Toon posts:

CRT dood wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 2.328 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen

Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden
Ik ben op zoek naar een nieuwe scherm.

Mijn trouwe iiyama HM903DT Vision Master pro 454 heeft de geest geven na 9+ Jaar
Ik ben in tranen want het is een geweldige scherm. Ik kon geen CPR geven snik. Ze ging gewoon uit geen rook geur, geen rare beeld, gewoon uit. Alsof zij geen meer stroom krijgt snik.
Na een potje janken, dacht ik het is tijd om los te laten snik. Tijd voor een ander scherm.
Ik weet het klink triest maar, het was een kei van een scherm. Waarom kon zij niet door gaan voor nog eens een jaar. (SED of OLED schermen eindelijk beschikbaar )

Mijn vraag is, kunnen jullie mij de juiste richting sturen? Ik heb vele reviews gelezen maar ik kom er niet helemaal uit.

Effe kort over mijn wensen:
Kwaliteit staat op top prijs mits niet overdreven (in de paar duizend) moet niet mijn keuze tegen houden. Budget 1000 voor of hoger als de verschil zo groot is bijv. Class 1 garantie
Ik ben een film lief hebber, gamer en bewerk foto & animaties.
Dus geen lag of ghosting in film of games. Nauwlijks input lag & kleur moet gewoon goed uitzien voor foto & animatie.

In andere woorden een goede vervanger voor mijn iiyama snik.
Ik ben opzoek naar een MVA/(S-)PVA of een (H-/S-) IPS paneel. Plasma is geen optie want kans is groter voor inbranding ivm foto bewerken.

Het scherm moet HDMI, HDCP, DVI aan kunnen en een resolutie van 1080P of hoger voor blu-ray
Het scherm zal worden aagestuurd door een, EVGA GTX 295 en een Intel Core I7 processor.
Na intense zoeken. Dacht ik dat de LG W300H-BN op iets leek maar, het heeft geen HDMI. In kwa inch ben ik op zoek vanaf 19 inch en hoger.

Voor gij zegt zoek is verder er zijn geen feel info over *VA of *IPS schermen….
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Want ik kom er niet meer uit brain overload van het zoeken.

Alvast bedankt stel ik zeer op prijs.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-05 11:09
No offense : maar je topicstart is echt ontzettend slecht leesbaar.
De zinnen kloppen niet + veel spelling is fout ( bijv: Feel = veel ? ).

OT : Ik zou zeggen kijk eens bij de schermvan dell, dat zijn imho altijd hele goeie schermen, wel duur, maar kwalitatief hoog, ook apple schermen zijn kwalitatief erg goed en natuurlijk goede kleuren.
Ik weet alleen niet hoe het bij aplle zit met de aansluitingen.
Daarvoor moet je even op de website kijken :)

gewoon nee.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
http://accessories.euro.d...l=nl&cs=nldhs1&sku=147256

S-PVA paneel
24 ''
HDMI D-sub DVI-D s-video
FullHD 1080p
6 ms.
€810,-

Schijnt een erg mooi beeldscherm te zijn.
Misschien iemand hier ervaring met dit scherm?

http://azerty.nl/0-1056-7...2400w-lcd-scherm-tft.html
Die vind ik zelf erg mooi, maar jammer genoeg TN paneel. Voor de rest alles.

[ Voor 21% gewijzigd door Bobmeister op 10-05-2009 19:01 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kom wel een hoop 'mythes' tegen in jouw post.. misschien is het handiger de feiten eens exact op een rij te zetten.

Verwijderd

weet je zeker dat er geen zekering is gesprongen in je crt mischien kan je die vervangen ?

alternatief die ik kan aaraden is.

de sam-sung 2493hm lcd fullhd monitor als je hem nog kan krijgen .
inmiddels is er ook een hogere serie uit maar daar kan ik niet over oordelen ....

