[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.851 views

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:00:
[...]
Ik handel liever met een Nederlandse winkel.
Komt ook gewoon beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zag het, kijk even mijn updated post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

chris-f schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:43:
Ik beweer niet dat de SU3500 trager zou zijn, hij is wel per se sneller. Maar voor zover ik begrijp maakt hij niet zo goed gebruik van zijn resources als de Atom. En dat dus het verschil in dagelijks gebruik waarschijnlijk niet zo groot is als de benchmarks doen geloven.
Je hebt een gelijk over dat benchmarks soms ver van de realiteit zitten, zoals ik laatst zei over SuperPi.
Maar begrijp ook dat er niet super veel manieren zijn om de verschillendheid van processors te testen. Ik kan WinXP compleet soepel laten draaien op een Pentium 233mhz met 64mb RAM. Net zoals dat jij jou Atom net zo vloeiend krijg bij bepaalde taken als met een SU3500. Het gaat vaak over je referentie.
Maareh, heeft Hyperthreading dan helemaal geen invloed op de responsiviteit van het systeem? Ik begreep dat een systeem waarop bijvoorbeeld achtergrondtaken draaien met HT ontvankelijker is voor user input. Of kan de SU3500 daar net zo handig mee omgaan? :?
Ik kan me voorstellen dat HT je systeem soepeler laat draaien als je zit te browsen terwijl je een cdtje aan het rippen bent.
Hetgeen wat je responsiviteit van je systeem bepaald is minder je processor en meer de taken die je uitvoert.
chris-f schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:29:
Neen dat dacht ik niet, ik ben er verbaast van dat de Atom met HT bij pure rekentaken überhaupt prestatiewinst kan halen. De vraag is veelmeer, als je zowel de Atom als de SU3500 een zware taak geeft waar mee ze allebei voor hun kunnen 100% mee bezig zijn, en je start terwijl een programma op. Dan zorgt de Hyperthreading van de Atom toch ervoor dat hij dat programma naast de rekentaak soepel kan opstarten? En, kan de SU3500 dat net zo goed afhandelen met out of order execution?
En dat is de hamvraag!
Ik weet nog toen Atom werd geintroduceerd, dat mensen massaal vielen over het feit dat de processor niet OoOE kon rekenen. Ze zeiden ook dat ze zonder problemen HT wilde opofferen voor OoOE.
Allicht heft het elkaar op, afhankelijk van de taak?
Volgens mij heeft HT wel voordelen voor een aantal benchmarks, wie weet als Atom het niet had?

Maaaarrrrr HT is meer energievriendelijk, je gaat efficienter om met de rekenkracht die je hebt. OoOE is allicht net iets minder efficient :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:08:
Ik zag het, kijk even mijn updated post.
Ok dan blijft de S XPS 13 nog over. Als je belt kun je daar wellicht goede kortingen op krijgen. Hoewel de bouwkwaliteit van de Vostro niet slecht is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:08:
Ik zit me dus ook een beetje te oriënteren op een nieuwe notebook.

[...]

Mijn voorkeur gaat naar de XXODD notebook dit omdat ik redelijk wat preformance nodig heb voor mijn nieuwe studie.
Nadeel van die XXODD is dat de accu niet up te graden is. Hij zou 2 à 3 uur meegaan, wat ik persoonlijk echt kort vind. Zeker met intensieve taken kan dit zelfs nog minder zijn.

De Dell Vostro lijkt me een goede optie. Qua kwaliteit zit dit wel goed. Hoewel het natuurlijk wel het low-end segment is van de zakelijk lijn, is het (voor "gewone" consumenten) goed te noemen. Particulier kopen zou ook niet echt een probleem zijn. Zowel online als met bellen zijn ervaringen dat het gewoon kan. Alleen op deze Dell zit geen HDMI of DVI, weet niet of dat een een wens is. [Edit: laatste stukje van deze reactie overheen/niet goed gelezen]

Hoewel je al gezegd heb dat je mindere ervaringen hebt met Toshiba wilde ik toch nog even de volgende twee Toshiba's noemen:
pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E
pricewatch: Toshiba Portégé M800-100
Beide met krachtige CPU's en 3 jaar pickup & return. Wellicht nog het overwegen waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Philflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:55:
Ik vind Passmark Performance test een handig benchmarkje voor totale systeem performance.
Netbook met Z520 173
Netbook met N270 200-215.
Netbook met N280 235
Asus Pentium M 1.6 300 (mijn > 4 jaar oude bak)
3810T met SU3500 334
Welke versie gebruik je hiervoor?
En welke test (volledig of alleen CPU)?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gutteguttegut schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 01:14:
[...]
Welke versie gebruik je hiervoor?
En welke test (volledig of alleen CPU)?
Dit zijn volledige scores. Sommige van die waardes komen van Notebookjournal, de Asus van mezelf. Ik gebruik 6.1, en ik hoop dat het heel weinig verschil oplevert met 7.0. Zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Regeneration schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:55:
[...]

Nadeel van die XXODD is dat de accu niet up te graden is. Hij zou 2 à 3 uur meegaan, wat ik persoonlijk echt kort vind. Zeker met intensieve taken kan dit zelfs nog minder zijn.
Da's weirdish, mijn XXODD-leverancier (notebooktotaal.nl) biedt namelijk wel de optie voor een 8-cell accu aan, ik heb er 2 in bestelling staan. Een voor de 720r, de ander voor een 730t.

Nadeel is de wat langere levertijd, waarschijnlijk bieden ze hem daarom ook niet op de XXODD-site als optie aan. Anders moet XXODD vrij lang wachten voordat ze de notebooks met 8-cell accu's kunnen uitleveren en daar maak je klanten niet blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:55:
[...]

De Dell Vostro lijkt me een goede optie. Qua kwaliteit zit dit wel goed. Hoewel het natuurlijk wel het low-end segment is van de zakelijk lijn, is het (voor "gewone" consumenten) goed te noemen. Particulier kopen zou ook niet echt een probleem zijn. Zowel online als met bellen zijn ervaringen dat het gewoon kan. Alleen op deze Dell zit geen HDMI of DVI, weet niet of dat een een wens is. [Edit: laatste stukje van deze reactie overheen/niet goed gelezen]

Hoewel je al gezegd heb dat je mindere ervaringen hebt met Toshiba wilde ik toch nog even de volgende twee Toshiba's noemen:
pricewatch: Toshiba Portégé M800-11E
pricewatch: Toshiba Portégé M800-100
Beide met krachtige CPU's en 3 jaar pickup & return. Wellicht nog het overwegen waard.
zover ik zie zitten er weer 5400 rpm schijven in :( ook al is die laatste wel leuk... echter vindt ik webshops waar ik geen garantie mee hebt omtrent garantie eng... like moet ik hem opsturen? dan ben je sowieso al 2 dagen kwijt voor het verzenden dan moet het nog gerepareerd worden... gaat dat naar een Toshiba winkel of fabriek ? hoelang duurt het daar? dan ben ik denk ik minimaal een week me laptop kwijt.
Bij XXODD weet ik niet hoe het zit... ik denk naar een authorized dealer gaan die (hopelijk) alle onderdelen op voorraad heeft. Ze komen hem ophalen aan de deur en proberen hem binnen een week weer gerepareerd af te leveren.

