Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Even een adviesvraag voor een koptelefoon. Ik ben op zoek naar het volgende:

- Betaalbaar, zeg maar liefst onder de € 60
- Gesloten oorschelpen
- Die oorschelpen moeten wel zo groot zijn dat ze fatsoenlijk over je oren heen vallen
- Liefst met microfoon

Nu heb ik een paar opties bekeken en ook de volgende topics even doorgelezen, op zich wel nuttig.
De perfecte headset nog niet gemaakt?
Welke koptelefoon/Headset is aan te raden uit deze keuzes?

Ik zit (voorlopig) naar de volgende opties te kijken:
- Sennheiser PC 131, PC 151 of PC 166
- Creative Fatal1ty Gaming Headset

Maar wat ik me dus afvraag met name bij die Sennheiser modellen, en niet echt in die andere topics kan vinden: zijn die oren wel een beetje comfortabel? Zijn die wel groot genoeg dat ze helemaal over je oren heen vallen? Want voor zover ik het op het plaatje kan zien lijken die oren meer rond van vorm, en wat kleiner dan die van de Sennheiser HD202 die ik nu heb; die heeft goede ovale oren die op zich groot genoeg zijn.

En ja ik weet het, voor deze vraag kan ik misschien beter ff naar de Mediamarkt rijden om wat modellen zelf uit te proberen. Maar misschien kan iemand er zo wat zinnigs over zeggen, of heeft iemand nog goede suggesties voor andere opties in dit straatje?

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:52
Ik heb de Sennheiser Headset PC131
En ik weet dat deze niet over de oren heen valt.
Hij sluit opzicht goed op de oren maar hij valt er niet omheen.
Verder de muziek klinkt wel ok maar de bas is misschien iets te veel aanwezig in deze headset voor als je veel naar muziek luistert.

Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen gamen/Muziek of veel naar muziek luisteren?

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij denk ik zoekt ligt niet binnen je budget maar het is een overweging waard om eens te testen, de Sennheisser PC-350 :

http://www.sennheiser.nl/...sets_pc_pro-gaming_502141

Prijs :

pricewatch: Sennheiser PC 350

Persoonlijk vind ik budget geen rol spelen als het op geluid aankomt, ook niet met een hoofdtelefoon aangezien je er veel gebruik van maakt en gemiddeld 5 jaar of langer mee gaat, naargelang hoe je er mee om gaat :) In dat perspectief kost die headset je een kleine 2 euro in de maand, lijkt me niet echt duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties.

@ Rafarion: Ik vermoedde al dat die Sennheisers die ik noemde niet helemaal over oren heen vallen.
Maar is dat niet irritant dan, gaan je oren daar niet van irriteren als je hem langer dan een half uur op hebt?

Ik gebruik een koptelefoon in principe allround, maar het zal in de praktijk voornamelijk zijn voor gamen op LANs. Verder heb ik gemerkt dat ik qua geluidskwaliteit (ook voor muziek luisteren) een stuk minder kieskeurig ben dan sommige mensen... ik vind het geluid uit mijn HD202 (die koste geloof ik 20 of 30 toen ik hem kocht) ook al prima.

Die PC350 is misschien toch wel een idee dan; ik had al een heel stel Sennheiser modellen aangeklikt maar deze had ik nog niet gezien. Zo te zien is dat ook 1 van de weinige (of misschien wel de enige?) headsets met microfoon én fullsize earcups.
Ik zal eens kijken of daar nog ruimte voor is mn budget naast het nieuwe systeem dat ik ga bestellen. :P
Hij lijkt qua model en vorm ook heel erg op de HD202 die ik heb.
Wat ook wel fijn is, is dat er op die 350 ook een volume controle zit; dat heb ik op de HD202 dus niet, en dat is vrij irritant omdat om de 1 of andere reden het geluid altijd veel harder is dan door je speakers, dus als je hem niets vermoedend inplugt en meteen opzet... "GAAaaarRGH !!!"

[ Voor 72% gewijzigd door RagingR2 op 06-05-2009 13:28 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafarion
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:52
Hij kan inderdaad iets gaan irriteren als je hem iets te veel op je oorschelpen heb zitten, maar als je hem goed bij je oorgat hebt zitten dus niet te veel op je oorschelp heb ik er weinig hinder van gehad.

De Pc 131 heeft trouwens ook een volume knop op de kabel zitten.
Maar de PC 350 zal beter stuk beter zijn in alles denk ik. Zou tenminste wel moeten voor de prijs :)

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon even een winkel opsnorren omdie PC350 uit te proberen en inderdaad is SennHeisser nog één van de weinige merken die een ovale schelp voor het hele oor heeft. Helaas brengen ze niet meer modellen meer uit met een gesloten cup omdat ze kwaliteit van de open ovale schelp beter vinden, waarbij het de nadeel is en blijft dat de hele omgeving zich dan irriteert aan de geluiden.

Maar test hem eens met wat muziek cd's en neem wat game geluiden op op een CD en ook daarmee even testen. Zo ondervind je dan zelf of een iets hoger budget gerechtvaardigd is :)

En mijn persoonlijke ervaring is dat die ronde headsets die op de oor zitten vreselijk gaan irriteren/zweten, met name als het warm is, vandaar dat ik zelf ook alleen maar ovaal wil of anders in ear gebruik.

Succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Parabellum, bedankt voor de tips.
Maar dat het geluid van die 350 goed is geloof ik zo ook wel hoor, zoals ik al zei ik ben met die HD202 al super tevreden qua geluid, en ik durf er best blindelings vanuit te gaan dat die 350 minstens zo goed is. ;)

Het gaat mij meer om het model. Die 350 ziet er mooi en degelijk uit, heeft dezelfde grote earcups als bijv. de HD202, hij heeft zo te zien een goede degelijke microfoon en ook nog eens een inline volume control. Dus ik weet op zich genoeg... als mijn budget het nog toelaat bestel ik deze meteen mee met mijn nieuwe systeem denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik zou deze koptelefoon ook mee overwegen, helaas geen microfoon maar dat is weer iets minder wat kapot kan gaan waardoor je de headset zou moeten vervangen
pricewatch: AKG Acoustics K 530
Losse microfoon werkt net zo goed, dan wel niet beter als een built-in microfoon op de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Napo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:09:
Losse microfoon werkt net zo goed, dan wel niet beter als een built-in microfoon op de koptelefoon.
Op zich heb je een punt... maar ik vind een losse microfoon gewoon niet zo fijn. Dat ding staat weer plek in te nemen op je bureau, en vooral voor vervoer van/naar LAN´s zijn die losse microfoons altijd zo tuntelig. Maar op zich zijn die natuurlijk wel goedkoper om te vervangen dan een hele koptelefoon/headset.
Aan de andere kant heb ik het idee dat die 350 wel redelijk degelijk gebouwd is, ook de microfoon die er aan zit.

Maar ik zal er eens over nadenken...

[ Voor 3% gewijzigd door RagingR2 op 07-05-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
Sennheiser HD-serie met half-open schelpen :D grote fan van, jammer dat de mijnes inmiddels kapot is maar jaren lang counterstrike mee gespeelt en muziek mee geluisterd, subliem positie geluid, goeie bas (alhoewel de duurdere modellen duidelijk betere bass heeft) en het mooie van het half-open ontwerp is dat je nog gewoon een gesprek kan voeren of naar de tv kan luisteren ;)

Zou wel voor de modellen gaan met fluwelen schelprandjes omdat je lederen versies zo gaan zweten heb ik gemerkt, als je budget het toelaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Topicstarter
Helox-in-a-box schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:54:
Sennheiser HD-serie met half-open schelpen :D grote fan van,
Wat bedoel jij met half open schelpen? Bedoel je deze:

pricewatch: Sennheiser HD 435 (Open)
pricewatch: Sennheiser HD 465 (Open)

Die zijn half open aan de buitenkant inderdaad, maar zijn dan ook weer "supra-aural" in plaats van "circumaural".
Lijkt mij persoonlijk voor het pure draagcomfort wat minder... het drukt dan meer op je oren in plaats van dat ze er overheen vallen. Daarentegen heb je wel kans dat het minder zweet doordat je oren niet afgesloten zijn; met name op Campzone is dat misschien juist een voordeel.

[ Voor 21% gewijzigd door RagingR2 op 07-05-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:23
RagingR2 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:08:
[...]

Wat bedoel jij met half open schelpen? Bedoel je deze:

pricewatch: Sennheiser HD 435 (Open)
pricewatch: Sennheiser HD 465 (Open)

Die zijn half open aan de buitenkant inderdaad, maar zijn dan ook weer "supra-aural" in plaats van "circumaural".
Lijkt mij persoonlijk voor het pure draagcomfort wat minder... het drukt dan meer op je oren in plaats van dat ze er overheen vallen. Daarentegen heb je wel kans dat het minder zweet doordat je oren niet afgesloten zijn; met name op Campzone is dat misschien juist een voordeel.
Khad zelf deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.paradise-electronics.nl/catalog/images/hd210.jpg

en deze vallen gewoon over de oren heen, dus niet tegen je oren aan (tenzij je flaporen hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik ben zelf ook op zoek naar een goede headset, voor muziek en gaming.
Heb er zelf eentje van 10 euro van de lokale pc boer, die doet opzich wat ie moet doen alleen zit niet fijn na een aantal uren dragen.

Ben zelf brildragend en vraag me af of er andere mensen zijn die mij een headset aan kunnen raden voor muziek/gaming en zelf ook brildragend zijn of er ervaring mee hebben.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Pagina: 1