Wat doe jij deze zomer om je PC koel te houden - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 20:20
je hoopt de soldeerseltjes van de kaart weer aan mekaar te kunnen bakken? succes man.

@HlpDsK. Ik heb mijn 9600M GT nu op 80 C bij een overklok. (onder load in furmark) en ik kan nergens duidelijk vinden hoe heet ie mag worden, dus ik speel het maar op safe.

Maar volgens u mag ik dus nog wel doorgaan met overklokken? (geen last van artefacts e.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Gezien het een 9600M is vermoed ik dat het in een laptop zit, het is niet verstandig om met een laptop te gaan overclocken.

En hoe warm het zooitje mag worden lijkt me zo'n beetje 90-100 Graden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Laatst online: 14-09 20:20
Het is inderdaad een laptop.
En met een laptop kun je niet gemakkelijk spul vervangen als je te ver gaat (vandaar dat ik liever ook op safe speel)

Ik heb al een home-made coolpad, meer kan ik denk ik niet doen qua koeling.
Maar het advies blijft voorlopig dan maar op 80 C te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Tja een advies kan ik niet geven gezien het een laptop is maar overclocken met een laptop is niet bepaald handig.
En als je uit gaat van de laptop koeler lijken me je temps niet stabiel gezien je een laptop niet hebt om alleen thuis te gebruiken lijkt me.

Wat je zou kunnen doen is je koelers schoonmaken en je koelpasta vervangen, misschien dat je temps dan wat beter worden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 8600M GT had niet eens koelpasta eronder zitten, werd dan ook 119 graden 8)7
Nu zelf wat onder gegooid en blijft tie op 80 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Wat ik ga doen? Een compleet nieuwe kast bouwen :D. Check casemodding maar over een weekje.. Verder nog 2x Accelero S1 Rev.2 + 2x Scythe Kaze Jyu Slim 100mm 2000RPM voor mijn 2 4850's

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:14
Mijn pc heeft vorig jaar geen moeite gehad met het weer, ondanks 1 dag tijdens een lan-party toen het 30 graden was in een schuurtje. (heeft toen ook neit veel gedaan aangezein ik gelukkig toen lag te pitten).

Maar vooral om over te clocken en voor de looks, heb ik pas nog een NZXT Tempest aangeschaft. En ook nog een nieuwe cpu koeler de Coolermaster GeminII + 2 Fans en een fancontroller. Dit moet er toch ook voor zorgen dat hij deze zomer tijdens een aantal lan-party's goed zijn werk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Dat moet wel goedkomen ja met die spullen.. wat voor hardware is er te koelen in jouw pc ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 03:14
BGB4rn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:58:
Dat moet wel goedkomen ja met die spullen.. wat voor hardware is er te koelen in jouw pc ?
Een heethoofd van een Q6600 B3, een EVGA nForce 680i SLI mobo'tje en nog een EVGA Geforce 8800GTS 640mb. Valt dus wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

oh oke, das opzich wel te koelen ja :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Om m'n PC koel te houden deze zomer ga ik hem gewoon niet zo vaak gebruiken. Zouden meerderen hier eens moeten proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Als we deze zomer geen kernoorlog starten is er niets aan de hand hier...

M'n Prescott draait zijn hand niet om voor temperaturen boven de 85 graden (ouderwetse kwaliteit jongelui) en de HD3850 die hem tegenwoordig vergezeld kan waarschijnlijk ook wel het één en ander hebben voordat hij het loodje legt. Ik heb in ieder geval nooit klachten gehad van de eerder gebruikte 6600GT. De voeding maak ik me al helemaal niet druk om : die dient al jaren als blast furnace. :+ Hiernaast zorgt een stel vliegtuigmotoren ervoor dat mijn MacBook alle mogelijke rampen/temperaturen overleeft. Zelfs de Tsar Bomba MKII zal niet meer aan kunnen richten dan een scheur in het plastic. 8)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 17:02
Ik heb mijn Q6600 maar teruggezet van 3.7 naar 3.4, hierdoor is een pak minder voltage nodig, en is dus meteen een stuk koeler. Verder heb ik een Scythe Kaze Master op mn fans gezet, dus op elk moment dat t moet kan de fanspeed ff wat omhoog. Heb een Accelero Twin Turbo op mijn 4870, dus dat moet (hopelijk) goedkomen (ben nog beetje bevreesd voor mem, maargoed). Heb een kamer met groot raam op het zuiden, waardoor het heel snel warm wordt in de zomer. Heb ook geen raam dat openkan (alleen terrasdeur), dus al snel 25+ in mijn kamer :o .

[ Voor 19% gewijzigd door YoupS op 18-06-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Ik heb nu op mijn CPU een Zalman CNPS 9900 gezet. Deze koelt mijn PC ook meteen een stuk beter! Daarnaast scheelt het nog wat herrie..

Videokaart wordt gewoon stock cooling, en heel misschien nog een casefan in de window plaatsen.
Daarnaast kan ik de case fans nog op medium zetten uiteraard maar ik denk dat dat allemaal niet nodig is..

Tijdens warme dagen staat de airco hier op mijn zolder ook aan, dus blijft mijn gehele kamer ook cool. Mijn Pc staat ook net in de luchtstroom van de airco, zo niet, dan kan ik daar altijd nog voor zorgen...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Ik laat hem gewoon uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Sorry hoor maar die "grap" is in dit topic al zó vaak voorbij gekomen, begin m een beetje zat te raken.
Zeg gewoon niks als je niets aan de conversatie hebt bij te dragen ofzo..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb net een nieuwe pc samengesteld i.c.m. een Coolermaster Mystique kast :)
Misschien komt er nog watercooling in, maar dat is een leuk extraatje voor later, de aansluitingen zitten er al voor dus het moet te doen zijn.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

BGB4rn schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:09:
[...]