Bij dell staat er de volgende dag een monteur op de stoep :+ met goede onderdelen....
De Dell sales persoon kon mij vertellen dat de kwaliteit van de behuizing minder is dan van bijvoorbeeld de lattitude of de XPS echter kon die wel zeggen dat het gewoon studenten gebruik en veel vervoeren het wel aan moet kunnen. Dus Dell staat nu bovenaan, ik kon echter alleen de 10% kortingscoupon regelen :+
DaMarcus schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:51:
[...]

Da's weirdish, mijn XXODD-leverancier (notebooktotaal.nl) biedt namelijk wel de optie voor een 8-cell accu aan, ik heb er 2 in bestelling staan. Een voor de 720r, de ander voor een 730t.

Nadeel is de wat langere levertijd, waarschijnlijk bieden ze hem daarom ook niet op de XXODD-site als optie aan. Anders moet XXODD vrij lang wachten voordat ze de notebooks met 8-cell accu's kunnen uitleveren en daar maak je klanten niet blij mee.
Als ik dan voor de 730T gaat met de zelfde configuratie als eerst lijk ik goedkoper uit te zijn :S
maar als de levertijd dan langer is :(
Ik heb hem voor 17 Augustus nodig....En ik weet dan niet hoe het dan met de support zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:24:
[...]
zover ik zie zitten er weer 5400 rpm schijven in :(
Joh voor 59 euro haal je een 7200rpm WD3200BEKT. Als je een laptop met 7200rpm schijf besteld bij een leverancier heb je een dikke kans dat het een Seagate is. Schiet je er nog niks mee op dat je 7200rpm hebt.
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:24:
[...]
Bij dell staat er de volgende dag een monteur op de stoep :+ met goede onderdelen....
Hehe met refurbished onderdelen :) wat niet wegneemt dat ze goed kunnen zijn ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:33:
[...]

Joh voor 59 euro haal je een 7200rpm WD3200BEKT. Als je een laptop met 7200rpm schijf besteld bij een leverancier heb je een dikke kans dat het een Seagate is. Schiet je er nog niks mee op dat je 7200rpm hebt.
care to elaborate/ verklaar je nader ?
Zijn Seagate's zo slecht dan :S?
[...]

Hehe met refurbished onderdelen :)
Als dat de laptop binnen een dag repareert en het gaat niet kapot?

Hoe weet je dat het bij de fabriek niet refurbished is op bij het repair center :+

Ik vindt het persoonlijk moeilijk om een laptop voor school 1 a 2 weken te missen.
De ervaring die ik heb met dell (in het bedrijfsleven) is het altijd snel opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 24-07-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:36:
[...]
care to elaborate?
Zijn Seagate's zo slecht dan :S?
Slecht zou ik het niet noemen, maar in real life presteren ze matig als je het vergelijkt met Western Digital. Probleem is echter dat de meeste mensen vertrouwen op synthetische benchmarks en dan is er geen vuiltje aan de lucht met Seagate. Een uitgebreide selectie real world benchmarks is te vinden op Techreport.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:42:
[...]

Slecht zou ik het niet noemen, maar in real life presteren ze matig als je het vergelijkt met Western Digital. Probleem is echter dat de meeste mensen vertrouwen op synthetische benchmarks en dan is er geen vuiltje aan de lucht met Seagate. Een uitgebreide selectie real world benchmarks is te vinden op Techreport.com
techreport.com is down... http://downforeveryoneorjustme.com/www.Techreport.com maar ik ga wel even wat andere preformance dingen zoeken :)
Even kijken of ik ook bij dell kan vinden welke HD erinzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:56:
[...]
Even kijken of ik ook bij dell kan vinden welke HD erinzit.
Ik zou zelf gewoon de goedkoopste HDD van Dell bestellen. Dan heb én volledige controle over wat erin komt én ben je voordeliger uit. Een harde schijf inbouwen is een kwestie van een paar schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:10:
[...]

Ik zou zelf gewoon de goedkoopste HDD van Dell bestellen. Dan heb én volledige controle over wat erin komt én ben je voordeliger uit. Een harde schijf inbouwen is een kwestie van een paar schroefjes.
Ik weet het ... vaak genoeg gedaan... echter vraag ik me af hoe dat met de garantie zit bij dell.
Nu heb ik een mooie supportpack maar als me garantie vervalt omdat ik $random hardware erin steekt. is het zonde van het geld... heb ze alleen nog niet goed te pakken gekregen :+

Ok ik mag zelf de HD vervangen en me garantie vervalt dan niet :> dus dan gooi ik er een mooie WD in.

iig al hardstikke bedankt voor de adviezen... nu eens even gaan rekenen :) Als ik die dell vandaag zou kopen zou ik hem ongeveer 5/8 augustus hebben Precies met de technet Windows7 launch :>

Tevens zit ik dan ook te kijken wat als ik het basis model neemt en die zelf upgrade... een 2GB module extra is 30 euro....echter zijn het dan niet "identieke" bankjes. Echter kan ik dan wel de Basis HD nemen en dan zelf upgraden :> maar ik kan ook het risico nemen om de duurdere HD te nemen en dan hopen dat het geen Seagate is volgens de dell account manager "We kopen ze gewoon in bulk in van a-merken." dus :+

[ Voor 37% gewijzigd door LuckY op 24-07-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:12:
[...]
iig al hardstikke bedankt voor de adviezen... nu eens even gaan rekenen :) Als ik die dell vandaag zou kopen zou ik hem ongeveer 5/8 augustus hebben Precies met de technet Windows7 launch :>
Kun je het lijstje hier posten wat je precies op het oog hebt? Ik wil wel even meekijken of je wel de scherpste deal hebt.

Ps. Bij Dell kun je alles krijgen. Vaak WD en Seagate.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:46:
[...]

Kun je het lijstje hier posten wat je precies op het oog hebt? Ik wil wel even meekijken of je wel de scherpste deal hebt.

Ps. Bij Dell kun je alles krijgen. Vaak WD en Seagate.
Vostro 1320: Basis standaard N0713207
  • Legitieme Windows Vista® Business SP1 - English
  • 13,3-inch WXGA TrueLife lcd-beeldscherm
  • Obsidian Black
  • 4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 2 GB)
  • 320 GB (7.200 rpm) ATA-harde schijf met Free Fall-sensor
  • V1320 - dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers)
  • Vast intern 8x dvd+/-rw-station met lade, inclusief software
  • 65 W-wisselstroomadapter (3-aderig)
  • 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
  • Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
  • 256 MB NVIDIA® GeForce™ 9300M GS grafische kaart
  • Intel WiFi Link 5300 halve minikaart (802.11 a/g/n) - Europees
  • Dell& Wireless 355 Bluetooth®-module, ROW (Vista)
  • Intern toetsenbord - VS/Internationaal (QWERTY)
  • 3 jaar ProSupport voor IT-afdeling en Next Business Day On-Site Service
  • Intel® Core2 Duo Processor T9550 (2,66 GHz, 1.066 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
  • Geïntegreerde 1,3 megapixel camera
Subtotaal: €1.051,20
Transportkosten: €25,00
Totaal netto: €1.076,20
BTW (%): €204,48
Totaal: €1.280,68

Hier is de korting al op verrekend, Hier ben ik vanuit het duurste model gaan upgraden... als ik een goedkoper model zou nemen waar meer upgrades bijkomen komt het ook duurder uit...

