Verwijderd
We kunnen ook zorgen dat we toch zelf gesmeerde boterhammetjes mee hebben.Nomad schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:49:
lunch wil ik daar ter plekke opzoeken, even afhankelijk van hoe laat we iedereen hebben op het station en dus beginnen met de dag.
Lunch is ook niet zo kritisch waar je dat doet en moet altijd wel goed komen.
is iedereen zijn batterijen al aan het opladen en de kaartjes aan het legen etc?
En heb je daarvoor al iets gereserveerd? Als in: ik doe toch graag nog mee met eten, dus als het even kan: count me inNomad schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:34:
Ik wil eigenlijk half 7 neer ploffen, half 8 eten geserveerd hebben, en half negen het buikje vol hebben.
Punctuality is the politeness of kings
Mijn schema:
07:15 vertrekken naar Goirle (naar Zero2Fear) per 206GTI
09:00 vertrekken van Goirle naar Utrecht CS per Saxo VTS
10:30 aankomst.
Wij blijven tot 15:00. Ow, ik ben zuidlimburger en Zero2Fear is brabander. Een flinke lunch is dus behoorlijk belangrijk
Heb mijn sensor even schoon gemaakt met een blaasbalg. De grootste spots zijn weg, maar zie hier en daar nog een spotje. Volgende week even bij de fotoboer langs
Naar het schijnt, zouden we morgen geluk moeten hebben met het weer. De enigste regenvrije dag
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
ik denk dat de meesten wel even ergens rustig willen zitten, maar er is niet gereserveerd, dus als je eigen bammetjes hebt, dan is het prima mogelijk om die op te eten.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:18:
[...]
We kunnen ook zorgen dat we toch zelf gesmeerde boterhammetjes mee hebben.
Wel wil ik de groep een beetje bij elkaar houden tijdens de lunch, om elkaar niet de hele dag mis te lopen zeg maar.
Er is gereserveerd voor 18:45 (ongeveer), voor 15 mensen. Waarbij ik aangegeven heb dat de groep groter kan worden.dreamscape schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:22:
[...]
En heb je daarvoor al iets gereserveerd? Als in: ik doe toch graag nog mee met eten, dus als het even kan: count me in
Morgen zal ik ze in de loop van de dag, wanneer ik volledige duidelijkheid heb, ze even bellen met een precies aantal en hoeveel studenten (=korting ofzo) ik meeneem
[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 10-07-2009 21:36 ]
/me fl4pp13 neemt gewoon eigen broodjes mee
Tasje zit hier onder de 4 kilo, lekker licht, maar ja, dat heb je als je weinig glas hebt.
Verwijderd
Zorg dat je je ANWB pas bij je hebt daar krijg je vaak ook nog in restaurants korting mee (ervaring mee) bij een aantal wok en gewone restaurants. Niet alle restaurants staan aangegeven op de ANWB site. Dus gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.Nomad schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:35:
[...]
Er is gereserveerd voor 18:45 (ongeveer), voor 15 mensen. Waarbij ik aangegeven heb dat de groep groter kan worden.
Morgen zal ik ze in de loop van de dag, wanneer ik volledige duidelijkheid heb, ze even bellen met een precies aantal en hoeveel studenten (=korting ofzo) ik meeneem
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 21:42 ]

Ben ook student, korting cashen. Geen ANWB pas, geen rijbewijs he
Tijdsschema hier:
9:00 opstaan
10:00 op de fiets naar Utrecht CS
Lekker man, in Utrecht wonen.
ze hebben een studentenkaart, maar dat is meer lunch dan dinerNomad schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:35:
[...]
ik denk dat de meesten wel even ergens rustig willen zitten, maar er is niet gereserveerd, dus als je eigen bammetjes hebt, dan is het prima mogelijk om die op te eten.
Wel wil ik de groep een beetje bij elkaar houden tijdens de lunch, om elkaar niet de hele dag mis te lopen zeg maar.
[...]
Er is gereserveerd voor 18:45 (ongeveer), voor 15 mensen. Waarbij ik aangegeven heb dat de groep groter kan worden.
Joejoe!

