• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
Ik heb recent een artikel overgekocht van iemand.
naam etc doet er niet toe.
ik vrolijk 2 dagen ervan kunnen genieten, houd de physx kaart ermee op.
ik balen omdat ik er geen factuur bij heb gekregen.
dus ik maar direct contact opgenomen met asus.
krijg ik aan de telefoon te horen dat er nog tot juli 2009 garantie op zit dus ik denk ok dan rma ik hem naar jullie.
na meerdere malen proberen een rma nummer te krijgen ( via mail).
krijg ik vandaag te horen dat het niet mogelijk is gezien er geen factuur van is.
dus ik nogmaals gemaild over dat er nog garantie op zit en dat er zoiets is als recht hebben op deze garantie.
nu willen ze de kaart dus niet meer accepteren voor rma.
vandaar dat ik dan ook deze post hier neer zet om anderen om advies te vragen en tevens mijn mening er over te geven.
heb asus ook gezegt met dit verhaal naar de consumenten bond te stappen gezien ik gewoon in mijn recht sta om deze kaart te laten reparen door asus.
zij als bedrijf zijnde doen er totaal niets aan om klanten tevreden te houden en enige service van asus is dus uitgesloten.
helaas voor mij doen ze dus niets.

hierbij de mededeling :

Artikelen van asus zonder factuur kun je niet rma'en naar asus zelf, ook al zit er nog garantie op.

mischien dat er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben of mij hiermee kunnen helpen.

bedankt voor alle input.

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik weet in ieder geval dat je met een defect product naar de winkel moet waar je hem gekocht hebt en dan moet aantonen dat je het product in die winkel op datum x hebt gekocht. Dat kan dan via een kassabon of rekeningafschrift.

Ik kan me indenken dat Asus per sé een kassabon/factuur wil zien, zodat ze de verkoopdatum kunnen vaststellen...

Even iets anders: Al contact opgenomen met de verkoper om eventueel de factuur alsnog te krijgen of desnoods met een rekeningafschrift naar de winkel?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
klen_ghost schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
krijg ik aan de telefoon te horen dat er nog tot juli 2009 garantie op zit ...
Dat is inderdaad knap dat ze zonder factuur weten hoeveel garantie er op zit.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:29
ze nemen de garantie waarschijnlijk vanaf het moment dat het serienummer geregistreerd is. Ze hebben geen ongelijk, je moet gewoon kunnen aantonen wanneer dat ding gekocht is met een factuur.

Je zou het probleem rustig kunnen uitleggen, en misschien willen ze je dan toch op serienummer helpen. Mijn ervaring met de asus RMA afdeling zijn vrij goed, ze willen graag helpen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is natuurlijk niet raar dat je geen RMA kan krijgen als je geen factuur kan overleggen, hoe kunnen zij dan uberhaubt bepalen dat jij de 'rechtmatige' eigenaar bent? Sommige 2de hands producten moet je zelfs via de orginele eigenaar laten lopen, als die geregistreerd staan op zijn/haar naam.

Maar, in plaats van Asus de schuld te geven, als je gewoon een factuur had gevraagt bij de koop was er dus niets aan de hand geweest begrijp ik zo. Dus zou ik alsnog deze vragen bij de verkoper.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 06:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Buiten hetgeen door SinergyX genoemd, zodra je die factuur hebt, kan je ook naar de verkoper stappen en hem het RMA geval met Asus af laten wikkelen

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:06:
Buiten hetgeen door SinergyX genoemd, zodra je die factuur hebt, kan je ook naar de verkoper stappen en hem het RMA geval met Asus af laten wikkelen
Daar hoeft die verkoper niet aan mee te werken, indien het een particulier is, dus dat is niet echt heel erg handig...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Cadezo schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:08:
[...]

Daar hoeft die verkoper niet aan mee te werken, indien het een particulier is, dus dat is niet echt heel erg handig...
Ik gok dat AllSeeyinEye de oorspronkelijke verkoper bedoelt, de winkel waar de kaart is aangeschaft dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• klen_ghost
Tsunami schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:53:
[...]

bij asus kun je de garantie afleiden aan de hand van het serie nummer bijvoorbeeld :
65c0a
waarbij de 6 van het jaar is ( in dit geval 2006 en de 5 van de maand is dus Mei 2006 )

mischien niet de verkoop datum maar de datum dat de kaart gemaakt is.

heeft die gast van asus me aan de telefoon uitgelegd.

• klen_ghost
SinergyX schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:04:
Het is natuurlijk niet raar dat je geen RMA kan krijgen als je geen factuur kan overleggen, hoe kunnen zij dan uberhaubt bepalen dat jij de 'rechtmatige' eigenaar bent? Sommige 2de hands producten moet je zelfs via de orginele eigenaar laten lopen, als die geregistreerd staan op zijn/haar naam.

Maar, in plaats van Asus de schuld te geven, als je gewoon een factuur had gevraagt bij de koop was er dus niets aan de hand geweest begrijp ik zo. Dus zou ik alsnog deze vragen bij de verkoper.
zal je je even uitleggen hoe het zit
het is een via via via via kaart inmiddels waarbij ik niet de 2e maar de 5e eigenaar ben.
en de 2e eigenaar had de bon er niet bij gekregen omdat de 1e eigenaar daar meer artikelen op had staan.
dus ik heb er geen bon van en ik heb deze al geprobeerd te verkrijgen maar dat is niet gelukt.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 06:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Xander schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:12:
[...]

Ik gok dat AllSeeyinEye de oorspronkelijke verkoper bedoelt, de winkel waar de kaart is aangeschaft dus.
Jij gokt goed (en idd, mijn post is op meerdere wijzen te lezen, excuus)

@klen_ghost
Wat zegt de particuliere verkoper nou mbt tot de factuur?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

klen_ghost schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:15:
het is een via via via via kaart inmiddels waarbij ik niet de 2e maar de 5e eigenaar ben.
en de 2e eigenaar had de bon er niet bij gekregen omdat de 1e eigenaar daar meer artikelen op had staan.
dus ik heb er geen bon van en ik heb deze al geprobeerd te verkrijgen maar dat is niet gelukt.
Dan trek je aardig aan het korte eind, of je mag hopen op wat 'redelijkheid' van Asus zelf. In meeste gevallen is de factuur of kassabon tevens garantiebewijs, zonder bon.. geen garantie.

Soortgelijk topic:
[RMA] Garantie vervalt als het product 2e hands is?

End of the line: grijs gebied en veelal einde oefening (zeker als het nu al 5de eigenaar is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ergens dezelfde kaart kopen, kopie maken van factuur, kaart terugbrengen en opsturen met kopie van factuur. Niet netjes.

• klen_ghost
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Jij gokt goed (en idd, mijn post is op meerdere wijzen te lezen, excuus)

@klen_ghost
Wat zegt de particuliere verkoper nou mbt tot de factuur?
hoe bedoel je ?
ik krijg de 1e eigenaar niet echt goed bereikt via zijn/haar e-mail adres.
heb deze wel gemaild over de factuur of ie er een kopie van kon maken voor me.
geen reactie op gehad.

nog tips verder?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

klen_ghost schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:15:
Het is wel een beetje te laat nu, maar ga hier NOOIT meer mee akkoord !! Gewoon een kopie laten maken desnoods met de rest weggewerkt met een zwarte stift of iets dergelijks. Ik heb bijvoorbeeld een Razer muis RMA gestuurd met de bon van een vorige eigenaar en dat ging prima :)

ALTIJD een bon vragen en anders gewoon niet kopen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Garantieperikelen horen in SF, niet in OH, dat is enkel voor technische aangelegenheden.

• klen_ghost
TERW_DAN schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:12:
Garantieperikelen horen in SF, niet in OH, dat is enkel voor technische aangelegenheden.
sorry wist ik niet. bedankt voor de update.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Cadezo schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:08:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Laatst zag ik een soort geval bij Kassa en daar vertelde de jurist in kwestie dat de verkopende partij (particulier) weldegelijk een zorgplicht heeft na de koop. Echter gaat dit niet zo ver dat er wettelijke garantie zal worden verstrekt zoals bij een aankoop bij een winkel/bedrijf door een particulier.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:52
klen_ghost schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:
heb asus ook gezegt met dit verhaal naar de consumenten bond te stappen gezien ik gewoon in mijn recht sta om deze kaart te laten reparen door asus.
Dit is gewoon niet waar. Je hebt wettelijke rechten betreffende garantie bij de VERKOPER van het artikel, niet bij de leverancier!! Dat de leverancier in veel gevallen de garantie zelf afhandelt, verandert daar niets aan. Blijkbaar kiest Asus ervoor om kopers met factuur direct bij hun aan te laten kloppen, dat is prima service waar ze absoluut niet verplicht toe zijn.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 09:14
Tsunami schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:53:
[...]

hoezo? ze hebben een serienummer, deze heeft een productiedatum (wat misschien zelfs wel op het stikkertje staat) en tot 2 jaar daarna MOET asus garantie geven. Normaal gaat dit via de winkelier maar goed.

Je kan trouwens ook naar de lokale computerboer toe gaat en hem lief aankijken of hij niet eens asus kan bellen voor een rma aanvraag.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:52
Kevinp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:
[...]
) en tot 2 jaar daarna MOET asus garantie geven. Normaal gaat dit via de winkelier maar goed.
Leveranciers/producenten hebben GEEN verplichting jegens kopers, alleen de verkoper/detailhandel.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:59
Maak gewoon zelf een factuurtje, doe ik ook zo vaak als ik ergens geen factuur meer van heb. En het werkt altijd ;)
Pagina: 1