Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/2107/brutallegendbanner.png

Box Art

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalbattle.com/wp-content/uploads/2009/06/brutallegend.jpg

Details

Plot

Brütal Legend vertelt het verhaal van Eddie Riggs (vernaamd naar Eddie the Head, mascotte van Iron Maiden, en Derek Riggs, degene die hem bedacht), 's werelds beste roadie bij 's werelds slechtste heavy-metal band.

Het spel begint op een avond voor een gig. Tijdens het tunen van een gitaar gebeurt er een ongeluk waardoor Eddie begint te bloeden. Bloed sijpelt op zijn gesp die een vervloekt amulet blijkt te zijn Ormagöden "The Fire Beast, Creamator of the Sky and Destroyer of the Ancient World". Ormagöden ontwaakt en transporteert Eddie naar een door Nordische mythen en Heavy Metal gebaseerd alternatief verleden waar demonen de mensheid hebben verslaafd. Eddie komt erachter dat deze fantasy wereld is gecreëerd door een oud ras genaamd de Titans die aanwijzingen en amuletten op deze wereld hebben achtergelaten waar demonen noch de mensheid kaas van hebben gegeten. Alleen door Eddie's roadie-skills kunnen deze worden ontcijferd om zo die wijsheid te gebruiken.

Developer

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/fb/Doublefinelogo.svg/230px-Doublefinelogo.svg.png

Nu klinkt bovenstaand plot enorm cheesy, en dat is het ook, maar als je verder onderzoek pleegt blijkt dat deze titel wordt gemaakt door Double Fine Productions, de ontwikkelstudio van niemand minder dan Tim Schäfer. De man verantwoordelijk voor geniale Lucasarts titels als Monkey Island, Day of the Tentacle, Grim Fandango en, de door zijn eigen ontwikkelstudio gemaakte, Psychonauts. Met dit in het achterhoofd kan het niet anders dan deze titel een originele aanpak heeft waarin humor met een hoofdletter H zal worden geschreven.

Cast
  • Eddie Riggs, ingesproken door Jack Black,
  • Kill Master, ingesproken door Motörhead's Lemmy Kilmister,
  • General Lionwhyte/Baron, ingesproken door Judas Priest's Rob Halford,
  • Rima, ingesproken door The Runaway's Lita Ford,
  • Guardian of Metal, ingesproken door Ozzy Osbourne,
  • Doviculus, Emperor of the Tainted Coil, ingesproken door Tim Curry.
  • Killer (secondary missions), ingesproken door Brian Posehn
  • Mortercannon operator, ingesproken door Kyle Gass

Soundtrack
  • 3 Inches of Blood - Deadly Sinners
  • 3 Inches of Blood - Destroy The Orcs
  • Accept - Fast As A Shark
  • Angel Witch - Angel Witch
  • Anthrax - Metal Thrashing Mad
  • Anvil - March of the Crabs
  • Anvil - Tag Team
  • Apostasy - Sulphur Injection
  • Bishop of Hexen - A Serpentine Grave
  • Bishop of Hexen - The Somber Grounds of Truth
  • Black Sabbath - Children of the Grave
  • Black Sabbath - Symptom of the Universe
  • Black Sabbath - Never Say Die
  • Brocas Helm - Cry of the Banshee
  • Brocas Helm - Drink the Blood of the Priest
  • Budgie - Breadfan
  • Budgie - Zoom Club
  • Candlemass - Witches
  • Carcass - No Love Lost
  • Cloven Hoof - Nightstalker
  • Children of Bodom - Angels Don’t Kill
  • Coroner - Skeleton on your Shoulder
  • Cradle of Filth - Her Ghost in the Fog
  • Crimson Glory - Queen of the Masquerade
  • Dark Fortress - Insomnia
  • Dark Tranquility - Cathode Ray Sunshine
  • Deathstars - Blitzkrieg
  • Def Leppard - Rock of Ages
  • Dethklok - Mermaider
  • Diamond Head - Am I Evil?
  • Dimmu Borgir - Progenies of the Great Apocalypse
  • Dokken - Mr. Scary
  • Dragonforce - Through the Fire and Flames
  • Emperor - Thus Spake The Nightspirit
  • Enslaved - Frost
  • Enslaved - Loke
  • Firehouse - Overnight Sensation
  • Girlschool - Bomber
  • Iced Earth - When the Night Falls
  • Iced Earth - Pure Evil
  • In Flames - Goliaths Disarm Their Davids
  • Judas Priest - Battle Hymn
  • Judas Priest - The Hellion/Electric Eye
  • Judas Priest - Leather Rebel
  • Judas Priest - One Shot At Glory
  • Judas Priest - Painkiller
  • Kabbage Boy - Girlfriend
  • KMFDM - Free Your Hate
  • KMFDM - Rip The System
  • King Diamond - Cremation
  • King Diamond - Welcome Home
  • Kiss - God of Thunder
  • Lita Ford - Betrayal
  • Marilyn Manson - Beautiful People
  • Manowar - Die For Metal
  • Manowar - The Dawn Of Battle
  • Mastodon - Crack the Skye
  • Mastodon - Oblivion Instrumental
  • Megadeth - High Speed Dirt
  • Megadeth - Tornado of Souls
  • Metal Church - Metal Church
  • Michael Schenker - Group Assault Attack
  • Ministry - Stigmata
  • Ministry - Thieves
  • Mirrorthrone - So Frail
  • Motley Crue - Dr. Feelgood
  • Motley Crue - Kickstart My Heart
  • Motley Crue - Live Wire
  • Motorhead - Back at the Funny Farm
  • Motorhead - In the Black
  • Motorhead - Marching Off to War
  • Motorhead - We Are the Road Crew
  • Nitro - Machine Gun Eddie
  • Omen - The Axeman
  • Ostrogoth - Queen of Desire
  • Overkill - World of Hurt
  • Ozzy Osbourne - Believer
  • Ozzy Osbourne - Mr. Crowley
  • Ozzy Osbourne - Diary of a Madman
  • Prong - Snap Your Fingers, Snap Your Neck
  • Quiet Riot - The Wild and the Young
  • Racer X - Technical Difficulties
  • Racer X - Y.R.O.
  • Ratt - Lay It Down
  • Riot - Road Racin
  • Riot - Narita
  • Riot - Swords and Tequila
  • Rob Zombie - Superbeast
  • Rotting Christ - Ad Notics
  • Running Wild - Riding the Storm
  • Sanctuary - Battle Angels
  • Savatage - Hall of the Mountain King
  • Saxon - Wheels of Steel
  • Scorpions - Blackout
  • Scorpions - Holiday
  • Skeletonwitch - Soul Thrashing Black Sorcery
  • Skid Row - Youth Gone Wild
  • Slayer - Metal Storm/Face The Slayer
  • Slough Feg - Warriors Dawn
  • Static-X - Love Dump
  • Tenacious D - Master Exploder
  • Tenacious D - The Metal
  • Testament - For The Glory Of
  • Testament - More Than Meets The Eye
  • Tvangeste - Birth of the Hero
  • UFO - Rock Bottom
  • Whitesnake - Still of the Night
  • Wrath of Killenstein - Ignisis Dance

Brütal Thoughts with Jack Black

Video trailers

[table border=1 width=600 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr][td bgcolor=#aeaeae]
Previews / reviews
[/][/]
[tr][td bgcolor=#f0f0f0][/][/]

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 17-10-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Must buy voor mij dit jaar.

En aangezien ik nog nergens een startpost voor deze game heb gevonden zelf maar eentje aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 21:58

Schurem

Anytime, Anywhere

voor mij ook unconditional pre-order dit.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:15

Flotter

Pelipper!

De preview op de frontpage had mijn interesse ook al gewekt :)

Misschien leuk om een linkje naar die preview op te nemen in de topicstart, en verander dan Mötorhead ook gelijk even in Motörhead ;)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flotter schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:10:
De preview op de frontpage had mijn interesse ook al gewekt :)

Misschien leuk om een linkje naar die preview op te nemen in de topicstart, en verander dan Mötorhead ook gelijk even in Motörhead ;)
Done! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe video aan de TS gevoegd. Nu betreft het een 17 min. durende gameplay introductie m.b.v. het tutorial level en het commentaar van Tim Schaeffer. Krijg je een leuk idee van de hack&slash gameplay.

Ik vind trouwens dat de PR machine op volle toeren draait voor deze game. Tim Schaeffer is veelvuldig in filmpjes te zien en in interviews te lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 08-07-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:16
dit wordt voor mij de enige must buy van het jaar, al was het alleen al omdat tim nu ook eens een succesvolle (financieel gezien) game verdient ;)

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

deze en borderlands :P

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tim en Jack Black, klinkt als een duo dat niet kapot kan maar toch heb ik me twijfels bij de game, ik hoop dat het Hack Slash gedeelte niet snel gaat vervelen, misschien dat de weapon upgrades etc daar in helpen. Het hot-rod rijden lijkt me ook niet briljant, maar daar staat tegenover dat Tim garant staat voor een erg leuk en misschien wel spannend verhaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

lijkt mij een erg gaaf spel, kijk hier erg naar uit :) alleen die gitaar solo's zijn een beetje simpel als je Guitar Hero op Expert gewent bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, de heavy metal soundtrack is bekend gemaakt en ik heb deze toegevoegd aan de startpost. Het gaat om niet minder dan 108!!!! klassieke metaltracks.

Tevens nog een video toegevoegd waarin Tim Schäfer een Rubik's kubus oplost terwijl een blonde Australische stoot de tracklist opnoemt. 8)

Met al de vooruitschuivingen van games in Q4 van dit jaar moet Brutal Legend het gewoon goed gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Rocktober nadert, en als Tim Schafer fan begint het me toch heel erg te jeuken om een x360 of ps3 aan te schaffen :9

Ik heb de intro bekeken op IGN (misschien iets voor de startpost?), wat een super cool filmpje weer! *ongeduldig*

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De man verantwoordelijk voor geniale Lucasarts titels als Monkey Island, Day of the Tentacle,
mja, oude rotten die terug games maken garanderen niet een goed resultaat
Grim Fandango en, de door zijn eigen ontwikkelstudio gemaakte, Psychonauts.
...en dan was ik overtuigd _/-\o_ . En dan nog eens ingesproken (en gezongen hopelijk?) door Jack Black? Hoe kan dat nu slecht zijn?? Must buy inderdaad :)

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 21-09-2009 11:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Boeboe schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:47:
[...]

mja, oude rotten die terug games maken garanderen niet een goed resultaat

[...]

...en dan was ik overtuigd _/-\o_ . En dan nog eens ingesproken (en gezongen hopelijk?) door Jack Black? Hoe kan dat nu slecht zijn?? Must buy inderdaad :)
Het is geen ouwe rot die terugkeert, het is iemand die om de paar jaar een goeie game maakt :) En als je over een terugkeer wilt praten, dan was (het overigens zwaar ondergewaardeerde) psychonauts die terugkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Grim Fandango was OK (heb een hekel aan onlogische puzzels, moest het uitspelen met een walktrough op men schoot), maar van psychonauts heb ik echt enorm genoten. Als platformer misschien niet ZO bijzonder, maar het character design, de dialogen en de acteerprestaties waren gewoon AF en het ziet ernaar uit dat Brutal Legend die traditie ook weer hoog gaat houden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Boeboe schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:03:
Grim Fandango was OK (heb een hekel aan onlogische puzzels, moest het uitspelen met een walktrough op men schoot), maar van psychonauts heb ik echt enorm genoten. Als platformer misschien niet ZO bijzonder, maar het character design, de dialogen en de acteerprestaties waren gewoon AF en het ziet ernaar uit dat Brutal Legend die traditie ook weer hoog gaat houden :)
Grim Fandango had idd nogal wat problemen, maar het script, de karakters en de sfeer waren gewoon briljant! Dus de gameplay zou eventueel nog tegen kunnen vallen bij brutal legend, wat vaststaat zijn coole karakters, goeie humor en een leuk script. En de reviewers prijzen momenteel redelijk unaniem de gameplay, dus dat zal ook wel goed zitten :P

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heel leuke footage over de art in het spel :)
Ging er tegen nu geen demo beschikbaar zijn van het spel? Ik had opgevangen dat deze normaalgezien vorige week zou uitkomen maar dat ze een week uitgesteld was.

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49

CHeff

Allemaal gekkigheid

Hij stond voor gister de 23ste geplanned. Dus zou hij in principe vrijgegeven moeten zijn.

Vanavond maar eens kijken of ie er op staat. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd. :>

Update:
Hij is vandaag beschikbaar voor de X360 Gold members. Voor Silver members en op PSN wordt deze pas op 1 oktober gereleased.

Moet ik nog even wachten :'(

[ Voor 32% gewijzigd door CHeff op 24-09-2009 11:11 . Reden: Update ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Blijkbaar komt de demo pas op 1 oktober naar Europa, enkel Amerikaanse goldmembers kunnen hem al downloaden.
Heb de demo via de US marketplace gedownload (mijn gratis maand xbox live van mijn herstelling eens nuttig ingezet :)) en wat kan ik zeggen? Hij rockt Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a146/coleenbee/Rock_emoticon.gif. Je speelt de eerste 20 minuten van het spel en Jack Black is werkelijk zo'n prachtige toevoeging aan het spel. De dialogen zijn geniaal!

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 24-09-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-06 18:17
Boeboe schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:57:
Blijkbaar komt de demo pas op 1 oktober naar Europa, enkel Amerikaanse goldmembers kunnen hem al downloaden.
Heb de demo via de US marketplace gedownload (mijn gratis maand xbox live van mijn herstelling eens nuttig ingezet :)) en wat kan ik zeggen? Hij rockt [afbeelding]. Je speelt de eerste 20 minuten van het spel en Jack Black is werkelijk zo'n prachtige toevoeging aan het spel. De dialogen zijn geniaal!
Waarom moet amerika nou weer zo nodig voor getrokken worden? Hij komt toch overal tegelijk uit? Wat een lulkoek weer van microsoft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Ook ik was een beetje teleurgesteld dat de demo er voor Europa nog niet was. Nou ja, nog 3 dagen wachten dan maar :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Afbeeldingslocatie: http://cdn.buzznet.com/media/jj1//2009/09/black-vmas/jack-black-2009-mtv-vmas-01.jpg

Overmorgen de demo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mooi pak heeft Jack aan haha :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Demo is geweldig. Komt overeen met intromovie + deze trailer.

Ik vind het menu al geweldig.

Volgens mij is de demon uit de intro trouwens gebaseerd op

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ps9pD5HoyNA/Sjez0XKyagI/AAAAAAAABLo/uUDDsUncuAs/s320/c_horrorshow_400.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door qanar op 29-09-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Het lijkt een leuke game te worden, maar helaas is mijn najaar al bezet met uncharted2, demon souls, Asassins creed 2 en moder warfare 2. Ik verwacht dat ook dat deze game het niet heel goed gaat doen en snel in de budgetbak komt. Dan koop ik hem nog wel.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 11:30

Grannd

da Granndest

Zonde dat hij het idd op moet nemen tegen Uncharted 2, AC2, MW2 en al die andere games.
Hij komt nagenoeg tegelijkertijd uit met Uncharted 2, en Uncharted 2 krijgt toch echt de voorkeur bij mij.

Nu net de demo even gespeeld, geweldige metalatmosfeer, ik was een beetje huiverig dat Jack Black een beetje JB uit Tenacious D zou gaan spelen, inclusief ronduit kinderachtige opmerkingen soms maar dat viel me hartstikke mee, hij is geknipt voor de rol.
De graphics zijn soms goed, maar lijken soms toch een beetje onafgewerkt, gelukkig maakt de sfeer en de stijl een hele hoop goed.
Ook kwa gameplay zat het allemaal wel snor, speelde goed.
Echt zonde dat hij tegelijk met Uncharted 2 uit komt, als er een maandje tussen zou hebben gezeten zou ik hem meteen gekocht hebben, nu moet hij ff wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Hij komt nagenoeg tegelijkertijd uit met Uncharted 2, en Uncharted 2 krijgt toch echt de voorkeur bij mij.
Je gaat een random shooter echt voorrang geven aan dit spel? Ik heb het reeds in een ander topic gezegd, maar dit spel gaat dezelfde richting uit als psychonauts uit op deze manier, omdat mensen simpelweg geen goede games meer kunnen apprecieren (zoals tevens in een ander topic gepost: Zero Punctuation omschrijft mijn sentiment perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

Willybubba

Nut up or shut up.

Nouuuuu.... Uncharted 2 zou ik nou ook weer geen random shooter noemen hoor :P

Ik heb dan wel geen PS3 maar de beide Uncharteds zijn samen met de prijsdaling toch een reden om ernstig over de aanschaf van zo'n apparaat na te denken...

On that note, Brutal Legend is uiteraard al besteld. Vanavond de demo checken :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:54

Grozno

acts without consequence!

Uncharted 2 haal ik wel een keer 2e hands, dit spel moet ik direct hebben :)

Ten minste als de demo bevalt, deze staat in de US PSN-store (nog ff voor de duidelijkheid).

[ Voor 39% gewijzigd door Grozno op 01-10-2009 09:24 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ik kijk nu op marketplace (xbox) maar de demo is er nog niet helaas. ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Kaasje123 op 01-10-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Kick-Ass Awesome! _/-\o_

Must Have!

* Grozno is door z'n krachttermen heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Kaasje123 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:56:
Ik kijk nu op marketplace (xbox) maar de demo is er nog niet helaas. ;(
De demo zou in de loop van de dag beschikbaar moeten komen. Kijk anders voor de zekerheid eens of hij al voor iedereen downloadbaar is op de US store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

Ik ben ook een Tim Schafer aanhanger, zowel Sam & Max als Day of the Tentacle en natuurlijk Psychonauts gespeeld (Full Throttle en Grim Fandango overgeslagen) waren een heus genot om te spelen.

En ja, Uncharted 2 is vóór mij persoonlijk een 13 in een dozijn spel ook al is hij zo mooi en het een Romancing the stone/ Indiana jones verhaal heeft, Tim Schafer heeft tot nu toe originele verhalen geschreven, geen film kloon dus daardoor krijgt hij voorrang.

Grafisch is hij cartoony, maar ja dat waren alle Tim Schafer spellen, wil je realisme kijk je maar een goede film ;)

Wil je een goed geschreven computerspel, kies je voor Tim Schafer, hij is fucking nuts dus moet wel weer goed zijn....hehehehehe

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Demo staat nu ook op xbox live. Hier klikken om hem naar je xbox te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Sm0k3r schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:30:
Ik ben ook een Tim Schafer aanhanger, zowel Sam & Max als Day of the Tentacle en natuurlijk Psychonauts gespeeld (Full Throttle en Grim Fandango overgeslagen) waren een heus genot om te spelen.

En ja, Uncharted 2 is vóór mij persoonlijk een 13 in een dozijn spel ook al is hij zo mooi en het een Romancing the stone/ Indiana jones verhaal heeft, Tim Schafer heeft tot nu toe originele verhalen geschreven, geen film kloon dus daardoor krijgt hij voorrang.

Grafisch is hij cartoony, maar ja dat waren alle Tim Schafer spellen, wil je realisme kijk je maar een goede film ;)

Wil je een goed geschreven computerspel, kies je voor Tim Schafer, hij is fucking nuts dus moet wel weer goed zijn....hehehehehe
Persoonlijk zou ik uncharted nog wat langer laten liggen om alsnog full throttle en grim fandango te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ik ben hem aan het downloaden! Ben zeer benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Net even gespeeld! Vond de combat niet geweldig maar wel leuk :) up-teamen met mijn maatje lukte niet echt maar goed. Toch een paar keer goed zitten lachen :). Jammer dat ie voor 59 euro in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
MrVegeta schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:55:
Jammer dat ie voor 59 euro in de winkel ligt.
bij Amazon preorder 41€, bij gamehubs de ps3 versie (enige op site momenteel) 36€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-07 11:30

Grannd

da Granndest

Boeboe schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:17:
[...]Je gaat een random shooter echt voorrang geven aan dit spel? Ik heb het reeds in een ander topic gezegd, maar dit spel gaat dezelfde richting uit als psychonauts uit op deze manier, omdat mensen simpelweg geen goede games meer kunnen apprecieren (zoals tevens in een ander topic gepost: Zero Punctuation omschrijft mijn sentiment perfect)
Je weet duidelijk niet waar je over praat als je denkt dat op het moment dat ik Uncharted 2 verkies boven Brütal Legend dat ik geen smaak heb voor goede games?
Tuurlijk, ga je gang als je Brütal Legend tot het niveau 'cultklassieker' wil verheffen voordat de game nog uit is, maar ik zeg nergens dat ik Brütal Legend géén goeie game vind of dat Uncharted 2 véél beter is.
Ga zo snel mogelijk Uncharted 1 spelen, met de wetenschap dat Uncharted 2 alleen maar beter kan worden dan het eerste deel met Naughty Dog aan het roer is het niet heel moeilijk om Uncharted 2 boven zo'n beetje alle games die de komende paar maanden te stellen als dé game die je moet spelen.

Het is alsof mensen mainstream games als Uncharted 2 en Assassin's Creed 2 al vermijden en afdoen als 'random shooter/adventure' omdat het mainstream games zijn en daarom minder 'echte goeie games', ja er zijn een hoop games die poep zijn en goed verkopen, maar sommige games verkopen gewoon veel omdat ze ongelofelijk goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Leuk :)

Jack Black doet 't ook goed, niet zo over the top als normaal.

"I shall now teach you of french kissing."

En dat menu, geniaal.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Voor de duidelijkheid: Gears of War/Killzone/Halo kunnen voor mij ook de hoogste boom in. Het gaat hem dan ook niet om cultstatus: Het is gewoon een oprecht advies om eens iets leuker te proberen dan weeral een shooter ;).

Op gametrailers is vandaag een Multiplayer tutorial filmpje opgedoken en het ziet er vrij complex uit: Een wat RTS-achtige uitdaging.

[ Voor 38% gewijzigd door boe2 op 01-10-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Prachtige demo, een spel die ik zeker ga kopen. En het menu is echt het mooiste menu die ik heb gezien, geniaal! :)

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

Hem hem ook maar besteld (eerste preorder ooit!) bij gamehubs. Als je de code GP5 invult krijg je nog 5% korting extra (€35.14), maar je moet dan wel via Paypal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:34
Wat een ophef en wat vind ik er weinig aan ;) Tis grappig (Jack) maar daar houdt het voor mij dan ook mee op. Schiet me niet neer want het is maar een mening, maar heel het vechtsysteem slaat nergens op imo. Beetje button bashen. Wat ik echt niet tof vind is de mix tussen oud en modern..iig niet in dit spel.

Had dan lekker die auto weggelaten en van mij part een acoustische gitaar. ben er klaar mee na het spelen van de demo. Het zal wel niet mijn type spel zijn dus voor de fans....

Veel plezier ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Sfeer is super, lekker vlotte vertelling, goede humor, mooie stijl. Wat betreft gameplay ben ik nog niet overtuigd. Het zal wel erg leuk zijn om te spelen, maar of het echt een goede game is weet ik nog niet.

Ik concentreer me eerst op Borderlands. Brutal Legend zal er zeker een keer komen, misschien als budget, of als ik overtuigd raak koop ik 'm alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Als dit spel later uit is denk ik dat ik het wel aanschaf. Moet wel metal blijven.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brütal demo.

Heb er speciaal voor mijn koptelefoon opgezet om helemaal in het metalsfeertje gezogen te worden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XCwexKmGqjI]

Speel of krijg de varkensgriep! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 04-10-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik volg deze game al het ganse jaar, maar de demo heeft me jammer genoeg dit weekeinde niet kunnen overtuigen. Het metalsfeertje is geweldig, maar dat was wel al duidelijk zonder demo. De storytelling komt me heel chaotisch over. Ik heb in de demo totaal geen idee gekregen waar het nu over gaat en het gaat me allemaal wat te snel. Het tempo mocht van mij gerust wat lager. Ik krijg op die manier ook het idee dat deze game vrij snel uitgespeeld zal zijn. De combat idem: enorm snel en ik heb me voornamelijk met button bashing erdoor gewerkt. Je hebt ook niet meer dan twee types van vijanden om tegen te vechten wat heel mager is en me in de demo al repititef overkwam. Het design van de boss in de demo viel me ook enorm tegen; ik heb niets tegen een cartoony stijl (integendeel), maar die worm straalde totaal niets uit. Ook de manier om hem te verslaan (drie keer tegen zijn tong rijden) vond ik duf en de genadeslag (DECAPITATION!!!) zag er helemaal niet als een onthoofding uit, maar het hek viel gewoon in de polygonen van de worm naar omlaag. Technisch voelde deze game dan ook niet helemaal af aan.

Misschien komt het omdat ik op dit ogenblik nog Batman Arkham Asylum aan het spelen ben, want ik heb de indruk dat Arkham Asylum een heel wat hogere productiewaarde heeft dan Brutal Legend.

Nog even de reviews afwachten, want ik wil echt dat dit een topgame wordt. Hopelijk is het chaotische begin van het spel gewoon het begin en valt het met het verder spelen in zijn plooi. Hopelijk is het spel ook niet op 8 uurtjes uitgespeeld; dat verwacht ik ook niet van een game van Tim Schafer, maar toch maar even de reviews afwachten. En hopelijk komt er ook wat meer diversiteit in de vijanden en zitten er ook leuke bossfights in de game. Echt jammer dat de demo mij niet heeft kunnen overtuigen.

Afwachten maar.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Volgens mij is 't hele spel ook semi-free-roam-sandbox zeg maar, de demo is niks meer of minder dan de tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Willybubba schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:37:
Volgens mij is 't hele spel ook semi-free-roam-sandbox zeg maar, de demo is niks meer of minder dan de tutorial.
Zo'n gevoel had ik ook, dat het een tutorial was. Want kun je eigenlijk wel dood in de demo? Ik had niet het gevoel dat ik gewond was.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinigamiNL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 21:35
Hij heeft wat competitie, zoals MW2, AC2 en OPF2, maar ik vind Brutal Legend echt een geile game tbh.. Wie wil er nou geen metal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheKillingBean schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

Zo'n gevoel had ik ook, dat het een tutorial was. Want kun je eigenlijk wel dood in de demo? Ik had niet het gevoel dat ik gewond was.
Je kunt dood, "Brütal Defeat". Ik was eens met de hotrod onder zo'n poot blijven staan. Verder is de demo is gewoon het tutorial level van de game.

Geinig detail is dat het Double Fine logo steeds anders wordt "ingezongen". Bij de 3e keer de demo spelen was het Ozzy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
DarthDavy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:07:
Ik volg deze game al het ganse jaar, maar de demo heeft me jammer genoeg dit weekeinde niet kunnen overtuigen. Het metalsfeertje is geweldig, maar dat was wel al duidelijk zonder demo. De storytelling komt me heel chaotisch over. Ik heb in de demo totaal geen idee gekregen waar het nu over gaat en het gaat me allemaal wat te snel. Het tempo mocht van mij gerust wat lager. Ik krijg op die manier ook het idee dat deze game vrij snel uitgespeeld zal zijn. De combat idem: enorm snel en ik heb me voornamelijk met button bashing erdoor gewerkt. Je hebt ook niet meer dan twee types van vijanden om tegen te vechten wat heel mager is en me in de demo al repititef overkwam. Het design van de boss in de demo viel me ook enorm tegen; ik heb niets tegen een cartoony stijl (integendeel), maar die worm straalde totaal niets uit. Ook de manier om hem te verslaan (drie keer tegen zijn tong rijden) vond ik duf en de genadeslag (DECAPITATION!!!) zag er helemaal niet als een onthoofding uit, maar het hek viel gewoon in de polygonen van de worm naar omlaag. Technisch voelde deze game dan ook niet helemaal af aan.

Misschien komt het omdat ik op dit ogenblik nog Batman Arkham Asylum aan het spelen ben, want ik heb de indruk dat Arkham Asylum een heel wat hogere productiewaarde heeft dan Brutal Legend.

Nog even de reviews afwachten, want ik wil echt dat dit een topgame wordt. Hopelijk is het chaotische begin van het spel gewoon het begin en valt het met het verder spelen in zijn plooi. Hopelijk is het spel ook niet op 8 uurtjes uitgespeeld; dat verwacht ik ook niet van een game van Tim Schafer, maar toch maar even de reviews afwachten. En hopelijk komt er ook wat meer diversiteit in de vijanden en zitten er ook leuke bossfights in de game. Echt jammer dat de demo mij niet heeft kunnen overtuigen.

Afwachten maar.
Tja het is het eerste kwartiertje van het spel. Je kunt niet verwachten dat je meteen alles snapt en 10 vijand types tegenkomt (vreemd dat je dat probleem niet hebt met Batman en de 4 enemy types die in het hele spel zitten ;) )
De hoofdpersoon snapt er zelf ook nog niks van.... dus het snappen komt echt wel wanneer de hoofdpersoon ook achter het verhaal komt.

Verder is het inderdaad gewoon een tutorial, je leert hakken , gitaarzappen, blocken, sumonnen en autorijden, meer is de demo niet.

Ik vind tutorial demo's wel redelijk suf...., omdat tutorials altijd de saaiste minuten van een game zijn.....de Batman demo vond ik dus ook erg suf en had me juist een slechte indruk gegeven van de game..... terwijl het complete spel geweldig is!!
Ik ben niet blij met games waarbij de tutorial in de game gebakken zitten ipv een losse "training mode".
Vooral games met replay value, waardoor je meerdere keren door een suffe tutorial moet lopen.
Wat dat betreft doet de Gears of War serie dit het beste... aan het begin even een optie of je wil trainen of meteen actie.

Dit gezegd hebbende, doet brutal legend de tutorial wel met redelijk veel stijl...de getekende menu's zijn erg goed en de humor speelt zelfs door in de menu's.

Ik ben wel erg geinteresseerd geworden in het eindproduct.... vooral omdat ik hoor dat het ook wat RTS elementen gaat bevatten, ik ben benieuwd hoe dit gaat werken en of het spel leuk blijft voor meerdere uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Touché met de vergelijking met de Arkham Asylum demo. Je hebt overschot van gelijk en de demo van Arkham Asylum kon me ook niet 100% overtuigen, maar door de lovende reviews ben ik overstag gegaan en heb ik er geen spijt van gehad. Arkham Asylum is één van de beste spellen die ik in 2009 gespeeld heb.

Maar soit, het gaat hier over Brutal Legend. En als ik de demo van Brutal Legend vergelijk met die van Arkahm Asylum blijf ik toch vinden dat de productiewaarde van Brutal Legend me heel wat minder overkomt dan die van Arkham Asylum. Er zijn hier wel een aantal redenen voor. Ten eerste weet je in Arkham Asylum onmiddellijk wat er gebeurt en aan de hand is: de Joker ontsnapt en jij moet hem pakken. Klaar! In de demo van Brutal Legend komt me alles zo verward en chaotisch over. En hoewel ik het metal sfeertje enorm leuk vind, komt het ook niet 100% uit de verf zoals het zou moeten. Alle goeie grappen waar ik mee zou moeten lachen waren al prijsgegeven in trailers van de game. Het verhaal en de sfeer van Brutal Legend kon me dus nergens aangenaam verrassen en dat was nu iets waar ik enorm naar uitkeek, nog meer dan in Arkham Asylum, die me dan wel weer met de sfeer enorm verraste. Ten tweede krijg je inderdaad maar 4 types van tegenstanders in Arkham Asylum, maar ik vind het heel bevredigend om die tegenstanders op hun gezicht te kloppen met Batman. Diezelfde bevrediging ervaarde ik niet in Brutal Legend toen ik met mijn bijl tegenstanders aan het fileren was. En ten derde vind ik de presentatie van die eerste boss in Brutal Legend zo bedroevend laag. Eigenlijk vind ik de algemene presentatie van Brutal Legend te laag naar PS3/Xbox360 normen. En dat ligt niet aan de cartoony stijl want daar hou ik wel van. Het neerzetten van de juiste sfeer heeft hier ook mee te maken.

Misschien heeft het allemaal te maken met het feit dat ik al heel lang naar deze game uitkijk en dat mijn verwachtingen gewoon te hoog gespannen waren. En daar had voor mij ook Arkham Asylum een troef: tot voor ik de demo had gespeeld, had ik geen greintje interesse in het spel. Dit in tegenstelling tot Brutal Legend die me al interesseerde toen ik de allereerste iets over de game las (zonder er iets van gezien te hebben).

Voor mij wordt het dus voorlopig reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De bossfight was ook wel suf. Maar dat je in de demo van 20minuten nergens kon lachen omdat je het al in de trailers had gezien is natuurlijk een non argument. Er zitten natuurlijk nog veel meer leuke stukjes in.

Hoezo komt het chaotisch over? Jack is de beste roadie ooit! Maar hij voelt zich niet meer connected met de wereld van nu, de "rock/metal" van nu (mooi voorbeeld wanneer dat bandje gitaren ragt en dan opeens door heen scratchen). En "I belong in some other time". Hij voelt dat ie ergens anders is voor bedoelt.

Dan op één of andere magische manier reist hij naar een ander universum, een universum of metal. Doordat er bloed in zijn riem kwam, demon portal etc etc. Vanaf dat moment weet hij ook niet wat er gebeurt maar hij kan erg goed met een Axe overweg... dus daar zit wel meer achter.

Ik vond zelf de demo wel leuk. Speelde lekker makkelijk weg, en ja je kan buttonbashen maar combo's maken en dan ook nog samen met het meisje werkt veel leuker en beter en de besturing ging me ook nog goed af. Opzich scoor ik denk ik de game nog maar wil eerst graag weten hoeveel gameplay uren er inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qanar
preorder geplaatst @ Amazon (Ook preorder voor Fairytale Fights en Liberty City stories + een boek :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Buttonbashen kan, maar er zitten ook leuke combo's in. Zelf lock ik een tegenstander, zet ze vast met Clementine om er dan op in te hakken met de Separator. En dan heb je ook nog de grandslam combo.

Ben trouwens aardig benieuwd naar de puzzels want de 1e keer spelen had ik even niet door hoe ik die engines bij de gate omlaag kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:30

Sagat

Is pappa x2!

Zo herkenbaar....ik hou ook van metal, maar toch had ik geen vertrouwen in deze game (mede omdat ik Jack Black in zijn niet Tenacious D gebeuren vaak niet zo grappig vind).
Toch mede door de hype hier de demo gechecked. En ja, combat lijkt (eerste indruk uiteraard) beperkt, maar ik werd gewoon ontzettend blij van de game. Het totale speelplezier is gewoon hoger dan de som van de onderdelen.

Ik ga zeker nog reviews (en player ervaringen) in de gaten houden.
En omdat ik eigenlijk alleen maar games full price/non budget koop waarvan ik 100% zeker ben dat ik ze zeer veel ga spelen (recentelijk sf4....kan me de laatste game daarvoor niet herinneren) wil ik er op dit moment ook geen full price voor betalen. Maar misschien wel een gamehubs full price als zowel reviews en player ervaringen positief zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Sagat schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:43:
Zo herkenbaar....ik hou ook van metal, maar toch had ik geen vertrouwen in deze game (mede omdat ik Jack Black in zijn niet Tenacious D gebeuren vaak niet zo grappig vind).
Toch mede door de hype hier de demo gechecked. En ja, combat lijkt (eerste indruk uiteraard) beperkt, maar ik werd gewoon ontzettend blij van de game. Het totale speelplezier is gewoon hoger dan de som van de onderdelen.

