Geen true Full HD met de Samsung Syncmaster 2493HM?

Pagina: 1
Acties:
  • 22.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-03-2024
Na bijna 2 jaar doorgebracht te hebben met een 20" TFT scherm van Viewsonic heb ik besloten om een nieuwe, grotere en betere monitor aan te schaffen. Aangezien mijn oude monitor ( Viewsonic VX2025WM 20" ) slechts een resolutie heeft van 1680x1050 begon ik toch al wel in te zien dat ik het hier niet mee ga redden als ik de ultieme ervaring wil met gamen en films en dergelijke. Zeker niet als je bedenkt dat ik de monitor gebruik voor zowel de PC als de Xbox 360. Aangezien ik een Xbox 360 Elite bezit heb ik dus ook een HDMI aansluiting op mijn Xbox 360. Momenteel gebruik ik de monitor nog via VGA maar ik zou eigenlijk liever overschakelen naar HDMI signaal.

Na veel research is mijn oog gevallen op een 24" Full HD monitor met een HDMI aansluiting; om precies te zijn de Samsung Syncmaster 2493HM. Deze is blijkbaar sindskort pas verkrijgbaar en is dus een erg nieuw product. Hierdoor zijn er echter nauwelijks reviews van te vinden op internet en kan ik dus niet echt een goed beeld krijgen van de monitor. Specificaties zijn erg goed, met een 1920x1200 resolutie, 400 cd/m2 helderheid en 1000:1 contrast én natuurlijk een HDMI aansluiting. Er is slechts 1 review te vinden op internet en die is er over het algemeen erg positief over.

Nu las ik echter op Amazon.com bij de persoonlijke reviews dat deze monitor geen HDCP heeft, waardoor je dus niet Full HD 1080p beeldmateriaal kan bekijken via PC, Xbox 360 of DVD speler of what ever. Op de site van Samsung is ook nergens te zien dat de monitor HDCP ondersteunt waardoor ik dus begin te twijfelen of het wel daadwerkelijk een goede aankoop is. Ik wil de monitor juist aanschaffen zodat ik Full HD 1080p kan gamen op de Xbox 360 en films kijken op men PC.

Daarom was mijn vraag of iemand mij kan vertellen of dit daadwerkelijk klopt, of dat ik gewoon écht HD materiaal kan bekijken. Daarnaast zou ik een mening van iemand die de monitor al heeft ook op prijs stellen, dus wat je van de monitor vindt e.d. Foto's worden ook gewaardeerd :)

Zoniet, mijn budget is rond de 500 euro als iemand een beter alternatief heeft dan kan ik dat ook waarderen ;) Ik las ergens dat de 2693HM een lager contrast heeft waardoor het beeld minder mooi is, maar deze is wel iets groter wat ik eigenlijk ook wel wil :*)

Bijvoorbaad dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Als er met die 2693HM ook een hogere resolutie meekomt heeft het pas meerwaarde, mijn insziens. Wanneer je nog steeds 1920x10801200 hebt met 26" tov 24" zou ik zelf de 24" nemen.

Verder lijkt het mij volgens mij niet zo'n probleem opleveren wanneer je geen HDCP hebt. Of ik weet er te weinig van :D Dat zal het denk ik ook wel zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

De monitor heeft toch gewoon een reso van 1920x1200? Dan heb je dus Full HD met balkjes van 60pix boven en onder. Voor zover ik weet zijn de meeste 20 en 22 inchers 1680x1050 en de meeste 24 inchers zijn 1920x1200.
Ook zou ik even kijken wat voor paneel er in zit, als het een TN is is het niet aan te raden voor films etc., door kleine kijkhoek. Op de frontpage van t.net was er in een review van een 24inch Asus een linkje naar een 500 euro mva-paneel van LG als ik me niet vergis, dus misschien is het waard om die te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
HDCP is een beveiling tegen kopieren, wanneer een afspelend apparaat dit vereist dan kan je mogelijk geen Full HD vertonen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232234

Ik heb dat samsung-tn-10000:1-19201200-scherm staan, en ik kan iig gedownloade 1080p bestanden bekijken. Dit scherm is alleen niet voorzien van 1:1 pixelmapping wat eigenlijk een must is voor een 360, aangezien je zonder 1:1 pixelmapping een verticaalgerekt beeld krijgt van 60pixels boven en onder. Sommige mensen vinden dit storend, andere niet.

FullHd ziet er zeker mooi ;) uit mits je DVI en goede grote bestanden gebruikt. Het contrast op de 25,5" versie (2693HM) doet eigenlijk niet onder voor de pure marketingpraat van 10000:1 van 24" versie, maar dat neemt niet weg dat 1080p/720p er zeer gelikt uitziet.

Een ander ding is dat het scherm een TN-panel heeft, dus zeer geschikt voor een 360, maarja..1:1 pixelmapping ontbreekt. (de BenQ GW2400 en de Iijyama-nog-wat hebben dit wel...)

Nog een ander ding is dat de resolutie zo groot is, dat je al snel alle kleine minpuntjes van een dvd/bd/hddvd kan zien, dit is niet super storend maar als je erop let merk je het wel..dan praat ik over grain/noise/pixelachtige"puntjes" die je vooral in donkere scenes kan merken.

Dvdtjes kijken mits goede kwaliteit is heel zeker nice. En het aansluiten van een 360/dvdspeler/bdspeler gaat heus geen problemen geven.

1 tip als laatst: Ga voor de 25,5" versie, ik kreeg na 1 dag al de neiging om hem om te ruilen omdat 1080/720p eigenlijk te groot is voor zo`n scherm, waardoor je er dus best dicht op moet zitten. 1m/2m max, daarna ga je het verschil niet zo snel merken tov 720p.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij wil juist voornamelijk FullHD met een extern apparaat (xbox) afspelen op dit scherm.
Wanner de xbox zijn FullHD signaal via HDMI naar buiten gooit *en* HDCP gebruikt/vereist zul je geen beeld krijgen als het scherm geen HDCP gebruikt.
Ik kan de xbox niet, maar ik zou dus even uitzoeken of HDCP een vereiste is.

Ik ben bang dat je er vanuit kan gaan dat et niet vermelden van HDCP op de Samsung site betekend dat hij idd geen HDCP heeft.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
Thanks all voor de reacties.

Mijn huidige monitor heeft ook geen HDCP en ook geen 1:1 pixel mapping, maar voor mijn gevoel zie ik geen uitrekking of iets dergelijke qua beeld. Ik weet niet of 60pixels groot is, of dat je het erg goed kunt zien als je er gewoon normaal naar kijkt maar anders kan ik er wel langs kijken om het zo maar te zeggen. Zeker omdat mijn huidige monitor die eigenschap ook niet heeft en ik het daarom nu met de 360 ook zou moeten hebben, toch? Waar zou ik ergens moeten vinden wat de pixel mapping van mijn Viewsonic VX20250WM heeft. Ik zie bij een spec. sheet bij contrast ratio wel 10:1 staan, maar weet niet of het dat is?

