Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 17:11
Ik ontving vanavond de factuur van HP, en daarop stond een aangename verrassing. De verzend datum is vervroegd naar een "leveringsdatum" van 9 december. Ik weet niet of al meer mensen dit ontvangen hebben, maar dat valt weer mooi mee i.v.m. de 17 december die eerst als verzend datum werd genoemd.

Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS). Maar mogelijk weet ik daar niet alles van, maar ben daarvoor nog nooit door Slim benaderd, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer op het voortgezet onderwijs zit.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advanced Woods schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Ik ontving vanavond de factuur van HP, en daarop stond een aangename verrassing. De verzend datum is vervroegd naar een "leveringsdatum" van 9 december. Ik weet niet of al meer mensen dit ontvangen hebben, maar dat valt weer mooi mee i.v.m. de 17 december die eerst als verzend datum werd genoemd.
Bij mij staat hij nogsteeds op de 17de, nogsteeds geen bericht over betaling.
Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS). Maar mogelijk weet ik daar niet alles van, maar ben daarvoor nog nooit door Slim benaderd, terwijl ik toch al een aantal maanden niet meer op het voortgezet onderwijs zit.
Idd, bij andere pakketten staat het meteen bij de omschrijving maar bij windows 7 moet je even op de voorwaarden tab clicken.
MS Windows 7 Ultimate Upgrade kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken
60 Euro voor Ultimate vindt ik persoonlijk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Advanced Woods schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Overigens dacht ik dat een licentie van Surfspot of Slim nooit verliep (in geval van een OS).
Een studentenlicentie meestal niet, een medewerkerslicentie wel zodra je de onderwijsinstelling verlaat (zoals toen ik de EUR verliet voor het buitenland). Dat is alleen officieel, de serienummers worden niet geblokkeerd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Ik heb zojuist een pakketje binnen gekregen met de Win 7 Upgrade. Of eerder een envelop. Het wordt geleverd in een bubbel envelop, met daarin 1 upgrade handleiding in verschillende talen, 1 Windows 7 Upgrade Media (DVD) en 1 Win 7 application en driver recovery (DVD). (Beide met HP bedrukking).
De leveringsdatum wordt dus prima nageleeft, hij is alleen wel hier in Eindhoven aangekomen. Dus als je het adres wilt veranderen dan moet je dat blijkbaar nog voor de betaling doorvoeren.
Merk trouwens even op dat de productkey sticker achterop het papieren hoesje van de Win 7 schijf zit. Gooi die dus niet zomaar weg ;)

Komend weekend zal ik het eens gaan installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Welke virusscanner hebben jullie geinstalleerd, eerst stond er bij mij symnatec prof op (stond op de TU image) die veel fijner is dan de mcaffee die de TU standaard aanbied op zijn site.

Hoe kom ik aan die symnatec?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:25:
Welke virusscanner hebben jullie geinstalleerd, eerst stond er bij mij symnatec prof op (stond op de TU image) die veel fijner is dan de mcaffee die de TU standaard aanbied op zijn site.

Hoe kom ik aan die symnatec?
Ik gebruik Kaspersky, had al een licentie die over 25 dagen afloopt. Als hij afloopt ga ik hem verlengen via surfspot. Mijn ervaring met Symantec is dat hij lang niet alles detecteert (of zelfs bijna niks) maar dat was met versie 9, ik weet niet hoe het nu is.

Je kan de campus software downloaden van:
\\CAMPUSMP\software

je kan het ook installeren via:
http://w3.tue.nl/en/servi...ces_wins/campus_software/

In beide gevallen moet je wel op campus zijn of je moet VPN aan hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:56:
[...]

Ik gebruik Kaspersky, had al een licentie die over 25 dagen afloopt. Als hij afloopt ga ik hem verlengen via surfspot. Mijn ervaring met Symantec is dat hij lang niet alles detecteert (of zelfs bijna niks) maar dat was met versie 9, ik weet niet hoe het nu is.

Je kan de campus software downloaden van:
\\CAMPUSMP\software

je kan het ook installeren via:
http://w3.tue.nl/en/servi...ces_wins/campus_software/

In beide gevallen moet je wel op campus zijn of je moet VPN aan hebben.
het gekke is is dat de symnatec er niet tussen staat

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:35:
[...]

het gekke is is dat de symnatec er niet tussen staat
Jawel hoor Symantec Endpoint. Dat moet volgens mij toch de versie zijn die op je laptop zat toen je hem kreeg. Ik weet het verder ook niet hoor, ben die hard kaspersky user. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag werden de DVD's afgeleverd. Het zat in een envelop met aan de binnenkant van die belletjes (je weet welke).

Je krijgt 2 DVD's en een boekje erbij.
Afbeeldingslocatie: http://img502.imageshack.us/img502/9476/photo014m.jpg

Wat ik wel irritant vindt is dat ze de sticker met de licentie code erop achter op een van de hoesjes hebben geplakt. Ik wilde die code onder op mijn computer plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik dus echt waardeloos vindt is dat je bij alle versies van Windows 7 de 32 en 64 bit op een schijf hebt staan, of je krijgt het erbij geleverd of je kunt het downloaden. Maar bij het upgrade programma van HP moet je dus kiezen of je de 32 of 64 bit schijf wilt hebben terwijl de code die erbij zit geldig is voor beide. Voor die 25 euro hadden ze gerust beide schijfjes erbij mogen doen.

