Jup, zag ook nog een persbericht van PB net. 399 euro moet ie gaan kosten, al geeft men wel aan dat de 6 cell optioneel is... Ik ben benieuwd, artikel op notebookspot.nl heeft iig een update gekregen
Persoonlijk vind ik alles boven de 5u overkill. Ik denk dat het voor een gewone consument niet anders is.Philflow schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:09:
Netbookkiller? Hoe lang gaat ie dan mee op de accu? Een Asus 1005HA van 350 euro haalt tegenwoordig 9 uur op de accu.
Ik denk dat die de andere superieure specs aantrekkelijker vinden. Sterkere CPU, betere GPU, groter scherm doch compact, hoge resolutie. Lijkt me helder.
Alleen het gewicht is niet je-van-het.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Klopt, als je aan 3 tot 4 uur genoeg hebt dan kun je de 3 cellsaccu nemen. dat scheelt ook behoorlijk. Volgens mij weegt hij dan iets van 1,5kg.
Hoe kan accuduur nou ooit overkill zijn? Hoe langer het duurt voordat je 'm aan de accu moet hangen, hoe fijner/beter natuurlijk. Als jij je laptop 2 uur per dag in de trein gebruikt zou het toch ideaal zijn om een week ermee te kunnen doen zonder 'm tussentijds te hoeven opladen?XanderDrake schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:16:
[...]
Persoonlijk vind ik alles boven de 5u overkill. Ik denk dat het voor een gewone consument niet anders is.
Ik denk dat die de andere superieure specs aantrekkelijker vinden. Sterkere CPU, betere GPU, groter scherm doch compact, hoge resolutie. Lijkt me helder.
Alleen het gewicht is niet je-van-het.
Ik zal even kijken of ik daar tijd voor heb, maar anders kan je me altijd een DM sturen als je vragen hebt eroverKillerX42 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:35:
@ Hahn
Ik ben eigenlijk ontzettend geinteresseerd in die Acer 3810T. Vooral de duurdere variant met de dual core processor is erg aantrekkelijk.
Heb je toevallig zin/tijd om een keer een productreview over je laptop op Tweakers te zetten?
Alvast super bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Hahn op 26-06-2009 11:23 ]
The devil is in the details.
Je hebt gelijk met het punt dat accuduur eigenlijk nooit teveel kan zijn, maar jij weet net zo goed als ik dat je boven een bepaalde duur concessies moet gaan doen. Die kunnen rekenkracht, gewicht of prijs zijn.Hahn schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:19:
Hoe kan accuduur nou ooit overkill zijn? Hoe langer het duurt voordat je 'm aan de accu moet hangen, hoe fijner/beter natuurlijk. Als jij je laptop 2 uur per dag in de trein gebruikt zou het toch ideaal zijn om een week ermee te kunnen doen zonder 'm tussentijds te hoeven opladen?
De mensen die echt baad hebben bij 9u accuduur behoren tot een zeer kleine groep, zeg nou zelf. De forenzen die 2 uur per dag in een trein zitten én dan elke dag hun laptop willen gebruiken én niet tussentijds opladen zou ik inderdaad een 1005HA aanraden. Mensen die bijvoorbeeld vaak in een vliegtuig zitten zouden ook een groep kunnen zijn, maar dit zijn of rijke mensen die een betere UMPC/ultrathin kunnen kopen, of veel reizen voor werk. Die laatste groep krijgt dan waarschijnlijk ook een ultrathin met dikke accu van de zaak.
Voor de rest is de LT3100 toch iets aantrekkelijk dunkt me.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Weet iemand precies wat het verschil is tussen de D751 en de 751? Bij dixons staat de laatste namelijk voor 336 euro op de site. Voor dat geld ga ik hem meteen halen.
Misschien is het handig als je een merk erbij vermeldt?
Acer aspire one. Ik kan geen duidelijk verschil vinden, hooguit misschien dat er bij de 751 geen tas zit. Ik heb hem inmiddels besteld, vond het een waanzinsprijs voor dat dingetje. Tot nu toe nog geen bericht dat de prijs niet zou kloppen.
Jammer alleen dat je XP erbij krijgt, ik wil er namelijk Linux op zetten, had me een paar tientjes nog kunnen schelen, maar ach.
Jammer alleen dat je XP erbij krijgt, ik wil er namelijk Linux op zetten, had me een paar tientjes nog kunnen schelen, maar ach.
[ Voor 21% gewijzigd door REDFISH op 27-06-2009 17:37 ]
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0REDFISH schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:45:
Weet iemand precies wat het verschil is tussen de D751 en de 751? Bij dixons staat de laatste namelijk voor 336 euro op de site. Voor dat geld ga ik hem meteen halen.
D751h is zwart
751h is wit volgens de PW.
Aanrader trouwens, fijn netbookje. productreview: Acer Aspire One D751h-Bk Zwart review door Philflow
Volgens mij kun je volgens de gebruiksvoorwaarden van Microsoft het OS weigeren en heb je dan recht op een refund van Acer.REDFISH schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:37:
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 27-06-2009 17:59 ]
Bij Dixons is de Acer Aspire One 751 echter zwart, als ik die site zou mogen geloven.
Samsung N510
Processor: Intel Atom N280 (1.66 GHz, 512KB L2 cache, 667 MHz FSB)
Chipset: Nvidia Ion
Memory: 1GB
Display: 11.6 “HD WXGA (1366×768)
Video Card: Nvidia GeForce 9400M
Hard disk: 160GB SATA
Networking: Wireless 802.11 b / g / n, Bluetooth, Ethernet LAN
Webcam
Ports: Memory card reader 3-in-1
Battery: Lithium-Ion 6-cell
http://www.netbookchoice....owered-11-6-inch-netbook/
Processor: Intel Atom N280 (1.66 GHz, 512KB L2 cache, 667 MHz FSB)
Chipset: Nvidia Ion
Memory: 1GB
Display: 11.6 “HD WXGA (1366×768)
Video Card: Nvidia GeForce 9400M
Hard disk: 160GB SATA
Networking: Wireless 802.11 b / g / n, Bluetooth, Ethernet LAN
Webcam
Ports: Memory card reader 3-in-1
Battery: Lithium-Ion 6-cell
http://www.netbookchoice....owered-11-6-inch-netbook/
ik ga straks in Delft studeren en dan is een laptop nogal handig. Delft heeft zelf een laptop project en daar zitten best wel goede laptops tussen, maar die zijn mij te duur. Bovendien heb ik met mijn opleiding niet zulke specs nodig.
Wat ik met de laptop wil doen:
ik ga de laptop voor gewoon werk gebruiken. Tekst verwerken, internetten, programmeren (webdevelopment), dat soort dingen. Ik neem hem 's ochtends mee naar de TU en zal hem daar voor de rest van de dag gebruiken (bij colleges in Word aantekeningen typen en in de pauzes programmeren enzo), vandaar de lange accuduur, liefst meer dan 5 uur ofzo. Het enige wat ik eis qua snelheid is dat die in IE6 volledige flashsites soepel kan draaien en dat ik 5 programma's of meer aan kan (2 browsers, notepad++, photoshop CS3, msn en wmp) hebben zonder dat dat problemen geeft. En ik wil af en toe ook nog wel een dvdtje kijken, maar dat kan volgens mij wel met elke chipset en processor toch?
