(natuuurlijk) niet... licentie/support... wie betaalt dat?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:30:
Ben overigens wel benieuwd of er een (gratis of voor lage prijs) upgrade naar Windows 7 komt.
Ik neem aan dat de TU/e ook gewoon 'n deal heeft met ma3d? Je moet ff wat langer wachten, maar dan kun je 't dus ook gewoon gratis gebruiken zolang je blijft studeren.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:30:
Ben overigens wel benieuwd of er een (gratis of voor lage prijs) upgrade naar Windows 7 komt.
Op de site van TU Delft staat het volgende:Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:30:
Upgrade naar Windows 7
Vanwege de introductie van Windows 7 in het najaar van 2009 biedt HP een gratis upgrade aan van Windows Vista Business naar Windows 7. Lees het persbericht voor meer informatie over dit aanbod.
Voor deelnemers van het laptopproject houdt dit concreet in dat de degenen, die het high end model hebben aangeschaft, in aanmerking komen voor deze upgrade. Het basismodel heeft namelijk Windows Vista Home als besturingssysteem, waarvoor het aanbod niet geldt.
Voor de bezitters van het basismodel, die toch willen upgraden naar Windows 7, blijft de mogelijkheid om deze upgrade via IVL aan te schaffen. Exacte prijs hiervan is nog niet bekend. Naar verwachting is dit ongeveer € 20,-.
Wil je in aanmerking komen voor deze upgrade, zorg dan zelf voor de aanmelding bij HP.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Kan iemand bevestigen dat de TU/e ook een licentie van MA3D heeft? Ik kan daar namelijk alleen maar Panda anti-virus downloaden als ik inlog met mijn 06-nummer
(edit: studentnummer, weet niet of het voor ieder jaar begint met 06
)
[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_Razor op 03-08-2009 14:16 ]
dat begint met het jaar waarin je voor het eerst ingeschreven bent.. bij mij is het nl een 02 nummer (met een s ervoor.. anders een 05)Dutch_Razor schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:16:
Kan iemand bevestigen dat de TU/e ook een licentie van MA3D heeft? Ik kan daar namelijk alleen maar Panda anti-virus downloaden als ik inlog met mijn 06-nummer(edit: studentnummer, weet niet of het voor ieder jaar begint met 06
)
[ Voor 3% gewijzigd door donzz op 03-08-2009 18:07 . Reden: nog eens nagedacht ]
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Ik ben in 08 ingeschreven
Overigens kun je schijnbaar wel Windows Server van dreamspark halen, via surfspot. (inloggen met je S nummer) En dan die vervolgens naar een Vista converteren.
dit is de tas van vorig jaar: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TEB02Coeluh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:52:
Welke targustas krijgen we?
maar dan zit er nog een TU logo op.
Vista enterpriseCoeluh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:52:
Welke vista is 't?
Ik heb de laptop nu sinds maandag in mijn bezit. Tot zover werkt hij naar behoren en zo ontzettend veel sneller dan mijn NEC Versa P520, maar dat was ook wel te verwachten.
Mmm daar ga ik niet mee rondlopen danstefanos1990 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:14:
[...]
dit is de tas van vorig jaar: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TEB02
maar dan zit er nog een TU logo op.
Wait and see. Ik vind zelf deze tas perfect. Ik denk dat als je de tas daadwerkelijk hebt je er wel anders over gaat denken.Coeluh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:24:
[...]
Mmm daar ga ik niet mee rondlopen danPak m'n eastpak wel
@Roelke:
Als Lenovo een auto over een Thinkpad T400s durft te laten rijden zonder problemen, durf ik er wel op te staan hoor
Ter info: een vrachtwagen van 13 ton was wel funest voor de T400s, en zelfs toen viel de schade nog meer (display, rest was nog intact).
Daarnaast zijn 8 Thinkpad modellen officieel 'military-grade rugged', waaronder de X200 modellen, de X301, en de T400.
Als Lenovo een auto over een Thinkpad T400s durft te laten rijden zonder problemen, durf ik er wel op te staan hoor
Daarnaast zijn 8 Thinkpad modellen officieel 'military-grade rugged', waaronder de X200 modellen, de X301, en de T400.
Launching containers into space
Verwijderd
Ik heb 3 jaar geleden mijn bachelor gehaald en pas ingeschreven voor een masters extension. Ik heb 3 jaar geleden geen laptop gehaald was toen een of ander bagger ding wat ik te duur vondt ipv een Dell i8600 welke ik nogsteeds heb en goed werkt maar ben toe aan een nieuwe dus ga ik lekker gebruik maken van deze regelling.
Had eerst een 16 inch ding van Dell op het oog met led display en ingebouwde wwan kaart enzo. Ben er nogsteeds niet over uit trouwens, of ik betaal iets meer en heb een lappie volgens mijn eigen specs of ik betaal die 700 euro en heb een lappie met super specs op bepaalde punten en weer wat minder op andere, vooral het scherm en de 770m kaart vindt ik toch wat minder.
Wat voor mij wel belangrijk is, is die wwan. Gebruik nu een usb stick maar het zou fijn zijn als dat allemaal in de laptop is ingebouwd. Ik zie wel op de HP website dat de EliteBook 8530w een optie voor wwan heeft maar of die achteraf ingebouwd kan worden (zoals bij Dell) dat weet ik niet. Als ik even op ebay zoek (hp wwan) dan kom ik alleen maar de SIERRA MC8775 WWAN kaart tegen.
Kan iemand die de laptop al heeft even onder kijken of er een apart luikje zit voor die wwan kaart? Heeft iemand het al gedaan trouwens? Ik weet nog van 3 jaar geleden dat als je iets aan je laptop wilde doen je naar het NSU moest en die wilde wel eens moeilijk doen met upgrades. Iemand al geprobeerd het NSU zover te krijgen om er een wwan in te proppen?
/edit:
Heb onderhand gevonden dat het gaat om de HP UN2400 kaart welke ongeveer 150 dollar kost op ebay. Of hij achteraf ingebouwd kan worden weer ik nogsteeds niet.
/nog een edit:
Ik ben er onderhand uit. De wlan en wwan kaarten zitten op heelerg andere plaatsen. De wwan zit onder het luikje en de wlan onder je toetsenbord. Je kan zelf de wwan kaart erbij plaatsen. Zie instrucite filmpje van HP.
http://h20464.www2.hp.com...48-4212-9A06-3FF8E456DBA7
Het gaat inderdaad om de HP un2400 kaart met als partnumber 483377-002, bij HP kost hij 150 euro ex. btw. Op ebay kost hij 150 dollar.
http://h10010.www1.hp.com...0363-3788189-3788196.html
Nu nog er even zeker van zijn dat de antenne kabels in de laptop erin zitten dan is het helemaal top. Een vrijwilliger die even het luikje van de wwan kaart open haalt en kijkt of de antenne kabels er al inzitten?
Had eerst een 16 inch ding van Dell op het oog met led display en ingebouwde wwan kaart enzo. Ben er nogsteeds niet over uit trouwens, of ik betaal iets meer en heb een lappie volgens mijn eigen specs of ik betaal die 700 euro en heb een lappie met super specs op bepaalde punten en weer wat minder op andere, vooral het scherm en de 770m kaart vindt ik toch wat minder.
Wat voor mij wel belangrijk is, is die wwan. Gebruik nu een usb stick maar het zou fijn zijn als dat allemaal in de laptop is ingebouwd. Ik zie wel op de HP website dat de EliteBook 8530w een optie voor wwan heeft maar of die achteraf ingebouwd kan worden (zoals bij Dell) dat weet ik niet. Als ik even op ebay zoek (hp wwan) dan kom ik alleen maar de SIERRA MC8775 WWAN kaart tegen.
Kan iemand die de laptop al heeft even onder kijken of er een apart luikje zit voor die wwan kaart? Heeft iemand het al gedaan trouwens? Ik weet nog van 3 jaar geleden dat als je iets aan je laptop wilde doen je naar het NSU moest en die wilde wel eens moeilijk doen met upgrades. Iemand al geprobeerd het NSU zover te krijgen om er een wwan in te proppen?
/edit:
Heb onderhand gevonden dat het gaat om de HP UN2400 kaart welke ongeveer 150 dollar kost op ebay. Of hij achteraf ingebouwd kan worden weer ik nogsteeds niet.
/nog een edit:
Ik ben er onderhand uit. De wlan en wwan kaarten zitten op heelerg andere plaatsen. De wwan zit onder het luikje en de wlan onder je toetsenbord. Je kan zelf de wwan kaart erbij plaatsen. Zie instrucite filmpje van HP.
http://h20464.www2.hp.com...48-4212-9A06-3FF8E456DBA7
Het gaat inderdaad om de HP un2400 kaart met als partnumber 483377-002, bij HP kost hij 150 euro ex. btw. Op ebay kost hij 150 dollar.
http://h10010.www1.hp.com...0363-3788189-3788196.html
Nu nog er even zeker van zijn dat de antenne kabels in de laptop erin zitten dan is het helemaal top. Een vrijwilliger die even het luikje van de wwan kaart open haalt en kijkt of de antenne kabels er al inzitten?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 22:12 ]
Toevallig ben ik vandaag bij NSC langs geweest om te vragen of die WWAN er ingebouwd kan worden. Maar daarover zou ik pas over 2 weken terug gemaild worden omdat ze dat helemaal moeten bespreken met monteur etc. (NSC sleuteld niet zelf aan de hardware).
Ik hoop overigens dat ik geen garantie zegels breek als ik die module erin zet. Tenmindste ze zullen voor de assemblage van die WWAN module wel weer geld vragen omdat het geen garantie enzo is.
Ik zal aankomend weekend even voor je kijken of de antenne kabels er al in liggen.
Trouwens, nog even een vraag. Via HP kunnen we Windows 7 krijgen (voor een klein bedrag dacht ik). Nu met onze Vista Business licentie krijgen we Windows 7 Professional, maar maakt het nog uit voor de licentie of het 32 of 64 bit is? Op de licentie sticker staat daar niks over.
Maar daarover zal ik nog wel even met NSC mailen, ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop overigens dat ik geen garantie zegels breek als ik die module erin zet. Tenmindste ze zullen voor de assemblage van die WWAN module wel weer geld vragen omdat het geen garantie enzo is.
Ik zal aankomend weekend even voor je kijken of de antenne kabels er al in liggen.
Trouwens, nog even een vraag. Via HP kunnen we Windows 7 krijgen (voor een klein bedrag dacht ik). Nu met onze Vista Business licentie krijgen we Windows 7 Professional, maar maakt het nog uit voor de licentie of het 32 of 64 bit is? Op de licentie sticker staat daar niks over.
Science is the new religion
Verwijderd
nee, key is uitwisselbaarAdvanced Woods schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:37:Trouwens, nog even een vraag. Via HP kunnen we Windows 7 krijgen (voor een klein bedrag dacht ik). Nu met onze Vista Business licentie krijgen we Windows 7 Professional, maar maakt het nog uit voor de licentie of het 32 of 64 bit is? Op de licentie sticker staat daar niks over.
Bedoel je met wwan dat je via umts kunt internetten? want dan kun je net zo goed een pcmi kaartje halen, ik heb dat zo ook een tijdje opgelost met vodafoneAdvanced Woods schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:37:
Toevallig ben ik vandaag bij NSC langs geweest om te vragen of die WWAN er ingebouwd kan worden. Maar daarover zou ik pas over 2 weken terug gemaild worden omdat ze dat helemaal moeten bespreken met monteur etc. (NSC sleuteld niet zelf aan de hardware).
Waar haal je dat windows 7 verhaal vandaanTrouwens, nog even een vraag. Via HP kunnen we Windows 7 krijgen (voor een klein bedrag dacht ik). Nu met onze Vista Business licentie krijgen we Windows 7 Professional, maar maakt het nog uit voor de licentie of het 32 of 64 bit is? Op de licentie sticker staat daar niks over.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Hey toevallig zag ik in de TU Delft thread dat ze daar ook de 8530w hebben, iemand heeft al de wwan kaart ingebouwd en blijkbaar zaten de antennes er gewoon in.Advanced Woods schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:37:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32691904
Zou leuk zijn als het NSC het verder zou afhandellen ivm garantie enzo maar het is niet zo'n grote operatie dus het is iets wat je zelf heelerg makkelijk in 1 minuut kan doen al heb je 2 linker handen.
Met Vista was het zo dat je dezelfde sleutel voor zowel 32 als 64 bit kon gebruiken. Ik weet niet of ze dat doortrekken naar 7 maar gezien we er niks over gehoord hebben zal dat waarschijnlijk wel zo zijn. Dus ga er maar van uit dat de sleutel voor zowel 32 en 64bit geldig is.Trouwens, nog even een vraag. Via HP kunnen we Windows 7 krijgen (voor een klein bedrag dacht ik). Nu met onze Vista Business licentie krijgen we Windows 7 Professional, maar maakt het nog uit voor de licentie of het 32 of 64 bit is? Op de licentie sticker staat daar niks over.
Ja maar het voordeel van deze oplossing is dat de ontvanger en de simkaart in je laptop zitten dus je hoeft geen aparte stick met je mee te sjouwen. Plus nog het voordeel dat deze kaart ook een GPS ontvanger heeft ingebouwd, er zijn een paar apps op het net welke automatische de locatie van de laptop doorbellen als je hem kwijt (gestolen) bent.icecreamfarmer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:42:
Bedoel je met wwan dat je via umts kunt internetten? want dan kun je net zo goed een pcmi kaartje halen, ik heb dat zo ook een tijdje opgelost met vodafone
Bij MS natuurlijk, voor een klein bedrag krijg je de Windows 7 dvd thuis gestuurt alleen is het nog wel even afwachten of alle apps van het tue er wel op draaien en of het NSC niet moeilijk gaat doen.Waar haal je dat windows 7 verhaal vandaan
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 00:08 ]
Kijk hier en hier maar eens.icecreamfarmer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:42:
Waar haal je dat windows 7 verhaal vandaan
Maar even terug komend op die antennes, (ik kom m'n tweaker gevoelens niet inhouden en heb maar even een schroevendraaier gepakt). Ik zie een rode en blauw gemerkte antenne kabel lopen, en volgens die instructie filmpjes zijn dat de goede.
Dus kaartje erin en gaan.
En die SIM kaart lezer zit er ook in, althans een SIM kaart kan erin klikken, en lijkt ook wel over iets heen te gaan dat 'm uitleest.
edit, mosterd na de maaltijd.
Verwijderd
Jah dan is het goed, kaart kun je erbij plaatsen.Advanced Woods schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:08:
[...]
Kijk hier en hier maar eens.
Maar even terug komend op die antennes, (ik kom m'n tweaker gevoelens niet inhouden en heb maar even een schroevendraaier gepakt). Ik zie een rode en blauw gemerkte antenne kabel lopen, en volgens die instructie filmpjes zijn dat de goede.![]()
Dus kaartje erin en gaan.
En die SIM kaart lezer zit er ook in, althans een SIM kaart kan erin klikken, en lijkt ook wel over iets heen te gaan dat 'm uitleest.

Ik heb al iemand op ebay gevonden welke er 101 euro voor vraagt en dat is inclusief verzend kosten, hij moet dan wel uit china overkomen en dat duurt ongeveer een week.
Ik ben eigenlijk ook geïnteresseerd in een 7 upgrade maar dan wel een Engelse versie als het kan. Welke taal krijg je op je lappie geleverd trouwens?
/edit:
Ik lees net dit op de site van HP.
Aankoop bewijs? Zover ik weet krijg je die er niet bij, of jah niks officieels.HP heeft samengewerkt met derden om het optionele Windows® 7-upgradeprogramma van HP te ontwikkelen. Bestellingen worden geaccepteerd van 26 juni 2009 t/m 15 februari 2010. U dient het aankoopbewijs naar ons op te sturen. Het poststempel mag niet later zijn dan 1 maart 2010. U ontvangt uw Windows® 7-upgradekit nadat Windows® 7 op de markt is gebracht. Voor aanvullende informatie raden we u aan Belangrijke informatie over upgradenete lezen.
Als uw pc aan de vereisten voldoet, kunt u uw Windows® 7-upgradekit van HP bestellen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 00:19 ]
Ik zal het NSC nog even vragen naar aankoop bewijs, en wat hun prijs van die WWAN module is. Mogelijk zijn er nog wel meer mensen die er een willen, en kunnen ze er een paar bestellen en de prijs drukken.
De TU/e zet er zelf Vista Enterprise Engels overheen, want standaard word je laptop geleverd met Vista Business OEM, maar geen idee in welke taal en 32 of 64 bit. Ik gok trouwens of Engels 32 bit, want daarvan zit er ook een schijf bij dacht ik. Maar die dingen heb ik niet hier op m'n kamer liggen, dus dat kan ik ff niet zo snel zeker weten. Er zit trouwens ook een downgrade naar XP bij.
Geen idee btw hoe het zit met de TU/e programma's op Win 7, uit het Delft topic blijkt wel dat nog niet alles op 64 bit draait.
Maar zelf wil ik eerst een tijdje dualboot draaien om die problemen te ontlopen.
De TU/e zet er zelf Vista Enterprise Engels overheen, want standaard word je laptop geleverd met Vista Business OEM, maar geen idee in welke taal en 32 of 64 bit. Ik gok trouwens of Engels 32 bit, want daarvan zit er ook een schijf bij dacht ik. Maar die dingen heb ik niet hier op m'n kamer liggen, dus dat kan ik ff niet zo snel zeker weten. Er zit trouwens ook een downgrade naar XP bij.
Geen idee btw hoe het zit met de TU/e programma's op Win 7, uit het Delft topic blijkt wel dat nog niet alles op 64 bit draait.
Maar zelf wil ik eerst een tijdje dualboot draaien om die problemen te ontlopen.
[ Voor 68% gewijzigd door Advanced Woods op 07-10-2009 00:38 ]
Verwijderd
Volgens de HP site upgrade hij automatische naar een versie die gelijk is aan de versie die je er op hebt staan. Dus zelfde taal en zelfde bit operatie mode. Dus als je eerste 32bit had dan upgrade hij naar 32bit, 64 wordt dus weer 64. Er wordt meerdere malen gemeld dat een upgrade naar een andere versie niet mogelijk is.Advanced Woods schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:30:De TU/e zet er zelf Vista Enterprise Engels overheen, want standaard word je laptop geleverd met Vista Business OEM, maar geen idee in welke taal en 32 of 64 bit. Ik gok trouwens of Engels 32 bit, want daarvan zit er ook een schijf bij dacht ik. Maar die dingen heb ik niet hier op m'n kamer liggen, dus dat kan ik ff niet zo snel zeker weten. Er zit trouwens ook een downgrade naar XP bij.
Ik weet niet zeker hoe HP het precies heeft geregeld MAAR het zou best wel eens kunnen zijn dat als je de restore cd erin propt hij leuk vraagt welke taal een bit operatie mode je wilt hebben. Dus als je eerst even een system restore uitvoert en de 64bit versie erop zet en dan de upgrade dvd van 7 erin propt voor de upgrade dan moet je uiteindelijk 64bit krijgen.
Nogmaals het is allemaal theorie en afhankelijk van hoe HP het heeft geregeld.
Ik had reactie van het NSC:
Maar ja als er wel weer kosten aanzitten dan doe ik het liever zelf, en mocht ik dan eens aanspraak willen maken op de garantie dan haal ik die WWAN module er t.z.t. wel uit.
Heeft iemand ervaring op het gebied van hardware veranderen en daarna garantie aanspraak doen bij het NSC. De truc van het dan even snel omwisselen naar origineel toepassen?
Helaas zijn ze nou weer vergeten te vertellen of er ook kosten zitten aan die monteur. Want als het gratis is dan laat ik het mooi door de monteur uitvoeren, i.v.m. garantie behoud.Wat betreft de WWAN module. Via het Notebook Service Centrum kunnen er geen onderdelen worden besteld voor de notebooks.
Als je zelf extern de module aanschaft kan je bij ons langskomen en zal de reparateur dit onderdeel voor je plaatsen.
Zelf modificeren van de huidige configuratie is niet toegestaan, i.v.m. garantiebehoud.
De aankoopbon van de notebook kan je via het Studenten Service Centrum bemachtigen.
Maar ja als er wel weer kosten aanzitten dan doe ik het liever zelf, en mocht ik dan eens aanspraak willen maken op de garantie dan haal ik die WWAN module er t.z.t. wel uit.
Heeft iemand ervaring op het gebied van hardware veranderen en daarna garantie aanspraak doen bij het NSC. De truc van het dan even snel omwisselen naar origineel toepassen?
Verwijderd
Mjah je hebt het luikje toch al open gemaakt de kaart zelf erbij prikken is niet echt veel moeilijker. Als ze van plan zijn om er echt moeilijk over te doen dan kan die kaart ook binnen de kortste keren er uit. Persoonlijk zie ik niet in wat het bij plaatsen van een kaart te maken heeft met garantie, HP heeft immers op zijn eigen site instructie filmpjes staan (self service) over hoe je die er zelf bij kunt plaatsen.Advanced Woods schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:03:
Ik had reactie van het NSC:
Helaas zijn ze nou weer vergeten te vertellen of er ook kosten zitten aan die monteur. Want als het gratis is dan laat ik het mooi door de monteur uitvoeren, i.v.m. garantie behoud.
Maar met dit soort dingen is het altijd boxen tegen goliath en als de monteur of HP aanhoud dan kan het alleen opgelost worden met een rechtszaak of een bedreiging tot een rechtszaak. OM te voorkomen dat het zo ver komt, gewoon even die kaart eruit halen en het is klaar.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 09:23 ]
Ik ben vandaag bij het NSC geweest en die zeiden dat het in principe mogelijk is via HP voor ong. 20 euro administratiekosten een Windows 7 upgrade te bestellen. Maar dan had ik het aankoopbewijs nodig van de notebook die ik bij het STU moest halen. Daar waren ze er nog niet helemaal zeker van of zij aankoopbewijzen mochten verstrekken en heb ik een emailadres gekregen van degene die daarover gaat. Die moest ik mailen en dan zou ik het te horen krijgen als het bekend was. Er waren overigens al flink wat studenten bij het NSC geweest met dezelfde vraag.
Ik verwacht dat het wel gaat komen. Een medestudent heeft zijn notebook pas deze week opgehaald ivm. late levering en daar zat de windows 7 upgrade al bij.
Ik verwacht dat het wel gaat komen. Een medestudent heeft zijn notebook pas deze week opgehaald ivm. late levering en daar zat de windows 7 upgrade al bij.
Verwijderd
Ooooh ik heb de laptop ook nogsteeds niet, ik had wel aangegeven dat ik gebruik wilde maken van de regeling en had betaald maar op een of andere manier was de mijne niet besteld. Dus het kan goed zijn dat als ik hem heb, dat die upgrade erbij zit.
Wat raden jullie aan de 32bit of de 64bit?
Is er behalve die gig extra werkgeheugen nog een voordeel van de 64bit versie?
En zitten er ook nadelen aan de 64bit versie?
Dat is typisch een vraag die al duizenden keren op GoT is beantwoord, neem dus eens 'n kijkje bij de zoekresultatens-y-b schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:46:
Verwijderd
Zoals leftbank al zei moet je zelf de afwegingmaken of je klaar bent voor 64bit of niet. Om je een beetje op weg te helpen, tenzij je faculteit een speciale applicatie heeft maakt het voor de apps van het TU/e verder niks uit of je 32 of 64 bitter bent.s-y-b schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:46:
Verwijderd
Eindelijk, vandaag mijn lappie opgehaald. Er zat geen Windows 7 upgrade media bij en de laptop is gewoon geleverd met Vista Enterprise zoals bij alle andere lappie's.
Meteen bij het NSC gevraagd of ze Windows 7 installeren en daar konden ze mij melden dat ze op dit moment Windows 7 officieel nog niet ondersteunen en ook geen optie bieden voor een upgrade maar ze zijn wel bezig om te onderzoeken of dit eventueel kan.
Het upgrade programma van HP zelf konden ze niks over vertellen wel even op de site van HP gekeken. De persoon had twijfels of de upgrade wel zou werken omdat de upgrade alleen voor Home, Bussiness of Ultimate is en het TU/e installeert Enterprise waardoor het wel eens zou kunnen zijn dat de upgrade dvd die je krijgt weigert.
Er zat bij de laptop geen coupon voor een gratis upgrade, er zat wel een klein boekje bij waar (in meerdere talen) een verwijzing naar de volgende site in staat.
http://www.hp.com/go/windows7upgrade
Meteen bij het NSC gevraagd of ze Windows 7 installeren en daar konden ze mij melden dat ze op dit moment Windows 7 officieel nog niet ondersteunen en ook geen optie bieden voor een upgrade maar ze zijn wel bezig om te onderzoeken of dit eventueel kan.
Het upgrade programma van HP zelf konden ze niks over vertellen wel even op de site van HP gekeken. De persoon had twijfels of de upgrade wel zou werken omdat de upgrade alleen voor Home, Bussiness of Ultimate is en het TU/e installeert Enterprise waardoor het wel eens zou kunnen zijn dat de upgrade dvd die je krijgt weigert.
Er zat bij de laptop geen coupon voor een gratis upgrade, er zat wel een klein boekje bij waar (in meerdere talen) een verwijzing naar de volgende site in staat.
http://www.hp.com/go/windows7upgrade
is het iemand al gelukt om die gratis HP windows 7 update te krijgen?
Verwijderd
Ik heb al een tijdje contact met het NSC, STU en HP hierover. Het definitieve antwoord van het NSC is al volgt.
Dus alle instellingen t.b.v. WLAN, Domain, VPN, Exchange, Shared Folders, Printers, Active Directory, etc. moet je zelf doen en je hoeft dus geen hulp te verwachten van het NSC. Ik ben even later bij het NSC langs geweest om te vragen waar ik alle instellingen t.b.v. WLAN, Domain, Printers en Exchange kan vinden, in dat gesprek melden ze dat het NSC standaard de TU/e software CD terug zet als ze de laptop repareren. Dus als je lappie stuk is en ze repareren hem dan zul je hem altijd met Vista terug krijgen.
Trouwens om nog even terug te komen op de WWAN kaart van hierboven. Als je er zelf een WWAN kaart inzet en dan je laptop voor reparatie naar het NSC stuurt dan heb je een grote kans dat je die kaart kwijt raakt. Als de laptop goed stuk is dan ruilen ze laptop blijkbaar in voor een andere en sturen ze de kapotte op naar HP voor garantie. Als je kaart er dan nog in zit dan ben je die dus kwijt.
In het kort, van ons mag je er Windows 7 opzetten maar kom dan niet bij ons huilen als er iets fout gaat.Voor de HP 8530w kan je via HP gratis een Windows 7 upgrade kit bestellen.
http://h41112.www4.hp.com...upgrade-ba-rm-xx-p1/chev1
We ondersteunen het gebruik van Windows 7 niet, dit omdat we nog niet helder hebben of alle onderwijs applicaties functioneren in de Windows 7 omgeving.
Het zou kunnen dat je problemen ondervindt m.b.t. domain, email, printers, storage of iets dergelijks, maar dan ben je daar zelf verantwoordelijk voor.
Vertrouwen je voldoende te hebben geïnformeerd.
Dus alle instellingen t.b.v. WLAN, Domain, VPN, Exchange, Shared Folders, Printers, Active Directory, etc. moet je zelf doen en je hoeft dus geen hulp te verwachten van het NSC. Ik ben even later bij het NSC langs geweest om te vragen waar ik alle instellingen t.b.v. WLAN, Domain, Printers en Exchange kan vinden, in dat gesprek melden ze dat het NSC standaard de TU/e software CD terug zet als ze de laptop repareren. Dus als je lappie stuk is en ze repareren hem dan zul je hem altijd met Vista terug krijgen.
Trouwens om nog even terug te komen op de WWAN kaart van hierboven. Als je er zelf een WWAN kaart inzet en dan je laptop voor reparatie naar het NSC stuurt dan heb je een grote kans dat je die kaart kwijt raakt. Als de laptop goed stuk is dan ruilen ze laptop blijkbaar in voor een andere en sturen ze de kapotte op naar HP voor garantie. Als je kaart er dan nog in zit dan ben je die dus kwijt.
In het geval van die WWAN kaart is het sowieso aan te raden om die er uit te halen voor je überhaupt naar het NSC toegaat. Ik heb van een aantal ouderejaars al gehoord dat het NSC niet zo happig is op mensen die zelf hun laptop openhalen. Dus haal alles wat je eraan gesleuteld hebt eruit voor je je notebook inlevert bij het NSC (ook SSD's etc voor mensen die plannen die kant op hebben). En ohja, doe voorzichtig tijdens het installeren van hardware, schade wekt ook argwaan bij het NSC.
Nog even een ontwikkeling op het gebied van de HP Win 7 upgrade. Ik kreeg afgelopen vrijdag het volgende mailtje van het STU:
En zoals in de mail vermeldt ondersteunt het NSC voorlopig geen Win 7 (al heb ik ergens onder studenten het verhaal gehoord dat dat vanaf december zou komen, maar daar heb ik nog een hard hoofd in).
Nu heb ik daar zelf niet zoveel moeite mee, want voorlopig komt Win 7 toch een tijdje naast de Vista Enterprise install te staan zodat ik mooi de tijd heb om alles over te zetten.
En natuurlijk altijd de tip maak goede backups voordat je ingrijpende systeem veranderingen gaat doen.
Nog even een ontwikkeling op het gebied van de HP Win 7 upgrade. Ik kreeg afgelopen vrijdag het volgende mailtje van het STU:
Zo kun je dus mee doen met de HP Win 7 upgrade actie. Helaas vragen ze dan wel weer iets van ruim € 20, maar goed altijd goedkoper dan via Surfspot e.d.quote: STUBeste student,
Vanaf maandag 30 november kun je aan de balie van STU een “bewijs van betaling van notebook” ophalen waarmee je de upgrade van Windows 7 kunt verkrijgen.
Let wel dat je met een Windows 7-image geen ondersteuning hebt van het Notebook Service Centrum.
En zoals in de mail vermeldt ondersteunt het NSC voorlopig geen Win 7 (al heb ik ergens onder studenten het verhaal gehoord dat dat vanaf december zou komen, maar daar heb ik nog een hard hoofd in).
Nu heb ik daar zelf niet zoveel moeite mee, want voorlopig komt Win 7 toch een tijdje naast de Vista Enterprise install te staan zodat ik mooi de tijd heb om alles over te zetten.
En natuurlijk altijd de tip maak goede backups voordat je ingrijpende systeem veranderingen gaat doen.
Verwijderd
Op een paar dagen na is het al bijna december, ik hoor wel meer van dat soort sterke verhalen en denk niet dat er ook enige waarheid achter schuilt. Denk dat we op zijn vroegst tot Maart 2010 of misschien zelfs het volgende schooljaar moeten wachten.
Het STU zal waarschijnlijk zo'n zelfde restore DVD maken zoals je nu bij e laptop erbij kreeg maar dan met 7 erbij en het duurt eenmaal om die dingen te configureren en te maken.
Moest je nog iets speciaals meenemen van het STU of kon je zo een aankoopbewijs meekrijgen? Ik kreeg vandaag een mail van arvato of ik mijn aankoopbewijs wil uploaden, kan ik dat morgen meteen regelen.
Het STU zal waarschijnlijk zo'n zelfde restore DVD maken zoals je nu bij e laptop erbij kreeg maar dan met 7 erbij en het duurt eenmaal om die dingen te configureren en te maken.
Moest je nog iets speciaals meenemen van het STU of kon je zo een aankoopbewijs meekrijgen? Ik kreeg vandaag een mail van arvato of ik mijn aankoopbewijs wil uploaden, kan ik dat morgen meteen regelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 01:13 ]
Ik was al eerder bij het STU langs geweest, en toen ik het zojuist heb opgehaald lag het al klaar. Maar als je langs gaat bij het STU zonder dat je daar eerder was voor Win 7 dan weet ik niet of ze het zo voor je maken. Ik neem aan dat dat eerst weer uitgezocht moet worden voor verificatie etc. Maar dat hebben ze hopelijk wel in een dag geregeld.
Ik zag trouwens dat ze een typefout in mijn naam hadden gemaakt op het aankoopbewijs. Dus let daar even op als je 'm op haalt. Ik weet niet of HP daarover moeilijk gaat doen, maar dat zien we nog wel.
Edit: Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van HP upgrade, dat ik het geld over kan maken. Typefout heeft dus geen roet in het eten gegooid. (Ik heb trouwens aangegeven via bank overmaken te willen betalen).
Nog even ter info, het is een Duitse rekening aan het IBAN te zien, dus overmaken ook via IBAN
Het bedrag is € 24,90 btw
Ik zag trouwens dat ze een typefout in mijn naam hadden gemaakt op het aankoopbewijs. Dus let daar even op als je 'm op haalt. Ik weet niet of HP daarover moeilijk gaat doen, maar dat zien we nog wel.
Edit: Ik heb zojuist een mailtje ontvangen van HP upgrade, dat ik het geld over kan maken. Typefout heeft dus geen roet in het eten gegooid. (Ik heb trouwens aangegeven via bank overmaken te willen betalen).
Nog even ter info, het is een Duitse rekening aan het IBAN te zien, dus overmaken ook via IBAN
[ Voor 24% gewijzigd door Advanced Woods op 30-11-2009 17:31 . Reden: Nieuwe ontwikkelingen ]
Verwijderd
Gisteren mail gestuurd naar het STU, vandaag antwoord dat ik het morgen kan ophalen. Dat is mooi want de dinsdag heb ik toch altijd vrij.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 11:30 ]
Verwijderd
Gisteren Windows 7 op mijn oude laptop gezet en vandaag bezig geweest om van alles aan de gang te krijgen maar geen succes. Alleen WLAN settings kun je zo overnemen, VPN, outlook, printers, niks werkt.
ik heb uit een ander topic begrepen dat je beter vpn op de tu moet regelen dan zou het wel lukken.Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:47:
Gisteren Windows 7 op mijn oude laptop gezet en vandaag bezig geweest om van alles aan de gang te krijgen maar geen succes. Alleen WLAN settings kun je zo overnemen, VPN, outlook, printers, niks werkt.
Overigens vraag ik mij af hoe het nsc dat doet met mensen die zelf al een win7 laptop hadden
Verwijderd
Ik heb zojuist ook een mailtje ontvangen dat het aankoopbewijs goed is gekeurd maar ik kan verder niks terug vinden over een eventuele betaling. Er wordt op de account pagina ook niks gezegd over een betaling ofzo, alleen dat het wordt verzonden.Advanced Woods schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:20:
Als ik WLAN wil testen... dan ben ik toch op het TU? :-)icecreamfarmer schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:29:
ik heb uit een ander topic begrepen dat je beter vpn op de tu moet regelen dan zou het wel lukken.
Overigens vraag ik mij af hoe het nsc dat doet met mensen die zelf al een win7 laptop hadden
het probleem is dat die instellingen in Windows 7 totaal anders zijn, Als ik PPTP kies dan blijf hij hangen bij PPTP Mini wan poort activeren, ofzo, ik weet de totale melding niet meer.
Ja dat klopt, die info krijg je via de mail door.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:37:
Ik heb zojuist ook een mailtje ontvangen dat het aankoopbewijs goed is gekeurd maar ik kan verder niks terug vinden over een eventuele betaling. Er wordt op de account pagina ook niks gezegd over een betaling ofzo, alleen dat het wordt verzonden.
Even een opmerking nog: mijn verzend datum staat op 17 december. Geen idee waarom dat helemaal 2 weken moet duren maar goed. Om nu te zorgen dat ik met kerst Win 7 kan draaien heb ik het adres van mijn ouders ingevuld als verzend adres. Anders ligt het hier in Eindhoven 2 weken op m'n kamer te wachten.
Iemand enig idee in wat voor vorm het verzonden wordt? Grote envelop, of heel pakketje?
Verwijderd
Bij mij staat de verzend datum ook op 17 december. Lullige is dat ze order datum in Amerikaanse notering en verzend datum in Europese notering hebben staan maar dat even ter zeiden. Denk dat ze het gewoon in een envelop met aan de binnenkant bubbeltjes.Advanced Woods schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:58:
[...]
Ja dat klopt, die info krijg je via de mail door.
Even een opmerking nog: mijn verzend datum staat op 17 december. Geen idee waarom dat helemaal 2 weken moet duren maar goed. Om nu te zorgen dat ik met kerst Win 7 kan draaien heb ik het adres van mijn ouders ingevuld als verzend adres. Anders ligt het hier in Eindhoven 2 weken op m'n kamer te wachten.
Iemand enig idee in wat voor vorm het verzonden wordt? Grote envelop, of heel pakketje?
Even een kort berichtje betreft W7 64 bit en TUE laptop, ik heb het al maanden draaiend als dualboot met vista enterprise. Maar na install heb ik vista nooit meer gebruikt! overigens heb ik alles werkend gekregen behalve het installeren van de printers. Maar dat is vast mogelijk.
Verwijderd
Bij EE hebben we de volgende printers die je zo kan toevoegen als je bent ingelogd op het domein.Kaizah schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:05:
Even een kort berichtje betreft W7 64 bit en TUE laptop, ik heb het al maanden draaiend als dualboot met vista enterprise. Maar na install heb ik vista nooit meer gebruikt! overigens heb ik alles werkend gekregen behalve het installeren van de printers. Maar dat is vast mogelijk.
http://w3.ele.tue.nl/nl/o...ct_e/mfcs_en_scanfolders/
Het probleem is dat ik mijn Windows 7 machine niet ingelogd krijg op het domein.
Kassa heeft nog een leuk fragmentje over die "gratis" windows 7 update.
http://kassa.vara.nl/actu...uws/zaterdag-in-kassa-20/
Wij moeten ook 25 euro betalen maar HP is daar duidelijk over, als je een coupon erbij krijgt dan is het gratis zoniet betaal je verzend kosten. Ik vraag me af of we die 25 euro ook vergoed kunnen krijgen...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 20:54 ]
haha studentVerwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:41:
[...]
Ik vraag me af of we die 25 euro ook vergoed kunnen krijgen...
Je kan ook via msdn windows 7 legaal verkrijgen. Via GEWIS kan het bijvoorbeeld
Verwijderd
Ik denk niet dat ze EE student bij GEWIS accepteren...Ghannes schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:51:
[...]
haha student![]()
Je kan ook via msdn windows 7 legaal verkrijgen. Via GEWIS kan het bijvoorbeeld
Bij surfspot kun je Ultimate upgradwe voor 60 euro krijgen wat relatief in verhouding is alleen moet je die wel verwijderen als je klaar bent met je studie. Ik dacht dat je die versie van GEWIS ook moet verwijderen als je klaar bent met je studie of als je je uitschrijft bij de vereniging.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 01:38 ]
Ik ontving vanavond de factuur van HP, en daarop stond een aangename verrassing. De verzend datum is vervroegd naar een "leveringsdatum" van 9 december. Ik weet niet of al meer mensen dit ontvangen hebben, maar dat valt weer mooi mee i.v.m. de 17 december die eerst als verzend datum werd genoemd.
Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS). Maar mogelijk weet ik daar niet alles van, maar ben daarvoor nog nooit door Slim benaderd, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer op het voortgezet onderwijs zit.
Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS). Maar mogelijk weet ik daar niet alles van, maar ben daarvoor nog nooit door Slim benaderd, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer op het voortgezet onderwijs zit.
Verwijderd
Bij mij staat hij nogsteeds op de 17de, nogsteeds geen bericht over betaling.Advanced Woods schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Ik ontving vanavond de factuur van HP, en daarop stond een aangename verrassing. De verzend datum is vervroegd naar een "leveringsdatum" van 9 december. Ik weet niet of al meer mensen dit ontvangen hebben, maar dat valt weer mooi mee i.v.m. de 17 december die eerst als verzend datum werd genoemd.
Idd, bij andere pakketten staat het meteen bij de omschrijving maar bij windows 7 moet je even op de voorwaarden tab clicken.Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS). Maar mogelijk weet ik daar niet alles van, maar ben daarvoor nog nooit door Slim benaderd, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer op het voortgezet onderwijs zit.
60 Euro voor Ultimate vindt ik persoonlijk aantrekkelijker.MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
Een studentenlicentie meestal niet, een medewerkerslicentie wel zodra je de onderwijsinstelling verlaat (zoals toen ik de EUR verliet voor het buitenland). Dat is alleen officieel, de serienummers worden niet geblokkeerd.Advanced Woods schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb zojuist een pakketje binnen gekregen met de Win 7 Upgrade. Of eerder een envelop. Het wordt geleverd in een bubbel envelop, met daarin 1 upgrade handleiding in verschillende talen, 1 Windows 7 Upgrade Media (DVD) en 1 Win 7 application en driver recovery (DVD). (Beide met HP bedrukking).
De leveringsdatum wordt dus prima nageleeft, hij is alleen wel hier in Eindhoven aangekomen. Dus als je het adres wilt veranderen dan moet je dat blijkbaar nog voor de betaling doorvoeren.
Merk trouwens even op dat de productkey sticker achterop het papieren hoesje van de Win 7 schijf zit. Gooi die dus niet zomaar weg
Komend weekend zal ik het eens gaan installeren
De leveringsdatum wordt dus prima nageleeft, hij is alleen wel hier in Eindhoven aangekomen. Dus als je het adres wilt veranderen dan moet je dat blijkbaar nog voor de betaling doorvoeren.
Merk trouwens even op dat de productkey sticker achterop het papieren hoesje van de Win 7 schijf zit. Gooi die dus niet zomaar weg
Komend weekend zal ik het eens gaan installeren
Welke virusscanner hebben jullie geinstalleerd, eerst stond er bij mij symnatec prof op (stond op de TU image) die veel fijner is dan de mcaffee die de TU standaard aanbied op zijn site.
Hoe kom ik aan die symnatec?
Verwijderd
Ik gebruik Kaspersky, had al een licentie die over 25 dagen afloopt. Als hij afloopt ga ik hem verlengen via surfspot. Mijn ervaring met Symantec is dat hij lang niet alles detecteert (of zelfs bijna niks) maar dat was met versie 9, ik weet niet hoe het nu is.icecreamfarmer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:25:
Welke virusscanner hebben jullie geinstalleerd, eerst stond er bij mij symnatec prof op (stond op de TU image) die veel fijner is dan de mcaffee die de TU standaard aanbied op zijn site.