Even een torrent op gepakt met de 64bit upgrade versie, key werkt perfect.

/EDIT:

Ik voel me een beetje eenzaam in deze thread maar goed in de hoop er iemand anders mee te kunnen helpen.

Het is mij gelukt om mijn laptop met windows 7 aan te melden op het domain van het TUe, zonder dat ik aanwezig ben op het campus. VPN, Printers, Exchange, alles werkt bij mij.

De reden waarom ik niet kon inloggen op VPN lag blijkbaar niet aan de settings maar aan Tele2. Als je met Wifi een verbinding hebt over het Tele2 modem dan werkt VPN niet, even kabel erin gedaan en het werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het bestellen van de Windows7 update wordt gevraagd welke versie van Vista ik op dit moment op mijn TU/e laptop heb staan. Hier kun je de keuze maken uit Business, Premium en Ultimate, maar standaard staat op je laptop Enterprise. Welke moet ik hier dan selecteren (ik neem aan Business?)

Verder heb ik niet extreem veel verstand van computers, is het dan verstandig om nu al de Windows7 update te installeren (aangezien het NSC dit (nog) niet onderstent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:51:
Bij het bestellen van de Windows7 update wordt gevraagd welke versie van Vista ik op dit moment op mijn TU/e laptop heb staan. Hier kun je de keuze maken uit Business, Premium en Ultimate, maar standaard staat op je laptop Enterprise. Welke moet ik hier dan selecteren (ik neem aan Business?)

Verder heb ik niet extreem veel verstand van computers, is het dan verstandig om nu al de Windows7 update te installeren (aangezien het NSC dit (nog) niet onderstent)?
Bij de laptop zelf (van fabriek uit) zit er Vista Business op maar het TU/e zet er zelf Vista Enterprise op. Je moet Vista Business selecteren.

Ik heb niet geprobeerd of je de enterprise versie kan updaten, ik heb een clean install gedaan (alles leeg). Het ding is dat je dan zelf alle dingen moet instellen als het domein, printers en WLAN. Als je er geen verstand van hebt dan zal het moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Ik neem aan dat Enterprise geen upgrade accepteerd naar Professional aangezien dat geen gelijk waardige producten zijn. Buiten dat staat Enterprise ook nog eens buiten het bereik van consumenten, dus een schone installatie lijkt mij de beste optie. Maar ik denk dat het je ondertussen wel gelukt is.

Nog even verder over Enterprise, ik hoorde van iemand dat als je Enterprise installeerd, en daarna de boel in het domein zet en dan vervolgens op de TU/e (of via VPN) activeerd dat het dan prima moet werken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb zelf de Win 7 Pro van HP op een externe schijf geïnstalleerd, aangesloten via eSATA. Om te kunnen booten van eSATA moet je de Intel Matrix Storage echter (hoe gek het ook klinkt) op RAID zetten.
Tijdens de installatie zegt Win 7 dan wel dat er niet geïnstalleerd kan worden op de interne schijf, maar dat is ook niet nodig. En een installatie op een eSATA schijf zonder dat de interne schijf erin zit blijkt dan weer niet mogelijk (om dat daar dan niet vanaf opgestart kan worden). Klinkt misschien wat raar allemaal, maar ik ondervind er geen problemen van.
Na afkoppelen van m'n eSATA schijf start Vista Enterprise prima op van de interne schijf.
Wat je wel ziet is dat de RAID BIOS het opstarten iets vertraagd, maar dat neem ik voor lief.

Nu even heel wat anders. Heeft iemand ervaring met de HP dockingstations? En dan vooral de basic variant. Ik zit er over te denken om zoiets aan te schaffen. Met één koppeling een hoop extra poorten, zodat ik niet iedere keer al mijn kabels moet aan en afkoppelen.
Ik ga er vanuit dat de dingen door de tijd heen nog steeds compatibel zijn met de 8530w, aangezien de 8510w ook voorkomt op de compatibiliteits lijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 11:31

TTROX

Christian N

Ik dacht ik zet mijn verhaal maar hier neer aangezien dit het meest actieve topic is omtrent de 8530w.
Ik gebruik wel eens de smart card reader aan de linkerzijde maar als ik een mini sd of een micro sd kaart er in plug, beide met sd card adapter dan staan ze automatisch op write protected.
Waardoor ik er dus eigenlijk niets aan heb.
Wie kent dit of heeft dit probleem ook en wat is er aan te doen?

Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Enige ervaring omtrent jouw probleem die ik heb is dat dat schuifje aan de zijkant van een SD kaartje naar write protect schuiven omdat hij vrij stroef naar binnen gaat. Oplossing: heel secuur naar binnen schuiven.
Maar ik denk dat jij de schuifjes op de microSD kaartjes bedoelt? Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
Overigens is het TU Delft topic ook nog wel aardig actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Advanced Woods schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:15:
Enige ervaring omtrent jouw probleem die ik heb is dat dat schuifje aan de zijkant van een SD kaartje naar write protect schuiven omdat hij vrij stroef naar binnen gaat. Oplossing: heel secuur naar binnen schuiven.
Maar ik denk dat jij de schuifjes op de microSD kaartjes bedoelt? Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.
Overigens is het TU Delft topic ook nog wel aardig actief.
Ik snap wat je bedoelt en ik heb hem al eens geprobeerd "heel" voorzichtig naar binnen te schuiven.
Zelfs met zaklamp gecontroleerd toen die 1 keer in lijn met zat met de sleuf of het schuifje nog in-place zat.
Dus misschien dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem?
En ik bedoel niet het schuifje op de microSD hieronder een foto van 1 van mijn kaartjes
http://img269.imageshack.us/img269/5601/13012010001.jpg

Oh en dit was trouwens het topic met de laatste post er in dus vandaar dat ik deze koos in plaats van Delft en de UT is nogal uitgestorven :+

[ Voor 6% gewijzigd door TTROX op 13-01-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat probleem ook, dat hij random locked was terwijl hij fysiek unlocked is. Ik heb toen via HP Update een nieuwe driver gekregen en daarna ishet niet meer voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 03:30:
Ik had dat probleem ook, dat hij random locked was terwijl hij fysiek unlocked is. Ik heb toen via HP Update een nieuwe driver gekregen en daarna ishet niet meer voor gekomen.
Waar heb je dat gedaan ?
Ik heb een nieuwe driver via de support op de hp site gedownload maar geen verschil... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de pagina waar je alle drivers kan downloaden heb je onderaan de HP Support Assitant, via die heb ik eht gedownload. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo vaak gebruik maak van de lezer dus het kan best zijn dat het nogsteeds hetzelfde is maar het is mij nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:14:
[...]

Bij de laptop zelf (van fabriek uit) zit er Vista Business op maar het TU/e zet er zelf Vista Enterprise op. Je moet Vista Business selecteren.

Ik heb niet geprobeerd of je de enterprise versie kan updaten, ik heb een clean install gedaan (alles leeg). Het ding is dat je dan zelf alle dingen moet instellen als het domein, printers en WLAN. Als je er geen verstand van hebt dan zal het moeilijk worden.
Is het echt zo moeilijk?

Kheb de update DVD ook gekregen, maar een upgrade is dus idd niet mogelijk. Alles moet opnieuw erop worden gezet.

Ik heb verder ook niet veel verstand van computers, maar wil echt van Vista af, erger me dood.

Wat moet je allemaal opnieuw instellen dan voor in het domein te komen, printer etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:23:
op de pagina waar je alle drivers kan downloaden heb je onderaan de HP Support Assitant, via die heb ik eht gedownload. Ik moet toegeven dat ik eigenlijk niet zo vaak gebruik maak van de lezer dus het kan best zijn dat het nogsteeds hetzelfde is maar het is mij nog niet opgevallen.
Kun je eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan via Hp support?
en eens testen of hij nog steeds hetzelfde probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:14:
[...]

Kun je eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan via Hp support?
en eens testen of hij nog steeds hetzelfde probleem geeft?
Gewoon die software installeren en dan selecteer je in de mainscreen "Software updates" dan gaat hij checken voor updates, in die lijst gaf hij de webcam en kaartlezer aan. Die heb ik dan maar geupdate, het spreekt allemaal voorzich.

Ik gebruik de geheugen kaart voor readyboost dus hij zit er altijd in. Ik had vaak dat hij na een reboot de schrijfbeveiliging erop had bu is dat niet meer.
Drakentemmer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:
[...]

Is het echt zo moeilijk?

Kheb de update DVD ook gekregen, maar een upgrade is dus idd niet mogelijk. Alles moet opnieuw erop worden gezet.

Ik heb verder ook niet veel verstand van computers, maar wil echt van Vista af, erger me dood.

Wat moet je allemaal opnieuw instellen dan voor in het domein te komen, printer etc?
Jah jah wat is moeilijk? Omdat ik niet op campus zat heb ik met een paar rare grepen mijzelf aangemeld op het domein. Wat je het beste kan doe is met je latop op het campus gaan zitten en aansluiten MET KABEL (dus niet wireless).

Wat je doet is je installeert Windows 7 normaal en maakt een gebruikers account aan.

(Ik heb Windows 7 engels dus vertaal even zelf naar nederlands waar nodig is)
* Als je dat alles hebt gedaan dan druk je op start > rechter muisknop op Computer > en in die lijst selecteer je Properties.
* In het scherm wat je krijgt heb je "Computer name, domain and workgroup settings" > klik op "Change settings"
* In het scherm wat je dan krijgt klik je op "Change", nu vraagt hij naar je computer naam en domain.
* Vul bij Computer name je s nummer in
* Selecteer domain en vul bij domain campus.tue.nl in

Klik op Ok tot je alles heb afgesloten, nu zal hij zeggen dat je opnieuw moet opstarten, doe dat.

* Als hij opnieuw is opgestart login met je s nummer en je wachtwoord (netwerk wachtwaoord van het TUe).

Het inloggen zal langduren omdat hij cached credentials aan zal maken, zodra je helemaal ingelogt bent log dan weer uit en log in met je Lokale account (dus met het account wat je in eerste instantie hebt aangemaakt).

* Klik op start > Rechter muis knop op Computer > En selecteer "Manage".
* Klik op "Locale users and groups" > Klik op "Groups" > Dubbel klik op "Administrators"
* In het scherm wat je nu krijgt klik op "Add"
* In het scherm wat je nu krijgt tik je in "TUE\s-nummer" (Wel opletten dat die slash de juiste richting op staat.
* Klik op Ok tot je alles hebt afgesloten.
* Log nu uit en log weer in met je s-nummer

Alles moet nu naar behoren werken.

Verder moet je even wlan toevoegen (kwestie van aanklikken), VPN connectie aanmaken en de printers toevoegen.

Printers kan ik je niet mee helpen want dat is verschillend per faculteit, dat kun je navragen bij de NSC in het faculteit gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
oke thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de site van het bedrijf dat de upgrade naar windows 7 mijn s/n en p/n invoer, dan geeft deze aan dat het modelnummer niet in de database opgenomen is... Kan iemand mij daarbij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:34:
Als ik op de site van het bedrijf dat de upgrade naar windows 7 mijn s/n en p/n invoer, dan geeft deze aan dat het modelnummer niet in de database opgenomen is... Kan iemand mij daarbij helpen ?
Ik denk dat wij jou daarmee niet kunnen helpen dat kan alleen Arvato. Bel ze of stuur ze een mail:
https://www.hpwindows7upg...stomer/ContactUsForm.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
Sizzlorr, bleef jouw data op de d-schijf bij de installatie van win7 ook gewoon behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drakentemmer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:48:
Sizzlorr, bleef jouw data op de d-schijf bij de installatie van win7 ook gewoon behouden?
Nee want die heb ik ook meteen verwijderd :D Ik hou niet zo van dubbele partities. Maar in theorie wordt je data gewoon behouden zolang je maar oppast dat je niet de verkeerde partities kiest voor de format en install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:40:
[...]

Gewoon die software installeren en dan selecteer je in de mainscreen "Software updates" dan gaat hij checken voor updates, in die lijst gaf hij de webcam en kaartlezer aan. Die heb ik dan maar geupdate, het spreekt allemaal voorzich.

Ik gebruik de geheugen kaart voor readyboost dus hij zit er altijd in. Ik had vaak dat hij na een reboot de schrijfbeveiliging erop had bu is dat niet meer.
Geüpdatet en alles geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem ...

Iemand nog meer ideeën of oplossingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:44:
[...]

Nee want die heb ik ook meteen verwijderd :D Ik hou niet zo van dubbele partities. Maar in theorie wordt je data gewoon behouden zolang je maar oppast dat je niet de verkeerde partities kiest voor de format en install.
waar had je dan tijdens het installeren van win7 ergens gekozen om de d-schijf ook leeg te maken?

Ik moest/kon alleen kiezen op welke partitie ik Win7 wilde installeren. Heb toen c schijf gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drakentemmer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:23:
[...]

waar had je dan tijdens het installeren van win7 ergens gekozen om de d-schijf ook leeg te maken?

Ik moest/kon alleen kiezen op welke partitie ik Win7 wilde installeren. Heb toen c schijf gekozen...
Ergens in de twee of derde stap tijdens installatie moet je kiezen waar je wilt installeren, daar selecteer je advanced en dan kun je partities aanmaken en verwijderen.

/edit:

Dit scherm selecteer je custom:
Afbeeldingslocatie: http://windows-server-training.com/wp-content/uploads/2009/01/install-windows-7-004.png

en dan kom je hier op uit:
Afbeeldingslocatie: http://windows-server-training.com/wp-content/uploads/2009/01/install-windows-7-005.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
En in het laatste schermpje hierboven kun je dus weer kiezen om partities te verwijderen/maken/etc. en je install OS partitie kiezen.

@ TTROX
Ga eens langs bij het NSC met je probleem. Mogelijk hebben ze daar meer mensen met hetzelfde probleem gehad, en hopelijk weten ze een oplossing.
Voor het geval je geen student bent aan de TU/e, heeft de SD lezer het eerder wel gedaan?
Of zoek contact met HP. Ik heb helaas geen andere oplossingen meer dan alles wat eerder al is aangedragen.

[ Voor 57% gewijzigd door Advanced Woods op 18-01-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Advanced Woods schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:48:
En in het laatste schermpje hierboven kun je dus weer kiezen om partities te verwijderen/maken/etc. en je install OS partitie kiezen.

@ TTROX
Ga eens langs bij het NSC met je probleem. Mogelijk hebben ze daar meer mensen met hetzelfde probleem gehad, en hopelijk weten ze een oplossing.
Voor het geval je geen student bent aan de TU/e, heeft de SD lezer het eerder wel gedaan?
Of zoek contact met HP. Ik heb helaas geen andere oplossingen meer dan alles wat eerder al is aangedragen.
Ik zou eigenlijk niet weten of hij het wel deed toen ik hem net had.
Ik heb na ontvangst hem 1 keer geformatteerd.
Maar nu (afgelopen week) probeerde ik dus iets mijn mijn SD kaart en toen kwam het probleem naar boven.
Het kon zijn dat het een bekend probleem was onder de 8530w's.
Maar goed dat wordt dus even er mee terug gaan naar NSC.
Ik heb zelf verder ook mogelijke oplossingen meer.

[ Voor 12% gewijzigd door TTROX op 19-01-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 07:40:
[...]

Hoeveel GB gebruik jij voor readyboost?
wat is de max? en hoe erg helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:50:
[...]

Hoeveel GB gebruik jij voor readyboost?
wat is de max? en hoe erg helpt het?
Het zit zo, ik had een Sandisk Ultra II 2GB kaartje over welke relatief hoge schrijf/lees snelheden heeft. Ik zag de geheugenkaart lezer en dacht bij mijzelf, hey daar kan een kaartje in blijven zonder dat het uitsteekt of opvalt dus dat is mooi voor readyboost. Ik heb die hele 2GB geformateerd en als readyboost ingedeeld.

Of het helpt weet ik niet.
Er is dacht ik geen max aan verbonden je kan de het gehele geheugen gebruiken voor readyboost zolang de lees/schijf snelheden hoog genoeg zijn. Het flash geheugen moet sneller zijn dan jou HD.

het zal wel een beetje helpen denk ik, readyboost is gewoon het zelfde als de wel bekende prefetch. Ipv hij deze dan van de HD leest, leest hij het van de snellere flash geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:54:
[...]

Het zit zo, ik had een Sandisk Ultra II 2GB kaartje over welke relatief hoge schrijf/lees snelheden heeft. Ik zag de geheugenkaart lezer en dacht bij mijzelf, hey daar kan een kaartje in blijven zonder dat het uitsteekt of opvalt dus dat is mooi voor readyboost. Ik heb die hele 2GB geformateerd en als readyboost ingedeeld.

Of het helpt weet ik niet.
Er is dacht ik geen max aan verbonden je kan de het gehele geheugen gebruiken voor readyboost zolang de lees/schijf snelheden hoog genoeg zijn. Het flash geheugen moet sneller zijn dan jou HD.

het zal wel een beetje helpen denk ik, readyboost is gewoon het zelfde als de wel bekende prefetch. Ipv hij deze dan van de HD leest, leest hij het van de snellere flash geheugen.
Ik had al via wikipedia 8)7 gevonden dat de max 4 gb is.
Maar aangezien van 32 bit 3 gb de max is
en ik nu al 4 gb in mijn notebook heb helpt het dan eigenlijk nog of haal ik nu 2 dingen door de war?
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 03:39:
Wat ik dus echt waardeloos vindt is dat je bij alle versies van Windows 7 de 32 en 64 bit op een schijf hebt staan, of je krijgt het erbij geleverd of je kunt het downloaden. Maar bij het upgrade programma van HP moet je dus kiezen of je de 32 of 64 bit schijf wilt hebben terwijl de code die erbij zit geldig is voor beide. Voor die 25 euro hadden ze gerust beide schijfjes erbij mogen doen.

Even een torrent op gepakt met de 64bit upgrade versie, key werkt perfect.
Ik heb zelf net ook 32 bit W7 besteld maar die key kun je die 1 keer gebruiken of meerdere keren?
En zou je me misschien ook een link kunnen geven naar die 64 bit torrent waar je het over hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door TTROX op 29-01-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:06:
Ik had al via wikipedia 8)7 gevonden dat de max 4 gb is.
Maar aangezien van 32 bit 3 gb de max is
en ik nu al 4 gb in mijn notebook heb helpt het dan eigenlijk nog of haal ik nu 2 dingen door de war?
Die 4GB limit komt door het bestandsysteem en niet door readyboost zelf. FAT32 ondersteunt maximaal bestanden van 4GB. Als je een kaart formateert met NTFS zou het in theorie toch hoger kunen... toch? Ik ben verder niet thuis in de readyboost feature.

Dat 3 nog wat GB en 4GB verschil komt waarschijnlijk door het verschil tussen bits en bytes wat op hardschijven ook van toepassing is.

Verder zou het moeten helpen omdat readyboost het aantal lees/schrijf operaties van en naar je hardeschijf vermindert waardoor deze in principe sneller zou moeten werken.
Ik heb zelf net ook 32 bit W7 besteld maar die key kun je die 1 keer gebruiken of meerdere keren?
En zou je me misschien ook een link kunnen geven naar die 64 bit torrent waar je het over hebt?
Je hebt sowieso al 3 rearms, dus je kunt de key 3 keer activeren voordat microsoft gaat zeiken. Zoalng er niks veranderd aan de hardware (wat bij een laptop nogal moeilijk is) kun je gewoon blijven activeren, alleen weet ik niet of dat ook van toepassing is op 32 naar 64bit. Maar goed als hij de key niet accepteert dan moet je even de Microsoft automatische support lijn bellen en dan kun je, je key weer vrij maken voor een nieuwe activatie.

De torrent kan ik hier niet posten omdat dat tegen de regels van GoT is. Al is het voor ons wel semi legaal, de regels van GoT zijn er zeer duidelijk over. Wat je kan doen is even surfen naar de bekendere torrent zoek machines en daar zoeken op "windows 7 professional x64" dan vind je hem zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 04:15:
[...]

Die 4GB limit komt door het bestandsysteem en niet door readyboost zelf. FAT32 ondersteunt maximaal bestanden van 4GB. Als je een kaart formateert met NTFS zou het in theorie toch hoger kunen... toch? Ik ben verder niet thuis in de readyboost feature.

Dat 3 nog wat GB en 4GB verschil komt waarschijnlijk door het verschil tussen bits en bytes wat op hardschijven ook van toepassing is.

Verder zou het moeten helpen omdat readyboost het aantal lees/schrijf operaties van en naar je hardeschijf vermindert waardoor deze in principe sneller zou moeten werken.
Vista of Windows of Readyboost kan maar 4 gb maximaal aan. (gelezen op een wikipedia pagina)
en ik heb een 1TB Extern HDD er aanhangen NTFS geformateerd en daar kan die ook maar maximaal 4gg van gebruiken.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 04:15:
[...]

Je hebt sowieso al 3 rearms, dus je kunt de key 3 keer activeren voordat microsoft gaat zeiken. Zoalng er niks veranderd aan de hardware (wat bij een laptop nogal moeilijk is) kun je gewoon blijven activeren, alleen weet ik niet of dat ook van toepassing is op 32 naar 64bit. Maar goed als hij de key niet accepteert dan moet je even de Microsoft automatische support lijn bellen en dan kun je, je key weer vrij maken voor een nieuwe activatie.

De torrent kan ik hier niet posten omdat dat tegen de regels van GoT is. Al is het voor ons wel semi legaal, de regels van GoT zijn er zeer duidelijk over. Wat je kan doen is even surfen naar de bekendere torrent zoek machines en daar zoeken op "windows 7 professional x64" dan vind je hem zeker.
begrijpelijk dat het niet via GoT mogelijk is
Maar stel dat ik dat heb gedownload
Brand ik dan zo'n bestand naar dvd want ik neem aan dat je niet via bv. Daemon tools kunt laden als je een nieuw OS er op zet.

Maar stel ik installeer gewoon de normale 32 bit die ik krijg.
Is W7 fijner werken dan vista?
of kan ik beter nog even een tijd Vista draaien tot dat alle programma's ook op W7 draaien?

• Advanced Woods
@TTROX
Ik lees hier dat je SD probleem is opgelost. Nu heb ik geen probleem, maar k blijft toch nieuwsgierig naar de oplossing. :D
Voor Win7 ervaringen kun je elders op GoT wel genoeg vinden ;)

Een tijdje terug had ik hier gevraagd hoe het zit met een docking station. Inmiddels heb ik er een hier op m'n bureau staan. Maar ik zal toch niet de enige zijn die er wat over wil weten? Dus om maar even een aanvulling te doen:

Na wat zoekwerk bleek dat er 3 (Basic, ik ga niet in op Advanced versies) docks zijn met een passende connector, de een wat ouder dan de ander.
- De 2008, nieuwste* versie KP080xx. Deze lijkt qua style wel het beste bij de 8x30w te passen (alu look). Deze moet het stellen zonder S-Video en composite uitgang. De adapter plug voor dit dock zou best wel eens overeen kunnen komen met de gene die ook in de laptop kan, maar als iemand dat kan bevestigen...
- Versie PA286A HSTNN-IX01 (deze heb ik zelf). Oudere vormgeving, met plastic dat erg op het design van de 8x10w lijkt. Wel met S-Video en composite. De adapter plug komt niet overeen met die van de laptop.
- Versie EN488xx, qua uiterlijk heb ik 'm nog niet hard kunnen onderscheiden van de PA286A, op de type stickers na dan ;) Mogelijk een oudere of jongere variant van de PA286A. Ook deze heeft S-Video en composite.

Een voordeel van het dock boven het feit van makkelijk aan en afkoppelen en bla bla, is dat je laptop van achter iets omhoog komt wat beter typt etc. Maar door de grotere lucht ruimte onder je laptop vooral ook de koeling een stuk verbeterd!

Een puntje waar je bij alle docks wel even op moet letten is de USB. In de handleiding staat dat er maar 1 poort powered is (aan de zijkant). En dat klopt ook. De andere poorten zijn niet in staat om iets als een USB-stick van voldoende prik te voorzien. Een USB toetsenbord daarin tegen lukt dan weer wel.
Ook een externe HDD met een eigen adapter zou dan geen probleem mogen opleveren.
Mocht 1 powered poort te kort zijn dan kun je natuurlijjk altijd nog terug vallen op de poorten van de laptop zelf. Maar dat is alleen voor tijdelijk dingen handig, want ja je koopt geen dock om dan alsnog alles aan je laptop te hangen.

USB-docks heb ik niet naar gekeken, alleen alles met een echte dock connector die onderin de laptop past.
Bijkomend voordeel van een dock is natuurlijk het makkelijk aan en af koppelen, maar ook dat deze de laptop een stukje van het bureaublad tilt van achter. Een beter werk positie, maar ook meer ruimte voor lucht circulatie e.d.

Ik ga er vanuit dat alles wat voor de 8x30x serie werkt qua dock ook voor de 6x30x serie zou moeten werken. Maar die bevestiging kan ik helaas niet geven ;)

*= Inmiddels is er ook al een dock verschenen voor de 8x40 serie, maar de dock connector lijkt wel smaller, en mijn vermoeden wordt bevestigd door de compatibiliteitslijst. Waarin geen enkele eerdere serie voorkomt.

Nu met mijn dock ben ik weer opzoek naar het volgende onderdeel om mijn laptop naar wens te maken >:)
Heeft iemand ervaring met de upgradebay voorzien van een HDD, om vervolgens mogelijk een RAID0 te draaien? (Dus de optical vervangen door een bay voor een 2.5" HDD).

[ Voor 16% gewijzigd door Advanced Woods op 09-03-2010 15:21 . Reden: Koeling en USB stukje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangara
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04-2010
Heeft iemand anders ook problemen met oververhitting tijdens gamen?

Ik heb het probleem met verschillende spellen (WoW, Empire: Total War) op lage video instelling, met lage resolutie en alles. Gewoon op een vlakke tafel gaat de GPU al richting de 90 graden volgens GPU-Z. Boven de 85 graden schakelt hij al behoorlijk terug qua kloksnelheden, zodat mijn in-game FPS van 25 terugvalt naar 8 of minder.

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Advanced Woods schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:40:
@TTROX
Ik lees hier dat je SD probleem is opgelost. Nu heb ik geen probleem, maar k blijft toch nieuwsgierig naar de oplossing. :D
Voor Win7 ervaringen kun je elders op GoT wel genoeg vinden ;)
In de cardreader zitten 2 koperen of messing strips die detecteren waar het lock schuifje van de SD card zit.
En ergens had ik op internet gelezen dat tijdens assemblage dit fout kon gaan of dergelijke.
ik heb alleen met een mini schroevendraaier die beide strips een keer ingedrukt en nu doet hij het wel.
Dus waarschijnlijk zat 1 van de strips gewoon klem of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Mangara schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:08:
Heeft iemand anders ook problemen met oververhitting tijdens gamen?

Ik heb het probleem met verschillende spellen (WoW, Empire: Total War) op lage video instelling, met lage resolutie en alles. Gewoon op een vlakke tafel gaat de GPU al richting de 90 graden volgens GPU-Z. Boven de 85 graden schakelt hij al behoorlijk terug qua kloksnelheden, zodat mijn in-game FPS van 25 terugvalt naar 8 of minder.

Ja ik heb precies hetzelfde tijdens Crysis en Flight Simulator X.
Een keer tijdens lang spelen (Crysis) kwam mijn cpu op 97 graden.
En dan begint die ook te schokken en langzamer te draaien.
Het is gewoon heel simpel.
Koop een desktop of een laptop die geschikt is voor gamen.
De 8530w is dat blijkbaar dus niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Mangara schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:08:
Met je laptop op het bureaublad is de luchttoevoer voor de ventilator niet al te ruim bemeten.
Kijk eens wat er gebeurd als je de laptop van achter op een verhoging zet (een paar stukjes hout, cd hoesjes e.d.). Zo vergroot je het gemak waarmee de lucht door de laptop kan wat hem een stuk koeler kan houden. (Ik heb 't zelf al een uitgeprobeerd met FurMark).

@ hieronder:
Dan kan ik TTROX toch alleen maar gelijk geven. De 8530w is geen game machine. De Quadro is niet geschikt voor games, en moet daardoor waarschijnlijk heel hard werken om het allemaal bij te houden. Met als gevolg dat het erg warm wordt, en om zichzelf te beschermen clockt hij dan terug. Wat dan weer duidelijk te zien is in je framerate.
Het zou ook een hardwarematige fout kunnen zijn, iets met het contact tussen GPU en de heatpipe. Hoe houden je temps zich bij een mooi stukje renderen of iets vergelijkbaars?

[ Voor 34% gewijzigd door Advanced Woods op 09-03-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangara
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04-2010
Ik heb de ventilator een keertje schoongeblazen, dat heeft al flink geholpen. Verder heb ik hem meestal in de notebook standaard staan waardoor hij inderdaad meer ruimte krijgt voor de luchttoevoer. Toch lost dit de problemen nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Advanced Woods schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:00:
[...]

Met je laptop op het bureaublad is de luchttoevoer voor de ventilator niet al te ruim bemeten.
Kijk eens wat er gebeurd als je de laptop van achter op een verhoging zet (een paar stukjes hout, cd hoesjes e.d.). Zo vergroot je het gemak waarmee de lucht door de laptop kan wat hem een stuk koeler kan houden. (Ik heb 't zelf al een uitgeprobeerd met FurMark).

@ hieronder:
Dan kan ik TTROX toch alleen maar gelijk geven. De 8530w is geen game machine. De Quadro is niet geschikt voor games, en moet daardoor waarschijnlijk heel hard werken om het allemaal bij te houden. Met als gevolg dat het erg warm wordt, en om zichzelf te beschermen clockt hij dan terug. Wat dan weer duidelijk te zien is in je framerate.
Het zou ook een hardwarematige fout kunnen zijn, iets met het contact tussen GPU en de heatpipe. Hoe houden je temps zich bij een mooi stukje renderen of iets vergelijkbaars?
Het heeft bij mij wel geholpen.
Ik heb de achterkant op de rand van een wiskunde boek gelegd en bij mij merk ik duidelijk verschil.
voorheen was de onderkant van mijn bureau gewoon warm op de plek van mijn Cpu. (20mm dik hout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Ik heb nu ook de Win7 dvds thuis liggen
Maar is dit een volledige installatie of alleen een upgrade?

Ik wil dus zeg maar mijn C:/ helemaal wissen voordat ik W7 installeer.
is dat mogelijk met deze dvd's afkomstig van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:37:

Ik wil dus zeg maar mijn C:/ helemaal wissen voordat ik W7 installeer.
is dat mogelijk met deze dvd's afkomstig van HP?
Zoals hier boven al staat, tijdens installatie kiezen voor "custom (advanced)" en dan kun je de c partitie weg halen. Als er tijdens de installatie een andere windows installatie aanwezig was dan kun je zo een clean install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
TTROX schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:37:
Ja, een upgrade DVD verschilt niet van een 'normale' installatie DVD. En je moet de key gebruiken die achterop het hoesje staat, dus gooi die niet weg.
Eigenlijk is het geen upgrade maar een gewone volledige versie, hetzelfde als dat je een 'upgrade' bij Slim of Surfspot besteld.

Wissen van de C-partitie is dan ook volledig mogelijk. Maak wel even een backup van andere partities als je die wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Bedankt voor de snelle reacties
Het is gelukt.
Ik heb de gehele C drive gewist.
Maar ik heb ook deze windows versie geactiveerd.
Wat als ik nu de computer formateer en weer diezelfde windows er op installeer?
Kan ik dan diezelfde code weer gebruiken?

En is deze code ook voor 64 bit geschikt?

[ Voor 8% gewijzigd door TTROX op 23-03-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 18:04:
Bedankt voor de snelle reacties
Het is gelukt.
Ik heb de gehele C drive gewist.
Maar ik heb ook deze windows versie geactiveerd.
Wat als ik nu de computer formateer en weer diezelfde windows er op installeer?
Kan ik dan diezelfde code weer gebruiken?

En is deze code ook voor 64 bit geschikt?
Ja en Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Dank u en Dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de 64bitter erop gezet, werkt perfect. De details zijn al besproken in deze thread dus als je wilt weten wat ik allemaal heb gedaan en waar ik allemaal tegen aan liep kun je gewoon teruglezen.

Het irritante van Windows 7 x64 is wel dat ik de HP4000 en HP4100 printers maar niet aan de gang krijg. Bij ons op het faculteit hebben we nog 2 van die dingen staan en dat zijn meteen ook de twee printers die het dichts bij mij zijn. Heelerg irritant dat ik die niet direct kan aanspreken, nu moet ik 4 verdiepingen naar beneden om de centrale xerox printers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:16:
[...]

Ik heb zelf ook de 64bitter erop gezet, werkt perfect. De details zijn al besproken in deze thread dus als je wilt weten wat ik allemaal heb gedaan en waar ik allemaal tegen aan liep kun je gewoon teruglezen.

Het irritante van Windows 7 x64 is wel dat ik de HP4000 en HP4100 printers maar niet aan de gang krijg. Bij ons op het faculteit hebben we nog 2 van die dingen staan en dat zijn meteen ook de twee printers die het dichts bij mij zijn. Heelerg irritant dat ik die niet direct kan aanspreken, nu moet ik 4 verdiepingen naar beneden om de centrale xerox printers te gebruiken.
Werkt perfect op 1 ding na,
De fingerprint scanner, hij vraagt dan of ik mijn fingerprints wil registreren.
Maar ik kan het 100x doen met 1 vinger en telkens zegt hij dat de vingers niet overeen komen.
best apart dus.

Oh en over dat printer verhaal, Ik zit zelf niet op de TU/e maar dit is wel het actiefste topic over de 8530w van de 3 (TuDelft, UT en TU/e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TTROX schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:45:
[...]

Werkt perfect op 1 ding na,
De fingerprint scanner, hij vraagt dan of ik mijn fingerprints wil registreren.
Maar ik kan het 100x doen met 1 vinger en telkens zegt hij dat de vingers niet overeen komen.
best apart dus.

Oh en over dat printer verhaal, Ik zit zelf niet op de TU/e maar dit is wel het actiefste topic over de 8530w van de 3 (TuDelft, UT en TU/e)
Je kan ff proberen om de finger print scanner te resetten in de bios.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTROX

TTROX

Christian N

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:26:
[...]

Je kan ff proberen om de finger print scanner te resetten in de bios.
Nogmaals bedankt! ;)
Hij is helemaal 100% Up and running nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
De notebook voor 2010/2011 is ook bekend.

\[TU/e] Laptopproject 2010 - 2011

Weer een HP, de 8540w, dus het nieuwere model van de 8530w

Pagina: 1 2 Laatste