Kom op mensen, reageer, dan weet ik ook waar ik aan toeben morgen
[ Voor 15% gewijzigd door Fl4pp13 op 10-07-2009 22:15 ]
naja, je kan als student het andere eten vast ook wel krijgenDonMetal schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:01:
[...]
ze hebben een studentenkaart, maar dat is meer lunch dan diner
Verwijderd
Zelfde trein die ik hebMobyrick schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:54:
[...]
...
09:52, Amsterdam Centraal, Spoor 5b (vertrek)
10:00, Amsterdam Amstel
10:20, Utrecht Centraal, spoor 14 (aankomst)

Alles is opgeladen en geheugenkaartjes zijn leeg
/me heeft er zin an

Groot spandoek:
NOMAD HIER
Of ik zie allemaal neckstraps met EOS DIGITAL
[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 10-07-2009 22:28 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
De AH to go vind je trouwens ook echt wel. Ervaring leert dat dit soort dingen wel op de pootjes terechtkomt.
Een goede rugtas doet wonderenDeathchant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:29:
Erasmo 11 kilo? en dan werden er al vraagtekens gesteld bij mijn 6 kiloarme jongen, veel pret morgen
Zit er sterk aan te denken om ook te gaan.
Als ik zelf moet rijden parkeer ik op P+R Westraven en heb 1 plek over (mits de persoon niet al te zwaarlijvig is ivm korte gordel) in de auto.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
*beeeeep*
Verwijderd
Verwijderd
Nah, allemaal ala Torchwood chanten: We zijn hier! We zijn hierDeathchant schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:28:
gaan jullie met een groot uithangbord op UT CS staan ofzo? Ik ken natuurlijk niemand van gezicht.......
Oh en vergeet niet muziek voor onderweg, hehe
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 00:21 ]
Slaap lekker en tot morgen mensen
G-Tus rijd met mij mee, geen plek meer over in de auto
*beeeeep*
Hoop dat ik op tijd ben...moet dan alleen wel bij de AH2go een slootje red bull inslaan...
Ik neem mijn SmacBook mee....ben alleen wel bang dat aperture "net niet op tijd binnen is"
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Verwijderd
Ik hoop dat het eten gesmaakt heeft en dat jullie het nog gezellig verder gehad hebben.
* Charly liep door de stad en dacht: Wat een hoop geeks met camera's ... zou het een GOT meet zijn?
En ja hoor
/me fl4pp13 vond het vanouds gezellig.
Jacq en in gaan straks samen nog even de statieven opstellen voor een fijn rondje nachtfotografie.
We zullen asap de plaatje posten, maar dat zal op zijn vroegst morgen zijn.
O en @ flappie van Jacq: Mailtje komt morgen
Was erg gezellig. Leuk om eens wat gezichten aan die nick's te kunnen hangen.
Met dank aan Nomad voor de organisatie!
En natuurlijk ook een shout out naar Piet Paulusma voor het schitterende weer
[ Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 11-07-2009 22:30 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dan doe je Lightroom, dat is sowieso maar 65MB ofzoFastex schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:46:
Hmm...ik heb zojuist besloten dat ik er morgen ook bij ben...
Hoop dat ik op tijd ben...moet dan alleen wel bij de AH2go een slootje red bull inslaan...
Ik neem mijn SmacBook mee....ben alleen wel bang dat aperture "net niet op tijd binnen is"
Bericht hierboven
helaas gingen wij weer om 15:00, maar het nut van de gearmeeting heeft zich voor mij wel bewezen
Ik weet nu dus zeker dat de 70-200/2.8 me echt te zwaar en te groot is.
