Touch Pro 2 aankoop bij Neckerman

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Neckerman heeft de prijs van de touch pro2 van 440 euro naar de 599 euro verhoogt.

Deze thread houdt bij wat de acties van Neckerman zijn voor de mensen die de touch pro2 al hebben aangeschaft voor 440 via de site.

Deze thread is open voor discussie, voor onderandere de volgende onderwerpen:

-wat zijn de rechten van de consumenten (kopers) van Neckerman
-wat kan (mag) Neckerman wel en niet doen
-ontwikkelingen op gebied van je aankoop (wordt deze geleverd of niet, emails van Neckerman etc)
-Deze thread beperkt zich tot de aankoop van de Touch Pro2

Het volgende email bericht heeft iemand gisteren gekregen (naam laat ik er buiten) van Neckerman na navraag:
Geachte heer ------

Hartelijk dank voor uw e-mail, waarin u vroeg of de prijs voor de HTC touch pro2 wel juist was.

Wij hebben dit voor u nagekeken. Inderdaad is er een verkeerde prijs vermeld op onze site Neckermann.com. De juiste prijs is EUR 599,00. De rpijs zal zo spoedig mogelijk worden aangepast.
Omdat het hier een zetfout betreft, kan het artikel niet geleverd worden voor EUR 440,00.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

--
Met vriendelijke groet,

neckermann.com
Technische Service en Productinfo

Ik heb ook gelezen dat iemand een mail bericht heeft gehad waarin na navraag werd gesteld dat de prijs juist was, en dat diegene hoe dan ook het product geleverd zou krijgen voor het betaalde bedrag. Als iemand die email heeft, graag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Tja, als je hem los besteld hebt: de goedkoopste winkel zit rond de € 535,- dus is € 440,- wel verdacht goedkoop voor dat toestel.

Zolang ze bij het verhogen van de prijs jou de mogelijkheid bieden te ontbinden staan ze in hun recht. Erg jammer, niet aan terugdenken en gewoon lekker doorgaan met leven.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
coyote1980 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:23:
Tja, als je hem los besteld hebt: de goedkoopste winkel zit rond de € 535,- dus is € 440,- wel verdacht goedkoop voor dat toestel.

Zolang ze bij het verhogen van de prijs jou de mogelijkheid bieden te ontbinden staan ze in hun recht. Erg jammer, niet aan terugdenken en gewoon lekker doorgaan met leven.
Ben ik het niet mee eens. Je refereert naar de redelijkheid. Deze is niet gebaseerd op het het vergelijken van prijzen bij verschillende winkels. Het is gebaseerd op een redelijke prijs product verhouding. Er zijn gelijkwaardige apparaten die diezelfde prijs bevatten.

(Daarnaast is het prijs verschil is minder dan 15 %). Op de site stellen ze nu dat de telefoon voor 699 voor 599 is. dat is 100 euro verschil. Dan zou je de vorige prijs als je wel vergelijkt ook op die manier kunnen interpreteren.

Ik heb de koop afgesloten (heb al betaald) met het idee dat de prijs klopt. Nu blijkt dat niet zo te zijn.
Het was anders wanneer de telefoon 60 euro tot 120 euro was. Dan zou de rechter van mening zijn dat de koper in had moeten zien dat de prijs niet reeel is. Sinds 440 voor de gemiddelde pocketpc/smartphone geen slechte prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
quarintus schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:41:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Je refereert naar de redelijkheid. Deze is niet gebaseerd op het het vergelijken van prijzen bij verschillende winkels. Het is gebaseerd op een redelijke prijs product verhouding. Er zijn gelijkwaardige apparaten die diezelfde prijs bevatten.
Kom maar op met gelijkwaardige pocketpc's die nieuw € 440,- kosten (incl. GPS, QWERTY-toetsenbord) van een gerenommeerd merk.

Bovendien, hoe kun jij vaststellen wat een redelijke prijs/productverhouding is zonder naar de prijzen bij andere winkels te kijken?
(Daarnaast is het prijs verschil is minder dan 15 %). Op de site stellen ze nu dat de telefoon voor 699 voor 599 is. dat is 100 euro verschil. Dan zou je de vorige prijs als je wel vergelijkt ook op die manier kunnen interpreteren.
Als je naar de andere winkels kijkt zie je dat € 599,- géén vreemde prijs is. € 440,- is daarentegen wel een flink stuk onder de prijs van andere winkels.
Ik heb de koop afgesloten (heb al betaald) met het idee dat de prijs klopt. Nu blijkt dat niet zo te zijn.
Het was anders wanneer de telefoon 60 euro tot 120 euro was. Dan zou de rechter van mening zijn dat de koper in had moeten zien dat de prijs niet reeel is.
Er is inderdaad een kans dat de rechter je in het gelijk stelt. Ik vraag me echter af hoe groot die kans is en raad aan om je tijd hier niet aan te verdoen. Ja je hebt een koopovereenkomst gesloten, maar iirc heeft de winkelier het recht om de prijs alsnog te verhogen (voordat er geleverd is) mits de klant de mogelijkheid krijgt om te ontbinden.
Sinds 440 voor de gemiddelde pocketpc/smartphone geen slechte prijs is.
Voor dat geld kun je dan wellicht een gemiddelde pocketpc verwachten, maar een Touch Pro II is een bovengemiddelde pocketpc waar ook een bovengemiddeld prijskaartje aan hangt.

Om e.e.a. samen te vatten: in jouw schoenen zou ik ook flink pissed off zijn en nakoming proberen te eisen, maar als je er rustig over nadenkt heb je vrees ik gewoon weinig in handen om een zaak te beginnen. Misschien is neckermann nog aangesloten bij een geschillencommissie, daar zou je dan nog het best kunnen aankloppen qua kosten/baten verhouding.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-08 13:49
Dit heeft neckerman opgenomen in zijn algemene voorwaarden:

Zetfouten
Voor de gevolgen van zet-, typ- en/of programmeer- of programmafouten in de catalogus of andere publicitaire mailings, e-mailings of op internet kan neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden. De catalogus is geldig t/m 30 juni 2009.

Maar dan zouden ze dus de prijs van elk product kunnen verhogen en zeggen dat het een zetfout is?

Er zal toch wel een wet of regel zijn dat hier restricties voor oplegt, in een land als de onze..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit, zeker met dat mailtje van die ander gozer in de levertijd/abbo topic dat het geleverd wordt voor de 440 euro.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die de telefoon voor 440 euro hebben besteld en dat de Neckermann hier niet echt wakker van ligt.