Ik zat te denken aan deze laptop:
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-073757
De accu is geweldig, het scherm is niet te groot en niet te klein, en hij is hemels licht (in kg's
). Alleen heb ik geen idee hoe snel die processor is. Weet iemand of die processor mijn bovenstaande eisen aankan?
Wat ik met de laptop wil doen:
ik ga de laptop voor gewoon werk gebruiken. Tekst verwerken, internetten, programmeren (webdevelopment), dat soort dingen. Ik neem hem 's ochtends mee naar de TU en zal hem daar voor de rest van de dag gebruiken (bij colleges in Word aantekeningen typen en in de pauzes programmeren enzo), vandaar de lange accuduur, liefst meer dan 5 uur ofzo. Het enige wat ik eis qua snelheid is dat die in IE6 volledige flashsites soepel kan draaien en dat ik 5 programma's of meer aan kan (2 browsers, notepad++, photoshop CS3, msn en wmp) hebben zonder dat dat problemen geeft. En ik wil af en toe ook nog wel een dvdtje kijken, maar dat kan volgens mij wel met elke chipset en processor toch?
Ik zat te denken aan deze laptop:
De accu is geweldig, het scherm is niet te groot en niet te klein, en hij is hemels licht (in kg's
[ Voor 5% gewijzigd door Evertt_IA op 28-06-2009 17:09 ]
Processor is snel zat....alleen geen idee hoe hij presteert met photoshop maar neem aan dat dit ook wel moet lukken...let wel de batterij gaat echt geen 8 uur mee....ik schat in zo;n 4 a 5 uur.Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:57:
De accu is geweldig, het scherm is niet te groot en niet te klein, en hij is hemels licht (in kg's). Alleen heb ik geen idee hoe snel die processor is. Weet iemand of die processor mijn bovenstaande eisen aankan?
Heb deze laptop al een paar weken en voldoet prima...scherm is zelfs buiten prima leesbaar!!!...vooral met dit mooie weer is dat erg handig!
Inderdaad SU9400 met 3 of 4GB is snel zat.Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:57:
Weet iemand of die processor mijn bovenstaande eisen aankan?
Iemand enig idee wanneer de eee pc 1101HA echt verkrijgbaar is in Nederland of België?Lijkt me de perfecte 11.6".
Hier is een lijst met mobiele processoren om je een idee te geven, ter vergelijking staan er ook wat destop processoren in. Oh ja, 'tis wel duitsEvertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:57:
Alleen heb ik geen idee hoe snel die processor is.
[ Voor 10% gewijzigd door mie9iel op 28-06-2009 17:56 ]
je bedoelt 4 a 5 uur bij "intensief" gebruik of 4 a 5 uur als je niet al te veel programma's open hebt staan?Michel242186 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:14:
let wel de batterij gaat echt geen 8 uur mee....ik schat in zo;n 4 a 5 uur.
Nog niet, maar hij staat wel in de Pricewatch. Lijkt me ook een mooi netbookje.alikebap schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:44:
Iemand enig idee wanneer de eee pc 1101HA echt verkrijgbaar is in Nederland of België?Lijkt me de perfecte 11.6".
Overigens moet ik nog zien dat ie beter is dan de Acer 751. Ze hebben identieke specs. En de Acer 751 kun je voor € 336,- thuis bezorgd krijgen. (actie loopt vandaag af)
De accu van de Acer was zeer goed, ben benieuwd of Asus dezelfde capaciteit levert.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 17:57 ]
gewoon een beetje internetten...paar programma's open.Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:54:
[...]
je bedoelt 4 a 5 uur bij "intensief" gebruik of 4 a 5 uur als je niet al te veel programma's open hebt staan?
Da's dan toch weer jammer, maar nog steeds meer dan de gemiddelde laptop.Michel242186 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:14:
[...]
gewoon een beetje internetten...paar programma's open.
Ik dacht dat Acer een speciale power-saving-mode had ofzo?
Ik heb de 3810T met dualcore en 4GB geheugen, en bij normaal gebruik (brightness normaal, wifi aan, filmpjes kijken, surfen) kan ik makkelijk 5 uur met de accu doen. Als ik echt zuinig zou gaan doen zou ik misschien wel 6 á 7 uur kunnen halen, maarja, ik wil 'm gewoon normaal gebruiken, en dan vind ik 5 uur best royaalEvertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:54:
[...]
je bedoelt 4 a 5 uur bij "intensief" gebruik of 4 a 5 uur als je niet al te veel programma's open hebt staan?
Maar die heeft dan ook een kleiner scherm, dat scheelt natuurlijk weer stroom. Maar ik zie wel, het is in ieder geval langere accuduur dan je meestal vindt.Hahn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:16:
[...]
Ik heb de 3810T met dualcore en 4GB geheugen, en bij normaal gebruik (brightness normaal, wifi aan, filmpjes kijken, surfen) kan ik makkelijk 5 uur met de accu doen. Als ik echt zuinig zou gaan doen zou ik misschien wel 6 á 7 uur kunnen halen, maarja, ik wil 'm gewoon normaal gebruiken, en dan vind ik 5 uur best royaal
Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:57:
Weet iemand of die processor mijn bovenstaande eisen aankan?
Daar had je inderdaad inderdaad een indruk kunnen krijgen. De link staat overigens ook in de TS. Samen met een aantal reviews daar staan ook altijd wel hoe het apparaat presteert. Misschien kan je dat nog even bekijken.mie9iel schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:48:
[...]
Hier is een lijst met mobiele processoren om je een idee te geven, ter vergelijking staan er ook wat destop processoren in. Oh ja, 'tis wel duits
Hahn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:16:
[...]
Ik heb de 3810T met dualcore en 4GB geheugen, en bij normaal gebruik (brightness normaal, wifi aan, filmpjes kijken, surfen) kan ik makkelijk 5 uur met de accu doen. Als ik echt zuinig zou gaan doen zou ik misschien wel 6 á 7 uur kunnen halen, maarja, ik wil 'm gewoon normaal gebruiken, en dan vind ik 5 uur best royaal
Wat bedoel je? Je linkt zelf naar de pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N versie en die heeft Hahn ook. Als het goed is hebben ze dezelfde scherm diagonaal, lijkt me? De reviews spreken ook eerder over een accuduur van 5 of 6 uur dan 4 of 5 uur, wat ik in ieder geval heb gelezen.Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:22:
[...]
Maar die heeft dan ook een kleiner scherm, dat scheelt natuurlijk weer stroom. Maar ik zie wel, het is in ieder geval langere accuduur dan je meestal vindt.
Dat was in dat topic wat ik startte, maar later wilde ik toch deze:Regeneration schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:46:
Wat bedoel je? Je linkt zelf naar de pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N versie en die heeft Hahn ook. Als het goed is hebben ze dezelfde scherm diagonaal, lijkt me? De reviews spreken ook eerder over een accuduur van 5 of 6 uur dan 4 of 5 uur, wat ik in ieder geval heb gelezen.
En die heb ik link heb ik ook een paar berichten terug gepost.
wacht, nu ben ik in de war.

Ik kan toch zweren dat die link naar de 4810T ging.
Het staat zelfs in de link..
[ Voor 7% gewijzigd door Evertt_IA op 28-06-2009 19:06 ]
Ah, ik zie inderdaad de verwarring (de link van 4Launch is inderdaad wat vreemd...). Je bedoelde initieel de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN, maar Hahn heeft het inderdaad over de pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N.Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:02:
[...]
Dat was in dat topic wat ik startte, maar later wilde ik toch deze:
En die heb ik link heb ik ook een paar berichten terug gepost.
wacht, nu ben ik in de war.