Als ik het goedkopere model neemt en dan met de 250GB harde schijf en de normale videokaart scheelt het met kortingen 25 euro.... voor die 25 euro neem ik wel een grotere HD en Betere Videokaart :+

[ Voor 5% gewijzigd door LuckY op 24-07-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, voor de fun heb ik ook even een Studio XPS 13 config gemaakt:

Basis Intel® Core™2 Duo Processor P9500 (2,53 GHz, 1.066 MHz, 6 MB)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 256 MB nVidia® 9500m grafische kaart
Harde schijf 320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive
Optische apparaten Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software
Draadloze netwerkvoorzieningen Dell Wireless 1510 halve minikaart (802.11n)
Verbeterde Service Packs Plus-plan: 3 jaar In Home-garantie, McAfee Antivirus, training voor back-ups en beveiliging van gegevens - Nederlands
BlueTooth Dell Wireless 370 Bluetooth Module
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD-scherm 13,3" WXGA (1.280 x 800) CCLF-beeldscherm met TrueLife

Komt op 1418,- met P9500 en € 1.142,- met P8600. (na kortingen)

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 24-07-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Dus dan ben ik Goedkoper uit met de Vostro.
Dit is mijn StudioXPS zoals ik hem dan redelijk vergelijkbaar vindt.
  • Intel® Core™ 2 Duo P9600(2.66GHz, 1066MHz, 6MB)
  • Windows Vista® Home Premium SP1 64 Bit - Nederlands
  • 3 jaar Premium garantiesupport
  • 13,3" WXGA (1.280 x 800) WLED-beeldscherm met TrueLife (dunner en helderder)
  • 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
  • 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
  • 256 MB nVidia® 9500m grafische kaart
  • Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software
  • 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Kom ik op de totaal prijs van :€ 1.608,49
Ik kan echter geen kortinscode vinden. voor deze notbook.
Het Groote verschil is de zuinige processor, het DDR3 geheugen, de grotere hardeschijf(die ik niet nodig heb) en een betere videokaart(welke al meer dan genoeg voldoet.

Hierdoor vindt ik de 1200 euro dan een een stuk meer bang for the buck

Pak jij trouwens wel de prijs onderaan en niet de prijs zonder btw en zonder verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door LuckY op 24-07-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuckyY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:15:
Pak jij trouwens wel de prijs onderaan en niet de prijs zonder btw en zonder verzendkosten.
Inclusief alles. Met 6% EPP korting en 5% kortingsbon: XL6M1DW$QPQVB4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 30-07 21:04
Kan je niet beter bellen voor een goede aanbieding? Zodat je een kleine hdd erin kan laten zetten en zo hem kan vervangen? Dan kan je vast nog wel wat meer korting krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwardvGelder schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:37:
Kan je niet beter bellen voor een goede aanbieding? Zodat je een kleine hdd erin kan laten zetten en zo hem kan vervangen? Dan kan je vast nog wel wat meer korting krijgen :)
Inderdaad. Beter bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Ik kreeg geen extra korting bij het bellen. Die XPS is nog steeds duurder met minder processorkracht. Dus daarom ga ik denk ik maar voor de Vostro. Ik zou nog wel bellen of ik er een kleinere HD in kan krijgen... maar dat zou wel niet via dat model gaan :+ (kan ook niet op de site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer brengt Timeline naar zakelijke markt
Acer doet goede zaken met zijn betaalbare Acer Aspire Timeline. De dunne lichtgewicht notebooks zijn niet aan te slepen. Ook vanuit de zakelijke markt is er belangstelling voor deze notebooks en dat is Acer niet ontgaan. Met de Acer Travelmate Timeline wil Acer ook deze markt bedienen.
Hoogtepunten:
- 3G-module
- Optie tot ssd
- Zakelijke notebook en ook niet veel duurder als de normale Aspire!
pricewatch: Acer Travelmate 8371-353G32N

Complete specs op Notebookitalia (via google translate)

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 24-07-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels ook aan de 13", het is het basis model Macbook Pro geworden. Met de studenten actie en verkopen van de ipod + printer komt het op iets meer dan 900 eur uit. Volgens mij is er op dit moment geen betere 13" te krijgen voor dat geld. Het scherm is erg goed en de accu gaat meer dan 7 uur mee met OS X. Ik ben geen grote fan van OS X maar Windows draait ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:04:
Ik ben inmiddels ook aan de 13", het is het basis model Macbook Pro geworden. Met de studenten actie en verkopen van de ipod + printer komt het op iets meer dan 900 eur uit. Volgens mij is er op dit moment geen betere 13" te krijgen voor dat geld. Het scherm is erg goed en de accu gaat meer dan 7 uur mee met OS X. Ik ben geen grote fan van OS X maar Windows draait ook erg goed.
Goede keuze, zodra mijn N20 is verkocht ga ik die ook aanschaffen :) Heb de prijs alweer verlaagd want school komt er alweer snel aan :p Hoe bevalt die jou icm windows? Je gebruikt bootcamp neem ik aan? Hoe kom je eigenlijk op 900 euro uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:24:
[...]
Goede keuze, zodra mijn N20 is verkocht ga ik die ook aanschaffen :) Heb de prijs alweer verlaagd want school komt er alweer snel aan :p Hoe bevalt die jou icm windows? Je gebruikt bootcamp neem ik aan? Hoe kom je eigenlijk op 900 euro uit?
Ja bootcamp draait goed. Enige echte nadeel is dat de accu minder dan 5 uur meegaat onder XP. Misschien is het met Windows 7 beter. Undervolten met RMClock wil niet lukken.

900 als je mee doet met alle back to schooolacties. Reken maar na, je koopt MBP + printer + Ipod en dan verkoop je de printer en ipod. Kom je rond de 920 of 930 ofzo.

Ik zal eens kijken naar je Asus misschien weet ik nog iemand.

Edit: via surfspot wellicht nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Philflow schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:30:
[...]

Ja bootcamp draait goed. Enige echte nadeel is dat de accu minder dan 5 uur meegaat onder XP. Misschien is het met Windows 7 beter. Undervolten met RMClock wil niet lukken.

900 als je mee doet met alle back to schooolacties. Reken maar na, je koopt MBP + printer + Ipod en dan verkoop je de printer en ipod. Kom je rond de 920 of 930 ofzo.

