Je meest memorabele roleplay moment?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 16:08
Fable II,

het moment waarop je je hond achterlaat, als je naar de toren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
TheInsomniac schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:42:
[...]

Neocron is echt het meest geniale MMO spel dat er was,
True! heb het vanaf net na de launch gespeeld en dan 3 jaar oid.. helaas tegen het einde werd het steeds slechter steeds meer bugs.. teveel grote wijzigingen. ben er daardoor mee gestopt. Alle gear waar ik 2 jaar voor werkte en had gespaard werd in 1 patch totaal overbodig omdat alles werd veranderd.

Maar het was op zich een geweldig spel. Neocron 1 was nog het beste meer omdat ik toen nog status had (was in duels 1 van de beste PE's op de server :P) en hadden competities.. ja dat spel is misschien wel het enige spel ooit waar ik echt verslaafd aan ben geweest en ik hele nachten kon spelen en ze me dan achter de pc uit moesten sleuren :P geen 1 spel heeft me zo gegrepen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Gannon Killen in Zelda: A link to the Past voelde me toen echt wel de grootste bad ass van de planeet ;)

En de eerste keer Grobbulous killen tijden Naxx 40 raid voor de boel generfed werd. We hadden ruim 22000 gold gespendeerd aan wipes en pots om hem uiteindelijk gekilled te krijgen voor shit loot maarja dat boeide niet. Om je een idee te geven als je op 10% durability zat had je een repair bill van 15-20 gold meer niet. M.A.W. HEEL VEEL WIPES.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24
ASHERONS CALL 1

dat was toch wel de eerste game waar ik elke MMO mee vergelijk.. ok het graphics waren niet super maar man de uniekheid van het spel de community het samen spelen en de makers die elke maand nieuwe dingen toevoegde.

toen wow kwam was het over heleaas niet de game die was nog super maar ineens werd de wereld leeg en een mmo met maar weinig spelers isnt fun :( helaas anders had ik het nog gespeeld.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Zelda:Oot uitspelen.Een geweldige ervaring.En tot op de dag van vandaag Onevenaard.

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torment, de conversatie met Ravel, "What can change the nature of a man?". Het moment waarop alle puzzelstukjes in elkaar vallen.

Zowiezo het hele spel, dat doet recht aan de complexiteit van de planescape wereld en heeft nog steeds een ontzettend goed verhaal. De uitbreiding van NWN2, mask of the betrayer, kwam een beetje in de buurt, maar verder is er helaas nog te weinig navolging geweest van dit soort RPGs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik weet niet of deze al genoemd is, maar een hele recente voor mij is Fallout 3. Als je voor het eerst de vault uit loopt en over de verwoeste landschap heen kijkt. Ik kreeg echt het gevoel alsof je er werkelijk in zat. Heel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Mijn meest memorabele RPG moment was in Golden Sun (eerste deel) op de GBA. Het begon al bij het titelscherm. Die muziek! Zoo mooi gemaakt :D.
En dan gaan spelen en er achterkomen hoe goed de game eigenlijk in elkaar gezet is en met veel plezier spelen tot het einde.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-08 21:37
Earth en beyond, de hele ingame sfeer.
De verhaal lijn met de rare aliens en spontaan tevoorschijn komende artifacts. Heerlijk gewoon om mee te maken als je doom/civ gewend bent.

Hier kan je de game trouwens downloaden en spelen http://enb-emulator.com/ (wel even uitzoeken hoe het moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

shenr schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:06:
Ik weet niet of deze al genoemd is, maar een hele recente voor mij is Fallout 3. Als je voor het eerst de vault uit loopt en over de verwoeste landschap heen kijkt. Ik kreeg echt het gevoel alsof je er werkelijk in zat. Heel mooi gedaan.
mooi moment idd, maar niet mijn meest memorabele :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

misschien geen rpg maar ik zat bij het begin van the curse of monkey island met dat muziekje en de sfeer/artstijl er meteen in die game en het is ook een van mijn favoriete games ooit! :D
Voor wie het nog niet kent MOET je die een keer gespeeld hebben...
als je nog heerlijke oldschool point and click games wil spelen: day of the tentacle en simon the sorcerer 1 en 2 met soundpack zijn echt episch lachen

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 14:03

Willybubba

Nut up or shut up.

Mass Effect 1. Het moment...

spoiler:
...dat ik Saren, eindbaas, zover kreeg dat 'ie zichzelf door zijn hoofd schoot.

Vond ik supervet gedaan.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:55
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTF_Rx-xhRdWm520x4HhHnxhWB2SsZPLgXbUrBf2_E76_iJttoD9A&t=1

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingdom Hearts 1 en 2. Deze RPG's hadden gewoon iets magisch. Ik heb nog steeds zo'n goed gevoel bij die games! Op avontuur met Sora, met je vrienden eerst op dat eiland; geweldig! Heb m'n ps2 in die tijd helaas moeten verkopen, maar zit er aan te denken om speciaal voor deze 2 games weer een ps2 aan te scahffen. Ben alleen bang dat het me tegen gaat vallen, omdat het grafisch gezien niet in de buurt komt van de huidige generatie natuurlijk. Maar het verhaal en de muziek was gewoon geweldig. Wacht dan ook al jaren op Kingdom Hearts 3!

Er moeten gewoon meer mensen zijn die de charme van deze games erkennen?! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ehm een paar ff7 : Als je Aeris bevrijdt hebt in de hoofdtoren en je dat bloedspoor op de grond ziet wat je volgt en dan Seph. tegen komt in het grote kantoor.

In final fantasy 9 vooral als Vivi ontdekt dat hij maar een "massa" product is in die new delhi als ik het me goed herinner. Daarna ook als Zidane het niet meer ziet zitten en je het stukje "you are not alone" krijgt hem zijn gang laten gaan maar wél achter hem staan. Geweldige muziek ook http://www.youtube.com/wa...g__mP0l30&feature=related
Leuke battle ook met die neushoorn/slak? :?

Morrowond was geheel overwelmend, de feel. Maandan doorgebracht in dat spel.Oblivion vond ik iets minder maar ook erg mooi.

Dragon age origins: laatste deel met de keuze's. Eigenlijk veel keuzes die je moet maken die toch wel invloed hebben.

Het valt een beetje buiten RPG's toch wil ik hem noemen omdat het voor toen zeker een meesterwerk was en mischien kent iemand van hier hem ook nog wel:

In de pre historie en misschien dat het nog pre windows 95 was, was er een spel dat geheel in tekst gespeeld werd. Het verhaal ging dat je was uitgenodigd op een Mansion voor een of ander feest. Daar aangekomen ontdek je dat iedereen op brute wijze is vermoord en jij moet gaan uitzoeken wie of wat dit heeft gedaan en waarom. Zoals gezegd is het spel in tekst, witte letters zwarte achtergrond. Elke ruimte werd beschreven of er deuren/ramen waren en verder jij nam dan een keuze met bijv. ga die deur door. ik weet nog dat ik grote vellen vol had getekend om zo een beeld van het huis te vormen. Je had een soort inventaris waarin je dingen kon meenemen. Er zaten monsters in het spel en ik heb het nooit kunnen uitspelen. Weet nog wel heel goed dat ik ergens in een kamer stond en een keuze maakte om de kast open te doen. Helaas zat er een vampier in de kast die mij het leven ontnam.

Ik moet dus jullie dus de naam van het spel schuldig blijven, het was Engels talig en het heeft voor mij een warme plaats in mijn hart misschien ook omdat ik het nooit heb kunnen uitspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel_Elessar op 13-02-2011 16:07 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontelbare momenten in FF IX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Meest memorabele moment is in Baldurs Gate 2, in Spellhold Asylum.
Meesterlijke en totaal onvoorziene plot-twist wanneer:
spoiler:
Yoshimo bekend maakt dat hij gedurende je hele reis tot nu toe voor Irenicus werkt en je vervolgens uitlevert aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
InstantKarma schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:46:
Meest memorabele moment is in Baldurs Gate 2, in Spellhold Asylum.
Meesterlijke en totaal onvoorziene plot-twist wanneer:
spoiler:
Yoshimo bekend maakt dat hij gedurende je hele reis tot nu toe voor Irenicus werkt en je vervolgens uitlevert aan hem.
hehehe die had ik in de OP ook genoemd volgens mij. Weet nog dat ik het zo'n dikke naaistreek vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Op m'n 12e ontdekte ik Lands of Lore: Throne of Chaos, wat een spel zeg... Heb maandenland na schooltijd gekluisterd aan het scherm gezeten met dit spel.

Schitterend verhaal, leuke puzzels en de graphics vind ik nog steeds prachtig :D
Nog geen RPG heeft dit voor mij kunnen evenaren.

Overigens door Westwood gemaakt, die in die tijd veel pareltjes heeft uitgebracht.

(edit) Wikipedia: Lands of Lore: The Throne of Chaos

[ Voor 27% gewijzigd door M-Opensource op 14-02-2011 11:53 ]

"Find what you love and let it kill you"

Pagina: 1 2 3 Laatste