[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.849 views

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ben benieuwd naar de prijs van de SU9400 versie. :)

Nog wat informatie over de Asus UX30 (13.3") Zo te horen komt hij in september om de markt voor een prijs van 999 pond (€ 1072,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De MSI X320 is op de schop genomen door notebookjournal.de.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/mwu16t.jpg

Specificaties
  • Intel Atom Z530, 1.60 GHz
  • 2GB DDR2
  • Intel GMA 500
  • 13,4", WXGA (1366x768), glare
  • 250 GByte Festplatte
  • VGA, 3x USB 2.0, Notebooktas en muis
  • Windows XP Home
Als je een huge netbook nodig hebt waar op niet meer dan tekstverwerken en webbrowsing op wordt uitgevoerd zal dit vast geen verkeerde aankoop zijn. Maar dit begin op uitmelkerij te lijken.

Een Atom in zo'n notebook. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Niet vergeten dat je 'm ook als spiegel kan gebruiken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel erg prijzig worden.
Vorig jaar zijn de marges door netbooks gekelderd. Het lijkt wel of ze dat nu willen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:31:
Niet vergeten dat je 'm ook als spiegel kan gebruiken.
Gelukkig heeft ie wel een sterke backlight van 230 nits, dus de reflecties hoeven geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Wat ten kost gaat van je accuduur. Glare, prima. Maar dit? Nee, dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
XanderDrake schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:12:
Weet iemand al wanneer de HP Pavilion dv2z in NL uitkomt?

Je kan em al tijden bestellen in de VS, sinds vorige maand.
Maar niemand heeft het over een NL release.
Ja dat vraag ik me ook af.
Deze kwam ik tegen:
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv2-1120ed.html
Das dus de opvolger van de 1020 denk ik, en daar staat
Binnenkort leverbaar: laat uw e-mailadres achter en ontvang bericht zodra de HP Pavilion dv2-1120ed op voorraad is.
Had eigenlijk verwacht dat de DV2Z / DV3T nu wel is geïntroduceerd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

XanderDrake

Build the future!

Vraaag schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:13:
Ja dat vraag ik me ook af.
Deze kwam ik tegen:
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv2-1120ed.html
Das dus de opvolger van de 1020 denk ik, en daar staat
Ik dacht dat die versie gewoon een andere SKU is. Volgens mij kan je die versie zelfs al kopen.

In de VS is de DV2z al een tijdje te krijgen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Wie weet of het klopt dat je het scherm van een Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N niet helemaal naar achteren kan klappen :( . Dit is tenminste één van de nadelen zoals onderstaande review aangeeft:

Zie review:
http://www.computertotaal...Aspire-Timeline-3810T.htm

Dit lijkt mij een groot nadeel omdat ik een scherm van een laptop soms best wel plat naar achteren wil klappen i.v.m. beste kijkhoek of weerspiegeling in scherm.

Wie heeft zo'n laptop en kan me meer vertellen? Ik overweeg om dit beestje aan te schaffen

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, dat klopt, ik heb 'm en hij valt inderdaad niet ver naar achteren te klappen. Is nadelig, maar ik zit er niet zo heel erg mee. Ik denk dat ie tot zo'n 110~120° gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Hahn: hoe bevalt de laptop? En de accu met wifi aan?

:)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Hahn schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:50:
Ja, dat klopt, ik heb 'm en hij valt inderdaad niet ver naar achteren te klappen. Is nadelig, maar ik zit er niet zo heel erg mee. Ik denk dat ie tot zo'n 110~120° gaat.
Bedankt voor de info.

Gaat het scherm echt niet verder naar achteren, of gaat het scherm verder als je de laptop optilt (dus dat de onderkant van het scherm het laagste punt wordt als de laptop op een tafel staat).

Ik kan me voorstellen dat je het scherm verder naar achteren wilt kantelen als je de laptop op je schoot hebt omdat je anders niet onder een hoek van 90 graden op het scherm kijkt.

Het is altijd wat :( Denk je de perfecte laptop gevonden te hebben (klein, licht, goede specs,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpeedingWilly schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:08:
[...]
Gaat het scherm echt niet verder naar achteren, of gaat het scherm verder als je de laptop optilt (dus dat de onderkant van het scherm het laagste punt wordt als de laptop op een tafel staat).
Er zijn hier en op Notebookreview diverse foto's gepost van hoe ver het scherm achteruit kan. Ziet er prima uit. Verder zeggen de gebruikers dat het prima werkt voor ze.

Zoals ik het zie zijn ze in reviews vaak op zoek naar iets negatiefs en dan komen ze aan met dat soort dingen.

Edit: ik zie nu pas die foto. Computertotaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/upload/1727760_610_1243427183128-3810-2-435.png
"Veel verder dan dit scharniert het scherm niet. "

Laptopmag:
Afbeeldingslocatie: http://i609.photobucket.com/albums/tt179/Vantage72/acer_aspire_3810t_3991g.jpg

Edit: ah gevonden!
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/3080/61605119.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 06-07-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ik had het inderdaad over de review van computertotaal (zie mijn link) en het plaatje hierboven waar het 'probleem' duidelijk is dat het scherm niet ver naar achteren kan. De onderste 2 plaatjes laten echter zien dat het WEL kan!!! Hopelijk klopt dit. Misschien moet je door een 'bariere' heen drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Even snel twee foto's gemaakt van hoe ver het scherm kan kantelen (let niet op de stof, korte DoF, etc :+):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wteRSQOnXQTJopGxXueXXCih/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lYdmwbRtgFtEzlIojRzyCpQ0/full.jpg

Verder dan dit kan wel, maar dan breekt ie, dus dat is niet aan te raden ;)
Foto's zijn klikbaar voor 1280px brede versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Hahn schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:47:
Even snel twee foto's gemaakt van hoe ver het scherm kan kantelen (let niet op de stof, korte DoF, etc :+):

[afbeelding]

[afbeelding]

Verder dan dit kan wel, maar dan breekt ie, dus dat is niet aan te raden ;)
Foto's zijn klikbaar voor 1280px brede versies.
Hahn, bedankt voor het maken van de foto's!!! _/-\o_ Mijns inziens is deze hoek groot genoeg. Dit ziet er beter uit dan het plaatje van ComputerTotaal. Die hoek is voor mij niet acceptabel. Iedereen bedankt voor de input.