Ik zal eens kijken naar je Asus misschien weet ik nog iemand.

Edit: via surfspot wellicht nog goedkoper.
offtopic:
Printer + Ipod ? waar haal je die actie vandaan? Kan volgens de apple site alleen een Ipod Touch krijgen :o Surfspot kan ik niet opkomen mijn school staat er niet tussen :) Maar dit hoort in het mac topic

Neem gerust een kijkje ;) Ik zelf ga windows 7 erop zetten die moet zuiniger omgaan met de accu heb ik gehoord ( Weet niet meer waar ik het heb gelezen ).

[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 24-07-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben juist begonnen met een originele MacBook als laptop. Die na 2 jaar verkocht omdat ik een echte portable wou hebben. Gestart met de 7 inch EEE PC 2Gb surf (te klein/te duur), daarna de 9 inch EEE 900 (te klein en een major design error met de batterij die continu lekt), gevolgd door een 12 inch Packard Bell PG 47 (batterijduur te kort) om nu te zitten met de Samsung NC10 (echt portable, excellente batterijduur) en de NC20 (mooie grootte, licht, goede batterijduur).
Ik vind de MB pro erg mooi maar iets te zwaar om echt portable te zijn, maar het is inderdaad wel een erg compleet ding voor een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:13:
[...]
Ik vind de MB pro erg mooi maar iets te zwaar om echt portable te zijn, maar het is inderdaad wel een erg compleet ding voor een mooie prijs.
Ja ben ik met je eens. 2kg is niet ideaal. De ideale laptop heb ik nog niet gevonden. Sony Z kwam dicht bij maar die had ook weer z'n nadelen en heb ik toen ook verkocht. Ik hoop dat het uiterlijk en batterylife van de Air wordt aangepast, dan wordt die heel interessant voor mij. Asus UX20 of 30 lijken me ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
heb de afgelopen weken in dit topic wel wat gelezen en gereageerd omdat ik opzoek was naar een nieuwe notebook/netbook en liep te denken aan een acer timeline 3810 of een samsung nc 20,deze zijn het dus geen van beide geworden ( notebook/netbook is puur voor erbij) en heb nu gekozen voor een asus eeepc 1101HA 11,6" [Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 heb hier een kleine eerste indruk geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Souljah1h: Windows 7 is bij mij niet zuiniger. Zowel onder Vista en 7 gaat mijn F3Sc 2 uur mee op een acculading. Dat is beide inclusief alle drivers en dat is ook zo'n 30 minuten minder als onder XP en Linux :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

GENETX schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:10:
@ Souljah1h: Windows 7 is bij mij niet zuiniger. Zowel onder Vista en 7 gaat mijn F3Sc 2 uur mee op een acculading. Dat is beide inclusief alle drivers en dat is ook zo'n 30 minuten minder als onder XP en Linux :S
Mm dat is inderdaad anders dan ik had gelezen. Ik begreep juist dat windows 7 zuiniger was :) Ik zal het even testen zodra ik me macbook heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt er aan op welk notebook je het test... sommige presteren beter met XP, andere met vista, andere met Win 7.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 25-07-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een reviewtje gevonden over de Dell Studio 14z (14") op Laptopmag.

Dan heb ik nog een video review gevonden over de HP Probook 4331s (13") op Znet. Deze laptop vond ik eerst niet zo interessant, maar daar kom ik nu wel op terug. Zo heeft deze 13" een optische station mogelijkheid. Zou er glossy als matte dispays kunnen verschijnen. Beschikt over HDMI en VGA, maar wel "slechts" 2 USB poorten volgens HP site maar volgens de video zitten er 3 USB poorten. "Gewone" mobiele processoren (daarmee bedoel ik niet de Intel CULV) behoren tot de mogelijkheden. Er wordt gebruikt gemaakt van DDR3 geheugen die op 1066 of 1333MHz loopt. De GPU is een Intel 4500MHD ipg of een Ati HD 4330. Een 4 cell en 8 cell zouden respectievelijk tot 4uur en een kwartier, en 7 uur meegaan. Standaard komt naar mijn verwachting de 4 cell mee, wat het gewicht op iets minder dan 2 kg brengt. Ben benieuwd hoeveel meer gewicht een 8 cell meebrengt en of en zo ja hoeveel uitsteekt. Het is geen thin & light, maar meer een traditionele laptop die wel aardig compleet is voor een 13". [Info: HP site]

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 25-07-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:38:
Nog een reviewtje gevonden over de Dell Studio 14z (14") op Laptopmag.
Als iemand deze laptop echt wil hebben met dat via ebay wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Gefeliciteerd met je aankoop, ben wel benieuwd waarom je die hebt gekozen, en niet een acer timeline?
Heb je al last van sommige van de dingen die ik met mijn macbook had? Ik draaide uitsluitend windows, behalve voor films onderweg (en ik dus de extra batterij tijd hard nodig had)
  • slechte touchpad drivers (geen multitouch, scrollen)
  • ontbreken van sommige toetsen (print screen, insert)
  • slechte batterijduur
  • veel lawaai door de koeling vak vol aan staat
  • geen hardware toetsen om BT en wifi aan/uit te zetten
  • niet altijd op standby gaan als je hem dichtklapt
  • spontaan 'wakker worden' terwijl de macbook in een sleeve in een tas zit (en dus heeeeel heet wordt)
Ben heel tevreden met mijn timeline (3810 TG), die (inclusief 3 jaar garantie) op bijna dezelfde prijs uitkomt (heb geloof ik 870 betaald).

Maar vergeet niet dat je bij een mac nog wat extra kosten hebt:
Mini DisplayPort naar vga: €29,-
Mini DisplayPort naar dvi: €29,-
Mini DisplayPort naar dual link dvi: €99,- (!!!!)

mijn ervaring met de mini-dvi naar vga bij mijn macbook was behoorlijk slecht. Twe zijn er kapot gegaan (kaber breuk), maar beiden na iets meer dan een jaar. Als je zoals ik vaak je laptop op een beamer moet aansluiten dan is een echte, vaste vga poort echt een zegen. Zo'n logge vga kabel via een heel dun verloop stukje met kwetsbaar stekkertje is gewoon vragen om problemen. Bovendien is zo'n kabeltje typisch iets wat je op een ongelukkig moment vergeet....

en je hebt geen garantie uitbreiding (iedere laptop gaat wel een keer kapot in drie jaar tijd, als je hem altijd bij je hebt, ook als je in de tropen zit. (gelukkig gingen mijn scherm en hd net binnen een jaar kapot).

De macbook is wel:
  • degelijker
  • mooier
  • sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:34:)
  • slechte batterijduur
  • spontaan 'wakker worden' terwijl de macbook in een sleeve in een tas zit (en dus heeeeel heet wordt)
Was je ACPI driver dan wel goed? of de Bootcamp BIOS Emu (misschien een nieuwere versie)? Die hangen allemaal samen mat dat soort punten.

Ik heb alle punten namelijk ook met mijn A6T gehad. De eerste kwam door een slechte BIOS/ACPI waardoor de CPU niet van het maximum wilde (met 0,05V te veel). Daardoor ging de koeling ook veel harder blazen. Ook die van mij werd wakker in standby. Ik zou het niet zozeer aan de macbook wijten, maar eerder door drivers die misschien nog niet optimaal waren. Ik neem aan dat Apple ze wel heft gefixed, net als Asus bij mij. (was dan ook in de tijd dat ik Vista draaide voor dat deze echt uit was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:34:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop, ben wel benieuwd waarom je die hebt gekozen, en niet een acer timeline?
Bedankt :) Geld: de MBP kan ik kopen, een maand gebruiken en zonder verlies verkopen.
Materialen: Acer is grotendeels van plastic. MBP is alu.
Scherm: Timeline heeft een matig scherm vind ik (contrast en zwart). MBP heeft een goed scherm.
Uiterlijk: design van de MBP vind ik mooier
Heb je al last van sommige van de dingen die ik met mijn macbook had? Ik draaide uitsluitend windows, behalve voor films onderweg (en ik dus de extra batterij tijd hard nodig had)
[list]
• slechte touchpad drivers (geen multitouch, scrollen)
Two finger scroll werkt prima. Three finger swipe heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik ook niet doen denk ik want gebruik ik toch nauwelijks.
• ontbreken van sommige toetsen (print screen, insert)
Ja dat is niet handig. Ik neem aan dat er workarounds zijn.
• slechte batterijduur
Max. 5 uur in Windows. Undervolten heb ik nog niet geprobeerd. 7uur in OS X.
Geen last van, ik gebruik mijn notebook als een netbook.
• geen hardware toetsen om BT en wifi aan/uit te zetten
geen last van
Klopt, daarom gebruik ik liever hibernate.
Mini DisplayPort naar dvi: €29,-
Dat soort dingen koop ik altijd via Ebay: 9 euro.
en je hebt geen garantie uitbreiding
Op ebay zo'n 100 euro.

PS. Of ik deze MBP echt ga houden is nog maar de vraag. Meestal verkoop ik mijn laptops binnen een maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 26-07-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Philflow schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:08:
[...]

Two finger scroll werkt prima. Three finger swipe heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik ook niet doen denk ik want gebruik ik toch nauwelijks.

[...]
two finder scroll werkt bij mij ook bedenk ik me (het duurde alleen bijna twee jaar voordat ze dat eindelijk mogelijk maakten), maar om tap to click in te bouwen hebben ze vziw nog steeds nooit de moeite genomen.

Dat het scherm van de Acer slecht is.. Het scherm is voor mij goed genoeg, maar vergeleken met de concurrentie is de verticale kijkhoek toch wel bijzonder klein, het contrast bijzonder laag, en de ontspiegeling bijzonder slecht...
GENETX schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:24:
[...]

Was je ACPI driver dan wel goed? of de Bootcamp BIOS Emu (misschien een nieuwere versie)? Die hangen allemaal samen mat dat soort punten.
[..]
Ik zou het niet zozeer aan de macbook wijten, maar eerder door drivers die misschien nog niet optimaal waren. Ik neem aan dat Apple ze wel heeft gefixed, net als Asus bij mij. [..]
Niet zomaar dingen aannnemen... bootcamp is al drie jaar uit, en dit soort dingen zijn volgens mij dus nog steeds niet gefixt. Het lijkt erop also Apple een bewust beleid heeft om drivers die 99% af zijn uit te brengen voor windows, zodat het uiteindelijk net niet helemaal goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op zondag 26 juli 2009 @ 11:46:
[...]
two finder scroll werkt bij mij ook bedenk ik me (het duurde alleen bijna twee jaar voordat ze dat eindelijk mogelijk maakten), maar om tap to click in te bouwen hebben ze vziw nog steeds nooit de moeite genomen.
Tap to click werkt inmiddels prima. En ook two finger right click werkt.
Het lijkt erop also Apple een bewust beleid heeft om drivers die 99% af zijn uit te brengen voor windows, zodat het uiteindelijk net niet helemaal goed werkt.
Dat denk ik eigenlijk ook. De battery life wordt bewust niet te goed gemaakt, zodat iedereen wel een reden houdt om OS X te draaien.

Maar Genetx heeft wel een punt want Apple heeft het wel verbeterd, maar het is nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:38:
Dan heb ik nog een video review gevonden over de HP Probook 4310s (13") op Znet. Deze laptop vond ik eerst niet zo interessant, maar daar kom ik nu wel op terug. [...] Het is geen thin & light, maar meer een traditionele laptop die wel aardig compleet is voor een 13". [Info: HP site]
Even terugkomend op het feit dat dit geen thin and light is, aangezien op de HP site staat dat het om de afmetetingen van "32,5 x 22,8 x 2,73 (aan voorzijde) cm" gaat, wist ik niet wat de maximale hoogte was. Afgaand op de videoreview vond ik hem eerlijk gezegd best wel dik. Dit werd bevestigd nadat ik een review over deze HP Probook 4310s zag op Laptopmag: "with a thickness ranging from 1.2 to 1.5 inches", de hoogte is volgen hen dus zo'n 3,0 tot 3,8 cm, wat gewoon dik te noemen is zoals ze dat ook doen in de review. "Design a bit thick" staat bij de minpunten. Jammer want, zo valt deze toch weer af als potentiële kandidaat.

Nog een reviewtje van de Acer travelmate 8371 beter bekend als de business versie van de Timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De Acer 1810T, het prachtige kleine laptopje CULV, begint beschikbaar te raken!

Voor €499 kan je in Duitsland er eentje halen met 2gb RAM en 250gb HDD. Voor 100€ meer heb je 3gb RAM én 3,5G :)

Nu nog in NL en met discrete graphics :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:56:
De Acer 1810T, het prachtige kleine laptopje CULV, begint beschikbaar te raken!
Acer is wel erg goed bezig zeg. Deze 1810T, en nu ook de D250 10" met 1280*720 voor 299. Terwijl de andere fabrikanten lijken te slapen.

Overigens komen ze pas over 2-3 weken beschikbaar:
ca. 2-3 Wochen lieferbar -Vorbestellung moeglich

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 29-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
Ik heb me Thinkpad X200s gisteren ook eindelijk ontvangen :P .

Ik heb er een beknopte review van gemaakt.
http://tweakers.net/produ...x200s-7470-(ns55hmh).html

Ik moet zeggen dat het een heerlijk ding is, op een of andere ding en voelt hij gigantisch miniscuul.
Ik heb ook een 10" EEE-pc gehad, maar door het design verwacht je dat de thinkpad een heel stuk zwaarder is. Toen ik hem vast had zat ik echt even raar te kijken :D , dat hij zelfs enkele grammer lichter is dan de EEE 1000h, maar toch stukken solider lijkt.

en dan die resolutie, heerlijk :9~ , als iemand nog verzoekjes heeft voor een benchmark oid, laat maar weten, dan zal ik de review ermee uitbreiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

CrashOverDrive schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:56:
Ik heb me Thinkpad X200s gisteren ook eindelijk ontvangen :P .

