Verwijderde bestanden terugvinden

Pagina: 1
Acties:

• Hiro33
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo,

Ik zit met het volgende; toen ik erachter kwam dat er recovery programma's bestaan heb ik mijn oude computer maar eens gerepareerd. Bedoeling is dat ik bestanden (filmpjes en foto's) uit 2006, die door een nieuwe Windows installatie zijn verwijderd, weer wil herstellen. Het zijn dus bestanden van ~2 jaar terug aangezien de computer een jaar op de zolder heeft gestaan.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd, maar veel wijzer kwam ik er niet uit. Mijn vraag is dus of het nog überhaupt mogelijk is om de bestanden weer te herstellen of dat alle moeite voor niks is?

Alvast bedankt :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Door een nieuwe installatie zeg je? Neem aan dat je dan ook een format heb gedaan op je schijf, dan wordt het allemaal een stuk kleinere kans. Afaik bij een volledige format kan je helemaal niets meer terug vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ en [DATArecovery] ervaringen, tips en trucks. eens door voor wat progjes die je kunnen helpen.
Is in die 2 jaar tijd de pc gebruikt? Hoe meer je gedaan hebt met je PC, hoe kleiner de kans dat je er nog wat van terugziet. Schrijf in elk geval niets meer naar die schijf/partitie toe, dat alles verkleint de kans op datarecovery.
Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen na een windows reinstall nog data terug te krijgen van de oude install, maar dat was geluk omdat ik toen nog niets op dat gedeelte van de disk had geschreven.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zolang er geen grondige format gedaan is, er nauwelijks op de computer gewerkt is en en weinig grote bestanden extra op gezet of verwijderd zijn valt met geluk nog een paar foto's te herstellen.

Je zou met Recuva kunnen kijken of er verwijderde en eventueel te herstellen bestanden gevonden worden en eventueel zou je nog een datarecovery bedrijf in kunnen schakelen om data te redden, maar ga er maar vanuit dat je nooit 100% kunt herstellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SinergyX schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:12:
Door een nieuwe installatie zeg je? Neem aan dat je dan ook een format heb gedaan op je schijf, dan wordt het allemaal een stuk kleinere kans. Afaik bij een volledige format kan je helemaal niets meer terug vinden.
Dat valt wel mee hoor. Zeker bij een quickformat is er dan nog wel data terug te halen, omdat die niet daadwerkelijk met iets anders overschreven wordt. Het gaat pas echt goed fout op het moment dat die data overschreven is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

datarecovery kan je ook beter in Opslagmedia & I/O Controllers kwijt - niet alleen staat er daar enorm veel info in de FAQs maar het is ook OS-agnostisch .

>> OM

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik heb goede ervaringen met GetDataBack for NTFS (in mijn geval ging het om een NTFS schijf)

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 31-05-2009 22:22 ]

• Hiro33
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Helaas is de computer in die 2 jaar best intensief gebruikt, dus zie ik het er somber in. Ik zal even de FAQ doornemen en kijken wat ik nog eventueel kan proberen. Toch bedankt voor alle reacties!

En excuses voor het plaatsen in verkeerde sub-forum, had me verkeken. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt het proberen, maar ga er vanuit dat je je data kwijt bent. Zeker met foto en video is de kans groot dat de bestanden corrupt zijn en je er dus niets meer mee kunt.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hiro33 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:10:
Hallo,

Ik zit met het volgende; toen ik erachter kwam dat er recovery programma's bestaan heb ik mijn oude computer maar eens gerepareerd. Bedoeling is dat ik bestanden (filmpjes en foto's) uit 2006, die door een nieuwe Windows installatie zijn verwijderd, weer wil herstellen. Het zijn dus bestanden van ~2 jaar terug aangezien de computer een jaar op de zolder heeft gestaan.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd, maar veel wijzer kwam ik er niet uit. Mijn vraag is dus of het nog überhaupt mogelijk is om de bestanden weer te herstellen of dat alle moeite voor niks is?

Alvast bedankt :)
Afhankelijk van wat er is overschreven kun je mogelijk met wat geluk nog wel wat incidentele bestanden terug vinden, maar verreweg het meeste zal overschreven zijn en is dus verloren.
Pagina: 1