Je kan de campus software downloaden van:
\\CAMPUSMP\software
je kan het ook installeren via:
http://w3.tue.nl/en/servi...ces_wins/campus_software/
In beide gevallen moet je wel op campus zijn of je moet VPN aan hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 00:04 ]
het gekke is is dat de symnatec er niet tussen staatVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:56:
[...]
Ik gebruik Kaspersky, had al een licentie die over 25 dagen afloopt. Als hij afloopt ga ik hem verlengen via surfspot. Mijn ervaring met Symantec is dat hij lang niet alles detecteert (of zelfs bijna niks) maar dat was met versie 9, ik weet niet hoe het nu is.
Je kan de campus software downloaden van:
\\CAMPUSMP\software
je kan het ook installeren via:
http://w3.tue.nl/en/servi...ces_wins/campus_software/
In beide gevallen moet je wel op campus zijn of je moet VPN aan hebben.
Verwijderd
Jawel hoor Symantec Endpoint. Dat moet volgens mij toch de versie zijn die op je laptop zat toen je hem kreeg. Ik weet het verder ook niet hoor, ben die hard kaspersky user.icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:35:
[...]
het gekke is is dat de symnatec er niet tussen staat
Verwijderd
Vandaag werden de DVD's afgeleverd. Het zat in een envelop met aan de binnenkant van die belletjes (je weet welke).
Je krijgt 2 DVD's en een boekje erbij.

Wat ik wel irritant vindt is dat ze de sticker met de licentie code erop achter op een van de hoesjes hebben geplakt. Ik wilde die code onder op mijn computer plakken.
Je krijgt 2 DVD's en een boekje erbij.

Wat ik wel irritant vindt is dat ze de sticker met de licentie code erop achter op een van de hoesjes hebben geplakt. Ik wilde die code onder op mijn computer plakken.
Verwijderd
Wat ik dus echt waardeloos vindt is dat je bij alle versies van Windows 7 de 32 en 64 bit op een schijf hebt staan, of je krijgt het erbij geleverd of je kunt het downloaden. Maar bij het upgrade programma van HP moet je dus kiezen of je de 32 of 64 bit schijf wilt hebben terwijl de code die erbij zit geldig is voor beide. Voor die 25 euro hadden ze gerust beide schijfjes erbij mogen doen.
Even een torrent op gepakt met de 64bit upgrade versie, key werkt perfect.
/EDIT:
Ik voel me een beetje eenzaam in deze thread maar goed in de hoop er iemand anders mee te kunnen helpen.
Het is mij gelukt om mijn laptop met windows 7 aan te melden op het domain van het TUe, zonder dat ik aanwezig ben op het campus. VPN, Printers, Exchange, alles werkt bij mij.
De reden waarom ik niet kon inloggen op VPN lag blijkbaar niet aan de settings maar aan Tele2. Als je met Wifi een verbinding hebt over het Tele2 modem dan werkt VPN niet, even kabel erin gedaan en het werkt.
/EDIT:
Ik voel me een beetje eenzaam in deze thread maar goed in de hoop er iemand anders mee te kunnen helpen.
Het is mij gelukt om mijn laptop met windows 7 aan te melden op het domain van het TUe, zonder dat ik aanwezig ben op het campus. VPN, Printers, Exchange, alles werkt bij mij.
De reden waarom ik niet kon inloggen op VPN lag blijkbaar niet aan de settings maar aan Tele2. Als je met Wifi een verbinding hebt over het Tele2 modem dan werkt VPN niet, even kabel erin gedaan en het werkt.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 23:34 ]
Verwijderd
Bij het bestellen van de Windows7 update wordt gevraagd welke versie van Vista ik op dit moment op mijn TU/e laptop heb staan. Hier kun je de keuze maken uit Business, Premium en Ultimate, maar standaard staat op je laptop Enterprise. Welke moet ik hier dan selecteren (ik neem aan Business?)
Verder heb ik niet extreem veel verstand van computers, is het dan verstandig om nu al de Windows7 update te installeren (aangezien het NSC dit (nog) niet onderstent)?
Verder heb ik niet extreem veel verstand van computers, is het dan verstandig om nu al de Windows7 update te installeren (aangezien het NSC dit (nog) niet onderstent)?
Verwijderd
Bij de laptop zelf (van fabriek uit) zit er Vista Business op maar het TU/e zet er zelf Vista Enterprise op. Je moet Vista Business selecteren.Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:51:
Bij het bestellen van de Windows7 update wordt gevraagd welke versie van Vista ik op dit moment op mijn TU/e laptop heb staan. Hier kun je de keuze maken uit Business, Premium en Ultimate, maar standaard staat op je laptop Enterprise. Welke moet ik hier dan selecteren (ik neem aan Business?)
Ik heb niet geprobeerd of je de enterprise versie kan updaten, ik heb een clean install gedaan (alles leeg). Het ding is dat je dan zelf alle dingen moet instellen als het domein, printers en WLAN. Als je er geen verstand van hebt dan zal het moeilijk worden.
Ik neem aan dat Enterprise geen upgrade accepteerd naar Professional aangezien dat geen gelijk waardige producten zijn. Buiten dat staat Enterprise ook nog eens buiten het bereik van consumenten, dus een schone installatie lijkt mij de beste optie. Maar ik denk dat het je ondertussen wel gelukt is.
Nog even verder over Enterprise, ik hoorde van iemand dat als je Enterprise installeerd, en daarna de boel in het domein zet en dan vervolgens op de TU/e (of via VPN) activeerd dat het dan prima moet werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf de Win 7 Pro van HP op een externe schijf geïnstalleerd, aangesloten via eSATA. Om te kunnen booten van eSATA moet je de Intel Matrix Storage echter (hoe gek het ook klinkt) op RAID zetten.
Tijdens de installatie zegt Win 7 dan wel dat er niet geïnstalleerd kan worden op de interne schijf, maar dat is ook niet nodig. En een installatie op een eSATA schijf zonder dat de interne schijf erin zit blijkt dan weer niet mogelijk (om dat daar dan niet vanaf opgestart kan worden). Klinkt misschien wat raar allemaal, maar ik ondervind er geen problemen van.
Na afkoppelen van m'n eSATA schijf start Vista Enterprise prima op van de interne schijf.
Wat je wel ziet is dat de RAID BIOS het opstarten iets vertraagd, maar dat neem ik voor lief.
Nu even heel wat anders. Heeft iemand ervaring met de HP dockingstations? En dan vooral de basic variant. Ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen. Met één koppeling een hoop extra poorten, zodat ik niet iedere keer al mijn kabels moet aan en afkoppelen.
Ik ga er vanuit dat de dingen door de tijd heen nog steeds compatibel zijn met de 8530w, aangezien de 8510w ook voorkomt op de compatibiliteits lijsten.
Nog even verder over Enterprise, ik hoorde van iemand dat als je Enterprise installeerd, en daarna de boel in het domein zet en dan vervolgens op de TU/e (of via VPN) activeerd dat het dan prima moet werken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf de Win 7 Pro van HP op een externe schijf geïnstalleerd, aangesloten via eSATA. Om te kunnen booten van eSATA moet je de Intel Matrix Storage echter (hoe gek het ook klinkt) op RAID zetten.
Tijdens de installatie zegt Win 7 dan wel dat er niet geïnstalleerd kan worden op de interne schijf, maar dat is ook niet nodig. En een installatie op een eSATA schijf zonder dat de interne schijf erin zit blijkt dan weer niet mogelijk (om dat daar dan niet vanaf opgestart kan worden). Klinkt misschien wat raar allemaal, maar ik ondervind er geen problemen van.
Na afkoppelen van m'n eSATA schijf start Vista Enterprise prima op van de interne schijf.
Wat je wel ziet is dat de RAID BIOS het opstarten iets vertraagd, maar dat neem ik voor lief.
Nu even heel wat anders. Heeft iemand ervaring met de HP dockingstations? En dan vooral de basic variant. Ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen. Met één koppeling een hoop extra poorten, zodat ik niet iedere keer al mijn kabels moet aan en afkoppelen.
Ik ga er vanuit dat de dingen door de tijd heen nog steeds compatibel zijn met de 8530w, aangezien de 8510w ook voorkomt op de compatibiliteits lijsten.
Ik dacht ik zet mijn verhaal maar hier neer aangezien dit het meest actieve topic is omtrent de 8530w.
Ik gebruik wel eens de smart card reader aan de linkerzijde maar als ik een mini sd of een micro sd kaart er in plug, beide met sd card adapter dan staan ze automatisch op write protected.
Waardoor ik er dus eigenlijk niets aan heb.
Wie kent dit of heeft dit probleem ook en wat is er aan te doen?
Ik gebruik wel eens de smart card reader aan de linkerzijde maar als ik een mini sd of een micro sd kaart er in plug, beide met sd card adapter dan staan ze automatisch op write protected.
Waardoor ik er dus eigenlijk niets aan heb.
Wie kent dit of heeft dit probleem ook en wat is er aan te doen?
Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°
Enige ervaring omtrent jouw probleem die ik heb is dat dat schuifje aan de zijkant van een SD kaartje naar write protect schuiven omdat hij vrij stroef naar binnen gaat. Oplossing: heel secuur naar binnen schuiven.
Maar ik denk dat jij de schuifjes op de microSD kaartjes bedoelt? Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
Overigens is het TU Delft topic ook nog wel aardig actief.
Maar ik denk dat jij de schuifjes op de microSD kaartjes bedoelt? Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
Ik snap wat je bedoelt en ik heb hem al eens geprobeerd "heel" voorzichtig naar binnen te schuiven.Advanced Woods schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:15:
Enige ervaring omtrent jouw probleem die ik heb is dat dat schuifje aan de zijkant van een SD kaartje naar write protect schuiven omdat hij vrij stroef naar binnen gaat. Oplossing: heel secuur naar binnen schuiven.
Zelfs met zaklamp gecontroleerd toen die 1 keer in lijn met zat met de sleuf of het schuifje nog in-place zat.
Dus misschien dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem?
En ik bedoel niet het schuifje op de microSD hieronder een foto van 1 van mijn kaartjes
http://img269.imageshack.us/img269/5601/13012010001.jpg
Oh en dit was trouwens het topic met de laatste post er in dus vandaar dat ik deze koos in plaats van Delft en de UT is nogal uitgestorven
[ Voor 6% gewijzigd door TTROX op 13-01-2010 01:07 ]
Verwijderd
Ik had dat probleem ook, dat hij random locked was terwijl hij fysiek unlocked is. Ik heb toen via HP Update een nieuwe driver gekregen en daarna ishet niet meer voor gekomen.
Waar heb je dat gedaan ?Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 03:30:
Ik had dat probleem ook, dat hij random locked was terwijl hij fysiek unlocked is. Ik heb toen via HP Update een nieuwe driver gekregen en daarna ishet niet meer voor gekomen.
Ik heb een nieuwe driver via de support op de hp site gedownload maar geen verschil...

Verwijderd
op de pagina waar je alle drivers kan downloaden heb je onderaan de HP Support Assitant, via die heb ik eht gedownload. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo vaak gebruik maak van de lezer dus het kan best zijn dat het nogsteeds hetzelfde is maar het is mij nog niet opgevallen.
Is het echt zo moeilijk?Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:14:
[...]
Bij de laptop zelf (van fabriek uit) zit er Vista Business op maar het TU/e zet er zelf Vista Enterprise op. Je moet Vista Business selecteren.
Ik heb niet geprobeerd of je de enterprise versie kan updaten, ik heb een clean install gedaan (alles leeg). Het ding is dat je dan zelf alle dingen moet instellen als het domein, printers en WLAN. Als je er geen verstand van hebt dan zal het moeilijk worden.
Kheb de update DVD ook gekregen, maar een upgrade is dus idd niet mogelijk. Alles moet opnieuw erop worden gezet.
Ik heb verder ook niet veel verstand van computers, maar wil echt van Vista af, erger me dood.
Wat moet je allemaal opnieuw instellen dan voor in het domein te komen, printer etc?
Kun je eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan via Hp support?Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:23:
op de pagina waar je alle drivers kan downloaden heb je onderaan de HP Support Assitant, via die heb ik eht gedownload. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo vaak gebruik maak van de lezer dus het kan best zijn dat het nogsteeds hetzelfde is maar het is mij nog niet opgevallen.
en eens testen of hij nog steeds hetzelfde probleem geeft?
Verwijderd
Gewoon die software installeren en dan selecteer je in de mainscreen "Software updates" dan gaat hij checken voor updates, in die lijst gaf hij de webcam en kaartlezer aan. Die heb ik dan maar geupdate, het spreekt allemaal voorzich.TTROX schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:14:
[...]
Kun je eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan via Hp support?
en eens testen of hij nog steeds hetzelfde probleem geeft?
Ik gebruik de geheugen kaart voor readyboost dus hij zit er altijd in. Ik had vaak dat hij na een reboot de schrijfbeveiliging erop had bu is dat niet meer.
Jah jah wat is moeilijk? Omdat ik niet op campus zat heb ik met een paar rare grepen mijzelf aangemeld op het domein. Wat je het beste kan doe is met je latop op het campus gaan zitten en aansluiten MET KABEL (dus niet wireless).Drakentemmer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:
[...]
Is het echt zo moeilijk?
Kheb de update DVD ook gekregen, maar een upgrade is dus idd niet mogelijk. Alles moet opnieuw erop worden gezet.
Ik heb verder ook niet veel verstand van computers, maar wil echt van Vista af, erger me dood.
Wat moet je allemaal opnieuw instellen dan voor in het domein te komen, printer etc?
Wat je doet is je installeert Windows 7 normaal en maakt een gebruikers account aan.
(Ik heb Windows 7 engels dus vertaal even zelf naar nederlands waar nodig is)
* Als je dat alles hebt gedaan dan druk je op start > rechter muisknop op Computer > en in die lijst selecteer je Properties.
* In het scherm wat je krijgt heb je "Computer name, domain and workgroup settings" > klik op "Change settings"
* In het scherm wat je dan krijgt klik je op "Change", nu vraagt hij naar je computer naam en domain.
* Vul bij Computer name je s nummer in
* Selecteer domain en vul bij domain campus.tue.nl in
Klik op Ok tot je alles heb afgesloten, nu zal hij zeggen dat je opnieuw moet opstarten, doe dat.
* Als hij opnieuw is opgestart login met je s nummer en je wachtwoord (netwerk wachtwaoord van het TUe).
Het inloggen zal langduren omdat hij cached credentials aan zal maken, zodra je helemaal ingelogt bent log dan weer uit en log in met je Lokale account (dus met het account wat je in eerste instantie hebt aangemaakt).
* Klik op start > Rechter muis knop op Computer > En selecteer "Manage".
* Klik op "Locale users and groups" > Klik op "Groups" > Dubbel klik op "Administrators"
* In het scherm wat je nu krijgt klik op "Add"
* In het scherm wat je nu krijgt tik je in "TUE\s-nummer" (Wel opletten dat die slash de juiste richting op staat.
* Klik op Ok tot je alles hebt afgesloten.
* Log nu uit en log weer in met je s-nummer
Alles moet nu naar behoren werken.
Verder moet je even wlan toevoegen (kwestie van aanklikken), VPN connectie aanmaken en de printers toevoegen.
Printers kan ik je niet mee helpen want dat is verschillend per faculteit, dat kun je navragen bij de NSC in het faculteit gebouw.
Verwijderd
Als ik op de site van het bedrijf dat de upgrade naar windows 7 mijn s/n en p/n invoer, dan geeft deze aan dat het modelnummer niet in de database opgenomen is... Kan iemand mij daarbij helpen ?
Verwijderd
Ik denk dat wij jou daarmee niet kunnen helpen dat kan alleen Arvato. Bel ze of stuur ze een mail:Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:34:
Als ik op de site van het bedrijf dat de upgrade naar windows 7 mijn s/n en p/n invoer, dan geeft deze aan dat het modelnummer niet in de database opgenomen is... Kan iemand mij daarbij helpen ?
https://www.hpwindows7upg...stomer/ContactUsForm.aspx
Sizzlorr, bleef jouw data op de d-schijf bij de installatie van win7 ook gewoon behouden?
Verwijderd
Nee want die heb ik ook meteen verwijderdDrakentemmer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:48:
Sizzlorr, bleef jouw data op de d-schijf bij de installatie van win7 ook gewoon behouden?
Geüpdatet en alles geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem ...Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:40:
[...]
Gewoon die software installeren en dan selecteer je in de mainscreen "Software updates" dan gaat hij checken voor updates, in die lijst gaf hij de webcam en kaartlezer aan. Die heb ik dan maar geupdate, het spreekt allemaal voorzich.
Ik gebruik de geheugen kaart voor readyboost dus hij zit er altijd in. Ik had vaak dat hij na een reboot de schrijfbeveiliging erop had bu is dat niet meer.
Iemand nog meer ideeën of oplossingen?
waar had je dan tijdens het installeren van win7 ergens gekozen om de d-schijf ook leeg te maken?Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:44:
[...]
Nee want die heb ik ook meteen verwijderdIk hou niet zo van dubbele partities. Maar in theorie wordt je data gewoon behouden zolang je maar oppast dat je niet de verkeerde partities kiest voor de format en install.
Ik moest/kon alleen kiezen op welke partitie ik Win7 wilde installeren. Heb toen c schijf gekozen...
Verwijderd
Ergens in de twee of derde stap tijdens installatie moet je kiezen waar je wilt installeren, daar selecteer je advanced en dan kun je partities aanmaken en verwijderen.Drakentemmer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:23:
[...]
waar had je dan tijdens het installeren van win7 ergens gekozen om de d-schijf ook leeg te maken?
Ik moest/kon alleen kiezen op welke partitie ik Win7 wilde installeren. Heb toen c schijf gekozen...
/edit:
Dit scherm selecteer je custom:

en dan kom je hier op uit:

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 08:55 ]
En in het laatste schermpje hierboven kun je dus weer kiezen om partities te verwijderen/maken/etc. en je install OS partitie kiezen.
@ TTROX
Ga eens langs bij het NSC met je probleem. Mogelijk hebben ze daar meer mensen met hetzelfde probleem gehad, en hopelijk weten ze een oplossing.
Voor het geval je geen student bent aan de TU/e, heeft de SD lezer het eerder wel gedaan?
Of zoek contact met HP. Ik heb helaas geen andere oplossingen meer dan alles wat eerder al is aangedragen.
@ TTROX
Ga eens langs bij het NSC met je probleem. Mogelijk hebben ze daar meer mensen met hetzelfde probleem gehad, en hopelijk weten ze een oplossing.
Voor het geval je geen student bent aan de TU/e, heeft de SD lezer het eerder wel gedaan?
Of zoek contact met HP. Ik heb helaas geen andere oplossingen meer dan alles wat eerder al is aangedragen.
[ Voor 57% gewijzigd door Advanced Woods op 18-01-2010 18:11 ]
Ik zou eigenlijk niet weten of hij het wel deed toen ik hem net had.Advanced Woods schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:48:
En in het laatste schermpje hierboven kun je dus weer kiezen om partities te verwijderen/maken/etc. en je install OS partitie kiezen.
@ TTROX
Ik heb na ontvangst hem 1 keer geformatteerd.
Maar nu (afgelopen week) probeerde ik dus iets mijn mijn SD kaart en toen kwam het probleem naar boven.
Het kon zijn dat het een bekend probleem was onder de 8530w's.
Maar goed dat wordt dus even er mee terug gaan naar NSC.
Ik heb zelf verder ook mogelijke oplossingen meer.
[ Voor 12% gewijzigd door TTROX op 19-01-2010 16:59 ]
Hoeveel GB gebruik jij voor readyboost?Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:40:
[...]
Gewoon die software installeren en dan selecteer je in de mainscreen "Software updates" dan gaat hij checken voor updates, in die lijst gaf hij de webcam en kaartlezer aan. Die heb ik dan maar geupdate, het spreekt allemaal voorzich.
wat is de max? en hoe erg helpt het?
Verwijderd
Het zit zo, ik had een Sandisk Ultra II 2GB kaartje over welke relatief hoge schrijf/lees snelheden heeft. Ik zag de geheugenkaart lezer en dacht bij mijzelf, hey daar kan een kaartje in blijven zonder dat het uitsteekt of opvalt dus dat is mooi voor readyboost. Ik heb die hele 2GB geformateerd en als readyboost ingedeeld.TTROX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:50:
[...]
Hoeveel GB gebruik jij voor readyboost?
wat is de max? en hoe erg helpt het?
Of het helpt weet ik niet.
Er is dacht ik geen max aan verbonden je kan de het gehele geheugen gebruiken voor readyboost zolang de lees/schijf snelheden hoog genoeg zijn. Het flash geheugen moet sneller zijn dan jou HD.
het zal wel een beetje helpen denk ik, readyboost is gewoon het zelfde als de wel bekende prefetch. Ipv hij deze dan van de HD leest, leest hij het van de snellere flash geheugen.
Ik had al via wikipediaVerwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:54:
[...]
Het zit zo, ik had een Sandisk Ultra II 2GB kaartje over welke relatief hoge schrijf/lees snelheden heeft. Ik zag de geheugenkaart lezer en dacht bij mijzelf, hey daar kan een kaartje in blijven zonder dat het uitsteekt of opvalt dus dat is mooi voor readyboost. Ik heb die hele 2GB geformateerd en als readyboost ingedeeld.
Of het helpt weet ik niet.
Er is dacht ik geen max aan verbonden je kan de het gehele geheugen gebruiken voor readyboost zolang de lees/schijf snelheden hoog genoeg zijn. Het flash geheugen moet sneller zijn dan jou HD.
het zal wel een beetje helpen denk ik, readyboost is gewoon het zelfde als de wel bekende prefetch. Ipv hij deze dan van de HD leest, leest hij het van de snellere flash geheugen.

Maar aangezien van 32 bit 3 gb de max is
en ik nu al 4 gb in mijn notebook heb helpt het dan eigenlijk nog of haal ik nu 2 dingen door de war?
Ik heb zelf net ook 32 bit W7 besteld maar die key kun je die 1 keer gebruiken of meerdere keren?Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 03:39:
Wat ik dus echt waardeloos vindt is dat je bij alle versies van Windows 7 de 32 en 64 bit op een schijf hebt staan, of je krijgt het erbij geleverd of je kunt het downloaden. Maar bij het upgrade programma van HP moet je dus kiezen of je de 32 of 64 bit schijf wilt hebben terwijl de code die erbij zit geldig is voor beide. Voor die 25 euro hadden ze gerust beide schijfjes erbij mogen doen.
En zou je me misschien ook een link kunnen geven naar die 64 bit torrent waar je het over hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door TTROX op 29-01-2010 22:07 ]
Verwijderd
Die 4GB limit komt door het bestandsysteem en niet door readyboost zelf. FAT32 ondersteunt maximaal bestanden van 4GB. Als je een kaart formateert met NTFS zou het in theorie toch hoger kunen... toch? Ik ben verder niet thuis in de readyboost feature.TTROX schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:06:
Ik had al via wikipediagevonden dat de max 4 gb is.
Maar aangezien van 32 bit 3 gb de max is
en ik nu al 4 gb in mijn notebook heb helpt het dan eigenlijk nog of haal ik nu 2 dingen door de war?
Dat 3 nog wat GB en 4GB verschil komt waarschijnlijk door het verschil tussen bits en bytes wat op hardschijven ook van toepassing is.
Verder zou het moeten helpen omdat readyboost het aantal lees/schrijf operaties van en naar je hardeschijf vermindert waardoor deze in principe sneller zou moeten werken.
Je hebt sowieso al 3 rearms, dus je kunt de key 3 keer activeren voordat microsoft gaat zeiken. Zoalng er niks veranderd aan de hardware (wat bij een laptop nogal moeilijk is) kun je gewoon blijven activeren, alleen weet ik niet of dat ook van toepassing is op 32 naar 64bit. Maar goed als hij de key niet accepteert dan moet je even de Microsoft automatische support lijn bellen en dan kun je, je key weer vrij maken voor een nieuwe activatie.Ik heb zelf net ook 32 bit W7 besteld maar die key kun je die 1 keer gebruiken of meerdere keren?
En zou je me misschien ook een link kunnen geven naar die 64 bit torrent waar je het over hebt?
De torrent kan ik hier niet posten omdat dat tegen de regels van GoT is. Al is het voor ons wel semi legaal, de regels van GoT zijn er zeer duidelijk over. Wat je kan doen is even surfen naar de bekendere torrent zoek machines en daar zoeken op "windows 7 professional x64" dan vind je hem zeker.
Vista of Windows of Readyboost kan maar 4 gb maximaal aan. (gelezen op een wikipedia pagina)Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 04:15:
[...]
Die 4GB limit komt door het bestandsysteem en niet door readyboost zelf. FAT32 ondersteunt maximaal bestanden van 4GB. Als je een kaart formateert met NTFS zou het in theorie toch hoger kunen... toch? Ik ben verder niet thuis in de readyboost feature.
Dat 3 nog wat GB en 4GB verschil komt waarschijnlijk door het verschil tussen bits en bytes wat op hardschijven ook van toepassing is.
Verder zou het moeten helpen omdat readyboost het aantal lees/schrijf operaties van en naar je hardeschijf vermindert waardoor deze in principe sneller zou moeten werken.
en ik heb een 1TB Extern HDD er aanhangen NTFS geformateerd en daar kan die ook maar maximaal 4gg van gebruiken.
begrijpelijk dat het niet via GoT mogelijk isVerwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 04:15:
[...]
Je hebt sowieso al 3 rearms, dus je kunt de key 3 keer activeren voordat microsoft gaat zeiken. Zoalng er niks veranderd aan de hardware (wat bij een laptop nogal moeilijk is) kun je gewoon blijven activeren, alleen weet ik niet of dat ook van toepassing is op 32 naar 64bit. Maar goed als hij de key niet accepteert dan moet je even de Microsoft automatische support lijn bellen en dan kun je, je key weer vrij maken voor een nieuwe activatie.
De torrent kan ik hier niet posten omdat dat tegen de regels van GoT is. Al is het voor ons wel semi legaal, de regels van GoT zijn er zeer duidelijk over. Wat je kan doen is even surfen naar de bekendere torrent zoek machines en daar zoeken op "windows 7 professional x64" dan vind je hem zeker.
Maar stel dat ik dat heb gedownload
Brand ik dan zo'n bestand naar dvd want ik neem aan dat je niet via bv. Daemon tools kunt laden als je een nieuw OS er op zet.
Maar stel ik installeer gewoon de normale 32 bit die ik krijg.
Is W7 fijner werken dan vista?
of kan ik beter nog even een tijd Vista draaien tot dat alle programma's ook op W7 draaien?
@TTROX
Ik lees hier dat je SD probleem is opgelost. Nu heb ik geen probleem, maar k blijft toch nieuwsgierig naar de oplossing.
Voor Win7 ervaringen kun je elders op GoT wel genoeg vinden
Een tijdje terug had ik hier gevraagd hoe het zit met een docking station. Inmiddels heb ik er een hier op m'n bureau staan. Maar ik zal toch niet de enige zijn die er wat over wil weten? Dus om maar even een aanvulling te doen:
Na wat zoekwerk bleek dat er 3 (Basic, ik ga niet in op Advanced versies) docks zijn met een passende connector, de een wat ouder dan de ander.
- De 2008, nieuwste* versie KP080xx. Deze lijkt qua style wel het beste bij de 8x30w te passen (alu look). Deze moet het stellen zonder S-Video en composite uitgang. De adapter plug voor dit dock zou best wel eens overeen kunnen komen met de gene die ook in de laptop kan, maar als iemand dat kan bevestigen...
- Versie PA286A HSTNN-IX01 (deze heb ik zelf). Oudere vormgeving, met plastic dat erg op het design van de 8x10w lijkt. Wel met S-Video en composite. De adapter plug komt niet overeen met die van de laptop.
- Versie EN488xx, qua uiterlijk heb ik 'm nog niet hard kunnen onderscheiden van de PA286A, op de type stickers na dan
Mogelijk een oudere of jongere variant van de PA286A. Ook deze heeft S-Video en composite.
Een voordeel van het dock boven het feit van makkelijk aan en afkoppelen en bla bla, is dat je laptop van achter iets omhoog komt wat beter typt etc. Maar door de grotere lucht ruimte onder je laptop vooral ook de koeling een stuk verbeterd!
Een puntje waar je bij alle docks wel even op moet letten is de USB. In de handleiding staat dat er maar 1 poort powered is (aan de zijkant). En dat klopt ook. De andere poorten zijn niet in staat om iets als een USB-stick van voldoende prik te voorzien. Een USB toetsenbord daarin tegen lukt dan weer wel.
Ook een externe HDD met een eigen adapter zou dan geen probleem mogen opleveren.
Mocht 1 powered poort te kort zijn dan kun je natuurlijjk altijd nog terug vallen op de poorten van de laptop zelf. Maar dat is alleen voor tijdelijk dingen handig, want ja je koopt geen dock om dan alsnog alles aan je laptop te hangen.
USB-docks heb ik niet naar gekeken, alleen alles met een echte dock connector die onderin de laptop past.
Bijkomend voordeel van een dock is natuurlijk het makkelijk aan en af koppelen, maar ook dat deze de laptop een stukje van het bureaublad tilt van achter. Een beter werk positie, maar ook meer ruimte voor lucht circulatie e.d.
Ik ga er vanuit dat alles wat voor de 8x30x serie werkt qua dock ook voor de 6x30x serie zou moeten werken. Maar die bevestiging kan ik helaas niet geven
*= Inmiddels is er ook al een dock verschenen voor de 8x40 serie, maar de dock connector lijkt wel smaller, en mijn vermoeden wordt bevestigd door de compatibiliteitslijst. Waarin geen enkele eerdere serie voorkomt.
Nu met mijn dock ben ik weer opzoek naar het volgende onderdeel om mijn laptop naar wens te maken
Heeft iemand ervaring met de upgradebay voorzien van een HDD, om vervolgens mogelijk een RAID0 te draaien? (Dus de optical vervangen door een bay voor een 2.5" HDD).
Ik lees hier dat je SD probleem is opgelost. Nu heb ik geen probleem, maar k blijft toch nieuwsgierig naar de oplossing.
Een tijdje terug had ik hier gevraagd hoe het zit met een docking station. Inmiddels heb ik er een hier op m'n bureau staan. Maar ik zal toch niet de enige zijn die er wat over wil weten? Dus om maar even een aanvulling te doen:
Na wat zoekwerk bleek dat er 3 (Basic, ik ga niet in op Advanced versies) docks zijn met een passende connector, de een wat ouder dan de ander.
- De 2008, nieuwste* versie KP080xx. Deze lijkt qua style wel het beste bij de 8x30w te passen (alu look). Deze moet het stellen zonder S-Video en composite uitgang. De adapter plug voor dit dock zou best wel eens overeen kunnen komen met de gene die ook in de laptop kan, maar als iemand dat kan bevestigen...
- Versie PA286A HSTNN-IX01 (deze heb ik zelf). Oudere vormgeving, met plastic dat erg op het design van de 8x10w lijkt. Wel met S-Video en composite. De adapter plug komt niet overeen met die van de laptop.
- Versie EN488xx, qua uiterlijk heb ik 'm nog niet hard kunnen onderscheiden van de PA286A, op de type stickers na dan
Een voordeel van het dock boven het feit van makkelijk aan en afkoppelen en bla bla, is dat je laptop van achter iets omhoog komt wat beter typt etc. Maar door de grotere lucht ruimte onder je laptop vooral ook de koeling een stuk verbeterd!
Een puntje waar je bij alle docks wel even op moet letten is de USB. In de handleiding staat dat er maar 1 poort powered is (aan de zijkant). En dat klopt ook. De andere poorten zijn niet in staat om iets als een USB-stick van voldoende prik te voorzien. Een USB toetsenbord daarin tegen lukt dan weer wel.
Ook een externe HDD met een eigen adapter zou dan geen probleem mogen opleveren.
Mocht 1 powered poort te kort zijn dan kun je natuurlijjk altijd nog terug vallen op de poorten van de laptop zelf. Maar dat is alleen voor tijdelijk dingen handig, want ja je koopt geen dock om dan alsnog alles aan je laptop te hangen.
USB-docks heb ik niet naar gekeken, alleen alles met een echte dock connector die onderin de laptop past.
Bijkomend voordeel van een dock is natuurlijk het makkelijk aan en af koppelen, maar ook dat deze de laptop een stukje van het bureaublad tilt van achter. Een beter werk positie, maar ook meer ruimte voor lucht circulatie e.d.
Ik ga er vanuit dat alles wat voor de 8x30x serie werkt qua dock ook voor de 6x30x serie zou moeten werken. Maar die bevestiging kan ik helaas niet geven
*= Inmiddels is er ook al een dock verschenen voor de 8x40 serie, maar de dock connector lijkt wel smaller, en mijn vermoeden wordt bevestigd door de compatibiliteitslijst. Waarin geen enkele eerdere serie voorkomt.
Nu met mijn dock ben ik weer opzoek naar het volgende onderdeel om mijn laptop naar wens te maken
Heeft iemand ervaring met de upgradebay voorzien van een HDD, om vervolgens mogelijk een RAID0 te draaien? (Dus de optical vervangen door een bay voor een 2.5" HDD).
[ Voor 16% gewijzigd door Advanced Woods op 09-03-2010 15:21 . Reden: Koeling en USB stukje ]
Heeft iemand anders ook problemen met oververhitting tijdens gamen?
Ik heb het probleem met verschillende spellen (WoW, Empire: Total War) op lage video instelling, met lage resolutie en alles. Gewoon op een vlakke tafel gaat de GPU al richting de 90 graden volgens GPU-Z. Boven de 85 graden schakelt hij al behoorlijk terug qua kloksnelheden, zodat mijn in-game FPS van 25 terugvalt naar 8 of minder.
Wat kan ik hier het beste mee doen?
Ik heb het probleem met verschillende spellen (WoW, Empire: Total War) op lage video instelling, met lage resolutie en alles. Gewoon op een vlakke tafel gaat de GPU al richting de 90 graden volgens GPU-Z. Boven de 85 graden schakelt hij al behoorlijk terug qua kloksnelheden, zodat mijn in-game FPS van 25 terugvalt naar 8 of minder.
In de cardreader zitten 2 koperen of messing strips die detecteren waar het lock schuifje van de SD card zit.Advanced Woods schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:40:
@TTROX
En ergens had ik op internet gelezen dat tijdens assemblage dit fout kon gaan of dergelijke.
ik heb alleen met een mini schroevendraaier die beide strips een keer ingedrukt en nu doet hij het wel.
Dus waarschijnlijk zat 1 van de strips gewoon klem of dergelijke.
Ja ik heb precies hetzelfde tijdens Crysis en Flight Simulator X.Mangara schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:08:
Heeft iemand anders ook problemen met oververhitting tijdens gamen?
Een keer tijdens lang spelen (Crysis) kwam mijn cpu op 97 graden.
En dan begint die ook te schokken en langzamer te draaien.
Het is gewoon heel simpel.
Koop een desktop of een laptop die geschikt is voor gamen.
De 8530w is dat blijkbaar dus niet.

Met je laptop op het bureaublad is de luchttoevoer voor de ventilator niet al te ruim bemeten.Mangara schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:08:
Kijk eens wat er gebeurd als je de laptop van achter op een verhoging zet (een paar stukjes hout, cd hoesjes e.d.). Zo vergroot je het gemak waarmee de lucht door de laptop kan wat hem een stuk koeler kan houden. (Ik heb 't zelf al een uitgeprobeerd met FurMark).
@ hieronder:
Dan kan ik TTROX toch alleen maar gelijk geven. De 8530w is geen game machine. De Quadro is niet geschikt voor games, en moet daardoor waarschijnlijk heel hard werken om het allemaal bij te houden. Met als gevolg dat het erg warm wordt, en om zichzelf te beschermen clockt hij dan terug. Wat dan weer duidelijk te zien is in je framerate.
Het zou ook een hardwarematige fout kunnen zijn, iets met het contact tussen GPU en de heatpipe. Hoe houden je temps zich bij een mooi stukje renderen of iets vergelijkbaars?
[ Voor 34% gewijzigd door Advanced Woods op 09-03-2010 14:22 ]
Ik heb de ventilator een keertje schoongeblazen, dat heeft al flink geholpen. Verder heb ik hem meestal in de notebook standaard staan waardoor hij inderdaad meer ruimte krijgt voor de luchttoevoer. Toch lost dit de problemen nog niet op.
Het heeft bij mij wel geholpen.Advanced Woods schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:00:
[...]
Met je laptop op het bureaublad is de luchttoevoer voor de ventilator niet al te ruim bemeten.
Kijk eens wat er gebeurd als je de laptop van achter op een verhoging zet (een paar stukjes hout, cd hoesjes e.d.). Zo vergroot je het gemak waarmee de lucht door de laptop kan wat hem een stuk koeler kan houden. (Ik heb 't zelf al een uitgeprobeerd met FurMark).
@ hieronder:
Dan kan ik TTROX toch alleen maar gelijk geven. De 8530w is geen game machine. De Quadro is niet geschikt voor games, en moet daardoor waarschijnlijk heel hard werken om het allemaal bij te houden. Met als gevolg dat het erg warm wordt, en om zichzelf te beschermen clockt hij dan terug. Wat dan weer duidelijk te zien is in je framerate.
Het zou ook een hardwarematige fout kunnen zijn, iets met het contact tussen GPU en de heatpipe. Hoe houden je temps zich bij een mooi stukje renderen of iets vergelijkbaars?
Ik heb de achterkant op de rand van een wiskunde boek gelegd en bij mij merk ik duidelijk verschil.
voorheen was de onderkant van mijn bureau gewoon warm op de plek van mijn Cpu. (20mm dik hout)
Ik heb nu ook de Win7 dvds thuis liggen
Maar is dit een volledige installatie of alleen een upgrade?
Ik wil dus zeg maar mijn C:/ helemaal wissen voordat ik W7 installeer.
is dat mogelijk met deze dvd's afkomstig van HP?
Verwijderd
Zoals hier boven al staat, tijdens installatie kiezen voor "custom (advanced)" en dan kun je de c partitie weg halen. Als er tijdens de installatie een andere windows installatie aanwezig was dan kun je zo een clean install doen.TTROX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:37:
Ja, een upgrade DVD verschilt niet van een 'normale' installatie DVD. En je moet de key gebruiken die achterop het hoesje staat, dus gooi die niet weg.TTROX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:37:
Eigenlijk is het geen upgrade maar een gewone volledige versie, hetzelfde als dat je een 'upgrade' bij Slim of Surfspot besteld.
Wissen van de C-partitie is dan ook volledig mogelijk. Maak wel even een backup van andere partities als je die wilt behouden.
Bedankt voor de snelle reacties
Het is gelukt.
Ik heb de gehele C drive gewist.
Maar ik heb ook deze windows versie geactiveerd.
Wat als ik nu de computer formateer en weer diezelfde windows er op installeer?
Kan ik dan diezelfde code weer gebruiken?
En is deze code ook voor 64 bit geschikt?
Het is gelukt.
[ Voor 8% gewijzigd door TTROX op 23-03-2010 20:48 ]
Verwijderd
Ja en JaTTROX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:04:
Bedankt voor de snelle reacties
Het is gelukt.
Dank u en Dank u
Verwijderd
Ik heb zelf ook de 64bitter erop gezet, werkt perfect. De details zijn al besproken in deze thread dus als je wilt weten wat ik allemaal heb gedaan en waar ik allemaal tegen aan liep kun je gewoon teruglezen.
Het irritante van Windows 7 x64 is wel dat ik de HP4000 en HP4100 printers maar niet aan de gang krijg. Bij ons op het faculteit hebben we nog 2 van die dingen staan en dat zijn meteen ook de twee printers die het dichts bij mij zijn. Heelerg irritant dat ik die niet direct kan aanspreken, nu moet ik 4 verdiepingen naar beneden om de centrale xerox printers te gebruiken.
Werkt perfect op 1 ding na,Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:16:
[...]
Ik heb zelf ook de 64bitter erop gezet, werkt perfect. De details zijn al besproken in deze thread dus als je wilt weten wat ik allemaal heb gedaan en waar ik allemaal tegen aan liep kun je gewoon teruglezen.
Het irritante van Windows 7 x64 is wel dat ik de HP4000 en HP4100 printers maar niet aan de gang krijg. Bij ons op het faculteit hebben we nog 2 van die dingen staan en dat zijn meteen ook de twee printers die het dichts bij mij zijn. Heelerg irritant dat ik die niet direct kan aanspreken, nu moet ik 4 verdiepingen naar beneden om de centrale xerox printers te gebruiken.
De fingerprint scanner, hij vraagt dan of ik mijn fingerprints wil registreren.
Maar ik kan het 100x doen met 1 vinger en telkens zegt hij dat de vingers niet overeen komen.
best apart dus.
Oh en over dat printer verhaal, Ik zit zelf niet op de TU/e maar dit is wel het actiefste topic over de 8530w van de 3 (TuDelft, UT en TU/e)
Verwijderd
Je kan ff proberen om de finger print scanner te resetten in de bios.TTROX schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:45:
[...]
Werkt perfect op 1 ding na,
De fingerprint scanner, hij vraagt dan of ik mijn fingerprints wil registreren.
Maar ik kan het 100x doen met 1 vinger en telkens zegt hij dat de vingers niet overeen komen.
best apart dus.
Oh en over dat printer verhaal, Ik zit zelf niet op de TU/e maar dit is wel het actiefste topic over de 8530w van de 3 (TuDelft, UT en TU/e)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:27 ]
Nogmaals bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:26:
[...]
Je kan ff proberen om de finger print scanner te resetten in de bios.
Hij is helemaal 100% Up and running nu!
De notebook voor 2010/2011 is ook bekend.
\[TU/e] Laptopproject 2010 - 2011
Weer een HP, de 8540w, dus het nieuwere model van de 8530w
\[TU/e] Laptopproject 2010 - 2011
Weer een HP, de 8540w, dus het nieuwere model van de 8530w