Ik kan toch zweren dat die link naar de 4810T ging.
Het staat zelfs in de link..
De schermgrootte kan inderdaad nog van invloed zijn, maar zo ook de CPU: die pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN die jij eerst bedoelde heeft een single core processor en heeft een lagere TDP (zie eventueel ook de topic start) wat zou moeten resulteren in iets minder verbruik. Ecter er zit ook een dedicated Ati HD 4330 GPU in en deze zal significant meer verbruiken dan de Intel GMA 4500MHD IGP.
Al met al vermoed ik dat het verbruik van de pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810TG-353G25MN hoger zal zijn dan de pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N zoals je ook dacht alleen dan om meerdere redenen.
Maar de Core Solo is geen beste keuze voor Photoshop ed.
@Regeneration: ik bedoelde eigenlijk
http://www.4launch.nl/sho...4g32mn-14---su9400--320gb
oftewel
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN
Die heeft wel de dual-core en de onboard-video
Hij is echter weer een stuk duurder.
Ok, dan komt hier mijn laatste vraag. Ik wilde eigenlijk de 14" vanwege het scherm, maar de 13.3" is lichter en de accu gaat langer mee. Dus ik vroeg mij af, is 13.3" goed te doen? Of valt dat tegen?
http://www.4launch.nl/sho...4g32mn-14---su9400--320gb
oftewel
pricewatch: Acer Aspire Timeline 4810T-944G32MN
Die heeft wel de dual-core en de onboard-video
Hij is echter weer een stuk duurder.
Ok, dan komt hier mijn laatste vraag. Ik wilde eigenlijk de 14" vanwege het scherm, maar de 13.3" is lichter en de accu gaat langer mee. Dus ik vroeg mij af, is 13.3" goed te doen? Of valt dat tegen?
[ Voor 66% gewijzigd door Evertt_IA op 28-06-2009 20:36 ]
Is heel goed te doen. Sterker nog, ik vind het ideaal voor 1366*768Evertt_IA schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:31:
Dus ik vroeg mij af, is 13.3" goed te doen? Of valt dat tegen?
Ik ben ook prima tevreden met het formaat, ook in combinatie met 1366x768
Oké, dan ga ik toch voor de 13.3" Acer, dank jullie allemaal!
weet iemand of de acer Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N
ook 1366x768 is.
in de pricewatch staat namelijk dat hij 1280x800 is.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N
als ik daarentegen doorklik naar 4launch staat daar dat hij 1366x768 is.
volgens de acer site is het 16:9 dus zal wel 1366x768 zijn?
http://www.acer.nl/acer/p...600100215#wrAjaxHistory=1
dan zou het dus verkeerd in de pricewatch staan.
ook 1366x768 is.
[ Voor 9% gewijzigd door eppo666 op 29-06-2009 10:12 ]
Ga idd maar uit van 1366x768eppo666 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:10:
ook 1366x768 is.
Ik zit er ook aan te denken om een Acer uit de Timeline serie te gaan halen.
Het lijkt me wel een mooi apparaat. Dun, licht, lange accuduur, positieve recensies.
Ik heb hierbij ook zitten twijfelen tussen de 3810 en de 4810.
4810 heeft een groter scherm en DVD-station. Leuk. Maar de 3810 is toch net kleiner en lichter.
Pluspunt, want ik wil m juist voor t portabele (m'n desktop blijft in dienst als thuis-machine). En die disc-speler kan ik dan wel missen...
4 GB geheugen en 320 GB harde schijf is duidelijk.
Nu alleen nog de vraag welke proc? De Solo of de Duo...
De Duo is natuurlijk leuk om te hebben. Maar het scheelt toch weer 50 euro, terwijl ik waarschijnlijk niet heel veel zware applicaties ga draaien. Voornamelijk huis-tuin-keuken spul. Misschien ns een keertje iets Photoshop-achtigs ofzo, maar dan kan ik er ook niet zwaar aan tillen dat het een minuutje langer duurt allemaal...
Het lijkt me dat ik wel voor de Solo kan gaan...
Of hebben jullie andere inbreng..?
Het lijkt me wel een mooi apparaat. Dun, licht, lange accuduur, positieve recensies.
4810 heeft een groter scherm en DVD-station. Leuk. Maar de 3810 is toch net kleiner en lichter.
Pluspunt, want ik wil m juist voor t portabele (m'n desktop blijft in dienst als thuis-machine). En die disc-speler kan ik dan wel missen...
De Duo is natuurlijk leuk om te hebben. Maar het scheelt toch weer 50 euro, terwijl ik waarschijnlijk niet heel veel zware applicaties ga draaien. Voornamelijk huis-tuin-keuken spul. Misschien ns een keertje iets Photoshop-achtigs ofzo, maar dan kan ik er ook niet zwaar aan tillen dat het een minuutje langer duurt allemaal...
Leeg - Sinds 20180907
Ik zou niet voor de Solo gaan. Volgens mij kan die geen HD Flash aan, of zeer moeizaam.Chillz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:54:
Aangezien veel websites flash gebruiken betekent dat dat je met de Solo al gauw op 100% CPU belasting zit en hou je dus geen kracht over voor andere applicaties.
Ai, da's minder ja...
Wel een goede tip idd.
Iemand hier al ervaring mee?
Wel een goede tip idd.
Leeg - Sinds 20180907
Volgens mij is het terug te lezen hier: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=388133&page=2Chillz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:26:
Ik vind die core 2 solo echt een CPU van nix. Dan nog liever een atom, die heeft tenminste hyperthreading.Chillz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:54:
...
Oh had Acer maar een Timeline 1810TG-944G50N, dan had ik m'n keuze al gemaakt.
Ik heb 'm en hij is gewoon 1366x768 inderdaad, wat logisch is, want het scherm is 16:9 en 1280x800 is een 16:10 resolutieeppo666 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:10:
ook 1366x768 is.
jij hebt waarschijnlijk de Acer Aspire Timeline 3810T-944G32NHahn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:35:
[...]
Ik heb 'm en hij is gewoon 1366x768 inderdaad, wat logisch is, want het scherm is 16:9 en 1280x800 is een 16:10 resolutie
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N
ik had het over de nieuwere versie Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N
deze is nog niet echt goed verkrijgbaar.
maar het is idd nogal verwarrend soms die type nr's die maar 1 of 2 tekens verschillen.
maar heb inmiddels al een wijziging ingediend bij de crew.
volgens de acer website is ie idd 16:9 (1366x768).
This ist schon: nieuws: Lenovo gaat S12-netbook ook met VIA Nano-cpu leveren
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah, had niet gezien dat het een iets ander type was, maar het lijkt me dat het gewoon dezelfde resolutie is aangezien het hetzelfde formaat scherm is (en dus ook 16:9 en niet 16:10).eppo666 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:08:
[...]
jij hebt waarschijnlijk de Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N
ik had het over de nieuwere versie Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N
deze is nog niet echt goed verkrijgbaar.
maar het is idd nogal verwarrend soms die type nr's die maar 1 of 2 tekens verschillen.
maar heb inmiddels al een wijziging ingediend bij de crew.
volgens de acer website is ie idd 16:9 (1366x768).
Zeer zeker dat dat belangrijk is, voor mij althans: ik ben bereid om mijn idealen en budget opzij te zetten en ipv voor de HP DV2 te gaan, zou ik voor de Acer Timeline gaan: er zit wel Intel in ipv AMD (wat ik betreur), maar de batterijduur is zoveel beter. Persoonlijk ben ik het beu om mijn laptop brightness te moeten verlagen en de cpu throttle in te stellen op een lager maximum om toch maar meer dan 2u te kunnen halen.GENETX schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:42:
On the other side: Is dat belangrijk? 5 tot 6 uur zal voor velen genoeg zijn.
eppo666 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:10:
ook 1366x768 is.
offtopic:
Op de Acer site staat ook dat het 1366 x 768 is (kan je het makkelijkst vinden door even te ctrl + F). Dus helemaal gelijk. Het meldpunt is daar voor inderdaad de plaats die jullie ook gevonden hebben. Ik heb het iig al aangepast. Ondanks hoeveel aandacht aan de pricewatch wordt besteed is en kan zoiets groots niet helemaal foutloos zijn, maar wat vaak nog onderschat wordt is dat de user-input nog steeds een grote bijdrage levert. Bedankt voor het melden.
Op de Acer site staat ook dat het 1366 x 768 is (kan je het makkelijkst vinden door even te ctrl + F). Dus helemaal gelijk. Het meldpunt is daar voor inderdaad de plaats die jullie ook gevonden hebben. Ik heb het iig al aangepast. Ondanks hoeveel aandacht aan de pricewatch wordt besteed is en kan zoiets groots niet helemaal foutloos zijn, maar wat vaak nog onderschat wordt is dat de user-input nog steeds een grote bijdrage levert. Bedankt voor het melden.
Zoals eerder gemeld door Philflow in "[Ervaringen] 12" & 13" Laptops - Deel 4"
Nu ook op de FP nieuws: Samsung stopt N280-cpu en Nvidia Ion in nieuwe netbook met een afbeelding:

Die randen om het scherm
[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 30-06-2009 00:07 ]
Ik heb ongeveer dezelfde afweging gemaakt. Omdat de 300 gram meer mij niet zo boeit, heb ik gekozen voor de 4810. Juist voor een iets groter scherm.Chillz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:54:
...
Intussen zijn er erg veel reviews van de ?810 serie, daaruit leek mij dat de solo het toch wel erg moeilijk had met sommige standaard applicaties, en zeker met multitasking, wat ik wel van plan was.
Waarom 'betreur' je het dat er in de Acer een Intel-cpu zit? Die zijn over het algemeen sneller dan de dingen van AMD hoor.DevilsProphet schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:05:
[...]
Zeer zeker dat dat belangrijk is, voor mij althans: ik ben bereid om mijn idealen en budget opzij te zetten en ipv voor de HP DV2 te gaan, zou ik voor de Acer Timeline gaan: er zit wel Intel in ipv AMD (wat ik betreur)
Zo te zien worden de randen toch niet zo "extreem" dun:Regeneration schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:17:
Die randen om het scherm, is het echt zo dun? Of lijkt het maar zo?
NVIDIA ION-based Samsung N510 Notebook Pictures Leaked

Rumors started appearing over the weekend about an NVIDIA ION-based Samsung laptop that would be launching this week. Today, we have a photo of the unreleased Samsung N510 notebook thanks to an inside source that e-mailed us a picture to leak out to consumers. This is of course after two European retailers posted product pages for a Samsung N510 model over the weekend. Those pages have been removed, but you can still find some details by checking out Googles cached versions. Here is a picture of a real working Samsung N510 notebook, which will be officially announced tomorrow if online rumors are true.
bron: link
Edit: een tweetal plaatjes toegevoegd:

[ Voor 11% gewijzigd door Resinman op 30-06-2009 09:56 ]
Ik ben van principe dat ik beter de underdog dan de warlord op gebied van cpu-fabrikanten kan steunen, gezien de arrogantie van Intel - die natuurlijk voortkomt uit hun veel te goeie marktpositie.Hahn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:20:
[...]
Waarom 'betreur' je het dat er in de Acer een Intel-cpu zit? Die zijn over het algemeen sneller dan de dingen van AMD hoor.
Hoi,
Ik kwam net de HP Pavilion dv2-1120ed tegen, en kan er eigenlijk bar weinig over vinden, ik dacht dat de DV2-Z eigenlijk wel zou komen binnen nu en een maand, maar volgens mij is de 1120 de opvolger van de 1020 serie?
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv2-1120ed.html
Ik kwam net de HP Pavilion dv2-1120ed tegen, en kan er eigenlijk bar weinig over vinden, ik dacht dat de DV2-Z eigenlijk wel zou komen binnen nu en een maand, maar volgens mij is de 1120 de opvolger van de 1020 serie?
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv2-1120ed.html
Is er al iemand met de Acer 3810T met ATI 4330?
Kan iemand bevestigen dat deze idd switchable graphics heeft? zoals Acer.nl stelt:
ATI Mobility Radeon™ HD 4330 with switchable graphics technology
Kan iemand bevestigen dat deze idd switchable graphics heeft? zoals Acer.nl stelt:
ATI Mobility Radeon™ HD 4330 with switchable graphics technology
In het 4810t forum op notebook review is iemand die een 4810TG heeft.
Volgens hem zit er in de bios een optie om te schakelen tussen hybrid, alleen de ati gpu of alleen de intel igp.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4998974
Ik neem aan / hoop dat het dan ook geld voor de 3810TG.
Volgens hem zit er in de bios een optie om te schakelen tussen hybrid, alleen de ati gpu of alleen de intel igp.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=4998974
Ik neem aan / hoop dat het dan ook geld voor de 3810TG.
^ interessant.
Trouwens niet zo'n beste berichten over het AMD platform van Gateway en PB 11.6". Schijnt al moeite te hebben met Youtube is SD. Link.
Trouwens niet zo'n beste berichten over het AMD platform van Gateway en PB 11.6". Schijnt al moeite te hebben met Youtube is SD. Link.
Dell doet ook weer mee als het gaat over goedkope en lichte 12 inchers!
We hebben het over 1,52kg met een 4 cells accu (toch beter dan de meeste ultralight 12" doen met 3 cells accus) en gewoon configureerbaar met standaard C2D's. OK het design is een beetje gewoontjes, en hij is niet goedkoop, maar de combinatie van de processor kracht en het gewicht is best aardig voor die prijs!
Jammer dat we weer geen discrete GPU zien, maar ja, je kan niet alles hebben

Bron
Configureer zelf!
We hebben het over 1,52kg met een 4 cells accu (toch beter dan de meeste ultralight 12" doen met 3 cells accus) en gewoon configureerbaar met standaard C2D's. OK het design is een beetje gewoontjes, en hij is niet goedkoop, maar de combinatie van de processor kracht en het gewicht is best aardig voor die prijs!
Jammer dat we weer geen discrete GPU zien, maar ja, je kan niet alles hebben

Bron
Configureer zelf!
[ Voor 6% gewijzigd door XanderDrake op 01-07-2009 19:03 ]
Interessant om te lezen, ik had verwacht de het AMD-platform beter zou presteren.Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:55:
^ interessant.
Al zou bloatware-filled OS / non bloatware-filled OS niet veel moeten uitmaken, ik ben toch benieuwd naar het verschil in prestaties.
Geen e-sata, geen hdmi. Jammer.XanderDrake schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:03:
Dell doet ook weer mee als het gaat over goedkope en lichte 12 inchers!