Qua rechten. Hoewel ze de zetfouten in hun voorwaarden hebben staan, is per wet zo geregeld dat wanneer een product voor een bepaalde prijs wordt aangeboden en het is een redelijk prijs, 440 euro voor een telefoon is gewoon geen kattenpis, dan moet hij daarvoor geleverd worden. Kijk als er nou 22 euro had gestaan, dan was dat niet redelijk geweest. Ieder normaal denkend mens weet dat dit dan niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:41:
Ik ga er vanuit, zeker met dat mailtje van die ander gozer in de levertijd/abbo topic dat het geleverd wordt voor de 440 euro.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die de telefoon voor 440 euro hebben besteld en dat de Neckermann hier niet echt wakker van ligt.

Qua rechten. Hoewel ze de zetfouten in hun voorwaarden hebben staan, is per wet zo geregeld dat wanneer een product voor een bepaalde prijs wordt aangeboden en het is een redelijk prijs, 440 euro voor een telefoon is gewoon geen kattenpis, dan moet hij daarvoor geleverd worden. Kijk als er nou 22 euro had gestaan, dan was dat niet redelijk geweest. Ieder normaal denkend mens weet dat dit dan niet klopt.
Dat 440 euro geen kattenpis is ben ik met je eens, maar het is geen redelijke prijs in mijn mening. En daar gaat het toch om. Niet jouw mening, niet die van Neckermann, maar die van de rechter die de wet interpreteert.

Het feit dat je mailt naar Neckermann met de vraag of de prijs wel correct is laat al zien dat je het zelf ook een beetje ongeloofwaardig vind en dus niet redelijk. Want anders had je die mail niet gestuurd. Hiermee heeft Neckermann een punt voor de rechter denk ik.

Correctie
Ik zie dat de mail van iemand anders is en niet van jouw. Maar ten opzichte van prijzen bij andere aanbieders is deze prijs toch op een dusdanig niveau dat een rechter hier vermoedelijk niet in mee gaat.
Maar ik zou zeggen, stap naar de rechter.

Daarnaast vind ik dit geen stijl, maar dat mag niet in dit topic zie ik...

Toevoeging ik blijf bezig..
[...]

Minder dan 15%? Mag ik je berekening even zien daarvoor? Daarnaast weet ik geen gelijkwaardig toestel met gelijkwaardige functionaliteit. Maar ik laat me graag door je verrassen.

[ Voor 29% gewijzigd door MuddyMagical op 27-05-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
"Mannen, ik heb van neckermann een waardebon van EUR 40 gekregen voor de overlast...Mijn bestelling is er gewoon uitgeknikkerd. Jaja, zo gaat dat blijkbaar..."
een post van iemand op pocketinfo. Het ziet er dus niet goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
525 / 100 = 5.25 (1%)

525 - 440 = 85

85 / 5.25 = 16.19% verschil met bestelmaar

Maar zoals quarintus al aangeeft:
[...]

Het is gebaseerd op een redelijke prijs product verhouding. Er zijn gelijkwaardige apparaten die diezelfde prijs bevatten.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
jebuske schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:01:
"Mannen, ik heb van neckermann een waardebon van EUR 40 gekregen voor de overlast...Mijn bestelling is er gewoon uitgeknikkerd. Jaja, zo gaat dat blijkbaar..."
een post van iemand op pocketinfo. Het ziet er dus niet goed uit
Neckerman ziet de bui dus al hangen. Hebben ze het recht om de koopovereenkomst zo maar te ontbinden? Ik heb immers al betaald via iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Je hebt gelijk over de 15% de goedkoopste gevonden is 525.het ligt iets hoger dan 15%

Wat betreft andere telefoons: HP iPAQ Data Messenger UK, t-mobile G1 Palm Treo Pro NL, sony xperia.

Wat betreft de email van de persoon, ik heb daar toestemming voor en ik heb zijn naam niet vermeld.
Volgens mij geldt de regel ZET-fouten niet wanneer de koop is afgerond (betaald). Dat is hetzelfde als een voetbal kopen voor 10 euro. En na afgerekend te hebben verteld de verkoper dat er 5 euro bij moet. Je verwacht dat wanneer de betaling geregeld is de verkoper bewust is van zijn verkoop. (online is dat natuurlijk anders).

Maar goed, het gaat er voor mij niet om wat de rechter zegt (uiteindelijk wel) maar eerder wat Neckerman doet.

[ Voor 3% gewijzigd door quarintus op 27-05-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de eerste keer dat Neckermann dit doet en het lijkt mij een vieze vorm van reclame maken. Ze verkopen hem niet voor 440 maar geven de consument wel de intentie dat het zo is waardoor je mond op mond krijgt etc etc. Ik begin dit vermoeden steeds meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanson
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 10:30
De discussie gaat inderdaad om de vraag of de prijs redelijk zou kunnen zijn voor het product. Een voorbeeld van waar je als koper geen aanspraak kunt maken op de foutieve prijs, is het een DVD recorder die normaal 250 euro kost, en per ongeluk voor 25 euro wordt aangeboden. Mijns inzien is die 440 geen overduidelijke fout, zeker geen typefout. Het product kost nu immers 599, van een typefout kan dus geen sprake zijn. In dit geval kan Neckerman zich niet meer beroepen op een :zet- of drukfout. Vergelijken met andere winkels is niet aan de orde. Als zij mensen waar een overeenkomst mee is afgesloten confronteren met een hogere prijs zonder dat daar iets tegenover staat, verhogen zij dus de prijs na sluiten van de overeenkomst. En dat is verboden volgens de wet. Hier staat de lijst met verboden bepalingen.

Overigens denk ik niet dat Neckerman dit bewust heeft gedaan om reclame te maken. Bij mij staan ze er niet echt beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb de koop afgesloten (heb al betaald) met het idee dat de prijs klopt.
Tuurlijk... :Z

Overal kost die telefoon meer dan €500,-, en jij komt hier glashard beweren dat je denkt dat die €440,- klopt?
Leuk hè, misbruik maken van de fouten van een ander?
Get a life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hier is geen discussie over mogelijk, en ik snap dan ook niet dat deze telkens weer opgehaald moet worden.

Een winkel kan, en mag, niet zomaar prijzen gaan verhogen als iemand een bestelling geplaatst heeft voor een bepaalde prijs. De koopovereenkomst is immers gesloten.
Wat echter altijd kan gebeuren, is dat er een zetfout is gemaakt. In zo'n geval mag het product voor die prijs geleverd worden, óf moet het volledige bedrag terugbetaald worden. En dat is wat ze dus ook doen.

En denk je nu werkelijk dat ze om die reden voor de lol hun prijzen gaan verlagen en verhogen? Ik bedoel, ze moeten het volledige bedrag terug betalen, ondertussen hebben ze administratiekosten gemaakt, hebben ze niets verkocht, en een slechte naam gemaakt.

Dus voor al die naïevelingen hier die maar blijven geloven in producten voor onrealistisch lage prijzen door menselijke fouten; welkom in de echte wereld!