Ook met de F4IS geschoten en deze beviel mij dus veel beter qua gewicht en grootte. Mijn grootste "zorg" was de 2.8 vs 4.0, maar dit valt eigenlijk best wel mee. Op 4.0 ook nog steeds een heerlijke bokeh. Dus wat ik zo 1,2,3 kon inschatten zou ik de 2.8 niet direct bovenaan het eisenpakket zetten, maar gewicht, omvang en de prijs komen toch sneller bovenaan ben ik bang. Die 2.8 maakt wel mooie plaatjes, daar niet van. Contrast is echt super, mooi scherp (ik zal niet gaan "vloeken" over scherpte t.o.v. de F4IS, want ik zie het zo 1,2,3 niet). Maar de F4 idemdito. Helaas, maar ergens ook gelukkig, valt de 2.8 gewoon af.
Erg gezellig, Nomad bedankt voor de regelarij
Ik weet eigenlijk totaal niet wie achter welke nick zit. Moby, Nomad, UniversalCreations en Weiman heb ik nu gezien, maar de rest.....
Ethirty, heb ik met jou gesproken vandaag?
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 11-07-2009 22:59 ]
Verwijderd
Ik ben degene met de lange leren jasDeathchant schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:57:
... maar de rest........
Anyway, net thuis. Was gezellig en van mij mag er wel vaker een fotomeet komen. Morgen zal ik eens door de foto's wandelen en het resultaat posten, ben ik nu echt te gaar voor.
Tenminste ik geloof dat jij dat was...
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Mij heb je ook gesproken, ik was de persoon met de D50 + 18-70 en de veels te grote zonnekap terwijl we op het terrasje zaten.Deathchant schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:57:
Hey,
helaas gingen wij weer om 15:00, maar het nut van de gearmeeting heeft zich voor mij wel bewezen
Ik weet nu dus zeker dat de 70-200/2.8 me echt te zwaar en te groot is.
Ook met de F4IS geschoten en deze beviel mij dus veel beter qua gewicht en grootte. Mijn grootste "zorg" was de 2.8 vs 4.0, maar dit valt eigenlijk best wel mee. Op 4.0 ook nog steeds een heerlijke bokeh. Dus wat ik zo 1,2,3 kon inschatten zou ik de 2.8 niet direct bovenaan het eisenpakket zetten, maar gewicht, omvang en de prijs komen toch sneller bovenaan ben ik bang. Die 2.8 maakt wel mooie plaatjes, daar niet van. Contrast is echt super, mooi scherp (ik zal niet gaan "vloeken" over scherpte t.o.v. de F4IS, want ik zie het zo 1,2,3 niet). Maar de F4 idemdito. Helaas, maar ergens ook gelukkig, valt de 2.8 gewoon af.
Erg gezellig, Nomad bedankt voor de regelarij
Ik weet eigenlijk totaal niet wie achter welke nick zit. Moby, Nomad, UniversalCreations en Weiman heb ik nu gezien, maar de rest.....
Ethirty, heb ik met jou gesproken vandaag?
Vandaag heb ik trouwens ook de mogelijkheid gehad om te spelen met een 1Ds mark 3... Eén woord: WOW. Wat een camera, de resultaten icm een 24-70 zijn echt fenomenaal, echt geweldig om eens te hebben ervaren. Het is wel te veel van het goede voor mij denk ik zo, maar goed, het was wel gaaf.
[ Voor 11% gewijzigd door Fl4pp13 op 11-07-2009 23:05 ]
Ik had alleen echt verwacht dat ik overal L-glas zou zien, maar ik zag meer 3rd party lenzen. Niet dat het slecht is, maar ik dacht gewoon overal rooie randjes te zien
Fl4ppie idd, we hadden het nog gehad over die 10-22 mod voor de 1D. En jij moest op het laatste toch nog een tosti bestellen.
Ethirty, ik kan het me echt niet herinneren.....stonden we zeker nog bij de dom he?
#team_UTC+1
Ben nu bezig met de foto's overzetten.
Binnen kort maar eens op zoek naar wat primes denk ik
*beeeeep*
Aapjes kijken @ bruidspaar

Leuk man, fietsen in het water dumpen. Was nog mooie fiets

Tweakers aan het ijs

Lekker elkaar op de foto zetten, heb jij er eentje vanuit jouw viewpoint Marten?

Isolatie met f/1.4 op fullframe is

Of je word zelf op de foto gezet met je eigen cam?

Groepsfototje van deel van de groep, let niet op de 11 mm vertekening

En van een afstandje zag dat er ongeveer zo uitFl4pp13 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:15:
Leuk man, fietsen in het water dumpen. Was nog mooie fiets![]()

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Zoek de Tweakers, wie ze vind krijgt een virtueel koekje

De schoonmaak ploeg

Zo'n grote stad, kom je mekaar nog tegen onderweg

De reactie van de omstanders was wel grappig, de door mij meest gehoorde reacties waren

Kleine opstopping in het kanaal.
*beeeeep*
1. Even oriënteren...

2. Leuk zo'n "bandje"

3. Deathchant deed een poging om manueel te focussen met f/1.2

4. En toen werd er ergens een blik vrouwen opengetrokken en werden we omsingeld.

5. Deathchant en ..... (vul hier de enige Minolta-schieter in)

6. Beetje piepschuim, pluutje, assistenten................en 20 fotografen om de foto te maken. En 1 daarvan schoot manueel en met f/1.2

7. Nomad en het "beest" deel 1

8. Nomad en het "beest" deel 2

9. De tweakert kent nie zonder zijn laptop

10. IJsje

11. En waar zou dit knopje voor zijn???

12. Tweakers en Gadgets, geweldige combi

13. "Waar is die telelens als je hem eens een keertje nodig hebt?"

14. Nou, hier dus...

15. Mitrailleur in de aanslag: taktaktaktaktaktaktaktak.....

16. Handmatig focussen met f/1.2 terwijl je aan het lopen bent en je onderwerp ook. Niet zo'n goed idee dus.

17. Een bloemetje voor de gezelligheid!

Meer foto's zijn hier te vinden.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De minoltaschieter was Zero2Fear
Mijn god, die rugzak ziet er toch wel groot uit van achter jemig

Geen idee wie dit ook alweer was:

Serveerster:

Mobyrick:

Krusher denk ik: (leren jas

Nick vergeten:

Krabben of nosepicking?

Grappigste vond ik nog die trouwerij, waar we met tig fotografen tegelijk op afstoven
Ik moet zeggen dat ik extreem sexy kijk als ik foto's neem
Ben zelf nu even in lightroom wat spul aan het selecteren/bewerken dus ik post straks nog wel wat
Joejoe!
Dat was ik dusDeathchant schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:13:
Nick vergeten:
Damn Fairy, dat zijn een hoop foto's van mij. Blijkt maar weer eens dat ik beter achter als voor de camera kan staan
#team_UTC+1
Misschien is het wat om voor de landschap-lovers een keer een aparte meet te doen?
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Dat bruidspaar waren toffe lui, trouwens. Ik stond gisteren te werken bij Oudaen waar zij hun diner en par-teh vierden
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Verwijderd

De meet was goed georganiseerd, er was zelfs muziek geregeld!

Ook werd er een blik meiden open getrokken...

En daar waren de tweakers als de kippen bij natuurlijk

Dat bruidspaar zal later op de dag niet weten wat ze overkomt.. Ieder geval, ze zullen het niet snel vergeten

Zit dat nou lekker, zo'n bol?

Eindelijk een hapje eten!

OW en niet meer afgeven op de E-300, zelfs Dexter vind het goed genoeg
Word vervolgd.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 15:52 ]
Ik kijk btw lichtelijk gay bij die burger-foto
Joejoe!
lichtelijk? ik heb nog een mooie foto van je waar je zwaait....so gayDonMetal schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:03:
Krusher: ik heb Dexter in alle 3 seizoenen met en Nikon, en Pentax, en Olympus rond zien lopen, dus heel erg consistent is hij niet.
Ik kijk btw lichtelijk gay bij die burger-foto
Ik zal zsm even mijn foto's posten...ben nu alleen nog bezig met de gallerij te bouwen...
1. Op de markt

2. Killzone/Yorick

3. De bruidsreportage

4. Met een groep bij de gracht

5. Drukte bij de parade

6. En last but not least: Manfrotto de statiefhond! (althans, zo noemde Dreamscape hem

Joejoe!
Verwijderd

Ach ja, waarom ook niet, piepschuim werkt ook

Deel van de gear

Boe!

