Welke koptelefoon/Headset is aan te raden uit deze keuzes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Ik heb een aantal headsets/koptelefoons bekeken en degene die me aanspraken zijn:
tevens is mijn budget zon 75 euro en mag wat vergroot worden mits dat het echt waard is

Koptelefoons:

Sennheiser HD 515 pricewatch: Sennheiser HD 515 (Open)
Sennheiser HD 555 pricewatch: Sennheiser HD 555 (Open)
AUDIO TECHNICA ATH-A500 http://www.geekstuff4u.co...urers_id=&products_id=764

Headsets:

Steel Sound 5H v2 Professional pricewatch: Steelseries Steelsound 5H v2
Sennheiser PC-161 pricewatch: Sennheiser PC-161

Ik ga het puur gebruiken om te gamen icm een Asus XOnar of de Creative Xtreme music.
Omdat ik veel fps games speel is het zeer belangrijk dat ik alles goed hoor of iets van links komt van rechts van boven of onder..
Ook moet de kwaliteit goed zijn op ts/ventrilo
Ik hou zelf persoonlijk van een mooie wat zwaardere bass.

Ik heb een echte lichte voorkeur voor een koptelefoon omdat de mic's die ik had op mijn vorige headsets nogal snel kapot gingen..(planatronic was dat merk)
Ook wil ik graag een koptelefoon/headset waar de schelpen helemaal over je oren vallen zodat het geluid helemaal afgesloten is naar buiten toe
Echter is het geen extreem probleem mocht dit niet het geval zijn
De vragen zijn eigenlijk dus:

Wat is jullie mening over gamen met een Koptelefoon( degene die ik heb uitgezocht) met dus een losse mic ipv een headset? zit er kwaliteits verschil in met de headsets die ik heb opgezocht?

Welke koptelefoon die ik heb gezocht zouden het beste volstaan aan mijn gamers eissen?
En welke headset zou het beste volstaan?

Het zou zeer op prijs worden gestelt als jullie je meningen en ervaringen met mij zouden willen delen.

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 05-08-2008 16:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Dan moet je geen open koptelefoon nemen, zoals die HD555 die je aangeeft. Het geluid daarvan is wel mooier vind ik, maar het is niet afgesloten. ;)

Ik zou kijken of je deze nog kan scoren: http://www.hobo.nl/webwin...2dd9e3d753bae7014906d370b

Sennheiser heeft altijd wel een wat zwaardere bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steelseries Siberia
pricewatch: Steelseries Siberia Full-size Headset
Is ook een goede keus. Mic zit er los bij (dus niet aan de headphone zelf)
Ik heb zelf een (groot) aantal headsets gesloopt en deze heeft het tot nu toe het langste overleeft :) (1,5 years and counting)

just my 2 cents
(ook al noem ik geen van de bovenstaande headsets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reply's.

@Seers,

Ik was helemaal vergeten mijn budget aan te geven excuses Seers.
Die headset waar je naar linkt is zeer zeer mooi en goed te noemen idd echter te duur.
Heb een budget van rond de 75 euro als maxtevens is de voorkeur dat ze er helemaal overheen vallen mochten ze op mijn oren vallen is dat geen extreem probleem opzich.

@bloodrose,

Die ziet er idd goed uit en ook netjes geprijst
Maar hoe is hij kwalitatief tov de Sennheisers en de andere merken dat is dan de vraag

En wat denken jullie van Audiotechna en de HD 515 en PC 161 van Sennheiser + de Steel Sound 5H v2 Professional?

Punt is dat er zo veel reviews zijn die elkaar tegenspreken
Review A zegt de Steelsound revieuw B zegt de Sennheisr PC161
Audiotechna staat als zeer goed bekend( heb ik vernomen van wat audiofielen) klopt dat?
Dan de HD 515/HD 555 daar vond ik zo snel geen echte game reviews over.

