Toon posts:

Nieuwe router aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de speedtouch die ik nu heb niet goed werkt met Xbox live (de gevreesde stricte NAT), wil ik een nieuwe router/modem aanschaffen. Omdat ik bar weinig verstand van routers heb hoopte ik dat jullie mij daarbij zouden kunnen helpen. Ik heb bijvoorbeeld veel online lopen zoeken en dan zie ik een heleboel specificaties waarvan ik geen idee heb wat het inhoud. Enkele eisen waar de router aan moet voldoen:

• Telefoon aansluiting
• Wired zowel als wireless
• Xbox live compatible
• Minimaal 4 internet aansluitingen

Uiteraard moet het voor de rest ook gewoon goed kunnen werken. En geef mij geen advies over het openmaken van mijn ports of het veranderen van mijn NAT setting. Dit is een hopeloze zaak waar geen antwoord op mogelijk is naast het kopen van een nieuwe modem/router.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 16:25 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
ik denk dat de speedtouch je modem is. En dat je dus een modem/router in een hebt. Ik snap je opmerking met betrekking tot je gevreesde strikte NAT niet zo heel erg. Om welke poorten gaat het? Welk type speedtouch heb je? En wat is precies je probleem? En waarom denk je dat een andere router je probleem zal oplossen? Zomaar wat vraagjes :)

Verder doet je modem, en daarmee je internet en telefonie het waarschijnlijk prima, en een router met daarop telefonie voor de consumentenmarkt ben ik, afgezien van een fritzbox en die zijn gelijk behoorlijk duur, nog niet zo snel tegengekomen.

Mocht je uiteindelijk een nieuwe router willen, zoek op dit forum, er zij genoeg topics over. Een korte greep:

- D-link
- Asus
- Linksys

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Het is inderdaad een modem/router. En een stricte NAT houd in dat ik niet volledig gebruik kan maken van Xbox Live. En waarom ik weet dat een andere router het probleem zal oplossen is omdat ik gesproken hebmet de mensen van de Xbox hulplijn. Bovendien heb ik alle mogelijke poorten open gezet die mij normaal gesproken een open NAT verbinden zouden moeten geven.

M'n modem, internet en telefonie doen het allemaal. Echter wil ik nu eens gebruik kunnen maken van Xbox Live.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zet je X-Box dan in de DMZ zodat alles open staat. Heb zelf ook een speedtouch 580 en nooit geen problemen met xbox live gehad

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Speedtouch 780. En als je denkt dat daar geen problemen mee zijn. Kijk dan eerst maar eens naar dit topic.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:22
De speedtouch heeft een DMZ maar die is inderdaad niet helemaal volledig, er zijn volgens mij wel mogelijke voor. Je zou hier eens naar kunnen kijken http://www.speedtouch.nl/docs/AppNotesR5/AppNote_DMZ.pdf

Daarnaast is je informatie erg karig.

Wat heb je al geprobeerd.
Wat voor internet heb je ADSL / ADSL2
Type lijn Analoog / ISDN

Verwijderd

Topicstarter
De informatie is karig omdat ik ook geen hulp vraag met mijn NAT setting. Echter vraag ik alleen advies met het kopen van een nieuwe router/modem. Ik heb het openen van mijn NAT volledig opgegeven.

Maar stel dat je het echt wil uitvogelen. Hier is een topic van een lange tijd geleden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 21:38 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
als je een goede router wilt hebben dan zijn er al genoeg topics op dit forum gestart en kun je daar je antwoorden vinden, ik verwijs je dan naar de 3 eerder genoemde merken

*edit*

hier een linkje naar mogelijke oplossing, UPNP uitzetten en extended security aan hielp voor iemand op dit forum: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=119441

[ Voor 33% gewijzigd door nielsl op 03-05-2009 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nielsl schreef op zondag 03 mei 2009 @ 22:28:
als je een goede router wilt hebben dan zijn er al genoeg topics op dit forum gestart en kun je daar je antwoorden vinden
Ik kan deze topics niet zo gauw vinden, dus daarom dat ik dit topic maar opnieuw leven inblaas. Zie mijn eerste post die ik inmiddels heb ge-edit.
Pagina: 1