Ik heb eigenlijk geen idee of de Xbox 360 HDCP vereist om HD materiaal af te spelen. Mijn huidige monitor heeft ook geen HDCP en die werkt gewoon helemaal perfect met de Xbox 360. Ik weet dus alleen niet hoe het dan met 1080p op de Samsung gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe heb je de ViewSonic nu aangesloten op je xbox? Ook via HDMI ?
Als je NU via HDMI fullHD (1080i/p) op een weergever *zonder* HDCP kunt kijken, kan dat met die Samsung natuurlijk ook.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie360
Koffie schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:00:
Hoe heb je de ViewSonic nu aangesloten op je xbox? Ook via HDMI ?
Als je NU via HDMI fullHD (1080i/p) op een weergever *zonder* HDCP kunt kijken, kan dat met die Samsung natuurlijk ook.
Ik heb de 360 nu via VGA aangesloten op de Viewsonic, aangezien deze alleen een VGA en DVI aansluiting heeft. Ik heb dus geen idee hoe het met HDMI moet gaan werken. Maar als het goed is kun je toch ook gewoon 1080p HD materiaal bekijken via VGA op de Xbox 360? Want ik lees op diverse fora dat de 360 geen HDCP vereist, waardoor het dus geen HD materiaal via HDMI kan laten zien? Het is allemaal maar lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:50
Anoniem: 232234 schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:13:
Een ander ding is dat het scherm een TN-panel heeft, dus zeer geschikt voor een 360, maarja..1:1 pixelmapping ontbreekt. (de BenQ GW2400 en de Iijyama-nog-wat hebben dit wel...)
Even een kleine feitelijke correctie:

De Iiyama Prolite B2403WS heeft wél 1:1 pixel mapping, maar niet voor 1080p. Dit is jammer, maar aan de andere kant ook irrelevant voor de Xbox 360. Zo zie je geen verschil tussen de resoluties omdat de spellen toch maar op 720p worden gerendered. Gewoon op 720p zetten, de monitor laten schalen en genieten van een goed beeld. Eveneens is Overdrive ook niet beschikbaar op deze monitor wanneer het op de 1:1 of Aspect modus staat, maar dat is geen probleem omdat de monitor ook zonder geen last heeft van ghosting naar mijn ervaring. Daarnaast is het scheutige gebruik van motion blur tegenwoordig toch al behoorlijk lastig na te gaan of je de game of je monitor de schuld moet geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik dacht dat de Samsung 2493HM wel HDCP ondersteunde en 1:1 pixel mapping. Op de volgende link kan je de manual vinden en daar staat onder Image Size:
http://downloadcenter.sam...128184939312/EN/5_sub.htm

You can change the size of the screen displayed on your monitor.

1) Normal
: The screen is displayed in accordance with the screen aspect ratio of the input signals.
2) Wide
: A full screen is displayed regardless of the screen aspect ratio of the input signals.

En op de volgende sites staat over de HDCP:
http://www.play.com/PC/PC...or-With-HDMI/Product.html

"Triple Input Interface
With triple input interface options to choose from, you can enjoy enhanced connectivity through your monitor. HDMI, DVI-D, and D-Sub inputs are available, allowing you to enjoy High Definition digital content with HDCP support."

http://www.windowsmarketp...tails.aspx?itemid=6008024

"Display-Features
OSD-Digital Display Director, MagicBright 2, Sync on Green, MagicTune, HDCP"

Oke het is niet van de officiele website maar ik neem aan dat het klopt :/ .

Trouwens, HDCP wil zeggen dat als je films via je Xbox360/PS3 afspeelt (HD-DVD of Blue-ray) dan krijg je gewoon zwart beeld als je monitor geen HDCP ondersteund, maar om gewoon spellen te spelen dan moet het wel werken.

Ik zelf heb een lijst gemaakt met de monitors die naar mijn wensen zijn (gamen en films kijken):
1. Benq G2400W (de nieuwe versie komt volgend maand de Benq V2400W, hogere dynamic contrast en ander uiterlijk)
2. Iiyama ProLite B2403WS
3. Samsung Syncmaster 2493HM

De Benq heeft gewoon alles wat je maar wilt (aansluitingen, 1:1 pixel mapping, HDCP etc).
De Iiyama heeft jammer genoeg geen DVI maar wel HDMI, 1:1 pixel mapping (zonder overdrive), HDCP etc.
De Samsung is een nieuwe, dus bijna geen reviews maar wat ik dus niet zeker ben is dus dat sommigen zeggen dat het geen 1:1 pixel mapping heeft maar volgens de handleiding wel. Ook klagen sommigen van de back light bleeding, wat ik dus ook nergens terug kan vinden.

Mijn keuze staat nu op de Benq, maar ik wil toch liever de Samsung halen (uiterlijk is sexy) als het echt 1:1 pixel mapping heeft en geen last van back light bleeding (need professional review!)

P.S. Cid Highwind dus geen 1:1 pixel mapping voor de Iiyama als je 1080P materiaal hebt, das wel jammer! Heb je links waar het ook staat want ik heb niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114585

Ik heb de 2493HM vrijdag opgehaald.

En ik zal meteen met de deur in huis vallen. Hij ondersteund inderdaad geen 1:1 pixelmapping. Het beeld wordt dus ook bij deze monitor opgerekt van 1080p naar 1200p, dus 11% hoger dan normaal.

Ik heb ook de PS3 via de dvi aangesloten, maar ook bij deze aansluiting rekt de monitor het beeld verticaal op.

De handleiding van Samsung klopt niet. Het beeldformaat wijzigen lukt alleen met D-sub. Met dvi of hdmi is deze optie uitgeschakeld. Er is nog wel een AV mode, maar deze optie is nutteloos door overscan.

Mijn PC is via de DVI aangesloten en mijn PS3 via de hdmi.

Ik maak zelf geen gebruik van de ingebouwde speakers.

Als jullie willen kan ik links plaatsen naar foto's die ik van mijn monitor heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255989

Anoniem: 114585 schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:42:
Ik heb de 2493HM vrijdag opgehaald.

En ik zal meteen met de deur in huis vallen. Hij ondersteund inderdaad geen 1:1 pixelmapping. Het beeld wordt dus ook bij deze monitor opgerekt van 1080p naar 1200p, dus 11% hoger dan normaal.

Ik heb ook de PS3 via de dvi aangesloten, maar ook bij deze aansluiting rekt de monitor het beeld verticaal op.

De handleiding van Samsung klopt niet. Het beeldformaat wijzigen lukt alleen met D-sub. Met dvi of hdmi is deze optie uitgeschakeld. Er is nog wel een AV mode, maar deze optie is nutteloos door overscan.

Mijn PC is via de DVI aangesloten en mijn PS3 via de hdmi.

Ik maak zelf geen gebruik van de ingebouwde speakers.

Als jullie willen kan ik links plaatsen naar foto's die ik van mijn monitor heb genomen.
ik zou graag foto's willen zien, aangezien ik zelf ook van plan ben een monitor aan te schaffen en IK vind 1:1 pixel mapping ook belangrijk

ik heb al veel gelezen op internet maar er is helaas nog maar weinig bekend, misschien moeten we (ik) de fabrikant(en) zelf maar op gaan bellen/ mailen.