Ik heb er een beknopte review van gemaakt.
http://tweakers.net/produ...x200s-7470-(ns55hmh).html

Ik moet zeggen dat het een heerlijk ding is, op een of andere ding en voelt hij gigantisch miniscuul.
Ik heb ook een 10" EEE-pc gehad, maar door het design verwacht je dat de thinkpad een heel stuk zwaarder is. Toen ik hem vast had zat ik echt even raar te kijken :D , dat hij zelfs enkele grammer lichter is dan de EEE 1000h, maar toch stukken solider lijkt.

en dan die resolutie, heerlijk :9~ , als iemand nog verzoekjes heeft voor een benchmark oid, laat maar weten, dan zal ik de review ermee uitbreiden ;)
Hier heb je de thinkpad x200 redelijk goedkoop, wel andere configuratie dan die van jou

http://www.azerty.nl/1-12...hinkpad-x200s-7466-c.html

Dit is ook een mooie 12inch voor specs + prijs :)

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-077902
De EasyNote Butterfly s beschikt ook over een koelsysteem om warmte te reguleren en optioneel een Solid State-drive die kleiner en lichter is dan conventionele harde schijven, waardoor de batterijduur met 10 procent toeneemt. Het LED backlight-scherm en de Intel ULV Core-processor, die beide weinig stroom verbruiken, maken de EasyNote Butterfly s volgens Packard Bell een zeer energiezuinige notebook met een batterijduur tot acht uur.

De Packard Bell Butterfly is verder goed mee te nemen dankzij een gewicht van slecht 1,8 kilo en een dikte van minder dan 2,5 cm. De laptop heeft verder een 13,3 inch display en beschikt over een HD-webcam, een ATI Mobility Radeon HD 4330 grafische kaart, DDR3 RAM geheugen, een HDMI-aansluiting en rode hotkeys voor de PowerSave- en Backup-modus, touchpad-vergrendeling voor het activeren of deactiveren van de touchpad, Wi-Fi-activering en geluidsregeling. De laptop wordt geleverd met Norton Internet Security, een volledige versie van Adobe Photoshop Elements 6, Nero 8 Essentials en Microsoft Works 9. Prijs : €599
Bij 4Launch voor 551 :) Valt me op dat nog niemand hem hier in huis heeft :p

[ Voor 37% gewijzigd door souljah1h op 29-07-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

souljah1h schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:57:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-077902

[...]

Bij 4Launch voor 551 :) Valt me op dat nog niemand hem hier in huis heeft :p
Holy sh*t!
Is dit een verkapte Acer Timeline 3810TG voor 250€ minder?

Whats the catch?? Dit kan toch niet :?

Ja hij is nog niet leverbaar kerel ;) daarom heeft niemand hem

[ Voor 10% gewijzigd door XanderDrake op 29-07-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

XanderDrake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:30:
[...]

Holy sh*t!

Whats the catch?? Dit kan toch niet :?

Ja hij is nog niet leverbaar kerel ;) daarom heeft niemand hem
Ow dat wist ik niet :p had me er ook niet in verdiept maar kwam hem toevallig tegen. De advies prijs bedraagt 600 euro dus dat niet mis :)

Edit:

Hier staat dat ie vanaf 17 juli leverbaar is :

http://www.digitailing.nl/index.asp?IDArtikel=10968

[ Voor 10% gewijzigd door souljah1h op 29-07-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

souljah1h schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:41:
De advies prijs bedraagt 600 euro dus dat niet mis :)
Wow ja.

Ik ben erg benieuwd naar reviews, ik bedoel, deze combinatie van design, accu duur, CULV en andere hoogstaande hardware én prijs is ongehoord.
Misschien zit er ergens een addertje onder het gras, ik hoop van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:06
souljah1h schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:57:
[...]

Hier heb je de thinkpad x200 redelijk goedkoop, wel andere configuratie dan die van jou

http://www.azerty.nl/1-12...hinkpad-x200s-7466-c.html
Het belangrijkste onderdeel heeft die config niet :P .
Mijn versie heeft een 1440*900 LED display, die van Azerty een 1280 * 800 CCFL display ;)
(afgezien van het verschil in ram en de hdd >:) )

Reden om voor de x200s te gaan was het display, anders is een x200 voordeliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:30:
[...]

Holy sh*t!
+ een dual layer DVD drive en een ATI Mobility Radeon HD4300 (niet de HD4330?). Die DVD drive is wel het laatste dat klopt aan die pagina. Maar als het klopt koop ik hem direct als hij nog snel uitkomt (en niet ondertussen iets beters).

Edit: op de BP productpagina staat verder ook niets gespecificeerd over een optische station.

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 29-07-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. If it sounds too good to be true it usually is. Dit is volgens mij een 'drukfout'.

Packard Bell butterfly S voor 550,- eur is er een met SU3500. PB en Acer zit op vrijwel hetzelfde prijsniveau.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 29-07-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Regeneration schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:02:
+ een dual layer DVD drive en een ATI Mobility Radeon HD4300 (niet de HD4330?). Die DVD drive is wel het laatste dat klopt aan die pagina. Maar als het klopt koop ik hem direct als hij nog snel uitkomt (en niet ondertussen iets beters).

Edit: op de BP productpagina staat verder ook niets gespecificeerd over een optische station.
Ja die DVD drive lijkt me niet mogelijk met die prijs, formaat en gewicht.
Dat van de HD4300 is niet nieuws, de HP DV2 krijgt ook vaak HD3400 mee ipv HD3410.
Philflow schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:07:
Inderdaad. If it sounds too good to be true it usually is. Dit is volgens mij een 'drukfout'.

Packard Bell butterfly S voor 550,- eur is er een met SU3500. PB en Acer zit op vrijwel hetzelfde prijsniveau.
Maar hebben we het dan over een Butterfly met HD4330?

Ik weet nog wat ik dacht toen PB de Butterfly introduceerde. Mooi ontwerp, maar waarschijnlijk net zo duur en iets zwaarder dan de 3810TG. Klopt dat als nog?