Sorry hoor maar die "grap" is in dit topic al zó vaak voorbij gekomen, begin m een beetje zat te raken.
Zeg gewoon niks als je niets aan de conversatie hebt bij te dragen ofzo..
offtopic:
amen.
afvalzak schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:11:
Ik heb net een nieuwe pc samengesteld i.c.m. een Coolermaster Mystique kast :)
Misschien komt er nog watercooling in, maar dat is een leuk extraatje voor later, de aansluitingen zitten er al voor dus het moet te doen zijn.
wat pics graag :>

[ Voor 35% gewijzigd door Patjeee op 18-06-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb men Q6600 G0 van 3,6 naar 3GHz geclocked, kan nu op zo goed als stock Vcore lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Laatst online: 15-09 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:44:
Heb men Q6600 G0 van 3,6 naar 3GHz geclocked, kan nu op zo goed als stock Vcore lopen :)
Zo, das nog best ver teruggeklokt :o. Wat voor cooler heb je dan? Mijne zit onder een Mugen (1) met push pull fans... waarbij die 2e nu eig uit kan staan 8)7 . Mn q6600 gaat lekker onder 1.28 volt, dus dat moet koel genoeg blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 16:19

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

wat ik doe om mijn computer koel te houden? ....

Een nieuwe CPU kopen want die P4 530 prescott is een aardig heethoofd 8)7

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Laatst online: 04-04 10:45
Nou heel simpel,

ik koop sowiezo een compleet nieuwe pc, dus het is lekker makkelijk
Coolermater haf 932 voor de airflow,
corsair h50 voor de cpu,
hd4890's gaan lekker standaard blazen, (maar door de kast wel een lekkere 120m fan der op)

gaat wel de hele zomer aanstaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupS schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Zo, das nog best ver teruggeklokt :o. Wat voor cooler heb je dan? Mijne zit onder een Mugen (1) met push pull fans... waarbij die 2e nu eig uit kan staan 8)7 . Mn q6600 gaat lekker onder 1.28 volt, dus dat moet koel genoeg blijven...
Heb een grote cooler master ding.. weet type ff niet :P
ook met push en pull, maar mijn CPU had al 1,45 nodig voor 3,6GHz.. ook veel Vdrop op mobo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 14:01
Ok effe serieus, de pc staat zomers vaker uit dan met die koude donkere dagen maar als ie aanstaat dat heb ik nog nooit koelingproblemen gehad, dus ik doe eigenlijk niks apart. Een beetje computer moet ook bij een buitentemperatuur van 30 graden functioneren. Hier in huis wordt het ook in de zomer maar iets van max 24 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik heb ook geen koelingproblemen gehad in warm weer maar sommigen hier overclocken tot aan de max temp. Als de lucht dan warmer wordt ga je er makkelijk over.
Ik heb een Mugen 2 geïnstalleerd en 2 casefans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 15:36
Ik gebruik bij voor Nederland 'extreem' warm weer al jaren een staande ventilator als ik aan het gamen ben, die laat ik op de laagste stand langs de zijkant en voorkant van de kast blazen. Niet echt high-tech, maar dat werkt echt ideaal, PC wordt dan geen graad warmer dan normaal. Naast gamen is extra koeling niet nodig, dat kunnen de (case)fans dan makkelijk zelf aan. Verder zorg ik er wel voor dat de apparatuur niet direct in de zon achter glas staat te bakken, 's zomers altijd de gordijnen dicht bij de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Patjeee schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:36:
[...]

offtopic:
amen.

[...]

wat pics graag :>
Als die binnen is komen er wel wat foto's online te staan:P ik hoop vanmiddag :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Hij is koel genoeg, ik ga hem wel koeler maken door naast mijn 240 radiator nog een 240 radiator te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 22:58
Heb een Cooler Master CM 690 aangeschaft, lekker koel en stil.
Zit nu met een maximale cpu temp van zon 52 graden getest met Orthos, en mn grafische kaart word niet warmer als 65 graden, met de fan op 35%. Getest met furmark.

Cpu: E8400
Gpu: 4870 stock koeler. Welke vrijwel stil is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

SgtElPotato schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:15:
Heb een Cooler Master CM 690 aangeschaft, lekker koel en stil.
Zit nu met een maximale cpu temp van zon 52 graden getest met Orthos, en mn grafische kaart word niet warmer als 65 graden, met de fan op 35%. Getest met furmark.

Cpu: E8400
Gpu: 4870 stock koeler. Welke vrijwel stil is.
waar heb jij hem gehaald ? , had hem vorige keer bij alternate gehaald , alleen teruggebracht omdat me voedingskabel te kort was en me mobo geen zin meer had om power on te doen 8)7
en hij was duur bij het ophalen zelf ook (€75,-)

dus welke winkel :p?

[ Voor 5% gewijzigd door Patjeee op 19-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
CM 690 is een herriemaker (ja, ik heb hem zelf ook), dus stil is die niet echt...

Ik zit op het moment in de kelder, daar is het vaak ook wat koeler. Al tikte mijn GTS vandaag wel de ~65 graden aan :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 20-06-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Bolletje92 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:26:
CM 690 is een herriemaker (ja, ik heb hem zelf ook), dus stil is die niet echt...