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 12:19
DukeBox schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:59:
Ik kom wel een hoop 'mythes' tegen in jouw post.. misschien is het handiger de feiten eens exact op een rij te zetten.
Je hebt wel gelijk hoor, maar wil je ze dan ineens ontkrachten? Hebben we er allemaal wat aan ;) (no offense hoor)

Ik ken er eentje: Plasma brandt toch niet in?
Om maar te beginnen met een lijstje schermen, hier die van de BBG's:
Game-systeem: Samsung Syncmaster 24"
3d-workstation: Philips 24"-h-ips

• Bobmeister
  • Nu online
freelh schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:08:
[...]

Om maar te beginnen met een lijstje schermen, hier die van de BBG's:
Game-systeem: Samsung Syncmaster 24"
3d-workstation: Philips 24"-h-ips
Allebei geen HDMI he ...

• DukeBox
  • Niet online
^ dat ontkrachten wordt o.a. in het plasma vs tft topic gedaan.
Hoe dan ook, als je anno 2009 nog komt met het inbranden van plasma.. dan heb ik niet het idee dat je op de hoogte bent van de laatste feiten.

Wat betreft HDMI, HDCP, DVI, op een monitor zonder audio zal je ook niet snel HDMI vinden aangezien DVI+HDCP dan hetzelfde is. Daar heb je gewoon verloop kabels voor.
Net als HDMI of DVI naar DP (vaak te vinden op de Dell's).

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reply.

Offtopic:

Ik weet dat mijn nederlands niet helemaal optimaal is.
Ik ben geboren in Nederland en opgegroeit in Amerika. Dus ik mix mijn nederlands en engels door elkaar af en toe. Plus werk ik voor een bedrijf waar de eerste taal engels is.
Spelling controle zit op mijn pc Office 2007 professional UK. Helaas komt geen NL spelling controle erbij. Wel geinstaleerd maar dit zit op mijn pc zonder scherm zucht. Ik werk nu op mijn HP netbook windows 7 RC1

Ik kan alleen vragen heb geduld met mij.

Ontopic:

Awsom-
Ik heb ook naar de Dell 2408WFP gekeken maar het heeft een 16 ms (zwart naar wit) is dit erg bij deze paneel? Als je het vergelijk met een wat ouder model bijv. De dell ultrasharp 1908WFP & 2009 heeft een 5 ms (standaard) (zwart naar wit) maar het is een TN paneel.

Dinkidonki-
Wat vreemd van iiyama ik hoorde niks springen. Bijv. Als een zekering is gesprongen.
Het is lang geleden dat ik mijn electro kunstjes heb uitgevoerd. Dus ik zou niet weten waar ik zou moeten kijken specifiek. Het leek me niet een goede idee om te gissen en onder spanning te komen.
Ik kijk ff naar de samsung monitor.

• Bobmeister
  • Nu online
Awsom-
Ik heb ook naar de Dell 2408WFP gekeken maar het heeft een 16 ms (zwart naar wit) is dit erg bij deze paneel? Als je het vergelijk met een wat ouder model bijv. De dell ultrasharp 1908WFP & 2009 heeft een 5 ms (standaard) (zwart naar wit) maar het is een TN paneel.
Op de Dell site staat 6 ms. Ik heb zelf geen idee of dat erg is. Zal eens wat reviews opzoeken.

pricewatch: Dell Ultrasharp 2408WFP

hier wat reviews.
schijnt inderdaad veel last te hebben van input lagging. (Vooral bij snelle shooters?) Ik denk dat je eens langs een mediamarkt / bcc langsmoet om eens wat schermen te vergelijken. Dan kom je iig al een heel eind verder denk ik zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Bobmeister op 10-05-2009 19:41 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Awsom schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:31:
[...]
Allebei geen HDMI he ...
HDMI to DVI.
Afbeeldingslocatie: http://www.dynavector.com.au/images/HDMI-DVI-D_cable.jpg

Dan is enkel nog het aantal poorten belangrijk :).

Edit: iets te lang 'gewacht' voordat ik op 'verstuur bericht' drukte }:O .

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 10-05-2009 19:41 ]

[LTS][MTS][HTS]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

SanderPS3 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 18:58:
No offense : maar je topicstart is echt ontzettend slecht leesbaar.
De zinnen kloppen niet + veel spelling is fout ( bijv: Feel = veel ? ).

OT : Ik zou zeggen kijk eens bij de schermvan dell, dat zijn imho altijd hele goeie schermen, wel duur, maar kwalitatief hoog, ook apple schermen zijn kwalitatief erg goed en natuurlijk goede kleuren.
Ik weet alleen niet hoe het bij aplle zit met de aansluitingen.
Daarvoor moet je even op de website kijken :)
Ook no offense, maar let dan ook een beetje op je eigen posts. De topicstart is beter te lezen dan wat jij daar neergezet hebt...

@Guardiani
Ga anders eens naar een winkel en kijk daar naar wat showmodellen. Ik denk dat je je veel te ongerust maakt wat betreft de beeldkwaliteit. Er is enorm veel verbeterd aan LCD panelen sinds de eerste op de markt zijn gekomen. Zelfs al zou je een plasmascherm nemen (waren die er niet alleen als tv's?) dan maakt het inbranden nog niet uit. CRT schermen doen dat ook (screensaver anyone?) en dat gebeurd echt nog niet na een kwartiertje ofzo ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Dukebox-
Ik kan zien dat je veel verstand heb dat is precies waar ik opzoek ben.
Reden waarom ik zeg inbranden op plasma. Ik deed van alles op mijn trouwe iiyama. ik heb zelf gekeken naar Pioneer LX5090. Helaas binnenkort wordt de productie stop gezet en volgens mij ook support in 2010.

Het komt wel is voor dat ik, het scherm uren laat aan staan op het zelfde foto zodat ik het beter kan bestuderen. Ik zeg niet dat op plasma inbranding een feit is het is gewoon een kans groter dan andere technieken. Want plasma is meer bedoeld voor bewegende objecten

Betreft verloop kabels. Ik weet dat dit bestaat ik gaf gewoon een range wat het scherm zou moeten aankunnen.

• Bobmeister
  • Nu online
Even een klein vraagje wat wel handig is tussendoor lijkt mij, wat ga je er allemaal op aansluiten? Dan weten wij hoeveel aansluitingen je nodig hebt en word het voor ons weer wat makkelijker :)

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 22:17
Je had dit scherm graag nog een jaartje gehouden lees ik, dus waarom kijk je niet voor een 2dehands scherm wat het dat jaar nog voor je uit houdt?

Heb hier hetzelfde scherm voor mij staan en deze heb ik via de vraag en aanbod gekocht voor €20,-.

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon een Wii & PS3 voor de kleintjes. Ik heb een blu-ray brander in mijn pc. Ben niet zeker als content geblokkeerd kan worden als het scherm geen HDCP ondersteund....

• Bobmeister
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:53:
Gewoon een Wii & PS3 voor de kleintjes. Ik heb een blu-ray brander in mijn pc. Ben niet zeker als content geblokkeerd kan worden als het scherm geen HDCP ondersteund....
Ok,

Dus dat is hdmi voor de ps3? Wii is via AV ingangen? En pc via DVI denk ik dan?

Verwijderd

Voor 50 euros kun je een 2e hands Iiyama HM903DT verkrijgen op Marktplaats.nl.
Zalmaarzeggen dat je dan haar zus krijgt! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Madmarky dank je voor jouw woorden. Inderdaad maakte ik mij erg veel zorgen over de beeldkwaliteit van LCD toen het pas uit kwam. Ik ben wel langs geweest bij Media Mark.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik ben geen gemiddelde gebruiker. Ik eis veel kwaliteit voor filmen. Ik kijk bijvoorbeeld veel veel aktie filmen of games. Mischien ligt het aan mij maar de showmodellen geeft altijd rustige beelden. En hoe mooi het eruit ziet zonder al te veel flitsende objecten.

• Bobmeister
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:00:
Madmarky dank je voor jouw woorden. Inderdaad maakte ik mij erg veel zorgen over de beeldkwaliteit van LCD toen het pas uit kwam. Ik ben wel langs geweest bij Media Mark.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik ben geen gemiddelde gebruiker. Ik eis veel kwaliteit voor filmen. Ik kijk bijvoorbeeld veel veel aktie filmen of games. Mischien ligt het aan mij maar de showmodellen geeft altijd rustige beelden. En hoe mooi het eruit ziet zonder al te veel flitsende objecten.
Als je op een rustige dag langs een media markt gaat en je neemt een dvd bijvoorbeeld mee, mag je meestal wel eens proberen. Ik denk al helemaal niet dat ze moeilijk gaan doen (vooral omdat het dure schermen betreft en daar doen ze wel wat meer moeite voor! :o )

Verwijderd

ik zou heel ver weg blijven van het merk wat heet Iiyama .
ik heb niks als slechte support gehad van Iiyama .
gaat je monitor of lcd kapot dan wordt hij in de reparatie gegooid en opgehaald.
daarna krijg je iemands anders monitor als zijnde gerepareerd ,
je krijgt nooit je eigen shit terug.
plus de reparatie,s worden gedaan in polen , door dronken gekke poolse monteurs .

mijn laatste crt moest 9 keer in de reparatie binnen 2 maanden en heb nog nooit mijn eigen monitor terug gezien.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:04
http://link.marktplaats.nl/248939492
24" widescreen CRT, Superding. Doet 1920x1200 op 96 Hz. Ik heb em zelf ook ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Topicstarter
klopt Awsom.
Island88 ik dacht ook aan 2e hands als het echt moet. Ik heb eindelijk mijn iiyama kunnen begraven dus ik ben open voor iets nieuws. Vandaar deze topic ik vind het wel een goeie dat mijn iiyama een zus krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
ben ff wat reviews te lezen over samsung 2493.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Wat vreemd van iiyama ik hoorde niks springen. Bijv. Als een zekering is gesprongen.
Een zekering hoor je ook niet springen. Het is een klein draadje wat doorbrandt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Reviews/Homier2/fuse.jpg
Het is lang geleden dat ik mijn electro kunstjes heb uitgevoerd. Dus ik zou niet weten waar ik zou moeten kijken specifiek.
Gewoon zoeken om zo'n dingetje als in bovenstaand plaatje dus!
Het leek me niet een goede idee om te gissen en onder spanning te komen.
Je moet ook eerst de stekker uit het stopcontact halen. ;) Als je de stekker eruit hebt gehaald altijd nog even op de aan/uit knop drukken om hem te ontladen. Dan kun je met een gerust hart overal aan zitten.

Ik zou absoluut even de zekering nakijken. Zo'n dingetje kost nog geen euro en het zou zonde zijn om je scherm daarom weg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
De samsung 2493 ondersteunt geen hdcp dus content dat hdcp vereist speelt niet af. Zie:
Geen true Full HD met de Samsung Syncmaster 2493HM?

Ik lees nu over de Samsung T240HD
http://www.hdtvnieuws.nl/...g-t240hd-2493hm-20080713/
Dit zou wel hdcp moeten ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
he bergsen je heb helemaal gelijk. Ik heb het wel open gemaak iiyama heeft alles compact gebouwd. Je moet het net weten waar dat ene zekering staat.
Zelf dan ik heb geen lasser meer sniffle en dat was nou net mijn zwakke punt in electro.
Mijn klauwen zijn te groot...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je verwacht over 1 (à 2) jaar het 'scherm van je dromen' (SED/OLED) te kunnen kopen zou ik als ik jou was nu niet fors investeren in een duur scherm.

Monitoren (en niet alleen monitoren) die plotseling helemaal niets meer doen? Dikke kans dat het een defecte voeding/hoogspanningsvoeding is. Check even bij je lokale TV reparateur. Misschien wil die er wel even naar kijken en wellicht kan die hem voor een acceptabel prijsje repareren. Kun je het onvermijdelijke nog even uitstellen en nog even wachten op de nieuwe ontwikkelingen.

Als dat niet kan/lukt en als de specifieke kwaliteiten van een CRT scherm je nog aanspreken moet het ook niet veel moeite kosten om ter overbrugging een gebruikt CRT scherm te vinden. (Ik heb nog twee 19" CRT schermen staan. Interesse? ;) )

Volgende optie is om tijdelijk dan maar 'genoegen te nemen' met een gemiddeld hedendaags scherm ter overbrugging tot het 'betere werk' beschikbaar is.

De keuze is aan jou natuurlijk.

8)

Verwijderd

Topicstarter
ben terug op de Samsung T240
Het is een TN paneel en blijkt dat de kleuren niet echt goed naar boven komt.
Heeft wel veel aansluitingen bijvoorbeeld scart.
Zie: http://www.trustedreviews...240HD-24in-DTV-Monitor/p4

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1335726
productreview: Samsung Syncmaster T240HD review door FikkieHo

Toch veel positief over deze scherm. Maar ik ben toch op zoek naar iets beters ivm. met kleuren.

• DukeBox
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:46:
Het komt wel is voor dat ik, het scherm uren laat aan staan op het zelfde foto zodat ik het beter kan bestuderen. Ik zeg niet dat op plasma inbranding een feit is het is gewoon een kans groter dan andere technieken.
Als je kijkt naar de tijden die er voor nodig zijn om 'inbrand' symptomen op een huidige plasma te krijgen zijn die hoger dan een CRT. Oftewel, als je nu geen inbrand problemen hebt, dan zal je die bij een plasma ook niet krijgen. De gemiddelde levensduur van plasma voordat de helderheids vermindering merkbaar begint te worden is ook hoger dan de economische levensduur + 10 jaar..
n.b. dat neemt nog niet weg dat er vrijwel geen plasma monitoren zij ;)

Kleur echtheid is overigens ook bellangrijk met foto bewerkening, je kan kijken naar iso gecertificeerde of eizo monitoren of het handmatig doen. Check dan ook de wide gammut schermen daar deze het meest van het kleuren spectrum kunnen weergeven.

Ik zou zeggen, neem een foto mee naar een pc zaak en vraag of ze die op verschillende monitoren kunnen laten zien. Check dit bij TL licht, daglicht en indien mogelijk gedimt licht zodat je bij alle situaties die je thuis kan hebben een goede vergelijking hebt.

Vraag desnoods of je het demo/uitgepakte model thuis mag proberen als ze geen 7 dagen retour policy hebben.

N.b. ik zelf gebruikt naar volle tevredenheid een 2405fpw van Dell en een fpl9803 van philips. Beiden zijn zeer contrastrijk maar de philips is toch iets kleur echter en betere zwart waardes. Wel valt me op dat de Dell in verhouding met veel andere monitoren nagenoeg geen bleeding heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 10-05-2009 20:45 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BackSlash schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:04:
http://link.marktplaats.nl/248939492
24" widescreen CRT, Superding. Doet 1920x1200 op 96 Hz. Ik heb em zelf ook ;)
Dit lijkt mij de beste optie :)

Zelf ga ik straks ook Marktplaats.nl en T.net V&A mocht een van mijn 19 inch CRT's kapot gaan. Heb heel wat TFT/LCD spul gezien en het is het allemaal net niet...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Dukebox-
Je heb gelijk zover dat ik weet bestaan geen Plasma monitoren. Vandaar dat ik zei ik keek naar een Pioneer LX5090. maar de prijs voor deze mooie apparatuur is 2000+

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
ik heb nog wel zo'n dingetje liggen: http://pcworld.about.com/news/Mar222002id90684.htm

zeer fijne crt maar zit nu op een HP lp2475w (H-IPS panel, maar helaas haalt hij het toch niet bij mijn oude crt, wel een zeer mooi scherm en heerlijk groot maar ik mis gewoon het crt gevoel.)

edit:http://tweakers.net/aanbo...-514-hm204dt-22-inch.html
alsof je het over de duvel hebt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Ellos op 10-05-2009 21:47 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13
Die 24" CRT voor €200 is qua prijs/kwaliteit niet te overtreffen door een LCD. Echter is een nadeel van zo'n tweedehands CRT het aantal branduren dat het scherm gemaakt heeft en je geen garantie meer hebt. Met een beetje pech zit je over een half jaar weer te janken omdat je CRT kaduuk is en blijkt het achteraf een dure aankoop geweest te zijn.

Als je iets over je budget heen gaat heb je een Dell 3008WFP. Pluspunten van dit scherm: S-IPS, Werkruimte (2560x1600), aansluitmogelijkheden en 5 jaar garantie aan huis.
Ik ben zelf ook in het gelukkige bezit van dit scherm en dit is tot nu toe het fijnste scherm waar ik mee heb mogen werken. Hiervoor werkte ik met een 27" (1920x1200) en een 20" (1600x1200) in dualhead maar één groot scherm heeft toch zwaar de voorkeur, helemaal als je gaat gamen of films kijkt. Standaard is de kleurweergave goed en na kalibratie uitstekend. €1175 blijft een hele smak geld voor een monitor maar daar krijg je naar mijn mening toch wel een erg goed en veelzijdig scherm voor terug die echt heerlijk werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Jorick-
Je heb gelijk over die 24'' crt voor 200 euro. Tegenwoordig heb je schermen flatpanel met garantie voor dat prijs.
Als het bod lager was, had ik interesse.

Over de Dell 3008WFP hoe komt dat, het bedrijf een 5 jaar garantie geef ipv. 3 op de dell website?
Noch kan ik nergens over lezen dode pixel. Of kan ik aannemen van de eu wetgeving niets vermeld betekent class 1?

Ervaar jij enige ghosting of lag met films of games.
Mocht het ja of nee zijn op mijn vraag,
Welke film bekijk je vaak en welke game speel jij graag op deze monitor?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 00:26 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 22:51
Bergen schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:14:
[...]
Je moet ook eerst de stekker uit het stopcontact halen. ;) Als je de stekker eruit hebt gehaald altijd nog even op de aan/uit knop drukken om hem te ontladen. Dan kun je met een gerust hart overal aan zitten.
Helaas is het niet altijd zo eenvoudig, die grote condensatoren en de buis zelf kunnen nog steeds een dodelijke hoeveelheid spanning bevatten. Pas dus goed op met het knutselen aan tv's/monitoren/flitsers.

My favorite programming language is solder.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 13:24

Jazzper

BB4E^Guerilla

die Sun 24" crt heb je ook voor 50 euro ipv 200. Niet helemaal zuiver meer maar kun je iig tijdelijk vooruit zonder risico op geld down the drain te lopen
V&A aangeboden: Sun GDM-FW9010 24" breedbeeld

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat prijzig, maar je kan eens kijken naar de Samsung Syncmaster 305T+.
Heeft hetzelfde panel als deze Eizo. ( Maar niet de elektronica. )

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:13
De extra garantie komt omdat hij een reseller is van Dell en daardoor korting krijgt op de schermen en aanvullende garantie (kun je bij Dell ook kopen). Mocht jij een scherm krijgen met een dode pixel dan is dat geen enkel probleem bij Qsix en kun je het scherm terug sturen en krijg je een nieuwe. Voor meer informatie kun je terecht in het [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 13 topic.

Ghosting en lag heb ik tijdens films totaal geen last van en met gamen merk ik het ook niet. Dit betekent overigens niet dat het scherm geen input-lag heeft want dat heeft het scherm wel degelijk (zie ook de grafiek onder aan op deze pagina). Games die ik speel met dit scherm zijn o.a. Counter-Strike Source, Left 4 Dead en Team Fortress 2. Als ik on-line speel kan ik altijd prima meekomen en heb geen merkbare last van de input-lag. Verder speel ik zo nu en dan wat spellen op de PS3 zoals Fifa, racespellen en 3rd person shooters en dat gaat allemaal prima. Films & series kijken gaat ook prima op dit scherm maar dan wel zoveel mogelijk op HD formaat vanwege de hoge native resolutie. Als ik een film of een serie kijk zet ik meestal ook dynamic contrast aan voor een mooier en contrastrijker beeld.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:29
Ik zou gewoon lekker een 2e hands CRT schermpje kopen. Prima kwaliteit mits niet tèveel branduren. Kijk bijv naar zoiets: V&A aangeboden: Iiyama Vision Master Pro 514 HM204DT 22"

Kost een prikkie en daar kun je met wat geluk het wel even mee uithouden. Gewoon vragen of de eigenaar dat scherm een tijd lang uit wil laten staan, zodat je hem aan kunt zetten en alles mee kunt maken van koude start naar warm. Kijk of de brightness en contrast niet volle bak open hoeven, anders zou het scherm ook wel eens aan het einde van zijn Latijn kunnen zijn.

Ik heb zelf ook zo'n 24" CRT zoals die op marktplaats stond, maar 200 euro is gewoon schandalig veel. Dat zou ik er niet voor over hebben als je nog een jaartje of iets langer wilt wachten.

Verwijderd

volgens mij blijft er nog veel spaning in de crt hangen volgens mij kan je beter paar dagen wachten met knutselen .
gewoon paar dagen weg zetten ( stroomloos)

• tommyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 21:36
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:23:
volgens mij blijft er nog veel spaning in de crt hangen volgens mij kan je beter paar dagen wachten met knutselen .
gewoon paar dagen weg zetten ( stroomloos)
Een paar dagen lijkt me nog wel erg overdreven. condesatoren verliezen redelijk snel hun lading. In een monitor zijn ze natuurlijk wel groter maar een paar dagen lijkt me wel erg veel. (eerder een uur max).

Ik heb veel plezier van m'n Iiyama 450 gehad, maar toch naar 22" tft gestapt want ik vond de extra breedte erg handig en uiteindelijk beter (helaas is de beeldkwaliteit merkbaar omlaag gegaan).
Dus eigenlijk zou ik je aanraden om een grotere aan te schaffen. zoals de andere grote CRT's. Want CRT's zijn beter qau beeld en als je de ruimte er voor hebt zou ik toch voor een 2de hands gaan.
Alhoewel zeer nieuwe schermen ondertussen ook al zeer goed. op behardware.com hebben ze zeer goede en uitgebruike test (reactie snelheid/kleur getrouw test, zeer veel kijk maar)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Naar verhaal mbt geliefde oude CRT die overlijdt, maar verder is dit gewoon een "welke moet ik kopen" vraag. Je hebt je eisen een stuk duidelijker dan de meesten, wat bovenal rest is om gewoon te gaan zoeken. Dat is even wat werk, maar *iemand* zal dat moeten doen, dat kun je net zo goed zelf.

Verder mbt taalgebruik - als Engelsman in NL kan ik er zeker inkomen dat het niet eenvoudig is om je schriftelijk uit te drukken in een taal die je niet dagelijks gebruikt. Maar dat verhaal over MS Office... iedere fatsoenlijke internetbrowser kan tegenwoordig (al dan niet mbv plugins) zelf al taalcontrole doen. Bij Firefox is het bijzonder makkelijk geregeld. Kijk daar eens naar. Het zal je grammatica en zinsconstructie niet opeens florisant maken, maar je hoeft je dan in ieder geval geen zorgen meer te maken over spelling ;)

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 11-05-2009 23:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.