Algemene vraag: Ben je tevreden over de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Lees mijn posts in dit topic er maar op na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Prachtige foto's Hahn!!

Is het mogelijk de kleine stickertjes er af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond het gewicht van de Asus UX20 tegenvallen, volgens hier is de UX30 slechts 1.4kg, dat is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KillerX42 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:32:
Prachtige foto's Hahn!!

Is het mogelijk de kleine stickertjes er af te halen?
Denk het wel, maar ze zitten er wat steviger op dan de andere stickers (die ervoor gemaakt zijn om eraf te halen), dus ik denk dat er nog wel wat lijmrestjes overblijven, daarom heb ik ze er nog niet af gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Hahn schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:20:
[...]

Denk het wel, maar ze zitten er wat steviger op dan de andere stickers (die ervoor gemaakt zijn om eraf te halen), dus ik denk dat er nog wel wat lijmrestjes overblijven, daarom heb ik ze er nog niet af gehaald.
Ik heb heb alle stickers eraf gehaald gehaald geen probleem...geen lijmresten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele mooie foto's inderdaad!

Voor mensen die de 3810T eens willen bekijken en in de handen houden kunnen dat doen bij de Mediamarkt in Utrecht (de versie met SU3500 CPU)

Ik zit er aan te denken om de Acer 3810TG te kopen maar ik twijfel nog of de laptop aan mijn eisen voldoet.

Aan de mobiliteitseisen, Full HD afspeelmogelijkheden (incl. HDMI) voldoet hij ruimschoots. Ik wil er echter ook nog casual mee kunnen gamen. Mijn vraag is dus of hij ook games als UT2004, COD4 en CounterStrike vloeiend kan weergeven. (minimaal 30 fps op lage details)

Hoe goed presteert de C2D SU9400 in combinatie met de ATI 4330? Is er een desktop CPU waarmee ik de C2D SU9400 zou kunnen vergelijken qua performance?

Daarnaast zou ik er een seagate momentus 7200rpm schijf in willen zetten. Is de schijf zelf te vervangen? Ik las namelijk in de handleiding dat de standaard HD is vastgeschroefd. (hiermee zal de garantie vervallen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:45:
Hoe goed presteert de C2D SU9400 in combinatie met de ATI 4330? Is er een desktop CPU waarmee ik de C2D SU9400 zou kunnen vergelijken qua performance?
De (S)U9400 scoort zo'n 930 passmark punten. Volop vergelijkingsmateriaal: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Daarnaast zou ik er een seagate momentus 7200rpm schijf in willen zetten.
Seagate 7200.4 en 7200.3 zijn vrij trage 7200rpm HDDs, ik zelf zou er niet aan beginnen. Review: http://techreport.com/articles.x/17010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Die C2D draait aan 1,4GHz, ik denk dat die qua cpukracht te vergelijken valt met een low-end dualcore AMD K8, draaiende op ongeveer 1,8GHz. Dat lijkt mij niet mis, maar een gemiddelde laptop met een Intel P8600 van 2,4GHz is natuurlijk een pak sneller. Dat gezegd zijnde zou ik het persoonlijk niet zo erg vinden, want ik moet me nu behelpen met de helft van de performance van de Acer Timeline: een Pentium M 1,87GHz.

Voorts zou ik inderdaad ook wel eens willen weten wat de kracht is van die cpu+gpu combo, aangezien ik zeker niet vies ben van eens een spelletje spelen op een laptop, zelfs niet een ultramobile geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevilsProphet schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:59:
Voorts zou ik inderdaad ook wel eens willen weten wat de kracht is van die cpu+gpu combo, aangezien ik zeker niet vies ben van eens een spelletje spelen op een laptop, zelfs niet een ultramobile geval.
Volgens mij scoort een 4330 zo'n 2200 in 3dmark06, vergelijkbaar met Nvidia 9300/9400 en ATI 3450. Dat zal met een SU9400 niet anders zijn.
____

Edit: Nieuwe website van Asus voor de U serie: http://promos.asus.com/us/ASUS_Useries/index.html
Edit 2: presales voor de U20 bij Amazon.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 06-07-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:48
Zijn er hier op Tweakers ooit users geweest die hebben geprobeerd om met een groep, groepskorting proberen te krijgen (afdwingen).
Ben zelf nogal gecharmeerd van de nieuwe Lenovo T400s.
Deze moet blijkbaar een vanaf prijs van €2190 hier in NL hebben maar is in Duitsland (al) vanaf €1509 verkrijgbaar met een 2,53 GHZ en 250GB HDD. link

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ben op zoek naar een 12 of 13" laptop, maar heb eigenlijk maar een paar belangrijke eisen:
- Firewire
- < € 500,-
- Geen Atom
Ben na een avondje puzzelen eigenlijk alleen de Medion Akoya S2210 tegengekomen, maar die gaat helaas over budget.
Zijn er interessante ander opties of zitten die er binnekort aan te komen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Voor mensen die de 3810T eens willen bekijken en in de handen houden kunnen dat doen bij de Mediamarkt in Utrecht (de versie met SU3500 CPU)
Thanks! Denk dat ik morgen eens ga kijken! Heb laatst eens in den haag rondgekeken, o.a. mediamakrt, maar kon em nergens vinden. De it's had trouwens wel een samsung x360 staan, die voor 799 weg mocht omdat het et laatste model was (is geloof ik 1100 in de pw). Echt een mooi licht laptopje, maar mij wat te langzaam.