Ik zit op het moment in de kelder, daar is het vaak ook wat koeler. Al tikte mijn GTS vandaag wel de ~65 graden aan :/
Dat is toch zo schokkend niet ? Of heb je er waterkoeling op en was het idle ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 21:56
Ik was van plan om een accelero twin turbo te kopen om op mijn ati 4850 te installeren en een ocz vanquisher, om op mijn 5600+ te zetten (en in de toekomst een x3 720).

[ Voor 77% gewijzigd door rubbieus op 20-06-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
ik heb speciaal een oude frigo boven gehaald, achterin een gat gemaakt voor de kabels en hier staat nu mijn computer in :) + bier!

grapje :p, nee ik heb vandaag de cooling van me laptop proper gemaakt en dat is voldoende

[ Voor 31% gewijzigd door Reboot op 20-06-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22

SaN

Ik word helemaal gestoord van al mijn fans, die gaan nu allemaal iets harder dan normaal. Ga ze binnenkort allemaal maar eens vervangen door Papst fannetjes incl de fan uit de voeding, hopelijk scheelt dat iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Ik ben zelf van plan het een beetje anders aan te pakken dit jaar, vorig jaar heb ik in totaal 2 ventilatoren erop gezet om hem maar een "beetje" koel te houden, de CPU temp volgens Everest daalde van 71*C naar 64*C, maar jammer genoeg kon je het niet zien in de prestaties.

Dit jaar wil ik er een aantal case-fans bij in plakken plus als het warm wordt m'n koelpasta eens vervangen, scheelt soms wel wat. Waterkooling (wordt hier veel genoemd) is in mijn geval overkill, indien ik het echt "koel" wil hebben haal ik me wel een laptop op waar ik dan het werk op voortzet, scheelt me weer in stroom en geluid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
gewoon met een goede kast:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2jeo3fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
  • Laatst online: 19-08 19:22
Nooit wat aan gedaan. Mijn X3tje houd het wel met aardig wat warmte uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ClementL op 20-06-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik ga volgende week ergens een ritje naar Duitsland maken om een nieuwe kast te kopen (Raidmax Smilodon Titanium) met een vanaf de fabriek fatsoenlijke airflow en schoonheid natuurlijk :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hiq24.de/xtc/images/product_images/popup_images/22459_0.jpg

Verder nog een degelijke CPU koeler, om de 6000+ die ik dan ook haal te koelen, dit gaat de Xigmatek HDT-S963 worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.hiq24.de/xtc/images/product_images/popup_images/15888_0.jpg
En de nieuwe cpu voorzien van Artic Silver V, en de gpu ook schoonmaken en Artic Silver V

[ Voor 8% gewijzigd door Xzelicon op 20-06-2009 18:27 ]

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

wel een leuke kast zo'n stacker alleen jammer van die kleine fan's..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:55
Ik ga volgende week ergens een ritje naar Duitsland maken om een nieuwe kast te kopen (Raidmax Smilodon Titanium) met een vanaf de fabriek fatsoenlijke airflow en schoonheid natuurlijk :P
Dat is toch gewoon een Recom Powerstation?? hier Hij was er vroeger in ieder geval ook in het blauw. Misschien ff kijken welke goedkoper is?

Edit: Die Enzo lijkt trouwens ook wel heel erg op de Recom Zenith...

[ Voor 8% gewijzigd door Crahsystor op 21-06-2009 08:55 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Laatst online: 05-05-2024
Recom heeft inderdaad een namaak kast ja, maar ik zweer toch bij deze Raidmax, mijn broer heeft ook een Raidmax (ander type) en het zijn gewoon kasten van hoge kwaliteit.
Bovendien is de Recom niet goed leverbaar en hierdoor ook duurder.
Maar die shop in DE is sowieso in het algemeen flink wat goedkoper

[ Voor 28% gewijzigd door Xzelicon op 21-06-2009 10:10 ]

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 22:58
Patjeee schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:16:
[...]

waar heb jij hem gehaald ? , had hem vorige keer bij alternate gehaald , alleen teruggebracht omdat me voedingskabel te kort was en me mobo geen zin meer had om power on te doen 8)7
en hij was duur bij het ophalen zelf ook (€75,-)

dus welke winkel :p?
Daar heb ik nu ook ff last van, mijn OCZ voedingskabel is net 5 cm te kort om achterlangs te kunnen.
Dus lopen die kabels nu in het zicht aaaah :P
En de ATX stekker zit echt op een kut plek bij mijn Asus P5Q, maar daar komt over 2 weken een nieuw moederbord in en een nieuwe voeding.

Ik heb hem in oss gehaald, bij de levix. Kostte daar ook 75 euro.

Heb die blauwe led fan wel meteen vervangen, want vond dat blauw niet echt mooi. Heb er nu een 12 cm fan in zitten die op een snelheid van 900RPM draait ofzo.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:41

QinX

Shai-Hulud

Ik had een Centurion kast, deze is vervangen door een Cosmos 1000.
Samen met een Coolit Freezone Elite en 2x Scythe Musashi moet dit de pc wel koel houden :).

PS: Zolder zijn </3

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:40
Nou, ik heb voor deze zomer eens wat anders gedaan, ik heb gewoon mijn pc verkocht. Gebruik nu alleen maar mijn laptop en deze heb ik een laptopkoeler gegeven. Daar is hij erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
BGB4rn schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:33:
[...]

wel een leuke kast zo'n stacker alleen jammer van die kleine fan's..
Tja, er zitten de nodige 8cm fans in, die max 1500 toeren draaien en dus onhoorbaar zijn. De koeler van de CPU heb ik vervangen door een Scythe Ninja met 12cm fan.

Zo zie je dat ook een kast als de CM Stacker tot op zekere hoogte "verouderd", met al die 14cm + fans die je tegenwoordig in kasten ziet zitten. Ik kijk ook wel eens met een scheef oog naar de Antec p193 en de Lian Li PC-P80. Maar aan de andere kant, de Stacker is nog steeds ruim voldoende. Je moet imo een workstation hebben met 2 cpu's wil je echt het volle uit dit soort fulltower modellen halen wbt koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Amrit schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:21:
[...]

Tja, er zitten de nodige 8cm fans in, die max 1500 toeren draaien en dus onhoorbaar zijn. De koeler van de CPU heb ik vervangen door een Scythe Ninja met 12cm fan.

Zo zie je dat ook een kast als de CM Stacker tot op zekere hoogte "verouderd", met al die 14cm + fans die je tegenwoordig in kasten ziet zitten. Ik kijk ook wel eens met een scheef oog naar de Antec p193 en de Lian Li PC-P80. Maar aan de andere kant, de Stacker is nog steeds ruim voldoende. Je moet imo een workstation hebben met 2 cpu's wil je echt het volle uit dit soort fulltower modellen halen wbt koeling.
Denk niet dat 80mm fans die 1500toeren draaien echt stil zijn ;) Maar de stacker is wat verouderd ja, de kast is ook van 2005 dacht ik, dus al 4 jaar oud. Ik heb zelf ook een stacker, en ik ga mijn 80mm topfan vervangen door 140mm fan met grill. Voorin de stacker bij de 5.25 bays, kan je ook 140mm fans plaatsen. Dus ook al is de kast wat ouder, er zijn amper kasten die zoveel mogelijkheden hebben. En met een beetje modden hoort ie gewoon bij de beste kasten op koeling gebied op dit moment. Ook in side panel kan je met tie-wraps een 140mm fan zetten inplaats van 80mm fan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 21-06-2009 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Amrit schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:21:
[...]

Tja, ik heb zelf een CM centurion 5 van de zelfde generatie zo'n beetje, daar zit origineel 1 80mm fan in maar die heb ik er gewoon uitgesloopt en een 120mm voor in de plaats gezet, nu dus alleen 120mm fans in mijn pc, lijkt me dat dat met een stacker wel moet gaan lukken gezien je daar nog meer ruimte in hebt dan in een Centurion 5.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Niet online
BGB4rn schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Tja, ik heb zelf een CM centurion 5 van de zelfde generatie zo'n beetje, daar zit origineel 1 80mm fan in maar die heb ik er gewoon uitgesloopt en een 120mm voor in de plaats gezet, nu dus alleen 120mm fans in mijn pc, lijkt me dat dat met een stacker wel moet gaan lukken gezien je daar nog meer ruimte in hebt dan in een Centurion 5.
In de front zaten twee 12cm fans die naar binnen blaasden, en dus één van 12cm en twee van 8 cm (en natuurlijk nog een fan van 12cm in de voeding) die naar buiten blaasden. De twee harddrive/cases heb ik echter verwijderd en vervangen door harddisc adapters met van die rubber kabeltjes waar ze in hangen zonder trillingen door te geven aan de kast. Scheelt opmerkelijk veel geluid. Exit twee 12cm fans aan de voorkant.

De fans achterin de kast zijn dus overgebleven. Op de temperatuur in de kast heeft het geen noemenswaardige invloed (pc = AMD X2 5000 + nVidia 7600 GT + 4 HD's). De truc is naar mijn ervaring dat de fans in de achterkant niet gehinderd worden door gaasjes en dat soort ongein. Probeer het maar eens uit door te proberen door zo'n geperforeerde kast heen te blazen, dan merk je zelf hoeveel weerstand dat heeft.

Oftewel, er is (nu) geen noodzaak om te gaan zagen in mijn kast om er nog een 12cm fan in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Mijn E6600 heb ik maar teruggeklokt van 3,4 naar 3 ghz. Werd die toch onder load al snel 68 graden(1,4 volt, nu 1,3) en dat met een zalman 9700. Rest van mijn case valt me nog mee. Maar ga nu toch mijn 8800 gt voor een 4870 vervangen. Hij begint me wat te traag te worden en de koeler doet het ook niet meer.

Ik vrees zoals elk jaar weer voor de pc van mijn pa. Prescott 530J @ 3 ghz. Idle 60 graden en load hobbelt die nu tegen de 80 aan. Gelukkig dat het een internet-officepc is >:)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

IK draai zo nu ongeveer anderhalf jaar en het bevalt goed. Lage temps, geen geluid (alleen hd opstarten)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n7mrrb.jpg

Natuurlijk niet voor iedereen even praktisch. O-)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skelleniels schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:54:
Mijn E6600 heb ik maar teruggeklokt van 3,4 naar 3 ghz. Werd die toch onder load al snel 68 graden(1,4 volt, nu 1,3) en dat met een zalman 9700. Rest van mijn case valt me nog mee. Maar ga nu toch mijn 8800 gt voor een 4870 vervangen. Hij begint me wat te traag te worden en de koeler doet het ook niet meer.

Ik vrees zoals elk jaar weer voor de pc van mijn pa. Prescott 530J @ 3 ghz. Idle 60 graden en load hobbelt die nu tegen de 80 aan. Gelukkig dat het een internet-officepc is >:)
Heb je dan zo'n slechte ventilatie in de kast of gewoon een klote E6600? Ik draai @ 3.3 op stock voltage met ook een 9700 op 6 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik heb mijn 3 Antec Tricool 120mm fans van Low naar Medium gezet, want m'n cpu werd 45 graden idle (EN JA DE KOELPASTA IS GOED AANGEBRACHT! :9 )

Verder heb ik voor mezelf een oude ATX voeding gepakt (zo eentje met de aan/uit schakelaar direct op de voeding aangesloten) en heb ik daar ook een 120mm fan op aangesloten die boven op m'n CRT staat, mocht het echt warm worden op m'n kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Lekker heet dagje vandaag..

Vandaag op zolder.. Temperaturen eens gechecked..
Tijdens windows werken dus met een paar powerpoint aan en muziek en internet aan, de processor netjes tussen de 32 en de 35 graden.. Tijdens gamen word de cpu niet warmer dan 48 graden..
Best netjes voor 3.5ghz op 1.42v.. Waarschijnlijk geen overclock in de zomer. Owja, er stond geen airco aan en de kamer temperatuur was 28 graden... Heel de dag de zon erop.... Niet uit te houden...
De fan van de cooler staat nog steeds op 40% dus draait op 1200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Vandaag eens al mijn casefans van de CM 690 vervangen, nu valt er helemaal niks meer te horen. Behalve de 2 raid configuraties die af en toe wel erg hard spinnen, volgende pc wordt er een met SSD only _/-\o_ .

Temps(load):
Cpu core 1, 2, 3, 4: 39, 41, 40, 46
System: 42
Videokaart: 48
Hdd: 29

Kom ik wel mee de zomer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07

Nip

gxpower schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:39:
Vandaag eens al mijn casefans van de CM 690 vervangen, nu valt er helemaal niks meer te horen. Behalve de 2 raid configuraties die af en toe wel erg hard spinnen, volgende pc wordt er een met SSD only _/-\o_ .

Temps(load):
Cpu core 1, 2, 3, 4: 39, 41, 40, 46
System: 42
Videokaart: 48
Hdd: 29

Kom ik wel mee de zomer door :)
Wat voor'n casefans als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik wil zelf 3 casefans (120mm) kopen maar weet niet welke. Beetje makkelijk snelheid instellen zou ook chill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Laatst online: 01-08 12:55
Ik heb deze dingetjes voor een lief prijsje kunnen overkopen van een mede-tweakers voor 8 euro per stuk en ze zijn op 7 volt echt niet hoorbaar.

Bij mijn zusjes kast(ook een CM 690) nu alle fans trouwens op het moederbord aangesloten en kan nu via speedfan de fans op 50% zetten terwijl de cooling nu optimaal is. Hier hoor ik nu ook niks meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Laatst online: 26-03 14:02
hmmm ik heb een vraagje, volgens mij wordt mijn gpu te heet :P hij werd net na 3 kwartier cod4 al 87 graden? is dit niet te veel? en gister begon hij ook al helemaal te stotteren enz in een snikhete kamer dus miss is dat wel door de temperatuur? het gaat om een 6600GT (wat ik hier eerder zei klopt niet meer :P ik krijg aan het eind van de zomer een nieuwe laptop voor school dus geen nieuwe pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Ik heb ook een 6600gt gehad, en die werd op een warme zomer dag zo 120 graden, zonder stotteren of wat dan ook:P Moet ie makkelijk aankunnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

120 graden is toch niet aan te raden, huur een keer een graafmachine en haal het stof uit je koelers, dat moet beter kunnen !

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Het was een medion pc, zegt al genoeg dacht is zo!
Heb eens een keer paar uur orthos en furmark laten runnen, ding ratelt vrolijk door.
Stof zat er helemaal niet in, ding was zo goed als standaard ook. 6600gt's staan er ook bekend om om warm te worden, ze hebben een TDP van 140 watt. Ter vergelijking; een 4870 heeft een TDP van 150watt! Die heeft een veel grotere koeler, de 6600gt had maar een 40mm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25
Was het geen 120 graden Fahrenheit? = 49 graden Celsius..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Laatst online: 26-03 14:02
BGB4rn schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:38:
120 graden is toch niet aan te raden, huur een keer een graafmachine en haal het stof uit je koelers, dat moet beter kunnen !
ik heb hem net een maand geleden stofvrij gemaakt, maar hij staat wel op vloerbedekking dus... zou het aan te raden zijn extra fans te plaatsen? aangezien ik maar 1 van op m'n kast heb... die van de voeding (en die blaast naar buiten) of kan het wel en moet ik me niet zo druk maken?

-Edit-

ik had net op het nvidia forum gekeken en temperaturen boven de 90 onder full-load zijn niet ok...en mijne werd net 92 na 3dmark06 en vandaag was het niet eens heel warm ofzo (3 runs van elke GPU test)... dus zou ik er maar wat aan gaan doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Lubbers92 op 26-06-2009 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Dan is het zeker aan te raden met zon heethoofd van een 6600gt!!

@Vinzz:

Nee, was echt 120 graden CELCIUS XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RECOM..... vroeger voor de oprichter H.Essers gewerkt inmiddels al een tijdje overleden helaas.
Had zelfs toener tijd nog geknutselt aan NEO verlichtig voor de PC kasten of voor andere dingen.
Zijn zoon blijft RECOM producten voor de groothandel nog verkopen.

bijna 5jaar +stagje en werkzaam gewees bij zijn zuster bedrijven. 1999 tot 2004

[ Voor 66% gewijzigd door mysterieworld op 26-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Mijn pc heeft de zomer al een keer meegemaakt :)

Een groot aantal fans eigenlijk, desondanks toch redelijk stil:
- 1x 23CM zijkant
- 2x 12CM voorkant
- 1x 12CM achter
- 1x 12CM voeding
- 1x 12CM CPU koeler (Tuniq Tower 120 @ laagste stand)
- 2x 4CM chipset koelertjes (van een oude PII) aangezien de chipset (X38) tijdens de vorige zomer te heet werd, vond ik. Er zat een chipsetkoeler bij het moederbord, maar die paste niet vanwege de enorme CPU-koeler...
- Fan van de videokaart

CPU (E8400) overgeklokt naar 3,6GHz. Videokaart (8800GTS 512) ook behoorlijk overgeklokt voor zover dat met standaard koeling ging.

Moet hem nog even goed stofvrij maken, dan durf ik het wel aan deze zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een HD4870 1GB toxic erbij gezet.. wat een hitte opeens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
temps lopen inmiddels al goed op in de pc hier:

Idle van 39 naar 46
en gpu van 43 naar 51

maarja aangezien het voor mij ook wat warm word hier staat ie toch niet veel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

hehe mijn graka wordt niet meer zo heet als eerst , moest even wat stof eruit blazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:56:
Ik heb net een HD4870 1GB toxic erbij gezet.. wat een hitte opeens :o
Zo'n beestje erbij zetten is niet echt bevorderlijk voor de temperatuur in je pc deze dagen inderdaad.
Normaal werd mijn HD4870 net 60 graden, maar nu wil het wel eens tegen de 70 lopen met stock fan speeds. Dus zo om en nabij de 20 procent. Nadeel is dat mijn processor en northbridge daar ook effect van ondervinden en dus warmer worden.

Heb de fans nu maar eens wat harder gezet zodat alles toch wat "koeler" blijft.
Alles zit in een Lian Li PC-P80 met 3 x 140mm fan intake, 1 x 140mm fan outtake en 1 x 120mm fan outtake. Alles draait nu dus vol en dat zal zo rond de 1800 rpm liggen. Niet echt heel stil, maar de fan van de grafische kaart komt er toch bovenuit, zelf op 20% stock :)

[list]• E8500:

Onder een Mugen 1 met 1800 rpm 120mm fan.

Core 1: 29 graden

Core 2: 35 Graden

HD4870:

Stock koeling op 40% fanspeed.

GPU VRM: 53 graden

GPU Diode (Shader): 30 graden

GPU Diode (MemIO): 38 - 40 graden

GPU Diode (DispIO): 34 graden

Asus Rampage Formula (X48 chipset):

Northbridge: 59 graden

Moederbord: 43 graden

Samsung Spinpiont F1

29 graden

Kan wellicht beter, maar ik kan er mee leven...
Alleen die Northbridge, maar schijnt normaal te zijn voor een X48-chip.
Maar van het weekend toch maar eens die Antec SpotCool erop zetten, kijken of dat werkt.

Edit:
Weet trouwens niet hoe het met de kamertemperatuur hier zit.
Maar ik zit dus wel op zolder, dus warm is het zeker...
Zal eens kijken of ik iets kan regelen om dat te meten.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 01-07-2009 19:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:47:
[...]

Heb je dan zo'n slechte ventilatie in de kast of gewoon een klote E6600? Ik draai @ 3.3 op stock voltage met ook een 9700 op 6 volt.
Ik denk gewoon koeler slecht gemonteerd ofzo. Maar ik heb eens m'n bios geupdated(asus P5B) en temperatuur van cpu was toen 15 graden lager. Was ergens een instelling in de bios. Maar ik ga eens me koeler opnieuw installeren.

edit: koeler opnieuw installeren helpt niet:S Blijft nog steeds 52 graden idle(ook op stock)

[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 02-07-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Nog even over mijn E6600. Deze draait momenteel op 3.2 ghz @ 1.3325 volt. Idle is mijn CPUtemp 55 graden, maar mijn cores 39 en 40 graden!! Load is dit 70 cpu en 56-57 graden. De cores kloppen gewoon en zijn uitstekend op zo'n overclock en met een kamertemp van 26.5 graden met zon op het raam. Maar toen ik nog met een oudere bios zat, stond er een functie aan waardoor mijn cputemperatuur 15 graden lager was. Maar ik vraag me af wat dan de juiste temperatuur was. Kijk ik op internet, dan zie ik overal dat de cores warmer zijn dan de cpu zelf wat mij eigenlijk maar normaal lijkt. Iemand die mij bevestiging kan geven? Dan kan ik weer met een gerust hart verder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Mijn pc blijft wel koel: Thermochill PA120.3 rad, Scythe S-flex Sff21G fans op de radiator, Ek supreme op de CPU, geheugen ook watergekoeld. Core temp zit op zo'n 40 graden terwijl het behoorlijk warm op mijn zolderkamer is. Bedenk hierbij dat de coretemp meestal nog een stukje hoger ligt dan de temperatuur die bijvoorbeeld speedfan uit leest. Ik maak me niet druk in ieder geval :P

Heb wel nog wat overkill 120x35mm fans liggen. Misschien dat ik daar iets van ga maken om mijn handen etc te koelen tijdens voor tijdens de langere game sessies. Of ik maak van een resterend waterkoel setje wat ik hier nog heb liggen een watergekoelde muismat. Ideeën genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skelleniels schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:28:
Nog even over mijn E6600. Deze draait momenteel op 3.2 ghz @ 1.3325 volt. Idle is mijn CPUtemp 55 graden, maar mijn cores 39 en 40 graden!! Load is dit 70 cpu en 56-57 graden. De cores kloppen gewoon en zijn uitstekend op zo'n overclock en met een kamertemp van 26.5 graden met zon op het raam. Maar toen ik nog met een oudere bios zat, stond er een functie aan waardoor mijn cputemperatuur 15 graden lager was. Maar ik vraag me af wat dan de juiste temperatuur was. Kijk ik op internet, dan zie ik overal dat de cores warmer zijn dan de cpu zelf wat mij eigenlijk maar normaal lijkt. Iemand die mij bevestiging kan geven? Dan kan ik weer met een gerust hart verder namelijk.
Ja, cores zijn altijd warmer als de CPU in geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:19
Ik heb m'n kast gewoon open maar weet niet of het goed is?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JI71F5GNZsVzYYA3rrnE5oSx/full.jpg

In totaal heb ik dus drie fans: voeding die omhoog zuigt, processor die naar beneden blaast en die casefan die naar binnen blaast. Die casefan stond origineel zuigend naar buiten maar ik heb hem omgedraaid, denk dat dat beter is?

Enige slechte wat zou kunnen zijn is die videokaart, de warmte die daarvan komt wordt door die casefan richting de harde schijven geblazen maar dat maakt volgens mij niet uit.

Systeem is overgeklokt en retestabiel, Cool&Quiet staat aan dus alleen met gamen gaat de fan van de processorkoeler loeien maar verder blijft het redelijk stil voor zijn doen, 't is niet het stilste systeem. Alleen de northbrige (Nvidia 8200) wordt wel warm vind ik, 69 graden soms! Maar zoals je ziet, zit daar ook een flut heatsinkje op.

Maarja, met een open kast heb je sowieso weinig to geen airflow volgens mij dus hoe die fans staan maakt dan ook niet zoveel uit?

Hier wat temps van Everest Ultimate (screenshot is genomen as we speak).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GtlYs137wOSievqR329kuaj2/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 04-07-2009 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Die casefan zou ik toch maar weer omdraaien..

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Kast dicht is in mijn ervaring beter voor de airflow dan kast open. Maar dat was dan ook vanwege mijn passieve videokaart die anders geen flow kreeg.
EDIT: Idd, als ik jou was zou ik de casefan omdraaien. Creëert veel betere flow.

[ Voor 21% gewijzigd door Krentenbol op 04-07-2009 17:23 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Redax schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:21:
Die casefan zou ik toch maar weer omdraaien..
TKing schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:22:
EDIT: Idd, als ik jou was zou ik de casefan omdraaien. Creëert veel betere flow.
Zelfs met kast open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, waarom is hij open eigenlijk? Dicht zorgt voor een betere caseflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 15-09 17:08
ik zet gewoon mijn 4 tricools op medium en mijn 200mm tricool op max, pokkeherrie maar dan moet het geluid maar wat harder :p ook mijn cpu ventilator en gpu fan staan een tandje harder, m'n 3 hdds worden niet warmer dan 25°C :9

*O* Antec 900 *O*

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
TKing schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:26:
Ja, waarom is hij open eigenlijk? Dicht zorgt voor een betere caseflow.
Maar wordt warmer en ging erom je PC koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Heb nu mijn HD4870 maar eens in het onderste PCI-e 16x slot gedaan.
Voor de grafische kaart maakt het niet zo heel veel uit, maar het heethoofd zit nu niet meer vlak onder de processor. Wel vlak onder de Northbridge, maar het zij zo...

Genoeg ruimte onderin de Lian Li P80 overigens, maar geen mogelijkheid om nog wat extra outtake fans te plaatsen. Of ik moet met bindbandjes aan de slag, maar dat vind ik ook weer zo niet staan...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kNFqjwUQg4wUf5pti6dPisLV/full.jpg

En ja, het is gewoon een ATX moederbord en geen mini/micro-ATX.
Die kast is gewoon te groot :+

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 04-07-2009 20:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:04:
[...]

Ja, cores zijn altijd warmer als de CPU in geheel.
Dan zal waarschijnijjk mijn cpu temperatuur niet kloppen en moet ik naar de cores kijken. Als ik de koeler er meteen afhaal nadat de pc een uur heeft aangelegen, dan voelt de processor niet eens warm aan, zelfs niet lauw. 50 graden lijkt mij dan onmogelijk in een seconde afgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net een nieuwe fan in me kast geplaatst, de scythe nogwattes. Naam vergeten:P

Maar toch wel 5 graden verschil! Heb het verder nog niet getest.

Heb ook de Ruby Orb van Thermaltake gekocht, maar hij steeks aan de bovenkant 2-3 cm uit en past dus niet in me kast:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb een Zalman 9500 AT gekocht zodat ik mijn net aangekochte Phenom 9950 BE toch nog een beetje kan OC'en :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Laatst online: 04-09 17:59
:) geluk zak, ik moet nog ergens een beter koeler zoeken voor mijn PhenomIIx3 720BE. Die de woensdag of donderdag binnen komt :p Morgen of zo eens bij de lokale pc winkels gaan kijken voor iets goed (en veel belovend) voor onder de 25€.
Maar later ga ik toch omkijiken naar een waterkoeling setje. Met een thermochill 120.3 radje. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door PRaGA88 op 05-07-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb maar besloten om al mijn stock cooling te vervangen door zalman koeling, het was zoieso niet alleen voor de zomer maar ook voor de looks.

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/6307/dsc00292hkw.th.jpg

Houd de PC echt veel koeler! Alleen was het installeren van de Zalman CNPS 9900 een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

PBskill schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:01:
Ik heb maar besloten om al mijn stock cooling te vervangen door zalman koeling, het was zoieso niet alleen voor de zomer maar ook voor de looks.

[afbeelding]

Houd de PC echt veel koeler! Alleen was het installeren van de Zalman CNPS 9900 een beetje lastig.
Antec P900 _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Vind het echt een hele fijne case! Daarnaast kan ik altijd nog van die ledjes af. Gewoon nieuwe fan erin zetten als ik van de lampjes af wil....

Hij blijft lekker cool.
Ik ben ook heel tevreden over de CNPS 9900 cooler. Had geen last met het installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb airco geplaatst :) Kan ik het hier tot 20 graden maken!

[ Voor 26% gewijzigd door Snake op 05-07-2009 18:07 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

waterkoeling, alleen mn cpu temp is nog n beetje hoog, maar tis niet helemaal duidelijk of dat aan rotte tempsensors ligt (tcase geeft bijnaq 30 graden lager aan, *en* die waarde komt overeen met wat andere mensen halen met zelfde koelblok) of aan de ihs die brak is..
binnenkort ff wat aan doen iig, lappen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBskill
  • Laatst online: 23-07-2024
Kuhr89 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:51:
[...]

Vind het echt een hele fijne case! Daarnaast kan ik altijd nog van die ledjes af. Gewoon nieuwe fan erin zetten als ik van de lampjes af wil....

Hij blijft lekker cool.
Ik ben ook heel tevreden over de CNPS 9900 cooler. Had geen last met het installeren..
Opzich ik ook niet maar ik had me wel een paar keer open gehaald aan die koelvinnen :? :o . Maar het is echt een prachtige koeler om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
offtopic:
Petje af voor het assembleren! Denk dat ik ook maar een kast ga nemen met voeding onderin.

FeaR1986 ook trouwens :P

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 05-07-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

ik heb mezelf verdiept in waterkoeling nu kwam ik tot dit leuk begin setje samen gesteld door te kijken naar verschillende forums en resultaten ervan:

EK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366) €34,95

EK-Backplate CPU LGA 775 €4,49

Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear €12,01

Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99

13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 6 X €2,34 = €14,04

Swiftech MCR320 360 Radiator €59,99

Scythe 120MM Slip Stream 1900RPM 6 X €7,95 = €23,85

Kunnen jullie mij nog tips of aanmerkingen geven.

Alvast bedankt

Analiser22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja. Ga naar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eigenlijk helemaal niks :)

CPU is 44 graden. en het is hier binnen 27 op moment :) dus vind het nog wel mee vallen eigenlijk. Gekoelt door Sycthe Mugen.

[ Voor 50% gewijzigd door WeAreLegion op 05-07-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:35
Van de week toevallig nog Orthos en CoreTemp laten draaien..
Niets aan de hand.. dus heb eigenlijk ook mijn fans (3: CPU, Front case en Rear case) maar rustig laten staan waar ze staan.. (Scythe Kaze Master)
Gewoon lekker stil zo.. en de cpu (E8400) blijft bij full-load netjes op 53 graden hangen.. (icm Scythe Kama Cross)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er nieuwe koelers ingezet, warmte word nu eindelijk fatsoenlijk afgevoerd... Dus deze zomer kan me pc er weer tegen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

Heb tijdens de installatie van mijn tweede dvd brander de kans gegrepen om er nog wat meer in te proppen. 2 extra 80mm fans die de intake en videokaart van extra lucht voorzien. Daarnaast met tie-wraps de airflow nog wat soepeler gemaakt. En de koelblokjes die op mijn videokaart zit (HR03-GT op een 9800GTX+) opnieuw geplaatst, er waren er 3 afgevallen namelijk. Van deze blokjes heb ik er geen meer terug geplaatst op de lage zwarte chips, maar direct op de VRM's.

Resultaat :
CPU stock(2666MHZ) idle : 28 c
CPU 3200Mhzidle : 30 c
CPU stock load : 43 c
CPU 3200 load : 45 c

GPU idle : 40 c
GPU load : 55 c

De extra 80mm fans draaien op maar 1000rpm, dus deze zijn nagenoeg onhoorbaar, dit in combinatie met een PWM gestuurde cpu fan van 120mm, outtake fan van 120mm 600rpm en ook een 600rpm 120mm fan op de HR03 GT maakt echt en superstille pc. Nog bijna stiller dan men HTPC :)

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 16-07-2009 08:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Laatst online: 19:55
Van deze blokjes heb ik er geen meer terug geplaatst op de lage zwarte chips, maar direct op de VRM's.
Dat lijkt me niet zo verstandig. Je geheugen zal toch echt wel koeling nodig hebben. Als ik jou was zou ik ergens voor een paar euro nog wat koelblokjes vandaan halen voor het geheugen. Liefst voor je een "had ik maar" ervaring krijgt.

Addicted to silent computing

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste