedia of entertainment laptop is.
Dat noemen ze nou reclame ;)

Mijn Asus EEE 701 kan ik ook een multimedialaptopje noemen..
Ik speel er films mee af, muziek mee af, speel er spelletjes op en kan er mee internetten..

Oftewel in de TS staan enkele voorbeelden genoemd van 1200,-
Waarom zou jouw gekozen Sony Vaio die daarvan 1/3 kost er niet in staan.. exactly dat is er geen een..
Tsjaa je kan 'm gebruiken voor een filmpje / foto'tje bewerken, maar dat kan zoals ik al zei op elke laptop.

EDIT @ Hieronder: Dat je vraag over die laptop niet in een multimedianotebooktopic hoort.
Met z'n resolutie / processor en videokaart kun je het gewoon geen multimedianotebook noemen, simpel zat.
Je kan 'm wel gebruiken voor multimedia, maar dat is iets anders. Tevens kost die rond de 500 a 600,- dus geen 1000,-

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 14-09-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Met alle respect, maar wat is nu je punt?

In mijn zoektocht naar een multimedia/entertaintment laptop kwam ik deze tegen. Die kernwoorden kwam ik steeds tegen bij deze Sony.

Ik ga dus naar dit forum en post het in het multimediaforum.

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd waardoor jij zo'n opmerking maakt?

Bovendien, we praten hier over een laptop die normaal bijna 1000 euro kost, lijkt me toch iets anders dan een versie van 400 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:22:
Met alle respect, maar wat is nu je punt?

In mijn zoektocht naar een multimedia/entertaintment laptop kwam ik deze tegen. Die kernwoorden kwam ik steeds tegen bij deze Sony.

Ik ga dus naar dit forum en post het in het multimediaforum.

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd waardoor jij zo'n opmerking maakt?
Lees even dit topic, dan denk ik dat het wel duidelijk wordt:
[NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zeg het maar, ik lees namelijk dit:
Nadat de Best Buy Guide op Tweakers.net is verschenen is er ook de mogelijkheid om in de CSL zelf met alternatieven te komen of advies te vragen. Dit kan in de [NBBG Aanschaf]-topics. In deze topics kan men nog wat extra informatie en advies winnen om zo een persoonlijke Best Buy notebook te kiezen. Iedereen stelt andere eisen aan zijn of haar notebook en daarom is de Notebook Best Buy Guide ook een leidraad.
Ik vraag advies over een multimedia laptop in een BBG aanschaf topic. Volgens de regels toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica