De perfecte headset nog niet gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeie morge inmiddels alweer :P

Ik ben opzoek naar De Perfecte headset voor mij, en ik denk ook voor anderen. Als je een kwalitatief goede headset wilt hebben moet je bij sennheiser zijn, dat weet bijna iedereen. Dus ik ging opzoek en vond een (volgens mij) hele mooie koptelofoon voor niet extreem veel geld:

Sennheiser HD 555

Maar het is een Koptelefoon, geen headset! Want de microfoon ontbreekt, en om nou een losse microfoon aan te schaffen. Dat is ook niks, dan moet je weer zo hard praten enz. Dus ik vraag me af is er een " Sennheiser HD 555" MET microfoon??

Dan kom je al snel uit op de PC150, op zich geen slecht ding. Maar hij haalt het niet bij de Sennheiser HD 555, dus nu mijn vraag aan jullie: Is er een Sennheiser HD 555 met mircofoon een soort fusie dus tussen de Sennheiser HD 555 en de sennheiser PC 150 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
De Sennheiser PC160/161 in combinatie met X-Fi CMSS3D heaphone modus is superb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Je kunt natuurlijk net zoals ik een zalman microfoontje kopen voor 5 euro, dat ding klik je op je bestaande draad en je hebt goed geluid en je kunt rustig praten. Ik heb dan welliswaar de sennheiser HD570 (welke ik toch een stuk comfortabeler vond zitten dan de nieuwe range 515 555 en 595) maar dat mag de pret niet drukken. Dus ik zeg gaan voor die 555, maar dan i.c.m. een mic die je aan je kabel kunt vastmaken.

(edit)
Naar mijn idee is het geluid van de 555 of 570 niet te vergelijken met de pc160 of 150 van sennheiser.

[ Voor 12% gewijzigd door Doppert op 17-06-2007 02:59 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jow doppert als ik de mic aan de draad van de 555 doe dan moet ik nog hard praten tot schreeuwen wil ik een beetje verstaanbaar zijn. Een vriend van me heeft die zalman 5.1 samen met die mic van 5 euro, en als hij de microfoon niet dicht bij zijn mond houd is hij bijna niet te verstaan. En onder het gamen het ik mijn 2 handen nodig voor het besturen van de muis en het toetsenbord. Dan kan ik niet eventjes de microfoon bij mijn mond gaan houden snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Ik gebruik hier een Sennheiser 595 in combinatie met een Logitech "desktop"microfoon.
Superieur, zowel qua headset als mic

http://www.logitech.com/i...ones/devices/221&cl=nl,nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook gewoon een Sennheiser HD485 icm een losse mic. Die heb ik gewoon ook vastgeklikt op het draad van mijn headphones. Komt in weze dus op hetzelfde neer als een headset dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56
In mijn zoektocht heb ik ook nog niets gevonden die echt uitblinkt. Ik gebruik nu al twee jaar de Logitech Precision Gaming Headset en die bevalt me toch het best. Heb al geld uitgegeven aan andere headsets maar die liggen ondertussen stof ten vergaren in de kast omdat ze naar mijn mening de Logitech headset niet evenaren of overstijgen.

Overigens heb ik heb ik een Sennheiser PC 140 en dat ding is gewoon slecht. Hij zit pijnlijk, het geluid is enorm schel en de microfoon is niet zuiver.

