Dodenherdenking

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik wil gewoon even een compliment maken van de benadering van Tweakers als het gaat om de dodenherdenking. Het is geen rocketscience, maar toch netjes om even de boel op zwart te zetten met een tekst er bij.

Helaas moest ik er op die manier achter komen dat het 20.00u was, want ik was zelf nog druk met allerlei andere dingen.

Bedankt en goed gedaan! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277669

hierbij ook mijn compliment t.a.v. de hele organisatie _/-\o_ echt top ! herinnert mij aan een trieste periode die nooit vergeten mag worden

alleen zijn er dan een paar mensen die daar niet tegen kunnen |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Helemaal eens met Hann1BaL, erg netjes gedaan. :) Gelukkig was ik het zelf niet vergeten, maar het is toch wel mooi dat het leven hier op GoT en T.Net stilgezet wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Hierbij ook mijn complimenten voor tweakers.net, een mooie manier om er even bij stil te staan. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 23:55

Royz

Kleurenblind!!

Is het niet raar om zoiets te vergeten :? Zo attent hoef je niet te zijn met al die vlaggen op halfstok etc

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Mooi gebaar idd GoT!

Ongelovelijk om te zien dat mijn favoriete CoD server gewoon doordraaid, met allemaal nederlanders die gewoon door zitten te schieten :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Royz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:11:
Is het niet raar om zoiets te vergeten :? Zo attent hoef je niet te zijn met al die vlaggen op halfstok etc
Je vergeet zo de tijd als je even aan het werk bent. Dat heeft dus niets met de dag vergeten te maken, maar niet op de tijd letten. Normaal kijk ik rond die tijdstip wel tv (DWDD en journaal), maar dat schoot er bij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind het eigenlijk niet nodig om die 2 minuten GoT/Tweakers onbereikbaar te maken. Het is toch eigen verantwoordelijkheid van de users?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mag ik dan ook even mijn mening geven. Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die het er niet mee eens zijn en die moord en brand schreeuwn, maar ik vind het ronduit irritant dat ik op deze manier gedwongen wordt mee te doen aan deze manier van dodenherdenking. Laat iedereen gewoon op z'n eigen manier stilstaan bij de overledenen (of zorg er iig voor dat m'n text die ik wilde posten niet verdwenen is na de 2 minuten stilte) en dring mensen geen dingen op.

Denk ik overigens niet dat ik een oppervlakkige eikel ben; ik sta gewoon op m'n eigen manier stil bij allen die gevallen zijn en vind dat dat ook op een andere manier kan dan eens in het jaar 2 minuten je klep te houden om vervolgens weer simpel te gaan met waar je mee bezig was.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is de keuze van Tweakers.net om twee minuten stil te staan bij de herdenking, net zoals televisiezenders hun programmering aanpassen voor de dodenherdenking. Je kan slechts gaan roepen dat je het aan de gebruikers moet overlaten, maar dat is eerlijk gezegd keer op keer bewezen dat zij zichzelf niet in de hand kunnen houden - ik zeg niet iedereen, maar er zijn mensen die het voor iedereen verstoren.

En wat is nou twee minuten op een hele dag? Dat lijkt mij een kleine moeite om dan toch even stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277669

@robin diegene was precies wie ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06

SmartDoDo

Woeptiedoe

temp00 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:19:
Laat iedereen gewoon op z'n eigen manier stilstaan bij de overledenen (of zorg er iig voor dat m'n text die ik wilde posten niet verdwenen is na de 2 minuten stilte) en dring mensen geen dingen op.
Tweakers.net wilt met 2 minuten afwezigheid stil staan bij de dodenherdenking van 4 mei. Na die 2 minuten is ze weer zo'n beetje 24/7 online bereikbaar dus ik zie het dilemma niet zo. Je slaat 1 of 2 keer een F5 over en het is 20:03 uur :)

Uiteraard zal iedereen de doden op zijn eigen manier herdenken en niemand dwingt jou of anderen om in die 2 minuten op T.net te komen, enkel is ze met reden 2 minuten niet bereikbaar. Het lijkt me dat men dat ook kan respecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Robin schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:29:
Het is de keuze van Tweakers.net om twee minuten stil te staan bij de herdenking, net zoals televisiezenders hun programmering aanpassen voor de dodenherdenking. Je kan slechts gaan roepen dat je het aan de gebruikers moet overlaten, maar dat is eerlijk gezegd keer op keer bewezen dat zij zichzelf niet in de hand kunnen houden - ik zeg niet iedereen, maar er zijn mensen die het voor iedereen verstoren.

En wat is nou twee minuten op een hele dag? Dat lijkt mij een kleine moeite om dan toch even stil te staan.
Ja, dat is het risico natuurlijk dat er iemand verstoort, nu is dat een alleszins verwaarloosbaar en verwijderbaar risico. Ik begrijp ook wel dat dit de keuze van Tweakers.net zelf betreft, ik vind het iets te pushy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:44

DDX

of zorg er iig voor dat m'n text die ik wilde posten niet verdwenen is na de 2 minuten stilte
tip: altijd even alle tekst in je copy/paste buffer zetten
zeker als je wat langere posts tikt

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:33:
[...]

Ja, dat is het risico natuurlijk dat er iemand verstoort, nu is dat een alleszins verwaarloosbaar en verwijderbaar risico. Ik begrijp ook wel dat dit de keuze van Tweakers.net zelf betreft, ik vind het iets te pushy.
Hoe wordt je gepushed dan? T.net is gewoon heel eventjes niet beschikbaar. Wat jij verder in die twee minuten doet is helemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mag ik dan ook even mijn mening geven. Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die het er niet mee eens zijn en die moord en brand schreeuwn, maar ik vind het ronduit irritant dat ik op deze manier gedwongen wordt mee te doen aan deze manier van dodenherdenking. Laat iedereen gewoon op z'n eigen manier stilstaan bij de overledenen (of zorg er iig voor dat m'n text die ik wilde posten niet verdwenen is na de 2 minuten stilte) en dring mensen geen dingen op.

Denk ik overigens niet dat ik een oppervlakkige eikel ben; ik sta gewoon op m'n eigen manier stil bij allen die gevallen zijn en vind dat dat ook op een andere manier kan dan eens in het jaar 2 minuten je klep te houden om vervolgens weer simpel te gaan met waar je mee bezig was.
Wees gerust, niemand noemt je een oppervlakkige eikel. Het is alleen wel typisch dat men (jij incluis) steeds vaker lijkt te vinden dat het 'zo gedwongen' is. Alsof je je door 2 minuten van je tijd beperkt voelt in je vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:36:
[...]

Hoe wordt je gepushed dan? T.net is gewoon heel eventjes niet beschikbaar. Wat jij verder in die twee minuten doet is helemaal aan jou.
Ik ben voorstander van zelfregulering, daar komt het op neer. Ik ben wel voorstander van het beoogde resultaat maar de methode vind ik iets te pushy/betuttelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:32
RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:36:
[...]

My thoughts exactly, je wordt helemaal nergens toe gedwongen, GoT/T.net dwingt je tenslotte niet stil te zijn in die 2 minuten, je kan alleen even niet de content inzien en dat is nog altijd helemaal aan T.net zelf om dat te bepalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In de praktijk komt het er dus op neer dat je vindt dat jouw persoonlijke vrijheid niet onder een nationale herdenking mag lijden.

edit: @ the killer uiteraard.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 04-05-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:05
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:38:
[...]

Ik ben voorstander van zelfregulering, daar komt het op neer. Ik ben wel voorstander van het beoogde resultaat maar de methode vind ik iets te pushy/betuttelend.
Zoals gezegd, Tweakers.net wil er blijkbaar wel bij stilstaan, jij niet, jou keuze, ga naar een andere site en enjoy your time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jorrit schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:40:
[...]

Zoals gezegd, Tweakers.net wil er blijkbaar wel bij stilstaan, jij niet, jou keuze, ga naar een andere site en enjoy your time ;)
Ho, ho, waar zeg ik dat ik er niet stil bij wil staan, laat staan niet bij stilgestaan heb? Dat doe ik namelijk elk jaar, ik leer dan ook uit dit topic dat er een dusdanige afsluiting van Tweakers.net is in die 2 minuten.
Zoals ik al zei ik ben voorstander van zelfregulering.
Edmin schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:40:
In de praktijk komt het er dus op neer dat je vindt dat jouw persoonlijke vrijheid niet onder een nationale herdenking mag lijden.

edit: @ the killer uiteraard.
Ehm, nee, dat zeg ik helemaal niet. Fijne aannames boys... :/

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 04-05-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:43:
Ho, ho, waar zeg ik dat ik er niet stil bij wil staan, laat staan niet bij stilgestaan heb? Dat doe ik namelijk elk jaar, ik leer dan ook uit dit topic dat er een dusdanige afsluiting van Tweakers.net is in die 2 minuten.
Wat is je probleem dan? Tweakers dwingt niemand ergens toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Zelfregulering van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Jorrit schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:44:
[...]

Wat is je probleem dan? Tweakers dwingt niemand ergens toe...
Ik denk niet dat je regeltjes nodig hebt om datgene te bereiken wat je wil. Ik vind het overigens geen probleem, slechts een constatering. Noem het een verschil van mening over de benadering van het geheel.
RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:45:
[...]

Zelfregulering van wat?
Zelfregulering door de gebruikers die zelf gerust 2 minuutjes niet posten op kunnen brengen zonder blokkade.

[ Voor 24% gewijzigd door FirePuma142 op 04-05-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Ik denk niet dat je regeltjes nodig hebt om datgene te bereiken wat je wil. Ik vind het overigens geen probleem, slechts een constatering. Noem het een verschil van mening over de benadering van het geheel.
Wat voor regeltjes? T.net kiest er voor om 2 minuten op zwart te gaan bij wijze van dodenherdenking van T.net. Wat heeft dat met regeltjes te maken? Wat is nu het feitelijke probleem precies dat T.net zo'n gebaar wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het zijn geen regeltjes, het is gewoon een gebaar van Tweakers.net waaruit blijkt dat zij stilstaan bij de dodenherdenking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

[...]

[...]

Zelfregulering door de gebruikers die zelf gerust 2 minuutjes niet posten op kunnen brengen zonder blokkade.
Ik denk dat ze duidelijk proberen te maken dat ze niemand dwingen om 2 minuten stil te zijn. De eigenaars van deze site vinden allen dat Tweakers.net die 2 minuten niet bereikbaar moet zijn. Het gaat er dus niet om dat de gebruikers wel of niet in die 2 minuten zouden willen posten, maar dat zij hun content gedurende die tijd niet willen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wel of niet dwingend dat lijkt een beetje de toon van de discussie te worden. Als ik op 20:00 (en weet ik veel hoeveel seconden) een post probeer te doen en het scherm gaat opeens op zwart dan komt dat in een interactief medium zoals GoT, op mij opgelegd over, ook al kan ik iets anders gaan doen. Ik begrijp overigens wel de gedachte van tweakers.net erachter en eerlijk gezegd moet ik over de ene 2minutjes idd niet wakker gaan liggen, maar ik zag dit topic in 'active topics' en vond het wel een goeie plek om aan te geven dat er ook mensen zijn die er anders over denken.

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 04-05-2009 20:55 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:47:
[...]

Wat voor regeltjes? T.net kiest er voor om 2 minuten op zwart te gaan bij wijze van dodenherdenking van T.net. Wat heeft dat met regeltjes te maken? Wat is nu het feitelijke probleem precies dat T.net zo'n gebaar wil maken?
Ik zeg niet dat dat een probleem is, ik denk dat je ook zonder blokkade hetzelfde resultaat kunt bereiken. Het op zwart zetten van Tweakers.net als gebaar is een ander verhaal en vind ik persoonlijk voor een internetmedium niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]
Ehm, nee, dat zeg ik helemaal niet. Fijne aannames boys... :/
Aanname? Jij vind het centraal opleggen 'te pushy'. Dat betekent toch dat je liever je vrijheid hebt om het zelf uit te maken? Dan klopt het toch, wat ik zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300762

complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:51:
[...]

Ik zeg niet dat dat een probleem is, ik denk dat je ook zonder blokkade hetzelfde resultaat kunt bereiken. Het op zwart zetten van Tweakers.net als gebaar is een ander verhaal en vind ik persoonlijk voor een internetmedium niet noodzakelijk.
Sorry, maar wat boeit het dat jij het niet noodzakelijk vindt? De beheerders van T.net vinden dit een passend gebaar voor de dodenherdenking. Dat jij het niet nodig vindt, en meent dat users vast ook wel niet posten als er wél de mogelijkheid tot nu toe is lijkt me niet relevant. Overigens denk ik dat je de users wel een beetje onderschat als je meent dat er niet gepost gaat worden. Maar dat terzijde.

Wat is het probleem nou precies? Ik vind het een beetje moeilijk doen om niks. Het is twee minuutjes zwart, waar hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:52:
[...]

Aanname? Jij vind het centraal opleggen 'te pushy'. Dat betekent toch dat je liever je vrijheid hebt om het zelf uit te maken? Dan klopt het toch, wat ik zeg?
Nu je het iets genuanceerder brengt kan ik me er iets bij voorstellen. Je eerste opmerking was nogal flamerig, maar dat lees ik wel vaker in je postings ;) Enne, daar kan ik zelf ook wel wat van :P
RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:55:
[...]

Sorry, maar wat boeit het dat jij het niet noodzakelijk vindt? De beheerders van T.net vinden dit een passend gebaar voor de dodenherdenking. Dat jij het niet nodig vindt, en meent dat users vast ook wel niet posten als er wél de mogelijkheid tot nu toe is lijkt me niet relevant. Overigens denk ik dat je de users wel een beetje onderschat als je meent dat er niet gepost gaat worden. Maar dat terzijde.

Wat is het probleem nou precies? Ik vind het een beetje moeilijk doen om niks. Het is twee minuutjes zwart, waar hebben we het over?
Ik doe helemaal niet moeilijk, ik geef alleen aan dat het niet kunnen posten best op een zelfregulerende wijze kan. Dat Tweakers.net zelf het gebaar wil maken dat is geheel aan de eigenaren, ik vind dat voor een internetmedium niet noodzakelijk zoals ik al eerder zei.

[ Voor 49% gewijzigd door FirePuma142 op 04-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het gaat Tweakers.net er helemaal niet om dat er 2 minuten niet gepost kan worden. Tweakers.net wil gedurende 2 minuten per jaar respect betuigen voor de mensen die er mede voor hebben gezorgd dat we de andere 525958 minuten kunnen doen wat we willen, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat heb ik gemist? :P Screenshots? (Ik neem aan dat het niet een random tweakers-onbereikbaar-message was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:56:
[...]

Nu je het iets genuanceerder brengt kan ik me er iets bij voorstellen. Je eerste opmerking was nogal flamerig, maar dat lees ik wel vaker in je postings ;) Enne, daar kan ik zelf ook wel wat van :P
Jij noemt het 'flamerig', ik noem het duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictprutser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06 18:52

ictprutser

Schotse_Hooglanders

ik kwam de page tegen vanuit een openstaande (30 min niet gerefreshte) view. mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Saturnus schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:57:
Wat heb ik gemist? :P Screenshots? (Ik neem aan dat het niet een random tweakers-onbereikbaar-message was)
Een mooie nette pagina waarom Tweakers.net stilstaat bij dodenherdenking. Overwegend zwart met een nette foto van een begraafplaats uit de tweede wereldoorlog. Het zou mooi zijn als de redactie het ergens online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Pff

wij willen stilstaan bij dit, dus doen we dat, dat is geen punt van discussie, dit doen we al jaren en dat blijven we doen als het aan ons ligt.
Serieus, als je niet genoeg hebt aan (365*24*60)-2 minuten t.net moet je sowieso eens bij jezelf te rade gaan.
Nondiscussie ffs :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 10:35
Lekker voorbeeld van een typisch tweakers topic.

Ga alstublieft iets zinnigs doen met z'n allen die hier maar ook een negatieve mening over heeft :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

moto-moi schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:08:
Pff

wij willen stilstaan bij dit, dus doen we dat, dat is geen punt van discussie, dit doen we al jaren en dat blijven we doen als het aan ons ligt.
Serieus, als je niet genoeg hebt aan (365*24*60)-2 minuten t.net moet je sowieso eens bij jezelf te rade gaan.
Nondiscussie ffs :/
Ik zeg ook niet dat het niet mag en ik zeg al helemaal niet dat ik geen 2 minuutjes GoT kan missen maar ik vind de methode overdone en voor een internetmedium niet noodzakelijk. Dat is voor mij dan geen punt van discussie maar gewoon mijn mening. Mag best hoor, een andere mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:23:
[...]

Ik zeg ook niet dat het niet mag en ik zeg al helemaal niet dat ik geen 2 minuutjes GoT kan missen maar ik vind de methode overdone en voor een internetmedium niet noodzakelijk. Dat is voor mij dan geen punt van discussie maar gewoon mijn mening. Mag best hoor, een andere mening hebben.
Ik snap je gedachten best echter heeft het gewoon weinig zin om hier een punt over te maken aangezien de meeste het gewoon nodig achten en vooral belangrijk vinden. Natuurlijk staat het jouw vrij om een andere mening hier over te hebben echter snijd je nu een discussie aan die eigenlijk geen discussie is aangezien het onderwerp nooit voor discussie open zal zijn. Redelijk logisch ook imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DaannO schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:26:
[...]

Ik snap je gedachten best echter heeft het gewoon weinig zin om hier een punt over te maken aangezien de meeste het gewoon nodig achten en vooral belangrijk vinden. Natuurlijk staat het jouw vrij om een andere mening hier over te hebben echter snijd je nu een discussie aan die eigenlijk geen discussie is aangezien het onderwerp nooit voor discussie open zal zijn. Redelijk logisch ook imho.
Het feit dat er dodenherdenking is en dat je daar in participeert is inderdaad een onderwerp wat niet open staat voor discussie en dat is ook niet wenselijk. Ik ergerde me alleen aan de methodiek, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Ja, maar het voegt dus geen bal toe aan dit topic, en doet behoorlijk lijken dat je aan het zeuren bent om het zeuren. Dit is een weinig zinvolle discussie zo.

Eens met moto-moi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 22:35

Spockz

Live and Let Live

Ik ben het helemaal eens met t.net om dit zo te doen. Zelf heb ik het niet gemerkt, maar als je posting weg zou zijn omdat je op submit klikt in die tijd en je posting is weg. Dan lijkt dat laatste mij een minder goede zaak. Misschien dat dat, als het nu niet al zo is, in het vervolg beter kan?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:31:
[...]

Ja, maar het voegt dus geen bal toe aan dit topic, en doet behoorlijk lijken dat je aan het zeuren bent om het zeuren. Dit is een weinig zinvolle discussie zo.

Eens met moto-moi dus.
Pfoe, ik krijg wel reacties alsof ik aan de stoelpoten van het Tweakers.net-bastion aan het zagen ben... In ieder geval ik heb mijn mening geuit en ik laat het hier maar bij. Enige nuancering is ver te zoeken in het leeuwendeel van de reacties. Jammer, het lijkt alsof de methodiek niet los gezien kan worden van de gebeurtenis an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Wees blij dat je nog kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Spockz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:37:
Ik ben het helemaal eens met t.net om dit zo te doen. Zelf heb ik het niet gemerkt, maar als je posting weg zou zijn omdat je op submit klikt in die tijd en je posting is weg. Dan lijkt dat laatste mij een minder goede zaak. Misschien dat dat, als het nu niet al zo is, in het vervolg beter kan?
Druk op back in je browser en je tekst is terug...

Overigens vind ik het begrijpelijk van t.net dat ze er bij stil willen staan.
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:39:
[...]

Pfoe, ik krijg wel reacties alsof ik aan de stoelpoten van het Tweakers.net-bastion aan het zagen ben... In ieder geval ik heb mijn mening geuit en ik laat het hier maar bij. Enige nuancering is ver te zoeken in het leeuwendeel van de reacties. Jammer, het lijkt alsof de methodiek niet los gezien kan worden van de gebeurtenis an sich.
Je mag er best een post over maken, maar dan laten andere mensen weten dat het niet aan jou is en dat velen het wel op prijs stellen. Een andere mening hebben mag ook. En uit de manier waarop ze reageren blijkt ze er erg veel waarde aan hechten.

[ Voor 47% gewijzigd door Hooglander1 op 04-05-2009 21:46 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Ik moet zeggen dat ik het wel met The Killer eens ben. Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij oorlogsslachtoffers herdenkt. Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen. Dat heeft bij mij persoonlijk een averechts effect, maar dat is offtopic ;)

Moet ik er wel bijzeggen dat ik het zwarte scherm van t.net niet gezien heb dit keer omdat ik met andere dingen bezig was.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:39:
[...]

Je kan ook gewoon niet zo moeilijk doen. T.net vindt het passend om op deze manier stil te staan bij de dodenherdenking en als user vind je er nauwelijks hinder van. Waarom je zo nodig herhaaldelijk moet melden dat je het nodig vindt, vind ik dus vrij frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ramon schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:45:
Ik moet zeggen dat ik het wel met The Killer eens ben. Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij oorlogsslachtoffers herdenkt. Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen. Dat heeft bij mij persoonlijk een averechts effect, maar dat is offtopic ;)

Moet ik er wel bijzeggen dat ik het zwarte scherm van t.net niet gezien heb dit keer omdat ik met andere dingen bezig was.
De manier van t.net inderdaad. En dat is toch aan hun? De treinen gingen vroeger ook stilstaan (weet niet of dat nog steeds is). Een nationale herdenking met een nationaal karakter heb je dat, dat de maatschappij even stilstaat. Live with it...

Straks ga je ook nog mopperen dat je DWDD niet kan kijken, omdat dodenherdenking op tv was...

[ Voor 5% gewijzigd door Hooglander1 op 04-05-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RoD schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:47:
[...]

Je kan ook gewoon niet zo moeilijk doen. T.net vindt het passend om op deze manier stil te staan bij de dodenherdenking en als user vind je er nauwelijks hinder van. Waarom je zo nodig herhaaldelijk moet melden dat je het nodig vindt, vind ik dus vrij frappant.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Dat ik wat nodig vindt?
Ik begrijp gerust dat T.net het passend vindt hoor, ik vind alleen de methodiek nogal archaïsch. Dat is het enige punt dat ik maak.

Even voor de duidelijkheid (misschien is dat wat RoD bedoelt) het heeft er helemaal niets mee te maken dat ik niet kan posten op Tweakers.net of GoT (of dat DWDD er niet was vandaag) ik gaf braaf zelf invulling aan mijn manier van herdenking. Ik denk dat de userbase volwassen genoeg is om zelf invulling te geven aan de dodenherdenking.

[ Voor 22% gewijzigd door FirePuma142 op 04-05-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 14:32

Qwerty-273

Meukposter

....maar ik vind de methode overdone en voor een internetmedium niet noodzakelijk.
Ik vindhet juist wel toepasselijk voor een inet medium (actueel en direct). Je hebt in dit geval gewoon de 2 minuten dat men er bij stil staat, en als je dat vergelijkt met de "traditionele" media die daar vaak de hele dag (of twee dagen) aan wijden is dat toch wel heel netjes.
De meeste andere sites zie je vaak niets doen met de dodenherdenking of andere nationale dagen (al heeft T.net volgens mij niets gedaan met Konninginnedag maar dat weer terzijde... :+ een oranje menu structuur voor een dagje oid.). Het geeft juist wel dat meer persoonlijker tintje dan de 24/7 beschikbaarheid van content zonder ook maar iets te merken van belangrijke gebeurtenissen die niet direct met de 'core-business' te maken hebben van een bepaalde site.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Ik moet zeggen dat ik het wel met The Killer eens ben. Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij oorlogsslachtoffers herdenkt. Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen. Dat heeft bij mij persoonlijk een averechts effect, maar dat is offtopic
Je zegt twee tegenstrijdige dingen. Je zegt namelijk: Iedereen mag voor zichzelf bepalen of en hoe ze aan dodenherdenking doen. Dus: * Ruudjah bepaald dat zelf, Tweaker X bepaald dat zelf, Henk bepaald dat zelf, Tweakers.net bepaald dat zelf. Prima. Maar dan zeg je opeens:
Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen.
Je impliceert hiermee dat Tweakers.net dat niet mag. Als iedereen voor zichzelf bepaald of ze aan herdenking doen, dan mag Tweakers.net dat toch óók doen?

Overigens hulde voor Tweakers.net, zoals ik dat al geloof ik sinds 2001 meemaak (op één of andere manier zit ik 4 mei rond 20:00 achter mijn computer herdenking te doen, PiP).

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hey een deja vu die elk jaar terugkomt!
Niemand verplicht je om eraan mee te doen, echter is het aan de eigenaar/eigenaren om te bepalen wat zij doen met hun site. Dat zij het dus op zwart zetten is hun beslissing en niet je wordt niet gedwongen om 2 minuten te moeten F5 op een zwart scherm. Er zijn zat sites die je nog wel kan bezoeken in die 2 minuten. Dat doe je zelf, bewust als eigen keuze.

"averechts effect" nou nou, rebels hoor stoere jongen!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Hooglander1 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:48:
[...]

De manier van t.net inderdaad. En dat is toch aan hun? De treinen gingen vroeger ook stilstaan (weet niet of dat nog steeds is). Een nationale herdenking met een nationaal karakter heb je dat, dat de maatschappij even stilstaat. Live with it...

Straks ga je ook nog mopperen dat je DWDD niet kan kijken, omdat dodenherdenking op tv was...
Het gaat hier om t.net, niet om treinen, tv of iets anders. En het gaat er niet om dat ik er niet mee kan leven. En ik zeg toch ook niet dat het aan mij is? Ik geef gewoon mijn mening. Dat is toch een van de dingen die we morgen vieren of niet? Dat we nog steeds onze eigen mening mogen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Ramon schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:51:
[...]

Het gaat hier om t.net, niet om treinen, tv of iets anders.
En wat is het verschil? NS levert een 'dienst' in de vorm van treinreizen. Televisieomroepen leveren een dienst in de vorm van 'vermaak'. T.net levert een dienst in de vorm van een website. Degene die levert, bepaalt wat er gebeurt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Spockz schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:37:
Misschien realiseert de poster zich dan eens één maal in zijn/haar leven dat twee minuten doodstilte een teken van respect is voor diegenen die ervoor zorgen en gezorgd hebben dat men überhaupt in staat is om te posten?

Ik zat aan de buis gekluisterd, kijkend naar de Veteranen die een krans legden, kijkend naar van Uhm, de Bevelhebber der Strijdkrachten, wiens zoon in Uruzgan gesneuveld is, en toch standvastig daar een krans legde. Luisterend naar het gedicht van een jonge dame, in de hoop dat zij nooit oorlog hoeft mee te maken.

Denk daar eens over na en maak je dan eens druk om wat simpele tikken op een forum...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

[...]

Het gaat hier om t.net, niet om treinen, tv of iets anders. En het gaat er niet om dat ik er niet mee kan leven. En ik zeg toch ook niet dat het aan mij is? Ik geef gewoon mijn mening. Dat is toch een van de dingen die we morgen vieren of niet? Dat we nog steeds onze eigen mening mogen geven?
Jup, en ik de mijne zoals je merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yor schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Misschien realiseert de poster zich dan eens één maal in zijn/haar leven dat twee minuten doodstilte een teken van respect is voor diegenen die ervoor zorgen en gezorgd hebben dat men überhaupt in staat is om te posten?

Ik zat aan de buis gekluisterd, kijkend naar de Veteranen die een krans legden, kijkend naar van Uhm, de Bevelhebber der Strijdkrachten, wiens zoon in Uruzgan gesneuveld is, en toch standvastig daar een krans legde. Luisterend naar het gedicht van een jonge dame, in de hoop dat zij nooit oorlog hoeft mee te maken.

Denk daar eens over na en maak je dan eens druk om wat simpele tikken op een forum...
Zoals ik al zei, er bestaat nogal moeite om de methodiek die T.net hanteert los te zien van de daadwerkelijke herdenking. Dit soort dramaposts zijn compleet irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Zoals ik al zei, er bestaat nogal moeite om de methodiek die T.net hanteert los te zien van de daadwerkelijke herdenking. Dit soort dramaposts zijn compleet irrelevant.
Het is toch aan T.net zelf om te beslissen wat ze doen? Jij hebt je punt meer dan duidelijk gemaakt. T.net staat er anders tegenover. Einde verhaal, einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
chips, ik kwam er om 20.04 achter dat ik de 2 minuten stilte heb gemist... heb wel zitten gamen in de minuten ervoor dus heb iig niet veel geluid gemaakt, maar das niet het idee ervan natuurlijk.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Dat is helemaal niet irrelevant. Het is een nationale afspraak dat we in deze twee minuten, op deze dag, de mensen herdenken die ervoor gezorgd hebben dat we de vrijheid hebben om überhaupt (oeh, een duits woord :+) iets als internet te hebben.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

[...]

Je mening geven is hier de core-business op Tweakers.net van de gebruikers. Maar je redenering klopt gewoon niet. Als je nu zegt: "Ik vind dodenherdenking onzin", kan ik daarmee leven, hoewel je niet in respect bij me stijgt. Maar nu zeg je: Iedereen mag doen wat hij wil, behalve Tweakers.net, die moet dat (op zwart gaan) namelijk niet doen. Daar komt het in ieder geval op neer.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

mr_obb schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:56:
[...]

Het is toch aan T.net zelf om te beslissen wat ze doen? Jij hebt je punt meer dan duidelijk gemaakt. T.net staat er anders tegenover. Einde verhaal, einde discussie.
Nou ja, we komen simpelweg niet bij de methodiek aan omdat er schijnbaar geen onderscheid gemaakt kan worden tussen Dodenherdenking enerzijds en de manier waarop T.net daar invulling aan geeft, ik denk dat het eleganter kan en zoals ik al eerder aanhaalde minder pushy.
ralpje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:58:
[...]

Dat is helemaal niet irrelevant. Het is een nationale afspraak dat we in deze twee minuten, op deze dag, de mensen herdenken die ervoor gezorgd hebben dat we de vrijheid hebben om überhaupt (oeh, een duits woord :+) iets als internet te hebben.
Jawel, compleet irrelevant. Zoals ook de door jou aangehaalde vrijheid van internet.

offtopic:
Duitse woorden in een topic over de Dodenherdenking,,, Nou ja!! :+

[ Voor 32% gewijzigd door FirePuma142 op 04-05-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:59:
[...]

Nou ja, we komen simpelweg niet bij de methodiek aan omdat er schijnbaar geen onderscheid gemaakt kan worden tussen Dodenherdenking enerzijds en de manier waarop T.net daar invulling aan geeft, ik denk dat het eleganter kan en zoals ik al eerder aanhaalde minder pushy.
T.net hanteert een methodiek waar zij zich fijn bij voelen. Daar heb jij niets over te zeggen. Voor hen staat dit niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Ok......

Ik startte dit topic alleen maar om mijn dank uit te spreken en deze onzinnige discussie was niet echt de bedoeling.

@The Killer: Ik vind dat je nogal vaak je argumenten herhaalt. Wat je vindt mag je vinden en ik respecteer je mening, maar je posts voegen de laatste keren weinig toe.

Je zegt dat iedereen zelf moeten weten wat hij/zij doet met de herdenking en Tweakers.net heeft die keuze dus ook gemaakt. Voor mij is dat de juiste keuze en voor jou niet, maar er is echt geen discussie. Ik zie alleen het herhalen van dezelfde argumenten, keer op keer.

Ook vind ik het helemaal niet "pushy". Het zou pas "pushy" worden als er nog wat extra van je gevraagd zou worden. Een actie door de gebruiker. Nu moet je gewoon even, heel even, niet op Tweakers kijken als je er niet aan mee wilt doen. Een zeer korte passiviteit kan ik niet als "pushy" bestempelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 04-05-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hann1BaL schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:02:
Ok......

Ik startte dit topic alleen maar om mijn dank uit te spreken en deze onzinnige discussie was niet echt de bedoeling.

@The Killer: Ik vind dat je nogal vaak je argumenten herhaalt. Wat je vindt mag je vinden en ik respecteer je mening, maar je posts voegen de laatste keren weinig toe.

Je zegt dat iedereen zelf moeten weten wat hij/zij doet met de herdenking en Tweakers.net heeft die keuze dus ook gemaakt. Voor mij is dat de juiste keuze en voor jou niet, maar er is echt geen discussie. Ik zie alleen het herhalen van dezelfde argumenten, keer op keer.
Ik herhaal mijn argumenten, voornamelijk die gerelateerd aan de methodiek, omdat daar niet of nauwelijks op wordt gereageerd. Het blijft bij reacties die wijzen op de noodzaak van Dodenherdenking, terwijl ik ook meerdere malen aangeef die wel in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
JaWSnl schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:58:
chips, ik kwam er om 20.04 achter dat ik de 2 minuten stilte heb gemist... heb wel zitten gamen in de minuten ervoor dus heb iig niet veel geluid gemaakt, maar das niet het idee ervan natuurlijk.
Je kan natuurlijk op elk moment van het jaar stilstaan bij alle oorlogsslachtoffers. Hoef niet per se vandaag om 20:00.
Ruudjah schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:59:
[...]

Je mening geven is hier de core-business op Tweakers.net van de gebruikers. Maar je redenering klopt gewoon niet. Als je nu zegt: "Ik vind dodenherdenking onzin", kan ik daarmee leven, hoewel je niet in respect bij me stijgt. Maar nu zeg je: Iedereen mag doen wat hij wil, behalve Tweakers.net, die moet dat (op zwart gaan) namelijk niet doen. Daar komt het in ieder geval op neer.
Laat ik het anders zeggen dan: "Iedereen moet doden herdenken op een manier die voor hem of haar passend is, zonder daarbij anderen tot last te zijn.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 20:17

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik was lekker aan het gamen rond 20.00 uur, Americas Army nog wel. Ik vind het zon onzin om op een bepaalde tijd respect te tonen aan die mensen. Ik respecteer ze altijd en sta er 365 dagen lang bij stil, en heb daar absoluut geen paar minuten voor nodig om mij dat te bedenken. Net zoiets als "Earth day", een uur lang geen lichten aan doen etc. Denk er dan ALTIJD aan om het licht uit te doen als het niet nodig is, ipv één keer peer jaar...

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:05:
[...]

Ik herhaal mijn argumenten, voornamelijk die gerelateerd aan de methodiek, omdat daar niet of nauwelijks op wordt gereageerd. Het blijft bij reacties die wijzen op de noodzaak van Dodenherdenking, terwijl ik ook meerdere malen aangeef die wel in te zien.
Het blijft onzinnig om dan telkens in herhaling te vallen. Ik heb in mijn edit al aangegeven dat ik het met jouw opvatting van de methodiek niet eens ben. Ik twijfel trouwens ook helemaal niet aan jouw ideeën over de dodenherdenking. Voor mij is je punt duidelijk, maar verschillen we van mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ramon schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:05:
[...]
Laat ik het anders zeggen dan: "Iedereen moet doden herdenken op een manier die voor hem of haar passend is, zonder daarbij anderen tot last te zijn.".
Da's lastig op de dam, op TV, in de trein. Dat zijn allemaal plekken of bedrijven die daar op hun manier aan mee willen doen. Dat is de keus van dat bedrijf en daar zullen de (zeer weinige) mensen die daar last van hebben zich denk ik maar gewoon bij neer moeten leggen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:47
Ach, hier was de AH dicht, bij het tankstation en in de kroeg kon je twee minuten lang niet afrekenen en Tweakers was ook even zwart. Ik vind het prima en juich dit zelfs toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
falling_down schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:07:
Ik was lekker aan het gamen rond 20.00 uur, Americas Army nog wel. Ik vind het zon onzin om op een bepaalde tijd respect te tonen aan die mensen. Ik respecteer ze altijd en sta er 365 dagen lang bij stil, en heb daar absoluut geen paar minuten voor nodig om mij dat te bedenken. Net zoiets als "Earth day", een uur lang geen lichten aan doen etc. Denk er dan ALTIJD aan om het licht uit te doen als het niet nodig is, ipv één keer peer jaar...
Dat is zo níet het punt he? :) Het gaat niet alleen om de 2 minuten, maar ook om de tijd er voor. Het komt allemaal weer even ter sprake en je gaat mij niet vertellen dat je echt serieus elke dag stil staat bij alle oorlogsslachtoffers. Dat wordt dan ook niet van je gevraagd.

Net als een uur de lichten uit doen geen direct effect heeft op het klimaat/milieu, maar het bedoeld is om aan te geven dat we met elkaar wat moeten doen aan het energiegebruik.

Naar mijn mening mis jij even volledig het punt, maar ik ben met je eens dat deze "evenementen" natuurlijk niet de enige momenten moeten zijn waarop mensen stil staan bij dergelijke gebeurtenissen of problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik het wel met The Killer eens ben. Ik vind dat een ieder voor zichzelf moet bepalen hoe hij oorlogsslachtoffers herdenkt. Door het op zwart zetten van t.net leg je jouw manier van herdenken op aan anderen.
Jeetje, en mijn favoriete programma van de maandag om 20:00 op Nederland 1, 2 en/of 3 was vandaag niet op de buis! OMG! Ik ga meteen klagen bij de Nederlandse Omroepstichting! Want ik vind het zwaar asociaal dat NL1, 2 en/of 3 mij beperkt in mijn TV-kijken en mij op die manier dwingt hoe ik de oorlogsslachtoffers herdenk!

edit:
Meh, reageren op een reactie van pagina 1 is niet echt handig.

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 04-05-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:05:
[...]
We (wij Nederlanders) hebben afgesproken dat we dat 4 mei om 20:00 uur doen. Geen probleem om het op je eigen manier te doen maar anderen doen het wel en kiezen hun eigen methode waar je je even bij moet neerleggen. De kracht van dodenherdenking zit in die 2 minuten dat het land stil ligt.

De methodiek maakt niet uit. Als je niets doet en mensen lopen te posten krijg je daar commentaar over, en nu krijg je ook commentaar. Het medium maakt ook niet uit. Een radiostation kan een bandje opzetten zodat anders-herdenkenden er geen last van hebben, maar toch doen ze dat niet.

Ik waardeer het wel dat GoT symbolisch stilstaat bij dodenherdenking.

[ Voor 18% gewijzigd door xtra op 04-05-2009 23:01 . Reden: Foute quote ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
(let op, wel even hele post lezen en niet na 1 zin gaan flamen)

Hoewel ik tegen de dodenherdenking ben snap ik deze hele discussie niet zo.
Persoonlijk heb ik niets met 60 jaar geleden aangezien ik zelf nog maar zo'n 25 jaar op deze aardkloot rondloop, ik nog maar 1 opa heb die het meegemaakt heeft en verder geen ooms of tantes die het hebben meegemaakt.
Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgezien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).

Maar als ik om 8 uur op tweakers kom en ik zie dat ze op zwart staan vanwege de dodenherdenking ga ik echt niet inwendig koken omdat ik even niet op tweakers kan.
Ergens aan meedoen en iets respecteren zijn 2 verschillende dingen en als je er niet aan meedoet kan je het op zijn minst respecteren.
Anders ga je het even publiekelijk in een forum belachelijk maken dat mensen doden herdenken die binnen hun familie zijn gevallen in de oorlog zoveel jaar gelden, nogal respectloos lijkt mij.

Dodenherdenking hoeft van mij dus niet zo, maar de dodenherdenking en vooral een ander zijn keuze hierin respecteren lijkt me wel van essentieel belang voor een beschaafde samenleving (dus ook op een forum).

Beetje naar topic dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:11:

Persoonlijk heb ik niets met 60 jaar geleden aangezien ik zelf nog maar zo'n 25 jaar op deze aardkloot rondloop, ik nog maar 1 opa heb die het meegemaakt heeft en verder geen ooms of tantes die het hebben meegemaakt.
Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgeziien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).

Maar als ik om 8 uur op tweakers kom en ik zie dat ze respect tonen nav de dodenherdenking ga ik echt niet inwendig koken omdat ik even niet op tweakers kan.
Ergens aan meedoen en iets respecteren zijn 2 verschillende dingen en als je er niet aan meedoet kan je het op zijn minst respecteren.
Anders ga je het even publiekelijk in een forum belachelijk maken dat mensen doden herdenken die binnen hun familie zijn gevallen in de oorlog zoveel jaar gelden, nogal respectloos lijkt mij.

Dodenherdenking hoeft van mij dus niet zo, maar de dodenherdenking en vooral een ander zijn keuze hierin respecteren lijkt me wel van essentieel belang voor een beschaafde samenleving (dus ook op een forum).

Beetje naar topic dit.
De dodenherdenking is voor de Nederlandse slachtoffers van alle oorlogen, niet alleen WOII alhoewel het daar mee begonnen is. Niemand maakt de herdenking zelf overigens belachelijk, dan moet je het topic nog even opnieuw lezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb

mr_obb

Lakse Perfectionist

L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:11:

Kortom, ik zit iets te herdenken wat veroorzaakt is door een generatie waar ik totaal geen raakvlak mee heb (afgeziien van het feit dat ik leef in het land wat door hun 'opgebouwd' is destijds, wat natuurlijk niet nodig geweest was als die hele generatie iets liever tegen elkaar was geweest).
Even voor de goede orde: dodenherdenking gaat niet alleen meer over de Tweede Wereldoorlog. "Men herdenkt alle burgers en militairen van het Koninkrijk der Nederlanden, die waar ook ter wereld zijn omgekomen sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog (men gaat hierbij uit van 10 mei 1940) in oorlogssituaties en bij vredesoperaties." Je herdenkt dus ook de slachtoffers in Joegoslavie, Afghanistan, Irak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
FirePuma142 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:13:
[...]

De dodenherdenking is voor de Nederlandse slachtoffers van alle oorlogen, niet alleen WOII alhoewel het daar mee begonnen is. Niemand maakt de herdenking zelf overigens belachelijk, dan moet je het topic nog even opnieuw lezen denk ik.
Geen respect tonen tov de dodenherdenking en ook de functionaliteit van een forum boven zo'n nationale dodenherdenking stellen vind ik toch redelijk belachelijk maken.

En dat het van alle oorlogen is dat geloof ik ook wel maar dan mogen ze wel eens wat aan de uitstraling van de herdenking gaan doen, het is in deze vorm ontzettend ouderwets en trekt ook bijv. op tv totaal niet om er naar te gaan zitten kijken (in mijn beleving dan).
Ik zeg niet dat ze een flitsende show moeten gaan neerzetten maar trekt het even naar de 21e eeuw ipv op deze manier door te gaan.

Maar dit kan ook puur aan mij liggen omdat ik in mijn omgeving totaal niemand heb om op deze dag te herdenken (wat natuurlijk geen verzoek is ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Mental op 04-05-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Dat werkt twee kanten op; dit hele topic is in zijn geheel zinloos. Een bedanktje dat de hoofdadministrators van T.net er 'bij stil staan'? Waar is dat voor nodig? En waarom dan in 'Geachte Redactie'? Gooi het dan in SEM of LA.....

En och, ik vind die hele dodenherdenking ook een beetje zinloos worden naarmate de echte slachtoffers (mensen die toen leefden) uitsterven. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang deze dodenherdenking nog plaats gaan vinden.

Oorlog is in 1945 afgelopen, wat betekent dat (al geloof ik niet dat mensen zich nog bewust zijn van die leeftijd) mensen in 1943 geboren moeten zijn geweest om er iets van mee te maken.. Dat is 66 jaar geleden. Over 30 jaar is iedereen die de oorlog (bewust) heeft meegemaakt wel dood: stoppen we dan met de dodenherdenking? Of herdenken we dit over 200 jaar nog steeds? Al is de dodenherdenking officieel voor 'iedere gevallenen na 1940'.

Maargoed, 5 mei is officieel voor de Tweede Wereldoorlog: nog een aantal jaren en dan kan het geheel afgeschaft worden.
L4m0r schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:18:
Geen respect tonen tov de dodenherdenking en ook de functionaliteit van een forum boven zo'n nationale dodenherdenking stellen vind ik toch redelijk belachelijk maken.
Idd, gewoon het hele land stil leggen, alle websites uit de lucht halen, etc... Alleen op die manier kan je de slachtoffers herdenken! Het gaat niet om wat je denkt, maar om wat je ziet /doet (namelijk de stilte!)

Overigens: dat de website 'plat' lag: och, dat is aan de beheerders van T.net om te beslissen. Je kan het onzin vinden of je kan het zinvol vinden, uiteindelijk heb je het maar gewoon te accepteren daar je niks geen 'recht hebt' om de website te zien. Geen idee welke tekst zichtbaar was op de site en persoonlijk vind ik dit niet de beste manier om te herdenken, aangezien je nu mensen 'verplicht' te gaan herdenken

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 204528 op 04-05-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Anoniem: 204528 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:18:

Idd, gewoon het hele land stil leggen, alle websites uit de lucht halen, etc... Alleen op die manier kan je de slachtoffers herdenken! Het gaat niet om wat je denkt, maar om wat je ziet /doet (namelijk de stilte!)
Dat bedoelde ik dus niet ;)
Je moet gewoon voor jezelf kunnen kiezen wat je er mee doet maar je moet niet gaan lopen mekkeren als er een radio 2 minuten uitvalt of een website het even niet doet.
Even nadenken welke dag en tijd het is en gewoon 2 minuten lang respectvol het gemekker over keuze belemmering voor je houden en daarna lekker doorgaan waar je mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:37
@ Dwars, ik zou echt diep teleurgesteld zijn als men niet meer 2 minuten stil is per jaar, dat men niet meer op 5 mei stilstaat bij het feit hoe belangrijk vrijheid is.

Imho is dit niet enkel meer WOII, 4 en 5 mei zijn dagen waarop je stilstaat bij wat er in het verleden is gebeurd, dat we vandaag de dag dit kunnen tikken zonder censuur. Nog belangrijker echter: Dat we er voor zorgen dat we nooit weer die ellendige oorlog krijgen!

Ik lees de reacties al weer in het topic. Sure, vrijheid van maningsuiting, maar ik ben diep teleurgesteld in hoe een aantal mensen er over denken. Alles zwakt af, het is passé, etc etc etc. NEE, het is actueel. In Afganistan komen nog steeds soldaten om, soldaten die strijden voor vrijheid.

Oorlog lijkt zo ver weg. Maar wat als de pleuris uitbreekt? Ik kan veel verbanden trekken op dit moment. Net als in '30 een economische teruggang. Mensen die op andere bevolkingsgroepen zeuren "Polen jatten onze banen". Een figuur als Wilders die steeds meer macht krijgt? Echt, ik ben blij dat we nu een EU hebben en de NAVO. :X

En het enige wat we op GoT doen.... :N

Make love, not war!

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 04-05-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Goed, ik ben degene die op de knop heeft gedrukt dat het allemaal even zwart stond, dus een kleine toelichting.

Het is niet alleen voor de tweede wereldoorlog tegenwoordig, het is ook voor bijvoorbeeld de nederlandse slachtoffers in Afghanistan. En niet alleen daar, maar voor een ieder die omgekomen is in orrlogssituaties en vredesmissies.

Dat wij bij tweakers daar bij stil staan is geen actie die wij nu voor het eerst doen, al zolang ik server admin ben zorgen we ervoor dat de site rond dit tijdstip even op zwart is uit respect voor allen die hun leven voor ons en onze idealen gegeven hebben.

Wij vinden het zo belangrijk dat wij ook daar op de site even stil bij willen staan, en het vervelende; als we dat niet doen blijven mensen posten. Zij het omdat ze het gewoon niet belangrijk genoeg vinden om er 2 minuten per jaar bij stil te staan, of omdat zij zeggen dat ze er elke dag al bij stil staan en niet nog eens er twee minuten lang aan herinnerd willen worden, of omdat die mensen gewoon niet in nederland wonen en/of het vergeten zijn. Als mensen toch posten, dan zullen ze rare reacties krijgen van mensen die het zeer ongepast vinden dat mensen op dat tijdstip posten, het is dus aan de ene kant preventie, en aan de andere kant dat wij het gewoon belangrijk vinden.

Ik hoop ook dus dat 4/5 mei nooit verdwijnt, en ik denk ook niet dat dat gebeurd; kijk bijvoorbeeld naar het VK, daar herinneren ze ook gewoon 11-11 11:11 aka rememberance day, en dat is uit de eerste wereldoorlog.

En dat wij mensen verplichten om te herdenken, tja, ik zou persoonlijk al blij zijn als slechts 1 persoon de site ziet en ineens herinnert welke dag en tijd het is en even stil is; en ik denk dat het wel meer dan 1 persoon geweest is. En ja, we verplichten mensen om mee te doen, net zoals de treinen stil staan, het autoverkeer grotendeels plat ligt, de tv zenders geen programma hebben. Het is niet om mensen te irriteren, maar juist de andere kant op; er zijn gelukkig in nederland talloze mensen meer die zich ergeren aan mensen die niet die 2 minuten stilte houden dan mensen die zich ergeren aan die 2 minuten stilte.

Kortom, volgend jaar mag je weer posten dat je het er niet mee eens bent, en het jaar daarop ook, en de jaren erna.

Als laatste, voor de mensen die het gemist hadden, en het toch willen zien, dit is de pagina die je gezien zou hebben op elke pageview tussen 20:00 en 20:02

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Laatst online: 15-06 21:44
Jee-tje-mina!

Wat een zinloze meningen worden er hier geuit. Echt aan vervelend en ziekmakend toe!

Het feit dan je door 120 seconden op 4 mei stil bent, herdenkt wat anderen in verschrikkelijke tijden hebben meegemaakt, is gewoon zo vanzelf sprekend dat je enkel en alleen maar respect voor tweakers.net kan hebben dat ze de site dan ook even laten herdenken!

Wat mij betreft is hier totaal geen discussie over te voeren danwel je mening over de 'methodiek' uit te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Kees schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:02:
Goed, ik ben degene die op de knop heeft gedrukt dat het allemaal even zwart stond, dus een kleine toelichting.
Kees, duidelijk en helder verwoord. Ik begrijp dat de methode als "as is" moet worden opgevat dus daar heb ik het dan maar mee te doen.
Trubo schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:05:
Jee-tje-mina!

Wat een zinloze meningen worden er hier geuit. Echt aan vervelend en ziekmakend toe!

Het feit dan je door 120 seconden op 4 mei stil bent, herdenkt wat anderen in verschrikkelijke tijden hebben meegemaakt, is gewoon zo vanzelf sprekend dat je enkel en alleen maar respect voor tweakers.net kan hebben dat ze de site dan ook even laten herdenken!

Wat mij betreft is hier totaal geen discussie over te voeren danwel je mening over de 'methodiek' uit te spreken.
Dude, chill! :+

Ja, de frustratie spatte er vanaf! ;) Chillze!

[ Voor 48% gewijzigd door FirePuma142 op 05-05-2009 00:15 . Reden: Reactie op Trubo hier onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trubo
  • Laatst online: 15-06 21:44
Tjah, blijkbaar toch begrijpbaar verwoord voor jou ;)

en ja, ik ga nu lekker chillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Djees,

Doe eens is allemaal normaal!!

The Killer heeft net als iedereen het recht om invulling te geven aan 4 mei, hoe hij dat maar wilt. Hij was alleen even vergeten dat Tweakers.net dat recht ook heeft. Het was in zijn ogen een beetje betuttelend.

Ook ik ben van mening dat alleen die 2 minuten per jaar aan de slachtoffers denken een beetje hypocriet is. Ik kan van mijzelf zeggen dat ik over het algemeen meer van elke oorlog weer dan een gemiddeld persoon. Ook heb ik denk ik meer respect voor de gesneuvelde mannen/vrouwen dan een gemiddeld persoon.

Het valt me dan ook héél erg tegen dat er hier in dit topic verschillende mensen The Killer een $insert anything vinden omdat `ie die 2 minuten erg betuttelend vindt.

Nou, die 2 minuten zijn ook betuttelend! Alleen was The Killer even vergeten dat T.net net als hijzelf recht heeft op het geven van een eigen invulling op 4 mei..

Is dit nou zo moeilijk, en moet hiervoor nou zoveel stennis geschopt worden??

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
[...]

Dat werkt twee kanten op; dit hele topic is in zijn geheel zinloos. Een bedanktje dat de hoofdadministrators van T.net er 'bij stil staan'? Waar is dat voor nodig? En waarom dan in 'Geachte Redactie'? Gooi het dan in SEM of LA.....

En och, ik vind die hele dodenherdenking ook een beetje zinloos worden naarmate de echte slachtoffers (mensen die toen leefden) uitsterven. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang deze dodenherdenking nog plaats gaan vinden.

Oorlog is in 1945 afgelopen, wat betekent dat (al geloof ik niet dat mensen zich nog bewust zijn van die leeftijd) mensen in 1943 geboren moeten zijn geweest om er iets van mee te maken.. Dat is 66 jaar geleden. Over 30 jaar is iedereen die de oorlog (bewust) heeft meegemaakt wel dood: stoppen we dan met de dodenherdenking? Of herdenken we dit over 200 jaar nog steeds? Al is de dodenherdenking officieel voor 'iedere gevallenen na 1940'.

Maargoed, 5 mei is officieel voor de Tweede Wereldoorlog: nog een aantal jaren en dan kan het geheel afgeschaft worden.
Ach, ik denk dat het topic zijn nut al bewezen heeft en ik denk dat mensen zoals jij wel met de neus op de feiten gedrukt mogen worden en het wel zinvol is om de redactie te bedanken.

Waarom zou ik het in SEM of LA moeten zetten? Dit is juist de plek voor een dergelijk topic. Misschien nu niet meer vanwege de inhoud van het topic, maar wel vanwege de reden van het topic. Misschien moet je de FAQ van dit subforum eens lezen voordat je dergelijke opmerkingen plaats. Dan zul je zien waar SEM en LA voor bedoeld zijn.

Als je niet eens beseft (wel weet!) dat de herdenking niet voor de Tweede Wereldoorlog is, dan is er wel wat mis. Er vallen nog steeds slachtoffers in oorlogen, maar jij denkt dat je alleen aan 40-45 moet denken. Je hele argumentatie gaat daar over en dan kom je met de tekst dat het voor alle gevallenen is sinds '40. Dus je gooit je eigen argumentatie te grabbel. Je beantwoordt daarmee ook je meeste vragen eigenlijk wel.

De herdenking is juist om te zorgen dat we de overlevenden van oorlogen "niet meer nodig hebben" om er toch goed bij stil te staan en daarmee proberen te zorgen dat we zoveel mogelijk voorkomen dat het weer gebeurt. Het is helaas niet zo dat het zomaar werkt, maar ik zie wel degelijk het nut.

Het is ook om te laten zien waar onverdraagzaamheid toe kan leiden. Iets waar we nu ook weer veel mee te maken hebben. De verwijten die bepaalde bevolkingsgroepen opgespeld krijgen zijn van alle tijden en het is dus van belang om goed te weten wat daar uit voort kan vloeien. En dat is een voorbeeld waarom je bij de herdenking de Tweede Wereldoorlog niet moet vergeten, ook al gaat het niet alleen daarom.

Genetx verwoordt het eigenlijk ook heel mooi.
ik stond er niet bij stil dat ik zoveel zieltjes zou raken met een topic over dit onderwerp. Ik was gewoon blij verrast door Tweakers.net en dat was een bedankje waard. Wat maatschappelijke betrokkenheid kan ik altijd wel erg waarderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 05-05-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
@Ginz,

tja, ik denk er zo te zien net zo over als jij, maar aan de andere kant: symbolisme is niet per definitie verkeerd. het is zoiets abstracts, iets wat je ooit uit een boekje hebt gelezen, lang geleden op school, en wat nooit echt meer terug komt (voor velen dan). om dan toch even die twee minuten een herinnering te geven, en even respect te tonen, da's niet hypocriet, da's IMO juist erg zinnig.

er maar 2 minuten per jaar aan denken, da's hypocriet. het hele jaar eenieder die ooit voor onze vrijheden gevochten en wellicht gestorven heeft/is, of daar nog toe bereid is door het slijk halen, en dan hoegenaamd 2 minuutjes stilte houden, dat is hypocriet. maar dat is hier niet per definitie aan de orde.

maargoed, bovenal inderdaad; wat een stennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ginz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:46:
Nou, die 2 minuten zijn ook betuttelend!
Ik begrijp dat er veel mensen zijn die vinden dat het beter is een individuele invulling aan het geheel te geven. Ik ben het daar niet mee eens.

Ten eerste is er een stukje bewustwording. Een massaal georganiseerde dag, met bijpassende bijeenkomsten, tv-uitzendingen, krantenartikels, etc. heeft een veel sterker effect dan als al die zaken in drievoud over het jaar verspreid zouden worden. En die bewustwording is nodig. Niet alleen om 'de doden te eren', maar vooral om je te bedenken wat oorlog en strijd nu eigenlijk is. Wat voor een ellende de opzwepende retoriek van een despoot kan veroorzaken en hoe belangrijk het is dat we ons niet laten leiden door oorlogszuchtigen.

Ten tweede is het een uitlaatklep. Ik zat vanavond met waterige ogen thuis. Terwijl mijn dochters boven lagen te slapen, dacht ik aan de collega's die ik achter heb moeten laten in Bosnie, Irak en Afghanistan. Een collectieve dag geeft directe en indirecte betrokkenen een uitlaatklep en het gevoel dat hun verdriet gedeeld wordt, dat hun verlies niet op zich staat.

Het geeft jou de kans om je waardering te tonen voor de prijs die betaald is. Dat je je realiseert dat de vrijheden die we genieten niet vanzelfsprekend zijn en wat de waarde van die vrijheid is. En ook als je dat weinig doet, heb je de kans om je medemens te steunen die er wel waarde aan hecht door 2 minuten stil te zijn; gewoon zomaar, omdat het je niets kost en je er een ander 'plezier' mee doet.

Een collectieve herdenking is zoveel sterker dan vrijblijvende acties. En wees eens eerlijk: dat 'herdenken en realiseren' elke dag, dat mag je best zeggen, maar dat nemen we natuurlijk met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

GENETX schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:42:
@ Dwars, ik zou echt diep teleurgesteld zijn als men niet meer 2 minuten stil is per jaar, dat men niet meer op 5 mei stilstaat bij het feit hoe belangrijk vrijheid is.
Ik persoonlijk zie weinig heil in de 2 minuten stil zijn, als je ziet hoe men in de huidige maatschappij met elkaar omgaat. Dan vind ik het zo.... Schijnheilig van velen. Maargoed, sommige mensen vinden het wel belangrijk dus die moeten vooral er bij stil staan. Toch lijkt mij dat het ooit ten einde moet lopen; we herdenken de eerste wereldoorlog toch ook niet? En oorlogen daarvoor? En wat als er ooit een 3e WO uitbreekt? Stopt men dan met deze viering en komt er een andere datum voor in de plaats, of.... Etc.
Hann1BaL schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:12:
[...]
Ach, ik denk dat het topic zijn nut al bewezen heeft en ik denk dat mensen zoals jij wel met de neus op de feiten gedrukt mogen worden en het wel zinvol is om de redactie te bedanken.
Vertel mij eens: wie zijn 'mensen zoals ik'? Wie ben ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:37
Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:55:
Ik persoonlijk zie weinig heil in de 2 minuten stil zijn, als je ziet hoe men in de huidige maatschappij met elkaar omgaat. Dan vind ik het zo.... Schijnheilig van velen. Maargoed, sommige mensen vinden het wel belangrijk dus die moeten vooral er bij stil staan. Toch lijkt mij dat het ooit ten einde moet lopen; we herdenken de eerste wereldoorlog toch ook niet? En oorlogen daarvoor? En wat als er ooit een 3e WO uitbreekt? Stopt men dan met deze viering en komt er een andere datum voor in de plaats, of.... Etc.
Nogmaals, het is niet enkel WOII, het is alle oorlogen, overal in het heden, maar ook het verleden. En mocht er ooit een WO3 komen, wellicht dat het daarna naar een andere datum verschuift, maar wat is het probleem daarvan? Het is niet de datum, het zijn niet de 2 minuten. Nee, het is het feit dat een heel land even een moment stilstaat.

Ik vind dat Ed_L het heel mooi verwoord. Tuurlijk denk ik ook veel vaker aan alles dan enkel die 2 minuten. Echter, zou ik dat ook doen als we geen dodenherdenking hebben. Nee, ik niet in ieder geval. Wij hebben de oorlog niet meegemaakt, gelukkig maar. Echter, dat zoiets een heel land 2 minuten stil kan leggen geeft aan hoe belangrijk zoiets is. Het is zo groot en heeft zoveel impact. Ik denk wel vaker aan het verleden, maar juist die 2 minuten stilte geven het kracht bij mij. Dat is de reden waarom ik er bewust van ben. Het is ook de reden dat ik deze diepere boodschap van 4 mei onmisbaar vind. Ik heb nog een opa en 2 oma's die de oorlog hebben meegemaakt. Mijn toekomstige kinderen misschien nog heel even. Maar de kleinkinderen zullen de verhalen nooit meer van een persoon horen die betrokken is geweest bij de 2e wereldoorlog. En toch is het belangrijk dat ook zei weten wat er is gebeurd. Daarbij blijft het belangrijk om terug te grijpen op het feit dat we in vrijheid kunnen leven, en voor ons is enkel WOII van toepassing over de laatste jaren. Daarbij heb ik, tot nu toe, geen familie die mee heeft gestreden in een oorlog.

En ik snap niet waarom jij WO1 aangrijpt. Ik mag hopen dat je als leraar weet dat Nederland destijds neutraal was.... Wikipedia: Eerste Wereldoorlog in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dus je klaagt ook bij de NOS dat ze op 4 mei 's avonds om 20:00 uur 2 minuten stilte uitzenden?
Vast niet. Dan zap je verder. Doe dat op internet dan ook en probeer niet te bepalen hoe t.net invulling geeft aan de dodenherdenking. Of vind je het wel okee dat jij jouw manier van herdenken oplegt aan anderen (wat je in principe doet als je vindt dat t.net dit niet hoort te doen).

Het getuigt ook van respect om een ander de ruimte te bieden om te herdenken zoals zij willen. Daar tegenaanschoppen is zo verschrikkelijk flauw en respectloos.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Maasluip schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:59:
[...]

Dus je klaagt ook bij de NOS dat ze op 4 mei 's avonds om 20:00 uur 2 minuten stilte uitzenden?
Vast niet. Dan zap je verder. Doe dat op internet dan ook en probeer niet te bepalen hoe t.net invulling geeft aan de dodenherdenking. Of vind je het wel okee dat jij jouw manier van herdenken oplegt aan anderen (wat je in principe doet als je vindt dat t.net dit niet hoort te doen).

Het getuigt ook van respect om een ander de ruimte te bieden om te herdenken zoals zij willen. Daar tegenaanschoppen is zo verschrikkelijk flauw en respectloos.
Ik dacht dat we tot deze reactie eindelijk een stukje nader tot elkaar waren gekomen ook al blijken er fundamentele meningsverschillen te bestaan over hoe er invulling wordt gegeven c.q. gegeven dient te worden aan de Dodenherdenking. Jammer dat je met deze post nu juist weer de verschillen van mening benadrukt.
Een ieder ziet het nut van herdenking, sommigen volgen hierin de Nederlandse traditie anderen kiezen voor een individueler benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Maak dan een TR aan, en ga niet lopen miepen dat mensen die even kwijt willen dat ze dit belangrijk vinden 'geheel zinloos' bezig zijn. Ironie: als er geen mensen waren geweest die hun leven voor jou vrijheid hadden opgeofferd, had je nu vermoedelijk ook niet lekker over dodenherdenking (of over moederdag of zo) kunnen rellen. But they did, so here we are.

Hoe dan ook: als mensen willen benadrukken dat ze er blij mee zijn dat T.net aandacht aan de dodenherdenking besteden, kan dat gewoon. Alsnog een schopje naar LA, want dit betreft niet de redactie in het bijzonder.

Overigens moet het me van het hart dat er net zo hard wordt geklaagd als we de site niet op zwart zetten; dan worden er namelijk weer klaagtopics gemaakt over het tussen acht en twee over posten door mensen die zich dan kennelijk weer niet kunnen beheersen. Zelfregulering is namelijk overschat :) Daarnaast valt de pagina alleen die mensen op die vinden dat ze tijdens de dodenherdenking wel wat beters te doen hebben, en ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat een forumpostje als 'wat beters' wordt beschouwd. But that's me: ik vind de dodenherdenking uiterst belangrijk, en ik hoop dat we het nog lang op deze manier aanpakken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FirePuma142 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:05:
[...]
anderen kiezen voor een individueler benadering.
Je spreekt voortdurend over 'anders' en 'individueel', maar hoe zie je dat dan voor je? Kritiek hebben is makkelijk en deze optie als 'betuttelend' bestempelen zonder een verbetervoorstel te poneren is dat helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Edmin schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:35:
[...]

Je spreekt voortdurend over 'anders' en 'individueel', maar hoe zie je dat dan voor je? Kritiek hebben is makkelijk en deze optie als 'betuttelend' bestempelen zonder een verbetervoorstel te poneren is dat helemaal.
Je kunt bijvoorbeeld een algemene melding zichtbaar maken die mensen er op wijst dat de Dodenherdenking die avond plaats vindt. Het was ook een mooie kans voor een editorial geweest aangaande op WOII en andere oorlogen gebaseerde games en het feit dat we die gewoon lekker kunnen spelen. Je kunt op (een gedeelte van) de dag zelf het T.net CSS thema versoberen, een redactioneel forumtopic openen waar gesproken kan worden over de invulling die de T.net leden zelf geven aan Dodenherdenking. Kortom allemaal circumstantial methodes die uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid en de eigen bewustwording van de leden. Dat vind ik eleganter, minder betuttelend en in sommige gevallen ook meer symbolisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Anoniem: 204528 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 06:55:

[...]

Vertel mij eens: wie zijn 'mensen zoals ik'? Wie ben ik dan?
Iemand die in zijn reactie laat zien dat hij nog steeds niet begrijpt waarvoor die herdenking nu precies is. Zie de rest van mijn reactie wat je niet hebt gequote, bewust gok ik. :)

Maar dit leidt verder nergens toe, kort nog even 2 punten:
1. Ik vind dat iedereen MOET weten waar de dodenherdenking voor is en waarom het gedaan wordt.
2. Ik vind dat iedereen/elke instantie zelf MAG kiezen of ze er aan mee willen doen of niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Hann1BaL op 05-05-2009 10:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.