Weet iemand trouwens of de 3810tg ook onder het windows-7 upgrade programma valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magic_nl: die Medion Akoya S2210 zag ik vorige week nog in de vitrine staan van de Aldi aan de Belcrumweg in Breda voor €375. Niet in de winkel zelf, maar toen ik hem daar kocht, hadden ze er stapels. Wie weet een belletje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baserk schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:15:
Zijn er hier op Tweakers ooit users geweest die hebben geprobeerd om met een groep, groepskorting proberen te krijgen (afdwingen).
Deze moet blijkbaar een vanaf prijs van €2190 hier in NL hebben maar is in Duitsland (al) vanaf €1509 verkrijgbaar met een 2,53 GHZ en 250GB HDD. link
Die T400s vind ik ook een mooie, behalve de prijs dan inderdaad. Zogenaamde inkoop actie organiseren op GoT is echter niet meer toegestaan (vroeger wel). Daarvoor zou je naar site moeten gaan die hiervoor zijn bedoeld. Zie ook Einde aan de Inkoopacties en Beleid mbt inkoopakties?

magic_nl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:41:
Ben op zoek naar een 12 of 13" laptop, maar heb eigenlijk maar een paar belangrijke eisen:
- Firewire
- < € 500,-
- Geen Atom
Ben na een avondje puzzelen eigenlijk alleen de Medion Akoya S2210 tegengekomen, maar die gaat helaas over budget.
Zijn er interessante ander opties of zitten die er binnekort aan te komen?
Wellicht
pricewatch: Samsung NC20-KA01NL Wit
pricewatch: Samsung NC20-KA02NL Zwart
Een Via Nano die iets krachtiger is dan de Atom.

pricewatch: Packard Bell Easynote BG45-U-010
pricewatch: Packard Bell Easynote BG48-U-011
Zou ook nog gekund hebben, maar daarvoor ben je net te laat. Ze lijken niet meer verkrijgbaar.

Samen met de pricewatch: Medion SAM2010 (MD 96360) is er geen andere keus meer volgens de pricewatch in de categorie: laptops) en pricewatch in de categorie: Subnotebooks / UMPC.

Als je nog iets je budget kan verhogen zou de pricewatch: HP Pavilion dv2-1010ed (NV829EA) nog mogelijk zijn.

Er komt wel het een en ander aan maar dat soms nog wel even duren. Verder weet ik niet of de prijs onder de 500 euro zal zijn. Als je niet iets zoekt als de Samsung NC20 dan blijft er eigenlijk maar weinig over. Wellicht dat er nog een actie komt van Medion laptop in de Aldi of Lidl enz.

Damsplaat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:42:
[...]
De it's had trouwens wel een samsung x360 staan, die voor 799 weg mocht omdat het et laatste model was (is geloof ik 1100 in de pw). Echt een mooi licht laptopje, maar mij wat te langzaam.
De X360 modellen lijken mij ongeveer even snel als die Acer Timeline met de SU9400. De SU9300 lijkt me namelijk niet zoveel langzamer.
Weet iemand trouwens of de 3810tg ook onder het windows-7 upgrade programma valt?
Denk het wel, maar zou het voor de zekerheid vooraf navragen bij de verkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 07-07-2009 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OP13
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:01:
pricewatch: Packard Bell Easynote BG45-U-010
pricewatch: Packard Bell Easynote BG48-U-011
Zou ook nog gekund hebben, maar daarvoor ben je net te laat. Ze lijken niet meer verkrijgbaar.
Ik weet niet waar magic_nl woont, maar bij de saturn in Groningen hadden ze er vorige week nog een paar staan voor ongeveer 460 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Damsplaat schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:42:
[...]
Alle Acer laptops die gekocht zijn NA 26 juni vallen onder het Windows 7 upgrade programma. Als het goed is krijg je een voucher mee, en kan je terecht op deze website: http://www.acer.com/windows7upgrade/

Hoop je hiermee te hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een nieuw lid voor de Timeline familie: een 11.6"
11.6” Acer Aspire Timeline 1810T Een soort netbook maar dan met meer power.
Baserk schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:15:
Misschien is importeren vanuit de VS nog een optie. 19% BTW erop valt best te doen. Garantie is internationaal dacht ik. Op notebookreview is het mogelijk coupons te vinden om korting te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Philflow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:03:
[...]

Volgens mij scoort een 4330 zo'n 2200 in 3dmark06, vergelijkbaar met Nvidia 9300/9400 en ATI 3450. Dat zal met een SU9400 niet anders zijn.
____

Edit: Nieuwe website van Asus voor de U serie: http://promos.asus.com/us/ASUS_Useries/index.html
Edit 2: presales voor de U20 bij Amazon.
Mja, kenjet, er is 3Dmark en er zijn prestaties in echte games. Zodra architecturen onderling niet volledig hetzelfde zijn, kan je moeilijk de prestaties in games extrapoleren uit prestaties in 3Dmark. Dat gezegd zijnde: zijn er gamebenches van de acer timeline gekend? Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 12-09 20:27
Utrecht is mij te ver om even te kijken. :)

Ik ben tot nu toe in de winkels alleen nog maar de 4810 tegen gekomen. Qua look&feel beviel dat zeker, maar had ik dan toch het idee dat het net te groot was.
En daarom heb ik mijn bestelling voor de 13" maar rondgemaakt :)

Gisteravond bij OBCS.nl (goedkoopste in de Pricewatch) de 3810T besteld.
(3810T-944G32N - C2D SU9400, 4GB, 13.3", 320GB, Vista HP)

Nu maar hopen dat 'ie een beetje snel binnen is (morgen?), dan kan ik gaan spelen :P

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie trouwens bij OBCS:
LX.PCR0X.107 + extra garantie. totaal 3 jaar garantie € 714.62

Goede deal!
Link

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Philflow: jammer dat er bij die extra garantie niet bij staat, wat voor soort garantie het is. Dan bedoel ik dus carry-in of pickup&return. De originele Acer garantie uitbreiding heeft namelijk wel 3 jaar pickup&return service. Heb die tent een mail gestuurd met m'n vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 06:50:
Nice, goed om te zien dat ze in dezelfde form-factor ook CULV kunnen plaatsen ipv Atom!
Ik vind em erg vet. Nu nog Congo erin en ik haal em ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 06:50:
Ben toch wel erg benieuwd naar de prijs van deze Acer 1810T

11.6" (1366x768)
Intel ULV SU3500 (1.4GHz)
Intel GS45 Express Chipset
Intel GMA 4500MHD
up to 4GB of RAM
HDMI
S/PDIF
Gigabit LAN
802.11n
optional 3G
optional Bluetooth 2.1+EDR
6-cell battery
8h battery life
enlarged touchpad with two separate buttons

Deze ga ik in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Regeneration schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:01:
[...]

De X360 modellen lijken mij ongeveer even snel als die Acer Timeline met de SU9400. De SU9300 lijkt me namelijk niet zoveel langzamer.

[...]

Denk het wel, maar zou het voor de zekerheid vooraf navragen bij de verkoper.
Mijn inschatting was dat de X360 met een integrated graphics, ddr2 ram (geloof ik), een veel kleinere hd (~160 vs 500gb) toch wel een stukje minder was dan de duurste 3810, beide kosten ze evenveel (~€800). De x360 is wel nog lichter en dunner, dus sexy-er.

Heb OBCS gemaild over de windows-7 upgrade, maar ze zijn nog niet zo responsief (zeer korte reply met verzoek om het (door hun gehanteerde typenummer), terwijl ik het product duidelijk had omschreven (Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N). Ook 4launch net maar geprobeerd, als die wat relaxed-er antwoorden, en ook een schappelijke garantie verlenging aanbieden, dan bestel ik hem maar daar, is maar een paar euro duurder.
Iemand inmiddels al een benchmark of review gevonden van de 3810TG-944G50N? In veel reviews wordt geklaagd dat de 3810 zo langzaam is, maar die hebben dan ook de sloomste versie van de 3810 getest...

Ik heb nu een bijna drie jaar oude macbook (de langzaamste met T2400), volgens verschillende sites zou die ongeveer hetzelfde moeten presteren als de SU9400 (valt me eigenlijk een klein beetje tegen), maar ik hoop dat die 4330 wel een duidelijk voordeel oplevert t.o.v. de gma 950 van de mijn macbook bij hd video, google earth, en bij spellen (die ik niet zoveel meer speel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Damsplaat schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:40:
[...]
Heb OBCS gemaild over de windows-7 upgrade, maar ze zijn nog niet zo responsief (zeer korte reply met verzoek om het (door hun gehanteerde typenummer), terwijl ik het product duidelijk had omschreven (Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N). Ook 4launch net maar geprobeerd, als die wat relaxed-er antwoorden, en ook een schappelijke garantie verlenging aanbieden, dan bestel ik hem maar daar, is maar een paar euro duurder.
Zie mijn post:
Alle Acer laptops die gekocht zijn NA 26 juni vallen onder het Windows 7 upgrade programma. Als het goed is krijg je een voucher mee, en kan je terecht op deze website: http://www.acer.com/windows7upgrade/

Dit kreeg ik te horen van 4Launch, evenals van nog 4 andere webshops. (Waaronder OBCS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:40:
[...]
Ik heb nu een bijna drie jaar oude macbook (de langzaamste met T2400), volgens verschillende sites zou die ongeveer hetzelfde moeten presteren als de SU9400 (valt me eigenlijk een klein beetje tegen), maar ik hoop dat die 4330 wel een duidelijk voordeel oplevert t.o.v. de gma 950 van de mijn macbook bij hd video, google earth, en bij spellen (die ik niet zoveel meer speel).
Aleen de CPU scheelt niet veel inderdaad, maar de Acer heeft een snellere FSB, sneller geheugen, snellere GPU en een snellere HDD. Al met al zal het flink sneller zijn. Als je tenminste de bloatware verwijdert en Vista een beetje tweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
KillerX42 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:56:
[...]

