Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:13:
[...]
Ah, goed om te horen! Prijzen zijn dus de laatste tijd flink omhoog gegaan!
Maar hoe zit dat dan met die Harddisk? zit toch aan de zijkant? zo een schijfkasje? Kan je daar makkelijk een SSD in rammen? Mijn idee is namelijk ook om dit na verloop van tijd te doen, na een aantal keer gehoort te hebben dat de schijf een bottleneck zou zijn.
Kwa snelheid, wat voor applicaties draai je er allemaal op? en hoe lang doe je in de praktijk met een batterij?
Er zijn niet veel reviews te vinden over deze laptop vandaar de vragen:)
Laatste vraag; welke config heb jij?
pricewatch: Lenovo Thinkpad SL300 (NS6K5MH)
?? deze ??
Ja, die van mij was echt geluk. Ik ging eerst voor de SL400, puur omdat die gewoon 150 euro goedkoper was. Maar ik had het geld nog niet bij elkaar, dus moest ik nog even wachten. En verrek, 2 weken later, toen ik het geld bij elkaar had, zag ik de SL300, die dan weer 100 euro goedkoper was als die SL400.
Ja klopt, er zit een klepje voor die dmv een schroefje vastzit, dus even schroefje eraf, klepje eraf et voila, je kan je nieuwe HD erin pleuren.
Mits de SSD een 2,5'' 9mm is, is er niets aan de hand. Ik had wel problemen om mijn SSD aan het HD-kooitje vast te zetten, dus ik heb het kooitje los eroverheen geschoven. Niks aan de hand dus, tenzij je je HD's erg vaak omwisselt. Kan mss ook aan mijn SSD liggen natuurlijk.
Ik gebruik mijn laptop om te surfen, muziek te luisteren, muziek te produceren en te mixen, wat te gamen, als fotobibliotheek, soms wat photoshoppen, voor alles dus.

Ik heb de versie met de T5670 (1.8Ghz), 2GB ram en de Intel 4500MHD, maar alles draait vlot, start instant op en krijg geen problemen. Komt mede door de SSD uiteraard.
Met wat surfen, muziek luisteren en wat photoshop gebruik, kan ik zo'n 2 en een half uur, tot 3 uur op de accu doen. Dit was toen ik de laptop net had 4 uur.