Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Liefst zelfs met azerty keyboard (belgië)..
Heb hem gevonden op hardware.nl, maar lijkt me een duitse (qwerty versie) te zijn...
http://www.hardware.nl/p/MSI/00165112-SKU2
Goh, Duits, dat is nog erger, dat is QWERTZ, ben je nog verder van huis.michi mara schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:45:
Heb hem gevonden op hardware.nl, maar lijkt me een duitse (qwerty versie) te zijn...![]()
http://www.hardware.nl/p/MSI/00165112-SKU2
Ik vrees dat je zoektocht een kale zal zijn.... tenzij iemand 'm toch weet te vinden?
Als je 'm echt wil, moet je eens bellen naar hardware.be of andere pc-groothandel. Soms slagen die mensen erin om 'm voor je op te diepen uit een bestellijst, of 'm voor je aan te passen naar azerty.
(zoals dat je bij Dell kan bellen voor het full HD-scherm etc)
De beller is sneller en vaak nog goedkoper!
Anoniem: 213751
http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=SHP_BK2
en dan met name de studio 15 van 630 die ik op het oog had, wil hem voornamelijk gebruiken voor de studie en grafisch ontwerpen maar zo af en toe een spelletje erop (zoals Football Manager en Team Fortress 2, niet iets wat heel zwaar is geloof ik) moet ook kunnen. Is het wat?
--------
Wat betreft de betere GX623, een andere om in de gaten te houden is de EX625 welke gelijk lijkt te zijn op de behuizing na. Beide zijn gelijk aan elkaar qua videokaart (HD 4670), maar de EX625 die notebookcheck had heeft een P8600 CPU. Wel lage resolutie tho...
Sowieso houden we alles wel in de gaten. Dus mocht één van de betere typen van bovenstaande verkrijgbaar zijn in Nederland dan kun je het waarschijnlijk als eerste hier lezen
[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 23-06-2009 08:52 ]
Hou er even rekening mee dat Dell iedere week zulke aanbiedingen heeft. Morgen loopt deze aanbieding af, de dag erna zijn er weer nieuwe (mogelijk betere). Verder kun je er nog 10% vanaf halen met een 10% kortingsbon (zie shopping forum).Anoniem: 213751 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 02:27:
Ik kwam deze aanbieding van Dell tegen, die alleen vandaag nog geldig is.
http://www1.euro.dell.com...nldhs1&dgc=IR&lid=SHP_BK2
Bedankt voor jullie advies! Ik heb nu precies wat ik wil!!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is even duur als een Sony FW41E, weliswaar met een wat mindere CPU maar met OS. Dan zou ik liever de Sony hebben.freeki91 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:13:
Na even zoeken stuite ik op deze laptop, los van het scherm, geen verkeerd apparaat, zeker niet als je hem thuis toch aan een 1080p scherm kan hangen, ff een bestuuringssysteem er bij, en draaie maar.... of kijk ik wat over het hoofd?
http://www.mediamarkt.nl/specials/langstedag/
Zoek zelfs nog iets voor school / msn / poker. 1 van deze laptops een goede deal?

to gratis upgrade naar Windows 7 or not to gratis upgrade naar Windows 7, that's the question!
there's no tweak without the tweaker
Die eerste zou ik niet aanbeginnen: vrij zwakke CPU, veel te weinig geheugen en slechte battery life.Timbootje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:03:
Morgen ochtend bij de mediamarkt een notebook voor 300 euro en de volgende dag een andere voor 400 euro
http://www.mediamarkt.nl/specials/langstedag/
Zoek zelfs nog iets voor school / msn / poker. 1 van deze laptops een goede deal?
De tweede is beter, maar of ie prijs technisch echt interessant is betwijfel ik. De Pricewatch kan het je vertellen.
Of moet ik toch voor die sony gaan?
Welke applicaties wil je gaan draaien? Games? Is meenemen belangrijk voor je?vnauta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:01:
Wat is jullie kijk op deze laptop Acer Aspire 7738G-904G50MN?
Sony for sure. Quad core klinkt leuk, maar hij draait op slechts 2GHz wat veel te weinig is. Daarnaast is je gpu toch je bottleneck en laat de HD4650 veel sneller zijn.vnauta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:01:
Wat is jullie kijk op deze laptop Acer Aspire 7738G-904G50MN?
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 26-06-2009 10:13 ]

Ah jij had al voor informatieGENETX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:14:
True, maar ik neem aan dat vnauta een vervanger voor zijn overleden Asus A6T aan het zoeken is. Dat was ook veel grafische rekenkracht met een aardige processorEn een zwarte ziekte
![]()
PS. Ik wacht iig al een tijd op deze moment, wel ga is waarschijnlijk nog een tijdje tot ergens halverwege juli wachten, of begin augustus, voor het optimale effect
nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt
http://windowsteamblog.co...-pricing-bring-on-ga.aspx
En dan met name:
http://www.microsoft.com/...s/buy/offers/upgrade.aspx
Volgens mij doen alle fabrikanten wel mee. Ik zou me er niet te druk om maken
Mja, de artikeltjes ken ikGENETX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:28:
Die upgrade is er gewoon:
nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt
http://windowsteamblog.co...-pricing-bring-on-ga.aspx
En dan met name:
http://www.microsoft.com/...s/buy/offers/upgrade.aspx
Volgens mij doen alle fabrikanten wel mee. Ik zou me er niet te druk om makenDesnoods nog even de site van de fabrikant raadplegen die vast ook wel dit nieuws zullen plaatsen of al geplaatst hebben (De VS slaapt nog
)
Die laatste link is van MS zelf en die zal echt wel afspraken hebben gemaakt met zijn partnersfreelh schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:38:
[...]
Mja, de artikeltjes ken ik, maar het leek (en ik denk niet alleen voor mij) even te goed om waar te zijn. Ik zit eerlijk gezegd nog enkel te wachten tot er terug een prijsdaling zit aan te komen, of terug wat laptops in reclame. Ik heb al eens vermeld dat er de laatste tijd belachelijk weinig in promotie staat
, hoogstwaarschijnlijk omdat men zat te wachten op deze gratis upgrade - Nieuwe platformen zijn nog net iets te veraf om op te wachten met promoties voor de elektrozaken, meen ik.
Wat betreft nieuwe platformen, ik had verwacht dat AMD met zijn Tigris platform zou komen, maar dat blijkt niet waar te zijn, die komt pas in oktober. Hetzelfde geldt voor de Core i7 en de Core i3 komt pas in 2010:
http://notebookspot.nl/ni...gris-komt-in-oktober.html
http://notebookspot.nl/ni...ore-i7-en-i3-details.html
Ja dat klopt naast games gebruik ik ook intensief Autocad, gelukkig is het nu net vakantie dus hoef ik even niks voor m'n studie te doen en kan ik alles goed uit zoeken.Philflow schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:16:
[...]
Ah jij had al voor informatienu begrijp ik het.
Vandaag ben ik even langs de media markt geweest daar staat de besproken Sony niet maar voorgangers er van. Maar ik ben erg gecharmeerd van het beeldscherm.
Trouwens ik kijk net even op BTO en daar staat al iets over een Windows 7 upgrade
Of ga ik dan al naar een gamelaptop kijken in plaats van een multimedia apperaat.
Alleen voor games kan 1GB (soms) nuttig zijn inderdaad. 1080p HD video speelt al vloeiend af op bijvoorbeeld een 1.83 GHz Core 2 Duo met shared videogeheugen.vnauta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:
Kan iemand mij uitleggen of vertellen of een 1gb op de videokaart nuttig is voor een laptop. Ik kan mij iets voorstellen dat als het beeldscherm niet al te groot is dat 512mb genoeg is.
Of ga ik dan al naar een gamelaptop kijken in plaats van een multimedia apperaat.
Dat hangt van meerdere factoren af: Resolutie (en dat is niet hetzelfde als grootte!) en de chip zelf. Een HD4650 komt kracht te kort om echt wat te doen met meer dan 512MB en dat geldt eigenlijk voor alle mid-range laptop chips.vnauta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:
Kan iemand mij uitleggen of vertellen of een 1gb op de videokaart nuttig is voor een laptop. Ik kan mij iets voorstellen dat als het beeldscherm niet al te groot is dat 512mb genoeg is.
Overigens hebben bijna alle fabrikanten wel de actie. Enkelen moeten nog hun site updaten. Zie ook http://notebookspot.nl/ni...ebooks-vanaf-vandaag.html en http://www.microsoft.com/windows/buy/offers/upgrade.aspx
Sony heeft dit inmiddels gedaan en staan alle voorwaardes vermeld.GENETX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:45:
Overigens hebben bijna alle fabrikanten wel de actie. Enkelen moeten nog hun site updaten.
Sony upgrade Windows 7
Dit biedt perspectief. Heeft mijn Asusje echt een hele goede timing
Asus upgrade Windows 7
Op deze site vertelt men netjes hoe men kan upgraden, welke modellen in aanmerking komen etc.

NIEUW!! De P•BOOK 15C29 is voorzien van de allerlaatste ontwikkeling op video gebied. Als eerst is deze voorzien van een LED Backlight HD LCD voor nog helder beeld. De nieuwe supersnelle ATI videokaart zorgt voor de benodigde grafische prestaties. Door to
15.6 inch WXGA+ HD LED Glare TFT, (res. 1366x768)
ATI HD 4650 512Mb DDR3 (M96)
Intel® Core™2 Duo P8600 2.40 GHz 3MB Cache (25 Watt)
Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M
2Gb DDR3-1066MHz (slot 1)
2Gb DDR3-1066MHz (slot 2)
Turbo Memory optional
320GB 7200 rpm (16Mb cache)
8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Intel® WiFi Link 5100 Series , AGN , 300Mbps
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
3 x Powered USB 2.0
HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
2 jaar carry in garantie
1000 euro. Al is die resolutie nog lager...
Er is nog minimaal 1 verschil meer: De E/H heeft een Full HD scherm met dubbele backlight.vnauta schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:30:
CLB heeft de Fw41 E/H. Maar de price guide gaat van de M/H variant uit. Wie kan mij die 300 euro prijs verschil goed lullen. Is het het echt waard om voor die P8700 te gaan of toch maar de t6400. Dilemma.....![]()
Deze verschillen kun je vinden op www.sony.nl
Ligt natuurlijk erg aan je eisenGENETX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:40:
Vooral dat maakt de M/H wel een stuk beter.
Maarja voor 950,- een T6400 / 4GB ram / 500GB HDD / Ati 4650 en Bluray is ook niet al te slecht.
T6400 is niet DE beste notebookCPU natuurlijk, maar ook zeker niet de slechtste!
EDIT: Dat apparaat is nu te koop voor 899,- inclusief verzending, tfoe
Voor die vriend die afkwam van 'n T2300 / 2GB RAM / 160GB HDD / GO8400 is het natuurlijk perfectement!
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 26-06-2009 20:56 ]
Anoniem: 307956
ASUS X61SL-6x024C bij mediamarkt te koop voor 799,- euro, maar bij webwinkels vaak goedkoper zo'n 699,-
(specs: intelcore2duo P8400, Ati radeon hd 4570, 4GB geheugen, 16" inch, resolutie 1366 X 768)
ASUS X57VN-AP155C bij mycom te koop voor 899,-
(specs: P8400, nVidia Geforce 9650M GS, 4GB, 15.4", resolutie 1280 X 768)
Nu zag ik op een ander gedeelte van dit forum dat asus -SL extenties een sis chipset hebben, maar wat voor gevolgen heeft dit? Is ie dan trager of gauwer stuk?
Welke van de 2 zouden jullie aanraden?
Als je echt veel met Photoshop aan de gang gaat en (veel/lange) Word documenten dan zou ik een laptop aanraden met hogere resolutie, de lettergrootte kun je altijd nog aanpassen en meer detail is met Photoshoppen wel ideaal. Niet per se nodig, maar ik zou 't wel overwegen voordat je een van de twee bestelt.Anoniem: 307956 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:44:
Ik wil ook een nieuwe notebook kopen voor de zomer om buiten in de tuin te kunnen werken met office en Photoshop en ik twijfel tussen:
[..]
Ik wil pricewatch: MSI GX620-057NL en pricewatch: Sony Vaio VGN-FW41E/H dan ook aanraden wegens de hogere resolutie. Maar verder ook wegens de betere prijs/prestatieverhouding.
Met betrekking tot de SiS chipset: Idd een beetje prestatieverlies, maar verder ook minder support en een grotere kans op hangers. Veel mensen denken dat de CPU het belangrijkste is, maar eigenlijk zou ik de chipset als belangrijkste zien. Deze zorgt voor alle data over de computer/laptop en een goede stabiele basis is wel zo belangrijk wat dat betreft.
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 27-06-2009 22:33 ]
Anoniem: 307956
Anoniem: 307738
ik wil me graag een notebook kopen, maar ik twijfel ik heb geen buget de prijs is niet zo belangrijk als de kwaliteit maar goed is.
Klink misschien raar maar kwaliteit vind ik heel belangrijk.
Ik heb mij wel verdiept in een paar notebooks maar ik strand toch bij de W90 van Asus.
Ik weet dat het een duur notebook is maar je krijgt er wel wat voor.
Intel Core2 Duo Processor T9600/T9400 2.8 GHz - 2.53 GHz, 1066 MHz FSB, 6MB L2 Cache.
18.4 Resolution 1920x1080 , Color-Shine.
NVIDIA GeForce 9800M GS 1GB GDDR3 VRAM
DDR2 800 MHz SDRAM, 3 x SODIMM socket for expansion up to 6144MB SDRAM.
Dus mijn vraag is heeft iemand ervaring met dit notebook of met Asus.
Maw: Weet goed waar je aan wilt beginnen. De notebook zelf lijkt me wel goed. Er zijn volgens mij wel reviews te vinden en anders hebben we hem wel op het T.net HQ liggen (al is dat de duurder Vp variant met HD 4870 in crossfire) voor een review die gaat komen.
Overigens zou je ook naar Asus G51Vx en G60Vx kunnen kijken. Die moet binnenkort ook komen en is in ieder geval een stuk compacter. Hetzelfde geldt voor een BTO 15M30+ op www.bto.eu. Ook een stuk goedkoper, compacter en toch dezelfde specs. Dan krijg je veel meer "laptop" terug.
[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 29-06-2009 10:51 ]
A7SV.
ik vind een groot scherm prettig werken en aangezien de W90 een scherm heeft wat full hd is en 18.4 inch is sprak mij dit wel aan.
ik heb weinig problemen gehad met asus zo vandaar ik met deze vraag kwam of er iemand ervaring heeft met deze W90.
De A7 is 17", dit is iig nog een heel stuk groter. Maar ik neem aan dat je de notebook niet echt als laptop gaat gebruiken? Nog steeds zou mijn eigen voorkeur naar een desktop gaan dan, maar dat terzijde.Anoniem: 307738 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:55:
Ik heb nu ook een lompe Asus notebook en die bevalt mij goed.
A7SV.
ik vind een groot scherm prettig werken en aangezien de W90 een scherm heeft wat full hd is en 18.4 inch is sprak mij dit wel aan.
ik heb weinig problemen gehad met asus zo vandaar ik met deze vraag kwam of er iemand ervaring heeft met deze W90.
In ieder geval zat reviews op het web zoals: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4917 waar men erg te spreken is over de kwaliteit van de behuizing. Op het merk Asus zal ik ook de laatste zijn om je tegen te houden. Zelf ooit ranja over mn A6T gemikt waarop ik gratis (zonder dat ik extra garantie had) een nieuwe notebook mocht ontvangen
De specs in de pricewatch wijken overigens van jou model af. Waar wil jij hem kopen en wat kost ie dan. De W90Vp is voor 2200 euro een absoluut monster met 2x HD4870.
Idd de service van Asus is oke ook als je hulp nodig bent.
ik heb zelf dat nog niet mee gemaakt mijn notebook loopt en loopt nog steeds.
ik heb mij zelf ook verdiept in de hardware van de notebook die ik heb maar het probleem is als je hem open haalt verlies je je garantie wat ik normaal vind.
W90VN en de W90VP wijken idd wat van elkaar af.
Het zijn allebei grote monsters.
Waar ik hem ga halen weet ik nog niet maar ikc ga wel even goed rond kijken waar de mooiste prijs staat.
Ik weet dat hij duur zal zijn maar de kwaliteit is goed, dat weet ik bijna zeker.
Nee hoor, je kunt hem gerust open maken, pas als je zo'n zegel moet verbreken ben je je garantie kwijt. Ik kan mijn F3Sc gewoon openschroeven, wat ik ook al heb gedaan om geheugen toe te voegen.Anoniem: 307738 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:17:
ik heb mij zelf ook verdiept in de hardware van de notebook die ik heb maar het probleem is als je hem open haalt verlies je je garantie wat ik normaal vind.
Verder, de Vn en Vp wijken af qua specs, maar niet qua behuizing. Volgens mij hebben review sites voornamelijk (enkel) de Vp gekregen, welke overigens ook veel beter is. Ik betwijfel het of je hier iemand met de W90 tegenkomt, er zijn weinig mensen die zo'n notebook willen, laat staan er voor willen betalen.
Maar dan houd het wel op als je enn TPM module erin wilt en die mogelijkheid zit op je moederbord heb je een probleem dat wil dan niet meer.
Ja daar heb je gelijk in de behuising is ook anders.
Het is natuurlijk ook een nieuw model en hij is aan de dure kant maar het is gewoon een monster onder de laptops.
Ik denk zelf dat er vast wel iemand is die een W90 heeft of nog wil gaan kopen.
Ik ben er ook zo`n eentje die er een wil.
sorry ik lette even niet op bij het lezen.
Anoniem: 308273
Nu zie ik bij een webshop de FW31Z/J voor EUR 60 meer.
Volgens mij krijg ik dan een snellere processor en een brander die ook blueray kan branden.
De grafische kaart, een HD3650, is echter weer minder dan de HD4650 die in de FW41M/H zit.
Gamen doe ik niet met de laptop. Met name internetten, veel TV kijken en photoshoppen.
In de toekomst waarschijnlijk ook films bewerken.
Klopt het dat ik voor bovenstaande zaken geen snelle videokaart nodig heb?
Nogmaals het mooie scherm vind ik het allerbelangrijkst. Hebben de 2 modellen hetzelfde beeldscherm (qua specs in ieder geval wel)? Heeft de videokaart ook invloed op de kwaliteit van het beeld op het scherm?
Alvast bedankt voor de reacties!
Qua scherm kan ik van de FW31Z/J geen concrete specificaties vinden, maar Googlen leert me wel dat er een Dual Lamp aanwezig is. De GPU zal trouwens qua beeldkwaliteit niks merkbaars uitmaken.
Het scherm van de 31Z/J is gereviewed door NBJ: http://www.notebookjourna...view-sony-vaio-fw31zj-860 Als je daar 3.5 ster krijgt betekent dat zeer goed. Is inderdaad hetzelfde scherm als de 41 dubbel lamps.
Interessant. Met CS4 ook tijdens deze functies?GENETX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:23:
Mijn GeForce 8400M G staat zelfs nog uit zijn neus te vreten met Photoshop.
Als dat zo is is een X4500 al genoeg voor Photoshop.
Jup. Ik merk eigenlijk ook geen verschil tussen mijn laptop en desktop (HD 3870). Al die grafische dingen zijn, in mijn ervaring overrated. Dat zommen gaat leuk, maar is het echt zoveel beter? Ook met het draaien merk ik weinig verschil.Philflow schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:09:
[...]
Interessant. Met CS4 ook tijdens deze functies?
Als dat zo is is een X4500 al genoeg voor Photoshop.
Ik zie voornamelijk dat de videokaart dingen doet in CS4, maar ik heb nog geen enkel moment kunnen zeggen "Wow, die videokaart heeft echt nut". Echt sneller of beter werkt het namelijk niet. Tenminste niet voor mij als Photoshop hobbyist. Sowieso voldeed de AMD Athlon XP 1800+ voor mij ruimschoots 3 jaar geleden, maar of dat nog zo is weet ik niet. Onlangs gebruikte CS4 wel 2GB toen ik met een grote afbeelding bezig was. Wat dat betreft heb ik meer aan de 64-bit implementatie
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 30-06-2009 10:20 ]
Ik ga eens even een test zoeken, tot zo ver mijn ervaringen reiken is het voor Photoshop overrated iig. Sowieso is de GPU beter voor 3D als voor 2D en zo extreem zwaar zijn de handelingen nou ook niet vergeleken met games ed...
Volgens mij is het belangrijkste in Photoshop nog wel het gebruik van AA en dergelijke om bij zoomen betere kwaliteit te houden. Dat klopt idd en dat merk ik ook wel. Maar daar staat de 8400M G ook gewoon met 2 vingers in de neus te zoomen en doet het wat met zn pink ofzo
Edit:
Gevonden: Zie hier op pagina 2: http://www.tgdaily.com/content/view/39433/140/1/0/
Het heeft dus effect... Op een afbeelding van 80 Megapixels

[ Voor 46% gewijzigd door GENETX op 30-06-2009 10:43 ]
Anoniem: 308273
Maar ik ben toch even verder gaan kijken naar de specs op de site van sony.
De harde schijf van de FW41M/H draait op 5400 toeren, de FW31ZJ op 4200.
Heeft dit niet veel invloed?
Weet iemand (een eigenaar bijvoorbeeld), of de FW31ZJ ook zo'n spiegelende coating op het beeldscherm heeft zitten?
Auw, ja. De hdd is al je bottleneck en laptopschijven zijn doorgaans al veel trager. Een 4200rpm is wel erg laagAnoniem: 308273 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:34:
Ok, bedankt voor de reacties. Als ik jullie reacties zo bekijk adviseren jullie ook in het algemeen de FW31ZJ.
Maar ik ben toch even verder gaan kijken naar de specs op de site van sony.

Volgens mij wel zoals alle andere FW's. Durft het met 99% zekerheid te zeggen.Weet iemand (een eigenaar bijvoorbeeld), of de FW31ZJ ook zo'n spiegelende coating op het beeldscherm heeft zitten?
Aan de plaatjes op deze pagina te zien komt het doordat de verhoudingen van het scherm anders zijn:
http://btoforums.com/showthread.php?t=1742
Ik kan dit echter nergens bevestigd vinden. Verschillende sites geven verschillende specificaties voor de grootte. De pricewatch hier zegt bij beiden 1920x1080, maar bijvoorbeeld salland.eu geeft voor de n70 een grootte van 1600x900. In ieder geval vindt ik bijna overal 16:9, op een enkele site na die ergen 1920x1200 beweerde voor de n90.
Omdat ik er zo niet uit kom, wil ik graag verzoeken of iemand hier ervaring met deze laptop(s) heeft en me het antwoord kan geven.
Verder vroeg ik me af of het verschil tussen de twee (behalve het grotere scherm heeft de 90 een T9550 CPU, de 70 een P8700, en kan de 90 Bluray lezen) het prijsverschil van 300 euro waard is. Of ik Bluray wil moet ik zelf afwegen, maar met name het verschil tussen de CPU's kan ik niet goed inschatten.
De 15M30 van BTO ziet er ook niet verkeerd uit, maar ik heb nog nooit van BTO gehoord. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
[ Voor 4% gewijzigd door 2playgames op 01-07-2009 00:21 ]
Maar wat kosten deze krengen? Bedenk wel dat ze vrij groot zijn, de BTO is slechts 15,4" en dus een stuk draagbaarder. Een groot scherm is leuk bij een desktop, maar eigenlijk is het scherm bij notebooks juist een bepalende factor. Ook bevatten de Asus notebooks helaas een SiS chipset, en dat voor een high-end model. Ik neem aan dat je er op wilt gamen? De GeForce 130M is echt niet meer de beste... Tussen de CPU zul je weinig verschil zien.
Wat betreft BTO: Het is niet zo bekend omdat het niet in de winkels ligt. Het is eigenlijk een echte notebook voor de die hard tweaker wat dat betreft. De 15M30+ is gewoon een MSI GT627 barebone met ander stikkertje, een prima notebook.
Maar zou je eens kunnen aangeven wat je te besteden hebt en wat je eisen zijn, ook mbt mobiliteit? Er zijn nog wel meer interessante notebooks. Onder andere de BTO 15M30+, de Sony Vaio FW41 en andere upcoming notebooks zoals de Asus G51Vx en G60Vx of bv de Samsung R620.

Sony heeft prutsers bij de helpdeskvirtualJac schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:52:
Iemand zijn Sony Vaio FW41M/H al geregistreerd voor de gratis upgrade naar Windows7? Wil hem nu bestellen, alleen wil zeker van die upgrade zijn. Webshops zeggen dat ze het nog niet zeker weten. Sony verwijst me door naar Microsoft. Microsoft verwijst me door naar Sony
http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/NL/nl/windows7/index.htm
Lijkt me daar vrij duidelijk dat je recht hebt:
1. Model staat in de lijst: Check
2. Aankoop na 26-06-2009: * GENETX checkt kalender... Check!
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 01-07-2009 08:57 ]
Ja veel invloed. Maar voor 60 euro koop je een zeer snelle harde schijf zoals de WD3200BEKT.Anoniem: 308273 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:34:
Ja, maar is geen probleem omdat de dubbele backlight zo sterk is. En de coating is niet zo reflecterend als bij sommige Acers of Asus het geval is.Weet iemand (een eigenaar bijvoorbeeld), of de FW31ZJ ook zo'n spiegelende coating op het beeldscherm heeft zitten?
Zowel autcad gaat vloeiend, photoshop werkt nog sneller(er zit trouwens al photoshop elements 7 op, maar die heb ik er af gegoooid en cs4 erop gezet). Enige game die er nu nog op staat is FSX en die heb ik zelfs met DirectX10 aan gespeeld en het gaat redelijk vlotjes(fps13, met net iets meer als medium settings). En dat beeldscherm, prachtig
De NBBG klopt dus!!!!!
Allemaal geen probleem met de FW omdat er een direct klepje naar de HDD is.GENETX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:19:
Ik meende echter wel dat het vervangen van een schijf bij de Vaio een hels karwei is. Een nieuwe schijf kost idd niet veel, maar check wel even op eventuele garantie na het vervangen.
Met andere modellen (Z, SZ) vervalt wel de garantie omdat die helemaal open moeten worden gemaakt.
Waarschijnlijk gebruik ik deze laptop de komende 4 weken toch weinig, maar loop ik niet het risico dat hij moeilijk te krijgen is? Of andere problemen?
Anoniem: 308585
Ik ga volgend jaar bij de TU Delft Technische Informatica studeren en hiervoor is een laptop wel aangeraden, en die wil ik dan ook aanschaffen. Nou heb ik al een aardig tijdje rond zitten kijken met een aantal eisen in me hoofd, maar de hoofdeis is toch wel dat ik naast het programmeren wat ik moet gaan doen, aardig games kan spelen (bijvoorbeeld Far Cry en aangezien het alweer een aardig oud spel is, natuurlijk op z'n hoogste kwaliteit, maar ook spellen als C&C Tiberium Wars (verwacht ik niet op de hoogste kwaliteit, maar wel goed speelbaar)).
Zo ben ik op 2 laptops gekomen, de Asus Aspire 7730G (644G32MN) en de Fujitsu Amilo Xi 3650 (CCE:NDL-110150-003). Beide hebben dezelfde video kaart, namelijk de 9600M GT, beide 4gb geheugen, maar zijn verder in bijna elk opzicht anders.
De Amilo heeft bijvoorbeeld 2,66ghz (x2) met 6mb cache en de Aspire heeft 2,00ghz (x2) met 2mb cache.
Amilo heeft 640gb HD (2x320) en de Asus 320gb.
Amilo heeft full-hd scherm, 18 inch (en is dus ook een stuk groter), terwijl de Aspire 17inch is met 1440x900
Er zijn nog meer verschillen (zoals blue ray, draft, webcam) maar de bovengenoemde verschillen zijn voor mij het belangrijkste.
Ook een belangrijk verschil is natuurlijk de prijs. De Aspire kost zo'n €700,- en de Amilo kost €888,- bij de Media Markt, voor een aankomend student kan dat best belangrijk zijn
Kan iemand mij wijs maken dat Fujitsu Siemens goede laptops maakt ? Ik weet dat de specs iig goed zijn ... maar ik had nog nooit een Fujitsu Siemens laptop gezien en daarom ben ik aan het twijfelen ... maar het ziet er allemaal picobello uit
Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties, maar mijn max budget ligt toch wel zo ongeveer bij de prijs van de Amilo, €888,-. Het hoofddoel voor de laptop is natuurlijk als hulpmiddel voor me studie, daarnaast zou ik, zoals eerder vermeld, lekker een beetje willen gamen
Dank voor de aandacht
EDIT : Ik heb een beetje dezelfde vraag als virtualJac hierboven, ik heb de laptop voorlopig nog niet nodig, het schooljaar begint nog even niet. Is het dan verstandig om te wachten? (de Amilo bij de Media Markt lijkt echter een tijdelijke actie te wezen, zelfs online op internetshops is deze niet goedkoper te vinden)
EDIT 2 : Specificaties Acer : http://www.kieskeurig.nl/...155/specificaties/331250/
Specificaties Amilo : http://www.kieskeurig.nl/...003/specificaties/331301/
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 308585 op 02-07-2009 17:14 . Reden: Specificaties ]
Anoniem: 144949
Even wachten zou kunnen lonen omdat laptops met de ATI 4650 meer en meer beschikbaar worden.
Mooie avatarAnoniem: 144949 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:35:
Als het voor studies is, veronderstel ik dat je de laptop vaak op verplaatsing meeneemt. Een 18" is voor wat betreft de mobiliteit uit den boze en zelfs een 17" is mijn inziens te groot om overal makkelijk mee te kunnen nemen. Ik zou dus eerder naar 15" of max 16" uitkijken. Binnen die klasse en jouw budget vind je overigens een redelijk aanbod met 9600GT kaartjes. Onder andere veel laptops gebaseerd op de Compal JHL90 barebone (bv. BTO waar je eentje kan samenstellen met 4GB geheugen, een voldoende snelle cpu en nog wat leuke zaken).
Even wachten zou kunnen lonen omdat laptops met de ATI 4650 meer en meer beschikbaar worden.
Ik zat ook een beetje met de grootte in me maag ... ik denk er toch steeds meer over om niet moeilijk te gaan doen en gewoon de laptop die je bij de TU Delft aan kan schaffen te kopen, http://www.icto.tudelft.n...ect/specificaties-laptop/
well de high-end natuurlijk
Ik ben ook al langsgeweest en heb enkele studenten gevraagd wat voor een laptop zij hebben, en waarom.
Hierdoor ben ik achter het volgende:
- Echt niet groter dan 15 of 16", dit is echt niet voort te slepen.
- Fixeer je niet op bepaalde details als Blu-ray, vingerscanner etc...
- Koop het niet bij een webshop, maar bij een winkel waar je een leen-laptop krijgt wanneer jouwe kapot is.
^dat adviseren voorgaande ict studenten mij dus...
Ik kwam zelf uit op deze asus:
pricewatch: Asus X57VN-AP155C
Heb die ook in de winkel even getest, en ik weet niet of far cry zwaarder of lichter is dan Call of Duty maar deze laptop trok(volgens canirunit.com) call of duty 4 met gemak.
Bedankt voor je suggestie, maar ik denk toch dat ik voor de TU Delft laptop ga. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik een robuuste en kwalitatieve laptop heb tegen een scherpe prijs en daarbij nog eens goede support on-campus. Wordt wel even sparen want heb dat geld op het moment niet
Absoluut doen. Ze zijn zoveel beter. Met name de hoge resolutie die je op goedkope consumentennotebooks mist is denk ik voor ICT-ers echt een gemis. Op elektro ben ik ook wel met code en devven bezig en mis toch wel het overzicht op 1280x800.Anoniem: 308585 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 18:47:
Hey ApexAlpha
Bedankt voor je suggestie, maar ik denk toch dat ik voor de TU Delft laptop ga. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik een robuuste en kwalitatieve laptop heb tegen een scherpe prijs en daarbij nog eens goede support on-campus. Wordt wel even sparen want heb dat geld op het moment niet
Verder, niet groter als 16". Mijn 15,4" Asus F3 gaat nml net in mijn tas. Een 15,6/16" zal net iets breder zijn (16:9 vs 16:10) en die ruimte heb ik nog net wel in mijn tas. Iig is vervoeren op die manier optimaal omdat je niet met aparte laptoptas hoeft te zeulen.
Aan ApexAlpha: Dat is een variant op een oude NBBG winnaar. Een prima keuze, echter, de MSI GX620 is nog een net wat betere keuze. Maar verder kan ik het enkel eens zijn met het andere commentaar: De 9600M GT is oud. De ATI HD 4600-serie draait gehakt en ook las ik dat Nvidia binnen korte tijd met de GTS 250M komt, welke ook gehakt zal draaien van zijn voorganger, maar wellicht ook van de HD 4600-serie. Al zijn er weinig dingen bekend.
Over de garantie: Goed punt, maar het kost je echt veel meer. Wel is het zo dat er geen enkele betrouwbarheids en stresstest op kan tegen het studentenleven. Als een notebook daar na 4 jaar heelhuids uitkomt dan pas is het een degelijke notebook. Na 3 jaar is bij ons iig de helft minimaal 1 maal voor RMA weg geweest...
[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 02-07-2009 19:45 ]
Wow, ik had inderdaad nog nooit over die resolutie gedacht, bedankt. Die asus heeft inderdaad een lage resolutie, wat best irritant kan zijn aangezien ik hem intensief ga gebruiken bij coden etc..GENETX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:44:
[...]
Aan ApexAlpha: Dat is een variant op een oude NBBG winnaar. Een prima keuze, echter, de MSI GX620 is nog een net wat betere keuze. Maar verder kan ik het enkel eens zijn met het andere commentaar: De 9600M GT is oud. De ATI HD 4600-serie draait gehakt en ook las ik dat Nvidia binnen korte tijd met de GTS 250M komt, welke ook gehakt zal draaien van zijn voorganger, maar wellicht ook van de HD 4600-serie. Al zijn er weinig dingen bekend.
Over de garantie: Goed punt, maar het kost je echt veel meer. Wel is het zo dat er geen enkele betrouwbarheids en stresstest op kan tegen het studentenleven. Als een notebook daar na 4 jaar heelhuids uitkomt dan pas is het een degelijke notebook. Na 3 jaar is bij ons iig de helft minimaal 1 maal voor RMA weg geweest...
Over de garantie; het kost inderdaad minstens 50 euro meer in een winkel, maar daar heb je wel betere support, voor zover je die nodig hebt dan wel
En ik ga ICT doen,( heeft zeker niemand hier?
Over de videokaart:
In beide laptops die nu in mijn vizier zitten zegmaar zit een 96xx videokaart.
Is het het waard om toch vlak voor het begin van het nieuwe schooljaar te wachten met de aankoop van een laptop?
Want ik heb de laptop op CoD4 ( mijn game atm) en dit draait ie goed, niet veel slechter dan mijn desktop.
Soms wel meer. Daarnaast moet je er zeker van zijn dat je een leen laptop krijgt, want daar heb ik, afgezonderd van extra garantie, nog nooit van gehoord. Dan ben je volgens mij al snel nog veel meer kwijt...ApexAlpha schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:56:
[...]
Wow, ik had inderdaad nog nooit over die resolutie gedacht, bedankt. Die asus heeft inderdaad een lage resolutie, wat best irritant kan zijn aangezien ik hem intensief ga gebruiken bij coden etc..
Over de garantie; het kost inderdaad minstens 50 euro meer in een winkel, maar daar heb je wel betere support, voor zover je die nodig hebt dan wel![]()
En ik ga ICT doen,( heeft zeker niemand hier?) en ik ga mijn laptop dus intensief gebruiken, en kan hem niet missen voor 3 á 4 weken voor reparatie. dus dan is het echt een must dat ik een leen laptop kan krijgen van zo een zaak.
Absoluut het wachten waard. Er staan veel HD 4650/4670-laptops in de planning. Ook de NVIDIA GTS 250M staat op het punt om uitgebracht te worden. De 9600M/9650M is al een jaar oud en de notebooks die je nu aangeeft zijn eigenlijk niet beter dan het aanbod van een jaar geleden. Vergelijk het maar eens met [NBBG] Allround Notebook - september 2008Over de videokaart:
In beide laptops die nu in mijn vizier zitten zegmaar zit een 96xx videokaart.
Is het het waard om toch vlak voor het begin van het nieuwe schooljaar te wachten met de aankoop van een laptop?
Want ik heb de laptop op CoD4 ( mijn game atm) en dit draait ie goed, niet veel slechter dan mijn desktop.
Nee, de nieuwe kaarten zullen in dezelfde betaalbare notebooks komen, maar zijn minimaal 50% sneller.
En een notebook missen dat wil geen enkele student. Bij ons hebben een aantal hun RMA gerekt tot de zomervakantie voor zover mogelijk. Wel heeft Asus een pluspuntje, bij hen kun je bv de harde schijf opsturen mocht deze kapot zijn (of 1 van de andere makkelijk te vervangen compontenten). Dan kun je een andere kopen en iig doorwerken bijvoorbeeld.
Bij MyCom en Paradigit werd mij verzekerd dat ik in de tussentijd dat zij mijn laptop opsturen naar de fabrikant, ik een leen laptop zou kunnen krijgen.GENETX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:05:
[...]
Soms wel meer. Daarnaast moet je er zeker van zijn dat je een leen laptop krijgt, want daar heb ik, afgezonderd van extra garantie, nog nooit van gehoord. Dan ben je volgens mij al snel nog veel meer kwijt...
Dit is dat geen dure laptop, maar je kan dan wel doorwerken / je mail checken e.d.
Verder zit dat bij hen er standaart bij, inclusief 2 jaar(3 bij mycom) carry-in garantie.
Kan je hier misschien nog iets meer over kwijt ? Ik zou het namelijk vervelend al koop ik die laptop van de TU Delft, terwijl 2 maanden later een laptop te krijgen is voor hetzelfde geld met 50% meer video rekenkracht...GENETX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:05:
Absoluut het wachten waard. Er staan veel HD 4650/4670-laptops in de planning. Ook de NVIDIA GTS 250M staat op het punt om uitgebracht te worden. De 9600M/9650M is al een jaar oud en de notebooks die je nu aangeeft zijn eigenlijk niet beter dan het aanbod van een jaar geleden. Vergelijk het maar eens met [NBBG] Allround Notebook - september 2008
Nee, de nieuwe kaarten zullen in dezelfde betaalbare notebooks komen, maar zijn minimaal 50% sneller.
Wanneer worden deze 'nieuwe' laptops bijvoobeeld verwacht?
Is het handiger om in een winkel zo'n 'nieuwe' laptop te kopen, of toch voor het voordeel van de TU Delft te gaan?
Ik kan eventueel, totdat ik zo'n 'nieuwe' laptop aangeschaft heb, de laptop van me broer lenen.
Anoniem: 302464
971.70 euro:
pricewatch: Toshiba P300-23E
808 euro:
pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T
Er zijn al een aantal zoals de FW41, de MSI GT623. De komende weken zullen er nog wel meer verschijnen. Harde data heb ik niet. Maar er komen de komende maand zeker meer notebooks die op zijn minst 30% meer performance bieden. Zie ook deze lijst: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html . Als ik de specs zie van de GTS 250M dat is echt een monsterAnoniem: 308585 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:09:
[...]
Kan je hier misschien nog iets meer over kwijt ? Ik zou het namelijk vervelend al koop ik die laptop van de TU Delft, terwijl 2 maanden later een laptop te krijgen is voor hetzelfde geld met 50% meer video rekenkracht...
Wanneer worden deze 'nieuwe' laptops bijvoobeeld verwacht?
Is het handiger om in een winkel zo'n 'nieuwe' laptop te kopen, of toch voor het voordeel van de TU Delft te gaan?
Ik kan eventueel, totdat ik zo'n 'nieuwe' laptop aangeschaft heb, de laptop van me broer lenen.
Tsja, wat wil je er mee? Wat heb je te besteden? Wat zijn je eisen. Toshiba is geen slecht merk, maar er zijn zat vergelijkbare concurrenten.Anoniem: 302464 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 04:54:
Iemand hier een mening over. Kon geen topic vinden over deze modellen:
971.70 euro:
pricewatch: Toshiba P300-23E
808 euro:
pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T
[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 03-07-2009 08:55 ]
Anoniem: 144949
Klinkt interessant, ik vraag me af in welke prijsklasse deze gaat vallen.GENETX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:53:
Zie ook deze lijst: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html . Als ik de specs zie van de GTS 250M dat is echt een monster
^^GENETX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:53:
[...]
Er zijn al een aantal zoals de FW41, de MSI GT623. De komende weken zullen er nog wel meer verschijnen. Harde data heb ik niet. Maar er komen de komende maand zeker meer notebooks die op zijn minst 30% meer performance bieden. Zie ook deze lijst: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html . Als ik de specs zie van de GTS 250M dat is echt een monster
Dan ga ik proberen bij te houden welke interessante laptops allemaal uitkomen
Alvast reuze bedankt, ik ga voorlopig dus nog even afwachten en zien wat er op videokaarten gebied gaat gebeuren.
Soms pakt t.net ze wel, soms ook niet. Maar je kunt het waarschijnlijk het beste op mijn eigen site (check sig) checken. We zijn nu een week in de lucht en check sowieso dagelijks een aantal belangrijke sites. We proberen sowieso al het interessante Nederlandse/Europese nieuws te behandelen. Daarbij zet ik ook elke week de hoogtepunten neer die we niet hebben behandeld. Als ik zo wat om me heen kijk bieden we iig wel al het belangrijke nieuws volledig aan. Daarbij raadplegen we oa tweakers.net, hardware.info, notebookcheck (zowel de duitse als engelse), notebookjournal.de, laptoplogic.com en een aantal anderen. Over het algemeen hebben we al het belangrijke, Europese, nieuws van de eerste 3 de laatste dagen ook op de site gehadAnoniem: 308585 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:38:
[...]
^^
Dan ga ik proberen bij te houden welke interessante laptops allemaal uitkomennog een goeie site hiervoor ? Worden die zaken in het tweakers nieuws behandeld ?
Alvast reuze bedankt, ik ga voorlopig dus nog even afwachten en zien wat er op videokaarten gebied gaat gebeuren.
/reclamepraat
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 03-07-2009 11:54 ]
Al lange tijd ben ik ook op zoek naar een notebook die mijn favoriete games kan draaien. Ik speel voornamelijk CS 1.6 en Warcraft3 en in feite niets anders.
onlangs kwam ik deze tegen
http://www.topproduct.nl/...013072/specificaties.html
nou is mijn vraag of een HD4530 krachtig genoeg is deze spellen op maximale detail en resolutie te spelen. Nou weet ik zelf dat dit misschien dom klinkt aangezien het vrij oude games zijn maar ik heb 0.0% ervaring met laptops en wil niet thuis komen van een koude kermis.
Er zijn minder benchmarks te vinden over mobility kaarten en vaak lopen de resultaten uiteen. Mijn eis is dat alleen deze twee games strak kunnen lopen op 60 fps steady. Een sterkere kaart is geen must ivm stroomverbruik.
Maar als je wil zou je in de winkel eens kunnen vragen of je het mag testen via www.canirunit.com
Die geeft dan aan of die specs de recommended of minimale eisen halen.
Mijn budget is zo rond de 700 euro. Ik wil vooral een goed merk en volgens mij staat HP daar bekend om. Verder doe ik geen photoshop of andere videoapplicaties. Puur voor deze twee games en vaak surfen. Van de accutijd verwacht ik niet veel aangezien ik er amper mee ver van huis zal gaan. 1.5 tot 2 uur met intensief gebruik voldoet wel.GENETX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:44:
Geef eens aan wat je te besteden hebt en wat je naast gamen wilt: Neem je hem vaak mee? Wat voor accutijd verwacht je? Ik weet namelijk wel betere deals. Zeker de processor kan wel beter. Op zich, al heb ik me er niet in verdiept, denk ik wel dat de notebook het aan kan. Maar het beste kun je daar alsnog zelf benchmarks voor opzoeken en.of vergelijken met wat je nu hebt (lees als in: Ik ga dat niet voor je opzoeken).
De processor kan zwak uitvallen daar geef ik je gelijk in maar met 1 mb cache zal er flink wat minder warmteontwikkeling ontstaan denk ik. Nou kan ik wel benchmarks opzoeken maar daarbij wordt altijd crysis en andere nieuwe games gebruikt wat dus in feite nietszeggend is.
Misschien dat iemand met een inferieure kaart wat resultaten heeft met warcraft 3 op notebooks?
Dat zegt echt helemaal niks. Juist AMD wordt warmer door het grotere productieproces en 1MB Cache is ook heel weinig. Een Intel processor is echt veel beter wat dat betreft. Verder geeft HP slechts 1 jaar garantie wat ik tegen vind vallen. Een Asus is bijvoorbeeld niet minder, maar geeft toch even netjes 2 jaar garantie.Omnyakom1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:46:
De processor kan zwak uitvallen daar geef ik je gelijk in maar met 1 mb cache zal er flink wat minder warmteontwikkeling ontstaan denk ik. Nou kan ik wel benchmarks opzoeken maar daarbij wordt altijd crysis en andere nieuwe games gebruikt wat dus in feite nietszeggend is.
Maar heb je ook eisen mbt tot de grootte? Je hebt nu een 17" notebook gekozen wat vrij groot is. Voor thuisgebruik is dat idd niet een probleem. Wel is het zo dat in het 15-16" segment meer keuze zit. Maw: Mag het kleiner?
Pricewatch met filtertje op aardige videokaarten
pricewatch: Asus X61SL-6X024C
Asus met goede processor (2,26GHz) 25W ipv 35W, prima videokaart (HD4570)
Uiteraard verder de Dell Studio 15 die al vaak langs is gekomen
pricewatch: Toshiba Satellite A300-1SR
Te overwegen Toshiba
pricewatch: HP Compaq 6830s (FU323ET)
Of een zakelijke 17" HP, ook niet verkeerd
[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 03-07-2009 21:03 ]
En een kleinere is flink wat handiger. Maar goed dat ik hier eerst heb gevraagd
[ Voor 89% gewijzigd door Omnyakom1 op 03-07-2009 21:15 ]
Anoniem: 260396
Wat zijn mijn eisen/waar wil ik hem voor gebruiken?
- Budget rond de 1000 euro
- Desktop replacer, maar eventueel ook mee te nemen naar Universiteit (kleiner dan 17 inch is dan wenselijk)
- Ik heb al een groot LCD scherm staan, dus ik ben van plan mijn laptop aan te sluiten aan mijn Samsung monitor.
- Video'tje draaien, games spelen (niet per se toppers, denk aan Football Manager), internetten
Het hoeft dus geen ultieme krachtpatser te zijn, maar ik wil wel een krachtige laptop, waar ik veel op kan doen (klasse 2 videokaart van notebookcheck.com is denk ik verstandig). Het liefst onder de 1000 euro, maar iets erover is ook mogelijk.
Mijn vraag is nu: is het verstandig nu een laptop te kopen, of kan ik beter nog een maandje wachten? Of zijn er nu al heel goede laptops (prijs/kwalitatief gezien) op de markt?
Alvast bedankt!
Maar is Sony niet vaak overpriced t.o.v. haar concurrenten?
Ja tuurlijk heb ik het doorgelezen. Maar is het nu verstandig om nog te wachten of kan ik beter nu er eentje kopen? Ik heb wel goede gezien van MSI, maar de laatste tijd lees ik heel veel over Vaio's van Sony. Maar ik was altijd in de veronderstelling dat je daar ook vooral betaalt voor het merk/uiterlijk, net als bij Apple, terwijl ik in eerste instantie voor kwaliteit wil gaan.DaMarcus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:28:
Niet om je direct aan te vallen, maar heb je uberhaupt het topic wel doorgelezen en heb je zelf ook notebooks gevonden die aan je eisen voldoen?
Deze twee statements gaan niet goed samenAnoniem: 260396 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:48:
[...]
Maar is Sony niet vaak overpriced t.o.v. haar concurrenten?
[...]
Ja tuurlijk heb ik het doorgelezen.
Haha inderdaad zeg! Als ik een BigMac was zou ik alles maar is gaan doorlezen, want dat heb je duidelijk niet gedaan.. Er zijn de laatste tijd erg mooie laptops aangehaald met een super prijs / hardwareverhouding.
Hey CLB,CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:58:
[...]
Haha inderdaad zeg! Als ik een BigMac was zou ik alles maar is gaan doorlezen, want dat heb je duidelijk niet gedaan.. Er zijn de laatste tijd erg mooie laptops aangehaald met een super prijs / hardwareverhouding.
Ik heb me even wat meer ingelezen in de VAIO. Jij hebt momenteel een Sony Vaio VGN-FW41E/H? Ben je er tevreden over?
Wat betekenen die E en H? Bij modern.nl zie ik bijvoorbeeld alleen de E staan: http://www.modern.nl/WINK...=Notebook&adcamp=tweakers
Of zit daar geen verschil tussen?
En voldoe ik aan de eisen voor de Windows 7 update in oktober voor deze Sony Vaio, als ik hem bij modern.nl koop? Zij zeggen dat ze geen coupon meegeven, maar op http://club.vaio.sony.eu/clubvaio/GB/en/windows7/upgrade.htm kun je daarvan niks zien.
Deze laptop lijkt voor mij uitermate geschikt. Echt een mooi dingetje
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 260396 op 04-07-2009 16:49 ]
Wat vinden jullie hiervan qua prijs/prestatie verhouding?
[ Voor 94% gewijzigd door Omnyakom1 op 04-07-2009 20:07 ]
De Asus hierboven is heel goed voor zijn geld. Check ook even de MSI GX620.
Wat betreft de Vaio's: Ze zijn idd goed geprijsd. Sony moet volgens mij ook wat tijdens de crisis. Wellicht qua specs overpriced, maar daarentegen heb je een fenomenaal scherm en een degelijke notebook. Dat meegenomen kennen ze echt een prija prijs/spec.
Als je kunt wachten: doen. Er staan wel andere notebooks klaar en de nvidia gts 260.
Anoniem: 303530
een prijs / kwaliteit verhouding waar je U tegen zegt
edit: voor de duidelijkheid, hij stond te koop voor 1.89, nu voor 1890?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-07-2009 16:03 ]