Zie mijn post:

Dit kreeg ik te horen van 4Launch, evenals van nog 4 andere webshops. (Waaronder OBCS)

Ik las je post, thanks. Tis niet dat ik je niet geloofde, maar ik vind het altijd fijn om even te mailen met een webshop over iets (maakt niet uit wat) voordat ik er 900 euro naar overmaak. Meestal stel ik een of andere domme vraag, en als ze niet snel en goed antwoorden dan ga ik naar de concurrent (als het prijsverschil niet al te groot is).
Had net een probleempje met mijn webhosting bij hostgator, werd zonder overdrijven binnen 2 seconden geantwoord wat ik wilde weten (support gaat daar o.a. via een web-based chat). Ik stelde een makkelijk te beantwoorden vraag (of het klopte dat de billing site down was), maar werd gelijk volledig beantwoord (waarom die down was, wanneer die weer online was, en of ik verder nog wat wilde vragen). Kunnen Nederlandse bedrijven nog wat van leren, 24h instant support.

edit:typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Heb een reply terug over de garantie uitbreiding bij OBCS:

Geachte heer,mevrouw,

Dit is een garantie die wij zelf verzorgen.
Kosten versturen zijn voor uw rekening.
In het 2e en 3e jaar vergoeden wij alleen de ventuele reparatie kosten aan u.

Met vriendelijke groet,

OBCS

...ik zou persoonlijk niet voor de OBCS uitbreiding kiezen, maar voor de originele Acer uitbreiding (met pickup&return) bij bijv. 4Launch voor 15.- Euro meer 8)

[ Voor 2% gewijzigd door ck2000nl op 07-07-2009 15:54 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Damsplaat schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:12:
[...]

Ik las je post, thanks. Tis niet dat ik je niet geloofde, maar ik vind het altijd fijn om even te mailen met een webshop over iets (maakt niet uit wat) voordat ik er 900 euro naar overmaak. Meestal stel ik een of andere domme vraag, en als ze niet snel en goed antwoorden dan ga ik naar de concurrent (als het prijsverschil niet al te groot is).
Had net een probleempje met mijn webhosting bij hostgator, werd zonder overdrijven binnen 2 seconden geantwoord wat ik wilde weten (support gaat daar o.a. via een web-based chat). Ik stelde een makkelijk te beantwoorden vraag (of het klopte dat de billing site down was), maar werd gelijk volledig beantwoord (waarom die down was, wanneer die weer online was, en of ik verder nog wat wilde vragen). Kunnen Nederlandse bedrijven nog wat van leren, 24h instant support.

edit:typo
Je hebt groot gelijk natuurlijk, ik wil ook altijd zeker weten dat mijn geld in fatsoenlijke handen komt. Bij 4Launch kreeg ik bij hun mailtje meteen een zeer goede indruk, de reactie op mijn vraag was erg vriendelijk, duidelijk, en snel. Ik denk dan ook dat ik mijn 3810T daar ga kopen.

Héél even offtopic: Ik zelf host een website bij Bluehost, (ook een amerikaans bedrijf) en ook daar heb je live chat support. Zéér goede service, net als bij HostGator. Ik heb ook een website lopen bij Hosting2Go, een Nederlands bedrijf. Beetje crappy service via mail, en vergeleken met de Amerikaanse hostingwebsites ZEER onder de maat wat prijs/kwaliteit betreft. (2GB ruimte, 30GB bandbreedte. Ter vergelijking, bij Bluehost is alles UNLIMITED, zowel ruimte, bandbreedte en MySQL DBs.)

Moest ik gewoon even kwijt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:52:
[...]

De (S)U9400 scoort zo'n 930 passmark punten. Volop vergelijkingsmateriaal: http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

[...]

Seagate 7200.4 en 7200.3 zijn vrij trage 7200rpm HDDs, ik zelf zou er niet aan beginnen. Review: http://techreport.com/articles.x/17010
Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb gisteren de Acer 4810TG besteld bij 4Launch. De extra HD laat ik nog even zitten. Ik ga eerst kijken hoe de laptop en bijgeleverde HD presteren.

Waarom de 14" versie?
Ik wilde eigenlijk een 10" to 12" kopen voor het einde van juli met minimaal dezelfde specs (lange accuduur + goede CPU + dedicated videokaart) maar die zijn er nog niet of minstens 2x zo duur.
Als ik dan toch al voor een grotere laptop kies dan vind ik het verschil tussen 13,3" en 14" verwaarloosbaar. Plus dat de DVD brander wel handig is.

@ck2000nl:
Ik heb nog wel gezocht naar de Acer garantieuitbreiding maar heb niet die van 15 Euro kunnen vinden. Als 4Launch deze aanbiedt dan ga ik die er zeker nog bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:14:
[...]
Ik heb gisteren de Acer 4810TG besteld bij 4Launch. De extra HD laat ik nog even zitten. Ik ga eerst kijken hoe de laptop en bijgeleverde HD presteren.
Welke HD (merk/type) zit er nu in? (is te zien in de device manager meestal of disk management.)

Ook van andere Timeline eigenaren zou ik dat graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:20:
[...]

Welke HD (merk/type) zit er nu in? (is te zien in de device manager meestal of disk management.)

Ik zal het vermelden zodra ik hem heb. Hopelijk kan ik hem aanstaande vrijdag ophalen. Als ik hem vrijdag op kan halen zal ik waarschijnlijk pas na het weekend in de gelegenheid zijn om mijn eerste ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:20:
[...]

Ik weet niet meer waar ik 't vandaan heb, maar er zitten WDs in geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:58:
Ik zie trouwens bij OBCS:
[Edit: zonder extra garantie: € 690.75]
LX.PCR0X.107 + extra garantie. totaal 3 jaar garantie € 714.62

Goede deal!
Link
ck2000nl schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:32:

...ik zou persoonlijk niet voor de OBCS uitbreiding kiezen, maar voor de originele Acer uitbreiding (met pickup&return) bij bijv. 4Launch voor 15.- Euro meer 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:14:
[...]

@ck2000nl:
Ik heb nog wel gezocht naar de Acer garantieuitbreiding maar heb niet die van 15 Euro kunnen vinden. Als 4Launch deze aanbiedt dan ga ik die er zeker nog bijkopen.
Volgens mij wordt er bedoeld: bij OBCS zonder de "carry in 3 jaar OBCS garantie" is de Acer Timeline 3810T-944G32N € 690.75 en met € 714.62. Wat een verschil is van ~25 euro. Voor 15 euro meer = 40 euro krijg je 3 jaar pick up garantie van Acer bij 4launch. Maar deze zie ik (ook) niet meer staan. Wel voor 33 euro 2 jaar pick up and return garantie. En voor 49 euro 3 jaar pick up and return garantie.

Persoonlijk zou ik (ook) liever voor een pick up and return garantie gaan, i.p.v. een carry in garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 07-07-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat trouwens wel leuk is aan de 14" is dat het scherm wat hoger contrast heeft dan de 13".
mie9iel schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:56:
[...]
Ik weet niet meer waar ik 't vandaan heb, maar er zitten WDs in geloof ik.
Ohja, op Notebookjournal staat het ook. WD3200BEVT, dat zijn goede performers die wel relatief veel stroom gebruiken. Maarja meer dan 10-15 minuten gaat het denk ik niet schelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@jkwak01: Sorry, ik ging uit van de 3810TG-944G50N met extra garantie bij OBCS die € 847.79 kost. Zonder, is ie daar € 806.06, dus een verschil van circa € 42.00 voor de extra garantie.
Bij 4Launch kost de Acer Warranty Advantage Light New Edition met 3 jaar Pick-up & return, maar € 49.00.

Aangezien dezelfde laptop, bij 4Launch, 12.- Euro meer kost en de garantie 7.- Euro meer kost: moet je dus om exact te zijn......19.- Euro bijbetalen voor die veel betere garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had jouw post verkeerd gelezen/geinterpreteerd. Regeneration en ck2000nl bedankt voor de verduidelijking!

Die veel betere garantie is inderdaad zeer de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuws op FP: nieuws: HP kondigt drie nieuwe notebooks aan

En dan gaat het voor dit topic over:
De HP ProBook 4310s is voorzien van een ontspiegeld lcd-scherm van 13,3" in een 16:9-verhouding met led-backlight. De 4310s weegt iets minder dan 2kg en is 27,3mm dik. Als gpu kan de klant kiezen tussen een ATI Mobility Radeon HD 4330 of een Intel GMA 4500MHD. De notebook biedt verder wifi, een geïntegreerde webcam, een hdmi-uitgang en een sd-kaartlezer. HP stelt dat de 4310s deze maand verkrijgbaar is tegen een adviesprijs van 449 euro.
De link naar de HP site waar in het artikel naar wordt verwezen zegt verder nog niets over de CPU of iets ander bijzonders. Ben benieuwd welke CPU geleverd zullen worden. Ook de accuduur ben ik benieuwd naar. Hoop dat die lang is en met bijna 2 kg, moet er toch wel een aardige accu in kunnen zitten?

Edit: dit model was al eerder gelanceerd op de Amerikaanse markt. Zie bijv. Notebookspot.
Daar staan CPU van Intel met mogelijkheden tot een 2,8GHz Intel Core 2 Duo. De accu is een 4- of 8-cell. Ik hoop niet dat die laptop met de 4 cell al 1,9 kg weegt...

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 07-07-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Ik was eerst 100% zeker dat ik voor de SU9400 versie van de 3810T zou gaan. Maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen. Waarom die 100-140 euro EXTRA uitgeven.. voor wat eigenlijk?

De duurdere versie heeft als voordelen:

- Iets betere processor
- 1GB DDR3 geheugen meer
- 320GB ipv 250GB

Het tweede en derde punt is voor mij te verwaarlozen. Ik ga de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor simpel Word en Powerpoint werk. Daarbij zal ik veel op het internet zitten, met misschien 3/4 tabs open maximaal.

Dan heb ik op zich toch wel genoeg aan de SU3500 processor?

Ik snap ook wel dat ik geen i7 performance uit dit kleine laptopje kan halen, dus een iets tragere performance maakt me niets uit. Het prijsverschil maakt me echter veel uit! (waarschijnlijk haal ik een Iphone 3GS of Touch 16GB er nog bij, dus elke besparing is welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillerX42 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:44:
Waarom die 100-140 euro EXTRA uitgeven.. voor wat eigenlijk?
Volgens de ervaringen heeft de single core SU3500 processor (duidelijk) merkbaar trager dan de dual core SU9400. Zo heeft de SU3500 moeite met flash en (bepaalde) Youtube filmpjes. De SU3500 is wel sneller dan de Atom dat wel. Tja, ik snap je twijfel wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 07-07-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is eigenlijk maar 1 reden waarom je in jou geval een SU9400 zou nodig hebben: Flash. SU3500 trekt geen 720p youtube bijvoorbeeld.

Met het oog op de toekomt zou ik trouwens wel voor SU9400 gaan. Een iets betere CPU? Volgens mij een 2x zo sterke CPU.

Edit: zie nu pas dat Regeneration al geantwoord heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mie9iel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 21:30
Regeneration schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:18:
Nieuws op FP: nieuws: HP kondigt drie nieuwe notebooks aan

En dan gaat het voor dit topic over:

[...]

