Ik heb het volgende probleem.
- Gisteren is mijn computer, met WinXP, vastgelopen.
- Na het resetten van de computer kreeg ik het bekende blauwe scherm dat de harddisk werd gecontroleerd op fouten. Er zijn toen fouten gevonden en deze zijn automatisch gerepareerd.
- Na de reparatie startte de computer gewoon op en alles draaide, tot....
- Ik kon ineens niet meer naar mijn G-schijf (NTFS schijf) kon. Geen toegang meer.
- Ook via DOS (in Windows) krijg ik geen toegan tot G:
- Nu heb ik ook 'Acronis True Image Home 2009' op mijn computer staan en als ik daarmee ga kijken dan zie ik de G-schijf wel, incl de bestanden die daar op staan. Alleen kopieren werkt niet.
Hoe kan ik nu deze bestanden redden?
Ik dacht zelf aan een opstartdisk te maken die ook met NTFS schijven om kan gaan.
Maar hoe moet ik dit dan aanpakken.
- Gisteren is mijn computer, met WinXP, vastgelopen.
- Na het resetten van de computer kreeg ik het bekende blauwe scherm dat de harddisk werd gecontroleerd op fouten. Er zijn toen fouten gevonden en deze zijn automatisch gerepareerd.
- Na de reparatie startte de computer gewoon op en alles draaide, tot....
- Ik kon ineens niet meer naar mijn G-schijf (NTFS schijf) kon. Geen toegang meer.
- Ook via DOS (in Windows) krijg ik geen toegan tot G:
- Nu heb ik ook 'Acronis True Image Home 2009' op mijn computer staan en als ik daarmee ga kijken dan zie ik de G-schijf wel, incl de bestanden die daar op staan. Alleen kopieren werkt niet.
Hoe kan ik nu deze bestanden redden?
Ik dacht zelf aan een opstartdisk te maken die ook met NTFS schijven om kan gaan.
Maar hoe moet ik dit dan aanpakken.