Gewoon je camera laten bungelen voor je buik, ergens anders naar kijken en *klik*
Landscape by night! Every time a good time!Fastex schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:03:
Wat me trouwens te binnen schoot...voor een volgende meeting lijkt het me heel gaaf om een avond/nacht meeting te doen aangezien dat toch wel een aparte techniek is...
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
evt te combineren met lichte astro?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Helaas verliest dat een beetje zijn discretie als je het met z'n vieren naast elkaar loopt te doenVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:08:
[afbeelding]
Gewoon je camera laten bungelen voor je buik, ergens anders naar kijken en *klik*
Verwijderd
Ach, we deden het toch voor Google streetview?Erasmo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:30:
[...]
Helaas verliest dat een beetje zijn discretie als je het met z'n vieren naast elkaar loopt te doen
Zo heel erg vielen we toch niet opErasmo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:30:
[...]
Helaas verliest dat een beetje zijn discretie als je het met z'n vieren naast elkaar loopt te doen
Je kan natuurlijk ook gewoon 10 minuten in het midden van een drukke straat blijven staan
edit:
Nog 2 foto's die wel aardig zijn

[ Voor 22% gewijzigd door MewBie op 12-07-2009 22:43 ]
*beeeeep*
Opgaan in de omgeving heMewBie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:43:
[...]
Zo heel erg vielen we toch niet op![]()
Je kan natuurlijk ook gewoon 10 minuten in het midden van een drukke straat blijven staan
edit:
Nog 2 foto's die wel aardig zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb me in ieder geval goed vermaakt, ook lekker gegeten:

Al was ik aan het einde van de dag wel zo moe als een hond(pas rond 24:00 thuis

Er komt nog meer, ik moet nog even nadenken over hoe ik het nabewerken ga doen
Gisteren leuke dag gehad, waarbij we zelfs met 5 (!) Pentaxianen bij elkaar waren. Iets dat buiten Japan zelden voorkomt! Veel gezien, gehoord en geleerd en niet alleen van de Pentax-mannen.
Zeker voor herhaling vatbaar!
Ik wist trouwens niet dat ik zo fotogeniek was, maar ik zie me hier vaak terug.
Hier wat foto's van mij, allemaal klikbaar:
Tweakers en de meest gefotografeerde serveerster van afgelopen zaterdag:

Het duurt even voordat Erasmo zijn hutkoffer weer heeft ingepakt:

Traditionele begroetingsrituelen van de Tweakers FOT-stam:

Bij DonMetal is het resultaat te zien:

Bedoelen ze dat nu met spiegel-reflex camera?

Nomad op de bronzen globe voor het Academiegebouw. Foto gemaakt met de K10D+grip en de Industar-50-2. Tijdens de lunch was dit aan tafel een veel besproken combinatie, vooral het niet afdekken van de contactpunten door het minuscule lensje trok de aandacht.

De rest van de eerste batch staat hier. Misschien komt daar ook nog wel wat bij.
1: Frank houdt van halve liters wit bier
2: zoeker van fullframe camera's is echt een verademing, wist ik al, maar nu je het weer ziet valt het wel op.
3: 50mm op FF is fijn
4: 35mm op FF is nog fijner
5: 70-200 op FF is fijn
6: Ik wil een Epson 3800
7: Ik wil een 35/2 tot ik een 35L kan en wil betalen.
8: Utrecht is leuk.
9: In de trein terug kreeg ik een mail met een HK ban van een week (terecht overigens).
Foto's heb ik niet echt, ik heb erg veel met een 5D2 + 50/1.4 rond gelopen van ...... (<-- insert nick), en hij met mijn camera + 10-22 waardoor ik niet echt eigen foto' s heb. Ik ga ze nog wel even uitzoeken later in de week
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Even offtopic: waarom is dat fijner dan bij een gewone dslr ? Of is dit een ontzettende n00b-vraag?Mobyrick schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:04:
Ook nog even een berichtje van mij. ....
2: zoeker van fullframe camera's is echt een verademing, wist ik al, maar nu je het weer ziet valt het wel op.
[ Voor 61% gewijzigd door 996 op 13-07-2009 10:19 ]
Nomad met fotomodelletje in spé:
50mm 1.4 op FF, maar door het resizen is het laatste beetje scherpte er toch wel uit...
1.4 is eigenlijk iets te krap, maar mensen die stout kijken moeten op de foto:
En natuurlijk ook het serveerstertje er bij. Beetje waaierig type
Gelukkig nog één plaat uit mijn 30D. Met dank aan universalcreations voor de 18-50:
Zo balanceerde dreamscape 25 jaar geleden ook op zijn fietsje
Ik had geen standaard band (that useless English alwas...) op mijn 30D hoor, maar een andere die beter zit.sOid schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:28:
Ik zie wel enorm veel stock neckstraps... Shame on you
(en vroeger bij mijn Minolta was dat inderdaad het standaard bandje
[ Voor 21% gewijzigd door dreamscape op 13-07-2009 10:59 ]
Punctuality is the politeness of kings
Leuke organisatie
Ik heb niet een heel groot probleem met de standaard band eigenlijk, heb wel overwogen om zo'n R-Strap te kopen, maar zit eerst nog te wachten op wat er uit James Duncan Davidson's projectje komt.sOid schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:28:
Ik zie wel enorm veel stock neckstraps... Shame on you
Nou ja, ik ben ook gewoon allergisch voor die afzichtelijke logo's... De strap van een 5D2 is al helemaal verschrikkelijkMarten schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:23:
[...]
Ik heb niet een heel groot probleem met de standaard band eigenlijk, heb wel overwogen om zo'n R-Strap te kopen, maar zit eerst nog te wachten op wat er uit James Duncan Davidson's projectje komt.
Die schreeuwt echt: "JAT MIJ, JAT MIJ"
Anyway, zag er gezellig uit
sOid schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:34:
[...]
Nou ja, ik ben ook gewoon allergisch voor die afzichtelijke logo's... De strap van een 5D2 is al helemaal verschrikkelijk
Die schreeuwt echt: "JAT MIJ, JAT MIJ"
Anyway, zag er gezellig uit
Geheel offtopic: Totaal mee eens, de strap van de 5D2 is erg opvallend, ik wil dus ook een ander. Is er eentje die je kan aanbevelen? ik heb geen grip en ik wikkel de strap ook graag om mijn pols heen bij het vervoer onderweg. Hij zal niet vaak om mijn nek komen denk.
Ik gebruik het vooral om aan mijn poks vast te zitten.
En om mijn nek als ik lensen wissel.
Misschien gewoon lekker laten weken in zwarte kleurstof?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Ik gebruik zelf een UpStrap, maar die kun je niet om je pols heen wikkelen. Heb ik ook niet zo veel behoefte aan; gebruik daarnaast een handstrap.Mobyrick schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:43:
[...]
Geheel offtopic: Totaal mee eens, de strap van de 5D2 is erg opvallend, ik wil dus ook een ander. Is er eentje die je kan aanbevelen? ik heb geen grip en ik wikkel de strap ook graag om mijn pols heen bij het vervoer onderweg. Hij zal niet vaak om mijn nek komen denk.
OpTech straps schijnen ook wel fijn te zijn. Zit er zelf aan te denken om deze binnenkort te proberen: http://thinktankphoto.com/ttp_product_CmraStrp.php
@ F. Jacobse,
Heb je wel eens een andere geprobeerd dan?
[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 13-07-2009 13:20 ]
@Deatchant
Bedoel je nou mijn rugtas ? (oranje sweater) ?Mijn god, die rugzak ziet er toch wel groot uit van achter jemig
Hij ziet er groter uit dan hij is....en hij draagt heerlijk...ook als er wat gewicht in zit...
[ Voor 49% gewijzigd door Mike2k op 13-07-2009 16:36 ]

Even kijken, hoe werkt dat doorlinken naar groter bij Flickr nou ook alweer?
[ Voor 3% gewijzigd door Erasmo op 13-07-2009 16:34 ]
Je moet je settings bij flickr ff goed zetten. URL's werken prima, we hebben alleen geen rechten om 't fullsize te zien
[ Voor 20% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-07-2009 16:52 ]
This footer is intentionally left blank
Nee mijn eigen Naneu Pro K3L.....Fastex schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:32:
@Deatchant
[...]
Bedoel je nou mijn rugtas ? (oranje sweater) ?
Hij ziet er groter uit dan hij is....en hij draagt heerlijk...ook als er wat gewicht in zit...
En hier de hele meeting in één foto opgesomt!

Nou, twee dan

Mitnick

Ohja, dat hondje. Ik was een beetje experimenteel met m'n lensbaby aan het doen, daar is niet echt iets geweldigs uit gekomen. Willen een van jullie twee een foto naar me mailen, dan stuur ik het door naar die vrouw. Ze had me al gemaild.
Mijn 5D2 + 50/1.4.Mobyrick schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:04:
Foto's heb ik niet echt, ik heb erg veel met een 5D2 + 50/1.4 rond gelopen van ...... (<-- insert nick), en hij met mijn camera + 10-22 waardoor ik niet echt eigen foto' s heb. Ik ga ze nog wel even uitzoeken later in de week
Door die 10-22mm wil ik gelijk een UWA aanschaffen. Binnenkort maar eens kijken of er mogelijkheden zijn.
Ik baal dat ik die 58mm Rokkor van Universal Creations vergeten ben te proberen.... schijnt een monster lens te zijn...
Voorderest een ontzettend leuke dag gehad, hoewel het grootste gedeelte van de dag uit bier drinken bestond
Wat een gezeur om de standaard strap. Hij valt alleen op als je hem om je nek draagt, gewoon om je hand dragen vind ik zelf praktischer. Wat veel meer opvalt is rondlopen met een 24-70 met zonnekap of 70-200.... 5D2 met standard strap en menig prime is in mijn opzicht erg discreet.
[ Voor 16% gewijzigd door G-Tus op 13-07-2009 23:13 ]
Verwijderd
Ik heb er geen moeite mee eigenlijk, maar pas wel op het verkeer, het is niet de eerste keer dat ik een file veroorzaakt hebtG-Tus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:04:
[...]
...Wat veel meer opvalt is rondlopen met een 24-70 met zonnekap of 70-200.... 5D2 met standard strap en menig prime is in mijn opzicht erg discreet.
Oh en die neckstrap toestand met het merk erop...
En waar blijft Nomad eigenlijk met z'n foto's?
Ik heb gisteren het foto processing script gemaakt, dat ga ik vanavond nog een beetje verfraaien en dan komen mijn foto's er ook aan...
Sorry hoor, maar hij valt ook op als je 'm op je schouder draagt, ook als hij loshangt en ook als hij om je pols zit (hoewel dan minder).G-Tus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:04:
[...]
Wat een gezeur om de standaard strap. Hij valt alleen op als je hem om je nek draagt, gewoon om je hand dragen vind ik zelf praktischer. Wat veel meer opvalt is rondlopen met een 24-70 met zonnekap of 70-200.... 5D2 met standard strap en menig prime is in mijn opzicht erg discreet.
Het menselijk oog reageert nou eenmaal snel op sterke contrasten, en dat is nou precies wat je niet wilt bij straatfoto's. Rood+zwart is er een, en wit+zwart ook.
Dat jij geen andere strap wilt vind ik prima, maar ga niet meteen lopen flamen.
Overigens geef ik je 100% gelijk wat betreft die zooms. Doe straatfotospul het liefst met 5D2+35L (zonder zonnekap als het ff kan).
Over die strap, tsja dat is persoonlijk he, overigens zeur ik er niet over, ik zeg alleen dat ik hem opvallend vind, zie hierboven ook.
Dat had niet gewerkt op een full-frame zonder je spiegel bij te slijpen.G-Tus schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:04:
[...]
Mijn 5D2 + 50/1.4.
Ik baal dat ik die 58mm Rokkor van Universal Creations vergeten ben te proberen.... schijnt een monster lens te zijn...
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Werk op het moment gewoon 40 uur en ondertussen veel geregel voor shoots en bruiloften e.d. (heb er nu 5 alweer in de agenda voor deze zomer), kortom....drukjes.
's avonds vaak even een wijntje en neerploffen op terras, ipv tweakers.
Maar, ik zal eens kijken deze week, heb niet veel soeps volgens mij.
edit: heb ze geplaatst in fgs
[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 15-07-2009 17:21 ]
DoneErasmo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:39:
Ik stel voor dat iedereen zijn foto's tagged met 'twkrsmttrcht', zo kan er een mooie slideshow van worden gemaakt
Joejoe!
Fixed!Erasmo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:39:
Ik stel voor dat iedereen zijn foto's tagged met 'twkrsmttrcht', zo kan er een mooie slideshow van worden gemaakt
--> Vul de definitieve aanmeld lijst ook even in als je zeker weet dat je mee wilt :)