De link naar de HP site waar in het artikel naar wordt verwezen zegt verder nog niets over de CPU of iets ander bijzonders. Ben benieuwd welke CPU geleverd zullen worden. Ook de accuduur ben ik benieuwd naar. Hoop dat die lang is en met bijna 2 kg, moet er toch wel een aardige accu in kunnen zitten?

Edit: dit model was al eerder gelanceerd op de Amerikaanse markt. Zie bijv. Notebookspot.
Daar staan CPU van Intel met mogelijkheden tot een 2,8GHz Intel Core 2 Duo. De accu is een 4- of 8-cell. Ik hoop niet dat die laptop met de 4 cell al 1,9 kg weegt...
De link in 't Notebookspot artiekel verwijst naar meer specs bij Notebookcheck. en ze zeggen dat ze morgen (woensdag) de duitse prijs weten.
Ik was eerst 100% zeker dat ik voor de SU9400 versie van de 3810T zou gaan. Maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen. Waarom die 100-140 euro EXTRA uitgeven.. voor wat eigenlijk?

De duurdere versie heeft als voordelen:

- Iets betere processor
- 1GB DDR3 geheugen meer
- 320GB ipv 250GB

Het tweede en derde punt is voor mij te verwaarlozen. Ik ga de laptop hoofdzakelijk gebruiken voor simpel Word en Powerpoint werk. Daarbij zal ik veel op het internet zitten, met misschien 3/4 tabs open maximaal.

Ik snap ook wel dat ik geen i7 performance uit dit kleine laptopje kan halen, dus een iets tragere performance maakt me niets uit. Het prijsverschil maakt me echter veel uit! (waarschijnlijk haal ik een Iphone 3GS of Touch 16GB er nog bij, dus elke besparing is welkom)
Als je aan een SU3500 genoeg denkt te hebben, dan zou je mogelijk ook genoeg hebben aan een atom of nano Als je ergens een netbook kan lenen, dan zou ik als ik jouw was daar je Word en Powerpoint op testen. Dan kun je veel meer dan 140.- uitsparen. als je 11" en 1366x768 niet te klein vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(waarschijnlijk haal ik een Iphone 3GS of Touch 16GB er nog bij, dus elke besparing is welkom)
Dit vond ik trouwens wel ironisch, je gaat een telefoon kopen van € 794,- en je vindt € 140 te veel voor een snellere CPU, grotere HDD en meer geheugen ;)

Maar goed misschien is een telefoon voor jou veel belangrijker. Bij mij zou het net anders om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Als je nu nog de keuze hebt voor een snellere CPU, voor 100.- (incl. andere verbeteringen) dan zou ik het zeker doen. Een CPU vervang je immers niet zo eenvoudig, als je er na een poosje achter komt dat de CPU toch tekort schiet dan ga je misschien spijt krijgen... Geheugen en harddisk is niet zo'n probleem, dat is vaak eenvoudig te vervangen ;)

offtopic:
Zie net dat 4Launch de prijzen heeft verhoogd van de 3810TG :(
Lezen ze mee of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mie9iel schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 01:01:
De link in 't Notebookspot artiekel verwijst naar meer specs bij Notebookcheck. en ze zeggen dat ze morgen (woensdag) de duitse prijs weten.
Ook niet, want dat artikel is oud nieuws van 24 juni. Sowieso al oud nieuws want Tweakers.net had het er 25 juni ook al over :+ nieuws: HP introduceert chique netbooks met veel opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
Bedankt voor jullie advies, ik zal eens kijken of ik ergens een netbook kan regelen.
Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 06:51:
[...]

Dit vond ik trouwens wel ironisch, je gaat een telefoon kopen van € 794,- en je vindt € 140 te veel voor een snellere CPU, grotere HDD en meer geheugen ;)

Maar goed misschien is een telefoon voor jou veel belangrijker. Bij mij zou het net anders om zijn.
Je hebt gelijk dat het een beetje ironisch is ja :9
Het is alleen zo dat ik een laptop én een nieuwe iPod/iPhone wil hebben. De laptop komt er zowiezo, daar heb ik het meeste aan. Als ik ook een iPhone haal, koop ik deze in Visé (net over de grens in België) voor 575,- Euro. Ik vind dat BELACHELIJK veel geld, omdat het op zich niet veel anders is als een iPod Touch, afgezien van de microfoon/belfunctie/camera, die "maar" 260,- Euro kost. De microfoon is voor mij wel belangrijk, aangezien mijn huidige mobieltje (niet lachen, een Samsung MC60 uit het jaar 0 _/-\o_ ) wel aan vervanging toe is. Met de iPhone heb ik dan dus zowel een nieuwe iPod, en een nieuw mobieltje 8)
Maar daar betaal is dus wel de hoofdprijs voor :'( :'(
Dus daar zit ik nog in een gigantisch dilemma (veel geld uitgeven voor een klein beetje extra, of toch maar gewoon "normaal" doen en voor de iPod Touch gaan?)

Daarnaast wilde ik 2 maanden geleden dan ook gewoon een netbook kopen. Goedkoop, en zéér makkelijk om mee te nemen natuurlijk. Totdat ik de MSI X320 ontdekte, zó mooi plat en licht.. En op 13.3" is véél makkelijker te internetten en bijvoorbeeld een verslag te schrijven. De MSI was echter waardeloos is kwaliteit, en toen viel mijn oog op de Timeline serie. En die is dus perfect voor mij. Über batterij, fijn toetsenbord, en alles derop en deraan. Maar de laptop wil ik niet kopen om flink op te gamen, of om te gaan videobewerken/photoshoppen. (Ik heb al een lekkere game-pc waar ik dat dan op doe)
Ik wil met dit lekkere weer gewoon achter in de tuin lekker piloten-blogs lezen, of op Tweakers wat rondneuzen :)
En voor school kan ik dan makkelijk deze laptop meenemen, en er in Word verslagen bijvoorbeeld op schrijven.

Die 1GB extra geheugen maakt natuurlijk geen worst uit, 3GB DDR3 is zat genoeg. En die ~70GB extra aan HDD zal voor mij ook niet veel toevoegen, zoveel p0rno zal ik er niet op downloaden 8)7 :+

HD Youtube zou super zijn natuurlijk, maar voor 140,- Euro ben ik denk ik wel bereid om het met wat minder hoge kwaliteit te doen. Ik denk dat ik er goed aan doe om even flink wat vergelijkingen tussen de SU3500 en SU9400 te gaan zoeken, om zo de vóór - en nadelen tegen elkaar op te wegen.

En nu besef ik dat ik in al mijn enthusiasme voor de Timeline/iPod/iPhone weer een A4 heb volgetypt :9

*Slaat zichzelf voor de kop omdat kiezen zo moeilijk is O-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook de PB Butterfly nemen. Die ziet er ook strak uit. Ben met name benieuwd naar de case. Zoals ik daar ook al in het artikel aangeef is deze deels van alu. Ik hoop dat het een groot stuk is en niet enkel voor de sier. Notebookfabrikanten (Compal, Quanta ed) geven aan dat plastic eigenlijk te dun is in thin-and-light notebooks en dat een metaal moet worden gebruikt. Dat zal wellicht ook de MSI parten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ KillerX42, Ok als je hem echt ligt gaat gebruiken dan kun je ook wel met een SU3500 af. Maar een paar tabjes met flash, een virus scan op de achtergrond en Word dan zit je CPU al gauw aan z'n max. Als je dat niet erg vindt dan maakt het niet veel uit.
GENETX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:49:
Ben met name benieuwd naar de case. Zoals ik daar ook al in het artikel aangeef is deze deels van alu.
Ik dacht dat de Acer ook een alu kap heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
Heb net de timeline besteld (3810T-944G50N)! Bij 4Launch, incl 3 jaar garantie.
Ik ben gister in de mediamarkt utrecht nog even wezen kijken, en vond hem wel wat tegenvallen qua design. Vergeleken me een netbook is het wel wat, maar vergeleken met de witte macbook die ik nu heb is ie wel een stukje minder mooi. Toetsenbord is een beetje raar, zeker omdat ie ook zo glimt. Trackpad is klein, en de trackpad-muisknop drukt niet makkelijk in, kost veel teveel kracht. De laptop die op display (met de su3500) was verder amper in staat vista te draaien. Ik zou die laptop zeker afraden aan iedereen, vooral als je er iets mee wilt doen anders dan naar je bureaublad staren. Volgens de reviews wordt het beter als je de bloatware eraf haalt, en met windows 7 zou het ook wat sneller moeten gaan. Volgens berichten op forums.notebookreview.com is de batterij tijd in vista wel aanmerkelijk langer dan in xp of w7, omdat de drivers daarvoor gemaakt zijn. Hoop heel erg dat acer wat updates uitbrengt voor w7!

Ik heb hem toch gekozen omdat het (voor zover ik weet) de enigste laptop is die aan mijn eisen voldoet:
  • veel batterij (meer dan 5 uur)
  • weinig kilo's (minder dan 2 kg)
  • niet (veel) langzamer dan wat ik nu heb (langzaamste witte macbook)
  • tenminste 1280*800 pixels
  • enigszins betaalbaar (minder dan 1000 EUR)
en nog wat aanvullende (maar minder belangrijke eisen)
  • geen dvd/cd drive (ik wil niet betalen voor iets wat ik toch nooit gebruik, en ik wil het al helemaal niet meezeulen. CD/DVD is voor mij al net zo antiek als 3,5" floppy)
  • niet al te lelijk
  • geen mac (heb ik het wel mee gehad)
Of weet iemand nog een andere die ik eigenlijk had moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:06:
Of weet iemand nog een andere die ik eigenlijk had moeten kiezen?
Neuh, prima keuze lijkt me. Al komen er dit jaar nog veel meer van dit soort notebooks. Maar goed, die komen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
GENETX schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:49:
Je kunt ook de PB Butterfly nemen. Die ziet er ook strak uit. Ben met name benieuwd naar de case. Zoals ik daar ook al in het artikel aangeef is deze deels van alu. Ik hoop dat het een groot stuk is en niet enkel voor de sier.
Pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Gateway LT3103u

- AMD Athlon L110 (1,2 GHz)
- 2 GByte DDR 2
- 250 GByte SATA
- ATI Radeon 1270
- 11,6" Display (1366 x 768 Pixel)
- Gewicht: 1,4 kg
- Prijs: vanaf 400 US-Dollar
- Windows Vista Home

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/08/1247035297-970.jpg

Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damsplaat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:06:
Volgens berichten op forums.notebookreview.com is de batterij tijd in vista wel aanmerkelijk langer dan in xp of w7, omdat de drivers daarvoor gemaakt zijn. Hoop heel erg dat acer wat updates uitbrengt voor w7!
Dat komt wel goed tegen die tijd. Wat mij betreft is er niets mis met Vista trouwens, vooral niet als je de bloatware verwijdert en wat tweaks uitvoert. De verhalen dat Windows 7 sneller is dan Vista zijn volgens mij wat overdreven.
Die schijnt in Nederland als Packard Bell uit te komen. De CPU is echter trager dan een Atom en schijnt al problemen te hebben met SD Youtube.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus