Geen toegang meer tot een van mijn harddisks

Pagina: 1
Acties:

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Ik heb het volgende probleem.

- Gisteren is mijn computer, met WinXP, vastgelopen.
- Na het resetten van de computer kreeg ik het bekende blauwe scherm dat de harddisk werd gecontroleerd op fouten. Er zijn toen fouten gevonden en deze zijn automatisch gerepareerd.
- Na de reparatie startte de computer gewoon op en alles draaide, tot....
- Ik kon ineens niet meer naar mijn G-schijf (NTFS schijf) kon. Geen toegang meer.
- Ook via DOS (in Windows) krijg ik geen toegan tot G:
- Nu heb ik ook 'Acronis True Image Home 2009' op mijn computer staan en als ik daarmee ga kijken dan zie ik de G-schijf wel, incl de bestanden die daar op staan. Alleen kopieren werkt niet.

Hoe kan ik nu deze bestanden redden?
Ik dacht zelf aan een opstartdisk te maken die ook met NTFS schijven om kan gaan.
Maar hoe moet ik dit dan aanpakken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is de schijf gewoon defect. Doe even een drive fitness testje.

Om je data terug te halen, zie de OM FAQ

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken met een Linux Live CD zoals Knoppix of de schijf benaderbaar is? Daarnaast is de link die Noork geeft een hele goede :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Het programma Testdisk (http://www.cgsecurity.org...ick_Search_for_partitions) heeft me uit de brand geholpen.
Ik kon de partitie zelf niet meer aan de praat krijgen, maar ik kon wel de files er vanaf halen.

Bedankt voor de hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je in dit topic; [DATArecovery] ervaringen, tips en trucks. aangeven wat je precies hebt gedaan met testdisk?
Ik wil een overzicht hebben van de ervaringen, omdat dit soort dingen toch wel vaak voorkomen. Is voor iedereen makkelijk als hij de situatie weet en wat een mogelijk goed programma is :)