Dodenherdenking

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
(let op, wel even hele post lezen en niet na 1 zin gaan flamen)

Hoewel ik tegen de dodenherdenking ben snap ik deze hele discussie niet zo.
Persoonlijk heb ik niets met 60 jaar geleden aangezien ik zelf nog maar zo'n 25 jaar op deze aardkloot rondloop, ik nog maar 1 opa heb die het meegemaakt heeft en verder geen ooms of tantes die het hebben meegemaakt.
Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgezien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).

Maar als ik om 8 uur op tweakers kom en ik zie dat ze op zwart staan vanwege de dodenherdenking ga ik echt niet inwendig koken omdat ik even niet op tweakers kan.
Ergens aan meedoen en iets respecteren zijn 2 verschillende dingen en als je er niet aan meedoet kan je het op zijn minst respecteren.
Anders ga je het even publiekelijk in een forum belachelijk maken dat mensen doden herdenken die binnen hun familie zijn gevallen in de oorlog zoveel jaar gelden, nogal respectloos lijkt mij.

Dodenherdenking hoeft van mij dus niet zo, maar de dodenherdenking en vooral een ander zijn keuze hierin respecteren lijkt me wel van essentieel belang voor een beschaafde samenleving (dus ook op een forum).

Beetje naar topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:11:

Persoonlijk heb ik niets met 60 jaar geleden aangezien ik zelf nog maar zo'n 25 jaar op deze aardkloot rondloop, ik nog maar 1 opa heb die het meegemaakt heeft en verder geen ooms of tantes die het hebben meegemaakt.
Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgeziien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).

Maar als ik om 8 uur op tweakers kom en ik zie dat ze respect tonen nav de dodenherdenking ga ik echt niet inwendig koken omdat ik even niet op tweakers kan.
Ergens aan meedoen en iets respecteren zijn 2 verschillende dingen en als je er niet aan meedoet kan je het op zijn minst respecteren.
Anders ga je het even publiekelijk in een forum belachelijk maken dat mensen doden herdenken die binnen hun familie zijn gevallen in de oorlog zoveel jaar gelden, nogal respectloos lijkt mij.

Dodenherdenking hoeft van mij dus niet zo, maar de dodenherdenking en vooral een ander zijn keuze hierin respecteren lijkt me wel van essentieel belang voor een beschaafde samenleving (dus ook op een forum).

Beetje naar topic dit.
De dodenherdenking is voor de Nederlandse slachtoffers van alle oorlogen, niet alleen WOII alhoewel het daar mee begonnen is. Niemand maakt de herdenking zelf overigens belachelijk, dan moet je het topic nog even opnieuw lezen denk ik.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:11:

Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgeziien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).
Even voor de goede orde: dodenherdenking gaat niet alleen meer over de Tweede Wereldoorlog. "Men herdenkt alle burgers en militairen van het Koninkrijk der Nederlanden, die waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940) in oorlogssituaties en bij vredesoperaties." Je herdenkt dus ook de slachtoffers in Joegoslavie, Afghanistan, Irak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:13:
[...]

De dodenherdenking is voor de Nederlandse slachtoffers van alle oorlogen, niet alleen WOII alhoewel het daar mee begonnen is. Niemand maakt de herdenking zelf overigens belachelijk, dan moet je het topic nog even opnieuw lezen denk ik.
Geen respect tonen tov de dodenherdenking en ook de functionaliteit van een forum boven zo'n nationale dodenherdenking stellen vind ik toch redelijk belachelijk maken.

En dat het van alle oorlogen is dat geloof ik ook wel maar dan mogen ze wel eens wat aan de uitstraling van de herdenking gaan doen, het is in deze vorm ontzettend ouderwets en trekt ook bijv. op tv totaal niet om er naar te gaan zitten kijken (in mijn beleving dan).
Ik zeg niet dat ze een flitsende show moeten gaan neerzetten maar trekt het even naar de 21e eeuw ipv op deze manier door te gaan.

Maar dit kan ook puur aan mij liggen omdat ik in mijn omgeving totaal niemand heb om op deze dag te herdenken (wat natuurlijk geen verzoek is ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Mental op 04-05-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt twee kanten op; dit hele topic is in zijn geheel zinloos. Een bedanktje dat de hoofdadministrators van T.net er 'bij stil staan'? Waar is dat voor nodig? En waarom dan in 'Geachte Redactie'? Gooi het dan in SEM of LA.....

En och, ik vind die hele dodenherdenking ook een beetje zinloos worden naarmate de echte slachtoffers (mensen die toen leefden) uitsterven. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang deze dodenherdenking nog plaats gaan vinden.

Oorlog is in 1945 afgelopen, wat betekent dat (al geloof ik niet dat mensen zich nog bewust zijn van die leeftijd) mensen in 1943 geboren moeten zijn geweest om er iets van mee te maken.. Dat is 66 jaar geleden. Over 30 jaar is iedereen die de oorlog (bewust) heeft meegemaakt wel dood: stoppen we dan met de dodenherdenking? Of herdenken we dit over 200 jaar nog steeds? Al is de dodenherdenking officieel voor 'iedere gevallenen na 1940'.

Maargoed, 5 mei is officieel voor de Tweede Wereldoorlog: nog een aantal jaren en dan kan het geheel afgeschaft worden.
L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:18:
Geen respect tonen tov de dodenherdenking en ook de functionaliteit van een forum boven zo'n nationale dodenherdenking stellen vind ik toch redelijk belachelijk maken.
Idd, gewoon het hele land stil leggen, alle websites uit de lucht halen, etc... Alleen op die manier kan je de slachtoffers herdenken! Het gaat niet om wat je denkt, maar om wat je ziet /doet (namelijk de stilte!)

Overigens: dat de website 'plat' lag: och, dat is aan de beheerders van T.net om te beslissen. Je kan het onzin vinden of je kan het zinvol vinden, uiteindelijk heb je het maar gewoon te accepteren daar je niks geen 'recht hebt' om de website te zien. Geen idee welke tekst zichtbaar was op de site en persoonlijk vind ik dit niet de beste manier om te herdenken, aangezien je nu mensen 'verplicht' te gaan herdenken

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:18:

Idd, gewoon het hele land stil leggen, alle websites uit de lucht halen, etc... Alleen op die manier kan je de slachtoffers herdenken! Het gaat niet om wat je denkt, maar om wat je ziet /doet (namelijk de stilte!)
Dat bedoelde ik dus niet ;)
Je moet gewoon voor jezelf kunnen kiezen wat je er mee doet maar je moet niet gaan lopen mekkeren als er een radio 2 minuten uitvalt of een website het even niet doet.
Even nadenken welke dag en tijd het is en gewoon 2 minuten lang respectvol het gemekker over keuze belemmering voor je houden en daarna lekker doorgaan waar je mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@ Dwars, ik zou echt diep teleurgesteld zijn als men niet meer 2 minuten stil is per jaar, dat men niet meer op 5 mei stilstaat bij het feit hoe belangrijk vrijheid is.

Imho is dit niet enkel meer WOII, 4 en 5 mei zijn dagen waarop je stilstaat bij wat er in het verleden is gebeurd, dat we vandaag de dag dit kunnen tikken zonder censuur. Nog belangrijker echter: Dat we er voor zorgen dat we nooit weer die ellendige oorlog krijgen!

Ik lees de reacties al weer in het topic. Sure, vrijheid van maningsuiting, maar ik ben diep teleurgesteld in hoe een aantal mensen er over denken. Alles zwakt af, het is passé, etc etc etc. NEE, het is actueel. In Afganistan komen nog steeds soldaten om, soldaten die strijden voor vrijheid.

Oorlog lijkt zo ver weg. Maar wat als de pleuris uitbreekt? Ik kan veel verbanden trekken op dit moment. Net als in '30 een economische teruggang. Mensen die op andere bevolkingsgroepen zeuren "Polen jatten onze banen". Een figuur als Wilders die steeds meer macht krijgt? Echt, ik ben blij dat we nu een EU hebben en de NAVO. :X

En het enige wat we op GoT doen.... :N

Make love, not war!

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 04-05-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Goed, ik ben degene die op de knop heeft gedrukt dat het allemaal even zwart stond, dus een kleine toelichting.

Het is niet alleen voor de tweede wereldoorlog tegenwoordig, het is ook voor bijvoorbeeld de nederlandse slachtoffers in Afghanistan. En niet alleen daar, maar voor een ieder die omgekomen is in orrlogssituaties en vredesmissies.

Dat wij bij tweakers daar bij stil staan is geen actie die wij nu voor het eerst doen, al zolang ik server admin ben zorgen we ervoor dat de site rond dit tijdstip even op zwart is uit respect voor allen die hun leven voor ons en onze idealen gegeven hebben.

Wij vinden het zo belangrijk dat wij ook daar op de site even stil bij willen staan, en het vervelende; als we dat niet doen blijven mensen posten. Zij het omdat ze het gewoon niet belangrijk genoeg vinden om er 2 minuten per jaar bij stil te staan, of omdat zij zeggen dat ze er elke dag al bij stil staan en niet nog eens er twee minuten lang aan herinnerd willen worden, of omdat die mensen gewoon niet in nederland wonen en/of het vergeten zijn. Als mensen toch posten, dan zullen ze rare reacties krijgen van mensen die het zeer ongepast vinden dat mensen op dat tijdstip posten, het is dus aan de ene kant preventie, en aan de andere kant dat wij het gewoon belangrijk vinden.

Ik hoop ook dus dat 4/5 mei nooit verdwijnt, en ik denk ook niet dat dat gebeurd; kijk bijvoorbeeld naar het VK, daar herinneren ze ook gewoon 11-11 11:11 aka rememberance day, en dat is uit de eerste wereldoorlog.

En dat wij mensen verplichten om te herdenken, tja, ik zou persoonlijk al blij zijn als slechts 1 persoon de site ziet en ineens herinnert welke dag en tijd het is en even stil is; en ik denk dat het wel meer dan 1 persoon geweest is. En ja, we verplichten mensen om mee te doen, net zoals de treinen stil staan, het autoverkeer grotendeels plat ligt, de tv zenders geen programma hebben. Het is niet om mensen te irriteren, maar juist de andere kant op; er zijn gelukkig in nederland talloze mensen meer die zich ergeren aan mensen die niet die 2 minuten stilte houden dan mensen die zich ergeren aan die 2 minuten stilte.

Kortom, volgend jaar mag je weer posten dat je het er niet mee eens bent, en het jaar daarop ook, en de jaren erna.

Als laatste, voor de mensen die het gemist hadden, en het toch willen zien, dit is de pagina die je gezien zou hebben op elke pageview tussen 20:00 en 20:02

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Jee-tje-mina!

Wat een zinloze meningen worden er hier geuit. Echt aan vervelend en ziekmakend toe!

Het feit dan je door 120 seconden op 4 mei stil bent, herdenkt wat anderen in verschrikkelijke tijden hebben meegemaakt, is gewoon zo vanzelf sprekend dat je enkel en alleen maar respect voor tweakers.net kan hebben dat ze de site dan ook even laten herdenken!

Wat mij betreft is hier totaal geen discussie over te voeren danwel je mening over de 'methodiek' uit te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kees schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:02:
Goed, ik ben degene die op de knop heeft gedrukt dat het allemaal even zwart stond, dus een kleine toelichting.
Kees, duidelijk en helder verwoord. Ik begrijp dat de methode als "as is" moet worden opgevat dus daar heb ik het dan maar mee te doen.
Trubo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:05:
Jee-tje-mina!

Wat een zinloze meningen worden er hier geuit. Echt aan vervelend en ziekmakend toe!

Het feit dan je door 120 seconden op 4 mei stil bent, herdenkt wat anderen in verschrikkelijke tijden hebben meegemaakt, is gewoon zo vanzelf sprekend dat je enkel en alleen maar respect voor tweakers.net kan hebben dat ze de site dan ook even laten herdenken!

Wat mij betreft is hier totaal geen discussie over te voeren danwel je mening over de 'methodiek' uit te spreken.
Dude, chill! :+

Ja, de frustratie spatte er vanaf! ;) Chillze!

[ Voor 48% gewijzigd door FirePuma142 op 05-05-2009 00:15 . Reden: Reactie op Trubo hier onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Laatst online: 15:57
Tjah, blijkbaar toch begrijpbaar verwoord voor jou ;)

en ja, ik ga nu lekker chillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Djees,

Doe eens is allemaal normaal!!

The Killer heeft net als iedereen het recht om invulling te geven aan 4 mei, hoe hij dat maar wilt. Hij was alleen even vergeten dat Tweakers.net dat recht ook heeft. Het was in zijn ogen een beetje betuttelend.

Ook ik ben van mening dat alleen die 2 minuten per jaar aan de slachtoffers denken een beetje hypocriet is. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik over het algemeen meer van elke oorlog weer dan een gemiddeld persoon. Ook heb ik denk ik meer respect voor de gesneuvelde mannen/vrouwen dan een gemiddeld persoon.

Het valt me dan ook héél erg tegen dat er hier in dit topic verschillende mensen The Killer een $insert anything vinden omdat `ie die 2 minuten erg betuttelend vindt.

Nou, die 2 minuten zijn ook betuttelend! Alleen was The Killer even vergeten dat T.net net als hijzelf recht heeft op het geven van een eigen invulling op 4 mei..

Is dit nou zo moeilijk, en moet hiervoor nou zoveel stennis geschopt worden??

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
[...]

Dat werkt twee kanten op; dit hele topic is in zijn geheel zinloos. Een bedanktje dat de hoofdadministrators van T.net er 'bij stil staan'? Waar is dat voor nodig? En waarom dan in 'Geachte Redactie'? Gooi het dan in SEM of LA.....

En och, ik vind die hele dodenherdenking ook een beetje zinloos worden naarmate de echte slachtoffers (mensen die toen leefden) uitsterven. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang deze dodenherdenking nog plaats gaan vinden.

Oorlog is in 1945 afgelopen, wat betekent dat (al geloof ik niet dat mensen zich nog bewust zijn van die leeftijd) mensen in 1943 geboren moeten zijn geweest om er iets van mee te maken.. Dat is 66 jaar geleden. Over 30 jaar is iedereen die de oorlog (bewust) heeft meegemaakt wel dood: stoppen we dan met de dodenherdenking? Of herdenken we dit over 200 jaar nog steeds? Al is de dodenherdenking officieel voor 'iedere gevallenen na 1940'.

Maargoed, 5 mei is officieel voor de Tweede Wereldoorlog: nog een aantal jaren en dan kan het geheel afgeschaft worden.
Ach, ik denk dat het topic zijn nut al bewezen heeft en ik denk dat mensen zoals jij wel met de neus op de feiten gedrukt mogen worden en het wel zinvol is om de redactie te bedanken.

Waarom zou ik het in SEM of LA moeten zetten? Dit is juist de plek voor een dergelijk topic. Misschien nu niet meer vanwege de inhoud van het topic, maar wel vanwege de reden van het topic. Misschien moet je de FAQ van dit subforum eens lezen voordat je dergelijke opmerkingen plaats. Dan zul je zien waar SEM en LA voor bedoeld zijn.

Als je niet eens beseft (wel weet!) dat de herdenking niet voor de Tweede Wereldoorlog is, dan is er wel wat mis. Er vallen nog steeds slachtoffers in oorlogen, maar jij denkt dat je alleen aan 40-45 moet denken. Je hele argumentatie gaat daar over en dan kom je met de tekst dat het voor alle gevallenen is sinds '40. Dus je gooit je eigen argumentatie te grabbel. Je beantwoordt daarmee ook je meeste vragen eigenlijk wel.

De herdenking is juist om te zorgen dat we de overlevenden van oorlogen "niet meer nodig hebben" om er toch goed bij stil te staan en daarmee proberen te zorgen dat we zoveel mogelijk voorkomen dat het weer gebeurt. Het is helaas niet zo dat het zomaar werkt, maar ik zie wel degelijk het nut.

Het is ook om te laten zien waar onverdraagzaamheid toe kan leiden. Iets waar we nu ook weer veel mee te maken hebben. De verwijten die bepaalde bevolkingsgroepen opgespeld krijgen zijn van alle tijden en het is dus van belang om goed te weten wat daar uit voort kan vloeien. En dat is een voorbeeld waarom je bij de herdenking de Tweede Wereldoorlog niet moet vergeten, ook al gaat het niet alleen daarom.

Genetx verwoordt het eigenlijk ook heel mooi.
ik stond er niet bij stil dat ik zoveel zieltjes zou raken met een topic over dit onderwerp. Ik was gewoon blij verrast door Tweakers.net en dat was een bedankje waard. Wat maatschappelijke betrokkenheid kan ik altijd wel erg waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 05-05-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:18
@Ginz,

tja, ik denk er zo te zien net zo over als jij, maar aan de andere kant: symbolisme is niet per definitie verkeerd. het is zoiets abstracts, iets wat je ooit uit een boekje hebt gelezen, lang geleden op school, en wat nooit echt meer terug komt (voor velen dan). om dan toch even die twee minuten een herinnering te geven, en even respect te tonen, da's niet hypocriet, da's IMO juist erg zinnig.

er maar 2 minuten per jaar aan denken, da's hypocriet. het hele jaar eenieder die ooit voor onze vrijheden gevochten en wellicht gestorven heeft/is, of daar nog toe bereid is door het slijk halen, en dan hoegenaamd 2 minuutjes stilte houden, dat is hypocriet. maar dat is hier niet per definitie aan de orde.

maargoed, bovenal inderdaad; wat een stennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ginz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:46:
Nou, die 2 minuten zijn ook betuttelend!
Ik begrijp dat er veel mensen zijn die vinden dat het beter is een individuele invulling aan het geheel te geven. Ik ben het daar niet mee eens.

Ten eerste is er een stukje bewustwording. Een massaal georganiseerde dag, met bijpassende bijeenkomsten, tv-uitzendingen, krantenartikels, etc. heeft een veel sterker effect dan als al die zaken in drievoud over het jaar verspreid zouden worden. En die bewustwording is nodig. Niet alleen om 'de doden te eren', maar vooral om je te bedenken wat oorlog en strijd nu eigenlijk is. Wat voor een ellende de opzwepende retoriek van een despoot kan veroorzaken en hoe belangrijk het is dat we ons niet laten leiden door oorlogszuchtigen.

Ten tweede is het een uitlaatklep. Ik zat vanavond met waterige ogen thuis. Terwijl mijn dochters boven lagen te slapen, dacht ik aan de collega's die ik achter heb moeten laten in Bosnie, Irak en Afghanistan. Een collectieve dag geeft directe en indirecte betrokkenen een uitlaatklep en het gevoel dat hun verdriet gedeeld wordt, dat hun verlies niet op zich staat.

Het geeft jou de kans om je waardering te tonen voor de prijs die betaald is. Dat je je realiseert dat de vrijheden die we genieten niet vanzelfsprekend zijn en wat de waarde van die vrijheid is. En ook als je dat weinig doet, heb je de kans om je medemens te steunen die er wel waarde aan hecht door 2 minuten stil te zijn; gewoon zomaar, omdat het je niets kost en je er een ander 'plezier' mee doet.

Een collectieve herdenking is zoveel sterker dan vrijblijvende acties. En wees eens eerlijk: dat 'herdenken en realiseren' elke dag, dat mag je best zeggen, maar dat nemen we natuurlijk met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:42:
@ Dwars, ik zou echt diep teleurgesteld zijn als men niet meer 2 minuten stil is per jaar, dat men niet meer op 5 mei stilstaat bij het feit hoe belangrijk vrijheid is.
Ik persoonlijk zie weinig heil in de 2 minuten stil zijn, als je ziet hoe men in de huidige maatschappij met elkaar omgaat. Dan vind ik het zo.... Schijnheilig van velen. Maargoed, sommige mensen vinden het wel belangrijk dus die moeten vooral er bij stil staan. Toch lijkt mij dat het ooit ten einde moet lopen; we herdenken de eerste wereldoorlog toch ook niet? En oorlogen daarvoor? En wat als er ooit een 3e WO uitbreekt? Stopt men dan met deze viering en komt er een andere datum voor in de plaats, of.... Etc.
Hann1BaL schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:12:
[...]
Ach, ik denk dat het topic zijn nut al bewezen heeft en ik denk dat mensen zoals jij wel met de neus op de feiten gedrukt mogen worden en het wel zinvol is om de redactie te bedanken.
Vertel mij eens: wie zijn 'mensen zoals ik'? Wie ben ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:55:
Ik persoonlijk zie weinig heil in de 2 minuten stil zijn, als je ziet hoe men in de huidige maatschappij met elkaar omgaat. Dan vind ik het zo.... Schijnheilig van velen. Maargoed, sommige mensen vinden het wel belangrijk dus die moeten vooral er bij stil staan. Toch lijkt mij dat het ooit ten einde moet lopen; we herdenken de eerste wereldoorlog toch ook niet? En oorlogen daarvoor? En wat als er ooit een 3e WO uitbreekt? Stopt men dan met deze viering en komt er een andere datum voor in de plaats, of.... Etc.
Nogmaals, het is niet enkel WOII, het is alle oorlogen, overal in het heden, maar ook het verleden. En mocht er ooit een WO3 komen, wellicht dat het daarna naar een andere datum verschuift, maar wat is het probleem daarvan? Het is niet de datum, het zijn niet de 2 minuten. Nee, het is het feit dat een heel land even een moment stilstaat.

Ik vind dat Ed_L het heel mooi verwoord. Tuurlijk denk ik ook veel vaker aan alles dan enkel die 2 minuten. Echter, zou ik dat ook doen als we geen dodenherdenking hebben. Nee, ik niet in ieder geval. Wij hebben de oorlog niet meegemaakt, gelukkig maar. Echter, dat zoiets een heel land 2 minuten stil kan leggen geeft aan hoe belangrijk zoiets is. Het is zo groot en heeft zoveel impact. Ik denk wel vaker aan het verleden, maar juist die 2 minuten stilte geven het kracht bij mij. Dat is de reden waarom ik er bewust van ben. Het is ook de reden dat ik deze diepere boodschap van 4 mei onmisbaar vind. Ik heb nog een opa en 2 oma's die de oorlog hebben meegemaakt. Mijn toekomstige kinderen misschien nog heel even. Maar de kleinkinderen zullen de verhalen nooit meer van een persoon horen die betrokken is geweest bij de 2e wereldoorlog. En toch is het belangrijk dat ook zei weten wat er is gebeurd. Daarbij blijft het belangrijk om terug te grijpen op het feit dat we in vrijheid kunnen leven, en voor ons is enkel WOII van toepassing over de laatste jaren. Daarbij heb ik, tot nu toe, geen familie die mee heeft gestreden in een oorlog.

En ik snap niet waarom jij WO1 aangrijpt. Ik mag hopen dat je als leraar weet dat Nederland destijds neutraal was.... Wikipedia: Eerste Wereldoorlog in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ramon schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:45:
Ik moet zeggen dat ik het wel met The Killer eens ben. Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij oorlogsslachtoffers herdenkt. Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen. Dat heeft bij mij persoonlijk een averechts effect, maar dat is offtopic ;)
Dus je klaagt ook bij de NOS dat ze op 4 mei 's avonds om 20:00 uur 2 minuten stilte uitzenden?
Vast niet. Dan zap je verder. Doe dat op internet dan ook en probeer niet te bepalen hoe t.net invulling geeft aan de dodenherdenking. Of vind je het wel okee dat jij jouw manier van herdenken oplegt aan anderen (wat je in principe doet als je vindt dat t.net dit niet hoort te doen).

Het getuigt ook van respect om een ander de ruimte te bieden om te herdenken zoals zij willen. Daar tegenaanschoppen is zo verschrikkelijk flauw en respectloos.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Maasluip schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Dus je klaagt ook bij de NOS dat ze op 4 mei 's avonds om 20:00 uur 2 minuten stilte uitzenden?
Vast niet. Dan zap je verder. Doe dat op internet dan ook en probeer niet te bepalen hoe t.net invulling geeft aan de dodenherdenking. Of vind je het wel okee dat jij jouw manier van herdenken oplegt aan anderen (wat je in principe doet als je vindt dat t.net dit niet hoort te doen).

Het getuigt ook van respect om een ander de ruimte te bieden om te herdenken zoals zij willen. Daar tegenaanschoppen is zo verschrikkelijk flauw en respectloos.
Ik dacht dat we tot deze reactie eindelijk een stukje nader tot elkaar waren gekomen ook al blijken er fundamentele meningsverschillen te bestaan over hoe er invulling wordt gegeven c.q. gegeven dient te worden aan de Dodenherdenking. Jammer dat je met deze post nu juist weer de verschillen van mening benadrukt.
Een ieder ziet het nut van herdenking, sommigen volgen hierin de Nederlandse traditie anderen kiezen voor een individueler benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maak dan een TR aan, en ga niet lopen miepen dat mensen die even kwijt willen dat ze dit belangrijk vinden 'geheel zinloos' bezig zijn. Ironie: als er geen mensen waren geweest die hun leven voor jou vrijheid hadden opgeofferd, had je nu vermoedelijk ook niet lekker over dodenherdenking (of over moederdag of zo) kunnen rellen. But they did, so here we are.

Hoe dan ook: als mensen willen benadrukken dat ze er blij mee zijn dat T.net aandacht aan de dodenherdenking besteden, kan dat gewoon. Alsnog een schopje naar LA, want dit betreft niet de redactie in het bijzonder.

Overigens moet het me van het hart dat er net zo hard wordt geklaagd als we de site niet op zwart zetten; dan worden er namelijk weer klaagtopics gemaakt over het tussen acht en twee over posten door mensen die zich dan kennelijk weer niet kunnen beheersen. Zelfregulering is namelijk overschat :) Daarnaast valt de pagina alleen die mensen op die vinden dat ze tijdens de dodenherdenking wel wat beters te doen hebben, en ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat een forumpostje als 'wat beters' wordt beschouwd. But that's me: ik vind de dodenherdenking uiterst belangrijk, en ik hoop dat we het nog lang op deze manier aanpakken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:05:
[...]
anderen kiezen voor een individueler benadering.
Je spreekt voortdurend over 'anders' en 'individueel', maar hoe zie je dat dan voor je? Kritiek hebben is makkelijk en deze optie als 'betuttelend' bestempelen zonder een verbetervoorstel te poneren is dat helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:35:
[...]

Je spreekt voortdurend over 'anders' en 'individueel', maar hoe zie je dat dan voor je? Kritiek hebben is makkelijk en deze optie als 'betuttelend' bestempelen zonder een verbetervoorstel te poneren is dat helemaal.
Je kunt bijvoorbeeld een algemene melding zichtbaar maken die mensen er op wijst dat de Dodenherdenking die avond plaats vindt. Het was ook een mooie kans voor een editorial geweest aangaande op WOII en andere oorlogen gebaseerde games en het feit dat we die gewoon lekker kunnen spelen. Je kunt op (een gedeelte van) de dag zelf het T.net CSS thema versoberen, een redactioneel forumtopic openen waar gesproken kan worden over de invulling die de T.net leden zelf geven aan Dodenherdenking. Kortom allemaal circumstantial methodes die uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid en de eigen bewustwording van de leden. Dat vind ik eleganter, minder betuttelend en in sommige gevallen ook meer symbolisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:55:

[...]

Vertel mij eens: wie zijn 'mensen zoals ik'? Wie ben ik dan?
Iemand die in zijn reactie laat zien dat hij nog steeds niet begrijpt waarvoor die herdenking nu precies is. Zie de rest van mijn reactie wat je niet hebt gequote, bewust gok ik. :)

Maar dit leidt verder nergens toe, kort nog even 2 punten:
1. Ik vind dat iedereen MOET weten waar de dodenherdenking voor is en waarom het gedaan wordt.
2. Ik vind dat iedereen/elke instantie zelf MAG kiezen of ze er aan mee willen doen of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 05-05-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ginz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:46:

Het valt me dan ook héél erg tegen dat er hier in dit topic verschillende mensen The Killer een $insert anything vinden omdat `ie die 2 minuten erg betuttelend vindt.
Het is alleen geen discussie-topic. Wat The_Killer doet is ronduit offtopic en heeft geleid tot topic-kaping. Het kan aan mij liggen, maar dat is gewoon tegen het beleid van het forum in en ronduit irritant.

Wat mij betreft gaat dit topic vanaf hier gewoon weer ontopic. Voor een discussie-topic omtrend 4 en 5 mei kun je een topic openen in SG of NSTM.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mOrPhie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:25:
[...]

Het is alleen geen discussie-topic. Wat The_Killer doet is ronduit offtopic en heeft geleid tot topic-kaping. Het kan aan mij liggen, maar dat is gewoon tegen het beleid van het forum in en ronduit irritant.

Wat mij betreft gaat dit topic vanaf hier gewoon weer ontopic. Voor een discussie-topic omtrend 4 en 5 mei kun je een topic openen in SG of NSTM.
Het is alleszins niet offtopic, slechts een andere mening, ik denk dan ook dat het passender is het topic te verplaatsen naar SG of NSTM. Imho is er dus ook geen sprake van topickaping. Of bedoel je met ontopic dat er hier alleen complimentjes uitgedeeld mogen worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Ik ben bang dat nut en noodzaak van herdenken én de discussie over het wel of niet meedoen van Tweakers.net hieraan te innig verwoven zijn om daar twee aparte draadjes van te maken.

Los daarvan denk ik niet dat een hele thema dag de oplossing zal zijn, laat staan dat het een toegevoegde waarde bied. De site twee minuten op zwart zal ook niet voor iedereen een aanvaardbaar alternatief zijn, zoals dit topic (en de edities uit voorgaande jaren) maar weer eens bewijst. Toch denk ik dat dit voor ons medium de meest aangewezen manier is. FYI : gisteren hadden we tussen 20.00 en 20.02 zo'n 19.000 hits. Daarbij gelijk gezegd dat dit niet het aantal unieke bezoekers is, sommige mensen hebben meer dan een keer op f5 gedrukt. Terdege besef ik me dat we het nooit iedereen volledig naar de zin maken maar alles afwegende denk ik dat we op de huidige manier recht doen aan de wens van de grootste groep Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:38:
[...]

Het is alleszins niet offtopic, slechts een andere mening, ik denk dan ook dat het passender is het topic te verplaatsen naar SG of NSTM. Imho is er dus ook geen sprake van topickaping. Of bedoel je met ontopic dat er hier alleen complimentjes uitgedeeld mogen worden? ;)
Nee, dat zeg ik niet. Maar elk moment aanhalen om een discussie te beginnen, ook als het topic daar niet voor bedoeld is, is topickaping. Evengoed ga je in een condoleanceregister niet roepen dat jij totaal niet rouwt. Of een kerk in rennen om te zeggen dat geloof onzin is. Of naar een voetbalwedstrijd om vervolgens met iedereen een gesprek te beginnen over wat een hekel je hebt aan voetbal. Deze actie past wat mij betreft zo in dat rijtje thuis. Als jij niet vind dat tweakers.net complimenten verdient, dan doe je ze niet. Nu is het topic bezweken onder de schreeuwende minderheid en dat vind ik kwalijk. Het spijt me als ik het hoog opneem, maar zo zie ik het nu eenmaal.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mOrPhie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:57:
[...]

Nee, dat zeg ik niet. Maar elk moment aanhalen om een discussie te beginnen, ook als het topic daar niet voor bedoeld is, is topickaping. Evengoed ga je in een condoleanceregister niet roepen dat jij totaal niet rouwt. Of een kerk in rennen om te zeggen dat geloof onzin is. Of naar een voetbalwedstrijd om vervolgens met iedereen een gesprek te beginnen over wat een hekel je hebt aan voetbal. Deze actie past wat mij betreft zo in dat rijtje thuis. Als jij niet vind dat tweakers.net complimenten verdient, dan doe je ze niet. Nu is het topic bezweken onder de schreeuwende minderheid en dat vind ik kwalijk. Het spijt me als ik het hoog opneem, maar zo zie ik het nu eenmaal.
Een topic in LA vergelijken met een condoleanceregister of een kerk gaan me toch echt een aantal stappen te ver. En in een voetbalstadion zitten volgens mij altijd 2 partijen, net zoals hier. Die beide partijen houden van voetbal maar een andere club. De beide partijen hier hechten waarde aan Dodenherdenking maar op een andere manier. Daar is niets kwalijks aan.
Je neemt het inderdaad nogal hoog, haast persoonlijk op. Zo is het geenszins bedoeld en op deze wijze hoef je je in ieder geval door mij ook niet aangesproken te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik noemde jouw naam, omdat jij nogal actief je standpunt verdedigd, maar het gaat natuurlijk om meerdere users die zo reageren in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:24:
[...]

Een topic in LA vergelijken met een condoleanceregister of een kerk gaan me toch echt een aantal stappen te ver. En in een voetbalstadion zitten volgens mij altijd 2 partijen, net zoals hier. Die beide partijen houden van voetbal maar een andere club. De beide partijen hier hechten waarde aan Dodenherdenking maar op een andere manier. Daar is niets kwalijks aan.
Je neemt het inderdaad nogal hoog, haast persoonlijk op. Zo is het geenszins bedoeld en op deze wijze hoef je je in ieder geval door mij ook niet aangesproken te voelen.
- Een paar stappen te ver...: nee dat vind ik niet!
- Voetbalstadion met 2 partijen: ja, 2 partijen, maar niet de partij die niet van voetbal houdt.

Je tegenargumenten raken kant noch wal.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JaWSnl schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:44:
[...]

- Een paar stappen te ver...: nee dat vind ik niet!
- Voetbalstadion met 2 partijen: ja, 2 partijen, maar niet de partij die niet van voetbal houdt.

Je tegenargumenten raken kant noch wal.
Natuurlijk mag je dat niet een paar stappen te ver vinden, geen probleem. Feit is echter wel dat zoals ik al eerder zei beide partijen hier waarde hechten aan de Dodenherdenking maar daar simpelweg een andere invulling aan geven. Als je niet van voetbal houdt dan ga je niet naar het stadion, als je geen waarde hecht aan de Dodenherdenking neem je ook niet de moeite je eigen standpunt in wijze van benadering toe te lichten. Ik adviseer je dan ook het hele topic (nogmaals) te lezen voor je kant dan wel wal zelf wil raken.

[/]rerun

@ hier onder:
Het hebben van een andere dan de blijkbaar geijkte mening heeft helemaal niets met gebrek aan respect te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 05-05-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Respect tonen is niet zinloos doordiscussieren in een topic die in oorsprong bedoeld was om de admins van tweakers te bedanken voor het respect wat zij op hun beurt tonen aan de gevallen slachtoffers in de oorlog(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Rataplan schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:30:
[...] Zelfregulering is namelijk overschat :)
Zelfregulering is inderdaad overschat, voor de mensen die dat niet aankunnen.
Voor mensen die wel weten wat zelfregulering is, is het onderschat.

Dat is het algemene probleem in Nederland en mogelijk de hele wereld. Omdat een bepaalde groep iets zelf niet kan, moet de rest zich daar maar aan aanpassen? En als ze dat niet doen, dan is het opeens vreemd?
Daarnaast valt de pagina alleen die mensen op die vinden dat ze tijdens de dodenherdenking wel wat beters te doen hebben, en ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat een forumpostje als 'wat beters' wordt beschouwd. But that's me: ik vind de dodenherdenking uiterst belangrijk, en ik hoop dat we het nog lang op deze manier aanpakken.
Dodenherdenking is voor mij netzo, mogelijk nog belangrijker dan voor een gemiddeld persoon. Maar dat ik nou toevallig ook die pagina heb gezien, maakt dat mij ook vreemd? Ik denk vaker aan de overledenen dan een gemiddelde persoon die 2 minuten stil is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:54:
@ hier onder:
Het hebben van een andere dan de blijkbaar geijkte mening heeft helemaal niets met gebrek aan respect te maken.
Eens, respect voor een andere/afwijkende mening : ja. Dat wil niet zeggen dat de mening ook wordt overgenomen. Ik heb trouwens niet het idee dat de twee stromingen het ooit eens gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 05-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:54:

@ hier onder:
Het hebben van een andere mening niet. Er over doorzagen in een topic dat voor iets heel anders gestart is wel. Het is niet onrespectvol om Ajax heel erg kut te vinden. Het is wel onrespectvol om dit in een topic over Ajax te blijven verkondigen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

zeef schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:55:
[...]

Eens, respect voor een andere/afwijkende mening : ja. Dat wil niet zeggen dat de mening ook wordt overgenomen. Ik heb trouwens niet het idee dat de twee stromingen het ooit eens gaan worden.
Nee zeef, dat denk ik ook niet. Ik denk dat de tijd rijp is voor een slotje. Dank voor een ieder die zijn of haar mening heeft geventileerd. De passie en soms het venijn waarmee dat gebeurde geeft alleen maar aan dat de Dodenherdenking diepgeworteld is in onze samenleving, ongeacht de persoonlijke beleving en benadering.
JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:57:
[...]

Het hebben van een andere mening niet. Er over doorzagen in een topic dat voor iets heel anders gestart is wel. Het is niet onrespectvol om Ajax heel erg kut te vinden. Het is wel onrespectvol om dit in een topic over Ajax te blijven verkondigen.
Feit blijft dat niemand hier verkondigt dat Dodenherdenking kut is. Het gaat om de manier waarop, of dacht je soms dat alle Ajax-supporters eensgezind zijn over tactiek, opstelling en wisselbeleid? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door FirePuma142 op 05-05-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:59:
[...]

Nee zeef, dat denk ik ook niet. Ik denk dat de tijd rijp is voor een slotje. Dank voor een ieder die zijn of haar mening heeft geventileerd. De passie en soms het venijn waarmee dat gebeurde geeft alleen maar aan dat de Dodenherdenking diepgeworteld is in onze samenleving, ongeacht de persoonlijke beleving en benadering.
Ik zeg : zelfreguleringsexperiment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

...
Als laatste, voor de mensen die het gemist hadden, en het toch willen zien, dit is de pagina die je gezien zou hebben op elke pageview tussen 20:00 en 20:02
Mja, ik had het blackout momentje van T.net dus even gemist omdat ik druk was de TV zender van de lokale omroep voor 2 minuten het zwijgen op te leggen.

Respect, dat een druk bezochte website als T.net een dergelijke keuze durft te maken in deze gejaagde samenleving. Het is een ieder zijn eigen keuze of hij wel of niet mee wil doen aan deze geplande herdenking, maar als je nou niet mee wil doen, respecteer dan minimaal diegene die wel mee doen. En dat zou kunnen betekenen dat je even ergens op moet wachten. Respect, daar draait het om. Of je het er wel of niet mee eens bent.

Mooi dat we het gemiste plaatje van de dodenherdenking nog even kunnen bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 05-05-2009 14:24 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 18:50
Niet dat het veel aan het topic toevoegt, maar ik ben een van de users die het wél waardeert dat Tweakers.net twee minuten op zwart gaat. Niet omdat ik mensen wil verplichten respect te betuigen, maar omdat ik vind dat die twee minuten dermate betekenisvol zijn dat ze wel onder de aandacht gebracht mogen worden. Zelfs als je er zelf niet aan mee wil doen, mag je er wel mee geconfronteerd worden dat half Nederland dodenherdenking wél belangrijk vind; wellicht dat je dáár dan twee minuten over na kunt denken. Mijn dank dus aan de redactie om hieraan elk jaar even aandacht te besteden.

Verder zijn de gebruikelijke argumenten van toepassing: als het je niet bevalt, surf je maar door naar een andere site. Tweakers.net is 1440 minuten per dag online; dat de site één dag per jaar twéé minuten onbereikbaar is moet toch acceptabel zijn (de site is trouwens elk jaar wel langer offline voor het doorvoeren van updates, en daar maakt niemand zich druk over).

Trouwens wel typisch dat de kritiek nu van Nederlanders komt. Er lopen hier ook aardig wat Vlamingen rond voor wie 4 mei waarschijnlijk weinig betekenis heeft, maar die lijken er geen moeite mee te hebben een paar minuten per jaar met anderen rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:59:
[...]

Feit blijft dat niemand hier verkondigt dat Dodenherdenking kut is. Het gaat om de manier waarop, of dacht je soms dat alle Ajax-supporters eensgezind zijn over tactiek, opstelling en wisselbeleid? ;)
Nee, wat mensen (ook jij) hier verkondigen is dat tweakers.net te pusherig is met de 2 minuten "op zwart gaan". In een topic wat was bedoeld als blijk van waardering. In de startpost zie ik nergens, maar dan ook nergens een vraag in de trend van: "Wat vinden jullie hiervan?". Het was geen discussietopic. Dat jij dat ervan maakt, dat is wat anders. Dat -is- offtopic gaan en heeft geleid tot topickaping. Of je het nu aan wilt nemen of in wilt zien kan me in dit stadium weinig schelen. In de HK of SG had ik er een sanctie voor opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Als jullie het niet zouden doen prima maar toch erg netjes dat jullie elk jaar weer 2 minuten op zwart gaan. _/-\o_

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 20:31
[...]
Kan volgend jaar "'40-"45" niet beter uit het plaatje gelaten worden als het om alle oorlogsslachtoffers vanaf 1940 gaat?
[/mierenneukmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Mag ik slightly offtopic eens iets vragen in dit té maffe topic? Is het tijdstip dat GoT down ging ook het nationaal 'afgesproken' tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja. 2000 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Iedereen heeft natuurlijk het recht doden te herdenken op het moment dat hij dat wil. In Nederland hebben wij met zijn allen afgesproken dat we dat op 4 mei 20:00 uur gezamlijk doen. Daar hoef je je niet aan te houden, dat mág je, dát is de vrijheid die je hebt.

Op zo'n moment zou je, als je dat wilt, bijvoorbeeld ook kunnen denken aan de vrijheid van meningsuiting of andere dingen die jij zomaar kunt doen omdat het mag, omdat het kan.

Het gaat niet meer alleen om oorlogslachtoffers. Ik denk bijv. eventjes aan mijn vader die in 1944 werd opgepakt en werd gedeporteerd en eind 1945 weer thuiskwam. Op elke andere willekeurige dag denk ik ook weleens aan hem terug. Op 4 mei alleen net even anders. Dan denk ik; "Ik ben van NA de oorlog en dat wil ik graag zo houden".

Tijdens die twee minuten ligt het overgrote deel van NL plat. Treinen, trams, bussen etc. en ja, ook T.Net. Daar zou je respect voor moeten hebben. De relatief jonge oprichters en medewerkers van T.Net maken een gebaar dat door mij zeer gewaardeerd word.

Iedereen heeft de vrijheid een mening te uiten. Er zijn miljoenen mensen die van die vrijheid zijn beroofd en hun leven daarvoor gaven. Als de 2 minuten waarin we collectief kunnen en mogen herdenken voor iemand teveel is en zich daardoor in zijn vrijheid belemmerd voelt dan is daar iets goed mis mee.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Als zelfs bussen, trams etc die twee minuten out of service zijn, snap ik de wending van dit topic niet. Wat ik wel denk, is dat je dit soort nationale afspraken enkel in Nederland vindt. Niks mis mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja maar het is een nederlandse site? Als mensen (de mensen achter tweakers, maar ik ook) het belangrijk vinden om bij de doden stil te staan, so be it.
Het is de site van van mensen die dat willen, en ook al gooien zij hem de hele dag op zwart... daar is niets aan te doen. Ik ben er trouwens ook geen tegenstander van, maar dat terzijde.

@coltrui: jij bent belg neem ik aan? Ook genoeg rare dingen daar toch? Mischien niet nationaal, maar ik heb rond Ypres ook wel eens wat raars gezien ;). Rusland kent djen pabedi (lekker vertalen van cyrillische karakters, en daar ligt alles ook een halve dag plat om de overwinning in de grote pattriotische oorlog te vieren).

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 05-05-2009 21:29 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Boven de snelwegen staan op veel tekstborden de melding dat het verstandiger is om even een parkeerplaats te vinden zodat de vluchtstrook vrij blijft. Zó gaan wij in NL ermee om. Als het kan dan stop je als particulier ook eventjes aan de kant van de weg.

Net als in Belgie op 11 november de wapenstilstand wordt herdacht, herdenken wij op 4 mei. Wij krijgen er alleen geen vrije dag voor. 5 mei is de dag waarop wij de bevrijding vieren en geldt wel als feest- maar niet als een algemene vrije dag.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mOrPhie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:54:
[...]

Nee, wat mensen (ook jij) hier verkondigen is dat tweakers.net te pusherig is met de 2 minuten "op zwart gaan". In een topic wat was bedoeld als blijk van waardering. In de startpost zie ik nergens, maar dan ook nergens een vraag in de trend van: "Wat vinden jullie hiervan?". Het was geen discussietopic. Dat jij dat ervan maakt, dat is wat anders. Dat -is- offtopic gaan en heeft geleid tot topickaping. Of je het nu aan wilt nemen of in wilt zien kan me in dit stadium weinig schelen. In de HK of SG had ik er een sanctie voor opgelegd.
Hoe dan ook, ik ben van mening dat het allengs geworden is tot een discussietopic. Was dat mijn bedoeling nee, maar zo heeft het wel uitgepakt. Overigens doe je er zelf net zo hard aan mee, dus eerlijk gezegd kan je mening over sancties me daardoor even weinig schelen.

En zoals Guardian Angel het verwoord, ik voel me totaal niet aangetast in mijn vrijheid. Ik ben simpelweg voor een meer liberale aanpak van het geheel. Orde met minder regeltjes past denk ik heel goed bij Dodenherdenking. Ik heb op verzoek van Ed_L nog wat voorbeelden gegeven maar daar is geen reactie op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Liberaal houdt juist in dat tweakers.net de vrijheid heeft om hun site 2 minuten op zwart te zetten. Het is hun eigendom. Als de overheid je dingen op zou leggen, komt jouw liberale vrijheid pas in bedrang.

Jij vindt gewoon dat je nog had mogen lezen / posten en vindt dat andere manieren zelfs nog meer symbolisch zijn (de editorial, CSS aanpassing). Je redeneert daarmee wel vanuit eigenbelang want dat ondersteunt jouw wens om de site nog te kunnen bekijken. Ik vind dit een mooie actie.

Eerlijk gezegd vind ik het nogal ver gaan om een symbolische actie als deze, waarmee een bedrijf haar respect wil tonen en aandacht vestigt op de 4mei herdenking te betitelen als betuttelend en niet liberaal.

[ Voor 54% gewijzigd door JvS op 05-05-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:34:
Liberaal houdt juist in dat tweakers.net de vrijheid heeft om hun site 2 minuten op zwart te zetten. Het is hun eigendom.

Als de overheid je dingen op zou leggen, komt jouw liberale vrijheid pas in bedrang.
Ja, je kunt liberaal een niveau boven Tweakers tillen, in dat geval heb je gelijk. In dit geval, aangezien onze overheid daar niet aan mee doet, is T.net zelf de regelneef en daar zie ik graag een meer liberale benadering van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Boudewijn schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:27:
Tsja maar het is een nederlandse site? Als mensen (de mensen achter tweakers, maar ik ook) het belangrijk vinden om bij de doden stil te staan, so be it.
Het is de site van van mensen die dat willen, en ook al gooien zij hem de hele dag op zwart... daar is niets aan te doen. Ik ben er trouwens ook geen tegenstander van, maar dat terzijde.

@coltrui: jij bent belg neem ik aan? Ook genoeg rare dingen daar toch? Mischien niet nationaal, maar ik heb rond Ypres ook wel eens wat raars gezien ;). Rusland kent djen pabedi (lekker vertalen van cyrillische karakters, en daar ligt alles ook een halve dag plat om de overwinning in de grote pattriotische oorlog te vieren).
Ieper vertegenwoordigt heel België niet hoor ;)

Nee, dit soort nationale dingen, naar aanleiding van een triest moment (nationale feestdag kennen we allemaal uiteraard), heb ik nooit eerder geweten. Jullie goed recht hoor, daar niet van - ik heb mijn eigen theorieën daaromtrent, maar het zou niet gepast zijn die hier even te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:30:
[...]
En zoals Guardian Angel het verwoord, ik voel me totaal niet aangetast in mijn vrijheid. Ik ben simpelweg voor een meer liberale aanpak van het geheel. Orde met minder regeltjes past denk ik heel goed bij
Wat is dan je probleem?

De eigenaar van een website zet zijn eigendom even op zwart, hoe liberaler wil je het hebben?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Guardian Angel schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:38:
[...]

Wat is dan je probleem?

De eigenaar van een website zet zijn eigendom even op zwart, hoe liberaler wil je het hebben?
Een liberaler benadering van de users, zelfregulering, zelfbewustwording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:30:
[...]
Ik heb op verzoek van Ed_L nog wat voorbeelden gegeven maar daar is geen reactie op gekomen.
Ik heb je voorstellen gelezen, maar ze doen niets af aan het belang van een collectieve herdenking zoals ik die omschreef. Daarbij overschat je je medemens als je denkt dat het met die liberale insteek ook hetzelfde effect heeft.

edit:
overigens denk ik dat je liberaal verwart met individualistisch. En laat het doorgeschoten individualisme nou net een van de grotere problemein in onze maatschappij zijn imho.

[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 05-05-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Ja, je kunt liberaal een niveau boven Tweakers tillen, in dat geval heb je gelijk. In dit geval, aangezien onze overheid daar niet aan mee doet, is T.net zelf de regelneef en daar zie ik graag een meer liberale benadering van het geheel.
Tja, als jij bij mij thuis op bezoek bent, dan ga ik je op 4 mei ook vragen om je mond 2min te houden. Is inderdaad niet liberaal, maar die vorm van liberalisme wordt ook niet bepaald nagestreefd. Niet bij mij thuis en niet op tweakers.net.

Eerlijk gezegd komt je mening meer op me over als 'ik wil gewoon doen wat ik wil en niemand zal me daarbij hinderen, dus ook tweakers.net op 4 mei niet', en dat dan verpakt in een liberaal sausje met mooie modewoorden als betuttelend, zelfbewustwording enzo, terwijl dat de plank naar mijn idee behoorlijk misslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:34:
Liberaal houdt juist in dat tweakers.net de vrijheid heeft om hun site 2 minuten op zwart te zetten. Het is hun eigendom. Als de overheid je dingen op zou leggen, komt jouw liberale vrijheid pas in bedrang.

Jij vindt gewoon dat je nog had mogen lezen / posten en vindt dat andere manieren zelfs nog meer symbolisch zijn (de editorial, CSS aanpassing). Je redeneert daarmee wel vanuit eigenbelang want dat ondersteunt jouw wens om de site nog te kunnen bekijken. Ik vind dit een mooie actie.

Eerlijk gezegd vind ik het nogal ver gaan om een symbolische actie als deze, waarmee een bedrijf haar respect wil tonen en aandacht vestigt op de 4mei herdenking te betitelen als betuttelend en niet liberaal.
Inderdaad, ik ben het daar helemaal mee eens.

Sowieso: Het gaat om 2 hele minuten. Ga koffie pakken in die tijd ofzo als je er niet bij stil staat (ik doe het ook niet expliciet, maar vind dat mensen dat zelf moeten weten).
Als jij vindt dat tweakers hun site niet "dicht mag doen" dan ga je toch lekker naar een andere site?

Sowieso is het idd liberaal las de mensen achter tweakers zelf mogen beslissen wanneer hij dicht gaat (voor mijn part elke dag 2 minuten ;)).

Wat ik trouwens wel vind is dat idd de focus erg op 40-45 werd gelegd. Op zich niets mis mee, maar er is zoveel meer te herdenken sinds '45.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 05-05-2009 21:45 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:42:
[...]

Tja, als jij bij mij thuis op bezoek bent, dan ga ik je op 4 mei ook vragen om je mond 2min te houden. Is inderdaad niet liberaal, maar die vorm van liberalisme wordt ook niet bepaald nagestreefd. Niet bij mij thuis en niet op tweakers.net.

Eerlijk gezegd komt je mening meer op me over als 'ik wil gewoon doen wat ik wil en niemand zal me daarbij hinderen, dus ook tweakers.net op 4 mei niet', en dat dan verpakt in een liberaal sausje met mooie modewoorden als betuttelend, zelfbewustwording enzo, terwijl dat de plank naar mijn idee behoorlijk misslaat
Jammer dat mijn mening zo overkomt. Ik geloof dat het aan bijna iedereen voorbij is gegaan dat ik niet eens op Tweakers aanwezig was op het bewuste tijdstip, laat staan me enigszins gehinderd voelde. Ik was namelijk de Dodenherdenking op tv aan het volgen.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er andere mogelijkheden zijn om als T.net te participeren met de Dodenherdenking dan de site 2 minuten lang onbereikbaar te maken. En dat de manier die ik voor ogen heb een liberaler insteek behept dan de huidige methode. Veel mensen vatten dit schijnbaar op als een miskenning van de Dodenherdenking wat het pertinent niet is. Ook lees ik regelmatig dat ik de zelfregulering wellicht overschat. Ik denk eerlijk gezegd van niet, de gemiddelde Tweaker is volgens mij volwassen genoeg en ik was in de veronderstelling dat men dat hier zelf ook vond.
Maar soit, dit is nu eenmaal mijn mening en ik doe nogmaals het verzoek om vooral rationeel te benaderen in plaats van emotioneel want er schemert door veel reacties aardig wat emotie door en dat lijkt me nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:03:
[...]

Jammer dat mijn mening zo overkomt. Ik geloof dat het aan bijna iedereen voorbij is gegaan dat ik niet eens op Tweakers aanwezig was op het bewuste tijdstip, laat staan me enigszins gehinderd voelde. Ik was namelijk de Dodenherdenking op tv aan het volgen.
Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat er andere mogelijkheden zijn om als T.net te participeren met de Dodenherdenking dan de site 2 minuten lang onbereikbaar te maken. En dat de manier die ik voor ogen heb een liberaler insteek behept dan de huidige methode. Veel mensen vatten dit schijnbaar op als een miskenning van de Dodenherdenking wat het pertinent niet is. Ook lees ik regelmatig dat ik de zelfregulering wellicht overschat. Ik denk eerlijk gezegd van niet, de gemiddelde Tweaker is volgens mij volwassen genoeg en ik was in de veronderstelling dat men dat hier zelf ook vond.
Maar soit, dit is nu eenmaal mijn mening en ik doe nogmaals het verzoek om vooral rationeel te benaderen in plaats van emotioneel want er schemert door veel reacties aardig wat emotie door en dat lijkt me nergens voor nodig.
Het feit dat er 17.000 hits waren zegt op zich genoeg over de zelfregulering die er niet is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Hooglander1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:05:
[...]

Het feit dat er 17.000 hits waren zegt op zich genoeg over de zelfregulering die er niet is.
Vandaar ook mijn vraag of die 20.00 uur het afgesproken uur is. Dat aantal hits verwonderde me dus ook.

Edit: come to think of it: als GoT zelf wil stilstaan bij die dodenherdenking, is het misschien een idee om de ads te vervangen zo'n symbolisch plaatje. Liberaal en toch getuigt het van bedachtzaamheid. Iedereen tevree.

Just a thought hoor (ik was die 2 minuten niet op GoT overigens).

[ Voor 31% gewijzigd door Coltrui op 05-05-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Coltrui schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:08:
[...]

Vandaar ook mijn vraag of die 20.00 uur het afgesproken uur is. Dat aantal hits verwonderde me dus ook.
Ik weet niet wat het normale aantal is voor 20.00. Ik weet ook niet hoeveel mensen tweakers aan hebben staan op de pc en de refreshes registreren dan ook, rss-feeds, images, etc. Het droge nummer zegt me zonder context niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:03:
[...]

Ik zal niet zeggen dat jij de dodenherdenking miskent. Ik vind alleen wel dat je de uiting die tweakers.net hieraan wilt geven meer moet respecteren.

Ik denk niet dat het hoofddoel van deze manier van herdenken het 'reguleren' van 2 minuten stilte is. Uiteraard zijn er vele, vele manieren om de herdenking kenbaar te maken. Je hebt eigenlijk geen echte argumenten gegeven, behalve 'ik vind', waarbij je onder andere betutteling, liberalisme, minder symbolisch en andere zaken van deze manier 'vindt'.

Daar kan ik dan nog steeds simpelweg tegenover stellen, ik vindt dat tweakers.net zelf mag bepalen of en hoe zij aan deze herdenking meedoen. Dit is de manier die gekozen wordt. Het is ook al jaren een traditie en dat is ook wel wat waard vind ik.
Volgens mij wordt er vrij rationeel gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik kom er eerlijk gezegd niet helemaal wijs uit, misschien kan iemand anders duidelijkheid scheppen? Ik zie niet zoveel verschillen namelijk tussen het een of het ander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

je ziet daar de pageviews van de frontpage van 4 april vanaf 12 uur.

Je ziet wel een dip rond 8 uur, maar er zijn nog genoeg views over, al zal deze ze wel per 10 minuten geven oid.

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 05-05-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:04
Ik vind de uitleg van Kees eigenlijk heel helder: om te voorkomen dat mensen zich gaan ergeren aan andere mensen die tijdens die twee minuten gewoon blijven posten kiest T.net in dit geval partij voor degenen die de stilte wél respecteren. Die keuze vind ik persoonlijk heel mooi, en de pagina die getoond wordt gedurende die twee minuten vind ik ook bijzonder passend.

En wat hier al vaker gezegd is (en wat ik zelf ook vind): iedereen is hier te gast op T.net. Toevallig bepaalt de gastheer de regels, en het verbaast mij eerlijk gezegd dat er over deze symbolische twee minuten zo moeilijk gedaan wordt. Ik begrijp Kees dan ook wel als hij zegt dat je rustig mag klagen, dit jaar, en volgend jaar weer, en het jaar daarop weer: dit principe zal T.net gewoon niet loslaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Carpento op 05-05-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC

Het is niet alleen voor de tweede wereldoorlog tegenwoordig, het is ook voor bijvoorbeeld de nederlandse slachtoffers in Afghanistan. En niet alleen daar, maar voor een ieder die omgekomen is in orrlogssituaties en vredesmissies.

Dat wij bij tweakers daar bij stil staan is geen actie die wij nu voor het eerst doen, al zolang ik server admin ben zorgen we ervoor dat de site rond dit tijdstip even op zwart is uit respect voor allen die hun leven voor ons en onze idealen gegeven hebben.

Wij vinden het zo belangrijk dat wij ook daar op de site even stil bij willen staan, en het vervelende; als we dat niet doen blijven mensen posten. Zij het omdat ze het gewoon niet belangrijk genoeg vinden om er 2 minuten per jaar bij stil te staan, of omdat zij zeggen dat ze er elke dag al bij stil staan en niet nog eens er twee minuten lang aan herinnerd willen worden, of omdat die mensen gewoon niet in nederland wonen en/of het vergeten zijn. Als mensen toch posten, dan zullen ze rare reacties krijgen van mensen die het zeer ongepast vinden dat mensen op dat tijdstip posten, het is dus aan de ene kant preventie, en aan de andere kant dat wij het gewoon belangrijk vinden.

Ik hoop ook dus dat 4/5 mei nooit verdwijnt, en ik denk ook niet dat dat gebeurd; kijk bijvoorbeeld naar het VK, daar herinneren ze ook gewoon 11-11 11:11 aka rememberance day, en dat is uit de eerste wereldoorlog.

En dat wij mensen verplichten om te herdenken, tja, ik zou persoonlijk al blij zijn als slechts 1 persoon de site ziet en ineens herinnert welke dag en tijd het is en even stil is; en ik denk dat het wel meer dan 1 persoon geweest is. En ja, we verplichten mensen om mee te doen, net zoals de treinen stil staan, het autoverkeer grotendeels plat ligt, de tv zenders geen programma hebben. Het is niet om mensen te irriteren, maar juist de andere kant op; er zijn gelukkig in nederland talloze mensen meer die zich ergeren aan mensen die niet die 2 minuten stilte houden dan mensen die zich ergeren aan die 2 minuten stilte.

Kortom, volgend jaar mag je weer posten dat je het er niet mee eens bent, en het jaar daarop ook, en de jaren erna.

Reminder; als je je niet wil ergeren hieraan, zorg dan dat je tussen 20:00 en 20:02 even iets anders doet.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Kees schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:10:
Reminder; als je je niet wil ergeren hieraan, zorg dan dat je tussen 20:00 en 20:02 even iets anders doet.
.. tv kijken ofzo :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Werken -O-
En dat op je verjaardag O-)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:58

wontcachme

You catch me? No you wont

ohoh

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:24

TheVMaster

Moderator WOS
OMG wat was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Schot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Erg fijn te merken dat T.Net op 4 mei 20:00 uur de boel even op zwart gooit. Dat zal veel mensen goed doen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Guardian Angel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:04:
Erg fijn te merken dat T.Net op 4 mei 20:00 uur de boel even op zwart gooit. Dat zal veel mensen goed doen.
Heel erg goed inderdaad......er is iemand onwel geworden...oeffff...het valt mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Volgens de ceremoniemeester is er iemand onwel geworden, de ceremonie gaat zo verder.

Koningin is weer op haar plek

[ Voor 16% gewijzigd door Ook al Bezet op 04-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh ok, ik zag toevallig in de (haperende) stream dat mensen aan 't wegrennen waren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:30

Sargan

Filmfreak...

Goeie actie T.Net!!!! Keep it up!

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:04:
[...]

Heel erg goed inderdaad......er is iemand onwel geworden...oeffff...het valt mee!!
Dan is het toch een ontzettend triest stelletje mensen dat ineens allemaal wegrent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Dan is het toch een ontzettend triest stelletje mensen dat ineens allemaal wegrent ?
Hoezo triest? Het is toch enorm schrikken als iemand opeens in elkaar stort? Er hoeft maar een meisje te schreeuwen en je krijgt een kettingreactie.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 18:43
Mooie actie van tweakers.net. Tenminste een echte reden om stil bij te staan.

Mijn vader (2 jaar geleden overleden) heeft de oorlog meegemaakt, bij een bombardement is hij een nichtje kwijtgeraakt en zijn zus en moeder zijn daarna nooit meer hetzelfde geweest. Ook bij hem heeft dit altijd diepe sporen achtergelaten.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Ja enorm..'k moet zeggen dat ik wel enorm schrok.....deedt me gelijk denken aan Koninginnedag 2009. 'Gelukkig' is het iemand die onwel werd, paniek wat overdreven..maar wel begrijpelijk denk ik.....gelukkig kan het weer verder gaan.

Zag onze koningin zuchten van opluchting dan...oefff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Even ter info, ik had een witte pagina met een kapotte image tag. (firefox geen imageblocker oid).

Voor de rest netjes, jammer dat jeugd hier in de buurt het niet snapt (druk aan voetballen).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dus gaat er ineens een paar honderd man rennen? Ik vind het een erg rare verschijning en ook een vreemd geluid voor iemand die 'onwel' werd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ankh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:07:
Even ter info, ik had een witte pagina met een kapotte image tag. (firefox geen imageblocker oid).

Voor de rest netjes, jammer dat jeugd hier in de buurt het niet snapt (druk aan voetballen).
Wat had de afbeelding moeten zijn? 'k zie/zag alleen een zwarte page met een zwart vlak met een rood kruisje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ter info:
http://frontpage.fok.nl/n...-dodenherdenking-dam.html

Waarschijnlijk daarom aan het rennen.
TheVMaster schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:08:
[...]

Wat had de afbeelding moeten zijn? 'k zie/zag alleen een zwarte page met een zwart vlak met een rood kruisje...
Geen idee, want FF was nog aan het laden en kon niets op de pagina (en browser) doen. Alsof er een script op de achtergrond liep..

[ Voor 58% gewijzigd door Ankh op 04-05-2010 20:10 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:01
Aghanim schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:07:
Dus gaat er ineens een paar honderd man rennen? Ik vind het een erg rare verschijning en ook een vreemd geluid voor iemand die 'onwel' werd,
Uhm ja? Mensen zitten daar krap op elkaar en kunnen niets zien. Stel je voor dat er weer een auto naar binnen rijdt? Ik neem dus aan dat als jij iemand hoort schreeuwen in zo'n menigte en jij staat er dat je blijft staan en gaat kijken wat er gebeurt?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

SmartDoDo

Woeptiedoe

De discussie over Dodenherdenking 2010 kan in Paniek bij 4-mei herdenking op de Dam gevoerd worden, het gaat hier om de door T.net gerelateerde zaken omtrent Dodenherdenking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ankh schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:07:

Inderdaad, hier in de buurt ook.. maar ze werden wel tot stilte gemaand door hun (turkse) ouders gelukkig. Overigens was het inderdaad niet helemaal vlekkeloos (ik kan dit niet met goed fatsoen testen op deze schaal).

Dus de pagina die je had moeten krijgen: http://213.239.154.38:82/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Kees schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:11:
[...]

Inderdaad, hier in de buurt ook.. maar ze werden wel tot stilte gemaand door hun (turkse) ouders gelukkig. Overigens was het inderdaad niet helemaal vlekkeloos (ik kan dit niet met goed fatsoen testen op deze schaal).

Dus de pagina die je had moeten krijgen: http://213.239.154.38:82/
Niets.. ik was aan het lezen en had de tv aan. En wilde even checken of jullie (zoals vorig jaar) nog op zwart gingen. Dus F5 en de website bleef maar laden als wit geheel. Met een in het midden een "imageplaatje" dat door de midden gescheurd was (rare omschrijving 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:54
Top dat jullie dit doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:04:
I second that!

Ik hoopte dat Hyves het ook zou doen, maar helaas..... Al moet ik zeggen dat ze er wel goed aandacht aan hebben besteed...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

QFT. Ik ben er elk jaar weer blij mee.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Ik heb net even het hele topic zitten kijken, en was in de veronderstelling dat ik een topic van dit jaar zat te lezen, hoewel pas na enige tijd bleek dat het een topic van vorig jaar was.

Echter wil ik toch nog even kort reageren op een aantal opmerkingen eerder in dit topic, van vorig jaar dus. Door een aantal mensen werd beweert dat de dodenherdenking tegenwoordig onzin is, mede omdat ze geen raakvlak hebben met de generatie die de Tweede Wereldoorlog meegemaakt hebben, en omdat het toch zo lang geleden is. Daar wil ik toch even de volgende dingen op zeggen. Ik hoop dan ook dat sommige mensen deze dingen lezen en hun mening over deze herdenking veranderen.

Ten eerste is het natuurlijk niet alleen herdenking voor de alle mensen die gesneuveld of op een andere manier slachtoffer zijn geworden in de Tweede Wereldoorlog. Dit gaat om alle slachtoffers van alle oorlogen, in het verleden en in het heden. Nederlands militairen in het buitenland hebben nog dagelijks te maken met gevaarlijke situaties en in er verschijnt regelmatig het nieuws dat er mensen sneuvelen en daarmee ook families kapot achter moeten laten. Ook zijn er veel andere slachtoffers in allerlei oorlogen, waarvan ik vind dat ze een herdenking waard zijn (zoals burgerslachtoffers).

Ten tweede is het belangrijk om altijd te blijven herinneren wat er in het verleden gebeurd is ("never forget") om zo te kunnen voorkomen dat dit nog een keer zou gebeuren. Wat er in de jaren 40-45 (en ook daarvoor) is gebeurd is op zijn minst zeer gruwelijk te noemen en ik denk dat iedereen het er mee eens is dat dit nooit meer mag gebeuren. Niet in deze generatie, maar ook niet in komende generaties. De enige manier om hier voor te zorgen is als iedereen zich altijd herinnert wat er toen gebeurd is, hoe het gebeurd is en waarom het gebeurd is, en als er situaties dreigen te ontstaan die zulke gebeurtenissen tot gevolg hebben mensen zich herinneren wat er gebeurd is en in opstand komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Rataplan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:52:
[...]

QFT. Ik ben er elk jaar weer blij mee.
Ik zat niet op GoT dit jaar maar toch is het goed om te lezen dat T.net hier rekening mee houdt. Thumbs up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
@crisp Klopt het wel dat tweakers hun gewone down pagina toonde om 20:00. Ik dacht altijd dat er een speciale pagina was hiervoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 04-05-2021 20:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

HKLM_ schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:05:
@crisp Klopt het wel dat tweakers hun gewone down pagina toonde om 20:00. Ik dacht altijd dat er een speciale pagina was hiervoor :)
Die kwam bij mij even naar voren, na een refresh - down.

@HKLM_ Je kicked een topic uit 2009 / 2010 :?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 04-05-2021 20:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Blijft een bijzonder iets die 2 minuten stilte.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:01
Altijd mooi en heftig om die verhalen te horen.

(de koning ziet er trouwens niet al te fris uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:27

Dennis1812

Amateur prutser

Kees schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Ja, zoals elk jaar op 4 mei tussen 20:00 en 20:02.

eigenlijk had je https://tweakers.net/?display4Mei=1 moeten zien, maar blijkbaar gaf de healthcheckpagina ook die pagina terug, met als gevolg dat de loadbalancers dachten dat alle servers stuk waren. Gaan we oplossen voor volgend jaar.
Aldus @Kees in het GKMT

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Duidelijk :) Om dit topic uit 2010 niet onnodig te blijven kicken doe ik er een slotje op.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.