Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Met Philflow, je kan beter http://notebookspot.nl/charts/cpu/ er bij pakken in dat geval. Ik heb de scores overgenomen alleen hier en daar opnieuw aan de hand van de andere processors opnieuw ingedeeld. Daardoor krijg je een lijstje wat beter overeenkomt met de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

Ik ben aan het spitten voor een nieuwe laptop, maar ben er zo lang uitgeweest met hardware dat ik niet meer weet wat nu de standaard is en wat goed is etc. Ik heb 6jaar lang een Asus M8 gehad, maar die is ondertussen dusdanig versleten dat er niet meer mee te werken is.

Gebruik:
ik gebruik 'm voornamelijk voor Photoshop, After Effects, Audition, Pinnacle studio voor bewerking van films

Wensen:
grote HDD, bovenstaande programma's makkelijk kunnen uitvoeren (ook met flink grote bestanden), de huidige in- en uitgangen aanwezig op de laptop, niet te klein scherm. Het hoeft niet perse de snelste van het snelste van dit moment te zijn, maar het moet er zeker wel in de buurt komen :) zodat ook de nieuwe laptop een lange tijd mee kan gaan met de ontwikkelingen qua software.

Budget is zo'n 1000-1300 euro.

Kan iemand mij helpen? Wat is nu het processortype waar ik naar moet kijken? Wat is tegenwoordig een goede videokaart en de vereiste hieraan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ Barret, begin eens met te kijken naar de Sony Vaio FW41M en Dell Studio XPS 16. Mijn voorkeur gaat uit naar Sony maar de Dell is scherper geprijsd (met acties).

Qua CPU zou ik kijken naar Core 2 Duo 2.53 Ghz en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Bedankt. ik ga m'n zoektocht beperken tot Dell, Sony en MSI (waarvan ik de design van die gamingseries zo vet vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik ben ongeveer een maand op zoek geweest naar een laptop, en kwam deze tegen:

http://www.informatique.n...pire-5738zg-423g25mn.html

Een laptop met een ATI Radeon HD4570, Core 2 duo @ 2GHz processor en 3GB Ram voor 500 euro.

Het is natuurlijk geen gamemonster, maar een goede deal is het wel:) Het verbaast me dat er zo weinig te vinden is over deze laptop, terwijl hij er echt wel bovenuit springt in zijn prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Ik heb de keuze bepert tot de volgende:
Sony Vaio VGN-FW41ZJ/H (1570,-)
Sony Vaio VGN-FW41M/H (1220,-)
MSI GT627 (1230,-)
MSI GTI729 (1460,-)

Designwise zeg ik MSI, maar volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding bij Sony het beste onnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:14:
http://www.informatique.n...pire-5738zg-423g25mn.html
Een laptop met een ATI Radeon HD4570, Core 2 duo @ 2GHz processor en 3GB Ram voor 500 euro.

Het is natuurlijk geen gamemonster, maar een goede deal is het wel:) Het verbaast me dat er zo weinig te vinden is over deze laptop, terwijl hij er echt wel bovenuit springt in zijn prijsklasse.
Je hebt gelijk, dat is een goede deal. Ik zal hem gelijk bij de aanbiedingen posten. De Dell Studio begint bij 529,- voor zo'n config, kan goedkoper met EPP.

bij Notebookshop (ook Informatique) is ie 499,- incl. verzenden.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 28-08-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Barret schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:05:
Designwise zeg ik MSI, maar volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding bij Sony het beste onnie?
Die MSI heeft een gruwelijke videokaart. Maar dat heeft alleen nut als je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Barret schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:05:
Ik heb de keuze bepert tot de volgende:
Sony Vaio VGN-FW41ZJ/H (1570,-)
Sony Vaio VGN-FW41M/H (1220,-)
MSI GT627 (1230,-)
MSI GTI729 (1460,-)

Mwoah, Sony heeft het de laatste tijd qua support en ondersteuning behoorlijk laten afweten in het nieuws. Het is een merk dat ik op dit moment even heb doorgestreept wat dat betreft. Ik denk dat de MSI sowieso de betere is eigenlijk en je vind hem nog mooier ook. Het ontloopt elkaar niet heel veel. De videokaart van de MSI is beter, de resolutie van de Vaio. Maar als ik je verhaal lees dan zou ik lekker voor de MSI gaan :)

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 28-08-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:31:
[...]
Maar als ik je verhaal lees dan zou ik lekker voor de MSI gaan :)
Ik begrijp je even niet: Een Nvidia 9800 GS nemen als je niet gaat gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
My bad, iets te vluchtig gelezen... :X Hmmz, dan wordt het wel weer lastiger inderdaad. Vaio is ook erg mooi, of een Studio XP 16.

pricewatch: MSI GT628-002NL is ook een optie. Een Quad Core is namelijk ook geen slecht idee met videobewerken.

Ik weet verder ook niet in welke mate je bewerkt, maar steeds meer zware bewerkingen kunnen ook via de videokaart verlopen.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 28-08-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Review van de laatste XPS 16: Studio XPS 16 wird zum heißen Gamer :)
http://www.notebookjourna...tudio-xps-16-ati-4670-976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen gehad bij de bestelling van mijn Dell XPS 16. Het doorlinken naar de Ideal website lukte niet na vele malen proberen om hem te bestellen kreeg ik een orderbevestiging binnen (zonder te hebben betaald) met daarop in het bovenste gedeelte de XPS 16 zoals ik hem had geconfigureerd maar later staat er nog een xps 16 op met de mindere videokaart. In totaal dus twee ipv degene waar boven aan de prijs van staat vermeld en die ik wil. Heel vreemd maar ik was al verbaasd dat ik een order bevestiging binnen kreeg aangezien ik nooit ben doorgelinkt naar Ideal en dus uiteindelijk maar heb opgegeven (na vijfen want ik belde de support en die was dicht).

Ik had aleen de betere processor (8600) en de Wifi van 5100 naar 5300 voor (500 GB harddisk)
Ik belde gisteren op maar de order kon alleen gecanceld worden en dan moest ik hem opnieuw aanvragen.

Dat heb ik dus vandaag geprobeerd maar met de 5% kortings code is hij nu 1096 ipv 987!!

Los van dat ik erg geergerd ben door de bewuste medewerker van Dell (wrong topic) vraag ik me af wat dit betekent in verhouding tot andere computers. De levertijd van dell staat mij wat tegen dus als ik door de verhoogde prijs eenzelfde computer kan krijgen als alternatief dan hoor ik het graag. Zo niet dan moet ik dus alsnog de Dell nemen. Na de tips van Generix eerder had ik namelijk besloten voor de Dell te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:13:
Na de tips van Generix eerder had ik namelijk besloten voor de Dell te gaan.
Ahum! O-)

pricewatch: MSI GT627-293NL is nog een optie. Hetzelfde geldt voor pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41M/H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je los van de prijs zou kunnen kiezen welke zou dan jouw voorkeur hebben (wat thuiswerken, filmpjes kijken en gamen) ?

En Generix - Genetx inderdaad :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:58
Wegens een plotse toelating op kot, heb ik een laptop nodig.
De opleiding die ik ga volgen is Ingenieurswetenschappen (Burg. Ir.), en we maken soms wel gebruik van redelijk cpu-intensieve programma's.
Verder gaat hij nog gebruikt worden voor algemeen office-werk, het bekijken van films, Photoshop en 3D werk (Hobbygewijs).

Ik heb een 13"-14" model in gedachten. (Max 15.4")

Enkele vereisten:
-Batterijduur van 4-5 uur (meer is beter)
-Aparte grafische kaart (als student game ik natuurlijk ook nog wel eens 8) )
-VGA-aansluiting (HDMI is een pluspunt)
-HDD van 320GB of meer (kan ik natuurlijk nog altijd zelf vervangen)
-Draagbaar (rond 2.5kg is max)
-Degelijke bouwkwaliteit.
-Goede&snelle garantie! Want als student kan je je laptop/werk niet (lang) missen natuurlijk.
-prijs: onder 1300 (Incl alle mogelijke kortingen)

Zelf had ik de Apple Macbook Pro 13" 2.53Ghz in gedachten, of een Sony Vaio SR

mocht deze post niet op zijn plaats staan, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stijn_D schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:55:
Macbook is de beste keus voor jou. 6-7 uur op de accu. Voor zo'n 15 euro koop je een converter van mDP naar HDMI op Ebay. Alleen stelt gamen met Nvidia 9400 natuurlijk niet zo veel voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 29-08-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

Philflow schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:31:
[...]

Die MSI heeft een gruwelijke videokaart. Maar dat heeft alleen nut als je gaat gamen.
ik dacht juist dat die grafische kaart van de Vaio beter was dan die van de MSI :) maar in dat geval is het enkel dat de Vaio 6GB intern heeft (2 meer dan MSI) en een full HD resolutie waar ik weinig mee zal winnen ten opzichte van de 1680x1050 van de MSI of nie? + dat de processor van de GT729 het sterkst van de 4 keuzes is. Ook de 7 jaar carry in garantie van MSI trekt me wel heel erg. Komt erbij dat ie goedkoper is dan de vaio :) keuze is misschien dus al gemaakt? of hebben jullie nog gedachte-veranderende-adviezen/kritieken? Dan zou ik op de komen GT729 uitkomen....

[ Voor 4% gewijzigd door Barret op 29-08-2009 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

1920x1080 of 1680x1050 maakt nogal een verschil uit. In de hoogte scheelt het niet veel, in de breedte echter wel. Als je van multitasken met meerderee tabbladen houdt, is het het verwelkoming. Verder mis je de de zwarte balken bij een film met de Vaio. Het scherm daarvan heeft een aspectratio van 16:9 i.t.t. de 16:10 van de MSI.

En zolang de software gebruik kan maken van 4 cores is de Q9000 snel, mocht de software van slechts 2 cores gebruik maken zit je in feite met een T6400 opgescheept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Feit is wel dat eigenlijk alle vidoebewerkingsprogramma's wat met een quadcore kunnen. Ook het renderen van spul etc etc. Zeker gezien de dingen die je er mee gaat doen denk ik dat je de quadcore vaker wel nuttig kan gebruiken als niet In de momenten waar je er niets aan hebt (browsen) is elke CPU dikke overkill, dus dat zal ook weinig uitmaken.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:37:
Als je los van de prijs zou kunnen kiezen welke zou dan jouw voorkeur hebben (wat thuiswerken, filmpjes kijken en gamen) ?

En Generix - Genetx inderdaad :)
De MSI. Sony heeft even wat leuke grapjes uitgehaald onlangs die ik niet kan waarderen. Uitschakelen van VT om "veiligheidsredenen" bijvoorbeeld, maar weigeren een BIOS update te maken :N . Je bent bij een notebook zat aangewezen op de support dus dan kies ik liever voor de MSI.
Stijn_D schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:55:
Wegens een plotse toelating op kot, heb ik een laptop nodig.
De opleiding die ik ga volgen is Ingenieurswetenschappen (Burg. Ir.), en we maken soms wel gebruik van redelijk cpu-intensieve programma's.
Verder gaat hij nog gebruikt worden voor algemeen office-werk, het bekijken van films, Photoshop en 3D werk (Hobbygewijs).

Ik heb een 13"-14" model in gedachten. (Max 15.4")

Enkele vereisten:
-Aparte grafische kaart (als student game ik natuurlijk ook nog wel eens 8) )
-VGA-aansluiting (HDMI is een pluspunt)
-HDD van 320GB of meer (kan ik natuurlijk nog altijd zelf vervangen)
-Draagbaar (rond 2.5kg is max)
-Degelijke bouwkwaliteit.
-Goede&snelle garantie! Want als student kan je je laptop/werk niet (lang) missen natuurlijk.
-prijs: onder 1300 (Incl alle mogelijke kortingen)

mocht deze post niet op zijn plaats staan, hoor ik dat graag.
Fail.

Je wilt heel veel voor een relatief lage prijs. 1300 mag veel zijn, maar vooral je goede en snelle garantie eis is een hele zware kluif. Dat is enkel voor echte businessmodellen weggelegd, voor de rest zit je zo een week of 2 te wachten op je laptop, ook bij Apple.

Punt 2 is je eis van compact, lange accuduur en gamen. Een zware videokaart heeft een grote notebook nodig en slurpt energie. Afijn, die 2 gaan niet samen. De 9400M is een igp, leuk voor wat oude spellen, maar meer ook niet. Zie ook http://notebookspot.nl/charts/

Dan de vraag: Heeft je universiteit geen goede notebook in de aanbieding. Van de Nederlandse TU's weet ik dat ze dikke, zakelijke, notebooks met topgarantie voor 1000 euro hebben. Goed, die zijn met 3kg en 15,4" wel zwaarder.

Volgend punt is ook je design: 1280x800 is geen hoge resolutie en een goede 15,4"-er geeft je weer heel veel werkoppervlak, maar is dus groter, lomper en zwaarder...

Een notebook is een apparaat dat je enkel kan kopen nadat je op bepaalde punten moet inleveren, je kunt A of B, maar nooit beide zoals ik hierboven al aangeef, prioriteiten stellen dus.

Voor zover zijn alternatieven nog de Dell Studio XPS 13 welke 13" is en een 9500M videokaart heeft die dus in ieder geval nog wat beter is als de 9400M. Ook de Zepto Nox A14 14" is een optie met 9650M / GT130M videokaart, eigenlijk het minimum wil je gaan gamen: http://www.zeptoshop.nl/i...?open=&geselecteerd=47067

Maar eerst eens even je lijstje langslopen, en kritisch zijn.
Enkele vereisten:
Waarom? hebben jullie geen inplugpunten op school? Bij ons hangen ze in ieder geval overal in de school, behalve de lokalen. Maargoed, daar heb je toch weinig aan een notebook (en 2-3 uur accuduur is dan zat). Formule's, schakelingen (mocht je de elektrotechniek in gaan) en een normake notebook do not mix*
-Aparte grafische kaart (als student game ik natuurlijk ook nog wel eens )
Als je er aan toe komt >:) . Nouja, dat valt mee. Maar simpele games zoals Trackmania draaien op minder videokaarten en zijn wel ideaal om even tussendoor te doen. Gamen doe ik op school niet echt veel meer. Ik zoek liever onze soos op voor een pot bier en poolen. Ingenieurs horen bij voorbaat geniale ingevingen op een bierviltje te schrijven O-)
En daarbij moet je de grootste afweging maken:

1. Kleine compacte, lichte notebook waar je niet echt op kan gamen en een lage resolutie hebt bij het photoshoppen. Een scherm in je kot neerzetten is natuurlijk wel een optie, maar de trage graka blijft.

2. Een dikke, zware, DTR die het wat minder lang op de accu doet, maar waar je wel veel beter op gamed en veel werkruimte hebt. Ook op school bij het schrijven van software of technische tekeningen. Ook handig om een A4-tje open te hebben met een datasheet. Misschien wat lomper, maar 2,5-3kg is ook wel te doen en als het in je rugzak past gaat het prima mee, uit eigen ervaring.

Volgend jaar ben ik in ieder geval ook wel toe aan een nieuwe notebook. Een tijd geleden heb ik al eens wat bedacht. Aan de ene kant hoef ik geen grote notebook en wil ik ook graag een wat langere accuduur. Ik game al minder dus de MBP van Apple is dan een goede optie. Maar een dikke notebook (in mijn geval zal dat een van de TU worden dan), spreekt ook wel aan vanwege het werkoppervlak, iets wat mij ook aanspreekt. Wat dat betreft zitten we wel in hetzelfde schuitje en die keuze is iig erg lastig.
------------------
*) Misschien een idee: Een tabletje zoals de Eee PC T91. Ik studeer dus zelf elektrotechniek en dat 400 euro kostende netbookje gebruik ik voor dat soort dingen, de grote, lompe, rappe, 15,4"-notebook wordt voor eht werk buiten de les, aan de stroom gebruikt. Daarbij heb ik nu ook een backup mocht 1 van de notebooks een RMA nodig hebben (al is mn 15,4" als buiten de garantie...). Een gek idee misschien, maar een Eee PC T91 voor ~400-450 en een aardige 15,4" DTR voor het overige geld is nog niet zo'n vreemd idee.