Ik ga zeker nog reviews (en player ervaringen) in de gaten houden.
En omdat ik eigenlijk alleen maar games full price/non budget koop waarvan ik 100% zeker ben dat ik ze zeer veel ga spelen (recentelijk sf4....kan me de laatste game daarvoor niet herinneren) wil ik er op dit moment ook geen full price voor betalen. Maar misschien wel een gamehubs full price als zowel reviews en player ervaringen positief zijn.
Tja, de promotie leunt -begrijpelijk- nogal op de roem van Jack Black, maar toch zie ik het niet echt als een jack black vehikel. Ik koop het omdat het een Tim Schafer game is en omdat de setting me aanspreekt. Jack Black vind ik soms leuk, vaak irritant.

Maar het is een game over een over the top roady en metal liefhebber, en vanuit dat standpunt gezien is Jack wel een goeie keuze. Je noemt zijn niet tenacious D rollen, maar dit staat juist erg dicht bij Jabbles :P JB zijn beste rollen zijn nu eenmaal muziek gerelateerd (High Fidelity, Tenacious D, School of Rock) en die manische muziekliefhebberij vind ik wel bij dit karakter passen.

Ergo, mij lijkt Jack wel een leuke toevoeging, maar het maakt voor mij niet de game.

Overigens, zijn er al leuke pre-order aanbiedingen ergens? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

gamehubs.com voor 38 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mja, ik snap de hype niet echt. Als amateur metal-gitarist keek ik erg uit naar deze game en de sfeer etc. is erg herkenbaar en voelt als een perfect passende handschoen (ookal omdat ik zo oud ben dat het platenhoes staren etc. me bekend voorkomt ;)). Het probleem echter is dat dat niet het enige is dat een _game_ nodig heeft om goed te zijn. Het is nl. niet een film, maar een game, je moet iets doen, als player. En daar schort het aan hier.

De gameplay vond ik (afgaand op de demo, maar what else is there) echt heel saai en bovenal erg chaotisch. Noem me een domme ezel, maar toen mij gevraagd werd de poort te openen heb ik echt lopen zoeken hoe en wat maar kon de oplossing niet vinden, en dat terwijl je niet kunt springen dus het was echt TE voor de hand liggend, maar ik zag het niet, en heb toch echt heel veel games uitgespeeld al in mn leven.

Anyway, dat was dan nog tot daar aan toe en wellicht te wijten aan het feit dat ik de hint niet goed gelezen had bij de scene ervoor, wat wel erbarmelijk is is de besturing van de auto, zeker bij die 'boss fight'. Camera werkt al niet mee, maar die auto gaat alle kanten op, althans wanneer ik hem probeer te besturen. Erger nog dan in Alone in the dark.

Grafisch, sorry, erbarmelijk. Ik kan er niet bij dat men dit heeft goedgekeurd. Het kan wel zijn dat het 'cartoony' is maar het komt echt op me over alsof ik naar een PS2 game zit te kijken. Met zulke brakke gfx mag je wel 60fps verwachten, maar dat kreeg men niet voor elkaar bij EA. Tja.

Het is net als bij een Tim Burton film: zn fans komen al klaar wanneer ze de filmaffiche zien en raken niet uitgeluld over het werk zelf, maar als je er zonder roze bril op naar kijkt zijn de films vaak niet zo best als de fans willen doen geloven. Ik vrees voor Brutal legend dat de game op handen zal worden gedragen door de Tim Shafer fans en er geen kwaad / slecht woord aan gewijd zal worden, echter wanneer je er zonder roze bril naar kijkt blijft er toch minder over dan wat men je wil doen geloven. Althans, daar lijkt het op, gezien de kwaliteit van de demo. Niet aankomen met 'het is maar de tutorial', bij EA hebben ze de keuze gemaakt dit als advertorial te releasen, en dan is dat waar ze op worden afgerekend. Batman: AA's demo was iig dermate goed dat je meer wilde, je wilde verder gamen. Bij BL heb ik dat totaal niet, ondanks de metal-sfeer (het geluid is overigens, qua mixing en sterkte ook niet best).

Maar goed, anderen hebben wellicht een andere mening ;)

Wat zwaar gaat worden voor BL is de concurrentie van goede games. Ik zag boeboe Uncharted 2 afserveren als een random shooter, tja, ik kan het ook niet helpen dat je spijt hebt dat je je ps3 verkocht hebt, boeboe ;). Anyway, BL moet de concurrentie aan met die games en dat wordt zwaar. Het interessante daarbij is dat er 0.0 reviews zijn voor BL op dit moment. Zelfs niet 1 uit een magazine die toch vaak eerder zijn met reviews dan on-line media. Dat is OF een teken dat de game erg slecht is OF dat de reviewers het gewoon geen ruk interesseert. Beide zijn niet goed voor de aanloop naar de game's releasedate: de lame, niet-grappige filmpjes met jack-black die EA nu released zijn wellicht bedoeld om de hype op te krikken, maar IMHO halen ze juist de aandacht weg bij wat werkelijk telt: hoe is BL als 'game'? Is het leuke er na een uur wel af of vermaak je je er 20 uur mee?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat zwaar gaat worden voor BL is de concurrentie van goede games. Ik zag boeboe Uncharted 2 afserveren als een random shooter, tja, ik kan het ook niet helpen dat je spijt hebt dat je je ps3 verkocht hebt, boeboe . Anyway, BL moet de concurrentie aan met die games en dat wordt zwaar.
Waarom die persoonlijke aanval?
- Ik heb tevens Gears of War en Halo een paar posts later ook onder "random shooters" geklasseerd, maar daar heb je weer heel selectief overgelezen. Ik speel nu eenmaal geen shooters.
- Ik heb nog steeds mijn ps3 hier staan hoor :?

Eerlijk, waarom de persoonlijke uitval, wat heb ik ooit de ps3 aangedaan :?

[ Voor 18% gewijzigd door boe2 op 09-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Hoewel de demo er inderdaad grafisch niet geweldig uit zag ben ik toch wel heel benieuwd naar het hele spel. De multiplayer modus schijnt ook heel leuk te zijn bovendien zag je in het korte filmpje als je de demo uitgespeeld had heel wat andere vijanden.
Ik ben trouwens wel gewend om met x in plaats van met a te slaan in spellen (xbox360) dus nu heb ik een paar keer een heel groepje vijanden geroosterd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Tsjah, ebborazor, idem op de PS3: normale games gebruiken vierkantje om te slaan en X om te springen. In BL is het dus met X slaan en vierkantje om vijanden te electrocuteren met de gitaar. Soit, dat went wel, dat is het probleem niet.

En voor de rest ga ik 100% akkoord Efbe. Gisteren nog maar eens de demo doorgespeeld, maar nee, dit spel heeft het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DarthDavy op 09-10-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ik ben blij dat er iemand hier is die z'n mening zo goed onder woorden kan brengen, maar ik ben bang dat ik je toch echt een domme ezel moet noemen :+
Qua graphics ben ik het met je eens dat ze niet geweldig zijn, maar wat mij betreft hoeft dat ook niet. Zolang de graphics functioneel zijn en sfeer brengen in de game ben ik blij.
Gameplay vindt ik veel belangrijker dat dat vindt ik juist een sterk punt van deze game, samen met de humor en alle metal legendes.
Kritiek mag je van mij best hebben trouwens, is alleen maar goed (zolang het opbouwend is).
Ik denk trouwens niet dat Brütal Legend concurrentie heeft van andere 'goede' games, wel een kleine doelgroep ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Grozno op 09-10-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat Tim Schäfer op de doos. Vooral dat laatste is voor mij genoeg om 60 euro uit te geven. Misschien stom om daar blind op te vertrouwen maar sommige game-designers support ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:30

Sagat

Is pappa x2!

Ik vind wel dat EfBe een paar goede punten heeft:
Als de gameplay nog veel breder is dan de demo dan is dit idd gewoon niet handig
En geen reviews is vaak een slecht voorteken.

Het voordeel voor mij is dat is gewend ben te wachten op budget prijs verlangingen dus ik ga het wel zien.
En nogmaals, na het spelen van de demo had ik wel een positief gevoel.
Maar als ik een pre-order had zou ik toch wel wat twijfels hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vond de demo echt grappig en leuk om te doen. Grafisch vond ik de cutscenes in elk geval top, het gameplay gedeelte is gewoon aardig. Niet super, niet slecht. No way dat een PS2 dit zo scherp en vloeiend op het beeld krijgt.

Ik ben juist blij dat er een weer eens wat afwisseling is tussen al het shooter geweld. De doelgroep is inderdaad een stuk kleiner, het Metal thema moet je wellicht wat meer aanstaan. Ben zelf niet echt een Metal fan maar goede rockmuziek ben ik dol op. Ik moest af en toe denken aan de PS1 game Johhny Bazookatone (wie kent hem nog?) :)

De besturing van die hotrod vond ik weer juist best aardig. Ik heb het slechter gezien. Het openen van die gate had ik eigenlijk wel redelijk snel door.

Kijk uit naar deze game. Het is geen must-have voor me maar wel een game die ik zeker een keer zal halen over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Helaas geen xbox release :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:01
Anoniem: 31491 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:47:
Er staat Tim Schäfer op de doos. Vooral dat laatste is voor mij genoeg om 60 euro uit te geven. Misschien stom om daar blind op te vertrouwen maar sommige game-designers support ik gewoon.
Damn right. Ondanks de gebreken zal ik het ook onmiddellijk aanschaffen. Shure, de graphics zijn niet top notch, kan het geluid beter en is de controle soms 'meh' (de production values zijn ook veel lager dan de andere toppers die uit gaan komen). Maar je krijgt er een volledig uitgewerkte en unieke/orginele wereld voor terug.

Van Tim Shäfer heb ik enkel Psychonauts gespeeld. Ik heb dit aangeschaft op basis van één trailer die ik gezien heb. En tot op heden nog geen seconde spijt van gehad. Meer nog, het is een van de weinige PS2 games (mss de enige) waar ik een tweede keer aan begonnen ben.
Alles wat ik wil zeggen hierover heeft Yathzee gezegd in zijn review van vorig jaar. Wie dit spel gespeeld heeft, zal dit enkel beamen volgens mij.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Gamespot heeft een video/interview die ruim een uur duurt.

vééééél spoilers!!!!

http://www.gamespot.com/s...0091009&tag=topslot;img;1

erg tof, net gekeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 11-10-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Laatst online: 04-07 10:55
ik heb nu zo een uurtje erop zitten (xbox versie) moet zeggen dat de graphics me eigenlijk helemaal niet tegenvallen.
geluid is beter dan in de demo. voor metal fans is het eigenlijk verplichte kost (ook voor tim shafer fans ;) ) heel veel leuke referenties naar de metal scene.

het intro filmpje voor het start menu is erg leuk gedaan (wat minder leuk voor de jack black haters).

tot nu toe een heel erg leuk spel en toch anders dan ik had verwacht, ik had er weinig over gelezen en wist dus ook niet dat je "headbangers" verzamelde om samen met jou te vechten. wat je dus ook in de Multiplayer mode moet tegen andere moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wut? Waar is hij al te koop? Balen dat morgen de winkels dichtzijn :(

(en wtf, waar blijven de reviews dan?)

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 11-10-2009 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Spel is pas vanaf donderdag in NL te koop (dinsdag US)

Xbox versie is al te downloaden :X

[ Voor 43% gewijzigd door Ike. op 11-10-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ike. schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:26:
Spel is pas vanaf donderdag in NL te koop (dinsdag US)

Xbox versie is al te downloaden :X
Te downloaden als in illegaal of als on demand?

Hmm laat maar een retorische vraag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het feit dat zelfs reviewers het nog niet hebben (of in ieder geval nog niet mogen publiceren) mag je ervan uitgaan dat dit een "speciale" versie is die door MS zelf "gelekt" is (zoals in het verleden al gebeurd is). Zelfs als dat niet het geval is zal je xbox live activiteit ongetwijfeld opvallen. Ik ga er niet teveel woorden meer aan vuilmaken, maar het zet een glimlach op mijn gezicht om te weten wie bij de whiners gaat zijn bij de volgende banronde van microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 11-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Laatst online: 04-07 10:55
Boeboe schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:53:
Het feit dat zelfs reviewers het nog niet hebben (of in ieder geval nog niet mogen publiceren) mag je ervan uitgaan dat dit een "speciale" versie is die door MS zelf "gelekt" is (zoals in het verleden al gebeurd is). Zelfs als dat niet het geval is zal je xbox live activiteit ongetwijfeld opvallen. Ik ga er niet teveel woorden meer aan vuilmaken, maar het zet een glimlach op mijn gezicht om te weten wie bij de whiners gaat zijn bij de volgende banronde van microsoft.
reviewers hebben het lijkt me allang als de winkel versie 13 oktober al uit komt.... zullen er alleen nog niet over mogen schrijven ;) denk ook niet dat microsoft een speciale versie uitbrengt als 3 dagen later de officiële uit is.... meestal doen ze dat weken van te voren ;)

ik zal niet bij de whiners zitten, daarvoor weet ik te goed waarmee ik bezig ben en wat er evt. zou kunnen gebeuren. daarnaast heb ik ook nog een unmodded xbox dus risico loop ik niet echt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Donnie Darko op 11-10-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
waarom zou een publisher nou publicatie van reviews tegenhouden? Je wilt toch al weken van tevoren dat gamers weten dat je game 9+ scoort? Dat praat rond, mensen gaan elkaar de game aanprijzen want hij scoort erg hoog. Nu weet niemand de review scores, ja bij het uitkomen 'wellicht', maar de logica ontgaat me. Op 1 uitzondering na: als de reviews 7-tjes zijn (op de bekende cheerleaders na dan) dan levert het juist nadeel op.

Iets zegt me dat EA niet zoveel vertrouwen had in review scores. dat daargelaten, waarom je je als journalist slaafs aan een embargo houdt begrijp ik ook niet. Immers: dat zegt dan weer genoeg over je integriteit: wel een reviewcijfer achterhouden want de publisher wil het niet, maar dan wel eerlijk een 6 geven ipv een 9? kom nou.

[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 11-10-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Waarom je je aan een embargo zou houden? Misschien omdat je volgende keer ook een review exemplaar wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
DarkX schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:37:
Waarom je je aan een embargo zou houden? Misschien omdat je volgende keer ook een review exemplaar wil?
heh, ja publishers gaan geen review explemplaar naar sites als IGN, gamespot etc. sturen.... maar goed, we wachten maar af. Ik heb toch geen tijd voor BL, eerst Uncharted en Demon souls uitspelen, en dan is het onderhand kerst volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Volgens mij is 't spel al verkocht bij bepaalde ketens in de VS, daar zal de gelekte ook wel vandaan komen.

Mijne staat iig in de pre-order te wachten op donderdag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

ik zit er echt aan te denken om voor een aantal games een ps3 te kopen waaronder deze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Net even gegoogled en ziehier (een van) de eerste review(s):

http://xbox360.ign.com/articles/103/1033952p1.html

*edit* en een tweede

http://xbox360.ign.com/articles/103/1030770p1.html

[ Voor 25% gewijzigd door Zamalan op 12-10-2009 12:28 ]

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
valt me niet tegen, die 9.0 score bij IGN, maar gezien de videoreview is de game eigenlijk anders dan de demo je doet geloven. Ook het woord 'repetitive' klinkt niet positief (met AC1 en GTA4 nog in het achterhoofd). Maar goed, dat moet iedereen maar voor zich uitmaken. Ik verschuif um wel naar het lijstje 'later wellicht ' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

offtopic:
dat je op voorrand al beslist hebt om het spel slecht te vinden was wel al duidelijk, maar je hoeft het niet steeds te herhalen hoor :p

Dat zijn enorm goede reviews moet ik zeggen. Geen verrassingen daar, we wisten dat het spel ook RTS elementen ging bevatten. Als ik de review goed interpreteer zal er ook weer massas te verzamelen zijn, in Psychonauts was je ook wel een tijdje zoet met de extras :)

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 12-10-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan

Zamalan

Whine Connaisseur

Na het lezen van de review zit ik ook even te denken of ik hem full price koop of tweedehands. Vooral het feit dat het kort is valt me tegen.

En er komen zoveel goeie games uit :(

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reviews aan de TS toegevoegd. Ik ben niet zo'n internetreviewlezer dus welke sites moet ik ook in de gaten houden?

Gamespot filmpje laat ik weg, teveel spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
net de demo gespeeld. Deze wordt een knaller denk ik hoor ... lekkere humor, nice move, brutaal, en zoals iemand al zei : "hier word ik vrolijk van"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Brutal Legend isn't quite perfect and there is room for improvement (it's a little short, side quests are repetitive...)
En dan toch nog een 9 geven. IGN is toch niet altijd te vertrouwen.

Momenteel op metacritic een 8.9. Toch maar nog wat meer reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Mwah. Isn't quite perfect -> 9 klopt aardig imo.

Maarja, ik zie 't komende donderdag wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Willybubba op 13-10-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

DarthDavy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:18:
[...]

En dan toch nog een 9 geven. IGN is toch niet altijd te vertrouwen.

Momenteel op metacritic een 8.9. Toch maar nog wat meer reviews afwachten.
9 wil toch zeggen erg goed maar niet perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan

Zamalan

Whine Connaisseur

Actiontrip review:
http://www.actiontrip.com...0/brutallegend.phtml?3901
HIGHS
Art style straight out of a Frank Frezetta painting, great voice acting, expressive facial animations, good humor though out most of the game;

LOWS
Can be short if you stick to the main story only, grunts can be confusing if battling the same faction in the strategic missions, vehicle controls take some practice for people who are used to a keyboard and mouse.
DarkX schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:30:
[...]
9 wil toch zeggen erg goed maar niet perfect?
Wanneer heb jij ooit eens een review gezien waar minder dan 6 werd gegeven? Negeer gewoon het nummer en lees wat er geschreven staat. Iets wat de reviewer een punt voor zou aftrekken kan iemand anders dan weer gamebreaking vinden, en nog iemand anders had het nog niet eens opgemerkt. Die scores zijn zo subjectief als ze groot zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Zamalan op 13-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zamalan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:35:
Actiontrip review:
http://www.actiontrip.com...0/brutallegend.phtml?3901

Wanneer heb jij ooit eens een review gezien waar minder dan 6 werd gegeven? Negeer gewoon het nummer en lees wat er geschreven staat. Iets wat de reviewer een punt voor zou aftrekken kan iemand anders dan weer gamebreaking vinden, en nog iemand anders had het nog niet eens opgemerkt. Die scores zijn zo subjectief als ze groot zijn.
Dat is waar, de puntenschaal is totaal scheef, maar het gezeik over de punten vind ik nog vermoeiender. Als een gehypte game uit een bekende serie 'maar' een 8,5 krijgt dan gaan de fanboys over de zeik. Andersom gaan mensen die deze game niet hoog inschatten miepen dat een 9 te hoog is als er ook maar enige kritiek op is.

Review zijn idd niet objectief, je kunt het beste een aantal lezen en zelf beoordelen of de genoemde min en pluspunten voor jou wel of niet meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Game mania verkoopt Brutal Legend al. Net gekocht :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ike. op 13-10-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40

The Zep Man

🏴‍☠️

Zamalan schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:35:
[...]

Wanneer heb jij ooit eens een review gezien waar minder dan 6 werd gegeven?
Ik zie het al: jij leest geen bladen zoals de PC Gameplay. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ga de demo ook is bekijken, ben alleen bang dat ik geen enkel aspect van deze game serieus kan nemen, dus kopen wordt het waarschijnlijk niet. Sowieso een game gebaseerd op heavy metal achtige shit.. Ik heb zo mijn twijfels, ongeacht of de gameplay vet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

* Grozno steekt Brütal Legend disc in PS3 :)

Update van 256 MB :(

@hierboven, ik ben met hieronder. Doordat de game zichzelf niet al te serieus neemt is het juist goed :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grozno op 13-10-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

bram1984 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:37:
Ik ga de demo ook is bekijken, ben alleen bang dat ik geen enkel aspect van deze game serieus kan nemen, dus kopen wordt het waarschijnlijk niet. Sowieso een game gebaseerd op heavy metal achtige shit.. Ik heb zo mijn twijfels, ongeacht of de gameplay vet is.
Euh. Klopt. Het is een humoristische game, serieus nemen zou een hele slechte zaak zijn. Maar wat is dan het probleem :?

Of moet elke game serieus/evil/hardcore zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Jeuj, verstuurd. Morgen gamen.

DECAPITATIOOOOOON!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Ow yeah, ik heb een leger headbangers :P
De eerste mini-boss is inmiddels ook down, niet al te moeilijk nog.

Leuk detail is hoe het spel je laat weten waar je heen moet rijden, maar dat mogen jullie zelf uitvinden.

Pagina: 1 2 Laatste