Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FR] Reminder na 2 - 4 weken naar TS bij vraag/probleemtopic

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Het komt soms voor dat iemand een topic opent met een bepaald probleem. Bijvoorbeeld een garantiekwestie. Vervolgens zijn er op GoT een hoop vriendelijke gebruikers die de TS proberen te adviseren over zijn vraag/probleem. De TS geeft nog al eens aan dat hij wel zal laten horen hoe het afloopt. Dat gebeurt nog al eens niet. Dat is jammer, omdat (a) er redelijk veel mensen toch wel benieuwd zijn naar de afloop, en (b) het zoekarchief beter aanvult en bruikbaar maakt (mensen hebben weinig aan topics die half open blijven, ipv duidelijk wordt hoe het afgelopen is).

Nu zijn er twee opties:

1. Je geeft het topic een kick.
2. Je stuurt een DM naar de TS.

Waarbij 2 vermoed ik de voorkeur heeft.

Toch zie ik het niet zitten om elke keer een DM te sturen. Ook vind ik dat er wel wat initatief mag zijn vanuit een TS: die vraagt nota bene om een oplossing en hulp. Ook is een DM niet ideaal, want de user reageert wsl. via DM terug, zodat andere gebruikers er nog niets aan hebben (en DM's mag je niet zo maar posten geloof ik).

Ik vroeg me dus af of er mss. ooit nog eens een soort systeem gebouwd zou kunnen worden waarbij users automagisch een DM/E-mail krijgen met iets van: "Op datum <x> heb je een topic geopend onder de naam <y>. Dat is inmiddels <z> weken geleden. Misschien zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen of omstandigheden gebeurd t.a.v. je oorspronkelijk vraag in topic <y>. Het is misschien daarom verstandig een kleine update te plaatsen in je topic, zodat andere gebruikers weten hoe het afgelopen/gevorderd is. Klik <hier> om de lezers van jouw topic op te hoogte te brengen van het resultaat"

Voorbeelden van dit soort topics:

Crosstrainer, garantie aan huis?
Gehackt, dader bepaald, wat nu?
Sportschool stuurt na 2 jaar onaangekondigd Incassobureau
12 Inch printerpapier. Waar te koop?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 18:24 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Leuk bedachte feature, maar je moet dan de TS wel bij het aanmaken van de topic start de nodige gegevens in laten vullen mbt het probleem of het door een moderator laten doen. Ook moet er in de gaten gehouden worden of de afloop van het probleem niet al toegevoegd is. Zo heb je ook in grotere topics waar iemand af en toe zo'n vraag stelt die daar dan behandeld wordt en dan wordt is een topic-kick meestal gewoon een reactie voor in het topic zelf en niet op het probleem.

Ikzelf zou even het topic kicken ipv een DM sturen, want niet iedereen heeft de DM-functie aan staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, leuk idee, en inderdaad, ik erger me er soms ook aan, maar ik denk niet dat we moeten gaan eisen dat topicstarters altijd terug komen. Sommige blijven hangen, sommigen doen een hit-and-run. Dat is al jaren zo, en daar regels/eisen aan gaan verbinden komt vast niet goed over.

Gaan we dus maar niet doen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.