Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Alle prijzen van Take It Now zijn gaar vandaag.. Zag net 'n Sony voor 1 euro 13.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Review van de Sony Vaio FW41 E/H (enkel lamps scherm) door Notebookjournal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Naast de 14" N81Vp met (onderklokte) ATI 4650 zie ik nu ook dat er een nieuwe 15.6" N51Tp van Asus is met ATI 4650 (danwel AMD cpu).

De vraag is of de 4650 van de N51Tp evenzeer onderklokt is, helaas nog geen reviews van te vinden. Ik vermoed van wel.

Dit is dus de klasse waarin ik op zoek ben!

Voordelen van de N81Vp tav N51Tp zijn:
- kleiner
- meer USB (raar maar waar desondanks hij kleiner is)
- Intel CPU (waarvan ik het idee heb dat die toch krachtiger is, klopt dat?)

Voordelen van de N51Tp tav N81Vp zijn:
- numeriek toetsenbordgedeelte (met numeriek gedeelte verkies ik azerty, zonder numeriek gedeelte verkies ik qwerty)
- mogelijk een zwaardere accu

Zoals het er nu naar uitziet gaat mijn voorkeur toch naar de kleinere N81Vp, helaas zijn beide nog niet verkrijgbaar in NL/BE voor zover ik weet (hoewel ik hier al een grafisch lichtere variant vind)

Ik ben benieuwd of er nog meer modellen in deze klasse gaan komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 00:04
De AMD Processor is ook echt te zwak voor dit geweld. AMD + Gamenotebook is eigenlijk not done. Het wachten is op de Turion II in oktober wat dat betreft.

Overigens heb ik al wel een 16" Intel variant gezien in zweden:
http://www.databyran.nu/d...nderId=24&detProdId=22547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
interessant. Wanneer denk je dat die N51Tp uitkomt hier en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeki91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 13:14
ik ben zelf meer geïntereseerd in de n81, daar al iets meer over bekend qua levertijd. en zijn er al vergelijkbare apparaten (grote, videokaart, proc) aangekondigd/leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freeki91 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:57:
ik ben zelf meer geïntereseerd in de n81, daar al iets meer over bekend qua levertijd. en zijn er al vergelijkbare apparaten (grote, videokaart, proc) aangekondigd/leverbaar?
De N81Vp is redelijk uniek voor zover ik weet binnen de 14" markt met zijn 4650 en verder nog zo'n mooie specs. In Duitsland is hij al verkrijgbaar als ik me niet vergis. In NL/BE nog niet gespot, maar zal wel gaan komen eventueel op aanvraag na wat mailtjes te sturen naar webshops

edit> Hier lees ik dat de 4650 in de N51Tp DDR2-geheugen zou hebben: http://forum.notebookrevi...p?p=4689172&postcount=173 Dan blijft wat mij betreft alleen de N81Vp als optie over.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-07-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeki91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 13:14
Waarom zou Asus zelf dan wat anders zeggen?
powered by a dedicated ATI Radeon HD 4650 graphics card with DDR3 1024MB of VRAM
Of lees ik ergens over heen? (bron :http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=JExNpew5BY4uwRKv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

freeki91 je linkt & quote naar de N81Vp terwijl het de N51Tp zou zijn met een 4650 met DDR2 videogeheugen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 20:06
Alsjemenou, na weken me dood te staren op Asus met zijn G50Vt, heb ik toch maar een Sony Vaio VGN-FW41M/H besteld bij de lokale pc-boer. Ik stapte 'm binnen met de gedachte zijn broertje (FW31) te bestuderen - voor stevigheid enzo, ze zouden hetzelfde zijn wat dat betreft - en ging buiten met een wachttijd tot vrijdag.
Toen ik aan het prutsen was met de aanwezige Vaio FW31 (had ik op de site zien staan, dat ze die daar hadden), kwamen ze meteen vragen 'kan ik u helpen', ik meteen 'ja, ik ben....' en afgesloten met 'op de site van Sony stond die wel voor 1299,-' (BEL), wat meteen goed was voor hen! Daar verschoot ik wel van, want het is eerder een dure pc-shop, dan maar geluk gehad?
Ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg... was eerder zo spontaan 'oh, echt? deal dan'. De gedachte dat ik over enkele jaren toch iets anders wil hebben, speelt meer en meer, dus heb ik me wat ingehouden (cfr Asus G50Vt, hoewel die wel suupervet is!)

Na enkele dagen ingewerkt te zijn, zal ik 'm benchmarken, reviewen etc ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 08:30
freelh schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:26:
Alsjemenou, na weken me dood te staren op Asus met zijn G50Vt, heb ik toch maar een Sony Vaio VGN-FW41M/H besteld bij de lokale pc-boer. Ik stapte 'm binnen met de gedachte zijn broertje (FW31) te bestuderen - voor stevigheid enzo, ze zouden hetzelfde zijn wat dat betreft - en ging buiten met een wachttijd tot vrijdag.
Toen ik aan het prutsen was met de aanwezige Vaio FW31 (had ik op de site zien staan, dat ze die daar hadden), kwamen ze meteen vragen 'kan ik u helpen', ik meteen 'ja, ik ben....' en afgesloten met 'op de site van Sony stond die wel voor 1299,-' (BEL), wat meteen goed was voor hen! Daar verschoot ik wel van, want het is eerder een dure pc-shop, dan maar geluk gehad?
Ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg... was eerder zo spontaan 'oh, echt? deal dan'. De gedachte dat ik over enkele jaren toch iets anders wil hebben, speelt meer en meer, dus heb ik me wat ingehouden (cfr Asus G50Vt, hoewel die wel suupervet is!)

Na enkele dagen ingewerkt te zijn, zal ik 'm benchmarken, reviewen etc ;-).
Ik vind 1299 voor een m/h niet heel goedkoop ofzo. Bij de Mediamarkt ligt hij ook voor die prijs. Maar wel prima laptop! ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
freelh schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:26:
Nee. Hij is nog wel 100 euro goedkoper te krijgen. Daarnaast is het crisis en de marge zal nog steeds niet verkeerd zijn. Iedere verkochte notebook is er één wat dat betreft en ik denk dat ze alsnog liever iemand hebben die die jongen voor 1300 euro meeneemt dan 5 man die een netbook halen :)

In die is het gewoon: Ik koop hem hier voor 1300 of ik ga naar de mediamarkt of whatever. Dan is men wel snel over hoor. Zo had mijn vader ook gewoon 100 euro korting op een behoorlijke speakerset bij een zeer goede zaak. Die was 100 euro goedkoper bij de mediamarkt. Afijn, de prijs kon snel worden bijgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anax88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-04 20:24
Zoals velen die hier even komen checken ben ik ook op zoek naar een leuk laptopje. Enig verschil die ik heb met de meesten, is dat ik vaak vrijwel geen flauw idee heb waar jullie het over hebben :/ meeste termen over de felbegeerde laptops zijn voor mij net een buitenaards taaltje :P Daarom dat ik maar even mijn vraag hier neer keil in de hoop een voor mij specifiek en dus duidelijk antwoord te krijgen :)

In september begin ik met een opleiding waar ik per sé een laptopje voor nodig heb. Godzijdank hebben ze me een lijstje gegeven met laptop specificaties waaraan ik moet voldoen. Zie hieronder maar even:
________________________________________________________________________________

Processor:
1Ghz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor

Werkgeheugen:
Minimaal 800mb, minimaal Gb

Besturingssysteem:
Vista

Beeldscherm:
Minimaal 15,4" (WXGA 1280x800)

Videokaart:
Minimaal 256Mb dedicated & ondersteund OpenGL, DirectX 9, 32 bits per pixel

Netwerk:
Wireless 802.11 a/b/g
Ethernet RJ45

Overig:
80Gb harde schijf ruimte
DVD +/- RW Drive
USB2.0
________________________________________________________________________________

Als ik zo kijk lijkt het er wel op dat ik niet eens zo heel veel cash aan uit hoef te besteden. Dat is mooi! Want we hebben het hier wel over een arm studentje.. |:(
Budget ligt voor mij dus zo laag mogelijk! (Heb toch al een leuk desktopje, dus de laptop hoeft alleen aan de eisen hierboven te voldoen!)

Thnx voor alle reacties hierop!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 14:53
Anax88 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:11:
Zoals velen die hier even komen checken ben ik ook op zoek naar een leuk laptopje. Enig verschil die ik heb met de meesten, is dat ik vaak vrijwel geen flauw idee heb waar jullie het over hebben :/ meeste termen over de felbegeerde laptops zijn voor mij net een buitenaards taaltje :P Daarom dat ik maar even mijn vraag hier neer keil in de hoop een voor mij specifiek en dus duidelijk antwoord te krijgen :)

In september begin ik met een opleiding waar ik per sé een laptopje voor nodig heb. Godzijdank hebben ze me een lijstje gegeven met laptop specificaties waaraan ik moet voldoen. Zie hieronder maar even:

Processor:
1Ghz 32-bits (x86) of 64-bits (x64) processor

Werkgeheugen:
Minimaal 800mb, minimaal Gb

Besturingssysteem:
Vista

Beeldscherm:
Minimaal 15,4" (WXGA 1280x800)

Videokaart:
Minimaal 256Mb dedicated & ondersteund OpenGL, DirectX 9, 32 bits per pixel

Netwerk:
Wireless 802.11 a/b/g
Ethernet RJ45

Overig:
80Gb harde schijf ruimte
DVD +/- RW Drive
USB2.0

Als ik zo kijk lijkt het er wel op dat ik niet eens zo heel veel cash aan uit hoef te besteden. Dat is mooi! Want we hebben het hier wel over een arm studentje.. |:(
Budget ligt voor mij dus zo laag mogelijk! (Heb toch al een leuk desktopje, dus de laptop hoeft alleen aan de eisen hierboven te voldoen!)

Thnx voor alle reacties hierop!
;)
begin eerst eens met het kijken hoeveel je er aan uit wilt gaan geven.
want zo laag mogelijk is voor iedereen anders dus stel een vaste prijs vast is al heel wat makkelijker want je kan een laptop al kopen van 350 euro of misschien nog wel minder.

[ Voor 4% gewijzigd door the squaler1 op 09-07-2009 14:20 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met hierboven. Een echt maximaal budget zou handig zijn. Ook al kunnen we er dik onder zitten, doorgaans is het ook niet goed om het allergoedkoopste te nemen en kun je wellicht 50 euro meer investeren. Een aboluut maximum noemen werkt voor ons in ieder geval prettiger.

Geef verder aan welke studie je gaat doen. Vaak volstaat een simpele notebook wel (deze specs die jij noemt waren 3 jaar geleden als standaard btw), maar voor bepaalde opleidingen zijn er nog wel handige dingen om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 20:06
virtualJac schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Ik vind 1299 voor een m/h niet heel goedkoop ofzo. Bij de Mediamarkt ligt hij ook voor die prijs. Maar wel prima laptop! ;)
Ehm, wrijf het er nog maar eens in, Nederland is goedkoper etc etc. Ik volg de pricewatch voor verschillende artikels, maar ik kan er steeds een stukje bijsmijten, wil 'k 't in België kopen.
(Zo was de prijs van Selection, Pc-boer behoorde daarbij, 1429 voor die FW41).
Daarbij komt dan dat 'k - uitgezonderd webshops - deze laptop nauwelijks vond en een garantie bij de dichtstbijzijnde pc-boer, sprak me ook wel aan (zowizo dat ik nog iets forceer met het beestje >:) )
Achja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anax88
Ik zat meer te denken aan een prijs rond de 500 euro max.
Het gaat trouwens om werktuigbouwkunde. Wordt dus lekker technisch bezig zijn binnenkort!:) Daarbij waarschijnlijk ook wat design software die gedraaid moet worden op de laptop. CAD bijvoorbeeld.

Super dat jullie even wat tijd erin willen steken! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
We zijn wel bezig met het samenstellen van een studentennotebookspecial tot 500 euro: [NBBG] Studentennotebook - juli 2009

Wat dat betreft zou ik de daar genoemde Asus willen aanraden. Heb er zelf ook 1 en die is goed degelijk en heeft 2 jaar garantie. Combineer dat met leuke specs voor het geld en je hebt in mijn ogen een notebook waar je op kan vertrouwen.

Wel is werktuigbouwkunde zo'n opleiding waar bepaalde notebooks voordeel hebben. Maar dan zit je op 900 euro. Het gaat dan om de resolutie. Met CAD kun je wel pixels gebruiken namelijk, net als rekenkracht. Maar het is ook dan weer de vraag hoeveel je je laptop op school gaat gebruiken en thuis door werkt. Maar goed, dat zit er zo te zien toch al niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309585

Beste tweakers,

Ook ik dien voor de start van het komende schooljaar voorzien te zijn van een nieuwe laptop. Het hoeft op zich geen monster te zijn, maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke laptop voor rond de 1000 euro.
Er wordt office op gebruikt, CAD software en wat rekensoftware op gedraaid, en zo nu en dan een spelletje op gespeeld.

Nogmaals ik wil gewoon zo veel mogelijk waar voor mijn geld. Al surfend op tweakers en dit forum neig ik nogal naar een variant van Sony, vanwege het het mooie design en de specificaties..

Nu ben ik momenteel op vakantie in de Verenigde Staten, en kwam ik bij de plaatselijke Best Buy de volgende laptop tegen.

http://www.bestbuy.com/si...=product&id=1218094582785

Zoals je ziet gaat het om een HP dv7-2185dx

Deze laptop kost (inclusief taxes) 1405,61 dollar en zou mij omgerekend 1004,29 euro kosten.

Ik ben geen deskundige, maar ik heb het idee dat ik voor dat bedrag een heel goede laptop in handen krijg, en dat hij wat betreft specificaties beter is dan de laptops die ik in Nederland voor 1000 euro krijg.

Ik ben nog maar 2 weken in de vs, dus ik zou graag jullie reactie horen op het volgende:
- Is het verstandig om een laptop in de vs te kopen (kan ik al mijn software gewoon draaien)?
- Is deze laptop inderdaad beter dan menig laptop in nederland voor dezelfde prijs?
- Is het verstandiger om te wachten tot eind augustus met het kopen van een nieuwe laptop?

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 309585 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 04:56:
Ik ben nog maar 2 weken in de vs, dus ik zou graag jullie reactie horen op het volgende:
- Is het verstandig om een laptop in de vs te kopen (kan ik al mijn software gewoon draaien)?
Sure, waarom niet? Op software zit geen regiocode ;)
- Is deze laptop inderdaad beter dan menig laptop in nederland voor dezelfde prijs?
Absoluut. Lage dollar FTW!
- Is het verstandiger om te wachten tot eind augustus met het kopen van een nieuwe laptop?
Als je deze niet koopt wel ja.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
No problemo.

Alleen heb ik nog wel 2 puntjes toe te voegen:
1. Een trage Q9000 op 2GHz is niet echt de beste keuze voor gamers
2. Je gaat met dat ding naar school... Ik raad het je af om een 17" bakbeest te kopen. Dat wil je niet dagelijks mee naar school slepen tbh.

Wellicht dat je nog andere goede deals vind daar in de VS. Ik zou zeggen, let op 16" of kleiner. Dat past nog in een normale rugzak en daarom veel handiger mee te nemen naar school. Je gaat aan de CAD. Hetzelfde als hierboven: Een hoge resolutie is wel aan te bevelen. De Sony Vaio FW41 heeft die wel (is wel 16,4", maar heeft dezelfde grootte als 15,6/16"-notebooks ) net als de MSI GX620. Dat zijn in ieder geval de notebooks die ik je in NL zou aanraden. Resolutie dus liefst wat hoger (geen 1280x800 of 1366x768), de MSI heeft 1680x1050, Sony 1600x900 of 1920x1080 (afhankelijk van de versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En bij GENETX sluit ik me dan ook aan.

Een 17" wil je niet om mee te slepen, maar als DTR. Althans, dat heb ik ondervonden na anderhalf jaar ervaring. Nu moet ik toegeven dat m'n bakbeest zo'n 4KG is, ze zijn ook lichter verkrijgbaar.

Maar zoals GENETX al aangeeft: 16" of kleiner past nog in een Eastpak-tas. En ook een hoge resolutie is aan te raden. Als je een lage resolutie neemt sla je jezelf een keer voor je kop waarom je niet groter hebt genomen. Zelf heb ik dat met m'n 15.4" 1280x800 en 17" 1920x1200. M'n Asus 15,4" gebruik ik altijd voor m'n aantekening tijdens college, maar als ik thuiskom is 17" 1920x1200 een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anax88
De genoemde Asus ziet er inderdaad wel leuk uit!

Heb m al meerdere malen gespot voor de genoemde 500 euro!! :)

Het enige waar ik dan tegelijk tegenaan loop is dat de videochip shared is, en niet dedicated. Ik heb even gegoogled en kwam al snel tot conclusie dat het maximaal 384Mb kan bereiken. Minimum was 256Mb dedicated. Is het ècht zo relevant om dedicated te nemen? Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat dan de voor- & nadelen van beide zijn mbt werktuigbouwkunde...

thnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaMarcus en GENETX, bedankt voor de reacties!

ik heb altijd een 17 inch laptop gehad, en mee naar school genomen (dell inspiron 17), en ik vind de grootte niet zo'n probleem..

Wat betreft de resolutie, is die niet vrij hoog (1600x900)? Is het bij een 17 inch raadzamer om te kijken naar bijvoorbeeld 1920x1080 of 1920x1200?

Wat betreft de snelheid vam de processor, is het raadzamer om naar een snelle duo core (bijvoorbeeld 2,4 of 2,8 of nog hoger?) te kijken dan naar deze quad core? Q9000 met 2,0 ghz? Zorgt het feit dat het een quad core is niet voor meer snelheid?

Is de 6 GB werkgeheugen overkill (ik zie in NL nog niet echt laptops met meer dan 4 Gb verkocht worden)? Of is dit voor de toekomst wel aan te raden?

Hoe is de videokaart (ATI Mobility Radeon HD 4650 met 1024 mb dedicated) om af en toe wat mee te gamen? (ik ben geen hardcoregamer, ik speel regelmatig NBA 2K9 (binnenkort 2K10) en speel af en toe eens iets als far cry 2 of assasins creed) Volgens de verkoper zou Crysis vloeiend op deze laptop moeten lopen, maar amerikanen hebben de neiging af en toe te overdrijven... Wordt de videokaart niet bepertkt door de processor?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Anoniem: 309585 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:07:
DaMarcus en GENETX, bedankt voor de reacties!
Geen dank :)
ik heb altijd een 17 inch laptop gehad, en mee naar school genomen (dell inspiron 17), en ik vind de grootte niet zo'n probleem..
Geen probleem, al prefereer ik zelf voor een sleeplaptop een kleiner formaat zoals GENETX ook aangaf.
Wat betreft de resolutie, is die niet vrij hoog (1600x900)? Is het bij een 17 inch raadzamer om te kijken naar bijvoorbeeld 1920x1080 of 1920x1200?
Als je in CAD intensief te werk gaat en aan projecten werkt met grote afbeeldingen is het te overwegen om een scherm te nemen met Full HD-resolutie.
Wat betreft de snelheid vam de processor, is het raadzamer om naar een snelle duo core (bijvoorbeeld 2,4 of 2,8 of nog hoger?) te kijken dan naar deze quad core? Q9000 met 2,0 ghz? Zorgt het feit dat het een quad core is niet voor meer snelheid?
Nee, de Q9000 is wanneer alle cores volledig worden benut even snel een P9600 / T9600. In de Vaio zit een P8700, die zal iets langzamer dan de Q9000 zijn als je van beide CPU's de cores volledig benut. Echter is de vraag hoeveel software 4 cores volledig benut. Je bent beter af met 2 snelle cores dan 4 langzame. Verder is de P8700 bij full load 20W zuiniger dan de Q9000 wanneer deze in full load draait.
Is de 6 GB werkgeheugen overkill (ik zie in NL nog niet echt laptops met meer dan 4 Gb verkocht worden)? Of is dit voor de toekomst wel aan te raden?
Nu ben ik niet heel erg thuis in CAD / CAM maar 4GB lijkt me ruim voldoende.
Hoe is de videokaart (ATI Mobility Radeon HD 4650 met 1024 mb dedicated) om af en toe wat mee te gamen? (ik ben geen hardcoregamer, ik speel regelmatig NBA 2K9 (binnenkort 2K10) en speel af en toe eens iets als far cry 2 of assasins creed) Volgens de verkoper zou Crysis vloeiend op deze laptop moeten lopen, maar amerikanen hebben de neiging af en toe te overdrijven... Wordt de videokaart niet bepertkt door de processor?
Crysis op 1920x1080 vloeiend spelen wordt lastig maar 1600x900 met Medium Detail moet aanvaardbaar zijn.
Heel erg bedankt voor jullie hulp!!!
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Je wordt wel geil van al die bedankjes heh Marc :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CLB schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:49:
offtopic:
Je wordt wel geil van al die bedankjes heh Marc :9
offtopic:
Jaloers? >:) :>
Anax88 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:37:
De genoemde Asus ziet er inderdaad wel leuk uit!

Heb m al meerdere malen gespot voor de genoemde 500 euro!! :)

Het enige waar ik dan tegelijk tegenaan loop is dat de videochip shared is, en niet dedicated. Ik heb even gegoogled en kwam al snel tot conclusie dat het maximaal 384Mb kan bereiken. Minimum was 256Mb dedicated. Is het ècht zo relevant om dedicated te nemen? Ik vraag me eigenlijk ook wel af wat dan de voor- & nadelen van beide zijn mbt werktuigbouwkunde...

thnx!!!
Tsja, je wilt slechts 500 euro besteden. Dat is een budgetnotebook. Daarin zijn amper notebooks te vinden met dedicated vidoekaart en dan nog zijn die "dedicated" videokaarten zeer low end. Daarnaast komen de eisen overeen met een notebook van 3 jaar geleden. De igp van de Asus is wat dat betreft nog beter als de low end dedicated videokaarten van toen.

Echter vraag ik me af hoe zwaar je videokaart het krijgt, het valt volgens mij nog wel mee met CAD, tenzij je grote 3d objecten gaat maken. Maar goed, voor een echte CAD notebook raad ik sowieso al een notebook van 900 euro aan omdat je dan pas ook een goed hoge resolutie icm midrange specs krijgt. Pas op een dergelijke notebook komt CAD echt tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309585 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:07:
DaMarcus schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:47:
Nu ben ik niet heel erg thuis in CAD / CAM maar 4GB lijkt me ruim voldoende.
Een compleet project (samenstelling) in bv. ProEngineer gaat perfect op m'n pc me 2GB ram. 4GB zal dan wel in orde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Haha ja *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Hoelang zou ik ongeveer met de accu kunnen doen met de 41M/H als ik die 9cells erin stop?
En hoeveel warmer word hij als ik er een 7200 schijf erin stop en wil dat zondat garantie te verliezen?

[ Voor 37% gewijzigd door lemco op 11-07-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

lemco schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:42:
En hoeveel warmer word hij als ik er een 7200 schijf erin stop en wil dat zondat garantie te verliezen?
Sommige 7200rpm schijven blijven koeler dan sommige 5400rpm schijven. En sommige 5400rpm schijven zijn sneller dan 7200rpm schijven.

Maar ga er maar vanuit dat 7200rpm geen probleem is qua hitte. Of het snelheidsvoordelen gaat opleveren licht eraan welke 5400rpm schijf Sony gebruikt en welke 7200rpm schijf jij erin stopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 11-07-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog steeds zoekende naar koopjes in de VS kwam ik vandaag deze tegen:

Sony Vaio VGN-FW455 J/B met:

Intel Core 2 Duo T6500 Processor (2.10GHz)
4GB RAM
RAM Type: DDR2 SDRAM
320GB Hard Drive, Blu-ray Disc support - BD ROM
Genuine Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
16.4" XBRITE-ECO Technology (1600x900)
ATI Mobility Radeon HD 4650 1024 mb dedicated

http://www.amazon.com/Son.../B0027P9BY2/ref=de_a_smtd

Voor omgerekend 750 euro (inde winkel, niet via Amazon)

Hoe is dit prijs/kwaliteit verhouding gezien? en hoe is deze laptop vergeleken met de HP waar ik het eerder over had? ( http://www.bestbuy.com/si...=product&id=1218094582785 )

Is het mogelijk om op deze Sony te gamen? (Assasin's Creed, Far Dry 2, Crysis misschien??)

Bij voorbaat dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 309585 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:48:
16.4" XBRITE-ECO Technology (1600x900)
Ga liever voor een 1920x1080P X Black scherm met dubbele backlight. Is een klasse beter dan het ECO scherm. Voor reviews waar de scherm kwaliteit uitgebreid aan bod komt: notebookjournal.de
Anoniem: 309585 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:48:
Is het mogelijk om op deze Sony te gamen? (Assasin's Creed, Far Dry 2, Crysis misschien??)
Hier op tweakers verwachten we eigenlijk dat je zelf wat research doet. Deze vraag is namelijk wel redelijk makkelijk uit te zoeken.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 11-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De videokaart is één van de betere in de midrange notebooks. Die games speelt hij zeker wel, al niet op het hoogste. Overigens zou ik het schemr niet zo'n probleem vinden: Minder pixeld = minder rekenkracht nodig. Zeker games komen dan juist weer wel beter tot hun recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De reden waarom ik dat ECO scherm liever links laat liggen: "Der gemessene Kontrast liegt bei 134:1, der viertschlechteste Wert aller getesteten Notebooks in unserer Multimedia-Kategorie."
http://www.notebookjourna...y-vaio-vgn-fw41-e-h-933/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Binnekort komen de Toshiba A500 series uit, dit heb ik samen gesteld op
de Amerikaanse site van hun. Dit moet ongeveer 1300 dollar gaan kosten.
Hebben jullie een idee hoeveel dat in euro’s gaat kosten?

• Intel® Core™ 2 Duo T9600 (2.80GHz, 6MB L2, 1066MHz FSB)
• Genuine Windows Vista® Home Premium (SP1, 64-bit version)
• Fusion Finish™ Sonic Pattern in Black Onyx
• Glossy Black US LED Backlight Keyboard
• Microsoft® Office Ready with Microsoft Office Professional 2007 60-day Trial Edition
• 4GB PC6400 DDR2 800MHz SDRAM (2048MBx2)
• ATI Mobility Radeon™ H4650 with 1GB DDR3 discrete graphics plus up to 255MB shared memory using ATI HyperMemory™ technology
• 320GB HDD (7200rpm, Serial ATA)
• DVD SuperMulti (+/-R double layer) drive
• Bluetooth® Version 2.1 +EDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Marc_87 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:04:
Dit moet ongeveer 1300 dollar gaan kosten.
Hebben jullie een idee hoeveel dat in euro’s gaat kosten?
Meestal 1:1. Dus 1300 euro. Maar als ik die configuratie zie denk ik eerder 1400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met Philflow. Die ga je in Nederland niet zoor zo'n bedrag krijgen, als hij hier überhaupt al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:15:
[...]

Meestal 1:1. Dus 1300 euro. Maar als ik die configuratie zie denk ik eerder 1400 euro.
1300 dollar is met de huidige wisselkoers slechts 930 euro..

Geen slechte deal lijkt me !

Als je overweegt een laptop uit de VS te bestellen, is dit misschien ook iets om te overwegen.
(ga ik deze week zelf halen)
http://www.bestbuy.com/si...=product&id=1218094582785

Je moet er wel rekening mee houden dat de meeste Amerikaanse leveranciers de belasting nog niet in hun prijs hebben meegenomen. Deze is echter veel lager dan de 19% in Nederland. Voor bovengenoemde HP zou de prijs inclusief belasting uitkomen op 1005 euro.

Nog steeds een goede deal lijkt me.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 309585 op 13-07-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Is het inderdaad als de wisselkoers zou meewerken maar dat deze niet. Waar een dollarteken voorstaat kan je direct een euroteken voor denken. Zo zit de economie nou eenmaal in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaMarcus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:02:
Is het inderdaad als de wisselkoers zou meewerken maar dat deze niet. Waar een dollarteken voorstaat kan je direct een euroteken voor denken. Zo zit de economie nou eenmaal in elkaar.
Waarom zou die niet meewerken? Wanneer ik artikelen online vanuit de VS met creditcard bestel, wordt altijd het bedrag in dollars omgereknd naar euro's met de huidige wisselkoers.
Het wordt dan ook echt niet 1 op1 afgeschreven.

(of begrijp ik je verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Niet meer aan gedacht dat je naar de VS gaat. Dan is het inderdaad geen slechte deal.

Wij / ik doelde(n) er op dat als een notebook in Amerika $ 1300,- kost deze ook hier in euro's 1300,- terwijl de koers van de euro gunstiger is.

Het linkje van de HP moet je aanpassen, nu krijg ik een 404-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

never mind, DaMarcus heeft het al uitgelegd.

[ Voor 87% gewijzigd door Philflow op 13-07-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaMarcus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:16:
Niet meer aan gedacht dat je naar de VS gaat. Dan is het inderdaad geen slechte deal.

Wij / ik doelde(n) er op dat als een notebook in Amerika $ 1300,- kost deze ook hier in euro's 1300,- terwijl de koers van de euro gunstiger is.

Het linkje van de HP moet je aanpassen, nu krijg ik een 404-fout.
Ah oke, duidelijk.

Hij is dus niet van plan om de laptop vanuit de VS te bestellen, maar meer te wachten tot hij in NL verkrijgbaar is.

Ik heb het linkje aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310265

Hallo mensen!

Maak al geruime tijd gebruik van tweaker, voor van alles en nog wat. Geweldige site!
Nu wordt het toch tijd om actiever te worden hier, dus eindelijk een account aangemaakt.

In mijn zoektocht naar een nieuwe laptop twijfel ik tussen een Dell studio 15 en de Sony FW41E/H. Het verschil in prestatie tussen de videokaarten is mij volkomen duidelijk, ik heb al een grondig onderzoek gedaan naar notebooks (vind ik zelf), en de 4570 zou ook wel voldoen aan mijn eisen.

Vanwege gebruik van toepassingen waaronder het volledige adobepakket; Ps, Ai, Fl, Pr & Ae ben ik op zoek naar een goed scherm en vind ik kleurechtheid wel belangrijk, hoewel dit (nog) niet op professioneel niveau is.

Nu mijn vraag: Hoe is het scherm van de dell studio te noemen m.b.t. weergave, kleurechtheid en is dit een groot verschil met de Sony?

Bij de Dell heb ik ook nog twijfel m.b.t. resolutie; 1366x768 vind ik te laag en 1920x1080 vind ik denk ik te hoog voor een 15,4'', de sony is dan een mooie tussenweg op een 16,4'' (hoewel ik op dit formaat miss wel 1920x1080 zou diggen, maar de m/h vind ik te duur). Anyway, dit moet ik zelf beantwoorden, maar zou ik de dell ergens fysiek kunnen bewonderen in nederland om dit te kunnen beoordelen?

aangezien de dell een betere CPU heeft, vraag ik mij af of het scherm (criterium voor mij voor een sony. en de betere gpu, maar minder belangrijk) een eurootje of 300 waard is. Maar ja, dit zal k uiteindelijk zelf moeten bepalen he ;) TIA en groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sony wint volgens mij hand down. De Vaio X-Black schermen zijn gewoon één van de betere schermen die er zijn, dus qua kleuren zou ik die echt aanraden. Mbt de resolutie: De Dell is idd te weinig voor het betere werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sony heeft vaak goede schermen, maar de FW41E/H heeft een middelmatig ECO scherm. Zie Notebookjournal.de Het 1366*768 scherm op de Dell Studio 15 is net zo middelmatig. Ze krijgen dan ook allebei anderhalve ster van Notebookjournal. Een goed scherm begint vanaf 3 vd. 5 sterren.

Als je een goede scherm wil hebben dan moet je de Sony met dubbele lamp nemen. Of eventueel de Dell Full HD.

Edit: Als je toch geen zware videokaart nodig hebt kun je ook naar vorige modellen Sony FW kijken, dan kun je 1600*900 met dubbele lamp vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:21:
Sony wint volgens mij hand down. De Vaio X-Black schermen zijn gewoon één van de betere schermen die er zijn, dus qua kleuren zou ik die echt aanraden. Mbt de resolutie: De Dell is idd te weinig voor het betere werk.
thx voor je snelle reactie! Het full hd heeft op de resolutie na geen betere weergave/kleurechtheid dus? en hoeveel is het verschil nu daadwerkelijk tussen t6400 en p8400... Dat ga je in illustrator e.d. wel merken denk k

enneh, sorry hoor, ben lastig :P maareh, is er ergens een fysiek verkooppunt van dell o.i.d; ergens waar ik m in realtime kan zien?? thanks again

edit: wss stel ik nu vragen die ik beter moet opzoeken, maar kies over t algemeen niet voor de gemakkelijk weg hoor

edit2: was te snel blijkbaar..... dus full hd is wel een goed scherm? wordt dat niet té klein?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 310265 op 15-07-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 310265 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:26:
[...]
Het full hd heeft op de resolutie na geen betere weergave/kleurechtheid dus?
Jawel. De kleuren van het Samsung 1366*768 scherm zijn een wereld van verschil met het 1920*1080 LG scherm. Het AUOptonics 1366*768 scherm is iets beter dan het Samsung scherm.
en hoeveel is het verschil nu daadwerkelijk tussen t6400 en p8400... Dat ga je in illustrator e.d. wel merken denk k
Vergis je niet hoor, de T6400 is een krachtige Core 2 Duo CPU die zijn mannetje staat. Ik weet niet precies wat jij met illustrator doet, maar je gaat het verschil met een P8400 alleen merken als je de CPU voor 100% belast.
edit2: was te snel blijkbaar..... dus full hd is wel een goed scherm? wordt dat niet té klein?
Mwa, lettertjes worden wel klein vind ik. Iets te klein naar mijn smaak. Het is wel mogelijk om de letters wat groter te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok,ok, duidelijk... wachten heeft bij deze modellen wss ook weinig zin zeker? upgrade naar 4650 in de dell hoef ik voorlopig nog niet op te rekenen denk ik, dus hooguit B2S aanbiedingen afwachten. enneh, de sony's zijn prijsvast, dus hier heeft wachten ook weinig baat....

hooguit wachten op andere merken/modellen met 4650 of goed scherm... maja dan blijf je bezig.

zo dit was t voor nu wel ff denk ik. voorlopig in ieder geval, ghehe.

bedankt voor jullie tijd ( enneh geen mogelijk tot bezichtiging dell blijkbaar??)

edit: kan ik mijn hersentjes weer ns lekker over kraken 8)7 :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 310265 op 15-07-2009 15:48 . Reden: psychische staat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, Dell's koop je enkel online. Tenzij je iemand kent met zo'n notebook zul je hem niet in het echt kunnen bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 310265 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:44:
[...]
hooguit wachten op andere merken/modellen met 4650 of goed scherm... maja dan blijf je bezig.
Je weet wel dat die 4650 eigenlijk alleen interessant is voor gamen? Voor alle andere toepassingen is een 3470 (bijv.) al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorlopig duurde niet erg lang :o
Philflow schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:23:

Edit: Als je toch geen zware videokaart nodig hebt kun je ook naar vorige modellen Sony FW kijken, dan kun je 1600*900 met dubbele lamp vinden.
Fw31, er zijn 3 typen: ZJ, M en J.... begrijp ik goed dat alleen de ZJ een dubbele lamp heeft...? dan kan ik beter voor de FW41M/H gaan: iets goedkoper, snellere hdd, betere GPU, iets minder snelle maar ook zuinigere CPU.

Toch? 1920x1080 op 16,4'' kan ik wel hebben denk k, 15,4'' (dell) echter denk ik niet. dus voor 1600x900 hoef ket niet te doen.

edit: heb btw nog een 2,5'' ext hd 320gb liggen op 5400 rpm. die kan k natuurlijk omruilen met een tragere 4200rpm in een oudere sony...

EDIT 2: Ik ga toch maar voor de studio 1555 met full hd.... met kortingen kom ik nu op zo'n 800,- kan denk k alleen nog maar minder worden als k nog ff wacht (iig 1 a 2 dagen op nieuwe aanbiedingen). letters zullen idd aan de kleine kant zijn, maar aangezien ik m wss over niet meer dan 2/2,5 jaar weer ga vervangen vind ik die (dik) 400,- meer het niet waard.

Bedankt genetx en philflow voor jullie tijd en aandacht, really helpful.

offtopic: genetx zit op de NHL?? buurman!... kzit op stenden.... weet jij niet iemand met een studio 15 full hd, die ik xtje kan aanschouwen?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 310265 op 15-07-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 310265 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:24:
Fw31, er zijn 3 typen: ZJ, M en J.... begrijp ik goed dat alleen de ZJ een dubbele lamp heeft...?
:Y
dan kan ik beter voor de FW41M/H gaan: iets goedkoper, snellere hdd, betere GPU, iets minder snelle maar ook zuinigere CPU. Toch?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310364

Hoi allemaal,

Ik heb heel het topic doorgelezen en 16 pagina’s van een XXOD topic. Het meeste snap ik wel (denk ik). Maar vaak word dan wat ik dacht te snappen toch weer tegengesproken…Ook zie ik dat de samenwerking van een CPU en GPU best belangrijk is en jullie weten vast beter welke wel en niet “matchen” zeg maar. De specs die ik graag in een laptop zou zien zie ik niet voorbij komen dus maar even mn eigen post O+ .

Ik wil graag een echte goede gaming lap, ik speel veel SL en wil graag alles op high kunnen draaien zonder problemen. Verder wil ik ook dat ik er een paar jaartjes tegen aan kan en niet volgend jaar al weer alle instellingen moet terug schroeven. De beeldscherm grootte maakt me niet zoveel uit als ik in combinatie met de resolutie maar een zo mooi mogelijk beeld heb.
Ik zit vaak met de lap op schoot dus wat betreft warmte ontwikkeling is het voor mij echt een pre om die zo laag mogelijk te houden. Naar wat ik tot nu toe gelezen heb word dat moeilijk een monster van een videokaart en toch koel blijven. Het gewicht van de lap maakt niet uit en of dat ie lang op accu kan ook niet want ik speel toch bijna alleen maar in de buurt van een stopcontact of achter in de tuin met een heeele lange verlengsnoer :+ . De modem wil ik dus wel graag zo dat ie wat meer meters van mn router af nog lekker signaal heeft ( een N modem geloof ik ) Ga vanmiddag als het goed is de router kopen en die gaat dus ook minimaal aan die N standaard voldoen. Ik heb wat laptops gezien van XXOD die me heel interessant lijken en een enkele acer. Die van XXOD hebben volgens mij de nieuwste Nvidia videokaarten nVidia GeForce GTX 260m of GTX 280m.

Mijn budget is erg hoog maar daar wil ik dan eigenlijk ook wel voor dat al mn wensen vertegenwoordigd zijn in de lap. Voor dat geld wil ik echt the mother of all laptops >:) . Ik heb in een aantal post al eerder de vraag gezien als je zo’n monster wil waarom neem je dan niet een desktop…. Omdat ik geen desktop wil! ik wil een laptop die ik af en toe eens mee kan nemen naar een vriend om te spelen of lekker in mn achtertuintje. Aan jullie de vraag als ik mn hele budget ga besteden aan een laptop is dat dan overkill of heb ik dan echt wat ik wil en kan ik er minstens een jaar of 3 keihard tegen aan? En dan nu mijn budget… :) max €2500 maar liefste natuurlijk zo weinig mogelijk voor een zo mooi mogelijke laptop (blijf een Nederlander he  )

De laptops die ik tot nu toe gezien en waar de specs me wel mooi van lijken zijn:
Acer aspire 8930G-904632BN en XNI 570 tu serie en als droom de XNI 900f serie.

Maar bij de XXOD’s kom ik dan als snel in de problemen als ik hem zelf samen moet gaan stellen… Heb dus echt geen idee wat goed combi’s zijn ofzo…

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en als ik meer informatie moet geven hoor ik het graag.

Groetjes Lilyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 310265 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:24:
offtopic: genetx zit op de NHL?? buurman!... kzit op stenden.... weet jij niet iemand met een studio 15 full hd, die ik xtje kan aanschouwen?
Leeuwarden :N, Studentenstad Grunn FTW :+ (A.K.A Hanze dus ;) )

Maar ik ken niemand met een Dell Studio 15. Misschien dat je iets in het Dell Studio 15-ervaringentopic hier in CSL kan regelen.
Koop een desktop en een leuke laptop, dat is het enige wat ik zo kwijt wil.

Dikke Gamenotebooks, daar wil je niet uren mee op schoot zitten. Je wilt niet gamen zonder muis. Die dingen worden warm. Gezien je naam neem ik aan dat je van het vrouwelijke geslacht bent, maar dat die dingen bij mannen een einde maken aan de mogelijkehid tot het verkrijgen van kinderbijslag zegt genoeg ;)

Daarnaast zul je met zo'n notebook over een jaar wel je settings terug moeten schroeven. Een notebook kent altijd mindere specs. Wat betreft WLAN, dat moet wel gaan, al kan de verbinding wel eens instabiel zijn.

Beter koop je een leuke multimedianotebook als de FW41M/H waar je best op kan gamen met mindere resolutie. Voor het echte werk kun je imho veel beter achter een desktop zitten. Gamen in de achtertuin is ook niet echt optimaal met een spiegelscherm. Wat internet gaat prima, maar als je echt dingen snel moet onderscheiden... Zelfs een mat scherm is niet optimaal. Eigenlijk alles wat je opnoemt zal niet optimaal zijn, het klinkt leuk. Maar ik ben bang dat je er achteraf achterkomt dat je een misbaksel hebt dat eigenlijk nergens goed voor is. Alles wat jij als "voordelen tov desktop" opnoemt zie ik als "nadelen tegenover een notebook". Het is een notebook die eigenlijk geen notebook is, maar ook alle voordelen qua upgradeability en performance van een desktop mist.

Als je wel zo nodig 1 moet dan kan ik je de Asus W90Vp met HD 4870X2 aanraden.
pricewatch: Asus W90VP-UZ003K

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok das dus niet het antwoord dat ik wilde :)

Gaat het dan helemaal niet gamen met settings lekker hoog (mischien niet op high dan) op een laptop die niet gaat koken? :?

http://www.dell.com/conte...ware-m17x?c=us&l=en&s=dhs

is dit wat? lijkt erop dat er best wat koeling in zit en ook ventilatie roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Geloof me, ik had een midrange Asus A6T, daarvan gebruikte de CPU + Vidoekaart samen maar de helft van dat ding dat jij wilt kopen. Die notebook werd al 75 graden. Zelfs op energiebesparing was het beestje 50 graden en daarmee was het nog net uit te houden op schoot.

Echt, met die Asus A6T had ik al niet op schoot willen gamen, laat staan met zo'n bakbeest. En echt, je kunt er gewoon brandwonden mee oplopen.

Verder zeggen die roosters niet zo veel. Dat ding kan een 280M in SLI huisvesten. 1 kaart heeft een TDP van 75W, als je 2 neemt zit je op 150W. Tel daarbij een mogelijk quadcore en je zit aan bijna 200W wat hij moet kunnen koelen. Mijn A6T zou maximaal 70W kunnen verstoken.

Edit: Bedenk me net dat SL natuurlijk voor SL staat 8)7

Maar goed, dat spel is niet extreem zwaar. Ik zou je eerder aanraden om dat ook niet voor een monster laptop te gaan, maar een goede multimedianotebooks zoals de Sony Vaio FW41/H. Die zou je met wat geluk aardig op schoot kunnen houden, en anders wil het sowieso wel met zo'n laptopkussen oid. Dan heb je een hele leuke laptop waar SL en andere games zeker wel op draaien, alleen niet alles maxed out.

Voor de andere ~1250 euro kun je dan een heel mooi systeem inelkaar zetten waarmee je alles prima kan spelen.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 16-07-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoekend naar koopjes in de VS heb ik de volgende aankoop gedaan:

Sony Vaio VGN-FW465 J/B met:

Intel Core 2 Duo P8700 Processor (2.53GHz)
4GB RAM
RAM Type: DDR2 SDRAM
320GB Hard Drive (7200 RPM)
Blu-ray Disc support - BD ROM (volgens de verkoper blu-ray zowel lezen als schrijven, weet iemand of dit klopt?)
Genuine Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit
16.4" X black lcd (1600x900)
ATI Mobility Radeon HD 4650 1024 mb dedicated

Voor omgerekend 754 euro..

Voor die prijs kan het toch bijna geen miskoop meer zijn wel?
Hij moest uit een ander filiaal komen, dus morgen kan ik hem pas ophalen. Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 309585 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 04:08:
Voor omgerekend 754 euro..
Nee dat is een zeer goede deal voor die prijs. Ik had wel een beter scherm genomen maarja that's me.

PS. Ik neem aan dat je goed prijzen hebt vergeleken op Google Shopping en Pricegrabber...

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 05:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 309585 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 04:08:
Hij moest uit een ander filiaal komen, dus morgen kan ik hem pas ophalen. Ben benieuwd!!
Absoluut niet nee. Enkel de resolutie is iets lager als het Nederlandse model, maar die kost hier dus 1200 euro. Prima deal dus. Over blu-ray branden: Zoek de notebook gewoon even op op de Sony site en er staat wel bij of hij kan branden of niet in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:34:
[...]
Enkel de resolutie is iets lager als het Nederlandse model, maar die kost hier dus 1200 euro.
Nou 'enkel' ... Ik neem aan dat het om het ECO scherm gaat, en niet het High Color dubbel lamp scherm. Dat betekent: verschillende resolutie, contrast, felheid, zwart waardes, kijkhoek en gamut. Alle details zijn te vinden op Notebookjournal.de

Sony heeft een zeer goede reputatie als het gaat om schermen, maar die reputatie heeft niets te maken met het ECO scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 17-07-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals eerder al opgemerkt ben ik idd van het vrouwelijke geslacht en dus vrij eigenwijs :P

Ben best wel verliefd geworden op de alienware en de specs zijn volgens mij wel zo dat ik er gelijk een poosje mee vooruit kan. Ook is deze denk ik nog wel een beetje te upgraden aangezien er een aantal opties zijn die ik nu niet ga nemen zoals de dual VGA in SLI. Maar dat wil dan wel zeggen dat ik er later nog eentje bij kan steken mocht het nodig zijn volgens mij. Zelfde geld voor Ram, HD en CPU denk ik.

Ok misschien niet op schoot dan... kom ik vanzelf achter O-)
Kan hem dan altijd nog aansluiten op een full hd tv om met een wireless keyboard enz toch lekker in de bank te gamen. Het enige wat ik nu nog ga doen is kijken of er mischien van HP of MSI iets vergelijkbars is voor een net iets leukere prijs maar als dat er niet is word het bijna zeker te weten toch de alienware.

P.S. na wat meer zoeken op het forum kwam ik ook een topic tegen over high end game notebooks daar hadden mijn posts mischien beter kunnen staan excuses hier voor zal dit topic ook niet verder vervuilen en voortaan daar mn posts plaatsen.

@GENETX toch bedankt voor je advies en hulp ook al luister ik er niet al te best naar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ Lilyan, op forum.notebookreview.com zijn er veel mensen die de Alienware hebben en daar hun ervaringen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 310364 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:05:Ben best wel verliefd geworden op de alienware en de specs zijn volgens mij wel zo dat ik er gelijk een poosje mee vooruit kan. Ook is deze denk ik nog wel een beetje te upgraden aangezien er een aantal opties zijn die ik nu niet ga nemen zoals de dual VGA in SLI. Maar dat wil dan wel zeggen dat ik er later nog eentje bij kan steken mocht het nodig zijn volgens mij. Zelfde geld voor Ram, HD en CPU denk ik.
Een videokaart upgraden in een notebook is amper te doen. Je hebt het budget dus ik zou zorgen dat die in ieder geval goed is, want achteraf gaat het een stuk minder makkelijk met de nodige ellende.

Voor de rest: Veel plezier ermee. Ik houd niemand tegen, maar wil mensen wel goed informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
GENETX schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:47:
maar dat die dingen bij mannen een einde maken aan de mogelijkehid tot het verkrijgen van kinderbijslag zegt genoeg ;)
Wat is je bron?
Heb hier veel naar gezocht en ik heb geen sluitend bewijs gevonden.
Heb wel gelezen dat het idd slecht is voor de produktie, maar dat dat naar verloop van tijd weer in orde is.

En je kan natuurlijk een map op schoot doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dit is wel een aardige Asus: N51VF
- Intel Core 2 Duo T6500, 2.1 GHz
- 4GByte DDR2 RAM
- Nvidia GeForce GT 130M, 1GByte DDR2 VRAM
- 15.4 Zoll, 1366x768 Pixel, WXGA, glare
- 320GByte Festplatte
- VGA, HDMI, e-SATA, 3x USB, FireWire
- Windows Vista Home Premium

Schijnt ook al in voorraad te zijn: pricewatch: Asus N51VF-SX019C
Notebookjournal review: http://www.notebookjourna...iew-asus-n51vf-sx084c-952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Im not impressed. De GeForce GT 130M is niets meer dan een GeForce 9650M GT met een andere naam. En dan ook nog met DDR2... Veel te duur voor die specs, de Vaio is wat dat betreft vergelijkbaar, maar biedt toch echt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Voor mn opleiding die binnenkort gaat starten heb ik een laptop nodig.
Nu had ik zelf de MSI GX623-009NL op het oog (P7350, HD 4670). Maar aangezien die (nog) niet leverbaar is en de tijd begint te dringen, heb ik even verder gekeken. Ik ben het volgende alternatief tegenkomen, de Asus X57VN-AP155C, deze heeft een betere processor (P8400), maar een slechtere videochip (Geforce 9650GT). Deze is echter wel ongeveer 40 euro goedkoper.

Daarnaast heb ik nog een 2e alternatief gezien, de GX620-409NL, deze heeft een GeForce 9600GT en een P7350 processor. Deze gaat voor ongeveer 740 euro over de toonbank.

Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen, gewoon wachten op de GX623 (moet wel rond 10 augustus besteld kunnen worden, of zekerheid dat ie bij mij voor 25 augustus binnen is). Of een beetje geld besparen en de Asus X57VN of MSI GX620 kiezen. Of is er eventueel nog een ander alternatief? Ikzelf kom er niet meer uit. Budget is max 900 euro.

De laptop gaat gebruikt worden voor een multimedia opleiding, wil er ook af en toe een spelletje op kunnen spelen.

BVD!

EDIT:
Ik wil geen grotere lap dan een 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Vaio FW41E/H is ook nog een optie. Er mag misschien 16,4" staan, maar de randen zijn heel dun gehouden, daardoor is de notebook niet groter als een 15,6" notebook. Dan heb je wel een notebook met hogere 1600x900 resolutie en dat lijkt me geen overbodige luxe voor je opleiding.

Pricewatch filter

pricewatch: MSI GX620-410NL
De GX620 met 1680x1050 pixels tellend scherm. Met de Vaio van hierboven een goed scherm dus. Wederom geen overbodige luxe als je gaat photoshoppen, designen, videobewerking. Allemaal taken waarbij je wel pixels wilt.

Dat is het verder ook wel zo'n beetje op dit moment helaas. Ik verwacht overigens ook nog een Asus M60Vp en notebooks met de nieuwe NVIDIA GT 240M-videokaart. Ik zou het dus nog even afwachten. Je hebt ook nog een kleine 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:30:
Ik verwacht overigens ook nog een Asus M60Vp en notebooks met de nieuwe NVIDIA GT 240M-videokaart. Ik zou het dus nog even afwachten. Je hebt ook nog een kleine 2 weken.
Verkrijgbaarheid lijkt me een pijnpunt. De N81Vp kan ik nergens bestellen (en is toch al vele maanden uit) voor zover ik weet. De M60Vp heb ik ook nog nergens gezien en ik vrees dat het niet veel beter gaat worden in de nabije toekomst. De N51Vn is ook weer merwaardig: zou de pas aangekondigde GT 240M moeten hebben, staat nog niet op de site van Asus maar is al wel met volledig bekende specs te bestellen op Amazon en Newegg.

De N81Vp is bij notebooksbilliger dan weer wel te vinden en redelijk bij prijs, echter alleen maar met qwertz toetsenbord en ze verzenden niet naar België voor particuliere klanten... :(

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 25-07-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:30:
De Vaio FW41E/H is ook nog een optie. Er mag misschien 16,4" staan,
Wat ook nog scheelt is dat het een 16.0" notebook is. Wist ik eerst ook niet.

Edit: schijnt toch 16.4" te zijn volgens Sony.nl. Waarschijnlijk was ik in de war met Dell Studio 16...

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 25-07-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
Stel dat het budget verhoogd wordt naar 1000 euro, zijn er dan (veel) meer laptops met een hoger resolutiescherm, en een videochip sneller dan een 9600GT, (+/- 4650, beter mag ook).
Pricewatch is een beetje klote omdat de prijzen rond de euro liggen nu bij take it now.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

3rik493 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:37:
Stel dat het budget verhoogd wordt naar 1000 euro, zijn er dan (veel) meer laptops met een hoger resolutiescherm, en een videochip sneller dan een 9600GT, (+/- 4650, beter mag ook).
Zoiets: http://www.computerland.nl/productdetails.aspx?en=NS00682019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
Het probleem waar ik een beetje tegenaan loop is dat het scherm een hogere resolutie heeft, maar de videochip minder goed is. Dat zijn twee minpunten voor het videogebeuren, want de chip zal het ook weer een stukkie zwaarder hebben op een hogere resolutie. Een laptop met een scherm met een resolutie van 1680x1050 met een betere videochip is moeilijk te vinden. Ik heb gisteren even gezocht, maar dan kom je toch al gauw in een hogere prijsklasse (GT627 :9~ ). Is er een gulden middenweg? Ik ben een beetje bang van niet tbh.

Enig idee hoe lang die GT240M op zich laat wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niet: http://notebookspot.nl/ni...t-op-in-aspire-5739g.html

Maar goed, de FW41M/H zou perfect zijn, maar die kost 1200 euro...

Maar er is weinig keuze verder. Veel fabrikanten vertikken het om notebooks met een goed scherm uit te rusten. Vaak zie je in het buitenland meer keuze... Dus of er nog echt wat komt, ik betwijfel het... Het is of een gode videokaart of een hoge resolutie vrees ik. De FW41E/H is wat dat betreft de beste optie, maar die kent dan een zwakkere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rik493
Ik denk dat als ik toch 1200 euro uit ga geven liever de GT627 heb.

Het worden toch een aantal moeilijke dagen voor me. Wat zal ik nu eens kiezen. Toch enorm bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

3rik493 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:55:
Ik heb gisteren even gezocht, maar dan kom je toch al gauw in een hogere prijsklasse (GT627 :9~ ). Is er een gulden middenweg? Ik ben een beetje bang van niet tbh.
In nederland is de keuze vaak niet optimaal. Op Geizhals kun je handig een selectie maken van wat je wilt. Helaas is dat meestal met qwertz keyboard, maar als je het type weet kun je vervolgens kijken op ebay of in de UK of ze hem hebben met qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Ik wilde dolgraag een Toshiba Satellite P300-1GI kopen, maar dat kreng is nergens meer te krijgen ;(

Ik heb een laptop voor m'n studie nodig (HBO Informatica), en die wil ik het liefst voor het weekend nog hebben... M'n budget is rond de 1000 euro en ik wil een goede vervanger voor bovenstaande laptop.

Eisen: snelle CPU, 3/4 GB RAM, liefst een 500GB schijf, maar als het niet anders kan is ~320 ook voldoende. Bovendien wil ik een ATi videokaart, een midrange uit de HD3xx0 of HD4xx0 series...

Kan iemand me snel helpen :o ?

Ik heb dit hele topic al doorgelezen (echt waar) en alle linkjes gecheckt, maar die Toshiba vond ik eigenlijk de perfecte laptop ;(

Edit: denk dat het maar deze wordt: pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T
Weet alleen niet of die CPU snel genoeg is want ik kan er geen benchmarks van vinden met google :o Ik vind alleen notebookreviews...

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 29-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Op zich ga je niet zo heel veel vinden.Veel is toch, helaas, de T6400/T6500 en de 7000-serie. Ik snap ook niet waarom fabrikanten niet eens een serie betaalbare 8000-serie gebruiken. Dat is sowieso handog voor jou ivm Virtualisatie. Mogelijk is de Dell Studio XPS 16 nog een optie voor je.

Wat betreft de snelheid van de CPU:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 29-07-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Thanks! Helps a bunch :) Ik denk dat ik toch voor bovenstaande Toshiba ga, ik had de performance van de P8400 voor ogen, en die P7450 is slechts 5% trager (ongeveer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GENETX schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:38:
Op zich ga je niet zo heel veel vinden.Veel is toch, helaas, de T6400/T6500 en de 7000-serie. Ik snap ook niet waarom fabrikanten niet eens een serie betaalbare 8000-serie gebruiken.
Volgens mij is het verschil met name marketing. Zo is de CPU die vroeger de P8400 heette nu ineens de P7550. Die zit in mijn Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat kan, maar vooralsnog zie ik die processor niet terugkomen in non apple notebooks. Daarbij is het gros op dit moment 2,0 GHz. Van budget T3200 tot T6400 die onterecht in multimedianotebooks wordt gebruikt. Ik zie gewoon te weinig goede P8600-processors op 2,4GHz en meer de laatste tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ieder zijn mening natuurlijk maar ik vind T6400 echt meer dan genoeg voor de meeste mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 17:58
Ik heb voor mn komende schooljaar een nieuwe Laptop nodig.

Hier een link met de minimale eisen van school:

http://www.nhtv.nl/defaul...31-4370-b3f5-5e480ba9a469

Met het oog op dit ben ik op zoek naar een laptop met minimaal de volgende specs:

- Intel Core 2 Duo 2,4 GH
- Nvidia videokaart met minstens 256 MB geheugen
- 250 GB 7200 RPM HDD
- HDMI uitgang

Heeft iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen zonder met onbekende merken in zee te gaan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RobvG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:59:
Heeft iemand enig idee hoe ik hieraan kan komen zonder met onbekende merken in zee te gaan?
Dell Studio 1555 zou kunnen. Met de juiste kortingen en aanbiedingen kun je een aardige deal scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
RobvG schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:59:
Ik heb voor mn komende schooljaar een nieuwe Laptop nodig.

Hier een link met de minimale eisen van school:

http://www.nhtv.nl/defaul...31-4370-b3f5-5e480ba9a469

Met het oog op dit ben ik op zoek naar een laptop met minimaal de volgende specs:

- Intel Core 2 Duo 2,4 GH
- Nvidia videokaart met minstens 256 MB geheugen
- 250 GB 7200 RPM HDD
- HDMI uitgang

Alvast bedankt
Je kunt je eisen gewoon invullen in de filter van de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Laatst online: 17:58
Philflow schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:27:
[...]

Dell Studio 1555 zou kunnen. Met de juiste kortingen en aanbiedingen kun je een aardige deal scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Ik was in eerste instantie naar de Toshiba Satellite P300-24T te kijken als vervanger van mijn Dell Studio 1737, maar de CPU lijkt me wat mager.

Nu zie ik de Toshiba Satellite P300-23E met een C2D 2.66ghz processor (T9550) waar ik al een stuk enthousiaster van kan worden. Verder zijn de specificaties gelijk, op het feit na dat laatstgenoemde 2 hdd's van 500gb heeft itt 1x 400gb. Dit zou van mij niet hoeven aangezien dat het gewicht niet ten goede komt, maar het maakt me ook niet heel veel uit (de schijf kan er immers ook nog uit als ik me er echt aan stoor).

Heeft er iemand ervaring met deze laptop? Hij staat voor 960 euro in de pricewatch, wat toch een scherpe prijs is voor een C2D 2.66ghz, ATI mobility 4650, 4gb dd2 en 1TB storage? Ik wil er voornamelijk mee gamen. En zijn er anders alternatieven voor rond de 900 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
@ kellhus: Het is een vrij nieuwe notebook, dus ik denk dat je het beste naar reviews kan zoeken. Ik verwacht niet dat er veel twekers zijn, laat staan die dit hier lezen, met deze notebook op het moment ;) . Ziet er verder wel uit als een hele goede deal. Ik weet niet waarvoor je hem gaat gebruiken, 17" is en blijft in mijn ogen lomp.

@ RobvG: Ik zou niet letten op de harde schijf, dan krijg je een breder aanbod terwijl je de harde schijf om kan zetten. Daarbij is een 7200rpm-er in notebooks echt niet per definitie sneller. Een WD Scorpio Blue scoort echt heel goed voor een 5400rpm-er bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus