SpeedTouch 780 & XBOX 360 wil niet

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een SpeedTouch 780 als modem/router en heb m'n 360 in het netwerk gehangen. De 360 krijgt netjes een IP adres en ik kan 'm pingen vanaf m'n desktop. Media delen werkt echter niet, de 360 ziet de PC simpelweg niet. Als ik een andere router gebruik i.p.v. de SpeedTouch 780, dan werkt het direct probleemloos.
Een vinkje achter "UPnP gebruiken:" in de configuratie van de 780 lost het probleem helaas niet op.

Als ik via Windows Media Player naar het delen van media ga, zie ik daar m'n 360 staan dus m'n PC ziet de 360 wel.

Ik gebruik overigens TVersity voor het streamen van (HD) video's.

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 25-11-2008 19:50 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je router zou technisch gezien niets moeten doen met in je LAN, firewall technisch. Wat is je andere router? Heb je er nog een switch tussen?

• JBS
  • Niet online
De router waarmee het wel werkt is 'n SMC 7004VBR van jaartje of wat oud. Naast de SpeedTouch gebruik ik geen switch.

Ik verwacht dat als ik de SMC aan de Speedtouch hang en daaraan m'n PC en XBOX dat het gewoon weer werkt, maar dat is nou niet echt de meest logische oplossing.

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem.
De xbox ziet de PC niet. Ik heb al van alles geprobeerd (firewall en zelfs Vista opnieuw geinstalleerd).

Niks heeft geholpen en weet het niet meer.

iRacing Profiel

• JBS
  • Niet online
Inmiddels m'n SMC routertje als switch aan de SpeedTouch gehangen en het werkt direct.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09
pinkstrip schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:05:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
De xbox ziet de PC niet. Ik heb al van alles geprobeerd (firewall en zelfs Vista opnieuw geinstalleerd).

Niks heeft geholpen en weet het niet meer.
Ik heb helaas ook precies hetzelfde probleem :( Met de Speedtouch 780 wordt de XBOX360 gewoon niet gezien in Windows Media Player (als je wilt gaan sharen). Vervang ik de Speedtouch door een Zyxel 2604HW (die trage je bij Telfort krijgt), dan werkt het meteen..
Ik heb gebruik gemaakt van een kale Windows Vista (en als 2e test met kale Windows 7) waarbij ik windows firewall en firewall in router volledig uitgezet heb.

[edit] Verder werkt alles wel gewoon met de Speedtouch (XBOX Live, file/printer sharing tussen alle machines, etc etc. Alleen het streamen naar XBOX niet)

Als iemand een oplossing weet, of in welke richting ik moet zoeken hoor ik het graag.

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 13-01-2009 21:42 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Voor zover ik weet hebben 780's met oude firmwares netwerk problemen met pc's in combinatie met Vista.
Kijk of je de meest recente firmware op je 780 hebt en desnoods even updaten.
Je kan alles vinden op de Speedtouch site.

• sverzijl
thanks, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga vanmiddag eens kijken of ik een (te) oude firmware heb.

• sverzijl
Helaas.. kleine verbetering, maar nog niet zoals het hoort.

geupgrade naar 6.2.29.2 en alhoewel ik nu wel de XBOX360 zie op al m'n PC's bij Media sharing, zie ik de PC's alleen maar soms op de XBOX (Video Library). Als ik de Windows Media Player Network Sharing service herstart wordt deze PC soms (niet altijd) zichtbaar op de XBOX en kan ik streamen. Het is weinig consistent in ieder geval.

[edit] Het werkt nu wel als ik het volgende doe :
- XBOX360 opstarten
- voordat ik op de XBOX naar Video Library ga de WMP Network Sharing service op PC herstarten

Als ik vanuit Video Library de PC probeer te selecteren _voordat_ de service herstart is (de PC naam staat er al wel, gecached waarschijnlijk met ander connect ID), dan krijgt XBOX geen connectie meer, zelfs als ik daarna de service herstart. Restart XBOX is dan noodzakelijk.
Wat een ballemodem..

[edit2] Ik heb de Zyxel nu maar achter de Speedtouch gezet. Telefonie via de Speedtouch, rest via de Zyxel. Verre van ideale oplossing maar het moet dan maar. (Met alleen de Zyxel werkt het ook wel, maar dan problemen met downloaden over wireless in combinatie met telefonie wegens te hoge CPU load op Zyxel.. dat was de reden waarom ik deze heb vervangen door de Speedtouch).
Alle PC's worden nu direct gezien op de XBOX (zelfs zowel WMP als Tversity vanaf dezelfde PC).

[ Voor 57% gewijzigd door sverzijl op 15-01-2009 08:50 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:18
Ik heb dus ook een 780, maar dan zelfs als experia modem van de KPN.

En mijn 360 ziet dus ook nix. Mijn normale XboX (de oude) heeft XBMC. UPnP ziet hij niet (en ja dat staat aan), maar als ik via netwerk ga, dan kan ik wel alles bereiken. Komt dit anderen bekend voor?

Er is iets heel mafs met die 780 kasten.
Pagina: 1