Ik heb een tijdje geleden een moederboard van iemand over gekocht (Asus P5B-D), en die heeft deze week het leven gelaten.
Hij is iets meer dan een jaar oud nu, en heeft nog iets minder dan een jaar garantie nu. Ik heb het factuur, de doos, alle accesoires enz.
Dus ik naar de site van de winkel gesurft, gezocht naar een RMA formulier, blijkt dat je daarvoor ingelogd moet zijn. Dus ik een account gemaakt, ingelogd, formulier aangeklikt: "Kies een van de onderstaande facturen". Maar daar stonden geen facturen omdat ik daar nooit iets besteld heb. Op die manier ging het dus niet lukken.
Dus heb ik een mailtje gestuurd naar de desbetreffende online-shop:
Hij is iets meer dan een jaar oud nu, en heeft nog iets minder dan een jaar garantie nu. Ik heb het factuur, de doos, alle accesoires enz.
Dus ik naar de site van de winkel gesurft, gezocht naar een RMA formulier, blijkt dat je daarvoor ingelogd moet zijn. Dus ik een account gemaakt, ingelogd, formulier aangeklikt: "Kies een van de onderstaande facturen". Maar daar stonden geen facturen omdat ik daar nooit iets besteld heb. Op die manier ging het dus niet lukken.
Dus heb ik een mailtje gestuurd naar de desbetreffende online-shop:
En ik krijg vandaag een mailtje terug:Beste,
Ik heb van iemand een moederboard (P5B Deluxe) overgekocht, maar hij blijkt niet te werken. Nu probeer ik via uw site het moederboard voor garantie op te sturen, maar dan moet ik een factuur kiezen uit mijn eigen aankopen. Hoe kan ik dit omzeilen?
Het gaat om:
Moederboard: Asus P5B Deluxe (niet WiFi)
Serienummer: enz...
.....
Reden RMA: Moederboard werkt niet. CPU, GPU, RAM, Voeding, HDD's en koeling werkt wel. Wanneer het moederboard start, herstart het na ongeveer 5 seconden. Daarna blijft hij aan, maar gebeurt er niks. Hij post nooit. Alles geprobeerd: Bios reset, andere componenten, tijdje niet aangezet ect.
Bij voorbaat dank,
....
Mag dit wel? Heeft de winkel het recht garantie te weigeren nadat het is doorverkocht?Goedemiddag,
Dit is helaas niet mogelijk. Omdat de aankopen geregistreerd staan op iemand anders, zodoende kan dus enkel en alleen die persoon garantie claimen op het product die het gekocht heeft.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Afdeling RMA
RMA@xxxxxxxxxx.nl