[ Voor 18% gewijzigd door Flying op 17-06-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Waarom geen los microfoontje ?
Ik heb gewoon zon los trust dingetje icm een sennheiser koptelefoon .
En dat werkt ideaal , al ben ik serieus aan t spelen dan heb ik toch geen geluiden om me heen dus kunnen ze me prima verstaan . Dat je dat ding heel dicht bij je mond moet houden is onzin ik zit er ongeveer een 40 cm vanaf en t gaat prima ze kunnen me altijd goed horen op teamspeak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb hier zelf zo'n creative microfoon op een stokkie, die ooit bij mijn AWE64 zat ofzo. :P Ding staat onder mijn monitor en komt bijna over mijn toetsenbord. Nog nooit klachten gehad over mijn verstaanbaarheid, en ik zit niet vast aan geneuzel met headsets van inferieure kwaliteit, of ducttape oplossingen aan mijn fatsoenlijke koptelefoon.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik vind dit heel angstig, een losse mocrofoon 40 cm verwijderd van mijn mond. Zoals ik al had verteld heeft een vriend van mij hier hele slechte ervaringen mee. Kan iemand mij dan een microfoon aanraden waarmee ik ZEKER geen last heb van slecht verstaanbaarheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Dat hangt voor een deel ook af van de software (instellingen). Als in zijn opname-instellingen het niveau laag staat is het logisch dat hij moet schreeuwen. Zaken als microphone boost aanzetten zal ook helpen. Met andere woorden: leen dat ding een middagje van die vriend en kijk hoe het zelf bevalt en rommel wat met settings in plaats van blind op zijn ervaringen te vertrouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow €135 voor zo'n hoofdtelefoon vind ik wel wat veel :O.
Is er geen goedkopere oplossing ? circa €50 met micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 03:07:
Jow doppert als ik de mic aan de draad van de 555 doe dan moet ik nog hard praten tot schreeuwen wil ik een beetje verstaanbaar zijn. Een vriend van me heeft die zalman 5.1 samen met die mic van 5 euro, en als hij de microfoon niet dicht bij zijn mond houd is hij bijna niet te verstaan. En onder het gamen het ik mijn 2 handen nodig voor het besturen van de muis en het toetsenbord. Dan kan ik niet eventjes de microfoon bij mijn mond gaan houden snap je?
Een klemmicrofoontje zet je tegen je keel aan, bij je stembanden. Daardoor heb je nog minder last van omgevingsgeluid.

Maar als je zo'n ding wat verder weg hangt hoor je het slechter, dat klopt :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow €135 voor zo'n hoofdtelefoon vind ik wel wat veel .
Is er geen goedkopere oplossing ? circa €50 met micro.
Natuurlijk zijn die er, maar dat is echt een wereld van verschil. Dan val je een beetje in het sennheiser PC 150 segment, opzich geen slechte dingen. Maar niet te vergelijken met de HD 555 etc. ;) En ik ben opzoek naar subliem geluid + microfoon, en een PC 150 geeft nou eenmaal geen subliem geluid.

Er zijn trouwens ook koptelefoons van 900 euro, maar dat vind ik dan weer net iets te veel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta jij dan onder 'subliem' geluid ? :)
Voor mij is het al goed genoeg als hij:
-luid genoeg gaat
-micro het goed doet
-hij niet ruist
-hij niet té duur is
-hij goed zit (geen pijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 10:29
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:02:
Ja maar ik vind dit heel angstig, een losse mocrofoon 40 cm verwijderd van mijn mond. Zoals ik al had verteld heeft een vriend van mij hier hele slechte ervaringen mee. Kan iemand mij dan een microfoon aanraden waarmee ik ZEKER geen last heb van slecht verstaanbaarheid ?
Zoals ik al aangaf, ik heb een Sennheiser HD595. Er is geen headset incl microfoon is die een dergelijke kwaliteit kan geven.

Na 3 microfoons te hebben gehad die allemaal niet goed genoeg waren, ben ik beland bij de Logitech mic. Kost 29 euro, maar dan heb je ook wat.
Geluid is erg duidelijk, ook al zit je er 40cm vanaf.

Voor mij de perfecte combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn creative-mic-op-een-stokkie zit ook minimaal 40cm van mijn mond af, maar ik ben prima verstaanbaar. (Mic boost aan, rec level op 80% ofzo)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
En anders kan ik je de Microsoft LX3000 aanraden, voldoende goed geluid, en een zeer goede microfoon, minder goed draagcomfort. Ik doe het er maar mee, voor 40 euro niet slecht.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat versta jij dan onder 'subliem' geluid ? :)
Voor mij is het al goed genoeg als hij:
- luid genoeg gaat
- micro het goed doet
-hij niet ruist
- hij niet té duur is
- hij goed zit (geen pijn)
De dik gedrukte punten die je aangeeft hebben ook veel met geluids kwaliteit te maken te maken 8)7

Dank jullie wel voor alle info ;) Toch heb ik nog 2 vraagjes:

GaMeOvEr jouw creative-mic-op-een-stokkie heeft die ook een naam?

En Deniax zou je iets kunnen inspreken op msn ofzo en dan dat bestandje opslaan je weet denk ik wel wat ik bedoel? En dan ff op megaupload.com zetten? Het liefst als je er 40 a 50 cm vanaf zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:22

yok

Icemat Siberia. Ultiem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ik heb een microfoontje op een standaard van trust voor iets van 10 euro gekocht en alles gaat prima , sowieso wat maakt t nou uit hoe mooi je ze kunnen horen , je zet sowieso die codec op t laagst omdat dat minder bandbreedte kost .
ik snap niet waarom iemand veel geld wil besteden aan een microfoon om internet spelletje mee te spelen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:16:

GaMeOvEr jouw creative-mic-op-een-stokkie heeft die ook een naam?
Vast wel, maar het is gewoon zo'n goedkoop ding, die standaard vroegâh bij een soundblaster mee werden geleverd.

Ff gegoogled, deze lijkt er heel erg op (mic kopje en stokkie komt overeen, voetje is iets anders)

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/J150970.jpg

Hier te krijgen voor 4,50. :P

http://www.picco.nl/produ...ath=9_86&products_id=1348
Timba- schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:38:
ik heb een microfoontje op een standaard van trust voor iets van 10 euro gekocht en alles gaat prima , sowieso wat maakt t nou uit hoe mooi je ze kunnen horen , je zet sowieso die codec op t laagst omdat dat minder bandbreedte kost .
ik snap niet waarom iemand veel geld wil besteden aan een microfoon om internet spelletje mee te spelen .
Mwoah, als je al een spelletje doet en je zit op Teamspeak/Ventrilo etc, moet je natuurlijk wel goed verstaanbaar zijn (denk aan tactisch samenwerken) anders wek je alleen maar ergernis op, omdat je slecht verstaanbaar bent, ruist, bromt, etc. Dus goede verstaanbaarheid is wel van belang. Zelf gebruik ik met mijn vrienden Teamspeak, met de speex 25.9 codec. Die 25.9 is dan Kbit, dus die max 3KB/s zal de issue tegenwoordig ook niet meer zijn, met fatsoenlijke breedband verbindingen en mensen die al snel minimaal 512Kbit (55KB/s) upload hebben. Verschil met lagere codecs is echter duidelijk hoorbaar. (bijvoorbeeld 16.4)

[ Voor 50% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-06-2007 12:07 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze dan goed zijn voor mij:
Prijs €63.50
http://azerty.nl/producte...ail/185/31862/pc-151.html
Als ik wil gamen met toch nog deftige kwaliteit, zonder pijn aan de oren en ik goed verstaanbaar ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Als je een goede headset mag je deze niet vergeten:
http://www.razer.nl/producten.htm

Razer Barracuda :)

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:26:
Zou deze dan goed zijn voor mij:
Prijs €63.50
http://azerty.nl/producte...ail/185/31862/pc-151.html
Als ik wil gamen met toch nog deftige kwaliteit, zonder pijn aan de oren en ik goed verstaanbaar ben :).
Wij kunnen niet oordelen of iets goed is voor jou. Begin eens met reviews te over deze headset te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
tja ik geef geen ruis oid hoor . en ze kunnen me altijd verstaan .
al zou ik ruisen of echoën zou ik t wel te horen hebben gekregen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[laat maar zitte]

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Gurbe de n00b schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:19:
Als je een goede headset mag je deze niet vergeten:
http://www.razer.nl/producten.htm

Razer Barracuda :)
Als je veel geld hebt....

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk al je keuze gemaakt, maar de perfecte headset ligt wellicht oktober 2007 in de winkels; de Sennheiser PC 350. Op de Sennheiser site is nog zeer weinig informatie beschikbaar, maar op Fuergamer.com hebben ze bijvoorbeeld al wat meer informatie. Hij moet dus ongeveer € 200 euro gaan kosten.

Als je net als mij de volgende criteria belangrijk vindt:

* Microfoon rotationeel wegklapbaar (lijkt me)
* Kwaliteit mic
* Perfecte geluidskwaliteit zowel voor games, muziek als filmpjes
* Confortabele grote oorkussens

.. dan is dit misschien de perfecte headset. Ik kan zelf niet wachten!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ja, idd die Sennheiser PC 350 ziet er erg sexy uit: http://campaigns.senncom.com/g4me/

Steam/uPlay: EvulKlowne

• Flying
200 euro is niet bepaald niets. Zal eerst wel wat reviews afwachten voor ik een gat in mijn zak brand..

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Wat ik eigenlijk wel wil weten is welke je gekocht heb en wat je ervaringen zijn.

Verwijderd

Je hebt ook andere merken die kwaliteit headsets produceren naast Sennheiser, zoals BeyerDynamic DT 234 PRO of de AKG HSD 271. Ik weet alleen niet of deze ook echt geschikt zijn voor muziek en films enzo, aangezien de doelgroep van deze headsets waarschijnlijk communicatie in de vorm van spraak het belangrijkst vond. Ik wacht zelf in ieder geval even de Sennheiser PC350 af. Deze is speciaal ontworpen voor gamers, dus dat zal voor mij in elk geval een geschikt headsetje worden.
Pagina: 1