@TTROX
Ik lees
hier dat je SD probleem is opgelost. Nu heb ik geen probleem, maar k blijft toch nieuwsgierig naar de oplossing.

Voor Win7 ervaringen kun je elders op GoT wel genoeg vinden
Een tijdje terug had ik hier gevraagd hoe het zit met een docking station. Inmiddels heb ik er een hier op m'n bureau staan. Maar ik zal toch niet de enige zijn die er wat over wil weten? Dus om maar even een aanvulling te doen:
Na wat zoekwerk bleek dat er 3 (Basic, ik ga niet in op Advanced versies) docks zijn met een passende connector, de een wat ouder dan de ander.
- De 2008, nieuwste* versie KP080xx. Deze lijkt qua style wel het beste bij de 8x30w te passen (alu look). Deze moet het stellen zonder S-Video en composite uitgang. De adapter plug voor dit dock zou best wel eens overeen kunnen komen met de gene die ook in de laptop kan, maar als iemand dat kan bevestigen...
- Versie PA286A HSTNN-IX01 (deze heb ik zelf). Oudere vormgeving, met plastic dat erg op het design van de 8x10w lijkt. Wel met S-Video en composite. De adapter plug komt niet overeen met die van de laptop.
- Versie EN488xx, qua uiterlijk heb ik 'm nog niet hard kunnen onderscheiden van de PA286A, op de type stickers na dan

Mogelijk een oudere of jongere variant van de PA286A. Ook deze heeft S-Video en composite.
Een voordeel van het dock boven het feit van makkelijk aan en afkoppelen en bla bla, is dat je laptop van achter iets omhoog komt wat beter typt etc. Maar door de grotere lucht ruimte onder je laptop vooral ook de koeling een stuk verbeterd!
Een puntje waar je bij alle docks wel even op moet letten is de USB. In de handleiding staat dat er maar 1 poort powered is (aan de zijkant). En dat klopt ook. De andere poorten zijn niet in staat om iets als een USB-stick van voldoende prik te voorzien. Een USB toetsenbord daarin tegen lukt dan weer wel.
Ook een externe HDD met een eigen adapter zou dan geen probleem mogen opleveren.
Mocht 1 powered poort te kort zijn dan kun je natuurlijjk altijd nog terug vallen op de poorten van de laptop zelf. Maar dat is alleen voor tijdelijk dingen handig, want ja je koopt geen dock om dan alsnog alles aan je laptop te hangen.
USB-docks heb ik niet naar gekeken, alleen alles met een echte dock connector die onderin de laptop past.
Bijkomend voordeel van een dock is natuurlijk het makkelijk aan en af koppelen, maar ook dat deze de laptop een stukje van het bureaublad tilt van achter. Een beter werk positie, maar ook meer ruimte voor lucht circulatie e.d.
Ik ga er vanuit dat alles wat voor de 8x30x serie werkt qua dock ook voor de 6x30x serie zou moeten werken. Maar die bevestiging kan ik helaas niet geven
*= Inmiddels is er ook al een dock verschenen voor de 8x40 serie, maar de dock connector lijkt wel smaller, en mijn vermoeden wordt bevestigd door de compatibiliteitslijst. Waarin geen enkele eerdere serie voorkomt.
Nu met mijn dock ben ik weer opzoek naar het volgende onderdeel om mijn laptop naar wens te maken
Heeft iemand ervaring met de upgradebay voorzien van een HDD, om vervolgens mogelijk een RAID0 te draaien? (Dus de optical vervangen door een bay voor een 2.5" HDD).
[
Voor 16% gewijzigd door
Advanced Woods op 09-03-2010 15:21
. Reden: Koeling en USB stukje ]