Daar moeten we allicht op wachten. Ik denk dat 4launch idd fouten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:35:
[...]
Maar hebben we het dan over een Butterfly met HD4330?
hehe toch proberen tegen beter weten in :P

Edit: Officiele Acer page: http://acer.ae/acer/produ...1.att21k=1&CRC=1296467598

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 29-07-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bijzonder, deze laptop is blijkbaar alleen leverbaar in 1 configuratie. Normaal laten Acer/Dell/HP/PB/etc. wel ruimte om bijv. CPU aan te passen. Bij deze kan je alleen creatief zijn met RAM en HDD. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:44:
[...]
Bijzonder, deze laptop is blijkbaar alleen leverbaar in 1 configuratie. Normaal laten Acer/Dell/HP/PB/etc. wel ruimte om bijv. CPU aan te passen. Bij deze kan je alleen creatief zijn met RAM en HDD. Ach ja.
In duitsland zijn all configs idd met SU3500. Verder zijn er 3 kleuren. En er is de keus met of zonder 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notebookjournal heeft nog een review gepubliceerd over de HP Pavilion dv2-1090eg, dit type nummer staat niet in de pricewatch. Maar het betreft hier om de versie met o.a.:
Ausstattung HP Pavilion dv2-1090eg:
- 12,1 Zoll WXGA Display (1280 x 800 Pixel)
- AMD Athlon Neo MV-40 (1,6 GHz)
- 2 GByte DDR2 Arbeitsspeicher
- 500 GByte Festplatte (5.400 U/min)
- ATI Mobility Radeon HD3410 (512 MByte DDR2 VRAM)
- Externes DVD-Laufwerk, HDMI
- Windows Vista Home Premium 32 Bit
- Preis: 750 Euro
Waar vergelijkbare modellen in de pricewatch staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vohaul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 17:12
Dell heeft ook een nieuw inspiron 13" gereleased... in singapore. Erg mooi apparaat:
http://www1.ap.dell.com/s...iron-1320&cs=sgdhs1&s=dhs

Ik hoop dat hij in nederland leverbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Frankrijk en België is de HP dv2 met AMD Athlon Neo X2 L335 dual core processor opgedoken. In Frankrijk kost hij 600 euro, in België zag ik zo snel prijzen van 700-750 euro...

http://notebookspot.nl/ni...-de-hp-dv2-opgedoken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die HP Pavilion dv2-1090eg ziet er goed uit, ik zoek een 12 inch netbook met minimaal 512mb videokaart. Zijn er nog andere netbooks die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:
die HP Pavilion dv2-1090eg ziet er goed uit, ik zoek een 12 inch netbook met minimaal 512mb videokaart. Zijn er nog andere netbooks die dit hebben?
Zoiets: pricewatch: Samsung Q210 FS01
13" maar beter: pricewatch: HP Pavilion dv3650ed Entertainment notebook pc (FW737EA#ABH)

Beide hebben een veeeel betere CPU dan de HP DV2.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 01-08-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:02:
die HP Pavilion dv2-1090eg ziet er goed uit, ik zoek een 12 inch netbook met minimaal 512mb videokaart.
Wellicht dat je het al wist, maar hoeveel MB een je videokaart / GPU heeft in de laptops zegt nauwelijks iets. Het gaat meer om wat de GPU is (bijv. Ati Radeon Mobility HD 3410). Meer info hierover kan je CSL Notebook Buy Guide vinden.
Zijn er nog andere netbooks die dit hebben?
De dv2 zou je nog over kunnen twijfelen of je het een netbook kan noemen, maar de huidige andere 11.6" - 12" netbooks hebben allemaal geïntegreerde videochips. De dv2 en wat Philflow noemt zijn dan opties. Echter moet je wellicht zelf eerst goed afvragen waarom je perse een 512MB (hiermee bedoel je waarschijnlijk een wat krachtigere) videokaart wil hebben in een 12" netbook / laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:27:
In Frankrijk en België is de HP dv2 met AMD Athlon Neo X2 L335 dual core processor opgedoken. In Frankrijk kost hij 600 euro, in België zag ik zo snel prijzen van 700-750 euro...

http://notebookspot.nl/ni...-de-hp-dv2-opgedoken.html
Zo dan, eindelijk horen we weer iets van dualcore Neo's!

Ondertussen vrees ik dat Intel CULV + een HD 4330 een duidelijke voorsprong heeft gekregen...

Maar als de DV2 + Neo x2 in NL onder de 600€ gaat, dan ga ik em overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verder, dit vond ik in het Timeline topic:

Acer Timeline 1810T (11,6 inch laptop mét CULV) voor slechts € 469.99 incl. BTW!!

Leverbaar in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Zo dan, eindelijk horen we weer iets van dualcore Neo's!

Ondertussen vrees ik dat Intel CULV + een HD 4330 een duidelijke voorsprong heeft gekregen...

Maar als de DV2 + Neo x2 in NL onder de 600€ gaat, dan ga ik em overwegen.
Ik zag overigens ook modellen in de USA met een 18W AMD Turion Neo X2 L625. Die draait ook op 1,6GHz, maar heeft wel 1MB L2 cache meer aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter moet je wellicht zelf eerst goed afvragen waarom je perse een 512MB (hiermee bedoel je waarschijnlijk een wat krachtigere) videokaart wil hebben in een 12" netbook / laptop?
bedankt voor je reactie! ik heb nu een asus m6000 die aan vervanging toe is.Ik wil graag een kleinere laptop, makkelijker mee te nemen,met een lange accuduur. Maar ik moet er nog wel fotos en kleine filmpjes op kunnen bewerken.De verkoper bij de mycom zei dat ik dan een videokaart moet hebben van minimaal 512 mb,of is dat onzin?
thanks alvast voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, ik heb ze allebei bekeken. De samsung lijkt perfect voor mijn doeleinden, alleen lees ik over slechte verticale kijkhoeken van het beeldscherm. en dat is echt wel balen, want ik wil een beeldscherm waar je met meerdere mensen fotos op kunt kijken.....
En die HP leek ook super, tot ik las van het toetsenbord dan onleesbaar is bij slecht licht...ook niks voor mij dus. De lijst met wensen wordt steeds langer....
max 12 inch
minimaal 3 uur batterijduur
beeldscherm met goede kijkhoeken
degelijk toetsenbord
cardreader
optische drive (evt extern)
webcam
sterk genoeg voor fotobewerking en video-editing
en liefst ook nog....sexy! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 13:23:
[...]
thanks, ik heb ze allebei bekeken. De samsung lijkt perfect voor mijn doeleinden, alleen lees ik over slechte verticale kijkhoeken van het beeldscherm. en dat is echt wel balen, want ik wil een beeldscherm waar je met meerdere mensen fotos op kunt kijken.....
En die HP leek ook super, tot ik las van het toetsenbord dan onleesbaar is bij slecht licht...ook niks voor mij dus. De lijst met wensen wordt steeds langer....
Als de schermkwaliteit belangrijk is kun je beter ook geen HP DV2 nemen, zie notebookjournal.de

In de HP DV3 kun je een verlicht toestenbord bouwen.

Kijk eens naar de Acer Timeline 13" met Ati 4330. Lichter dan menig 12" en goede prestaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 01-08-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onzin.

Videogeheugen wordt gebruikt voor het beeld. Bij enkel 2d weergave, zoals bij foto's en video heb je maar weinig geheugen nodig. Enkel bij games en 3d weergaven heb je afhankelijk van de details meer geheugen (en een betere chip) nodig.

Photoshop kan wel gebruikmaken van een videokaart, maar ook dat valt nog wel tegen. Laatst eens onderzoek naar gedaan en enkel met foto's van 50MP ofzo kun je er echt voordeel uit halen. Als je enkel normale foto's hebt met je digitale camera heb je het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Als de schermkwaliteit belangrijk is kun je beter ook geen HP DV2 nemen, zie notebookjournal.de

In de HP DV3 kun je een verlicht toestenbord bouwen.

Kijk eens naar de Acer Timeline 13" met Ati 4330. Lichter dan menig 12" en goede prestaties.
oke dank je! benzelf niet handig genoeg om een laptop te verbouwen, dus ik heb even naar die acer gekeken. Ziet er goed uit, maar een optische drive ga ik echt missen. Dan moet ik een externe kopen en dan wordt het wel weer een heel duur grapje... Maar ik heb wel mijn beeld bijgesteld over de 13 inch, die mag ook nog, past nog net in mijn handtas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 15:57:
[...]
Photoshop kan wel gebruikmaken van een videokaart, maar ook dat valt nog wel tegen. Laatst eens onderzoek naar gedaan en enkel met foto's van 50MP ofzo kun je er echt voordeel uit halen. Als je enkel normale foto's hebt met je digitale camera heb je het niet nodig.
in photoshop bewerk ik fotos van 10 mp (5mb) en vaak meerdere foto tegelijk, bijv een reeks van 25 fotos. Heb ik het dan nog niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, het gaat puur om de foto die op dat moment voor staat voor zover ik in kan zien. Foto's worden namelijk in het werkegeheugen geplaatst ipv het videogeheugen. Ook de meeste bewerkingen worden door de processor gedaan, enkel in CS4 worden een paar bewerkingen door de videokaart gedaan. Alleen die bewerkingen hebben enkel bij hele grote foto's baat bij een betere videochip.

Al die foto's, behalve die waarmee je bewerkingen uitvoert staan sowieso in je werkgeheugen. En dan enkel de foto waarmee je aan de gang hebt heeft weinig baat bij een goede videokaart. Je gaat het verschil niet tot nauwelijks merken. Daarbij werkte het allemaal ook wel voor CS4 neem ik aan, daarvoor had je namelijk helemaal niets aan een videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt weer, dan moet ik dus alleen zorgen voor voldoende werkgeheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:57:
[...]
Dan moet ik een externe kopen en dan wordt het wel weer een heel duur grapje... Maar ik heb wel mijn beeld bijgesteld over de 13 inch, die mag ook nog, past nog net in mijn handtas. ;)
Voor € 40 heb je een externe USB powered DVD drive thuisbezorgd van Dealextreme.com
voor een tientje meer haal je hem bij Computerland/Paradigit, das wel handig voor de garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 02-08-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoi,

Ik ben op het moment het spoor helemaal bijster, ik ben een maand op vakantie geweest, en ben er echt weer helemaal uit.

Ik zoek een notebook, 12 of 13 inch, niet groter.
Prijs zo rond de 5-6 honderd, het is alleen voor colleges, verder geen zware dingen of wat dan ook.
De Lenovo IdeaPad S12 vind ik een leuk ding, maar kan ik na de aankondiging niks meer over vinden.
Ook die HP DV2 is wel leuk.

Graag wat advies. :) _/-\o_ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Vraaag, kijk eens naar de Acer Timeline 13" 3810T.

Of over 2 weken de Acer 1810T 11.6, nog leuker.
http://acer.hardware.nl/p/ACER/LX.SA20X.085

[ Voor 66% gewijzigd door Philflow op 02-08-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de Acer Travelmate 8371-353G32N is niets mis mee _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraaag schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:16:
Ik zoek een notebook, 12 of 13 inch, niet groter.
Prijs zo rond de 5-6 honderd, het is alleen voor colleges, verder geen zware dingen of wat dan ook.
De Lenovo IdeaPad S12 vind ik een leuk ding, maar kan ik na de aankondiging niks meer over vinden.
Ook die HP DV2 is wel leuk.
De DV2 lijkt me een mooie optie. De Lenovo is ook een goede alleen wellicht wat duurder vergeleken met de andere 11.6" of 12.1" netbooks.

De 3810T lijkt me ook een mooie, alleen dan zou ik persoonlijk voor de SU9400 gaan en niet de SU3500 die ruim boven je budget zit. De pricewatch: Acer Travelmate 8371-353G32N kan ook maar deze zit ook "maar" een SU3500 in.

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 02-08-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regeneration schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:27:
[...]
De 3810T lijkt me ook een mooie, alleen dan zou ik persoonlijk voor de SU9400 gaan en niet de SU3500 die ruim boven je budget zit. De pricewatch: Acer Travelmate 8371-353G32N kan ook maar deze zit ook "maar" een SU3500 in.
Maar die SU3500 doet het toch al beter dan de AMD in de DV2? Dus waarom wel de DV2 aanbevelen en niet de SU3500?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-08-2009 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan kun je beter wachten op de HP dv2 met Athlon Neo X2 L335. Die moet gelijk zijn aan de oude AMD Turion 64 X2 TL-52 die ik tot 2 jaar terug had. Die processor is wel minder dan de SU9400, maar een heel stuk beter als de SU3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:27:
[...]

Maar die SU3500 doet het toch al beter dan de AMD in de DV2? Dus waarom wel de DV2 aanbevelen en niet de SU3500?
Ik had niet goed gezien dat het prijsverschil niet zo groot was. Maar volgens Notebookcheck zou de Neo en de SU3500 ongeveer even goed presteren. De Neo staat zelfs iets hoger op de ranglijst (#199) dan de SU3500 (#208), hoewel de benchmarks scores eigenlijk iets minder zijn. Hoe dan ook de SU3500 variant van de 3810T is inderdaad een betere keuze dan ik eerder had gesuggereerd, als je niet meer dan 600 euro wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua kracht zijn de Neo en SU3500 prima CPUs voor krachtige netbooks. Het enige dat ze niet aankunnen is Youtube HD. Wellicht dat het met overklokken wel lukt. Nadeel van de Neo is het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
GENETX schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:34:
Dan kun je beter wachten op de HP dv2 met Athlon Neo X2 L335. Die moet gelijk zijn aan de oude AMD Turion 64 X2 TL-52 die ik tot 2 jaar terug had. Die processor is wel minder dan de SU9400, maar een heel stuk beter als de SU3500.
Weet jij ook wanneer die DV2 komt?
Maar die 3810T is wel een mooi dingetje, zal is even gaan kijken bij BCC of iets dergelijks.

[ Voor 11% gewijzigd door Vraaag op 03-08-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intel SU3500 v.s AMD Neo >:) (MSI X340 = SU3500)

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/aspire-one-751/guimark.gif

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/aspire-one-751/7-zip-comp.gif

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/aspire-one-751/7-zip-decomp.gif

http://techreport.com/articles.x/17249/7

Verder is Lenovo Ideapad U350 uit.
http://www.laptopmag.com/.../lenovo-ideapad-u350.aspx

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 04-08-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Regeneration schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:27:
[...]

De DV2 lijkt me een mooie optie. De Lenovo is ook een goede alleen wellicht wat duurder vergeleken met de andere 11.6" of 12.1" netbooks.

De lenovo s12 komt ook met ION :) hopelijk komt die snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica