• baky007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:51
hey ik ga in augustus een HDTV kopen, dus ik vroeg me hierbij af of jullie me miss kunne helpen of uit ervaring of miss ergens gezien (met zoeken) ik heb internet doorgenomen en winkels gekeken. ik ben op zoek naar een Hdtv plasma of LCD, maakt niet echt uit omdat het bij mij gaat om kwaliteit bijv: 100hz. full HD dat is een must >:)
ik heb een budget van rond de 400-500 euro mag meer of minder afhankelijk van de kwaliteit.
ik heb zelf veel gezien en gevonden maar dan heb je een die al te klein is of slecht kwaliteit.

ik hoop wat van jullie te horen als het gaat om ervaring of ergens wat gezien!

alvast bedankt. O-)

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:00
Als je van plan bent om je tv in Augustus te gaan kopen, valt er nu nog weinig te beslissen. Zoeken kan altijd, maar houdt er rekening mee dat tegen de tijd dat je de tv gaat kopen er alweer zoveel veranderd is in de markt.

Maar welke grootte zoek je trouwens?
En 100hz, Full HD. Ik zou me er niet zo op blindstaren, tenzij je een tv van 50" gaat kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcusso op 31-05-2009 17:13 ]

No Shame, only Fame!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je internet echt had 'doorgenomen' wist je op z'n minst wel of je plasma of lcd wou, en dat full hd niet staat voor kwaliteit, wat een must is voor je.

Maar qua ergens wat gezien: bij de Mediamarkt zag ik laatst heel veel tv's. Goede tip misschien om daar eens langs te lopen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

baky007 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:08:
hey ik ga in augustus een HDTV kopen, dus ik vroeg me hierbij af of jullie me miss kunne helpen of uit ervaring of miss ergens gezien (met zoeken) ik heb internet doorgenomen en winkels gekeken. ik ben op zoek naar een Hdtv plasma of LCD, maakt niet echt uit omdat het bij mij gaat om kwaliteit bijv: 100hz. full HD dat is een must >:)
ik heb een budget van rond de 400-500 euro mag meer of minder afhankelijk van de kwaliteit.
ik heb zelf veel gezien en gevonden maar dan heb je een die al te klein is of slecht kwaliteit.

ik hoop wat van jullie te horen als het gaat om ervaring of ergens wat gezien!

alvast bedankt. O-)
100Hz is helemaal geen must... je moet kijken naar het bronmateriaal.
Mensen gaan allemaal schokkende divx`jes/mkv`tjes kijken die op 24fps draaien en laten zich vervolgens een 100hz scherm aanmeren, omdat dat 'minder schokkend/rustiger' is voor de ogen.

Een scherm met 24p (cinemaspec) is dan gewoon wat je nodig hebt.

De resolutie (je geeft voorkeur op voor fullHD, lekker ;) )kun je afstemmen op de kijkafstand en grootte van het scherm dat je gaat aanschaffen. Er staan hie rop GoT enkele vergelijkingsschema`s waardoor je kunt zien welke schermgrootte voor jou de ideale kijkervaring biedt :)

Met jouw budget ga je rond de 32' zitten. Dat is vrij klein en fullhd is dan overkill, laat staan dat je een goede full hd kunt vinden voor dat geld, want die starten rond de 700 euro.

Ga je dus eerst eens goed oriënteren en post hier je bevindingen; dan kunnen wij je verder helpen. Happy hunting! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:03
www.koopinfo.nl deze pagina wordt ook bemand door Tweakers :)

Staat hoop info op voor de aanschaf voor een nieuwe TV. je kan inloggen met je t.net account

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja, kijk eens rond in de 'grote topics' van dit subforum om een idee te krijgen wat er is. Bekijk de specificaties en beslis wat jij belangrijk vind binnen die specs.

[Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 8
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13
[LED] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie
etc.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
Begin eerst maar s de startpost van dit forum te lezen, dan leer je al een hele boel ;)

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=129285

Eerst moet je ook bepalen hoe groot de tv gaat worden, 100hz heeft veel betekenissen en is iets heel anders dan 100hz bij je oude crt!
Full hd is helemaal geen garantie voor goed beeld, de motion resolution van mijn hdready plasma ligt hoger dan een full hd lcd. Bovendien moet je om voordeel te hebben van de full hd resolutie to een hdready resolutie, niet verder dan 2.20 meter van een 50 (!) inch zitten.

Zwart-en kleurenweergave, image processing, scherpte bij bewegende beelden (motion resolution), native contrast zijn veel belangrijker dan full hd.

Je kunt niet voor echte kwaliteit gaan met een budget van 400-500 euro. Daar kan je wel een hdtv voor kopen, maar niet echt een hele goede. Je keuzemogelijkheid zal niet zo groot zijn

Ga daarna gewoon s lekker testen in de winkel!
Veel plezier en succes.

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 01-06-2009 00:48 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals je in Sony a200 gemeld is, zijn wij niet jouw persoonlijke adviesbureau. Er is genoeg te vinden over het kiezen van een tv, en we verwachten op GoT een stukje zelfinitiatief voordat je een topic opent. Ik doe deze dus op slot, met het verzoek om Het algemeen beleid nog eens door te nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.