Ik heb een asus N20a weet iemand welke videokaart drivers ik moet hebben voor mijn X4500HD ? Mobile Intel® 4 Series Express Chipset of de Mobile Intel® 945GM Express Chipset?
souljah1h schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:09:
Ik heb een asus N20a weet iemand welke videokaart drivers ik moet hebben voor mijn X4500HD ? Mobile Intel® 4 Series Express Chipset of de Mobile Intel® 945GM Express Chipset?
En:
Dimensions:
Width: 11.57" / 294mm
Height: 0.93-1.48" / 23.5-37.6mm
Depth: 9" / 228.7
De dikte van 3,8cm vind ik ook persoonlijk ook erg jammer.
Bedankt!
Notebookjournal heeft al een Asus U50 getest. Ik vind het design erg mooi. Ik neem aan dat de 13" U30 er ook zo gaat uit zien. http://www.notebookjournal.de/tests/review-asus-ux50v-938
De Dell Vostro 1220 is ook in Nederland beschikbaar nu. Goede specs, 12" en 1,5kg. De 6-cell weegt 1,7kg en kan 9 uur mee op de accu volgens Dell. Prijzen starten bij 449 euro excl
http://notebookspot.nl/ni...een-12-inch-broertje.html
Een link naar Dell: http://www1.euro.dell.com...tro-1220&s=bsd&cs=nlbsdt1GENETX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:34:
De Dell Vostro 1220 is ook in Nederland beschikbaar nu. Goede specs, 12" en 1,5kg. De 6-cell weegt 1,7kg en kan 9 uur mee op de accu volgens Dell. Prijzen starten bij 449 euro excl
PS. Dell wil nog weleens sjoemelen met 'basisgewicht'. Ben benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 02-07-2009 22:50 ]
Ik vond die Dell niet onaardig tot ik realiseerde dat het EXCL btw is. Nee, allicht heeft de HP DV2 nog geen keuze heeft over dualcores, maar voor de rest is hij toch beter!
Heeft iemand iets gehoord van de Neo X2 cpus in de DV2?
Nieuwe schooljaar begint te naderen!
Heeft iemand iets gehoord van de Neo X2 cpus in de DV2?
Nieuwe schooljaar begint te naderen!
Volgens mij had nog niemand het volgende FP nieuws gemeld van 1 juli: nieuws: Medion start verkoop 12"-notebook met AMD-cpu via Aldi
Belangrijkste info:
Belangrijkste info:
Zou nog een aardig budget laptopje kunnen worden.Vanaf 6 juli via de Aldi- supermarktketen in Duitsland een kleine notebook gaan verkopen: Akoya E1312.
- 11,6", 1366x768
- Radeon X1250-gpu
- AMD Sempron 210U (1,5GHz)
- 1GB werkgeheugen
- 160GB grote harde schijf
- zescellige accu
- 400 euro
- geheugenkaartlezer, bedraad en draadloos netwerk, bluetooth, webcam, hdmi-uitgang, vga-poort en expresscard 34-slot.
De AMD-notebook zou ook in de Nederlandse Aldi-winkels komen te liggen, maar niet bekend is wanneer en tegen welke prijs. Naast de E1312 zou Medion rond augustus in Nederland ook een notebook met vergelijkbare specificaties plus een ingebouwde 3g-module op de markt willen brengen. Deze zou echter niet via de Aldi-winkels verhandeld worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 03-07-2009 00:05 ]
Ik vind de Dell Vostro 1320 laptop ook geen slechte deal, voor 629 euro excl BTW en incl BTW voor 748.50 euro. Daarvoor krijg je dit allemaal:
Intel Core 2 Duo P8600 (2.40GHz., 1066MHz FSB, 3MB L2 Cache
13.3 inch WXGA beeldscherm
4 GB DDR2 werkgeheugen
256MB Nvidia Geforce 9300M GS
320 GB (7200 rpm) hardeschijf met freefall sensor
6 cel lithium-ion batterij (48Wh, voor 10 euro meer krijg je 56Wh ook zes cels, dus zal denk ik niet uitsteken.
Windows Vista Business (kun je ook eventueel upgraden naar Ultimate voor alle features, inclusief Windows 7 upgrade.
Allemaal voor een gewicht van 2.1kg, dat is nu inclusief de korting exclusief de korting wordt de laptop 808.01 euro, dus met de korting best een aardige deal. (Je moet wel het duurdere systeem aanschaffen als je het systeem kiest met Vista Home Premium bijv. dan kom je op een bedrag van tegen de 1000 euro excl. BTW als je via de configuratie optie dit zelfde systeem aangeschaft.)
Intel Core 2 Duo P8600 (2.40GHz., 1066MHz FSB, 3MB L2 Cache
13.3 inch WXGA beeldscherm
4 GB DDR2 werkgeheugen
256MB Nvidia Geforce 9300M GS
320 GB (7200 rpm) hardeschijf met freefall sensor
6 cel lithium-ion batterij (48Wh, voor 10 euro meer krijg je 56Wh ook zes cels, dus zal denk ik niet uitsteken.
Windows Vista Business (kun je ook eventueel upgraden naar Ultimate voor alle features, inclusief Windows 7 upgrade.
Allemaal voor een gewicht van 2.1kg, dat is nu inclusief de korting exclusief de korting wordt de laptop 808.01 euro, dus met de korting best een aardige deal. (Je moet wel het duurdere systeem aanschaffen als je het systeem kiest met Vista Home Premium bijv. dan kom je op een bedrag van tegen de 1000 euro excl. BTW als je via de configuratie optie dit zelfde systeem aangeschaft.)
Inderdaad een leuke laptop, net als de Vostro 1220. Alleen zo jammer dat Dell geen DVI, HDMI of displayport inbouwt.Martijn-HK schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:05:
Ik vind de Dell Vostro 1320 laptop ook geen slechte deal, voor 629 euro excl BTW en incl BTW voor 748.50 euro.
Dat is inderdaad jammer, er zit alleen VGA op, maar als je daar genoeg mee neemt, is het een goede deal. Eigenlijk zou Dell inderdaad een DVI, HDMI of displayport moeten inbouwen, vooral op het duurdere model.Philflow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:23:
[...]
Inderdaad een leuke laptop, net als de Vostro 1220. Alleen zo jammer dat Dell geen DVI, HDMI of displayport inbouwt.
Mijn vriendin wil een laptop voor haar studie en daar help ik haar dus mee 
ze wil een laptop die ze veel zal gaan gebruiken voor: internetten, office gebruik en films/series kijken.(dit zijn niet erg zware toepassingen, maar ze wil wel graag een beetje rappe laptop)
omdat ze de laptop mee wil nemen naar haar studie is het gewicht, de grootte en de accuduur erg van belang.
we zijn daarom bij lokale winkels gaan kijken naar laptops en ze wil het liefst een laptop met een scherm diagonaal van 12 tm 14 inch. uiteindelijk hebben we nu 2 laptops gevonden.
Sony Vaio VGN-CS21S/W
14.1 inch
intel C2D M T6400
4 GB
GeForce 9300M GS
320GB HDD
ong. 950€
Acer Aspire 2930-644G32MN
12.1 inch
intel C2D M T6400
4GB
Intel GMA 4500MHD
320GB HDD
ong. 720€
de acer is kleiner en iets lichter, dus makkelijker mee te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe de accu's van deze laptops zijn. En is er een verschil in kwaliteit tussen sony en acer laptops? want van acer heb ik wel slechte dingen gehoord over de bouw kwaliteit en service maar nog niet van sony. en mijn laatste vraag is: accu's van laptops slijten na een jaar of misschien 2. zijn er voor deze laptops dan goed nieuwe accu's te krijgen of wordt dat erg duur?
alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht
ze wil een laptop die ze veel zal gaan gebruiken voor: internetten, office gebruik en films/series kijken.(dit zijn niet erg zware toepassingen, maar ze wil wel graag een beetje rappe laptop)
omdat ze de laptop mee wil nemen naar haar studie is het gewicht, de grootte en de accuduur erg van belang.
we zijn daarom bij lokale winkels gaan kijken naar laptops en ze wil het liefst een laptop met een scherm diagonaal van 12 tm 14 inch. uiteindelijk hebben we nu 2 laptops gevonden.
Sony Vaio VGN-CS21S/W
14.1 inch
intel C2D M T6400
4 GB
GeForce 9300M GS
320GB HDD
ong. 950€
Acer Aspire 2930-644G32MN
12.1 inch
intel C2D M T6400
4GB
Intel GMA 4500MHD
320GB HDD
ong. 720€
de acer is kleiner en iets lichter, dus makkelijker mee te nemen, maar ik kan nergens vinden hoe de accu's van deze laptops zijn. En is er een verschil in kwaliteit tussen sony en acer laptops? want van acer heb ik wel slechte dingen gehoord over de bouw kwaliteit en service maar nog niet van sony. en mijn laatste vraag is: accu's van laptops slijten na een jaar of misschien 2. zijn er voor deze laptops dan goed nieuwe accu's te krijgen of wordt dat erg duur?
alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht
Eerlijk gezegd vind ik het beide geen hoogvliegers.Mattie B schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:47:
Die Sony is 2.4kg en daarmee veel te zwaar voor een 14". De Acer is met 2.1kg ook aan de zware kant voor een 12" imo.
Wat dacht je van de Acer Timeline 13"? 7 uur op de accu, meer dan genoeg power voor wat je vriendin ermee doet en echt licht: 1.7kg. Review: Zie Laptopmag.com
De slechte reputatie van Acer is vooral gebaseerd op het verleden. Tegenwoordig maken ze gewone doorsnee kwaliteit consumenten laptops, net als de consumenten laptops van Sony.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-07-2009 13:16 ]
bedankt voor je tip, ik vind die acer timeline een erg goed alternatief! goedkoop , erg licht en een erg goede accu duur. helaas mist deze wel een dvd drive die voor film kijken wel erg handig is, ik ga even zoeken naar een vergelijkbare laptop van de timeline met dvd drive
Dan kun je de 14" nemen. Nog steeds minder dan 2kg. 4810T.Mattie B schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:49:
ik ga even zoeken naar een vergelijkbare laptop van de timeline met dvd drive
Er zijn meerder varianten van de Acer 3810T en van de 4810T, alleen die laatste heeft een DVD drive. De onderdelen die verschillen zijn: CPU, HDD en GPU. Er zijn ondertussen weer meer modellen bijgekomen ik zal ze langsgaan om te kijken of alle specs kloppen.
Voor wat de wensen zijn lijkt mij ook deze Acer Timeline erg goed, wel is extra garantie bijkomen aan te raden. Het zou al kunnen vanaf ~40 euro en dan ga je van 1 jaar carry in naar 2 jaar pick up and return.
Persoonlijk zie ik Sony een stuk hoger op de ladder staan dan Acer, maar de Sony's zijn ook doorgaans duurder. Acer lijkt kwalitatief wel steeds beter te worden. Maar goed deze merken discussie is vaker gevoerd en men wil liever niet een discussie over merken in dit topic hebben (vandaar ook mijn korte uitleg hierover). Daarvoor kan een ander topic worden gestart.
Voor wat de wensen zijn lijkt mij ook deze Acer Timeline erg goed, wel is extra garantie bijkomen aan te raden. Het zou al kunnen vanaf ~40 euro en dan ga je van 1 jaar carry in naar 2 jaar pick up and return.
Persoonlijk zie ik Sony een stuk hoger op de ladder staan dan Acer, maar de Sony's zijn ook doorgaans duurder. Acer lijkt kwalitatief wel steeds beter te worden. Maar goed deze merken discussie is vaker gevoerd en men wil liever niet een discussie over merken in dit topic hebben (vandaar ook mijn korte uitleg hierover). Daarvoor kan een ander topic worden gestart.
Toch even heel kort een opmerking: Sony maakt wel degelijk zeer goede laptops, maar daar hoort de CS nou net niet bij. Dat is een gewoon plastic ding.
Acer gaat een aangepaste 3810T lanceren, speciaal om de kosten te drukken.
Deze versie heet de 3410T serie, zie ook deze bron.
Hij beschikt over een Celeron 723, wat natuurlijk helpt met besparen. Hij heeft wel 3gb ram.
Voor de rest lijkt hij veel op zn grotere broer.
Prijs is onder de 500€.
Deze versie heet de 3410T serie, zie ook deze bron.
Hij beschikt over een Celeron 723, wat natuurlijk helpt met besparen. Hij heeft wel 3gb ram.
Voor de rest lijkt hij veel op zn grotere broer.
Prijs is onder de 500€.
Of je daar nou blij van moeten worden
499,- is een leuke prijs, maar in feite leg je dat neer voor een huge ass netbook gezien de Celeron 723 niet veel beter presteert dan z'n Atom-broertjes en z'n Nano-vriendje. De TDP van Celeron M 723 is bijna het dubbel van de Core 2 Solo SU3500, daar ga je niet op vooruit.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 03-07-2009 18:01 ]
Acer gaat nog een 3810T lanceren maar dan onder de Packard Bell vlag. Hij heet daar de butterfly.
Ik vind het qua design wat gewaagder dan de 3810T, in positieve zin.
http://www.packardbell.nl...et-LX.BAN0X.005-1778.html
http://www.packardbell.nl...et-LX.BAN0X.005-1778.html
Waarom raad je dat aan? Gewoon omdat het niet veel extra kost of ... ?Regeneration schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:10: ...
...
Inderdaad, je krijgt voor weinig relatief veel service terug. Verder wordt een laptop toch wel gemiddeld meer dan 1 jaar gebruikt en lijkt me de pick up and return service veel makkelijker dan een carry in. Je hoeft niet je laptop in te pakken en te versturen / langs brengen. Ze komen hem gewoon ophalen, waarbij je dan ook zeker weet dat ze hem ontvangen. En bij carry in moet je als het goed is ook zelf de eventuele verzendkosten betalen. En dat allemaal voor 40 euro lijkt me een goede deal. Het geeft ook meer zekerheid, als er iets mis gaat heb je iig 2 jaar pick up and return garantie.mie9iel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:54:
[...]
Waarom raad je dat aan? Gewoon omdat het niet veel extra kost of ... ?
Je eens met Regeneration. Voor maar 40 euro is het de moeite waard.
Helemaal mee eens, de Butterfly s ziet er imo erg mooi uit:Philflow schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:48:

Nog wat extra informatie gevonden (pdf!):
EasyNote_Butterflys_NL_BE.pdf
Packard_Bell_EasyNote_Butterflys_Whiz_final.pdf
Ben erg benieuwd wanneer dit model in de winkel ligt. De pdfjes spreken elkaar toch tegen kwa levertijd:
De EasyNote Butterfly s zou op de belgische markt komen in de loop van september.
De EasyNote Butterfly s is in Europa beschikbaar vanaf eind juni.
Spanje:Resinman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:01:
De EasyNote Butterfly s zou op de belgische markt komen in de loop van september.
De EasyNote Butterfly s is in Europa beschikbaar vanaf eind juni.
PackardBell S-EV-150SP - LX.BAN0X.001:
- Intel Core 2 Solo SU3500 / 1.4 GHz
- Chipset Mobile Intel GS45 Express
- 4GB DDR2 SDRAM
- 320 GB - Serial ATA-150
- 13.3" TFT 1366 x 768 ( WXGA )
- Intel GMA 4500MHD Dynamic Video Memory Technology 5.0 hasta 1244MB compartido
- Batería 6 celdas Ion de litio 5600 mAh
- Cámara Integrada 1.3 megapíxeles
- Microsoft Windows Vista Home Premium
€559,- Direct leverbaar.
Duitsland:
Modell: Butterfly S EC 100GE
- Display: 13,3" (1366x768) LED Backlight
- CPU: Intel Core 2 Solo SU 3500 (1,4 GHz)
- RAM: 3 GB DDR2
- Grafik: Intel GMA 4500 MHD shared bis zu 765MB mit HDMI
- Festplatte: 320 GB HDD SATA
- opt. Laufwerk: nein
- Cardreader: 5 in 1 (SD/MMC/MS/MS-Pro/xD)
- WebCam: 1,3 Megapixel Web Cam
- Sound: Dolby Sound Room (integr. Speaker + Mikrofon)
- Maus: Integrated Touchpad
- USB: 4 x USB 2.0
- LAN: 10/100 LAN Ethernet
- WLAN: 802.11b b/g/n WiFi
- Akku: 6 Cell Lion ( 5600 mAh), Batterielaufzeit bis zu 7 h
- Farbe: Silber und weiss
- Abmessungen: 322mmx228mmx27.8mm
- Gewicht: 1.8 Kg
- Betriebssystem: MS Windows Vista Home Premium
€599,- Levertijd: 3 dagen
- Modell: Butterfly S FC-120GE
- Display: 13,3" (1366x768) LED Backlight
- CPU: Intel Core 2 Solo SU 3500 (1,4 GHz)
- RAM: 4 GB DDR3
- Festplatte: 500 GB HDD SATA
- Grafik: ATI Radeon 4330 mit 512MB VRAM mit HDMI (Hybrid-Grafik)
- WebCam: 1,3 Megapixel Web Cam
- Bluetooth: Bluetooth 2.1
- Sound: Dolby Sound Room (integr. Speaker + Mikrofone)
- USB: 3 x USB 2.0
- LAN: 10/100 LAN Ethernet
- WLAN: 802.11 a/g/ n WIFI"
- Maus: Integrated Touchpad
- Akku: 6 Cell Lion ( 5600 mAh), Batterielaufzeit bis zu 8 h
- Cardreader: 5 in 1 (SD/MMC/MS/MS-Pro/xD)
- Abmessung: 322mmx228mmx27.8mm
- Gewicht: 1.8 Kg
- Betriebssystem: MS Windows Vista Home Premium
- vorinstallierte Software: MS Works, Nero Essential OEM, Norton Internet Security 2009 (90 Tage Trial ), incl. Antivirus,Firewall,Privacy Controll, Anti Spam, Smart Restore Recovery, Recovery Tool
- Herstellergarantie: Pick up & Return, 24 Monate
€ 699,- Levertijd: 3 weken
Edit: De Intel Core 2 Duo SU9400 met ATI Radeon HD4330 (Option) & Hybrid Grafik mit Chipsatz GPU en 500 GB HDD SATA moet € 900,- gaan kosten.

Meer foto's hier: link
[ Voor 6% gewijzigd door Resinman op 04-07-2009 10:42 ]
Leuk nieuws over de Asus 1101HA: overklokken kan eenvoudig in de BIOS. "At that setting, the Intel Atom Z520 processor, which normally runs at 1.33GHz will run at 1.73GHz."
http://www.liliputing.com...rclocked-by-15-to-32.html
http://www.liliputing.com...rclocked-by-15-to-32.html
Inderdaad mooi. Mooie rondingen ook.
900,-? Nu ben ik niet in to the thin-and-light maar ik vind dat een boel geld voor zo'n stukje notebook. Nu kost de X340 met SU3500 ook zo'n 720,- en als je die tegenover bovengenoemde notebook plaatst is 900,- nog een acceptabel bedrag.
Neemt niet weg dat in m'n achterhoofd de gedachte blijft steken dat ik voor 900,- ook de nieuwe Sony Vaio VGN-FW41E/H in huis heb. Die mag dan groter zijn en het minder lang uithouden op een accu, deze is toch wel een bonk krachtiger.
Neemt niet weg dat in m'n achterhoofd de gedachte blijft steken dat ik voor 900,- ook de nieuwe Sony Vaio VGN-FW41E/H in huis heb. Die mag dan groter zijn en het minder lang uithouden op een accu, deze is toch wel een bonk krachtiger.
Die dingen moet je niet eens vergelijken, een 13" vergelijken met een 16" die waarschijnlijk 2x zo zwaar is heeft geen zin, want dat zijn totaal andere doelgroepen. Als jij liever die 16" hebt, dan moet je die vooral nemen, maar voor die prijs heb je ook veel betere laptops op dat formaat.DaMarcus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:48:
900,-? Nu ben ik niet in to the thin-and-light maar ik vind dat een boel geld voor zo'n stukje notebook. Nu kost de X340 met SU3500 ook zo'n 720,- en als je die tegenover bovengenoemde notebook plaatst is 900,- nog een acceptabel bedrag.
Noem ze maar dan.. Koop ik ze gelijk, want voor 900,- heb je echt niet zulke performance!Hahn schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:52:
maar voor die prijs heb je ook veel betere laptops op dat formaat.
Tevens zegt DaMarcus dat je voor dat geld OOK een mooie Sony Vaio kan kopen.
Hij geeft een mooi notebook alternatief wat waarschijnlijk 33x zo krachtig is voor hetzelfde geld

Waarmee hij doelt op de (absurd) hoge prijzen voor netbook / thin-and-light achtige notebooks.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ah, ik had niet naar de videokaart gekeken, die is wel netjes, maar de processor is niet bepaald bijzonder. En €900 is vrij duur voor zo'n ding, maar die laptops koop je voor het formaat en het gewicht, niet voor de performance. Als performance belangrijk is voor je dan moet je niet eens bij dit soort laptops kijken eigenlijk.
CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:56:
[...]
Hij geeft een mooi notebook alternatief wat waarschijnlijk 33x zo krachtig is voor hetzelfde geld
offtopic:
als je de FW vergelijkt met een desktop van 900 euro gaat hetzelfde verhaal op...ultraportables zijn duurder dan normale laptops, laptops zijn duurder dan desktops
als je de FW vergelijkt met een desktop van 900 euro gaat hetzelfde verhaal op...ultraportables zijn duurder dan normale laptops, laptops zijn duurder dan desktops
Dus?
Voor een laptop die iedereen owned in dat prijssegment?
Een T6400 / 4GB RAM / 500GB HDD / Chiclet toetsenbord / 1600x900 scherm / BluRay drive en 'n 4650...
900,- is duur voor zo'n ding
Voor de rest distantieer ik me even van dit topic, vind dat de huidige 12" en 13" laptops allemaal 1 pot nat zijn.
Binnenkort komt Zepto met een 11,1" laptopje evenals een 13" model, hopelijk zit daar wat aparts bij
Een T6400 / 4GB RAM / 500GB HDD / Chiclet toetsenbord / 1600x900 scherm / BluRay drive en 'n 4650...
900,- is duur voor zo'n ding

Voor de rest distantieer ik me even van dit topic, vind dat de huidige 12" en 13" laptops allemaal 1 pot nat zijn.
Binnenkort komt Zepto met een 11,1" laptopje evenals een 13" model, hopelijk zit daar wat aparts bij
[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 04-07-2009 11:06 ]
Verwijderd
Die netbooks zijn zo idd niet echt goedkoop.
Wat ik eigenlijk mis, maar dat is niet in deze draad.
Normale notebook bijv 15.6 inch of hoger
geen dvd lezer/writer.
lichtgewicht.
led scherm
zuinige processor
denk dat er ook wel behoefte aan is.
geen dvd lezer/writer.
lichtgewicht.
led scherm
zuinige processor
U vraagt, wij draaien: Asus UX50
Maar goed, het topic gaat juist over compacter 12-13" notebooks. 15,6" mag dan wel licht zijn, de omvang is nog steeds groot om overal er bij te pakken zoals in de bus en past derhalve ook niet in het topic. Maar die discussie hebben we al eerder gevoerd hier.
Maar goed, het topic gaat juist over compacter 12-13" notebooks. 15,6" mag dan wel licht zijn, de omvang is nog steeds groot om overal er bij te pakken zoals in de bus en past derhalve ook niet in het topic. Maar die discussie hebben we al eerder gevoerd hier.
Vind het wel een beetje vreemd dat deze Butterfly gebruikt maakt van DDR2 geheugen i.p.v. DDR3 zoals in elke Acer Timeline. Wellicht zijn het nog kleine foutjes op de website. Maar op de Packerd Bell site staat hij ook met DDR2 geheugen. Niet dat dit nu zoveel verschil gaat maken in prestaties en/of gebruik, dat niet.Resinman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:09:
[...]
Spanje:
PackardBell S-EV-150SP - LX.BAN0X.001:
- 4GB DDR2 SDRAM
Duitsland:
Modell: Butterfly S EC 100GE
- RAM: 3 GB DDR2
Edit: ook is het gewicht hoger (1,8 kg) dan die van de Acer timeline (1,6), dat lijkt me iets minder.
Edit
Die 900 euro is een richtprijs waar webshops bijna altijd onder zitten. Zoals de pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810TG-944G50N is het Acer model met een SU9400 en een HD4330. Zoals je ziet is hij slechts een paar dagen in de pricewatch met een vanafprijs iets boven de 800 euro. Wellicht dat dit al een ander beeld geeft. Daarnaast kan de prijs na een paar weken ook nog verder zakken.DaMarcus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:48:
Dit neemt niet weg dat ik ook vind dat dit model aan de dure kant is. De pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N met de SU9400 en Intel GMA 4500MHD is te koop voor iets minder dan 700 euro, waarbij je ook iets van de HDD moet inleveren voor een verschil meer dan 100 euro. Die meerprijs voor het model met de HD 4330 en iets meer GB op je HDD vind ik persoonlijk ook aan de hoge kant. Dan zou ik eerder voor het model zonder HD 4330 gaan dan met de HD 4330.
Hier deel ik eerder de mening van Hahn en Philflow. Je zit met andere doelgroepen te vergelijken, maar begrijp me niet verkeerd ik begrijp heel goed wat je bedoel.Neemt niet weg dat in m'n achterhoofd de gedachte blijft steken dat ik voor 900,- ook de nieuwe Sony Vaio VGN-FW41E/H in huis heb. Die mag dan groter zijn en het minder lang uithouden op een accu, deze is toch wel een bonk krachtiger.
Deze laptop verslaat inderdaad iedereen in dat prijssegment op prestaties, maar niet alle op compactheid en een laag gewicht. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet blij dat je voor compactheid en een laag gewicht een meerprijs voor moet betalen, maar ik vind het wel te verantwoorden (hoewel dit wel verschil per model, zie bijvoorbeeld uitleg hierboven van mij over het SU9400 met en zonder HD4330).CLB schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:02:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoewel ik nog wel wat sceptisch ben naar de prijzen ervan.Binnenkort komt Zepto met een 11,1" laptopje evenals een 13" model, hopelijk zit daar wat aparts bij
[ Voor 66% gewijzigd door Regeneration op 04-07-2009 12:17 ]
Verwijderd
Ik denk dat 16 inch en lichtgewicht gewoon niet samen gaat.Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:35:
Die netbooks zijn zo idd niet echt goedkoop.
geen dvd lezer/writer.
lichtgewicht.
led scherm
zuinige processor
offtopic:
lichte 15.6" laptops: Acer 5810T, MSI komt met diverse 15" X540 ofzo. Asus UX50 weegt 2.6kg.
lichte 15.6" laptops: Acer 5810T, MSI komt met diverse 15" X540 ofzo. Asus UX50 weegt 2.6kg.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 04-07-2009 12:23 ]
eerder in dit topic vroeg ik om wat advies voor een laptop voor mijn vriendin, en we zijn vandaag naar de lokale computer winkels geweest en weer wat kennis ingewonnen. we waren eerst onder de indruk van de sony cs serie, maar door dit topic zijn we nu uit gekomen op de acer timeline 14 inch laptop. we denken eraan om deze bij komplett te bestellen zodat we hem hier in delft kunnen afhalen. link bedankt voor jullie advies!
*knip*, die vraag stel je maar in een nieuw topic in Processord, Moederborden en Geheugen
[ Voor 75% gewijzigd door GENETX op 04-07-2009 23:50 ]
Weet iemand al wanneer de HP Pavilion dv2z in NL uitkomt?
Je kan em al tijden bestellen in de VS, sinds vorige maand.
Maar niemand heeft het over een NL release.
Je kan em al tijden bestellen in de VS, sinds vorige maand.
Maar niemand heeft het over een NL release.
Ik haalde 'm hier in dit topic alleen even aan omdat Hahn wel veel meer betere laptops kon opnoemenRegeneration schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:52:
Deze laptop verslaat inderdaad iedereen in dat prijssegment op prestaties, maar niet alle op compactheid en een laag gewicht. Begrijp me niet verkeerd ik ben ook niet blij dat je voor compactheid en een laag gewicht een meerprijs voor moet betalen, maar ik vind het wel te verantwoorden (hoewel dit wel verschil per model, zie bijvoorbeeld uitleg hierboven van mij over het SU9400 met en zonder HD4330).
Ben ook erg benieuwd naar de hardware / innovaties die ze zullen brengen..Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoewel ik nog wel wat sceptisch ben naar de prijzen ervan.
Zepto kennende hebben ze wel vaak 'aparte dingen' (bijvoorbeeld beste 14" gaming notebook met dockingsupport)
Excuses.DNS666 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:25:
[mbr]*knip*, die vraag stel je maar in een nieuw topic in Processord, Moederborden en Geheugen[/mbr]
Ik zag dat de laptop meer dan regelmatig hier was langsgekomen.
Vandaar dat ik hem hier stelde.
Thanks. Gelijk gelezen natuurlijk. Wat me opvalt is vooral de aanwezigheid van een DVD drive en het gewicht 1.78kg.Resinman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:50:
Review ASUS U20A, een YouTube filmpje en een aantal prijzen bij Nederlandse shops.
Dit topic is gesloten.