Toon posts:

[Xbox Live] NAT verbinding is strict

Pagina: 1
Acties:
  • 4.032 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor kerst heb ik een 360 gekregen met daarbij Halo 3. Zoals bij alle nieuwe aangeschafte 360'en krijg je daarbij een maand live gold. Alleen heb ik daar niet zoveel aan als mijn NAT verbinding strict is. Zoals jullie vast al weten betekend dat dat ik dan niet volledig toegang heb tot live.

Om dit op te lossen heb ik mijn port geprobeerd te forwarden. Deze guide hielp mij hierbij. Dit verliep mij allemaal vrij gemakkelijk. Ook heb ik hem, als het goed is, verwezen naar het juist device.

Het probleem zit volgens mij daar echter niet in. Eerder in mijn netwerkverbindingen. Om mijn 360 te verbinden met het internet moest ik een nieuwe poort zien te vinden. Dit had ik verholpen door een netwerk kaart te installeren. M'n huidige internet verbinding is aangesloten op mijn moederbord. Deze heb ik dus moeten delen met mijn netwerk kaart om te zorgen dat mijn port forwarden niet voor niks was. Daarnaast heb ik een statisch IP moeten maken voor mijn netwerk kaart omdat Live niet mijn IP adres kon achterhalen. Hier zit volgens mij het probleem. Als iemand het denkt te weten, hulp is geapprecieerd.

Wat misschien nog handig is om te vermelden is dat hiervoor mijn NAT verbinding open was en later weer besloot strict te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 21:13 ]

Verwijderd

Volgens mij:

Alleen als je zelf een game wil hosten moet je gebruik maken van NAT. Als je gewoon Live op wilt en gamen hoef je niets te doen.

Leesvoer:

http://www.xbox.com/en-US...iveconnection-testnat.htm

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Koop een switch. Ben je van alle ellende af.

Verwijderd

cornfed99111 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 13:03:
Koop een switch. Ben je van alle ellende af.
Deze reply snap ik niet. Als hij een switch zou aanschaffen zit hij nog steeds met het "probleem" dat wanneer een applicatie gebruik maakt van een poort naar buiten hij nog steeds een NAT entry moet aanmaken. Het kopen van een switch lost niets op in dit geval.

Ik snap het probleem niet echt. Als je "gewoon" op Live wilt om te gamen en te praten met je vrienden dan hoef je helemaal geen NAT entry aan te maken of poorten te forwarden. We hebben het toch niet over een hardwarematige firewall?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

allure

Titaan fase 2/3

ja maar dan zul je wel eerst verbinding met "buiten" moeten maken, zoals ik het nu begrijp heeft de TS nu 2 netwerkkaarten geinstaleerd en probeert hij het internet via zijn pc naar de Xbox te routeren.

right?

Zoja, dan zul je software moeten gebruiken om dit voor elkaar te krijgen.
Een hardwarematige router zal een betere oplossing zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bij spellen zoals Halo 3 is het van groot belang of je een open NAT hebt ja of de nee. Afhankelijk van je NAT verbinding wordt bepaald met welke mensen je speeld. Als je een strict NAT verbinding hebt kan je niet spelen met mensen met een open NAT verbinding. Daarnaast vertraagt het het zoeken van games.

Mn 360 heeft momenteel wel een internet connectie alleen is het strict. Van wat ik heb gelezen op het internet kan ik het open maken door te port forwarden. Om een of andere rare reden bleef m'n NAT verbinding niet op open staan, aanvankelijk wel. Ik dacht dat het misschien te maken had met mijn DNS settings of mijn aangemaakte statisch IP.

Verwijderd

Ik vind dit persoonlijk een vreemde zin:

"Afhankelijk van je NAT verbinding wordt bepaald met welke mensen je speeld"

Ik kan er ook niets over vinden dat aan de hand van NAT bepaald worden tegen welke mensen je speeld. Dit is totaal nieuw voor mij en als dit zo is kan ik je helaas niet helpen ben ik bang.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, misschien had ik het ook niet goed uitgelegd. Misschien dat dit het voor je verduidelijkt.
What does NAT mean to me and my friends?

To make this easy for everyone, we’ve created a chart for your use.

To Open To Moderate To Strict
From Open Yes Yes Yes
From Moderate Yes Yes No
From Strict Yes No No

Suppose you want to host an Xbox Live game and you’re using a router that’s classified as open. Armed with that information and using the chart above, you can be confident that your router’s NAT type will not keep your friends (who may also be using routers) from finding your session, hearing your voice, and enjoying a great game.

But let’s say you’re behind a router that’s a strict NAT. When you want to host a game, you now have something to consider. Anyone else who’s behind a router that uses a moderate or strict NAT may not be able to connect to your session.

Let’s look at one final example going the other direction: you joining someone else’s game. Will you be able to participate fully with everyone in the game? If you have a moderate NAT on your home network, you can get an idea of what may happen by looking at the chart. If the players you want to play with are using strict NATs, you will likely experience problems. You may not be able to hear them and they may not be able to hear you. You may not be able to see those players at all.
Msg User

Verwijderd

Snap het nog niet. Dit is na mijn inziens ALLEEN van belang als je zelf gaat hosten. Blijf het een erg vaag verhaal vinden :)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Gewoon de XBOX360 een vast ip geven en deze vervolgens instellen als DMZ. En plots staat er NAT: OPEN. Hoef je ook niet meer te klooien met port forwarding voor de 360.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Waarom niet? Is zo duidelijk als glas helder fris water.

TS gebruikt een extra nic om connectie te maken met de xbox.
Dan zul je wat extra instellingen moeten plegen om dat werkend te krijgen. Daarom dit topic.

Als je nu gewoon 2 tientjes uitgeeft voor een switch, ben je van alle gedoe af.
Xbox direct aansluiten op switch. Pc direct op switch. Switch direct op modem/router.

Verwijderd

Topicstarter
AvanCade schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 05:11:
Gewoon de XBOX360 een vast ip geven en deze vervolgens instellen als DMZ. En plots staat er NAT: OPEN. Hoef je ook niet meer te klooien met port forwarding voor de 360.
Zou je dit wat duidelijker uit kunnen leggen? Ik heb namelijk al m'n netwerk kaart een statisch IP gegeven (hierop is mijn 360 aangesloten). Alleen begrijp ik niet hoe ik die moet instellen als DMZ.
Pagina: 1