Het kan aan mij liggen maar "kaartenbakker" vind ik wel erg informeel klinken. Het is geen spelfout maar ik kwam door de feedback knop toch hier terecht.De grootste concurrent van Tele Atlas is Navteq. Die kaartenbakker kocht in november 2008 T-Systems Traffic in Duitsland en kondigde samenwerking met het Franse verkeersconsortium Autoroutes Traffic aan.
reviews: De MSI Media Live Diva getest en beluisterd
-> lawaaiigeeen lager energieverbruik betekent minder warmte-ontwikkeling en dus minder noodzaak om met lawaaiïge ventilators de pc van koele lucht te voorzien.
In dat zelfde bericht worden een paar tabelletjes met benchmarks genoteerd, echter staat er bij PCMark '05 boven de tabel 3DMark '05.
Dat lijkt me dus onjuist.
Dat lijkt me dus onjuist.
nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten
Eerste alinea: "torrensite" moet natuurlijk zijn "torrentsite"
Eerste alinea: "torrensite" moet natuurlijk zijn "torrentsite"
nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten
Wederom eerste alinea:
Wederom eerste alinea:
Moet zijn: auteursrechtenbeschermerStichting Brein daagt torrentsite The Pirate Bay voor de rechter. De autersrechtenbeschermer wil van de rechter in Amsterdam vragen om de grootste torrensite ter wereld af te sluiten voor Nederlandse gebruikers. De zaak dient 21 juli.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
nieuws: Intel en Nokia gaan samen aan mobiele apparaten werken
3e regel van het bericht
3e regel van het bericht
Intel-architecturen...een nieuwe generatie van mobiele apparaten op basis van Intel-architetcuren...
en we zijn weer bij
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
In het artikel meuk: HWiNFO32 3.00 staat bij de namen van de links Realtek terwijl Realix bedoeld wordt. De links zelf verwijzen wel naar de juiste URL's.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
en done
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Matrox introduceert displayport-kaarten en -modules
2e alinea, tweede regel:
2e alinea, tweede regel:
Ken dat woord niet.De Matrox M9138 en de M9148 besrespectievelijk drie en vier beeldschermen aansturen door middel van een displayport-aansluiting.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
*grunts*
nieuws: Nexus introduceert stille 1000W-voeding
Direct de eerste alinea:
2. efficientie => dit moet met een trema: efficiëntie
Direct de eerste alinea:
1. gentroduceerd => dit moet natuurlijk zijn: geïntroduceerdHet Nederlandse bedrijf Nexus heeft een 1000W-voeding gentroduceerd. De voeding zou 75A op de 12V-rail kunnen leveren, met een efficientie van boven de 80 procent.
2. efficientie => dit moet met een trema: efficiëntie
Schande! *ontschandaligt*
nieuws: 'Nokia stapt in de netbookmarkt'
Het lijkt me niet dat Nokia en Intel gaan samenwerken met Intel.Nokia maakte onlangs immers bekend dat het nauw met Intel gaat samenwerken met Intel en al in februari liet Nokia-topman Olli-Pekka Kallasvuo al doorschemeren dat het bedrijf overwoog om in de notebookmarkt te stappen.
oops, done
Tweede alinea, eerste zin
(..) waarop de voeding 75A oftewel 900W op kan leveren
Eerste alinea, eerste zin
Twee mogelijke fixes:De modulaire voeding heeft een enkele 12V-rail waarop de voeding 75A oftewel 900W op kan leveren.
Eerste alinea, eerste zin
Dubbele "en".Het Britse onderzoekbureau 2CV, dat onder andere EA en en Sony op zijn klantenlijst heeft staan (..)
[ Voor 24% gewijzigd door robvanwijk op 24-06-2009 18:58 ]
Het is de warmte.
Doetnielinknie.De deadline voor het downloaden van de Release Candidate van Windows 7 wordt onder de aandacht gebracht in een posting op The Windows Blog.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
nieuws: Belkin voert Powerline-snelheid op tot 1Gbps
twee keer 'en'Belkin benadrukt dat de geadverteerde snelheid van 1Gbps theoretisch is en en dat de daadwerkelijke doorvoersnelheid afhankelijk is van factoren als interferentie op het elektriciteitsnetwerk binnenshuis, de afstanden en de kwaliteit van de bekabeling.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
Gerepareerd, maar hij is er niet héél veel sneller van gewordenCodeCaster schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:58:
Doetnielinknie.
En en en is en geworden
reviews: Apple iPhone 3GS: van revolutie naar evolutie
De gevoeligheid van de gps-ontvangeris goed en er kan snel een fix worden gemaakt.
Er mist een spatie.
De gevoeligheid van de gps-ontvangeris goed en er kan snel een fix worden gemaakt.
Er mist een spatie.
En zo is het maar net.
in artikel HP introduceert chique netbooks met veel opties
bron: http://www.hp.com/united-...n/datasheets/mini5101.pdf
dit moest zijn: 1366 x 768maar HP levert naast de gebruikelijke resolutie van 1024x600 ook een versie met een resolutie van 1366x600
bron: http://www.hp.com/united-...n/datasheets/mini5101.pdf
Uit hetzelfde artikel:
Sto-to-tottert de auteur?concurrerenten
Er staat er een 'is' te veel.en is is de harde schijf
Laptopkoper mag aan elkaar.Voor de laptop-koper die
O, gekocht?id Software ogekocht. ZeniMax
ontwikkelstudio's.de belangrijkste ontwikkelstudios ter
[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 25-06-2009 09:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
nieuws: Bethesda Softworks neemt id Software over
Misschien is het beter om te zeggen dat id Software meewerkt aan de ontwikkeling.
Het is niet fout, maar een ontwikkeling ontwikkelen ?Voor Electronic Arts werkt id Software nog aan Rage, en het ontwikkelt ook mee aan de ontwikkeling van Wolfenstein, dat door Activision wordt uitgegeven.
Misschien is het beter om te zeggen dat id Software meewerkt aan de ontwikkeling.
Goeiemorgen!
In de review van de nieuwe iPhone 3GS staat een foutje..
Staat op pagina 6 van de review: reviews: Apple iPhone 3GS: van revolutie naar evolutie
In de review van de nieuwe iPhone 3GS staat een foutje..
4,37 seconden is minder dan de helft van 10,12 seconden naar mijn idee;) Jullie bedoelde waarschijnlijk dat hij het nu in 43% van de tijd doet: (4.37/10.12)*100 =43.18%. Met andere woorden: er blijft van de 10,12 seconden maar 43% over.e testen het laden van de Tweakers.net-frontpage: die laadt op de iPhone 3G in 10,12 seconden, op de iPhone 3GS duurt het 4,37 seconden: 43 procent sneller. Als er meerdere pagina's tegelijk moeten laden, dan merken we ook duidelijk verschil: de 3GS doet het aanzienlijk sneller.
Staat op pagina 6 van de review: reviews: Apple iPhone 3GS: van revolutie naar evolutie
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 25-06-2009 10:14 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
nieuws: Bethesda Softworks neemt id Software over
de allerlaatste zin van het artikel
het zou 1 van de 2 manieren van schrijven kunnen zijn.
Via Bethesda Softworks zullen we het bedrijf van de financiële middelen voorzien om verder te kunnen groeien.
of
Via Bethesda Softworks zullen we het bedrijf de financiële middelen geven om verder te kunnen groeien.
de allerlaatste zin van het artikel
Er staat een VAN teveel of GEVEN moet veranderen in VOORZIENVia Bethesda Softworks zullen we het bedrijf van de financiële middelen geven om verder te kunnen groeien.
het zou 1 van de 2 manieren van schrijven kunnen zijn.
Via Bethesda Softworks zullen we het bedrijf van de financiële middelen voorzien om verder te kunnen groeien.
of
Via Bethesda Softworks zullen we het bedrijf de financiële middelen geven om verder te kunnen groeien.
nieuws: Shuttle introduceert all-in-one-pc met touchscreen
De link op het woord 'Volgens' loopt ook door (terug?) in de spatie ervoor
De link op het woord 'Volgens' loopt ook door (terug?) in de spatie ervoor
Apple iPhone 3GS: van revolutie naar evolutie
In de tabel "Prijzen inclusief abonnement" op pagina 2 gaat de link voor iPhone 3GS 16GB Zwart, i-500 naar de pagina voor i-300.
In de tabel "Prijzen inclusief abonnement" op pagina 2 gaat de link voor iPhone 3GS 16GB Zwart, i-500 naar de pagina voor i-300.
Volgens mij zijn we weer bij
nieuws: Review: The Sims 3
"Erg grappig is dat je het doel van een Sim met een mid-life-crisis kan aangepassen"
Que?
"Erg grappig is dat je het doel van een Sim met een mid-life-crisis kan aangepassen"
Que?
Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.
ge-fixed
nieuws: Review: The Sims 3
"Zo kun je proberen te slagen als journallist, politicus, dokter of zelfs crimineel."
journallist -> journalist
"Erg grappig is dat je het doel van een Sim met een mid-life-crisis kan aanpassen"
mid-life-crisis -> midlifecrisis
"Zo kun je proberen te slagen als journallist, politicus, dokter of zelfs crimineel."
journallist -> journalist
"Erg grappig is dat je het doel van een Sim met een mid-life-crisis kan aanpassen"
mid-life-crisis -> midlifecrisis
nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt
In de een-na-laatste alinea staat:
bedrijf => moet denk ik zijn => bedoeldEuropeanen krijgen te maken met de speciale E-editie van Windows 7. In deze versie ontbreekt Internet Explorer, volgens Microsoft bedrijf om geen risico's met EU-wetgeving te lopen.
---foutje---
Het is warm, dan ga je niet meer helder nadenken
[ Voor 138% gewijzigd door SMGGM op 25-06-2009 18:53 ]
nieuws: 'Geen belangenverstrengeling in zaak tegen The Pirate Bay'
de dat"Dit maakt deel uit van een patroon. Het toont aan de het Zweedse rechtssysteem niet langer vertrouwd kan worden als het gaat om copyrightzaken", verklaarde hij.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Wellicht geen echt foutje, maar de volgende zin uit nieuws: Buffalo verpakt 16GB in usb-stick van 5mm
Ten eerste zit er een spatie te veel tussen 'De' en de naam van de drives. Daarnaast is de komma na bedrijf overbodig. Sterker nog, het verstoort mijns inziens het normale ritme van de zin. Mijn voorstel is:De RUF2-PS-usb-drives van het bedrijf, dat vooral groot werd dankzij zijn network attached storage-producten, doen denken aan de nano-receiver die Logitech bij zijn notebook-muizen levert.
Eventueel kunnen de komma's trouwens ook vervangen worden door gedachtestreepjes, maar bovenstaand voorstel lijkt me beter.De RUF2-PS-usb-drives van het bedrijf dat vooral groot werd dankzij zijn network attached storage-producten, doen denken aan de nano-receiver die Logitech bij zijn notebook-muizen levert.
[quote]MatthijsV. schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:34:
[...]
bedrijf => moet denk ik zijn => bedoeld
[/quote]
Bedoelt stom stom stom....
nieuws: EC wil grote it-systemen bij centrale organisatie onderbrengen
Laatste zin:
Derde alinea na de intro:
[...]
bedrijf => moet denk ik zijn => bedoeld
[/quote]
Bedoelt stom stom stom....
Laatste zin:
Burgerrechtenorganisaties vrezen de komst van een geavanceerd Bigbrothersysteem die dat de 27 lidstaten omvat, ...
Derde alinea na de intro:
(bron)Zo zal Home Premium in de VS tijdelijk 49,99 dollar kosten en de Professional-editie 99,99 euro dollar.
¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯ ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯
@Ma.rkus.nl: Bedoeld met een d, aangezien het gebruikt wordt als voltooid deelwoord. (...volgens Microsoft is dat bedoeld...) 'Is' is hier de PV, niet 'bedoeld'. 'Is' wordt alleen weggelaten...
nieuws: Thuiskopie sleept ministerie van Justitie voor de rechter
Enne
Het is één stichting die een schadevergoeding eist. Dus het moet zijn: dat zij een schadevergoeding krijgt...De stichting eist dat er direct een heffing wordt ingevoerd en dat zij een schadevergoeding krijgen voor misgelopen inkomsten.
Enne
opmerkelijk -eDe zaak is mede opmerkelijke omdat de stichting die de heffingen moet innen door het ministerie van Justitie in het leven is geroepen.
[ Voor 16% gewijzigd door Mike2k op 25-06-2009 22:35 ]
"dat vooral groot werd dankzij zijn network attached storage-producten" is een uitbreidende bijzin en die hoort dus tussen komma's.nXXt schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:35:
Daarnaast is de komma na bedrijf overbodig. Sterker nog, het verstoort mijns inziens het normale ritme van de zin.
Je bent duidelijk niet de enige die hier last van heeft, maar volgens mij is alles weer netjes gefikstSMG525 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:49:
---foutje---
nieuws: Nederlandse retail verkoopt Amerikaanse versie Ghostbusters
-> ervanAtari gaat er van uit
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
nieuws: Hype en hack begeleiden introductie nieuwe iPhone
In België konden werden
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
nieuws: T-Mobile Nederland gaat HTC Hero verkopen als G1 Touch
moet zonder 's'...wanneer T-Mobiles zijn variant van de Android-telefoon uitbrengt is nog niet bekend.
ik zou er 'enkele' van maken...eenvoudiger te maken door een enkel beheerstructuur in te voeren...
is wel duidelijk lijkt mij...op het gebied van justititie, vrijheid en beveiliging.
kopieeRheffing...zou zijn ondertekend, voor de kopieefheffing.
[ Voor 57% gewijzigd door Tommy Angelo op 26-06-2009 14:14 ]
In het artikel
nieuws: 'TPB klaagt Zweden aan wegens schending mensenrechten'
Staat een vraagje teveel.
Staat een vraagje teveel.
Omdat rechter Norström lid bleek te zijn van belangenorganisaties van auteursrechthouders, vroegen de advocaten van The Pirate Bay aan het Hof van Beroep gevraagd om het vonnis op grond van partijdigheid ongeldig te verklaren.
Verwijderd
nieuws: Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval
"Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval"
Moet dit niet zijn:
"Google zag verkeerspiek na dood Jackson als aanval"
Want in het artikel staat al: "Google dacht vrijdagochtend" dus ze zien het niet meer zo.
"Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval"
Moet dit niet zijn:
"Google zag verkeerspiek na dood Jackson als aanval"
Want in het artikel staat al: "Google dacht vrijdagochtend" dus ze zien het niet meer zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 16:42 . Reden: Opmaak ]
Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval
^^ Da's geen daling, da's een stijging ;].Keynote Systems, een bedrijf dat de prestatie van websites meet, zag de reactiesnelheid van nieuwssites dalen van gemiddeld 4,2 seconden naar 8,9 seconden.
nieuws: Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval
Een d te weinig.... per uur meer dan [b]honderduizend[/b[ tweets met de ...
We zijn weer bij, thx allemaal 
De kop laten we echter zo: feitelijk niet onjuist namelijk
De kop laten we echter zo: feitelijk niet onjuist namelijk
Nu klopt het nog niet; de reactiesnelheid wordt lager, maar de reactietijden, die gegeven zijn, groter. Dus het klopt allebei eigenlijk niet, omdat reactietijd wordt geassocieerd met reactiesnelheid. Zo klopt het wel:addefinnr schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:54:
Google ziet verkeerspiek na dood Jackson als aanval
[...]
^^ Da's geen daling, da's een stijging ;].
Keynote Systems, een bedrijf dat de prestatie van websites meet, zag de reactietijd van nieuwssites stijgen van gemiddeld 4,2 seconden naar 8,9 seconden.
agreed
nieuws: Caiway begint oplevering Ultra-abonnementen na uitstel
Hier staat de volgende zin:
Inmiddels lijkt het 'modemprobleem' opgelost, want Caiway heeft naar een zijn internetabonnees een brief gestuurd waarin de mogelijkheid wordt aangeboden om over te stappen naar het Ultra-abonnement.
Het lijkt mij dat de "een" voor "zijn internetabbonnees" weg mag.
Hier staat de volgende zin:
Inmiddels lijkt het 'modemprobleem' opgelost, want Caiway heeft naar een zijn internetabonnees een brief gestuurd waarin de mogelijkheid wordt aangeboden om over te stappen naar het Ultra-abonnement.
Het lijkt mij dat de "een" voor "zijn internetabbonnees" weg mag.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
in hetzelfde nieuwsbericht als waar k1n8fisher het over heeft..
"De vertraging zou veroorzaakt zijn doordat het kabelbedrijf lang tijd heeft moeten zoeken naar een geschikt modem."
lang tijd?
ik ben zelf geen superster in nederlands, dus een verbetering laat ik aan jullie over.
"De vertraging zou veroorzaakt zijn doordat het kabelbedrijf lang tijd heeft moeten zoeken naar een geschikt modem."
lang tijd?
ik ben zelf geen superster in nederlands, dus een verbetering laat ik aan jullie over.
meuk: Total Commander 7.50 bèta 6
Verder is volgens mij de quote van een oude versie...?
-> laatsteChristian Ghisler heeft de zesde en mogelijk laatse bètarelease van versie 7.50 van Total Commander uitgebracht.
-> zesde (zie titel en 1e alinea)In deze vijfde bètarelease zijn wederom geen nieuwe mogelijkheden terug te vinden, maar is er gewerkt aan het oplossen van problemen:
Verder is volgens mij de quote van een oude versie...?
Prijsverschil in het volgende artikel:
Caiway begint oplevering Ultra-abonnementen na uitstel
Caiway begint oplevering Ultra-abonnementen na uitstel
http://www.caiway.nl/site...sverhogingultrauitgesteldDaarbij krijgt de klant voor 49,90 euro per maand een download- en uploadsnelheid van respectievelijk 32Mbps en 4Mps
Het Ultra-abonnement heeft vanaf dan namelijk een down- en uploadsnelheid van 32696/4096 kbit/s voor slechts € 42,98 per maand.
39
Kan wel. Het kabelbedrijf heeft lang tijd moeten zoeken. Ze hebben dus lang gezocht, naar tijd. Alleen kan je daar dan idd niet "naar een geschikt modem" achterzetten. Een alternatief met lang tijd is echter wel mogelijk:Archiebald schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:04:
in hetzelfde nieuwsbericht als waar k1n8fisher het over heeft..
lang tijd?
"De vertraging zou veroorzaakt zijn doordat het kabelbedrijf lang tijd heeft moeten zoeken om een geschikt modem te selecteren."
Verder
4Mbps32Mbps en 4Mps
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Alles weer fixed, thx 
@ Upquark: dat zou idd kunnen, gezien het vijfde^H^H^H^H^H^H zesde foutje
En @ W3ird_N3rd: dat *zou* een oplossing zijn, maar wat vergezocht... er 'lange' van maken is stukken eenvoudiger
@ Upquark: dat zou idd kunnen, gezien het vijfde^H^H^H^H^H^H zesde foutje
En @ W3ird_N3rd: dat *zou* een oplossing zijn, maar wat vergezocht... er 'lange' van maken is stukken eenvoudiger
nieuws: Snaartheorie vindt praktijktoepassing
Er staat een "een" te veelHet drietal zette hiertoe een een wiskundig model in dat als de Anti-de-Sitter/Conformal Field Theory-correspondentie bekend staat.
reviews: Hands-on: een BigWater-waterkoelset van Thermaltake
de opmaak van de conclusie is niet in orde. Er vallen deels woorden buiten beeld.
de opmaak van de conclusie is niet in orde. Er vallen deels woorden buiten beeld.
Dat is niet alleen het geval bij conclusie, maar ook bij Specificaties en prijzen.SRI schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:46:
reviews: Hands-on: een BigWater-waterkoelset van Thermaltake
klik hier voor screenshot
ik gebruik overigens Google Chrome (ver 2.0.172.33)
4e zin van onder :
neergeleged => neergelegd
4e zin van onder :
neergeleged => neergelegd
Foutjes fixed, thx 
Ook opmaak reshuffled (zie ook hier), het lijkt er trouwens op dat Chrome niet best met de (inmiddels verwijderde) float omgaat
Ook opmaak reshuffled (zie ook hier), het lijkt er trouwens op dat Chrome niet best met de (inmiddels verwijderde) float omgaat
Dat is de meest voor de hand liggende oplossing ja, ik wou alleen duidelijk maken dat "lang tijd" niet volledig was uit te sluiten.willemdemoor schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 01:24:
[edit]maak wel even een apart topic.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 27-06-2009 19:54 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
De Mozilla Foundation heeft inmiddels een tweede en een derde release candidate van verie
laatste woord moz 3.5
laatste woord moz 3.5
Uit: meuk: Mozilla Weave 0.4.0
moet zijnMozilla heeft middels de automatische update van Firefox een nieuwe versie van Weave aangeboden, namelijk 0.4.0. Om deze versie te kunnen installeren
Mozilla heeft middels via de automatische update van Firefox een nieuwe versie van Weave aangeboden, namelijk 0.4.0. Om deze versie te kunnen installeren,
nieuws: Apple verwijdert 'porno-applicatie' uit App Store
Moet dat niet zijn: ondanks herhaalde verzoeken van de iPhone-fabrikant om deze te verwijderen.ondanks herhaalde verzoeken vanuit de iPhone-fabrikant om deze te verwijderen.
Verwijderd
nieuws: Onderzoekers: 'ernstige computerproblemen bij Airbus-crash'
"Ondanks de nieuwe aanwijzingen houden de onderzoekers er sterk rekening mee dat er naast de mogelijk defecte snelheidsmeters - ook bekend als pilotbuizen - nog een tweede oorzaak moet zijn voor de crash"
pilotbuizen -> pitotbuizen, met een T
"Ondanks de nieuwe aanwijzingen houden de onderzoekers er sterk rekening mee dat er naast de mogelijk defecte snelheidsmeters - ook bekend als pilotbuizen - nog een tweede oorzaak moet zijn voor de crash"
pilotbuizen -> pitotbuizen, met een T
Overigens is een pitotbuis alleen het letterlijke buisje, dus het is niet helemaal correct om de snelheidsmeter "ookwel pitotbuis" te noemen.
Deze zin loopt overigens niet: "In nog geen minuut gaven zowel alle snelheidsmeters aan dat het toestel vaart had verminderd. "
Zal "zowat" moeten zijn wellicht?
Deze zin loopt overigens niet: "In nog geen minuut gaven zowel alle snelheidsmeters aan dat het toestel vaart had verminderd. "
Zal "zowat" moeten zijn wellicht?
Zelfde artikel:
wel signalen hehbben opgepikt.
wel signalen hehbben opgepikt.
Verwijderd
Ondanks dat met een pitotbuis een verschil in druk wordt gemeten wordt het wel als algemene naam gebruikt voor een snelheidsmeetprincipe dus het in deze context gebruiken van de benaming vind ik niet echt een probleem.ookhoi schreef op zondag 28 juni 2009 @ 18:32:
Overigens is een pitotbuis alleen het letterlijke buisje, dus het is niet helemaal correct om de snelheidsmeter "ookwel pitotbuis" te noemen.
Zie ook even dit topic:
Artikel over de airbus
Artikel over de airbus
nieuws: Panasonic komt met blu-ray-recorders voor satelliet-televisie
In de titel staat: satelliet-televisie
Moet zijn: satelliettelevisie
Bewijs: http://woordenlijst.org/zoek/?q=satelliet-televisie&w=w
In de titel staat: satelliet-televisie
Moet zijn: satelliettelevisie
Bewijs: http://woordenlijst.org/zoek/?q=satelliet-televisie&w=w
Deskundigen die het neerstorten van Air France vlucht 447 onderzoeken, vermoeden dat een opeenstapeling van computerproblemen, veroorzaakt door defecte meetapparatuur, de piloten hebben heeft beroofd van de controle over de Airbus A330.
Behalve alles wat in dit topic staat over dat artikel:
Knopsje in "Artikel over de airbus"
Knopsje in "Artikel over de airbus"
nieuws: UseNetBase gooit handdoek definitief in de ring
Halverwege de laatste alinea staat:
Halverwege de laatste alinea staat:
stopppen => uiteraard moet dit slechts met dubbel p (niet driedubbel)... Maandag maakte hij bekend dat hij na overleg met zijn adviseur besloten heeft volledig te stopppen met het forum ...
nieuws: Microsoft limiteert hoeveelheid Windows 7-upgrades
Ik weet niet of het in dit topic mag, maar ik wil het toch graag even aanhalen: in de tweede alinea staat de volgende zin:
Suggestie:
"Deze upgrade-actie houdt in dat klanten die een pc met Windows Vista hebben gekocht, kosteloos naar Windows 7 kunnen upgraden zodra deze beschikbaar komt. Voorwaarde is dat de pc aangeschaft moet zijn tussen 26 juni en 22 oktober, de lanceerdatum van Windows 7."
Ik weet niet of het in dit topic mag, maar ik wil het toch graag even aanhalen: in de tweede alinea staat de volgende zin:
Met name door de vetgedrukte bijzin wordt de zin onleesbaar. Ik moest er zelf minstens 3 keer overheen lezen om te begrijpen wat er wordt bedoeld.Deze upgrade-actie houdt in dat klanten die tussen 26 juni en 22 oktober, de lanceerdatum van Windows 7, een pc met Windows Vista hebben gekocht, kosteloos naar Windows 7 kunnen upgraden zodra deze beschikbaar komt.
Suggestie:
"Deze upgrade-actie houdt in dat klanten die een pc met Windows Vista hebben gekocht, kosteloos naar Windows 7 kunnen upgraden zodra deze beschikbaar komt. Voorwaarde is dat de pc aangeschaft moet zijn tussen 26 juni en 22 oktober, de lanceerdatum van Windows 7."
nieuws: Spaanse GeeksPhone lanceert Samsung Omnia-kopie met Android
Dubbel.Het toestel kan verbinding maken via gsm, gprs, umts, hsdpa en wifi. Ook bluetooth 2.0 en wifi ontbreken niet.
nieuws: Intel schroeft energieverbruik mobiele Core i7- en i3-cpu's terug
nieuws: HP kondigt nieuwe Pavilion- en Presario-desktops aan
nieuws: Geheugenfabrikant Elpida krijgt 1,5 miljard euro steun
nieuws: Palm overweegt WebOS op toestellen van andere fabrikanten
2x procesDe beslissing van het Zweedse Hof van Beroep dat rechter Tomas Norström, die het proces tegen The Pirate Bay-proces leidde, niet partijdig was, is door Peter Sunde van The Pirate Bay een schending van de mensenrechten genoemd.
nieuws: Intel schroeft energieverbruik mobiele Core i7- en i3-cpu's terug
ruimschoots met 'c'...de hogere tdp van de cpu's ruimshoots goed moeten maken.
nieuws: HP kondigt nieuwe Pavilion- en Presario-desktops aan
muziek-cd's moet officieel met streepjeOok kunnen gebruikers voortaan muziekcd's branden...
nieuws: Geheugenfabrikant Elpida krijgt 1,5 miljard euro steun
Het moet 'Japans' zijn, dus zonder de 'e'Drie van Japanse grootste commerciële banken zijn samen van plan...
nieuws: Palm overweegt WebOS op toestellen van andere fabrikanten
Ik vind dat het dikgedrukte stuk in de zin niet klopt. Het zou echter kunnen zijn dat het wel juist is, maar gewoon raar klinkt....zegt dat zijn bedrijf niet moeilijk zou doen over het aan derden in licentie geven van het WebOS van de Pre.
[ Voor 67% gewijzigd door Tommy Angelo op 29-06-2009 13:38 ]
nieuws: KPN en Hi verhogen snelheid internet voor telefoons
Volgens mij is het de downloadsnelheid...De uploadsnelheid gaat van 128 naar 384kbps.
De drivers hebben versienummer 2.15.0006 meegekregen -> 2.18.0013
meuk: Creative Sound Blaster X-Fi series 2.18.0013
meuk: Creative Sound Blaster X-Fi series 2.18.0013
[ Voor 51% gewijzigd door LollieStick op 29-06-2009 14:00 ]
In de enquete op de frontpage staat op een van de laatste pagina's 'blue-ray speler'...

nieuws: Toestelfabrikanten: telefoons krijgen micro-usb-aansluiting voor universele lade
Titel: lade > Lader
Titel: lade > Lader
Welles
nieuws: KPN en Hi verhogen snelheid internet voor telefoons -update
Spelfout in de update: Details zijn aan het artikjel toegevoegd.
Spelfout in de update: Details zijn aan het artikjel toegevoegd.
Uit: nieuws: Apple iPhone populairste camera op Flickr
moet zijn:zondag werden er 37.000 foto's met de iPhone geüpload, maar gebruikers van een XTi plaatsten op diezelfde 75.000 foto's op de fotosite.
zondag werden er 37.000 foto's met de iPhone geüpload, maar gebruikers van een XTi plaatsten op diezelfde dag 75.000 foto's op de fotosite.
uit: nieuws: 'Apple gaat prijzen iMacs verlagen'
"Die verwachtingen worden geschept door..." --> geschapen
"Die verwachtingen worden geschept door..." --> geschapen
[ Voor 46% gewijzigd door Sebas1979 op 29-06-2009 17:44 ]
Uit: nieuws: Samsung ontwikkelt nieuwe ARM11-processor voor mobiele apparaten
"die compatibel met Windows CE en Lunix"
Dat laatste moet natuurlijk Linux zijn.
"die compatibel met Windows CE en Lunix"
Dat laatste moet natuurlijk Linux zijn.
De S5P6440, die compatibel met Windows CE en Lunix, zal in het d moet Linux zijn in de laatste alinea hier:
http://tweakers.net/nieuw...or-mobiele-apparaten.html
http://tweakers.net/nieuw...or-mobiele-apparaten.html
nieuws: Samsung ontwikkelt nieuwe ARM11-processor voor mobiele apparaten
De S5P6440, die compatibel met Windows CE en Lunix, zal in het derde .....
Lunix -> Linux (of er moet een jaren 80 systeem LUnix worden bedoeld
)
De S5P6440, die compatibel met Windows CE en Lunix, zal in het derde .....
Lunix -> Linux (of er moet een jaren 80 systeem LUnix worden bedoeld
En in die zelfde zin ook nog ergens 'is' ertussen zodat we een persoonsvorm erin hebben 
En nog eentje, zoals er in de reacties al over gediscusseerd wordt: een 'lagere bill of materials' oftewel een lagere stuklijst is een opvallende constructie. Er wordt waarschijnlijk 'kleinere' bedoeld
En nog eentje, zoals er in de reacties al over gediscusseerd wordt: een 'lagere bill of materials' oftewel een lagere stuklijst is een opvallende constructie. Er wordt waarschijnlijk 'kleinere' bedoeld
[ Voor 53% gewijzigd door dcm360 op 29-06-2009 18:04 ]
nieuws: Lenovo gaat S12-netbook ook met VIA Nano-cpu leveren
Dat is ook het geval bij de Nano-uitvoering van Lenovo's S12: de ulv 2250-processor van VIA vraagt, gecombineerd met VIA's Chrome9 HC3-videochip, meer energie dan de N270 in combinatie met Intels GMA450 GMA950. Daar staat tegenover dat de VIA-uitvoering van de S12 in staat zou zijn 720p-content moeiteloos af te spelen.
nieuws: Onderzoekers ontwikkelen quantumprocessor
- uit ziet[...], is de volledig elektronische quantumprocessor de eerste die er als een gewone processor uitziet en ook zo is te gebruiken.
Intel begint eind dit jaar al massaproductie 32nm-Clarkdales
Wat ik eigenlijk wou melden is een rare extra spatie voor de regel "Intel verwachtte aanvankelijk pas begin volgend jaar te kunnen beginnen met de massaproductie". Toen ik keek waar die vandaan kwam bleek het een " " (non-braking space) te zijn. Niet de enige trouwens, er staan er een stel in dat artikel, voor zover ik kan zien allemaal overbodig...
Wat ik eigenlijk wou melden is een rare extra spatie voor de regel "Intel verwachtte aanvankelijk pas begin volgend jaar te kunnen beginnen met de massaproductie". Toen ik keek waar die vandaan kwam bleek het een " " (non-braking space) te zijn. Niet de enige trouwens, er staan er een stel in dat artikel, voor zover ik kan zien allemaal overbodig...
artikel: "KPN en Hi verhogen snelheid internet voor telefoons -update"
Update 15:52: KPN bevestigt het nieuws. Details zijn aan het artikjel toegevoegd.
artikjel = artikel
Update 15:52: KPN bevestigt het nieuws. Details zijn aan het artikjel toegevoegd.
artikjel = artikel
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- Opmerkingen over de inhoud van de teksten,
- Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven,
- Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- Meldingen waar discussie over mogelijk is.