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Volgens mij heb je dan je recht. Het kon best een aanbieding zijn, zou niet de eerste keer zijn dat er spullen goedkoop bij een aanbieding worden aangeboden. als er nou 59.99 stond, is het duidelijk dat het een typefout is, dus sta je niet in je recht.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad: stel je maakt met een foutje 100 euro te veel over met internetbankieren aan de winkel dan wil jij toch ook zeker je geld terug overeenkomstig de werkelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ach dit had Otto ook met die TV. De TV had de prijs van de muurmount gekregen. Dat is voor de rechter geweest en Otto kreeg gelijk. Redelijkerwijs kon niet verwacht worden dat de prijs juist was. De diamond2 staat ook op die site en die is duurder dan de foute prijs van de pro2, die sowieso geavanceerder is. Redelijk gezien klopte de prijs van 440 dus niet en de mensen zullen ook netjes het bedrag terug krijgen. Als je het voor de rechter laat komen dan zal dit ook niet standhouden en zal Neckermann in hun gelijk worden gesteld. Er is een hoeveelheid aan voorbeelden waar dit het geval is geweest.
Gevalletje jammer maar helaas in dit geval dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
bertjeee schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:26:
Ach dit had Otto ook met die TV. De TV had de prijs van de muurmount gekregen. Dat is voor de rechter geweest en Otto kreeg gelijk. Redelijkerwijs kon niet verwacht worden dat de prijs juist was. De diamond2 staat ook op die site en die is duurder dan de foute prijs van de pro2, die sowieso geavanceerder is. Redelijk gezien klopte de prijs van 440 dus niet en de mensen zullen ook netjes het bedrag terug krijgen. Als je het voor de rechter laat komen dan zal dit ook niet standhouden en zal Neckermann in hun gelijk worden gesteld. Er is een hoeveelheid aan voorbeelden waar dit het geval is geweest.
Gevalletje jammer maar helaas in dit geval dus.
Dat is nogal een verschil. een tv van 3000 euro voor 70 ofzo (weet de preciese prijzen niet, maar het kwam daar ongeveer op neer)
of een smartphone voor 440. (ipv 600)
(de diamond 2 is kleiner, heeft 5 mp camera en voor mensen met weinig verstand van smartphones zeggen de specs niet alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Zaak van Lotto met de 99 euro LCD televisies: link

Het gaat dus om art. 3:33 / 3:35 BW. Enkele passages:
4.9 Omtrent voor- en nadelen die voor partijen met de door de consumenten verdedigde overeenkomst verbonden zijn geldt dat evident is dat de consumenten slechts een aanmerkelijk voordeel ontgaat daar de werkelijke prijs die bij de laagste aanbieder van de betreffende toestellen betaald dient te worden thans op € 697,-- ligt.
4.10 Zo legt art. 3:15d BW Otto de plicht op de aanduiding van prijzen duidelijk en ondubbelzinnig aan te geven en leggen de artt. 6:227b lid 1 onder c en 6:227c lid 1 Otto de plicht op de consument duidelijk, begrijpelijk en ondubbelzinnig te informeren over (onder meer) de wijze waarop deze een niet gewilde handeling als een onbedoelde muisklik of typefout kan herstellen, voordat de overeenkomst tot stand komt. Het tweede lid van laatstgenoemde bepaling, tenslotte, voorziet erin dat Otto - zoals zij heeft gedaan - zo spoedig mogelijk na de elektronische bevestiging van aanvaarding van het aanbod door de consument (lees: de muisklik waarmee besteld wordt), langs elektronische weg de ontvangst van die verklaring bevestigt met als gevolg dat ná die laatste bevestiging de overeenkomst door de consument niet meer kan worden ontbonden.
4.13 Tevens is van belang dat de gemiddelde, geïnformeerde koper van een betrekkelijk kostbaar, duurzaam gebruiksartikel als een lcd televisietoestel, geacht mag worden zich globaal te hebben georiënteerd op de betreffende markt waaruit bekendheid met de bandbreedte van prijzen voor toestellen als hier aan de orde (een zogenaamde HD-ready breedbeeld lcd-televisie van het A-merk Philips met een beelddiameter van 80 cm) aangenomen mag worden.
Wat die prijzen aangaat is door de grote hoeveelheid van door partijen wederzijds overgelegde aanbiedingen, aannemelijk geworden dat die prijzen thans nimmer lager dan omstreeks € 700,-- zijn. Het verschil tussen de redelijkerwijs te verwachten minimumprijs en de verklaring van Otto beloopt daarmee 700 %.
4.14. Al deze omstandigheden bijeen genomen voeren de voorzieningenrechter tot de conclusie dat de prijsstelling in het aanbod en de beide bevestigingen van Otto, door een websitebezoeker niet redelijkerwijs konden worden opgevat als weergave van een ook werkelijk door Otto beoogde prijs zodat het beroep op art. 3:35 BW faalt.
In deze zaak is er dus duidelijk een verschil. Er zit geen verschil van 700% tussen de prijs van Neckermann en de reële prijs maar slechts een verschil van 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een bedrijf (naam noem ik even voor het gemak niet) waar ik koop biedt apparatuur aan dat normaal 60 euro kost inkoop en nu voor 32 euro inkoop. Mag ik hiervan verwachten dat dit niet de goede prijs is? In dit geval is dit wel een goede prijs ookwel een goede deal. Dus waarom zou je van Neckermann niet mogen verwachten dat dit ook voor die prijs te leveren is of zal zijn. Dit heb ik ook met een printer gehad die uit Duitsland kwam die hier voor € 1.250 wordt aangeboden en deze printer heb ik uiteindelijk gekocht voor € 750. Ook dit mag ik toch verwachten dat het geleverd wordt. Dat is ook gebeurd. Dus waarom niet bij Neckermann.

Als ik kijk naar die Sony laptop die eerst 989 euro was en toen 489 kon iedereen natuurlijk op zijn 10 vingers natellen dat dat niet zo kon. Ik had er 10 van besteld en wist gewoon dat die niet zouden komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik heb het zelf ook besteld en met Ideal betaald. Wat adviseren jullie mij nu te doen? eisen om een soort vergoeding? iets anders? vind het namelijk belachelijk om gewoon mijn geld terug te krijgen en het daarbij te laten...

Denken jullie iets te hebben aan een gezamlijke brief met handtekeningen van alle kopers of iets dergelijks?

Let the powers combine!! :)

p.s. - heb trouwens van Neckermann nog niks gehoord. Ik laat het maar nog even zo staan tot dat ik weet wat de beste manier is om hiermee door te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Chovav op 27-05-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Een prijsverschil zoals hier, van minder dan 20% is niet ongebruikelijk bij een sterke aanbieding. Er zijn toch vaak zat acties 'betaal nu geen BTW' ?

Daarbij komt nog dat het ook niet een eenvoudige verschrijving betreft en dat er sprake is van een zetfout lijkt me lastig vol te houden. Daarnaast zou ik in een procedure ook argumenteren dat als ze automatisch plaatsen (wat hun verweer is) ze ook automatisch kunnen controleren of de prijs niet lager is dan de inkoopprijs.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:04:
Een prijsverschil zoals hier, van minder dan 20% is niet ongebruikelijk bij een sterke aanbieding. Er zijn toch vaak zat acties 'betaal nu geen BTW' ?

Daarbij komt nog dat het ook niet een eenvoudige verschrijving betreft en dat er sprake is van een zetfout lijkt me lastig vol te houden. Daarnaast zou ik in een procedure ook argumenteren dat als ze automatisch plaatsen (wat hun verweer is) ze ook automatisch kunnen controleren of de prijs niet lager is dan de inkoopprijs.
ja zoals de media markt aanbieding zeker :z

voor de aanbieding verhogen ze eerst de prijs , daarna komen ze met een oo zoo geweldige aanbieding :')

aanbiedingen zijn allang doorberekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die zelf een bestelling hebben staan, en hiervan iets gehoord hebben? Van Neckermann uit heb ik namelijk nog niets gehoord.

-- Klinkt tot nu toe dus positief!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Misschien leveren ze gewoon aan de mensen die betaald hebben. Ik heb niets gehoord van Neckerman zelf over een fout, dus tot dan toe ga je er vanuit dat alles goed is. Pas wanneer Neckerman contact op neemt of handelt ga ik verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00
Ik heb ook een bestelling bij Neckermann uitstaan, maar behalve een orderbevestiging heb ik verder nog niets vernomen. We wachten in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb ook 'n orderbevestiging gehad (maar nog met klantnummer 0). Gekozen voor betalen via acceptgiro. Via "mijn neckermann" zie ik nog geen bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Ik heb net even gebeld met Neckermann en de dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn order nog gewoon liep en dat de telefoon in bestelling staat bij de leverancier.

dus op hoop van zege!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
5V1NA70G schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:12:
Ik heb net even gebeld met Neckermann en de dame aan de telefoon vertelde mij dat mijn order nog gewoon liep en dat de telefoon in bestelling staat bij de leverancier.

dus op hoop van zege!
Dat is hoopvol nieuws. @ JBS: Je hebt nog geen klantnummer omdat je waarschijnlijk een nieuwe klant bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoofy88 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:48:
[...]

@ JBS: Je hebt nog geen klantnummer omdat je waarschijnlijk een nieuwe klant bent.
Klopt, lijkt me ook. Maar ik zie helemaal niets van m'n bestelling als ik inlog op de site. Ik ben op andere sites vaker "nieuwe klant" geweest maar daar zie je gewoon je bestelling verschijnen nadat je die geplaatst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
JBS schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:54:
Ik heb ook 'n orderbevestiging gehad (maar nog met klantnummer 0). Gekozen voor betalen via acceptgiro. Via "mijn neckermann" zie ik nog geen bestelling.
Vreemd. Ik bestelde zonder in te loggen. Mijn klant code zat bij de bevestigings mail. Ik heb later een account aangemaakt en daar mijn klantcode ingevoerd. sindsdien staat hij er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jongens.

Ik heb ook besteld voor 440 euro en een bevestiging heb via email.
Wegens deze nieuwe prijs Neckermann heeft gebeld en geïnformeerd, hoe is het met die nieuwe prijs en met mij besteling.
Neckermann heeft mij verzekert, dat deze voor 440 euro wordt geleverd.
Hoe dat in het contract staat. Wel zeer correct.
Ik denk dat deze is geldig voor iedereen, wie met deze prijs heeft besteld.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:22:
Hallo Jongens.

Ik heb ook besteld voor 440 euro en een bevestiging heb via email.
Wegens deze nieuwe prijs Neckermann heeft gebeld en geïnformeerd, hoe is het met die nieuwe prijs en met mij besteling.
Ik denk dat deze is geldig voor iedereen, wie met deze prijs heeft besteld.

Groeten.
You made my day _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanson
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:22:
Dat is inderdaad netjes. Juridisch kunnen ze niet veel anders, maar het is idd netjes dat ze niet moeilijk doen om mensen af te laten schrikken. Je hebt zeker geen bevestiging hiervan per mail?

@MeAngry: in de "echte wereld" gelden gewoon wetten. Je overmoedige opmerking de kopers "naïevelingen" te noemen getuigt ervan dat je hier niet echt van op de hoogte bent.

@anderen, deze zaak vergelijken met de "TV zaak van Otto" is niet aan de orde. Het prijsverschil met andere aanbieders kan eenvoudig worden uitgelegd als een aanbieding (een korting van 16% is daarbij zeker niet ongebruikelijk). Iedereen die de telefoon heeft besteld kan naleving van de overeenkomst vorderen.Of je dat wilt, is een andere zaak. Als Neckerman kwaad wil, kan dit een langdurige en frustrerende zaak worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
DONNY1, weet je de naam van degene die je heb gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Geweldig nieuws DONNY1!

Zou nu wel niet allemaal naar Neckermann beginnen bellen/mailen. Zolang niemand van ons hier een mail heeft gekregen dat het niet zou doorgaan hoeven we nog geen schrik te hebben. Het is pas wanneer sommige bevestiging hebben dat het geleverd wordt, en andere dat het niet doorgaat dat we ze wel eens kunnen lastigvallen. Of dat is toch mijn mening :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

In ieder geval hoef je niet achter Neckermann aan te rennen, ze zullen vanzelf contact moeten opnemen als ze de bestelling willen annuleren. Eerst gewoon afwachten wat ze gaan doen, lijkt mij.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
@DONNY1:
Kun je zorgen dat je die toezegging bevestigd krijgt per e-mail / brief? Bewijsrechtelijk is het namelijk handiger om het zwart op wit te hebben.

@rvanson:
Precies zoals ik uitgelegd heb, zie deze post halverwege het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Heb vandaag mn acceptgiro ontvangen. Prijs is toch nog steeds 440€ dus dat ziet er goed uit.

Nu had ik een vraagje: aangezien ik de betaling uit Belgie en met een Belgisch rekeningnr ga uitvoeren. Hiervoor heb ik volgend overschrijvingsformulier: https://www.fortisbanking...303f8038efa3-IBAN_NFD.gif

bedrag is €890,24 op rekeningnummer 860860 t.n.v. Neckermann.com BV Terneuzen. Betalingskenmerk: xxxxxxxxxxxxxxxx

Zou het voldoende zijn als ik het betalingskenmerk bij mededeling zet of is het beter dat ik een nederlandse bank deze betaling voor mij laat uitvoeren? Het probleem is dat ik het via een Nederlands leveradres besteld heb maar zelf in belgie woon.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
jebuske schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:02:
Heb vandaag mn acceptgiro ontvangen. Prijs is toch nog steeds 440€ dus dat ziet er goed uit.

Nu had ik een vraagje: aangezien ik de betaling uit Belgie en met een Belgisch rekeningnr ga uitvoeren. Hiervoor heb ik volgend overschrijvingsformulier: https://www.fortisbanking...303f8038efa3-IBAN_NFD.gif

bedrag is €890,24 op rekeningnummer 860860 t.n.v. Neckermann.com BV Terneuzen. Betalingskenmerk: xxxxxxxxxxxxxxxx

Zou het voldoende zijn als ik het betalingskenmerk bij mededeling zet of is het beter dat ik een nederlandse bank deze betaling voor mij laat uitvoeren? Het probleem is dat ik het via een Nederlands leveradres besteld heb maar zelf in belgie woon.

Alvast bedankt!
dat is vreemd, ik dacht dat de acceptgiro wordt meegeleverd met het pakje en dat je ook pas hoeft te betalen als je het pakje hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
5V1NA70G schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:10:
[...]

dat is vreemd, ik dacht dat de acceptgiro wordt meegeleverd met het pakje en dat je ook pas hoeft te betalen als je het pakje hebt ontvangen.
"Wanneer u als nieuwe klant iets bij neckermann.com bestelt, krijgt u een klantnummer en een bestedingslimiet. Als uw limiet wordt overschreden dan vragen wij een vooruitbetaling" Dit vond ik op de site van Neckermann. Het is dus omdat ik een nieuwe klant ben dat ik een vooruitbetaling moet doen.
Weet iemand of een buitenlandse overschrijving in orde zou zijn voor een acceptgiro te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel aannemelijk dat dit toestel voor 440 euro verkocht kan worden voor een rechter. Het is geen bizarre daling dus ik denk dat als je hier een zaak van maakt dat je hem nog wint ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

jebuske schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:14:
[...]

"Wanneer u als nieuwe klant iets bij neckermann.com bestelt, krijgt u een klantnummer en een bestedingslimiet. Als uw limiet wordt overschreden dan vragen wij een vooruitbetaling" Dit vond ik op de site van Neckermann. Het is dus omdat ik een nieuwe klant ben dat ik een vooruitbetaling moet doen.
Weet iemand of een buitenlandse overschrijving in orde zou zijn voor een acceptgiro te betalen?
Bel ze op?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Ja, maar dit leek me zo ambetant aangezien ik op andermans naam (iemand die in Nederland woont) besteld heb zodat het pakje daar zou kunnen geleverd worden en ze dus vermoedelijk niet zullen vatten waarom er uit Belgie dient betaald te worden. En ik dacht dat er hier misschien wel mensen zaten die mij konden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
jebuske schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:07:
[...]

Ja, maar dit leek me zo ambetant aangezien ik op andermans naam (iemand die in Nederland woont) besteld heb zodat het pakje daar zou kunnen geleverd worden en ze dus vermoedelijk niet zullen vatten waarom er uit Belgie dient betaald te worden. En ik dacht dat er hier misschien wel mensen zaten die mij konden helpen.
Verzin een verhaaltje dat je tijdelijk in het buitenland woont, maar je pakketje op dat adres wil laten leveren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
jebuske schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:07:
[...]

Ik neem aan dat het adres wat je opgaf van een bekende van je is. Je kunt voor de zekerheid het geld toch ook overboeken naar die bekende (in NL) en dat deze het dan weer overboekt naar Neckermann. Dan vind zowel betaling als levering in NL plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
Ik heb de Touch Pro2 voor 440 euro besteld (25/5) en via ideal betaald. Nu heb ik zelf neckermann ook gebeld om te vragen of mijn bestelling nou wordt afgeleverd of niet, en ze hebben mij verzekerd dat het zo zal zijn.

Ik vroeg om een bevestiging hiervan via email maar er werd gezegd dat de orderbevestiging wat ik gekregen heb via email (gelijk na aankoop) voldoende is hiervoor. Ik heb nog expliciet gevraagd of iedereen die de telefoon voor 440 euro heeft gekocht het voor die prijs zal krijgen, en dat werd positief beantwoord.

Dus. Probleem opgelost! Geen zorgen meer!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is mooi!
Maar het was al vrij duidelijk dat er niet onderuit gingen komen.
Was er ook al meer bekend over de levertijd?

-- Uiteraard heb ik betaald, met iDeal :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik heb wél een bevestiging via e-mail maar de acceptgiro nog niet betaald. Als ik het zo lees is de bevestigings e-mail voldoende om ze voor EUR 440 te laten leveren?

(Ja, moet natuurlijk nog wel betalen :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
GrensgevalX, als je een bevestiging hebt gekregen, dan moeten ze het leveren. Betalen moet je natuurlijk nog wel doen :D

En over de levertijd heb ik nog niks gehoord, ik neem aan dat het minstens nog een paar weken duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Chovav schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:44:
Ik heb de Touch Pro2 voor 440 euro besteld (25/5) en via ideal betaald. Nu heb ik zelf neckermann ook gebeld om te vragen of mijn bestelling nou wordt afgeleverd of niet, en ze hebben mij verzekerd dat het zo zal zijn.

Ik vroeg om een bevestiging hiervan via email maar er werd gezegd dat de orderbevestiging wat ik gekregen heb via email (gelijk na aankoop) voldoende is hiervoor. Ik heb nog expliciet gevraagd of iedereen die de telefoon voor 440 euro heeft gekocht het voor die prijs zal krijgen, en dat werd positief beantwoord.

Dus. Probleem opgelost! Geen zorgen meer!!! :)
Bedankt Chovac. Erg goeds nieuws.

Kan jij miscshien die email posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanson
Kan jij miscshien die email posten?
Iedereen die besteld heeft, heeft deze bevestigingsmail gekregen, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvanson schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Iedereen die besteld heeft, heeft deze bevestigingsmail gekregen, als het goed is.
Anders heb je wel een hele slechte dag denk ik, mocht blijken dat je bestelling toen niet helemaal juist is doorgekomen.

Het viel mij trouwens op dat mijn bestellingen nog niet in Mijn Neckermann zichtbaar was, maar volgens de zeer vriendelijke dame op het callcentre is dit geen probleem. Helaas was er nog geen levertijd bekent. Maar voor dat geld mag het best een aantal dagen langer duren. Dat gun ik ze dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Vandaag viel bij mij een acceptgiro van 609,24 op de deurmat terwijl ook ik de telefoon voor 440 euro heb besteld.

Ik heb zojuist me Neckermann gebeld en ze konden me niet verder helpen. Werd afgescheept met "mail de orderbevestiging maar door en dan zien we wel" waarna ze doodleuk ophingen. Orderbevestiging heb ik doorgestuurd en ik hoop de telefoon voor 440 euro te krijgen maar één ding is zeker, ik koop nooit meer wat bij die zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
Schandalig :o . Als jij een orderbevestiging van 440 euro heb gehad kunnen ze never nooit aankomen met een acceptgiro van 610 euro. Ronduit belachelijk. Maak ze in ieder geval duidelijk dat je weet wat jou rechten zijn... minder kans dat ze dan je nog proberen te fucken. Sterkte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimel
  • Laatst online: 04-07 09:33
Naar aanleiding van al het geharrewar een mail gestuurd naar Neckermann.
Dit was het antwoord:

Geachte xxx,

Uw bestelling van 10 mei blijft gehandhaafd op de prijs zoals afgesproken is.
Wij nemen aan dat u hiermee voldoende bent ingelicht.
--
Met vriendelijke groet,

neckermann.com
Technische Service en Productinfo

Het lijkt erop dat ik hem toch ga krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Aangezien enkele nederlandse webshops hem reeds binnen hebben, hoop ik dat Neckermann ook snel begint te leveren. Moest iemand hem ontvangen, zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
jebuske schreef op zondag 31 mei 2009 @ 10:34:
Aangezien enkele nederlandse webshops hem reeds binnen hebben, hoop ik dat Neckermann ook snel begint te leveren. Moest iemand hem ontvangen, zeker posten!
Welke webshops dan? Bij smartphoneshop.nl hebben ze hem pas vanaf 3 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Ik citeer uit het rodium topic:

Mensen, is hij nu al uit in Nederland? Of mis ik iets:

https://maxict.nl/product...twview=in&rs=tweakers :
Voorraad 13 VERNIEUW NU

http://www.informatique.nl/501594/htc-touch-pro-ii-nl.html

Onze leverancier
+++ ruim voorradig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebuske
Hoe nemen jullie eigenlijk contact met Neckermann op? Heb meer dan een week geleden een mail gestuurd maar nog steeds geen antwoord gehad. Doen jullie dat ook via het contactformulier of via een ander emailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimel
Jebuske, ja, via het contactformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook ik heb de TP2 besteld bij Neckermann op 11 mei (telefonisch, ingetikt door een medewerker van hun telefoonteam).

Zojuist ontving ik een mail dat de levering niet binnen gestelde levertermijn zou plaatsvinden, maar dat Neckermann zo spoedig mogelijk toch zou proberen te leveren.

Op basis van deze mail zojuist maar even telefonisch contact opgenomen.
Men kon mij nog niet vertellen wanneer de GSM binnen zou komen, echter de telefoon wordt wel voor de oorspronkelijke prijs van 440 geleverd.
Ben benieuwd naar de afloop, en volg uiteraard de berichtgeving... ;-)

Hopen dat ook Neckermann de eerste levering spoedig zal ontvangen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Juridisch geneuzel steeds. Niemand weet hoe een rechter gaat oordelen. Bij dit soort zaken al helemaal niet, is puur aan wiens kant de rechter staat. Je hebt rechters die de consument willen beschermen, de andere de ondernemer.

Bij verkeerde prijzen en een automatische orderbevestiging is een Druk- en zetfout clausule in de AV vaak voldoende. 15% is een "stuntaanbieding". Als er niet heeft bijgestaan "Stuntprijs", "actie" oid dan mag je aannemen dat de prijs niet klopt.

Neckermann is vaak wel heel goedwillend en lost dit soort dingen vaak goed op (mits bij de juiste persoon de zaak terecht komt, HDO's zijn iets minder goedwillend).

Met dit soort dingen naar de rechter gaan is een dubbeltje op zijn kant. Hoe sterk/zwak je ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
dreuzel78 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:56:
Ook ik heb de TP2 besteld bij Neckermann op 11 mei (telefonisch, ingetikt door een medewerker van hun telefoonteam).

Zojuist ontving ik een mail dat de levering niet binnen gestelde levertermijn zou plaatsvinden, maar dat Neckermann zo spoedig mogelijk toch zou proberen te leveren.

Op basis van deze mail zojuist maar even telefonisch contact opgenomen.
Men kon mij nog niet vertellen wanneer de GSM binnen zou komen, echter de telefoon wordt wel voor de oorspronkelijke prijs van 440 geleverd.
Ben benieuwd naar de afloop, en volg uiteraard de berichtgeving... ;-)

Hopen dat ook Neckermann de eerste levering spoedig zal ontvangen......
Een mail dat het niet binnen het levertermijn viel? Het levertermijn was 2 weken of meer. Hoe kunnen ze dat overschreiden? Wel goed om te horen dat ze bij hun prijs blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
Ja, vind het ook wel een aparte mail. Was wel een standaard mail, waarmee NM graag zal willen aangeven dat de order wel in behandeling staat...

Wordt vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Het lijkt er op dat ik buiten de boot val:

Geachte heer (naam weggelaten)

U stelde ons een vraag betreffende de prijs van de door u bestelde gsm.

De juiste prijs is EUR. 599,00.
Inderdaad is dit toestel voor de prijs van EUR. 440,00 aangeboden, echter dit was een druk/zetfout.

Wij gaan ervanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

--
Met vriendelijke groet,

neckermann.com
Klantenservice

Helaas praten ze mooi om mijn vraag heen, ik heb namelijk de volgende mail verstuurd:
Laatst heb ik bij u een order geplaatst, het gaat om de HTC touch pro 2 GSM welke op 26 mei voor 440 euro op uw site werd aangeboden. Als betaal methode heb ik gekozen voor acceptgiro. Vandaag heb ik uw acceptgiro mogen ontvangen maar op deze staat een heel ander bedrag, namelijk 609,24 euro. Ook de telefoon in kwestie is in die paar dagen duurder geworden. Op de site wordt hij nu voor 599 euro aangeboden. Die prijs staat ook in het lijstje van mijn bestellingen in mijn Neckermann. Op de onderstaande orderbevestiging valt echter te lezen dat ik de telefoon voor 440 euro heb besteld. Zou u me kunnen vertellen of de telefoon in kwestie nog voor het mij beloofde bedrag geleverd kan worden?
Ze gaan dus niet in op de vraag of ik zelf de telefoon nog voor die prijs kan ontvangen. Heel erg jammer maar ik heb niet veel zin om hier nog veel meer moeite in te gaan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Balen voor jou zeg. Maar goed je zal wel moeite er in moeten stoppen want je moet nog regelen of je hem voor het bedrag nvan 609 euro neemt of helemaal niet. Dan moet je de bestelling nog annuleren. (zou ik doen, je kan hem bij veel sites zo'n 70 tot 80 euro goedkoper EN sneller krijgen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Vind ik ook begrijpelijk, aangezien je nog niet betaald had. De deal was nog niet rond zegmaar. Lijkt er op dat ze degenen die al betaald hadden met rust laten. Vind ik redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig nog bericht gekregen van Neckermann op de vraag wanneer zij gaan leveren? Ik heb ze al een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:54:
Iemand toevallig nog bericht gekregen van Neckermann op de vraag wanneer zij gaan leveren? Ik heb ze al een bericht gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.
Zie mijn bericht van gistermiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreuzel78 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:17:
[...]

Zie mijn bericht van gistermiddag.
Zouden ze niet doelen op "Eind Mei", zoals nu op de website staat?
Die twee weken, die er nu ook staat, daar is sowieso geen pijl op te trekken .....

Het is dat ze zo'n mooie prijs hebben, anders had ik hem allang gecanceld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Niet online
Toen ik hem bestelde, op 11 mei, stond er ook al eind mei. Ik zou me hier maar niet al te veel bij bedenken.
Ik ga zelf de order vanavond cancellen. Typhone heeft de gsm ook binnen voor € 533.

Heb een vermoeden dat NM nog even zal willen wachten met uitleveren, en daarom maar doen alsof ze hem voorlopig niet hebben. Hoe meer mensen in de tussentijd annuleren, hoe liever het NM zal zijn.

Ik ben er klaar mee in ieder geval, weinig vertrouwen dat ze op korte termijn zullen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:08
440 euro + btw zit je zo rond de 525 euro. Daar zit volgens mij de fout.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Laatst online: 21:02
vandaag nog even een belletje naar neckermann gedaan, meisje aan de telefoon wist echter helemaal niks betreffende levertijd en kon ook helemaal niks opzoeken :/ beetje jammer, maar blijft gewoon afwachten dan.

heb vandaag ook een account aangemaakt bij neckermann, met het klantnummer dat ik in mn orderbevestiging van vorige week had gehad, en nu kan ik mijn bestelling status gewoon zien. Hij staat op "wordt nageleverd" wat inhoudt dat "het artikel niet op voorraad is", dus daar valt ook niet meer info te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
zzattack schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:53:
vandaag nog even een belletje naar neckermann gedaan, meisje aan de telefoon wist echter helemaal niks betreffende levertijd en kon ook helemaal niks opzoeken :/ beetje jammer, maar blijft gewoon afwachten dan.

heb vandaag ook een account aangemaakt bij neckermann, met het klantnummer dat ik in mn orderbevestiging van vorige week had gehad, en nu kan ik mijn bestelling status gewoon zien. Hij staat op "wordt nageleverd" wat inhoudt dat "het artikel niet op voorraad is", dus daar valt ook niet meer info te vinden
Same here.
Je wordt er toch gek van dat een klantenservice niets weet.. Wie zetten ze daar nee, het buurmeisje? (of jongen who cares). Dat ze dan dat niet even aan iemand vragen die het mogelijk wel weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruimel
Bij mijnNeckermann staat nu bij de status van mijn bestellingen:

Op dit moment is er vertraging in de verzending van de postpakketten.
Wij verzoeken u enkele dagen af te wachten. Onze excuses voor het ongemak.

Blijven wachten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag... Als ik inlog op "Mijn Neckermann" en ga naar "Status van bestellingen" zie ik alleen de tekst:
Mijn persoonlijke bestelling

Beste bezoeker,

Klanten van neckermann.com profiteren van de voordelen van ‘Mijn Neckermann’, zoals de persoonlijke bestelbon, informatie over bestellingen en retourzendingen, uw actuele kredietruimte en de stand van zaken op uw rekeningoverzicht. Heeft u een klantnummer? Vul dit dan in op de pagina "Persoonlijke gegevens" en klik op wijzigen.

Meer info: Heeft u zich reeds aangemeld en worden hier geen gegevens getoond?
Mogelijk vinden wij dan geen match bij persoonlijke gegevens en het klantnummer dat u heeft ingevuld. Check uw persoonlijke gegevens en uw klantnummer en probeer het opnieuw. Het kan ook dat u een aanzienlijke betalingsachterstand opliep. Wacht dan best de brief van het incassobureau af. Zodra alles is geregeld, kunt u weer gebruik maken van alle faciliteiten van 'Mijn Neckermann'.
Mijn bestelling, die overigens nog niet betaald is, staat er niet bij. Kan dus zelfs m'n bestelling niet annuleren al zou ik dat willen...

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 04-06-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBS schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:58:
Wat ik me eigenlijk nog steeds afvraag... Als ik inlog op "Mijn Neckermann" en ga naar "Status van bestellingen" zie ik alleen de tekst:

[...]

Mijn bestelling, die overigens nog niet betaald is, staat er niet bij. Kan dus zelfs m'n bestelling niet annuleren al zou ik dat willen...
Die van mij is wel betaald. Maar staat ook niet op Mijn Neckermann, dus daar zit het verschil niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Ik vraag mij af of die melding te maken heeft met de bestelling van de touch pro 2 of alle bestellingen. Op de product pagina staat namelijk nog steed levertijd 2 weken of langer, wat betekent dat ze hem niet op vooraad hebben.

Ik zie mijn product wel staan, en de status is: wordt na geleverd. Wat ook betekent dat het product niet op vooraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het gaat lekker daar bij Neckermann. Ik krijg nu zelfs een automatisch mail terug dat ze ook vertraging hebben bij het reageren op e-mail (gestuurd via het formulier).

Iemand vandaag nog contact gehad met de Neckermann?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem destijds ook direct bij Neckermann voor het gunstige bedrag besteld; staat nog steeds op Wordt nageleverd.
Op mijn verzoek per mail gisteren bericht ontvangen dat de de telefoons nog niet binnen zijn, maar direct na ontvangst zullen worden geleverd voor 440,-.!
Dit ms ter geruststelling voor sommigen. Nu nog maar even geduld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd, waarom krijgt het ene bedrijf gelijk op 2/3 juni de telefoons geleverd en het andere veel later.
Is dat laksheid van de Neckermann of heeft de leveranier in dit geval gewoon voorkeur voor een aantal bedrijven?

Kan dat laatste gewoon niet voorstellen, neem aan dat er met zo'n release echt stappels en stappels op voorraad zijn. Er staan er nu vast een hele berg lekker stof te happen in een groot magazijn ergens in Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou kunnen zijn, is dat Neckermann het niet rechtstreeks geleverd krijgt, maar via verschillende andere leveranciers. Dan is het niet zo vreemd dat het daar een aantal dagen langer door duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik wilde contact opnemen met Neckermann via het email adres dat op de site staan. Krijg nu echter terug "Om administratieve redenen is het helaas niet mogelijk persoonlijk e-mails te beantwoorden die naar dit e-mailadres verzonden zijn.". Stond hier voorheen niet "niet alle e-mails"? Hoe dan ook.. Ik zie geen contactformulier dat bedoeld is voor vragen over bestellingen. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contactformulier zit heel goed verstopt.

http://www.neck.nl/service/contact/index.mb1?form_id=37

EDIT: volgens mij is dit meer het formulier die je zoekt, die andere is specifiek voor een bepaalde productgroep:
http://www.neck.nl/service/contact/index.mb1?form_id=30

Ik ben na lang zoeken er achtergekomen dat ze in de veel gestelde vragen stonden. Als je dan op een vraag klikt, dan staat er soms een link naar het contactformulier ..... ze hebben niet zo graag dat je ze lastig valt :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:50:
EDIT: volgens mij is dit meer het formulier die je zoekt, die andere is specifiek voor een bepaalde productgroep:
http://www.neck.nl/service/contact/index.mb1?form_id=30
En dat formulier is weer specifiek voor gebruiksaanwijzingen...
Bij een groot aantal artikelen op onze website kun je de gebruiksaanwijzingen gratis downloaden. Staat je gebruiksaanwijzing er niet bij, vraag er dan een aan door onderstaande gegevens in te vullen.
Ik ben handmatig de form_id gaan aanpassen en kwam toen bij deze uit: http://www.neck.nl/service/contact/index.mb1?form_id=1 Dat lijkt de goede:
Heb je vragen of opmerkingen over je bestelling, vul dan de onderstaande gegevens in. Indien je algemene vragen hebt over bestellen bij neckermann.com, klik dan hier.

[ Voor 22% gewijzigd door JBS op 05-06-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
Hmm... heb net Neckermann gebeld en gevraagd over de levertijd..

- "Nou, we wachten op een hele levering van die telefoons, maar wij weten nog niet wanneer die binnen gaan komen..."

- dus, geen idee van de levertijd?

- "ja, het kan nog wel twee weken duren.."

- pfffff. Nou dan moeten jullie de opmerking van "leverbaar vanaf eind mei" ook wel weghalen, want dat kunnen jullie dus blijkbaar niet doen. Best misleidend.

- "ja, dat begrijp ik..."

AHHHHHH wat een $#%@ $#%^&!!!!! :X
zo, dat is er ook weer uit. Volgens mij kunnen we (mensen die dit forum lezen en dus een TP@ voor 440 euro hebben gekocht) de TP2 als laatste in nederland verwachten :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Chovav op 05-06-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Chovav schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:43:
Volgens mij kunnen we de TP2 als laatste in nederland verwachten :'(
"Ze", want "we" kunnen 'm al bij andere shops halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
JBS schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:15:
[...]
"Ze", want "we" kunnen 'm al bij andere shops halen ;)
Niet voor 440 euro, zo'n aanbieding ben ik nog niet weer tegengekomen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rebunted op 05-06-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Chovav schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:43:
Hmm... heb net Neckermann gebeld en gevraagd over de levertijd..

- "Nou, we wachten op een hele levering van die telefoons, maar wij weten nog niet wanneer die binnen gaan komen..."

- dus, geen idee van de levertijd?

- "ja, het kan nog wel twee weken duren.."

- pfffff. Nou dan moeten jullie de opmerking van "leverbaar vanaf eind mei" ook wel weghalen, want dat kunnen jullie dus blijkbaar niet doen. Best misleidend.

- "ja, dat begrijp ik..."

AHHHHHH wat een $#%@ $#%^&!!!!! :X
zo, dat is er ook weer uit. Volgens mij kunnen we de TP2 als laatste in nederland verwachten :'(
Wat een onzin. Die persoon is gewoon naar de pagina gegaan en heeft de status gecheckt. Over 2 weken kan niet kloppen. Iedere winkel zou hem dan hebben behalve neckerman. Dat wordt veel eerder. Ik heb onderhand geleerd dat hulpcenters van bedrijven vaak niet meer weten dan jij zelf als je je een beetje in een site verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze gaan hem niet leveren en sturen aan op ontbinding van de koop door de klant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:
Of ze gaan hem niet leveren en sturen aan op ontbinding van de koop door de klant. ;)
Dat hadden ze dan allang gedaan moeten hebben, en dat kan niet zomaar als je al betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Denk dat Gordijnstok bedoelt dat klanten op den duur zullen afhaken omdat het te lang duurt en ergens anders (duurder) gaan bestellen...

Ik heb ze overigens ook in 'n mail gevraagd naar een levertijd en of de koop door kan gaan als ik nu nog niet betaald heb.

[ Voor 31% gewijzigd door JBS op 05-06-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chovav
quartinus, ik hoop echt dat je gelijk hebt. Zij (mevrouw van Neckermann) ging wel even nakijken, maar het klinkt inderdaad aannemelijk dat ze gewoon de levertijd die op dat pagina staat heeft genomen.

hmmmm. JBS, laat maar weten als je iets hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Dit word volgens mij net zo'n topic als met die laptop (vaio ofzo?) die voor veel te weinig geld te koop stond. Een groot aantal mensen bestelde hem maar niemand kreeg hem volgens mij voor die prijs zo uit m'n hoofd. Winkels kunnen zich inderdaad beroepen op hun algemene voorwaarden waar ze dan weer sneaky in hebben gezet dat ze niet verantwoordelijk zijn voor typfouten (hoe kan 440 ipv 535 nou een typfout zijn..) ofzo :z

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Wackoz schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:37:
Dit word volgens mij net zo'n topic als met die laptop (vaio ofzo?) die voor veel te weinig geld te koop stond. Een groot aantal mensen bestelde hem maar niemand kreeg hem volgens mij voor die prijs zo uit m'n hoofd. Winkels kunnen zich inderdaad beroepen op hun algemene voorwaarden waar ze dan weer sneaky in hebben gezet dat ze niet verantwoordelijk zijn voor typfouten (hoe kan 440 ipv 535 nou een typfout zijn..) ofzo :z
Lijkt mij niet als Neckerman via mail en telefonisch meerdere personen verzkeren dat zij de telefoon zullen ontvangen voor de opgegeven prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quarintus schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:52:
[...]

Dat hadden ze dan allang gedaan moeten hebben, en dat kan niet zomaar als je al betaald hebt.
Je kunt als bedrijf de gok nemen en niet leveren en de klant aanbieden het geld terug te storten. Kans is vrij klein dat die klant juridische stappen gaat nemen voor paar honderd euro / principekwestie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg eergister dit mailtje van Neckermann:

==============
Geachte heer,

U vroeg ons of wij de HTC Touch Pro2 al ontvangen hebben van de leverancier.

Helaas hebben wij deze tot op heden niet ontvangen.

Wij vragen u vriendelijk nog even af te wachten en wensen u een prettig weekend.

-- Met vriendelijke groet, neckermann.com Klantenservice
==============

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dondersteen
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:34:
Ik kreeg eergister dit mailtje van Neckermann:

==============
Geachte heer,

U vroeg ons of wij de HTC Touch Pro2 al ontvangen hebben van de leverancier.

Helaas hebben wij deze tot op heden niet ontvangen.

Wij vragen u vriendelijk nog even af te wachten en wensen u een prettig weekend.

-- Met vriendelijke groet, neckermann.com Klantenservice
==============
Standaard mail die iedereen krijgt met de vraag of ze al binnen zijn... :O
Pagina: 1 2 3 Laatste