De volgende zijn mijn interesse gaan krijgen:
BenQ G2400W
ik vind alleen zilver gewoon lelijk, hoort gewoon zwart te zijn, begrijp nog steeds niet waarom ze dan niet eenzelfde monitor uitbrengen in zwart
Samung 2493HM
ben er inmiddels achter gekomen dat deze dus geen pixel mapping ondersteund
Iiyama B2403WS-B
hier weet ik het even niet meer, je hebt namelijk een gewone B2403WS met 5ms responstijd; en je hebt ook de B2403WS-B met 2ms responstijd, aangezien er een verbeterde versie uitgebracht is dus en de vorige versie wel 1:1 pixelmapping op 720p ondersteund. Zou dit betekenen dat heel misschien die 2ms versie 1:1 pixelmapping op 1080p ondersteund?

over die Iiyama, is er iemand die mij hierover kan informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Mentox schreef op zondag 06 april 2008 @ 19:41:
HDCP is een beveiling tegen kopieren, wanneer een afspelend apparaat dit vereist dan kan je mogelijk geen Full HD vertonen.
klopt zelf de xbox360 wil dan niet eens werken
mijn media center en de xbox360 willen niet werken op mijn lcd scherm via dvi-d aansluiting.
Omdat mijn lcd scherm dus geen hdcp ondersteunt.

Hier kwam ik pas achter toen de media center wel beeld gaf als ik alleen de ati drivers gebruikte.
Maar als ik de ati software installeert was het niet meer mogelijk om via dvi aansluiting beeld te krijgen.
De pc herkende wel de scherm en zeg zelfs dat aan staat maar geen beeld ( beeld word dan zwart)
Omdat ik een bord heb met een ati 780g onbourd met hdcp code.
De ouwe media center werkte wel via dvi omdat de kaart geen hdcp ondersteunde.

Maar goed ik dacht dat een full hd scherm wel een hdcp chip anders mag het geen full hd heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Anoniem: 8819 schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:46:
Maar goed ik dacht dat een full hd scherm wel een hdcp chip anders mag het geen full hd heten?
Bedrijven heh, ze willen gewoon zeggen dat het scherm genoeg pixels heeft voor een HD formaat (1080P) maar of het beveiligd signaal kan weergeven is iets anders. Trouwens net zo met refreshrate tegenwoordig, iedereen heeft het over 2 of 5 ms wat GtG (gray to gray) is maar niet echte ZwZ (zwart-wit-zwart) wat in het begin wel was.

In ieder geval, Samsung dus 1:1 pixel mapping via D-Sub, Iiyama is beetje vaag omdat er blijkbaar 2 revisies op de markt zijn en Benq blijft een top monitor. Ik denk dat mijn keuze is gevallen op de Benq :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114585

Anoniem: 255989 schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:47:
[...]

ik zou graag foto's willen zien, aangezien ik zelf ook van plan ben een monitor aan te schaffen en IK vind 1:1 pixel mapping ook belangrijk

ik heb al veel gelezen op internet maar er is helaas nog maar weinig bekend, misschien moeten we (ik) de fabrikant(en) zelf maar op gaan bellen/ mailen.

De volgende zijn mijn interesse gaan krijgen:
BenQ G2400W
ik vind alleen zilver gewoon lelijk, hoort gewoon zwart te zijn, begrijp nog steeds niet waarom ze dan niet eenzelfde monitor uitbrengen in zwart
Samung 2493HM
ben er inmiddels achter gekomen dat deze dus geen pixel mapping ondersteund
Iiyama B2403WS-B
hier weet ik het even niet meer, je hebt namelijk een gewone B2403WS met 5ms responstijd; en je hebt ook de B2403WS-B met 2ms responstijd, aangezien er een verbeterde versie uitgebracht is dus en de vorige versie wel 1:1 pixelmapping op 720p ondersteund. Zou dit betekenen dat heel misschien die 2ms versie 1:1 pixelmapping op 1080p ondersteund?

over die Iiyama, is er iemand die mij hierover kan informeren?
Hierbij de fotos . Is er nog iets specifieks dat je wilt zien?

http://img.photobucket.co...dstrike/Computer/pc-1.jpg

http://img.photobucket.co...dstrike/Computer/pc_2.jpg

http://img.photobucket.co...odstrike/Computer/ps3.jpg

http://img.photobucket.co...strike/Computer/ps3_1.jpg

http://img.photobucket.co...strike/Computer/ps3_2.jpg

http://img.photobucket.co...ike/Computer/ps3_hulk.jpg

http://img.photobucket.co...e/Computer/ps3_hulk_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 17:10
Anoniem: 114585 schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:28:
[...]Hierbij de fotos . Is er nog iets specifieks dat je wilt zien?
dus in overdrive ondersteunt de monitor geen 1:1 pixelmapping (ook niet op 720p).

had jij dan last van ghosting met de PS3?

EDIT ik zie nu pas dat je een samsung hebt kan iemand bovenstaande vraag betreft de iiyama beantwoorden?

[ Voor 14% gewijzigd door Escrimador op 15-04-2008 10:29 ]

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

Wazig dat de HP W2408H nog niet is genoemd als kandidaat scherm...

Wél 1:1 pixelmapping, geen ghosting, prima scherm :), check het HP topic voor meer info+discussie over dit scherm :)

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/nfrwht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/261hvgy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 06:12
Ik heb de Iiyama B2403WS. Gewoon een goed scherm! Vooral naast de Samsung maar dat komt omdat ik niet zo van die kleurverbeteraar van Samsung hou. Overigens als ik mijn scherm via HDMI aan mijn PopcornHour hang en een 1080p film afspeel heb ik geen last van het uitrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
MeltedForest schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:21:
Wazig dat de HP W2408H nog niet is genoemd als kandidaat scherm...

Wél 1:1 pixelmapping, geen ghosting, prima scherm :), check het HP topic voor meer info+discussie over dit scherm :)
Het komt omdat hij glossy is (niet iedereen vindt dat prettig) en omdat hij best wel duur is (in verhouding met de andere 3 monitors). Maar opzich is het een goed scherm ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203121

Ik zit dus nu ook erg te twijfelen tussen de Samsung 2493HM en de HP w2804H monitoren...
Vandaag beide gezien in de Mediamarkt,

Het lak van de HP beviel me erg, de Samsung (mat) zag er toch minder goed uit dan ik gehoopt had. Verder was de standaard van de HP erg goed maar qua kleur kon ik het verschil niet goed zien omdat Mediamarkt 1 film afspeelt op alle monitoren.

De samsung zag er wel beter uit qua kleur van deze 2.

Welke raden jullie mij aan?
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor photoshop, surfen, films (downloads) en in de toekomst er misschien nog een blu-ray speler of ps3 aankoppelen mocht ik er genoeg geld voor hebben ^_^.

De HP2408h heeft wel pixelmapping maar in hoeverre zou dit belangrijk moeten zijn voor mij?
@_@ ik word gek van het kiezen tussen deze 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

pixelmapping is voor als je niet houd van uitgerekt beeld.. dus als je niks uitmaakt of het beeld word gerekt dan moet je de samsung nemen.

trouwens, wat je zegt de kleurweergave van de samsung is beter?
dan had er zeker een of andere kluns met die instelling van de monitor lopen spelen bij de mediamarkt, want de W2408H staat er om bekend betere kleuren te geven dan de meeste andere monitoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer x

Hij ondersteund 1 op 1 pixelmapping, echter alleen bij 1920*1080 zal het kleine randje toch met beeld uitgevuld worden.
Met kleinere resoluties zal wel gewoon 1op1 pixelmapping aanhouden worden met zwarte rand er omheen

Met vriendelijke groeten,
Dennis Schuil

-----Original Message-----
From: info@iiyama.com [mailto:info@iiyama.com]
Sent: maandag 14 april 2008 0:35
To: info.nl
Subject: New form submitted

Dear,

A form has been filled in on the iiyama website.

opmerking: Beste heer/mevrouw,
Ik heb een vraag omtrent de Iiyama ProLite B2403WS Ik ben namelijk op zoek naar een goed lcd scherm dat de volgende functies ondersteunt:
-> 24inch met Full HD support
-> 2ms/5ms response tijd
-> 1:1 Pixelmapping (en de keuze om mét en zonder deze functie te
-> gebruiken)
--> om misverstanden te voorkomen: ik wil dus graag een xbox 360 aan
--> kunnen sluiten die op het scherm exact 1920x1080 weergeeft zónder
--> uit te rekken dus mét een zwarte balk boven en onder van 60px

Ik heb heel veel zitten zoeken op internet maar deze informatie kan ik nergens vinden. Kunt u mij informeren of de ProLite B2403WS-B / ProLite B2403WS-1 / ProLite B2403WS-B1 Deze ondersteund?

met vriendelijke groet,

contact

With kind regards,

iiyama.com

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 3025 (20080414) __________

The message was checked by ESET Smart Security.

http://www.eset.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de foto''s !
nu heb ik in elk geval een beter beeld bij die monitor, ziet er elk geval erg mooi uit.
zoals te lezen heb ik inmiddels het antwoord bij die Iiyama monitor
1920*1080 wordt 1:1 pixelmapping dus niet ondersteund.
lagere resoluties wel, ik gok dat dit met de meeste 24" monitoren in die prijsklasse dat het geval is.
maar even afwachten tot ze er 1 uitbrengen die niet te duur is en toch wel 1:1 pixelmapping ondersteund op 1920*1080 (ook al zijn er op die resolutie nog niet veel spellen uitgebracht, ik wil toch dat hij het kan)
En over de HP het is daar ook nog maar de vraag of die op 1920*1080 1:1 pixelmapping ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Laatst online: 13-05 17:10
de nieuwe 24" dell is ook een optie (1080p, 1:1, veel aansluitingen), alleen andere prijsklasse

ik ga voor de iiyama. 720p vind ik prima en mocht ik ooit de onbedwangbare behoefte hebben op 1080p te spelen, dan hang ik 'm wel aan mijn panasonic plasma

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Ik heb trouwens dinsdag een Benq G2400W besteld en morgen krijg ik hem binnen, ik zal een klein review schrijven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Anoniem: 255989 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:36:
[...]

En over de HP het is daar ook nog maar de vraag of die op 1920*1080 1:1 pixelmapping ondersteund.
Dat heb ik net verteld.. Wat je op mijn foto ziet is Xbox360 Dashboard @ 1920x1080, mét 1:1 pixelmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 06:12
Escrimador schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:57:
de nieuwe 24" dell is ook een optie (1080p, 1:1, veel aansluitingen), alleen andere prijsklasse

ik ga voor de iiyama. 720p vind ik prima en mocht ik ooit de onbedwangbare behoefte hebben op 1080p te spelen, dan hang ik 'm wel aan mijn panasonic plasma
Goede keus! :)
Toch blijf ik het raar vinden dat als ik mijn PopcornHour op 1080p zet en deze aansluit op mn iiyama hij het niet uitrekt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Gamerforever schreef op woensdag 16 april 2008 @ 23:20:
Ik heb trouwens dinsdag een Benq G2400W besteld en morgen krijg ik hem binnen, ik zal een klein review schrijven :).
Ik ga hem ook bestellen, in eerste instantie voornamelijk voor internet/huis-tuin-keuken gebruik. Maar met een 24 incher wil je uiteindelijk toch ook af en toe een HD filmpje kijken of toch aan de 360 hangen (als ik die ooit koop). Daarom en ook vooral door de scherpe prijs voor de G2400W gekozen.

Ok, het is absoluut geen mooi scherm qua uiterlijk, maar vrijwel geen ghosting, heel aardige beeldeigenschappen voor een TN en een lekker groot beeldoppervlak. Plus de betaalbaarheid.

Het scherm is op GoT niet echt populair, sowieso weinig over te vinden op Nederlandse websites. Echter, in Noord-Amerika lijkt hij het wel goed te doen, er is bijv. een uitgebreid topic op de HardOCP forums http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1237718 daar ze (om dezelfde redenen als ik) behoorlijk enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:41
Ik zou persoonlijk gaan voor de 26" samsung daar ik dat toch fijner vind met films enz.

Echter moet ik eerlijk zijn en vind ik de foto's er erg goed uit zien, natuurlijk moet je het in werking zien om te kunnen oordelen, in ieder geval heel erg bedankt voor de foto's, ik heb deze niet gevraagd maar vind het toch tof van je dat je de moeite ervoor genomen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:08

World Citizen

FreeReef.nl

Sry voor de topic kick, maar ik zit met exact de zelfde vragen als jullie en kom er niet uit.

Allereerst. Jullie hebben het alleen over de:

Samsung 2493HM
Benq G2400W
HP w2804H

maar waar is de Acer AL2423WD .... ?
die kost niet duurder en heeft volgens mij een veel beter paneel erin zitten. A-pva WUXGA

Kan iemand mij please een rede geven waarom deze niet "goed" is.

Ik ben namelijk op zoek naar een 24" monitor voor gaming. In praktijk zal ik er weinig gamen, maar, gamen vraagt een bepaald type scherm ivm met ghosting... en dat scherm wil ik.

Ik wil dus GEEN tot zeer weinig last hebben van ghosting. Dan moet de AL2423WD toch de beste keus zijn.... ?

Ik zit nu te twijfelen tussen de Samsung 2493HM en de Acer AL2423WD
Eigenlijk wou ik voor de Acer gaan maar aangezien jullie het voornamelijk over andere monitoren hebben, word ik aan het twijfelen gebracht. De Samsung heeft een TN-matrix panel.... en de Acer een A-PVA...... de Acer is dan toch vele malen beter. Of is dit alleen qua kleur en is een a-pva dus niet geschikt voor snelle beelden?

Pleas help me... ik kan namelijk nergens vergelijkende test vinden tussen deze monitoren.. .en ik raak verdwaald in de type schermen en type signalen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Als het je voornamelijk gaat over de snelheid van het scherm gaat, moet je een TN nemen. Dan lever je inderdaad wel in aan kleurechtheid etc. etc. Ik zie dat de Samsung 3ms en de Acer 5ms GtG heeft, dit verschilt niet veel van elkaar en zul je dus eigenlijk met allebei geen last van ghosting hebben. Gebaseerd op het feit dat de Acer (volgens jou dan) geen TN is, raad ik de Acer aan. Maar als je geen ghosting echt een 100% eis is, is TN beter dan de andere type schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Decon Frost schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:25:
Sry voor de topic kick, maar ik zit met exact de zelfde vragen als jullie en kom er niet uit.

Allereerst. Jullie hebben het alleen over de:

*knip*

Pleas help me... ik kan namelijk nergens vergelijkende test vinden tussen deze monitoren.. .en ik raak verdwaald in de type schermen en type signalen.
Het is de 2693HM geworden.... ik stond in de winkel, en ze hadden hem alle 2. (24 en 26) haba haba haba..... en toen had ik de 26" :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Anoniem: 220263 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:29:
Als het je voornamelijk gaat over de snelheid van het scherm gaat, moet je een TN nemen. Dan lever je inderdaad wel in aan kleurechtheid etc. etc. Ik zie dat de Samsung 3ms en de Acer 5ms GtG heeft, dit verschilt niet veel van elkaar en zul je dus eigenlijk met allebei geen last van ghosting hebben. Gebaseerd op het feit dat de Acer (volgens jou dan) geen TN is, raad ik de Acer aan. Maar als je geen ghosting echt een 100% eis is, is TN beter dan de andere type schermen.
thanks btw...

met de 2693 heb ik (zover ik kan zien) geen ghosting.

Wel als ik iets te dicht bij zit... dat aan de zijranden een klein beetje licht vrij komt... door de inkijkhoek. Is alleen waarneembaar bij een zwarte achtergrond. In windows heb ik er geen last van.

Ik kan helaas alles niet zo goed testen want mijn 9800XT wil niet lekker lopen op een 26". Windows wil nog wel maar een full screen DVD is niet te doen.

Een nieuwe pc zat er al aan te komen, dus straks kan ik weer opnieuw gaan genieten van men schermpie.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:07

link_mario

Ofwa?

Kan iemand hier met een 2493HM bevestigen dat deze HDCP heeft? :) Dat zou voor mij namelijk een reden zijn om hem wel/niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

link_mario schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:42:
Kan iemand hier met een 2493HM bevestigen dat deze HDCP heeft? :) Dat zou voor mij namelijk een reden zijn om hem wel/niet te kopen.
Ik heb me er afgelopen weken flink in verdiept... toch kan ik je geen zekerheid bieden.
Zover ik uit tests kan opmaken... dus niet uit claims Heeft hij WEL HDCP

Bepaalde mensen op het net hebben een setup gebouwd waar alleen een scherm met HDCP goed op zou kunnen werken. Zowel de 2493 als de 2693 zou dit perfect doen. Dus in praktijk heb je wel HDCP op papier kan ik het nergens terug vinden.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 14:28
Als het goed is komt mijn 2493hm vandaag binnen. Ik ga hem binnenkort aansluiten op mn 360 en dan laat ik wel weten hoe het loopt. Ben zelf wel benieuwd want heb hem toch voornamelijk voor de xbox gekocht :)
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Laatst online: 25-04 22:51

Nokian95dude

I'll be back!!

Ik wil even iets rechtzetten. Ik zie dat veel mensen onterecht melden dat dit scherm geen hdcp ondersteund. Dit is echter een fabeltje.

Kijk maar hiero ----> http://www.alternate.nl/h...17&source2=periph#tecData

Staat toch echt t volgende:

Ingangen
1 x VGA
1 x DVI-D
waarvan 1 x met HDCP <---------------------------
1 x HDMI
1 x USB

Verder is er een uitvoering zonder en met usb. Hij heeft zelfs speakers die goed verborgen zijn. Een strak design ook maar dat is Samsungs handelsmerk, zo lijkt t.
Ook is het scherm overall 1 van de beste 24 inchers die er zijn. Verschjillende testen laten dat zien. Ikzelf heb sinds kort deze monitor. Ik kan m over een week ofzo pas testen maar hij wordt goed aangeprezen. Ook heeftie een lage input lag en reactie tijd. Ik zag ergens staan dat ie 2ms reactietijd heeft. Als dat waar is is dat de snelste die ik ooit ever gezien hebt tot nu. Maar op verschillende plaatsen staat ook 5ms dus dat zal dan wel t juiste zijn denk ik, nog steeds snel zat om te gamen. Ik gebruik em allround, dus ook voor gamen.

Ook met de kleuren zal die echt bijlange na niet de slechtste zijn hoor. Elke monitor heeft plus en minpunten maar ik probeer duidelijk te maken dat er met deze overall gezien weinig mis is en dat je de 2493hm moeilijk een miskoop kan noemen.

Ikzelf denk dat t wel meevalt met de kijkhoek. Volgens de tests althans en ik weet dat die tests gedaan zijn door mensen met kennis en vakervaring. Dus die zijn toch aardig betrouwbaar dacht ik zo.

Hoop zo de keus een beetje makkelijker te maken. Hoe dan ook de Samsung Syncmaster 2493HM is een aanrader!

[ Voor 8% gewijzigd door Nokian95dude op 01-06-2008 21:02 ]

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 08:35
Anoniem: 8819 schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:46:
[...]

klopt zelf de xbox360 wil dan niet eens werken
mijn media center en de xbox360 willen niet werken op mijn lcd scherm via dvi-d aansluiting.
Omdat mijn lcd scherm dus geen hdcp ondersteunt.
Dit komt niet door dat je geen hdcp hebt hoor. Windows heeft geen hdcp nodig om beeld te geven aan een monitor/tv. Dus als je nog steeds digitaal wil zou ik eens de instellingen goed nakijken want waarschijnlijk staat er ergens iets niet goed.

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxMadu
  • Laatst online: 20-05 14:28
MaxMadu schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 12:36:
Als het goed is komt mijn 2493hm vandaag binnen. Ik ga hem binnenkort aansluiten op mn 360 en dan laat ik wel weten hoe het loopt. Ben zelf wel benieuwd want heb hem toch voornamelijk voor de xbox gekocht :)
Max
Hij is binnen, xbox aangesloten via HDMI en laptop via DVI-D, geen vuiltje aan de lucht. Geen rare scalingproblemen bij de xbox, hij herkent automatisch 1080p input. Prachtig scherm, aan te raden icm een xbox 360!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 05-06 14:23

Bejit

Svenska Faderland

Heb dit scherm nu zo'n 2 a 3 maanden.

Kleuren(na calibratie) zijn ERG goed te noemen voor een TN paneel.
Reactiesnel is prima(Geen ghosting op te merken) en van inputlag is ook geen sprake.(Dat zou ik merken met FretsonFire etc.)

Het enige nadeel van het scherm is het "blauwe" zwart(Niet erg storend en valt alleen op als je er gaat op letten) en kijkhoek(Deze is dus best beroerd). Maar dit houd je altijd vooral met een TN paneel.

Voor films is hij dus niet echt ideaal, maar voor gamen en licht photoshop gebruik is hij prima te gebruiken. Daarnaast is design echt moooooooooooooooooi......

[ Voor 4% gewijzigd door Bejit op 01-06-2008 22:54 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

vraagje. asl ik mijn ps3 aansluit via HDMI en ik zet de output op 1080P geeft hij elke keer als ik een spel opstart of afsluit de melding dat dit niet de optimale reso is voor het scherm. dit bericht geeft hij doormiddel van een OSD overlay. echter gaat dit bericht niet automatisch weg. je moet altijd op de menu knop drukken. erug irritant vind ik dat.

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265081

Hallo,

Ik kan een Samsung 2693HM kopen, heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.marktplaats.nl...n-beeldschermen/c336.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
www.google.nl

[/obvious]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 05-06 14:23

Bejit

Svenska Faderland

Anoniem: 208996 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:02:
vraagje. asl ik mijn ps3 aansluit via HDMI en ik zet de output op 1080P geeft hij elke keer als ik een spel opstart of afsluit de melding dat dit niet de optimale reso is voor het scherm. dit bericht geeft hij doormiddel van een OSD overlay. echter gaat dit bericht niet automatisch weg. je moet altijd op de menu knop drukken. erug irritant vind ik dat.

iemand een oplossing?
Zet eens AV modus eens aan/uit.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191544

Ok, Ik heb besloten om een BenQ G2400W te kopen voor mijn Playstation 3. Alleen lees ik nu dat de meeste games maar een 720p ondersteunen, klopt dit of niet? En kan je dit dan ook veranderen naar 1080p, of niet?

Alvast bedankt,

DutchCrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245554

-Wat
Hier dè test der 22 / 24 / 30 inch schermen:
http://www.anandtech.com/.../showdoc.aspx?i=3302&p=10

Volgens de specs dus wel met HDCP: "DVI with HDCP support"

Ik heb em besteld, gewoonweg omdat de Samsung 245T en Dell 2408WP rond de € 700,- liggen.
De Samsung 2493HM is momenteel voor zo'n € 356,- te vinden.

-Specs:
5ms lag = 200fps. Gemiddeld ligt een fps rond de 60 - 120fps (= minimaal 16ms - 8,33ms benodigd)
5ms is snel genoeg èn volgens de tests van anandtech is het gemiddeld zelfs lager (2ms!)

*Pro's*
-De beste voor gaming (zie gem. lag snelheid)
-Standaard zonder kleurcorrectie een erg goede score
-Hoge resolutie
-Een van de zuinigste 24" schermen (zie anandtech test)
-Speakers
-HAS standaard, dus ook in hoogte verstelbaar (Samsung 245T niet!)
-USB aansluiting
-Aansluiting voor headphones
-Ook geschikt voor andere mounts (aan muur bijvoorbeeld)

*Cons*
-rond de 75% kleur echt vergeleken met de 2x duurdere Dell 2408WP
-TN panel, maar wel een kijkhoek van 170' (de meeste hebben 160')

*Handige optie voor de toekomst*
Dus wellicht in de toekomst als je toe bent aan en nieuwere TFT, kan je deze ook gebruiken als TV op je slaapkamer ;)

Ik zeg, zeker een aanrader! Zeg maar èrg veel voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Een van de leukste schermen van de laatste tijd zie ik niet staan in dit topic. De Dell 2709w.

Dat is pas waar voor je geld:

- 27 inch
- PVA panel met 110% kleurbereik. Bijbehorende inkijkhoek en contrast.
- Prima werkende OSD nieuwe stijl.
- Goede kwaliteit voet en dus naar alle kanten verstelbaar.
- Alle mogelijke inputs.
- cardreader en usb-hub
- Behoorlijke afwerking.
- pixelperfect garantie.

enigste nadeel is de inputlag die sommige storend vinden. Maar ik kom zelf van een Viewsonic VX2025wm (net als de TS) en ik merk niks van inputlag. Ook in het Dell monitoren topic berichten van mensen die hem hebben die geen last hebben van dit fenomeen.

Als je gebruik maakt van een 5% kortingcode kom je uit op €593 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213297

loser180 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:10:
[...]

Dit komt niet door dat je geen hdcp hebt hoor. Windows heeft geen hdcp nodig om beeld te geven aan een monitor/tv. Dus als je nog steeds digitaal wil zou ik eens de instellingen goed nakijken want waarschijnlijk staat er ergens iets niet goed.
Ik heb een Nvidia GeForce 7100 GS videokaart en een beeldscherm SyncMaster 2693HM.
Ik probeer dit scherm via de DVI-D aan te sluiten op mn PC met de bijbehorende DVI-kabel maar ik krijg helaas geen beeld.
Via de normale (VGA?) aansluiting wel gewoon beeld.
Heb de nieuwste drivers van de Nvidia geinstalleerd maar maakt niks uit.
Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Laatst online: 22-01 22:55
Anoniem: 213297 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:17:
[...]

Ik heb een Nvidia GeForce 7100 GS videokaart en een beeldscherm SyncMaster 2693HM.
Ik probeer dit scherm via de DVI-D aan te sluiten op mn PC met de bijbehorende DVI-kabel maar ik krijg helaas geen beeld.
Via de normale (VGA?) aansluiting wel gewoon beeld.
Heb de nieuwste drivers van de Nvidia geinstalleerd maar maakt niks uit.
Doe ik iets verkeerd?
Zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden dan ?
Lijkt me stug, kijk de handleiding er even op na.

Je videokaart gaat het wel zwaar krijgen, kan die wel de FullHD resolutie aan, betwijfel het.
Mogelijk zelfs dat daar je oorzaak ligt, welke resolutie krijg je met VGA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:27:
[...]

Zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden dan ?
Lijkt me stug, kijk de handleiding er even op na.

Je videokaart gaat het wel zwaar krijgen, kan die wel de FullHD resolutie aan, betwijfel het.
Mogelijk zelfs dat daar je oorzaak ligt, welke resolutie krijg je met VGA ?
Wat bedoel je precies met "zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden" ?

Op de monitor zit een knop met source waarmee je kan switchen tussen VGA, DVI en HDMI als je dat bedoelt.

Met VGA krijg ik resolutie 1920 x 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 213297 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:05:
[...]

Wat bedoel je precies met "zit er geen mogelijkheid op om te wisselen tussen aansluitmogelijkheden" ?

Op de monitor zit een knop met source waarmee je kan switchen tussen VGA, DVI en HDMI als je dat bedoelt.

Met VGA krijg ik resolutie 1920 x 1200
Bedoelde inderdaad die mogelijkheid om tussen "source" te wisselen.
Resolutie in VGA is ook de max van de monitor.

Zie dat er grote verschillen namelijk zitten tussen wat die videokaart aan kan indien aangesloten via Analoog of Digitaal.

Controleer je specificaties, kan deze kaart uberhaupt die resolutie digitaal wel aan..
Persoonlijk denk ik dat je beter daar in kan investeren, een gunstig geprijsde 8800gts bijv.

Welke driver gebruik je op je 7100GS ?
Probeer die is te bijwerken indien mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 23-07-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:08:
[...]

Bedoelde inderdaad die mogelijkheid om tussen "source" te wisselen.
Resolutie in VGA is ook de max van de monitor.

Zie dat er grote verschillen namelijk zitten tussen wat die videokaart aan kan indien aangesloten via Analoog of Digitaal.

Controleer je specificaties, kan deze kaart uberhaupt die resolutie digitaal wel aan..
Persoonlijk denk ik dat je beter daar in kan investeren, een gunstig geprijsde 8800gts bijv.

Welke driver gebruik je op je 7100GS ?
Probeer die is te bijwerken indien mogelijk.
Driver weet ik zo niet en zit nu op mn werk, maar had gister de nieuwste drivers erop gezet maar dat hielp niet.
Ik zit nu te denken aan de volgende kaart om te kopen:
Ati Radeon HD 4850

Met deze kaart moet het wel lukken toch?
Dan kan ik zelfs 2 van zulke schermen aansluiten toch? (ik multitable poker veel dus vandaar 2 schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 213297 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:20:
[...]

Driver weet ik zo niet en zit nu op mn werk, maar had gister de nieuwste drivers erop gezet maar dat hielp niet.
Ik zit nu te denken aan de volgende kaart om te kopen:
Ati Radeon HD 4850

Met deze kaart moet het wel lukken toch?
Dan kan ik zelfs 2 van zulke schermen aansluiten toch? (ik multitable poker veel dus vandaar 2 schermen)
Uitstekende keus, en daar gaat het zeker wel mee lukken.
Wel even de spec's controleren, weet niet wat je 2de scherm wordt, maar lijkt me stug dat 2x dit scherm met zijn resolutie aan kan. Neem aan dat je je "oude" scherm er naast houdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:22:
[...]

Uitstekende keus, en daar gaat het zeker wel mee lukken.
Wel even de spec's controleren, weet niet wat je 2de scherm wordt, maar lijkt me stug dat 2x dit scherm met zijn resolutie aan kan. Neem aan dat je je "oude" scherm er naast houdt..
Nou eigenlijk wilde ik 2 van dezelfde schermen erop aansluiten omdat de 2693 HM zo goed bevalt.
Maar als ik het goed begrijp kan dit dus niet?
En welke specs moet ik dan nakijken?
Tof dat je mee helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 213297 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Nou eigenlijk wilde ik 2 van dezelfde schermen erop aansluiten omdat de 2693 HM zo goed bevalt.
Maar als ik het goed begrijp kan dit dus niet?
En welke specs moet ik dan nakijken?
Tof dat je mee helpt!
Cool, 2x 2693hm's...wordt jaloers :9
Wat ik bedoel, is de resolutie van wat de videokaart kan leveren, en wat de monitor nodig heeft.
Met een 4850 zal het wel lukken, maar zou toch weer een 4870 gaan, kost 60 tientjes duurder.

De bottleneck met deze kaarten is vaak de CPU, weet niet wat voor 1 je hebt, maar als deze niet recent is, zit je daar ook mee, en als je moederbord geen actuele processor ondersteunt heb je die ook nodig.

Als je nou even je meldt wat voor moederbord en processor je hebt.dan kunnen we een beter beeld vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 02:10:
[...]

Cool, 2x 2693hm's...wordt jaloers :9
Wat ik bedoel, is de resolutie van wat de videokaart kan leveren, en wat de monitor nodig heeft.
Met een 4850 zal het wel lukken, maar zou toch weer een 4870 gaan, kost 60 tientjes duurder.

De bottleneck met deze kaarten is vaak de CPU, weet niet wat voor 1 je hebt, maar als deze niet recent is, zit je daar ook mee, en als je moederbord geen actuele processor ondersteunt heb je die ook nodig.

Als je nou even je meldt wat voor moederbord en processor je hebt.dan kunnen we een beter beeld vormen.
Ik heb hetvolgende systeem:
Intel (R) Core (TM) 2 CPU 4400 @ 2.00 Ghz
Geheugen 1 GB
32-bits besturingssysteem

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 213297 op 24-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 213297 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:08:
[...]

Ik heb hetvolgende systeem:
Intel (R) Core (TM) 2 CPU 4400 @ 2.00 Ghz
Geheugen 1 GB
32-bits besturingssysteem
Dat is een stuk van je pc, wat belangrijker is, wat voor geheugen, type moederbord.
CPU heb je al gemeld, deze zal je toekomstige videokaart afremmen zodat je er niet uit haalt wat er in zit. Of je moederbord snellere, en zo ja hoe welke modellen aan kan, kan ik zo niet zeggen.

Misschien moet je nadenken over een andere pc, los elke keer onderdelen vervangen kost ook geld, voordeel is wel dat je het zo in stappen kan doen.

Kan niet in je portemonnee kijken, maar gezien je plannen heb je een aardig budget, dus wellicht overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 21:08:
[...]

Dat is een stuk van je pc, wat belangrijker is, wat voor geheugen, type moederbord.
CPU heb je al gemeld, deze zal je toekomstige videokaart afremmen zodat je er niet uit haalt wat er in zit. Of je moederbord snellere, en zo ja hoe welke modellen aan kan, kan ik zo niet zeggen.

Misschien moet je nadenken over een andere pc, los elke keer onderdelen vervangen kost ook geld, voordeel is wel dat je het zo in stappen kan doen.

Kan niet in je portemonnee kijken, maar gezien je plannen heb je een aardig budget, dus wellicht overwegen waard.
Ok bedankt weer. Deze computer heb ik nog geen jaar dus was niet de bedoeling weeral een nieuwe pc aan te schaffen. Beide videokaarten hoeven ook niet optimaal te functioneren eigenlijk, de grote vraag is alleen of het mogelijk is om gelijktijdig 2 van zulke monitore te laten draaien op mijn pc met beide een resolutie weergave van 1920 x 1200.
Ik wil namelijk gaan multitablen pokeren (op elk beeldscherm 6 tafels spelen).
De software van zo'n pokersite is grafisch niet bijzonder dus denk dat dat geen probleem is dan?
Het is niet dat ik de monitoren ga gebruiken voor games of andere grafische doeleinden of zo.
Als ik gewoon op beide 1920 x 1200 resolutie weergave krijg dan ben ik tevreden.
Dit moet met de specs van mn pc wel lukken toch? Of is het type moederbord, geheugen, etc daar zo belangrijk voor?

Het feit dat ik een Full HD monitor heb gekocht is eigenlijk puur en alleen voor de grootte, niet voor de weergave. Het pokert nou eenmaal lekkerder als je pokertafels wat groter zijn. Kon niet echt een ander interessant 26 inch scherm vinden voor rond de 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 213297 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:36:
[...]

Ok bedankt weer. Deze computer heb ik nog geen jaar dus was niet de bedoeling weeral een nieuwe pc aan te schaffen. Beide videokaarten hoeven ook niet optimaal te functioneren eigenlijk, de grote vraag is alleen of het mogelijk is om gelijktijdig 2 van zulke monitore te laten draaien op mijn pc met beide een resolutie weergave van 1920 x 1200.
Ik wil namelijk gaan multitablen pokeren (op elk beeldscherm 6 tafels spelen).
De software van zo'n pokersite is grafisch niet bijzonder dus denk dat dat geen probleem is dan?
Het is niet dat ik de monitoren ga gebruiken voor games of andere grafische doeleinden of zo.
Als ik gewoon op beide 1920 x 1200 resolutie weergave krijg dan ben ik tevreden.
Dit moet met de specs van mn pc wel lukken toch? Of is het type moederbord, geheugen, etc daar zo belangrijk voor?

Het feit dat ik een Full HD monitor heb gekocht is eigenlijk puur en alleen voor de grootte, niet voor de weergave. Het pokert nou eenmaal lekkerder als je pokertafels wat groter zijn. Kon niet echt een ander interessant 26 inch scherm vinden voor rond de 500 euro.
Ok dat is duidelijk, ja het zal wel lukken.

Wat niet lekker zal lukken is Crossfire ( dus 2 van die videokaarten aanmekaar gekoppeld, als je moederbord dat al ondersteund ), en alles waar je al die brute kracht voor kan inzetten ( voornamelijk de zwaarste games bijv. )

Voordeel is dat je nu wel een lekker energiezuinig systeem dan hebt.
Controleer wel even of je wel ruimte hebt in je computerkast om die kaart in te bouwen en dat die dan nog goed gekoeld kan worden. Eventueel de standaard koeler vervangen met een Zalman XXXX.
ATI's zijn heethoofden..

Als laatste, hier de PW link naar 26" monitors gesorteerd op prijs laag naar hoog.

Is dus wel mogelijk, maar model wat je nu hebt gekozen is wel mooier ook al is dat wel persoonlijke smaak. Zou wel bijna zeggen zonde dat je ze alleen voor poker gebruikt, was een 30" niet handiger geweest, of desnoods een LCD of Plasma van 46", kan je hem ook nog als TV gebruiken als bijkomend voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 01:28:
[...]

Ok dat is duidelijk, ja het zal wel lukken.

Wat niet lekker zal lukken is Crossfire ( dus 2 van die videokaarten aanmekaar gekoppeld, als je moederbord dat al ondersteund ), en alles waar je al die brute kracht voor kan inzetten ( voornamelijk de zwaarste games bijv. )

Voordeel is dat je nu wel een lekker energiezuinig systeem dan hebt.
Controleer wel even of je wel ruimte hebt in je computerkast om die kaart in te bouwen en dat die dan nog goed gekoeld kan worden. Eventueel de standaard koeler vervangen met een Zalman XXXX.
ATI's zijn heethoofden..

Als laatste, hier de PW link naar 26" monitors gesorteerd op prijs laag naar hoog.

Is dus wel mogelijk, maar model wat je nu hebt gekozen is wel mooier ook al is dat wel persoonlijke smaak. Zou wel bijna zeggen zonde dat je ze alleen voor poker gebruikt, was een 30" niet handiger geweest, of desnoods een LCD of Plasma van 46", kan je hem ook nog als TV gebruiken als bijkomend voordeel.
Moet eerlijk zeggen dat ik hierover niet zo had nagedacht. Dacht eerst 1 scherm is genoeg maar 6 tafels is soms erg saai dus wil er nog 6 tafels bij pakken, vandaar de aanschaf van nog zo'n scherm.

Ik wist niet dat ik mn computer aan kon sluiten op een plasma scherm.
Heb namelijk een 42 inch Panasonic HD ready plasma scherm staan.
Wat is er voor nodig om daar de computer op aan te sluiten dan? En welke resolutie kan ik dan halen met bijvoorbeeld de Ati Radeon HD 4870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
De 4870 kan TrueHD en hoger aan dus die Plasma zal geen probleem zijn.
Aangezien die HD ready is ondersteund die "maar" 1024x768.

Aansluiten doe je gewoon met DVI , of DVI naar HDMI adapter ( zit bijgesloten bij de 4870 ).
Of dit voor jou het gewenste resultaat oplevert t.o.v. 2x een 2693 dat kan jij alleen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:53:
De 4870 kan TrueHD en hoger aan dus die Plasma zal geen probleem zijn.
Aangezien die HD ready is ondersteund die "maar" 1024x768.

Aansluiten doe je gewoon met DVI , of DVI naar HDMI adapter ( zit bijgesloten bij de 4870 ).
Of dit voor jou het gewenste resultaat oplevert t.o.v. 2x een 2693 dat kan jij alleen beoordelen.
Ok bedankt weer. Zal alles eens overwegen.
Ben in ieder geval volledig op de hoogte nu van alle mogelijkheden.
Bedankt voor al je antwoorden en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxBrothers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 15:14
Hoi :) ,

Ik wil ook de Syncmaster 2493HM gaan kopen.
Ik gebruik hem enkel en alleen voor de PC, meestal met Linux (multimedia) en af en toe met windows om te gamen.
Mijn vraag is nu of dat pixel mapping voor mij nu ook belangrijk is ??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
TuxBrothers schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:25:
Hoi :) ,

Ik wil ook de Syncmaster 2493HM gaan kopen.
Ik gebruik hem enkel en alleen voor de PC, meestal met Linux (multimedia) en af en toe met windows om te gamen.
Mijn vraag is nu of dat pixel mapping voor mij nu ook belangrijk is ??

Alvast bedankt!
Kan je misschien iets specifieker zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 30-05 22:27
Ik heb dit scherm op een nvidia 8800gt kaart. Beeld is prachtig; maar ik wou nu graag iets beter de applicaties kunnen managen op het scherm. Is hier software voor? Ik dacht dat nvidia vroeger een soort desktop software hiervoor meeleverde; maar ik vind nu alleen de nvidia control panel. Ik heb windows vista. Ik zou graag de sizes van de diverse windows (outlook, word) etc. willen lokcen en programma´s als always on top kunnen aanduiden. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxBrothers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 15:14
Yippie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:12:
[...]

Kan je misschien iets specifieker zijn ?
Nou.... iedereen heeft het over pixel mapping op een xbox dus dat het beeld wordt uitgerekt etc.
Heb je daar ook last van met een PC ??

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
pc01 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:29:
Ik heb dit scherm op een nvidia 8800gt kaart. Beeld is prachtig; maar ik wou nu graag iets beter de applicaties kunnen managen op het scherm. Is hier software voor? Ik dacht dat nvidia vroeger een soort desktop software hiervoor meeleverde; maar ik vind nu alleen de nvidia control panel. Ik heb windows vista. Ik zou graag de sizes van de diverse windows (outlook, word) etc. willen lokcen en programma´s als always on top kunnen aanduiden. thx
Ik heb geen idee, wat heb je zelf zoal geprobeerd.
Mijn 1ste poging via Google op de term "how to keep programs on top in vista" levert al dit op. Kortom, probeer zelf ook is eea uit te zoeken en geef ook aan wat je al geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
TuxBrothers schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:41:
[...]

Nou.... iedereen heeft het over pixel mapping op een xbox dus dat het beeld wordt uitgerekt etc.
Heb je daar ook last van met een PC ??

Groetjes!
Weet niet zoveel van het specifieke probleem, maar wellicht beter om het in een beter passend topic te plaatsen.

Waar je op moet letten is of de uitvoer van in dit geval de Xbox wordt ondersteund door het weergave apparaat. Zo niet, dan krijg je dus met dit soort dingen te maken.

[ Voor 0% gewijzigd door Yippie op 03-08-2008 16:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 30-05 22:27
Yippie schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb geen idee, wat heb je zelf zoal geprobeerd.
Mijn 1ste poging via Google op de term "how to keep programs on top in vista" levert al dit op. Kortom, probeer zelf ook is eea uit te zoeken en geef ook aan wat je al geprobeerd heb.
ik heb me suf gezocht op de site van nvidia; ging er namelijk vanuit dat dit een normaal onderdeel van de displaydriver zou moeten zijn. Meen me te herinneren dat bij matroxkaarten wel iets dergelijks werd geinstalleerd. Zal eens via google gaan kijken.

Heb inmiddels xneat gevonden ==> www.xneat.com. Doet goed wat het moet doen. Blijf het vreemd vinden dat nvidia niet dit soort functionaliteit zelf heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door pc01 op 03-08-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

Een vraagje. Gaan die stikkers rechtsboven d'r af of niet? Ik las namelijk ergens iets over ingegrafeerde dingen in de rand van het scherm.
Verder, is het glanzende zwart irritant? Ik houd zelf meer van mat-zwart en heb vernomen dat die ook beschikbaar is? Ik heb 'em alleen nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 22:08
Zijn hier ook mensen met een 2693HM en willen hun ervaring delen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg...

Hoewel dit geen al te sterke topicstart was, is dat allerminst een vrijbrief om nog simpelere oneliner-vraagjes te posten.

Vjenne, als je vraag geen eigen topic waard is, is het ook geen offtopic post waard in andermans topic. Bovendien posten mensen met ervaringen zelf wel, het 'vissen' naar ervaringen op een manier als dit wordt niet op prijs gesteld.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.