Toon posts:

Thuisserver met hoofdtaak transcoding

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een kleine thuisserver (zuinig,stil) gaan bouwen wat vooral mijn mediacenter (playstation 3) moet gaan voorzien van media. Momenteel "served" een wat oudere notebook maar deze slaagt er niet in om snel en vloeiend te transcoden. Parren en rarren gaat ook heel erg langzaam. De nieuwe moet dit absoluut snel kunnen.

Nu is mijn vraag welke OS en welke proc/mob ik daarvoor het beste kiezen kan? Het budget is ong. 500 EUR.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 22:19 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Niet ver verwijderd van jouw topic:

Nieuwe Zuinige Server (discussie)

Ik weet zeker dat ze je daar verder kunnen helpen :)

één is geen, twee is één

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Nieuwe Zuinige Server (discussie) dus ;)

Dit topic is gesloten.