[ Voor 27% gewijzigd door pino85 op 04-08-2008 14:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Heb het bekeken echter veel ben ik er niet wijzer van geworden tja dat er sommige headsets zijn waar je de mic van af kan halen of naar binnen kan drukken..
Maar de beslissing word er niet gemakkelijker op

Ik wacht even wat meer onderbouwde meningen af

[ Voor 98% gewijzigd door pino85 op 04-08-2008 16:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Via wat andere fora's is de keuze nu afgenomen tot de Sennheiser HD 555 en Steelsound

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

als je niet de mogelijkheid hebt om te gaan luisteren:
de HD555 kun je bijna blind kopen, enige wat ik als minpunten tegenkom is in vergelijking met zijn grotere broer, de HD595, die nog weer beter is :)
en ik gebruikte hem zelf ook, heerlijk geluid en ook goede plaatsing.

De steelsound is misschien handiger (met mic), maar als ik vluchtig internet doorblader... voor het geluid zou ik het niet doen...

...
waarom heb je de audio technica overboord gegooid, als ik vragen mag?

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2008 15:01 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hmm ik heb de knoop doorgehakt ik ga voor audio technica puur vanwege de kwaliteit die me nu na veel gelezen te hebben wel duidelijk is geworden tov een Sennheiser of een steelsound oid
Hopenlijk zal dit merk me niet teleur stellen!

Ik had ze in het begin over boord gegooid omdat de prijzen van de Leverancier in NL extreem hoog waren.. echter ga ik ze via USA bestellen

De keuze waar ik tussen twijfel is de volgende:

AUDIO TECHNICA ATH-A500
AUDIO TECHNICA ATH-A700
AUDIO TECHNICA ATH-AD700
AUDIO TECHNICA ATH-PRO700

Alleen vallen dan rond de prijsklasse die ik kan betalen..
Echter weet ik zelf de ondelringe verschillen niet

Ik hoop dat de game ervaring voor mij een stuk beter zal worden dan met mijn sound blaster live kaartje icm een 10 euro kostende headset was 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 05-08-2008 16:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

de 700 serie is weer een stap beter dan de 500, dus aan te raden :)
de AD700 is open, de A700 is gesloten. kortweg dus heeft de A700 iets meer bas, maar minder 'wijde' plaatsing van geluid. en natuurlijk minder last van omgevingsgeluid als je daar last van denkt te gaan hebben. (als je geen drukke straat naast je hebt, of slapende kamergenoten zou ik daar niet te veel aandacht aan schenken)
PRO700 heeft een gekruld koord, wat irritant kan zijn als je van je pc weg loopt, en heeft een 'normale' hoofdband. zou me verbazen als hij werkelijk anders klinkt dan de A700.

edit: verwisseling

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Tnx voor deze goede uitleg hier help je mij zeer zeer goed mee.
Punt is de Sennheisers de oorschelpen zijn van binnen van een soort stof dacht ik.. en dat heb ik niet graag..

De Auzentechnica's hebben dat toch niet als ik het goed had.
Je zei dat ze gelijkwaardig aan Sennheiser zijn in me andere topic.
Echter zeggen veel mensen juist dat ze een stap beter zijn dan Sennheiser ?

Of valt het uiteindelijk nogal mee

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik heb zelf de 555 sinds korte tijd. Het ding hangt aan zo'n JVC Dolby Headphone processortje, en de plaatsing van het geluid is echt super. In FPS'en is goed te horen wat waarvandaan komt. Momenteel speel ik redelijk wat Battlefield Bad Company op de PS3.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

ligt er aan naar welke je gaat kijken, de A(D)700 komt qua prijs al heel erg in de buurt van de HD595 van Sennheiser (bij de raf, een jubileum editie voor 139 geloof ik?).
in ieder geval, beide zijn heel goede merken, die zeker van hoofdtelefoons maken afweten. qualitatief heel goed, ze klinken alleen anders, dus meer persoonlijk wat dan beter is. oftewel luisteren :)

de HD555 ken ik, en kan ik zo aanraden. Audio technica heb ik nog nooit gehoord, dus een vergelijking kan ik zelf niet maken, maar ook daar heb je zeker een goede hoofdtelefoon te pakken.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 05-08-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
bedankt voor de input Hillie en MR paaj ook.
Mja ze testen is niet mogenlijk de Auzentechnica bedoel ik dan..

Ik zal het op gevoel moeten beslissen..
Ik zelf hou van een goede bass en zoals je al zegt beiden merken zijn goed

Maar het oorgedeelte is niet van stof of wel?

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 05-08-2008 20:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
http://www.geekstuff4u.com/index.php?cPath=33_64

Ik ben zelf de verschillen nog aan het zoeken tussen de Audio Technica ATH A500 en de ATH A700
Het prijs verschil is zo'n 30 euro

[ Voor 82% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 09:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als ik op de foto's/specificaties van de website afga, dan hebben de AD500/700 stoffen oordingen, net als de Sennheisers, en de A/PRO700 hebben van dat nepleerachtige spul. over het algemeen wordt dat 'stof' wel als comfortabeler gezien.
30 euro is niet veel voor iets dat je waarschijnlijk nog een hele tijd gaat gebruiken, maar dat ligt er ook een beetje aan welk startbedrag je in gedachten had, anders blijf je oprekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Mja ik heb ervaring dat stof zo zweterig word of ja als het warm is dat dat er in trekt als het ware snapt u wat ik bedoel?

Het budget was eigenlijk zo'n 75 a 100 euro maar mocht de headset het echt waard zijn is dit op te rekken naar 125 a 135 euro.

Dat is dus wel een beetje de max.
Ik zelf als leek zie helaas niet in of ik het verschil van deze 2 headsets ga merken.
Edit:

Ik kwam net nog deze headset tegen

http://www.sennheiser.com...pro-gaming&product=502141

Deze ziet er moet ik zeggen zeer goed uit de Sennheiser PC350
Wat denkt u daarvan?
Ik had deze niet eerder gezien

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 10:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
Handig topic, ik merk dat mijn headset ook tegen zijn einde aan begint te lopen (IceMat Siberia). Ik zat er aan te denken binnenkort gewoon een nieuwe te halen, maar het is altijd goed om even te kijken wat er ondertussen allemaal op de markt is :)

Nu werd ik vrij enthousiast van die Audio-Technica ATH-A700, maar 200 euro voor een koptelefoon, damn!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Morax:

http://www.geekstuff4u.co...urers_id=&products_id=765
Er komen $35.84 verzendkosten bij

Dan kom je op Total: $174.52 Dollar wat zo'n'112 euro is.
Stel dat de douane hem er wel tussen uithaalt dan komen er invoer rechten overheen..
Echter zal dit niet extreem veel zijn..
Je bent altijd veel goedkoper uit dan hier in NL
Die site heeft al btw verrekend dus dat komt er niet bij als me dat goed is vertelt.

Mocht het er echter nog bij komen dan is 19% 26 dollar.
Oftewel dan ben je 200 dollar kwijt wat 130 euro is.
Dan de invoer rechten echter dat is nooit veel zeker niet op dit product..

Dus uiteindelijk ben je minimaal 50 euro goedkoper uit

[ Voor 99% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 11:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

pino22 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:40:
Mja ik heb ervaring dat stof zo zweterig word of ja als het warm is dat dat er in trekt als het ware snapt u wat ik bedoel?
Wil je niet zweten dan is stof fijner dan dat nepleer, en lijkt een open koptelefoon ook beter. Ik ben van een of ander gesloten Philips ding met (pseudo)leer naar de 555 gegaan, die stoffen oorkappen heeft en m'n kop is nu niet plakkerig meer na een uur of wat knallen.

Je zei ook dat je van stevige bas hield in je muziek. De betere headsets zijn vooral neutraler dan de budgetgevalletjes met een dikke bump in het laag. Misschien een beetje eq'en om het naar smaak aan te passen, maar de 555 is verder goed in z'n basweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hmm okeey
Weer wat geleerd dat wist ik niet.

Ja bass ik hou wel van een goede bass echter ook weer niet te extreem.
Maar met stof zweet je minder dan met leer?
Ik dacht altijd als je gaat zweten na een langere game sessie dat je zweet in dat stof trekt.. wat bij leer niet kan

Een open koptelefoon heb ik zowie zo liever niet gezien als ik game ik geen geluiden van buitenaf wil horen oid

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 11:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Als je een bump in het laag wilt moet je vooral een Sennheiser hebben. Omdat bas uit luidsprekers meer interactie heeft met de luisteraar en luisterruimte vindt Sennheiser dat de bas uit een koptelefoon derhalve harder moet zijn om hetzelfde resultaat te bereiken.

Als je bij een cd-winkel kijkt waar ze koptelefoons hebben met stoffen oorschelpen, ziet dat er nooit zo fris uit nee.

Maar als je echt plaatsing met diepte wilt zou ik je vooral een open koptelefoon willen aanraden. Het nadeel is dat je zelfs gewoon kunt telefoneren door de telefoon op je koptelefoon te leggen. Het geluid gaat er gewoon doorheen. Dat is een afweging die je moet maken, maar ikzelf zou zonder meer een open model kopen. En als je echt plaatsing en details wilt horen zou ik je toch aanraden om een echte elektrostatische koptelefoon ergens op de kop te tikken. Het nadeel is dat je daar bij de meeste oude Staxen (want je budget is veels te krap voor een nieuwe Stax) het geheel aan een versterker moet hangen. En die heb je gok ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Nee klopt ..
Ik heb een gewoon goedkoop 2.1 setje van creative ala 50 euro.
Echter luister ik amper tot nooit muziek op de pc..

Het gaat puur gebruikt worden om op te gamen
Punt dat de open koptelefoon's eigenlijk afvallen is gewoon omdat ik niet graag heb dat iedereen meegeniet en ik geen geluiden van buiten af wil horen

Maar het is inderdaad een afweging en geen gemakkelijke.
Maar wat is uw opinie over de Sennheiser PC350 tov de ATH A500/ATH A700?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik zit er nu heel erg aan te denken om de ATH-A700 van Audio-Technica aan te schaffen, hij kost minder dollars dan euro's, en met de huidige koers wordt het dan wel ineens goed te doen :)

Even mijn ouders lief aankijken voor het gebruik van de creditcard via internet (zijn ze nogal huiverig voor, terwijl je gewoon verzekerd bent etc)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Als je lang die dingen op moet houden moet je misschien ook eens kijken naar het uiterlijk van de koptelefoon. Die Sennheiser HD555 en consorten die klemmen min-of-meer op je hoofd (met 3,5 N wordt er geschreven). Ik zou kijken, als je echt lang wilt zitten naar koptelefoons die op je hoofd "hangen" als het ware, zoals mijn Stax.

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/STAX.jpg

Die koptelefoon ziet er erg oncomfortabel uit, maar is maar heel licht en klemt nouwelijks op je hoofd. Het draagcomfort van dat ding is onwaarschijnlijk goed.

Maar in jouw geval zou ik kijken voor zulke dingen: http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/1142.html
Het is een pak duurder maar dan heb je wel a whole lotta koptelefoon.

Maar in the end: Ga naar een MEdiamarkt of andere winkel en beluister daar een aantal koptelefoons met een cd waarvan je weet dat er een berg details en diepte-informatie inzit. Op basis daarvan en je budget en draagcomfort maak je dan je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Hmm dat is echt voor proffesioneel gebruik als ik dat zo zie ;)
En kwalitatief geloof ik echt dat ze geweldig zijn echter voor een gamer vind ik het toch wat te duur worden.

Ik ben al bij de MM geweest en bij andere winkels echter de ATH 500/700 en de Sennheiser PC350 hadden ze niet om zo te testen helaas.
De prijzen van de ATHA A500 en ATH A700 liggen in NL erg hoog moet ik zeggen..
Vergeleken met in Amerika.

Maar goed ik ga gewoon uit die 3 kiezen..

Audio Technica AT 500A/AT 700A
Sennheiser PC350

Ik ben nog even wat reviews aan het opzoeken

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 12:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Omdat bas uit luidsprekers meer interactie heeft met de luisteraar en luisterruimte vindt Sennheiser dat de bas uit een koptelefoon derhalve harder moet zijn om hetzelfde resultaat te bereiken.
een beetje overtrokken beschrijving :?
in vergelijking met je stax misschien, maar dan heb je het ook over hele andere prijsklasses.
dan kun je ook gaan kijken naar een HD600/650, een AKG K701, BeyerDynamic DT880...
dat gaat een beetje het doel van dit topic voorbij.

in het gebied van 70-100 euro is die HD555 gewoon een hele goede hoofdtelefoon. Inderdaad met wat een 'warmere' weergave dan neutraal. Dat moet je mooi vinden, maar het is niets overdrevens. Deze is trouwens prima te vinden in de MM/RAF, niet optimaal maar wel te beluisteren en geeft je een beetje een idee hoe 't klinkt.
Je bent wezen luisteren, de HD555 gehoord? is het te bassig dan is zo'n AD-ding waarschijnlijk beter geschikt.
Die DT770 staat trouwens ook bekend om zijn nogal volle bassweergave, geluisterd en 'mij' sprak het niet aan. Als je minder bas zoekt is de AKG K271S een interessante gesloten, heldere hoofdtelefoon.

afhankelijk van de prijs heb je hier de verschillende opties op een rij:
HD555/AD500
HD595/A(D)700//PC350/AKG271
DT770
headset (zoals ook die pc350) is handig omdat een mic erin zit, maar daar betaal je ook voor, dus als je die niet (veel) gaat gebruiken, is dat zonde van het geld.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 06-08-2008 16:22 . Reden: aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik heb de HD 555 en de HD 595,PC 350 net even nog kunnen beluisteren..
Vond zowaar een winkeltje die ze had.
Het sprak mij zeer aan ook de kussentjes van stof van de eerste 2 echter vallen ze toch af omdat ze open zijn.

De PC 350 vond ik persoonlijk nog een stuk daarboven staan kwa sound kwa hoe het zit comfortabel kwa hoe de headset in elkaar is gezet .. het oogt net wat robuuster

Nu heb ik dan niet de ATH's en de AD niet kunnen testen helaas..
Dus ik kan geen echte conclusie trekken.
DE AKG valt af omdat die ook open is, de DT770 vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Dus dan blijft de PC 350 over van deze 3, ik heb zelf een losse mic echter lees ik overal dat de mic van de PC 350 kwalitatief erg goed is.

Dan blijven dus nog de ATH A500/ATH A700 over.
Deze zal ik binnenkort gaan beluisteren zodat ik een goede vergelijking heb met de Sennheiser PC350

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 06-08-2008 17:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

kijk nu kom je ergens, zelf vergelijken werkt het beste.
de K271 is gesloten (ligt hier naast me...) misschien heb je de K241 gezien, maar laten we het niet moeilijker maken dan het al is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
hehe precies het is al zeer moeilijk er is zo ontzettend veel keuze.
Klopt zelf vergelijken en ze opzetten is nog gewoon het beste om te doen.

Ik heb er nog mee kunnen gamen bij een plaatselijke pc boer en ook daar de HD 555 en 595 gebruikt en de PC 350 tja ik vond alles net een stukje beter.

Nu nog ergens de ATH's zien te testen

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

pino22 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:44:
Klopt zelf vergelijken en ze opzetten is nog gewoon het beste om te doen.
Da's de belangrijkste conclusie uit dit topic, denk ik zo. Je kunt naar de suggesties luisteren, maar uiteindelijk zijn het jouw oren die bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Ik heb ook even naar het merk Koss gekeken naar de SB49

Ze zijn relatief goedkoop in verhouding voor wat ze leveren las ik.

Poe zeg ik heb me wat koptelefoon/ headset(s) afgezocht!
Maar goed ik wil het secuur doen zodat ik de juiste keuze maak die bij mij past.
Ik ga ze allemaal testen ingame als dat kan zo ver is het wel gelukt maar goed Sennheiser zijn wat makkerlijker te verkrijgen en te testen.
Van producten die ik niet getest kan krijgen hoe goed ze ook zullen zijn dan zal ik die gok niet nemen omdat ik niet weet hoe ze ingame zijn

Tot zo ver getest:
Sennheiser PC 150
Sennheiser PC 160
Sennheiser HD 515
Sennheiser HD 555
Sennheiser HD 595
Sennheiser PC 350

Wat ik nog wil gaan testen:

ATH A500
Koss SB49
SteelSeries 5H v2 headset
beyerdynamic MMX 2
Creative HS950
Creative HS-1000
Sony MDR 7506
Denon DN-HP700

Tot nu toe sluit de PC 350 het beste aan op mijn wensen en heeft die de voorkeur zo ver.
Ik zal de komende dagen op zoek gaan naar deze andere headsets en ze afwegen tov de PC 350

Denon DN-HP700

Deze ga ik ook morgen bekijken ziet er zeer zeer goed uit en van horen zeggen is Denon ook een goed merk.

http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon...t-details.html

Morgen( vandaag zie ik) Zal ik weer enkele gaan uitproberen ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 208% gewijzigd door pino85 op 07-08-2008 01:55 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Zo ik heb wederom wat getest:

Creative HS950
Creative HS-1000

Me bevindingen waren dat de HS 950 niet de headset voor mij is..
De HS1000 vond ik zeer fijn zitten en dit geld ook voor de Steelserie headset.

Kwa positionering van het geluid ingame merkte ik zelf amper tot echt geen verschil, beiden vond ik er erg goed in.

Als ik ze vergelijk met de PC 350 dan heeft de PC 350 nog een klein streepje voor dat wel echter de prijs van de PC 350 is ook bijna 70 euro boven de prijzen van deze 2.

Tot zo ver getest:

Sennheiser Pc150
Sennheiser Pc160
Sennheiser HD 515
Sennheiser HD 555
Sennheiser HD 595
Sennheiser PC 350
Creative HS950
Creative HS-1000

Wat ik nog wil gaan testen:

Sony MDR 7506
Denon DN-HP700

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van de ATH-A700, als je die nog gaat testen... (Welke je nog wel eerder genoemd hebt om te gaan testen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Oja die heb ik er niet meer bij gezet dom van me.
Die komt ook nog aan bod als het lukt de AT's hier te kunnen testen..
Maar dat zal misschien niet gaan lukken ben al langs veel winkels gegaan die deze 2 types niet hadden en moesten bestellen.

De rest moet wel lukken hoop ik
Ik ga zo nog langs een winkel om even te zien of ik iets van het lijstje op mijn oren kan krijgen

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Okeey heb de Koss en de ATH opgehad!
Alleen met muziek kunnen testen deze keer maar moet zeggen de koss klinkt goed zit alleen niet geweldig vind ik.. en dat is wel heel belangrijk.

De ATH 500 zit goed alles klinkt goed echt een stuk beter dan bij de Koss ook al is de bass tov de PC 350 en de steelsound/HS 1000 wat minder vond ik..
Maar goed die headsets zijn ook puur en alleen op gaming gericht en bass is daarin toch wel vaak belangrijk.

Ik wilde nog 2 headsets een keer op me hoofd hebben de Denon en de Sony
Ik zelf vind de Denon er kwa looks erg stoer uitzien.

Tot nu toe ziet het er zo uit wat mij het beste is bevallen
Ik baseer dit puur op wat ik als gamer belangrijk vind ook al heb ik helaas niet alles ingame getest..
Maar dat was niet mogenlijk
Ik denk dat of nee ik weet zeker dat de ATH 500 voor muziek doeleinden de Sennheiser/steelsound en de creative wegblaast.
Maar kwa gaming vind ik het enerzijds een riskante keuze omdat ik hem niet heb kunnen testen echter heb wel gelezen dat de bass wat minder aanwezig is

Sennheiser PC 350
STeelsound/ Creative HS-1000
ATH 500

[ Voor 49% gewijzigd door pino85 op 07-08-2008 16:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Heb de Denon opgehad en de sony ook
Niet het exacte type echter wel een vergelijkbaar type.

De uitkomst is het zelfde als bij de ATH.
Ik vind dat de Steelsound/HS1000 en de Sennheiser in gaming toch net wat beter zijn voor mijn persoonlijke gevoel dan.

Als je muziek luisterd is het helemaal omgekeerd natuurlijk maar dat doe ik niet op de pc of niet bijna nooit.

Ik zal eens gaan brainstormen

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Heb je nu ook de ATH-A700 kunnen testen dan ipv de ATH-A500 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

Zelf ben ik zeer te spreken over Speedlink headsets.

Heb nu al jaren een 5.1 speedlink headset en ja in game is dat uber handig. Heb lang gecounterstriked en kon gewoon precies horen waar mensen achter muren liepen. Ook met muziek en films is de headset erg goed.

http://www.azerty.nl/prod...5-1-progamer-edition.html

(Laatste ervaring beschrijft precies wat ik van de headset vind)

P.s. en de headset zit net als oorwarmers, erg lekker, maar ook niet dat je het warm krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bejit op 07-08-2008 23:48 ]

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Morax schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:27:
Heb je nu ook de ATH-A700 kunnen testen dan ipv de ATH-A500 ? :)
Nee sorry ik heb hem niet kunnen bemachtigen
Echter werd me wel vertelt dat het verschil het geldverschil voor een gamer absoluut niet waard is

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 08-08-2008 00:24 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Okeey morgen kan ik de top 3 eindelijk nog een keer op doen en ingame gebruiken

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
heb ze opgehad echter het blijft moeilijk

De PC350 van Sennheiser vind ik de beste keuze echter is 70 euro duurder dan de andere 2
Dus even goed nadenken

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Ik heb dit draadje doorgelezen en wat ik nog niet ben tegengekomen is het merk AKG.

Ik heb circa een half jaar geleden het hele internet doorgespit en veel winkels afgelopen omdat ik zelf op zoek was naar een goede koptelefoon.

De eisen voor mij zijn een goed geluid met muziek (mp3/FLAC) en met het gamen.
Daarbij ben ik tot de conclusie gekomen dat de AKG K 530 (LTD) voor mij de juiste is. Ik heb de LTD genomen omdat die een zwarte kleur heeft, verder is er geen verschil.
Deze heb ik via een Duitse webshop gekocht en ik moet zeggen dat deze mij prima bevalt.

Deze koptelefoon voldoet ook aan een aantal van jouw criteria.
- De oorschelpen vallen helemaal over je oren
- Het is een half-open koptelefoon dus geen overvloedige geluidsoverlast voor anderen die in dezelfde ruimte aanwezig zijn
- Hij valt binnen je budget
- Deze koptelefoon zit heel comfortabel op je hoofd.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van de keuze voor deze koptelefoon.
Als je zoekt op deze koptelefoon zul je een aantal reviews vinden op een aantal Duitse sites.
Deze wordt daar als prima beoordeeld vanwege de klankechtheid, draagcomfort en nog een aantal andere zaken. Volgens deze sites is er geen betere koptelefoon te koop voor deze prijs.

Ik wens je veel succes met het (uit)zoeken en beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb zelf deze headset:

Afbeeldingslocatie: http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/92a275c388d950a6ec8e670f835fdf9b.jpg

Beyerdynamic DT770 pro

Het geluid is echt geweldig. Hij dempt het geluid van buitenaf ook erg goed.
Hij zit ook heel lekker om je oren door de zachte witte kussens.

Ik heb hem vorig jaar gekocht in Duitsland voor 139. Ik zou hem zeker even proberen!

Succes met je keuze. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mastasidaz op 09-08-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Bedankt wederom voor de goede input!
AKG heb ik inderdaad niet echt getest omdat ik hem niet had gevonden
Echter zie ik nu dat deze nog maar zo'n 65 euro kost.
De vraag is echter hoe is hij puur op game gebied.. kwa geluidskwaliteit zal hij perfect zijn alleen ik vind bv een Bass wel belangrijk als ik een FPS speel.
Vaak zijn deze koptelefoons'daar iets minder in

De Beyerdynamic heb ik wel opgehad ook dit type.
Heb ik niet vermeld zie ik excuses.. dacht dat ik dat wel had gedaan.
Ik vond hem overal gezien het zelfde als AT A500
Hij zat goed het geluid was goed gewoon perfect echter ingame vond ik hem net wat minder.

[ Voor 34% gewijzigd door pino85 op 10-08-2008 01:26 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
De Creative HS headset en de Steelsound vind ik goed vergelijkbaar ook kwa prijs.
beiden zo rond de 70 a 75 euro.

Ik vond ze wederom beiden goed zitten

Ik vind het persoonlijk jammer dat de oorschelpen van stof zijn, daar heb ik dan ook mindere ervaringen mee persoonlijk.
Als je zweet dan kan het er dus na een tijdje zeer goed intrekken en dat is ook niet echt wat je wilt natuurlijk

Toen ik cod 4 speelde hoorde ik bij beiden alles perfect icm Creative Fatality Pro geluidskaart.
De creative headset heeft allerlei nieuwe features echter imo is dat meer dure woorden dan dat je het echt merkt als je gamed.

Dus die valt zowie zo af.. Je betaald echt puur voor de naam

Dan kom ik even bij de PC 350.

Deze headset ziet er kwalitatief beter uit dan de andere 2 ook ziet hij er dus steviger uit en robuuster.
Naar mijn mening is hij dat ook zeer zeker.
De oorschelpen zijn van een soort Rubber gemaakt in plaats van stof wat ook bijdraagt aan het luxere stevigere gevoel

Ik vond hem kwa draagcomfort echt perfect zitten en ingame performance net wat beter dan de Steelsound

Het belangrijkste is de mic die staat echt boven de steelsound uit.
Op ts/ventrilo merkte anderen een klein verschil in duidelijkheid van mijn stem tov de Steelsound
Aangezien TS/ventrilo van groot belang is als je online een match speelt telt dit zwaar mee.

Al met al zou je zeggen nou dan is het een uitgemaakte zaak echter er is een addertje.

De Sennheiser PC 350 kost zo'n 60 a 70 euro meer dan bovengenoemden
Ik moet dus bij mezelf nagaan is het me dat waard?

Enerzijds zeg ik ja omdat ik zeer lang met deze headset ga doen en voor de kwaliteit die hij leverd betaal je.
Anderzijds is er een twijfel..

Het is dus niet zo'n makkelijke beslissing ga je voor het iets mindere en met de stoffen voering of betaal ik nu meer voor het rubber en de betere verstaanbaarheid @ ts/ventrilo

Edit:

Moet anders maar even de vriendin raadplegen om raad zei is toch uiteindelijk de rots in de branding _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 10-08-2008 02:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan betaal je dus vooral voor de mic, iets waar vooral anderen veel plezier van hebben ;)
en natuurlijk draagcomfort, is heel belangrijk als je langer achter elkaar gamet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Topicstarter
Correct

Na met de vriendin( lees baas van het huis haha) gesproken te hebben zei ze van je koopt zoiets voor een langere periode dus geef dan maar wat extra uit voor het draag comfort en de verstaanbaarheid.

Ze compenseerd zelfs het verschil dus dat is zeer goed nieuws.

Dus jongens

Bij deze is het de Sennheiser PC350 geworden!
Ik zelf vond het zeer zeer leerzaam om zo veel koptelefoons/headsets op te hebben ze te bekijken er er mee te gamen

Conclusie luid dat geluid echt persoonlijk is en je op dat vlak niet op een review kan afgaan
Een review kan je wel een handvat geven maar meer ook niet

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 10-08-2008 16:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1