Een Dell Studio XPS 16 met korting zit er dan wel in, misschien iets bijleggen. Dan heb je een compacte netbook die lang op de accu kan als je het nodig hebt en kun je soms je DTR thuislaten. Als je wilt gamen heb je iig wel een notebook met rappe videokaart, als je wilt photoshoppen en renderen heb je een dikke notebook met hoge resolutie en veel werkruimte.

[ Voor 101% gewijzigd door GENETX op 29-08-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DaMarcus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:22:
1920x1080 of 1680x1050 maakt nogal een verschil uit. In de hoogte scheelt het niet veel, in de breedte echter wel. Als je van multitasken met meerderee tabbladen houdt, is het het verwelkoming. Verder mis je de de zwarte balken bij een film met de Vaio. Het scherm daarvan heeft een aspectratio van 16:9 i.t.t. de 16:10 van de MSI.
Veel TV series zijn 16:9. Films zijn meestal een stuk breder, en geven op 16:9 nog steeds flinke zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Het gamen is natuurlijk het eerste dat ik zou opofferen (zowel op vlak van tijd als op vlak van notebook)
Die combinatie netbook/laptop is niet zo'n slecht idee, maar dat ga ik hier thuis nooit uitgelegd krijgen, en op vlak van typcomfort lever ik liever ook niet teveel in, wat bij die mini-toetsenbordjes van de netbooks wel héél snel gebeurt.
Ik zal vanavond en morgen nog eens serieus wat opzoekwerk mogen verrichten, want nu word ik op mijn vakantiejob verwacht (notebook kopen = werken hé ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualize
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-12-2019
Ik kom er niet uit, ik heb al meerdere notebook winkels gebeld en niemand kan mij duidelijk een antwoord geven over deze notebook: Asus K70IO-TY014C

Ik heb deze nodig voor mijn studie waar ik met Autodesk Maya werk.
Deze notebook voldoet al mijn eisen alleen weet ik niet 100% zeker als de videokaart goed met Maya 2008 werkt.

Ik heb het op het internet gezocht, de eisen zijn voor Autodesk Maya:
ATI FireGL 3600 or better
NVIDIA Quadro FX 1500 or better
Needs to support Pixel Shader 2.0
resolution of 1440x900

Videokaart eisen staan hier:
http://download.autodesk....ards_and_Driver_Versions_

Zoals ik al eerder zei is mijn budget niet hoog, heb al een zware pc staan. Het gaat hierom voor gebruik tijdens mijn werk/studie.

Ik hoop dat iemand het voor mij kan nakijken als het goed samenwerkt met Maya, want ik snap niet zoveel van de videokaarten welke beter zijn en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die Asus heeft een videokaart die in ieder geval minder presteert als de genoemde videokaarten. hij ondersteund verder wel de 2.0 shaders etc etc. http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html Daar is hij ook ongeveer evensnel. Een Quadro is sowieso onbetaalbaar en 100% garantie durft niemand te geven als het niet genoemd wordt.
Stijn_D schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:31:
Die combinatie netbook/laptop is niet zo'n slecht idee, maar dat ga ik hier thuis nooit uitgelegd krijgen, en op vlak van typcomfort lever ik liever ook niet teveel in, wat bij die mini-toetsenbordjes van de netbooks wel héél snel gebeurt.
Typen :? Schrijven zul je bedoelen ;) :*) Sowieso alleen aan te raden om mee te nemen als je niet heel veel les hebt, of niet iets waar je echt je notebook bij nodig hebt. Er zijn zat dagen dat ik iig niet met een netbook zou willen werken op school, maar ook zat dagen dat ik weer niet die dikke ntoebook mee wil voor dat uurtje internetten oid.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 30-08-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
GENETX schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:11:

Je wilt heel veel voor een relatief lage prijs. 1300 mag veel zijn, maar vooral je goede en snelle garantie eis is een hele zware kluif. Dat is enkel voor echte businessmodellen weggelegd, voor de rest zit je zo een week of 2 te wachten op je laptop, ook bij Apple.
Hmm, hier ga ik mijn licht nog eens serieus op laten schijnen dan.
Punt 2 is je eis van compact, lange accuduur en gamen. Een zware videokaart heeft een grote notebook nodig en slurpt energie. Afijn, die 2 gaan niet samen. De 9400M is een igp, leuk voor wat oude spellen, maar meer ook niet. Zie ook http://notebookspot.nl/charts/
Zoals ik in mijn vorige post reeds vermeldde: gamen is het eerste wat ik zal laten vallen: een 9400M is goed genoeg voor mij.
Dan de vraag: Heeft je universiteit geen goede notebook in de aanbieding. Van de Nederlandse TU's weet ik dat ze dikke, zakelijke, notebooks met topgarantie voor 1000 euro hebben. Goed, die zijn met 3kg en 15,4" wel zwaarder.
Ik ga studeren aan de UGent, en dit jaar is er -jammergenoeg- geen notebookactie.
Ik heb ook al zitten kijken naar de HP Elitebook, die de TU's in NL aanbieden, maar zonder korting is dat voor mij, als student niet echt betaalbaar.

O ja, over de batterijduur. Een goeie 2-3 uur is in feite voldoende, maar dit wil ik na enkele jaren ook nog steeds halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je zou nog wel even kunnen kijken naar de business modellen van Dell. Daar kun je nog wel vrij goedkoop aan next business day garantie komen. Let wel op dat de prijzen exclusief BTW zijn daar, maar voor 1300 kan dat nog wel lukken daar. De Vostro 1320 die we in de business NBBG hadden kwam op ~800-900 euro met best leuke specs. Maar wederom, geen gamemonster.

Ik zou je verder niet te veel fixeren op de accu. Als hij gewoon in reviews een acceptabele tijd haalt zit je wel goed. De ene accu gaat jaren mee, de andere gaat opeens kapot, daar doe je weinig aan. Wat dat betreft heb je voor 50 euro al een import accu uit China. Niet bepaald een reden dus om notebooks links te laten liggen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de studio 15 heeft voor 880 euro:

4 jaar NBD garantie
blu-ray (goedkoper met dan zonder 8)7 )
p8600
hd 4570
3.5 uur surfen met standaardaccu, 5 uur met 9-cel
full-HD scherm

lijkt mij een betere deal dan de vostro

wees wel snel, donderdag zijn er weer nieuwe acties, ik betwijfel of je ook dan blu-ray + 4 jaar garantie krijgt voor $0.48 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar dat is dan zeker in amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Vostro heeft betere bouwkwaliteit dan de Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:17:
Maar dat is dan zeker in amerika?
nope >:) vorige week zonder blu-ray was het 777 euro, da is met blue tooth (a 30 euro)
helaas is de aanbieding nu voorbij... maar 30 euro voor blu-ray is een koopje, de vergelijkbare modellen kosten zonder bluray en 4 jaar garantie voor ongeveer 940 (exclusief het scherm)
(ja, het is weer lekker geregeld bij dell 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:45:
My bad, iets te vluchtig gelezen... :X Hmmz, dan wordt het wel weer lastiger inderdaad. Vaio is ook erg mooi, of een Studio XP 16.

pricewatch: MSI GT628-002NL is ook een optie. Een Quad Core is namelijk ook geen slecht idee met videobewerken.

Ik weet verder ook niet in welke mate je bewerkt, maar steeds meer zware bewerkingen kunnen ook via de videokaart verlopen.
Ik zit in hetzelfde bootje als Barret. Mijn oude laptop is gisteravond overleden na een snoekduik van de tafel (scherm gebarsten en enkele hardware kaduuk, en heb nu dus snel een nieuwe nodig.

Mijn eisen en doeleinden van de laptop zijn hetzelfde als die van Barret (video bewerken en animeren), alleen zou ik ook af en toe nog wel een beetje willen gamen ^^

Sony valt op het moment sowieso af, na alle verhalen over de slechte service en dergelijke.

Ik heb op dit moment mijn keuze beperkt tot 2 alternatieven, namelijk de door jou gelinkte Msi GT628, of de Dell studio XPS 16.
Het enige nadeel is dat de Dell met de T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz) processor boven mijn budget uitkomt, en ik dus voor de P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz) zal moeten gaan.

Is het dus met het oog op de prestaties in dat geval niet beter om voor de GT628 te gaan? Of eventueel zelfs voor de GT627?

En het volgende punt, naast prestaties is de support van de fabrikant bij notebooks het belangrijkste in mijn ogen. Als er zich een defect of dergelijke voordoet dan wil ik verzekerd zijn van een goede medewerking van de fabrikant om het euvel te verhelpen.
Hoe is het met de support van MSI en Dell gesteld wanneer het om hun laptops gaat? Ik heb bijvoorbeeld het Studio XPS16 draadje een beetje doorgelezen, en ben daar niet echt slechte ervaringen tegengekomen.

Als iemand mij nog andere alternatieven kan aanraden dan zijn die altijd welkom ^^ Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik heb intussen al een stapeltje opzoekingen achter de rug.

Momenteel ligt de keuze bij een Sony Vaio SR49VN/H waar dan waarschijnlijk nog een scherm bijkomt, kwestie van prettiger te werken.

Ik las echter hier en daar dat de support van sony het de laatste tijd laat afweten, maar vind daar precies geen specifieke voorbeelden van...

Een Dell vostro 1520 is ook een mogelijkheid, maar hier speelt de levertijd van Dell mij weer parten.
Het academiejaar begint voor mij op 21 september, en de levertijd van Dell is volgens de meeste ervaringen zo'n 2-3 weken als alles goed gaat.
Dit risico wil ik nog wel net nemen, maar de prestaties van de Gforce 9300M GS schat ik toch net ontoereikend, als ik de gpu-prestatielijst bekijk op notebookspot.
Tevens sta ik ietwat schuchter tegenover dells omdat ik graag eerst een met de laptop zou werken alvorens hem effectief aan te schaffen (in verband met tikcomfort, stevigheid testen,scherm...)

Dan rest er natuurlijk ook nog steeds die 13" MBP, maar ivm de 'gewone' laptops is die wel wat prijziger. Dit brengt natuurlijk wel een strak design, en (mijns inziens) tikt die ook héél lekker. En ook hier komt de noodzaak tot een extra monitor om de hoek gluren.

Welke systemen zien jullie nog als mogelijke oplossing?

@Genetx: over het tabletje + DTR heb ik ook nog eens nagedacht, maar dit is toch niet echt wat ik nodig zal hebben. Een lekker draagbare 13-15 incher waar ik nog steeds al mijn werk op kan doen, zowel op kot als in de les/labo is toch meer waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stijn_D schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:53:
Momenteel ligt de keuze bij een Sony Vaio SR49VN/H waar dan waarschijnlijk nog een scherm bijkomt, kwestie van prettiger te werken.
Die Sony is opmerkelijk. Een zeer sterke CPU, maar een wat verouderde videokaart. De andere SR's hebben namelijk een ATI 4570. Maar als je geen spellen speelt maakt het overigens niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

GENETX schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:11:
Feit is wel dat eigenlijk alle vidoebewerkingsprogramma's wat met een quadcore kunnen. Ook het renderen van spul etc etc. Zeker gezien de dingen die je er mee gaat doen denk ik dat je de quadcore vaker wel nuttig kan gebruiken als niet In de momenten waar je er niets aan hebt (browsen) is elke CPU dikke overkill, dus dat zal ook weinig uitmaken.
[...]
De MSI. Sony heeft even wat leuke grapjes uitgehaald onlangs die ik niet kan waarderen. Uitschakelen van VT om "veiligheidsredenen" bijvoorbeeld, maar weigeren een BIOS update te maken :N . Je bent bij een notebook zat aangewezen op de support dus dan kies ik liever voor de MSI.
Support vind ik wel belangrijk omdat geheid de laptop wel een keer mankementen zal gaan vertonen. Weet niet of het een foutje is op de pricewatch of neit, maar er staat bij de MSI GT729 aangegeven dat je daar 7 jaar carry in garantie heb. Das best flink
Philflow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:05:
[...]

Veel TV series zijn 16:9. Films zijn meestal een stuk breder, en geven op 16:9 nog steeds flinke zwarte balken.
was toch niet van plan films te kijken op het ding, daar heb ik een HDTV voor :)

wat ik vreemd vind trouwens is dat de geadviseerde GT628 nieuwer is dan de 729, sneller is maar ook goedkoper. Daar moet een addertje onder het gras zitten ofnie? :) Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. De snelste MSI variant, de Sony Vaio van rond de 1500 euro, en ik kreeg deze site net als tip (maar dan word de prijs wel weer erg hoog) http://www.xxodd.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Barret op 31-08-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

7 jaar carry-in garantie duidt op een typfout. Standaard geeft MSI namelijk 2 jaar, navraag bij de leverancier zou handig zijn.

Tevens is de GT729 sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

dus dan is de keuze toch GT729, Vaio VGN-FW41ZJ of zo'n XXODD. lastig kiezen :( Bij de XXODD had ik iets als deze bedacht:
XXODD XNi570tu 17”
€1.587,00
Intel Core 2 Duo P8700 (2,53GHz, 1066Mhz, 3Mb) PO (€70)
nVidia GeForce GTX260m
4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB) (€46)
320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache) (€46)
DVD-CD +/- brander
Geen Intel Turbo Memory module, Flash Drive, operating systeem, Office 2007, BullGuard Internet Security 8.5 en geen uitgebreide pixelcontrole.
2 jaar carry-in garantie
QWERTY (US, internationaal
Basisspecs: http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=443&e=2

[ Voor 78% gewijzigd door Barret op 31-08-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Leuke specs en de componenten zijn mooi in evenwicht met elkaar.

Maar ik raad je aan dan bij Notebooktotaal.nl te bestellen. Wanneer je daar bestelt, scheelt je dat ruim 50,- wat mooi meegenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

bedankt voor de tip, zal zo eens kijken. ik zie de XXODD een beetje als een gulden middenweg. het design lijkt redelijk op die van de MSI en het is krachtig als een Vaio. Maar ik twijfel omdat ik nog nooit van het merk gehoord had en ook weinig mensen positief gehoord heb gezien over de werking (effe snel op het forum gebladerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

PS: zo'n Intel Turbo Memory, heb je daar nou heel veel profijt/winst van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Ik ga voor de Vaio SR49VN/H gaan, deels ook omdat er een sony-center in de buurt van mijn kot is.
Xxodd is bij mij ook tijdelijk een optie geweest, maar wegens slechtere ervaringen van forumgebruikers (luide fans, scherm dat veel flex heeft,....) streepte ik dat toch maar door.
Nu nog een mailtje sturen om nog wat extra info te vragen (en direct een checken hoe vriendelijk ze zijn voor een veeleisende klant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Barret schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:30:
PS: zo'n Intel Turbo Memory, heb je daar nou heel veel profijt/winst van?
Nee, da's een grote flop geworden. Het hele voordeel wordt sowieso al met Vista Superfetch weggehaald. Niet doen dus.

XXODD is verder een prima merk, DaMarcus had er één en die was zeer te spreken. Prima dingen, alleen vaak wat duurder omdat ze meer in de high-end markt zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 31-08-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

GENETX schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Nee, da's een grote flop geworden. Het hele voordeel wordt sowieso al met Vista Superfetch weggehaald. Niet doen dus.

XXODD is verder een prima merk, DaMarcus had er één en die was zeer te spreken. Prima dingen, alleen vaak wat duurder omdat ze meer in de high-end markt zitten.
dan gooi ik die uit de lijst :) dan is het nog de (waarschijnlijk eeuwige) twijfel of ik voor de Vaio of XXODD moet gaan. ik denk dat de xxodd prima aan mijn verwachtingen zal voldoen, en dat je uiteindelijk bij elke laptop wel minpunten houd als je er naar gaat zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nounou TM 2.0 heeft toch z'n diensten wel bewezen (TM 1.0 was 'n flop)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
  • Laatst online: 16-05 09:44
Goedenavond beste mensen!

Zelf heb ik aandachtig gelezen en de discussies gevolgd om te moeten kiezen tussen de Sony of de dell s16 xps

Maar ook ik kan die laatste twijfel niet maken. De Dell vind ik sexier, maar dat is het stomste argument om een laptop te kopen.

Waarvoor ik de laptops zal gaan gebruiken, is als desktopvervanger, en voor studie : die gebruik gaat maken van programma's als Solidworks, en misschien autocad. Verder is het hebben van een full hd scherm aantrekkelijk, wat zowel de vaio als de xps hebben.

Alleen de prijs, 1200 voor de sony tegen 1500 voor de Dell ?

De acties van Dell zijn mij volstrekt onduidelijk, waar kan je deze nou het goedkoopste scoren ? Moet je het ding kopen via het Business gedeelte ?
En is het 64-bits besturings programma vista wel een aanrader ? Wat standaart mee geleverd word op de Dell?

Help mensen, wat raden jullie aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1500 voor de Dell? WTF doe jij? Die kun je echt voor ongeveer 1000-1100 euro scoresn, zelfs zonder korting moet je nog op 1200 uitkomen... Kijk gewoon in het Dell topic en je ziet genoeg uitleg over de actie. Verder is 64-bit OS aan te raden, we leven niet meer in het stenen tijdperk en ook niet meer in het 32-bits tijdperk. Er is eigenlijk geen reden om niet voor x64 te gaan, tenzij je 16-bit apps wil draaien. In 3 jaar Vista x64 ben ik echt niets, maar dan ook niet tegengekomen wat niet wilde, except voor één 16-bit applicatie uit de prehistorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

zal het verschil heel erg opmerkelijk zijn tussen een Intel Core Duo 2 P9700 (2.80Ghz) en de T9900 (3.05Ghz)? Tis een prijsverschil van 165 euro maar ik vraag me af of dat het wel waard is. Zal je er heel veel van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, hoe snel ga je nu 200MHz merken... P9700 is daarbij ook nog 10W zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

top, dan gaat ik zo m'n XXODD kopen, met de volgende configuratie:
Xxodd XNi570tu-GTX ( http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=443&e=2 )
Intel Core 2 Duo P9700 (2,80Ghz, 1066Mhz FSB, 6Mb cache) Power Optimized
nVidia GeForce GTX260m 1Gb GDDR 3 (weet niet of het 185 euro waard is om een GTX280 te nemen)
4GB DDR3 1066MHz (2x 2GB)
320GB 7200RPM Serial-ATA
3 jaar pick-up & return garantie

Turbo Memory laat ik maar zitten aangezien ik daar zo goed als geen positief iets over lees op internet. Kreeg alleen ook de vraag of ik Windows in 32 of 64 bit wilde hebben. Wat is aan te raden? 64 lijkt me zo onnie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Barret schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:07:
nVidia GeForce GTX260m 1Gb GDDR 3 (weet niet of het 185 euro waard is om een GTX280 te nemen)
Die is ~20% sneller
Wat is aan te raden? 64 lijkt me zo onnie?
Uiteraard 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik wil een Toshiba Satellite A500-14Q gaan aanschaffen met de volgende specs:

Intel Core 2 Duo P7350
Ati Radeon HD4650
4GB DDR2 800 MHZ intern geheugen.

Deze laptop is tekoop voor ongeveer 900-1000 euro.

Ik hem vooral gaan gebruiken voor school maar er ook eventueel wat op gamen.
Is dit een beetje een goede keuze? Ik vind Toshiba's persoonlijk erg mooi en
ik heb er goede ervaringen mee.

Link naar de site: http://nl.computers.toshi...lite-A500-series/1069914/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als jij er goede ervaringen mee hebt, het design je aanspreekt, de aansluitingen en dergelijke voor jou voldoende zijn is het een goede keuze! Belangrijke specs zoals het scherm / resolutie / HDD zet je hier niet neer, maar op de genoemde hardware is niks aan te merken. Leuke CPU, 4GB RAM en 'n zeer schone GPU!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Marc, is wel een prima keuze. Je krijgt waarschijnlijk meer specs met een Dell SXPS 16 als je handig met de kortingen om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

ai, das toch wel het overwegen waard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:16:
Als jij er goede ervaringen mee hebt, het design je aanspreekt, de aansluitingen en dergelijke voor jou voldoende zijn is het een goede keuze! Belangrijke specs zoals het scherm / resolutie / HDD zet je hier niet neer, maar op de genoemde hardware is niks aan te merken. Leuke CPU, 4GB RAM en 'n zeer schone GPU!
Het scherm en resolutie is meer dan voldoende voor mij, de HDD ook al is die 5400 toeren.
Dus ik denk dat dit wel een goed keus is.

@ Philflow, ik zal eens even naar een Dell kijken. Als dat niets opleverd wordt het deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Barret schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:32:
[...]
ai, das toch wel het overwegen waard....
Neejoh dan ben je echt gaar hoor.. ;)
Leg die 200,- lekker apart voor een nieuwe notebook die je over 1,5 jaar weer koopt..
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar over 'n half jaartje is die 280'er alweer outdated.. En voor 2 fps'jes meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Marc_87 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:12:
Ik wil een Toshiba Satellite A500-14Q gaan aanschaffen met de volgende specs:

Intel Core 2 Duo P7350
Ati Radeon HD4650
4GB DDR2 800 MHZ intern geheugen.

Deze laptop is tekoop voor ongeveer 900-1000 euro.

Ik hem vooral gaan gebruiken voor school maar er ook eventueel wat op gamen.
Is dit een beetje een goede keuze? Ik vind Toshiba's persoonlijk erg mooi en
ik heb er goede ervaringen mee.

Link naar de site: http://nl.computers.toshi...lite-A500-series/1069914/
Ik heb ook naar die laptop gekeken, maar uiteindelijk heb ik voor 808 euro een MSI GX623-020NL gekocht met bijna dezelfde specs (Ati Radeon 4670 ipv 4650, 320gb ipv 500gb). De MSI heeft ook een WSXGA+ scherm 15.4" @ 1680x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:40:
[...]

Neejoh dan ben je echt gaar hoor.. ;)
Leg die 200,- lekker apart voor een nieuwe notebook die je over 1,5 jaar weer koopt..
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar over 'n half jaartje is die 280'er alweer outdated.. En voor 2 fps'jes meer..
mja ik zat me ook al te bedenken of dit niet wat overkill is aangezien ik toch 99% zeker niet ga gamen met dit ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
De Dell gaat het zoiezo niet worden, want daar zit geen num pad op en dat wil ik graag hebben.
En het verschil is niet zo bar groot qua geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Net te horen gekregen dat ik aan een Dell Latitude E6500 kan raken, met de volgende specs:
quote: Latitude E6500
Intel Core 2 Duo P8600 (2.40GHz,1066MHz,3MB)
Base Options : 256MB Nvidia Quadro NVS 160M Graphic Card
Display : 15.4in Widescreen WXGA (1280X800) LED
Palmrest : Standard
Camera : Integrated 0.3 Mega Pixel Camera with Microphone for LED LCD Panel
LCD Back Cover : Black
Documentation : Dutch Shipping Docs
Memory : 4096MB (2x2048) 800MHz DDR2 Dual Channel
Hard Drive : 250GB Serial ATA (5400RPM)
Windows Live
Optical Drive : Roxio Creator 9.0 Software (XP & Vista Compatible) with Recovery CD
Optical Drive : Power DVD 8.2 Software and Media included
Optical Drive : 8X DVD+/RW Drive
Power Cord : European 90W AC Adaptor 2 pin
Battery : Primary 6-cell 54W/HR LI-ION
Wireless : Dell Wireless 370 Bluetooth
Wireless : Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1X2) 1/2 MiniCard with Centrino label
Keyboard : Internal Belgian Azerty Standard Keyboard
Software Driver : Recovery DVD
Software Driver : Latitude E6500
Operating System : Dutch Windows Vista Business SP1(32Bit OS)
MS Media : Dutch Windows Vista Business SP1 (32Bit) Recovery CD
3Yr ProSupport for IT and Next Business Day On-Site Service
En dat tegen een zeer interessante prijs.
Waarschijnlijk neem ik de volgende opties er nog bij:
Upgrade naar een 250GB serial ATA HDD 7200RPM (Free Fall Sensor)
Hoogwaardig WXGA+-breedbeeldscherm (1.920 x 1.200) LED
dat zou op +-€1200 komen. Dit lijkt me een pak interessanter dan die sony eig. En de support (3jaar NBD) zal ook pakken beter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zeker een leuke deal en een degelijke notebook. Prestaties van de videochip zijn wel weer minder met 2000 punten (http://notebookspot.nl/charts/gpu/), maar wel krachtig genoeg voor simpele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
Mensen Zijn er nog tips ? ik sta op het punt om een Studio xps 16 aan te schaffen. Allleen zijn er nog deals waarvan ik op de hoogte moet zijn ? Momenteel kom ik met deze specificaties uit op een prijs van 1493 :

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
WIFI Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

De opties zijn vrij beperkt gebleven aangezien ik realistisch ben en blue ray niet gebruik, en de 200 euro voor het super scherm liever uitgeef aan een beter 24" thuis. De wifi upgrade geen idee wat het doet, en solidstate is ook niet nodig imo.

Dus mensen, is de prijs van 1493 te veel ? Via waar het beste te kopen ? Bijvoorbaad dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1500 euro is way too much. Begin met configureren vanaf het duurste model en gebruik ook epp (zoek maar even). Ik weet niet hoe alles exact werkt, maar ik weet dat 1500 euro veel te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo inderdaad zeg, 1500,- voor deze specs.. Du bist krank =)

Je moet beginnen met de E-value code van de XPS16 bij het 'midden en kleinbedrijf' en daarmee verder gaan..
Tevens mis ik een GPU en 'n OS, beetje gek voor 1500,- ;) Tevens 3 jaar garantie.. heb je dat nodig..
Je betaald maar liefst 200,- voor 2 jaar extra garantie.. aka 100,- / jaar.. pfffjew :+

EDIT: Als je met die E-value code verder werkt, zit je al simpel zat op de 1200,- met dezelfde specs!

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 01-09-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

net besteld:
1 x Garantie upgrade naar: 3 Jaar pickup & return (XXO-3j-pr) = €125,00
1 x Harddisk upgrade: 320Gb 7200 rpm S-ATA (xxo-3207200) = €45,00
1 x XNi570tu-GTX (17" WUXGA, SuperGaming! (XNi570tu) = €1.618,94
Grafischekaart nVidia GTX260m (570tu-GTX260m)
Geheugen 4Gb DDR 3 (1066Mhz)
CPU Intel Core 2 Duo P9700 (2,80Ghz) (570tu)
-===================================================-
Totaal: €1.788,94

Kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mooie config hoor =) Zelf zie ik wel wat in de 15" config =)

Vind de prijs voor de garantie nog wel te overzien.. Extra jaartje en gelijk pick-up-and-return.. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret

Barret

Bla

CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 16:15:
Mooie config hoor =) Zelf zie ik wel wat in de 15" config =)

Vind de prijs voor de garantie nog wel te overzien.. Extra jaartje en gelijk pick-up-and-return.. Veel plezier!
mja in principe was de 15" ook wel voldoende geweest, maar dat model met het oranje erin verwerkt vond ik gewoon zo vet, die wilde ik hebben en die was alleen maar in 17" :) (ik weet het, uiterlijk moet niet boeien bij een laptop, maar ik dacht "als ik dan toch aan het investeren ben...." :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
Mensen ik ben eruit over wat het voordeligste is ATM bij dell voor de XPS. Dus hier ook voor jullie even op een rijtje alle feiten :

De gekozen laptop is de Dell studio 16 xps met volgende opties/upgrades die afwijken van de standaart :
p8600, 500gb, 1 jaar garantie, 1 jaar accidental dmg.
De rest, ook het scherm, wifi, is allemaal standaart gelaten. Prijzen zijn inclusief btw

Bestellen via :

Thuis / kantoor : 1.124,48
acties : 5% korting coupon, 119 actie, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kantoor / winkelier : 1.134,89
acties : 142 actie, gratis thuis bezorgen 25,- < de kortings coupong 5% is hier niet geldig! 1?SV1RBR894C4B >
Wel gratis no worry case (tas)

Dell EPP : 1.057,01
acties : 5% kortings coupon, 119 actie, 6% EPP (700 - 1599) korting, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kortom, Vinden we nog een kortings code die wel voor kantoor werkt, daar bestellen,
Hecht je waarde aan een tas, via kantoor bestellen,

Wil je de goedkoopste deal ? Via de EPP.

Nu nog beslissen wat voor setup ik wil, Hoe kijken jullie aan tegen :
*450mbs wifi? (20 meerprijs)
*het 16" rgb scherm tov het 15.6 w-led ? (200 meerprijs)
*de nog snellere t9600 pros (200 meerprijs)

Laatste edit !

Mensen dank jullie wel ! Voor 1132 euro was ik nu klaar !

De specificaties :
Zwart! met daaring de p8600 2.8ghz, 4gig ram, 500gig stata, RGB-led, 5300wifi, bluetooth 1jaar premium garantie, en 1 jaar accidental damage.
Helaas niet de tv tuner, maar wel de noworry casing :) Maar goed, ik ben in mijn nopjes

Nu nog als ik de laptop binnen heb ( wat duurt volgens de website tot 23/9!! ) de refund aanvragen voor de os, en dan heb ik dacht ik zeeeeeeeeer voordelig een xps! SuPeR!! :9

[ Voor 223% gewijzigd door Melvivio op 02-09-2009 00:00 ]

• Marc_87
Mensen ik sta dus op het punt een Laptop te kopen de Toshiba A500-Q14.

Technologie type : Intel® Centrino® 2 Processor Technologie voorzien van Intel® Core™2 Duo processor P7350, Intel® GM45 Express chipset en Intel® WiFi Link 5100
clock speed : 2.00 GHz
front side bus : 1066 MHz
2nd level cache : 3 MB

Legitieme Windows Vista® Home Premium 64-bit Edition (voorgeïnstalleerd, Toshiba-HDD herstel)

Systeemgeheugen standaard : 4,096 (2,048 + 2,048) MB
maximale uitbreiding tot : 8,192 MB
technologie : DDR2 RAM (800 MHz)

Harde schijf capaciteit : 500 GB
toerental : 5,400 rpm

Beeldscherm grootte : 16.0 "
type : Toshiba TruBrite® Edge-to-Edge HD TFT High Brightness beeldscherm met een beeldverhouding van 16:9 interne resolutie : 1,366 x 768

Grafische controller fabrikant : ATI
type : ATI Mobility Radeon™ HD 4650 ondersteunt HyperMemory™ technologie
geheugengrootte : 1024 MB toegewijde VRAM (totaal beschikbaar grafisch geheugen met behulp van HyperMemory ™ technologie kan maximaal 2301 MB met een 32-bits besturingssysteem en 3 GB systeemgeheugen of 3325 MB met een 64-bits besturingssysteem en 5 GB systeemgeheugen)
geheugentype : DDR3 Video RAM (resp. Video RAM en systeemgeheugen gecombineerd)
aangesloten bus : PCI Express®

Interne video modi De volgende interne video modi zijn beschikbaar:
resolutie : 1,366 x 768

Aansluitingen 1 x DC-in
1 x extern beeldscherm
1 x RJ-45
1 x externe microfoon
1 x koptelefoon (stereo)
1 x SP/DIF (optisch) gedeeld met aansluitpunt voor de koptelefoon
1 x HDMI-CEC (REGZA-Link) ondersteuning voor 1080p signaal
1 x 5-in-1 Bridge Media slot (ondersteunt SD™ Cards tot 16 GB, Memory Stick® tot 256 MB, Memory Stick Pro™ tot 4 GB, MultiMedia Card™ tot 2 GB en xD-Picture Card™ tot 2 GB)
1 x Geïntegreerde HD Web Camera (1.280 x 800) met AutoMacro ondersteuning en ingebouwde microfoon
3 (1 links, 2 rechts) x USB 2.0
1 (Links) x eSATA/USB 2.0 ondersteunt USB Sleep-and-Charge

Draadloze communicatie Draadloze technologie : Bluetooth®
Compliancy : Wi-Fi™
Netwerk ondersteuning : 802.11a/g/Draft-N
Draadloze technologie : Wireless LAN (802.11a/g/Draft-N)

Bedrade communicatie topologie : Gigabit Ethernet LAN
snelheid : 10BASE-T/100BASE-TX/1000BASE-T

Toetsenbord toetsen : 105
Windows toetsen : Ja
speciale kenmerken : verlicht toetsenbord met standaard numeriek toetsenblok

Nu is dit een degelijke laptop, ik ga er vanuit dat die 2-3 jaar mee moet gaan. Daarna koop ik wel weer
een nieuwere. Maar zijn er nu andere laptops in de zelfde prijs klasse van rond de 950 euro die degelijk
en gewoon goed zijn. Ik weet van deze Toshiba dat die dat is.

Een must voor mij is een vol toetsenbord met num-pad. Ik wil deze laptop vooral voor school gaan gebruiken
maar wel met de mogelijkheid dat ik COD4/6 kan spelen en de nieuwe C&C. Ook doe ik wel eens een beetje
video bewerking en simulatie voor mijn studie.

Als iemand hier zijn visie op heeft die net wat meer verstand heb als mij dan zou dat mooi zijn.
Want ik twijfel toch een beetje aan de proccessor, maar op notebookcheck verschilt het niet extreem veel
met een P8600.

Ik had al iets over deze laptop geplaatst maar ik wil toch iets meer info over vooral de verschillen in kwaliteit
van de verschillende merken. Vandaar deze extra post.

Alvast bedankt mensen.

• CLB
  • Niet online
Deze vind ik ook altijd nog erg mooi, 900,- pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41E/H

De laptop die jij linkt heeft nogal een lage resolutie voor zo'n groot scherm vind ik zelf..

Voor foto's van de Sony Vaio check dit topic of: http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=12183

Geen apart numpad, dusja dan houdt 't op :)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 00:39 ]

Verwijderd

Een alternatief is de GX623.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:33
Beste forumleden,

Mijn vaste PC is ondertussen alweer een jaartje of 5 oud, dus ik vind het wel tijd om een nieuwe te kopen. Aangezien de vaste PC opzich nog prima te gebruiken is (voor bijv. thuiswerk), ga ik dit keer voor een laptop zodat ik van alle 'gemakken' voorzien ben. Het is natuurlijk wel relaxt om in je nieuwe eigen huisje op de bank te kunnen zitten met een laptop en ook eventueel onderweg te kunnen werken.

Goed, opzich kan ik zelf wel een beetje uitzoeken wat geschikt is, maar wellicht zie ik nog dingen over het hoofd of weten jullie mooie aanbiedingen.

Ik heb niet zoveel eisen:

1. Prijsklasse: ongeveer tot 600 a 700 euro
2. Gebruik: voornamelijk privé (Internetten/msn'en/downloaden etc.)
3. Ik speel niet veel/vaak games, maar als ik het doe is het FM/PES/Fifa/COD
4. Genoeg geheugen zodat de bende goed vooruit te branden is.
5. Grafisch geen hoge eisen, wel goed genoeg om bovenstaande games te draaien.
6. Ik hoef geen super groot beeldscherm, maar een normale afmeting is wel het minste wat ik wil.
7. Redelijk grote HD zodat ik niet elke keer mijn externe HD moet switchen van vaste PC naar laptop.
8. Merk maakt me opzich niet zoveel uit, wat ik eigenlijk belangrijker vind is de service bij schade/problemen.
9. Ik koop liever bij een fysieke winkel waar je heen kunt, dan via een online shop. Tenzij het prijsverschil zo groot is dat online kopen echt een voordeel is.
10. Windows 7 met het oog op de toekomst
11. Het gaat natuurlijk om het innerlijk, maar een leuk uiterlijk is wel zo fijn :)

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van NoRRod (in Zwolle). Hebben ze ook een prima assortiment en ook de service is daar altijd erg goed.

Iemand tips/tricks/aanbiedingen?

Bedankt!

Gr. Juancho

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Marc_87
Kan iemand mij vertellen of de Toshiba nu echt een goede keuze is qau degelijkheid?
Want ik wil van de week een laptop bestellen,

• CLB
  • Niet online
Zoek reviews en beslis? Als iemand niet gelijk op je vraag reageert houdt dat niet in dat hij niet gelezen is..
En dat 'pusherige' gedrag houden we hier ook niet van.. Vergelijking met andere merken, vind je hier genoeg.

• Philflow

Philflow

Marc_87 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:26:
Kan iemand mij vertellen of de Toshiba nu echt een goede keuze is qau degelijkheid?
Want ik wil van de week een laptop bestellen,
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar Notebookcheck en Notebookjournal hebben tientallen reviews van Toshiba's waar de degelijkheid, stevigheid en duurzaamheid wordt besproken.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 13:40 ]

• Marc_87
CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:37:
Zoek reviews en beslis? Als iemand niet gelijk op je vraag reageert houdt dat niet in dat hij niet gelezen is..
En dat 'pusherige' gedrag houden we hier ook niet van.. Vergelijking met andere merken, vind je hier genoeg.
Sorry hoor! Zo wou ik het zeker niet over laten komen!

@ Philflow, kijk daar heb ik wat aan. Daar ga ik even verder nakijken. ;)

• CLB
  • Niet online
Marc_87 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:42:
Sorry hoor! Zo wou ik het zeker niet over laten komen!
Ook mijn 'sorry', want zo was het niet bedoeld, maar Google 'Toshiba XXX review' moet een Tweaker wel kunnen!

• Marc_87
CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:45:
[...]

Ook mijn 'sorry', want zo was het niet bedoeld, maar Google 'Toshiba XXX review' moet een Tweaker wel kunnen!
Je hebt wel een punt, maar ik ben er al uit ik ga gewoon voor de Toshiba. Het ding spreek mijn aan
en mijn broertje kan hem regelen met wat korting. Als nog bedankt in ieder gevel.

• Juancho
Ik kwam deze actie nog tegen. Is het een goed ding?

http://www.dixons.nl/De_o...book.7113740/default.aspx

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• CLB
  • Niet online
Enige inzet is hier wel vereist ipv maar dingen neer te gaan plempen om te checken of 't goed is..

• Philflow

Philflow

De prijs is zeker goed. Maar de ronde touchpad vind ik vervelend.

voor iets meer geld heb je deze, met ATI4570 videokaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 14:39 ]

• Juancho
En deze?

http://notebookshop.nl/662138/asus-k70ij-ty002c.html

Heeft een groter beeldscherm toch?

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:46:
En deze?
Heeft een groter beeldscherm toch?
Wat wil je ermee gaan doen?
Games?

Die Asus heeft een groter scherm maar een mindere CPU en veel mindere videokaart.
pricewatch: Asus K70IJ-TY002C

• Juancho
CLB schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:33:
Enige inzet is hier wel vereist ipv maar dingen neer te gaan plempen om te checken of 't goed is..
CLB, ik post alleen de linkjes naar laptops die me aanspreken. Niet een rijtje van 10 stuks en jullie mogen het uitzoeken.....

Ik ben dus zelf ook daadwerkelijk aan het selecteren en alles wat er door komt kan ik toch ter controle hiervragen?

Maar als het anders werkt in deze topic, dan pas ik me natuurlijk wel aan......

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:54:
[...]
Maar als het anders werkt in deze topic, dan pas ik me natuurlijk wel aan......
Ja :) geef eerst even duidelijk aan wat je wensen en doelen zijn. (meenemen? games? applicaties? accuduur? etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 14:56 ]

• Juancho
Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:54:
[...]

Wat wil je ermee gaan doen?
Games?

Die Asus heeft een groter scherm maar een mindere CPU en veel mindere videokaart.
pricewatch: Asus K70IJ-TY002C
Philflow,

Ik heb op de vorige pagina een opsommig gemaakt met mijn wensen/eisen op basis van wat ik ermee ga doen. Wellicht dat je hier al beter op kunt filteren?

• Juancho
Ok omdat ik merk dat mijn lijstje nog niet volledig was zal ik zal hem wat aanpassen. Geen probleem natuurlijk! Hopelijk kunnen jullie hier meer mee en als ik nog meer moet aangeven, doe ik dat uiteraard graag!

Hardwarematig:

1. Genoeg geheugen zodat de bende goed vooruit te branden is. Minimaal 3 GB?
2. Grafisch geen enorm hoge eisen, wel goed genoeg om relatief standaard games te draaien.
Redelijk grote HD zodat ik niet elke keer mijn externe HD moet switchen van vaste PC naar laptop.
3. Inbouw webcam
4. Uitbreiding geheugen gewenst.
5. 15,6 inc scherm is goed voor mijn wensen?
6. Ik vind het belangrijk dat het een goede snelle machine is, een videokaart die niet na een half jaar niets meer aan kan en dat het een degelijke en betrouwbare laptop is.

Softwarematig:
1. Windows Vista Professional
2. Windows 7 met het oog op de toekomst

Prijsklasse:
1. Ongeveer tot 600 euro

Bedoeling:
1. Voornamelijk privé (Internetten/msn'en/DVD kijken/downloaden etc.)
Ik speel niet veel/vaak games, maar als ik het doe is het FM/PES/Fifa/COD
2. Als ik thuis werk doe ik dit liever doe op mijn vaste PC dus de laptop zal dan ook niet vaak mee onderweg zijn, hooguit naar vrienden etc. Een beetje fatsoenlijke accutijd is uiteraard wel de bedoeling, het is natuurlijk niet voor niets een draagbare machine.

Overige:
1. Merk maakt me opzich niet zoveel uit, wat ik eigenlijk belangrijker vind is de service bij schade/problemen.
2. Ik koop liever bij een fysieke winkel waar je heen kunt, dan via een online shop. Tenzij het prijsverschil zo groot is dat online kopen echt een voordeel is.
3. Het gaat natuurlijk om het innerlijk, maar een leuk uiterlijk is wel zo fijn. Rare kleuren vind ik niet mooi, wat ik wel mooi vind is bijv. wat accenten in wit/zilver/glanzend.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 03-09-2009 15:12 ]

• CLB
  • Niet online
En nu nog een lijst van zelfgevonden laptops en we worden wat blijer..
Een ellenlange lijst met 'eisen' is natuurlijk niet echt bijster veel eigen inzet =)

Met 2GB kom je al een heel eind
Wat is 'n grote HDD? 160GB of 500GB
15,6" zegt niks, kijk naar de resolutie

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 03-09-2009 15:15 ]

• Philflow

Philflow

@ juancho, de pricewatch: Toshiba Satellite L500-128 met T6500 en ATI 4570 lijkt me een goede voor je.

Ook even kijken of Dell Studio 15 een betere deal heeft. Dat is vrijwel dezelfde techniek in een ander jasje.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 15:23 ]

• Juancho
Ik heb nu niet al te veel tijd, maar na een korte selectieronde bij de bekende winkels heb ik het volgende lijstje even kunnen maken. Echt diepgaand moet ik er vanavond nog even na kijken, maar wellicht kunnen jullie hier al iets meer mee.

NoRRod:
Acer Extensa 5635-652G25Mn
Asus K50IJ-SX051C

Dixons:
Packard Bell EasyNote MH36-U-021
Acer Aspire 7530-623G25MN
Packard Bell EasyNote LJ65-AV-011
Packard Bell EasyNote TJ65-AU-003

Scheer & Foppen:
Packard Bell> MH35 U 010HK

Expert:
Toshiba A350D20K

BCC:
Acer ASPIRE 7535-644G50MN

Diverse:
Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5535
Toshiba Satellite L500-13V
Fujitsu Siemens Amilo LI3710
Acer Aspire 5735Z-423G25MN
Fujitsu Siemens Amilo PA 3553
Fujitsu Siemens Amilo LI3910
Acer Travelmate 5730-653G25MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gisteravond even wat verder onderzoek gedaan, en met name de DELL, HP en PB laptops vind ik kwa design toch wel erg mooi. Ook de Sony VAIO zijn erg mooi, alleen die prijzen liggen toch wat hoger.

Welke ik bijv. echt heel mooi vind en ook voldoet aan mijn omschrijving kwa design: De DellTM Studio XPSTM 16

http://www.newtechnology....08/12/studio-xps-13-6.png
http://www.newtechnology....08/12/studio-xps-13-5.png
http://i1.lelong.com.my/U...s/0904/04/kokpin83@16.jpg

Verder heb je zo ontzettend veel types en allemaal hebben ze op bepaalde vlakken iets andere specificaties. Ik vond het toch lastig om daar een selectie op los te laten. Ook om de juiste combi van een mooi design, goede prestaties en dat ook nog eens voor de juiste prijs.

In het bovenstaande rijtje, zien jullie daar al type laptops bijstaan die voor mij geschikt zouden kunnen zijn? Of wellicht dat een bepaald merkt/type al een goede selectiecriteria kan zijn?

Alvast super bedankt en ondertussen zal ik natuurlijk zelf ook door gaan met zoeken. Mijn insteek is om na het weekend de juiste laptop te hebben gevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 04-09-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Juancho schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:18:
In het bovenstaande rijtje, zien jullie daar al type laptops bijstaan die voor mij geschikt zouden kunnen zijn? Of wellicht dat een bepaald merkt/type al een goede selectiecriteria kan zijn?
Ik zou zeggen lees mijn post hierboven nog eens. Ik geef je daar een goede suggestie, die notabene bij BCC verkrijgbaar is, en je doet er niets mee. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Excuses, blijkbaar niet gezien. persoonlijk vind ik de stijl van Toshiba niet helemaal mijn ding. Het komt op mij wat log en lomp over, hoe wel de specificaties natuurlijk wel geweldig kunnen zijn. Ik zal deze laptop overigens zondag wel even bekijken met eigen ogen bij BCC. Ik ga dan toch wat winkels langs om ideeen op te doen.

Omdat het voor mij meer huis/tuin/keuken gebruik is, wordt het wel een "onderdeel" van je interieur om zo maar te zeggen. Dus stijl is wel een punt wat ik meeneem.

Iig natuurlijk wel super bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 04-09-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je Packard Bell mooi vind, die hebben erg goede deals en zijn de laatste tijd flink vooruit gegaan qua kwaliteit.

De Acer pricewatch: Acer 5738ZG-423G25MN (LX.PF30X.085) van 499,- die ik eerder noemde steekt qua prijs/prestatie boven alle andere uit.

[ Voor 54% gewijzigd door Philflow op 04-09-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, zo'n Studio XPS 16 is gewoon boven je budget. Punt.

Online kopen heeft het voordeel dat je echt 100 euro uit kan sparen, zeker gezien je eisen en beperkte budget lijkt me dat toch echt wel aan te raden. Je kunt in de winkels altijd kijken wat je er van vindt. Garantie is bij alle laptops toch pick-up and return, ze komen de laptop dus halen, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Via een normale shop duurt het toch langer omdta het zaakje dan maar eens per week op de post gaat.

Verder zou ik even kijken naar http://notebookspot.nl/charts/ . Dan kun je zien hoe dingen presteren. Je wilt gamen, dus een videokaart van het kaliber ATI HD 4570 / NVIDIA 9600M is wel aan te bevelen. Op dat punt kun je dan ook het beste beginnen met het selecteren van notebooks.

Zo te zien, omdat je de Toshiba niet mooi vind, is de Dell Studio 15 een goede optie binnen je budget. De meeste andere notebooks bieden vooral minder videoperformance. Dat geldt, zo op het eerste oog voor bijna alle notebooks. Tip daarbij: Geef links naar notebooks die je hebt gezien, als we ergens een hekel aan hebben is dingen zelf op te moeten zoeken ;) Iets dat ik dus bij deze ook niet heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Dell Studio 15 is idd ook een mooie laptop. Ik zal die topic vanavond even doorspitten.

Verder viel me deze ook op:

Packard Bell EasyNote TR87

http://www.topproduct.nl/...470685/specificaties.html

Zowel kwa uiterlijk als prijs komt het aardig in de buurt. Wellicht dat er wat specificaties aangepast moeten worden, maar de basis lijkt mij prima als ik het zo bekijk? Geheugen/HD/Webcam, dat zit wel goed.

GENETX, deze laptop heeft een nVidia GeForce G105M. Hoe kan ik deze vergelijken met datgene wat jij als tip geeft waar ik naar moet kijken wbt de videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 04-09-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, ik geef je toch de link? http://notebookspot.nl/charts/ . Check die site en druk dan op Videokchip performancelijst oid. Daar kun je precies zien hoeveel trager de G105M is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb wellicht een lichte speling door 15% korting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Ik heb nu een laptopje besteld - een dikke maand terug, de FW41M/H, review volgt nog, maar ik ga voor de uitgebreide review als ik tijd heb en Windows7, imho nuttiger naar de toekomst toe? - en ik krijg al terug kriebels, toch erg he? :)

Over een dik jaartje toch maar een desktopje...kan je wat meer mee prullen zonder te veel extra kosten + krachtiger - mobiliteit (wat nog steeds doorweegt)... of is de CPU/GPU van een vaio vervangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

freelh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:01:
of is de CPU/GPU van een vaio vervangbaar?
Alleen de CPU.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste