Is GoT zo ultrasociaal?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wilde dit al ettelijke keren eerder posten en nu ik het Apeldoorndrama-topic gevolgd heb - gelieve dit niet als voedingsbodem te gebruiken voor het eventueel verdere verloop van dit topic, het is louter één van de ettelijke voorbeelden - durf ik het eindelijk toch eens vragen.

Laat hier op GoT de naam 'Hitler' vallen, zeg iets ondeugends over de Joden, gebruik een ziekte als scheldwoord, verwijs met het woord 'mongool' naar iemand die je met een bepaalde actie het leven zuur maakt, durf een smiley in te kloppen in een topic waarin een dode besproken wordt en er komt geheid gezeik van.

Dat mag niet!
Let op je woorden!
Dit is een ramptopic! Geen smileys alstublieft!
Dit plaatje kan niet door de beugel want er staat een hakenkruis in!

Voor een Belg als ik, geen idee of hier rondstruinende landgenoten er dezelfde mening op nahouden, komt dit zeer vreemd over. Is het een nationale sport in Nederland om anderen ervan te overtuigen hoe sociaal en wellevend je wel niet bent, door anderen - zonder enige verdere bijdrage aan het topic zelf - op naar mijn mening kleinzielige wijze op hun vermeende fouten te wijzen? Zijn degenen die dit doen echt zo verbouwereerd of is het slechts een bijdrage aan hun virtuele imago? Moet men woorden wikken en wegen in sommige topics om rekening te houden met de enorme sociale antennes van sommigen hier?

Ik sta er bij wijlen echt van versteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je zeker wel een gepaste toon mag aanslaan in een topic als dat. Het is de zelfregulatie die maakt dat men elkaar aanspreekt om onbehoorlijkheden. En imo is dat een groot goed. Het wil echter niet zeggen dat er een strak protocol is waar men zich aan dient te houden. Nouja de policy dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Tweakers heeft gewoon een beleid waar je je aan moet houden, en op het moment dat je dat niet doet wordt je daar 1. keurig op gewezen door mede tweakers en 2. netjes gecorrigeerd door een moderator.

Mocht je het echt te bont maken dan ben je dus wel eerst een of tweemaal gecorrigeerd (zie eerder genoemde voorbeelden) maar wordt daarna keurig afgestraft als daar reden toe is.

Verder lijkt me dit beter thuis te horen in LA dan in SG ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SG --> LA idd methinks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:23

nXXt

Carpe omnia

Ik vind het zelf ook wat overdreven in veel gevallen (zoals het ageren tegen de knipoogsmiley in het Apeldoorntopic). Zolang je de slachtoffers zelf niet belachelijk maakt, vind ik het wel prima eigenlijk. Zelfs al zou je de slachtoffers belachelijk maken, dan nog zou ik er niet op reageren. Het is smakeloos, maar het kan me verder weinig boeien om nu te gaan vertellen dat ik dat smakeloos vind.

Daarnaast is een groot deel van de paniekreactie ook redelijk egocentrisch. Hakenkruizen zijn uit den boze, maar shirts met kameraad Lenin, CCCP en de hamer-en-sikkel worden door GSUS als warme broodjes verkocht. Dit alles terwijl er meer slachtoffers gevallen zijn onder communistische regimes dan nazistische regimes. Het keyword hier is volgens mij het feit dat we nooit bezet zijn geweest door de communisten (hier heb ik overigens ook een betoog over geschreven in het voortgezet onderwijs).

[ Voor 3% gewijzigd door nXXt op 30-04-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik denk dat je een beetje overdrijft. Hitler mag je gewoon zeggen als de context ernaar is, schelden is gewoon not done.
De smiley werd gewoon verkeerd aangezien (het ging om :o)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

En je kunt wel die gozer die de menigte in gereden is wel de ergste ziektes toewensen op GoT maar het is niet informatief en niemand schiet er wat mee op.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Ik geef de TS groot gelijk. het is idd zo dat jullie met ze alle allemaal waanzinnig braaf willen overkomen... waarom geen idee. Ik denk dat 't komt door de ver-Amerikanisering van Nederland. Iedereen wilt verdomde graag laten zien hoe netjes ingetogen je bent en rekening met iedereen houdt...
maar ondertussen wel lekker klagen over die "kut-marrokanen" (en ik irriteer me kapot aan elke keer als ik een referentie naar dit zie, maarja hier snapt iedereen wel gelijk wat ik bedoel).

je kan ook gewoon accepteren dat je onderdeel bent van 't klootjesvolk en je beter gewoon kan doen waar je zelf zin in hebt dan je te gedragen als een schaap.

och ik nok dit bericht af anders staat dit topic zomenteen vol met me eigen gezeik ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
O ik ken het beleid en kan de policy bijna zingen - ik strompel hier al een tijdje rond. :)

Dat een gepaste toon dient worden aangeslaan, lijkt me ook evident. Ik heb het dan ook meer over bijvoorbeeld het verbouwereerd wezen bij het gebruik van - laat me een kat een kat noemen - het woord 'kanker' als scheldwoord. Ik zelf zou er nooit aan denken om dat als scheldwoord te gebruiken, niet omdat ik het schokkend of storend vind, maar gewoon omdat dat niet in ons gebruik zit. Bij dit betreffend woord wordt gesteigerd omdat dit op een gebrek aan respect zou wijzen voor al degenen die lijden aan deze ziekte. Is dit niet overdreven?

Is het steigeren bij het zien van een hakenkruis - ongeacht de context - niet overdreven?
Is een smiley typen in een rampentopic een reden om zonder enige verdere bijdrage afgebrand te worden?

Ik heb allezins het gevoel dat ik in zulke topics elke reply moet wikken wegen en nog eens drie keer moet nalezen, gewoon uit angst iemand onbedoeld tegen de borst te stoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Ik denk dat het totaal niets te maken heeft met de berichten zelf of de geschoktheid van de commentator.
De betrokkenheid bij en het gezicht van het forum speelt wel een grote rol, een bericht blijft immers erg lang staan en iemands imago als poster kan met terugwerkende kracht worden geschaad doordat een forum een verkeerde richting opgaat.
Er ontstaat dus een sociaal gemiddelde wat zeker niet overeenkomt met de sociale voorkeur of het gedrag van de meeste individuen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

teh_twisted schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:34:
Ik geef de TS groot gelijk. het is idd zo dat jullie met ze alle allemaal waanzinnig braaf willen overkomen... waarom geen idee. Ik denk dat 't komt door de ver-Amerikanisering van Nederland. Iedereen wilt verdomde graag laten zien hoe netjes ingetogen je bent en rekening met iedereen houdt...
Nee, het is meer conflictvermijdend 'roomser dan de Paus zijn'. Bovendien is het misschien een overdreven reactie op de Nederlandse volksaard van klagen en beschimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:22:
Laat hier op GoT de naam 'Hitler' vallen, zeg iets ondeugends over de Joden, gebruik een ziekte als scheldwoord, verwijs met het woord 'mongool' naar iemand die je met een bepaalde actie het leven zuur maakt, durf een smiley in te kloppen in een topic waarin een dode besproken wordt en er komt geheid gezeik van.
Sommige van die reacties zijn resultante van een gevoel van moraliteit (je mag geen grappen maken over iets ergs bijvoorbeeld), maar een aantal zijn ook gewoon gedragsregels binnen GoT om de discussies niet iedere keer uit te laten monden in scheldkannonades. Ik bedoel, stel je voor dat iemand in een serieus topic over gelovige wetenschappers alle gelovigen dom noemt. Daar kan de inhoud van de discussie niet beter op worden.
Voor een Belg als ik, geen idee of hier rondstruinende landgenoten er dezelfde mening op nahouden, komt dit zeer vreemd over. Is het een nationale sport in Nederland om anderen ervan te overtuigen hoe sociaal en wellevend je wel niet bent
Is het echt een land-gebonden cultureel fenomeen denk je? Ik krijg juist van buitenlanders altijd het idee dat men Nederlanders uitermate bot en direct vindt, waar nou niet direct uit blijkt dat we zo sociaal-sensitief zijn, vergeleken met andere naties. Of zijn jullie Belgen nog erger dan wij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik geef Coltrui groot gelijk, er heerst over het algemeen een sfeer van ultrasociaal/ultra politieke correctheid. Ik pobeer er tegenwoordig maar een beetje overheen te lezen, want het is flink irritant.

Idd, roomser dan de paus ja, ik krijg er een beetje kotsneigingen van.

[ Voor 15% gewijzigd door FirePuma142 op 30-04-2009 23:38 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik ben het met je eens.
Hoe verschrikkelijk sommige dingen ook zijn. Soms is het maken van een grapje ook een soort verwerking / acceptatie dat er iets gebeurd is wat niet door de beugel kan.
Zo las ik vanmiddag elders ook opmerkingen als "even apeldoorn bellen".
Ik kan daar op zich wel om glimlachen, hoe erg de situatie ook is.

Dat betekent niet dat alles maar moet kunnen en dat je erge dingen maar lachwekkend moet benaderen. Alleen als iemand een wat minder serieuze opmerking maakt over een serieus onderwerp, dan hoeft dat niet te betekenen dat die persoon de ernst niet in ziet / dat het hem geen reet kan schelen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als Belg die in Nederland gewoond heeft denk ik hier toch wel een goed beeld van te hebben.

Nederland is in enkele opzichten een gespleten land: enerzijds zijn de mensen veel meer in your face dan in België, vandaar dat Belgen Nederlanders vaak arrogant en brutaal vinden. Ook hebben verschillende Nederlands commentatoren al opgemerkt dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland uitgemond is in een vrijheid van schelden en beledigen. Wat rondstruinen het forum van FOK! of, nog veel erger, geenstijl.nl, toont dat goed aan. Om goed te vergelijken moet je de fora van twee tabloids eens naast elkaar leggen: Het Laatste Nieuws in België en De Telegraaf in Nederland. Allebei zijn ze " :') ", maar De Telegraaf is toch nog een stukje erger.

Aan de andere kant is men in Nederland dan weer gevoeliger voor sommige opmerkingen. Inzake humor, bijvoorbeeld, zijn er taboes. Zo had Kamagurka indertijd eens een cartoon gemaakt over Anne Frank die in Humo gepubliceerd werd zonder al te veel aandacht, tot ook NRC het publiceerde. Daar kwam behoorlijk veel reactie op indertijd: lachen met Anne Frank was not done. Ook het boek "Godverdomse dagen op een godverdomse bol" van Dimitri Verhulst werd in enkele Nederlandse boekenhandels (in de Nederlandse bible belt) uit de rekken gehaald, iets dat voor Belgen totaal onvoorstelbaar is. In volle Dutrouxperiode zijn er behoorlijk smakeloze pedofiliegrappen gepubliceerd in Belgische media zonder dat er een haan naar kraaide.

Enfin, om maar te zeggen: ja, er is een verschil tussen onze houding tov. "gevoelige thema's".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coltrui schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:35:
Ik heb allezins het gevoel dat ik in zulke topics elke reply moet wikken wegen en nog eens drie keer moet nalezen, gewoon uit angst iemand onbedoeld tegen de borst te stoten...
Ik heb expres niet in dat topic gereageerd door de wat opgefokte sfeer, en omdat het meer een chatbox is dan een echt topic. Mensen vallen over elkaar heen met one-liners, en dan krijg je dat soort irritaties veel sneller, omdat mensen sneller kunnen tikken dan hun hersenen werken ;) .

Je blijft natuurlijk altijd houden dat bij teksten de nuance eerder wegvalt, en er zijn ook mensen wiens uitdrukkingsvaardigheid niet volledig ontwikkeld is. Aan beide kanten valt er wel wat te verbeteren, zowel bij de posters als de corrigeerders.
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:36:
Ik bedoel, stel je voor dat iemand in een serieus topic over gelovige wetenschappers alle gelovigen dom noemt. Daar kan de inhoud van de discussie niet beter op worden.
_O-

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 30-04-2009 23:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coltrui schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:35:
O ik ken het beleid en kan de policy bijna zingen - ik strompel hier al een tijdje rond. :)

Dat een gepaste toon dient worden aangeslaan, lijkt me ook evident. Ik heb het dan ook meer over bijvoorbeeld het verbouwereerd wezen bij het gebruik van - laat me een kat een kat noemen - het woord 'kanker' als scheldwoord. Ik zelf zou er nooit aan denken om dat als scheldwoord te gebruiken, niet omdat ik het schokkend of storend vindt, maar gewoon omdat dat niet in ons gebruik zit. Bij dit betreffend woord wordt gesteigerd omdat dit op een gebrek aan respect zou wijzen voor al degenen die lijden aan deze ziekte. Is dit niet overdreven?
Ik vind dat ook gewoon ongepast. En ik modereer er op. Omdat het niets toevoegd aan een betoog wat ook niet prima zonder die term gebracht kan worden.
Is het steigeren bij het zien van een hakenkruis - ongeacht de context - niet overdreven?
Dat is pertinent onwaar want context is alles. In de juiste context zijn swastika's en hitler prima te benoemen en van grafische begeleiding te voorzien. Het zijn juist de de mensen die onterecht steigeren die hier op gewezen worden imo. Moderatie is in die topics ook van die aard dat het inhoudelijk wel kan maar niet wanneer het wordt gebruikt voor stemmingmakerij oid.
Is een smiley typen in een rampentopic een reden om zonder enige verdere bijdrage afgebrand te worden?
Nee. Maak een TR als het voorkomt dat iemand daar over valt en de crew beoordeeld of er actie ondernomen moet worden.
100% kun je het niet voorkomen en sommige mensen zijn hier ook onredelijk in. Maar tegelijk vind ik wel dat je over je woordkeuze na kunt denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Misschien moet ik maar naar België moet emigreren :P. Ik kan me ook weinig vinden in ultra-policor en het massaal blacklisten van bepaalde onderwerpen als 'not to be laughed at'...

Dat gezegd hebbende vind ik GoT nog wel redelijk OK qua standaard. Daarmee bedoel ik het officiële beleid, dat is doorgaans wel goed doordacht. Sommige users hebben wel nogal lange tenen, maar dat zul je altijd hebben.

Oh, en Kryz heeft hier een briljant stukje zelfspot opgevoerd! :D

[ Voor 44% gewijzigd door nXXt op 30-04-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

nXXt schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:40:
Misschien moet ik maar naar België moet emigreren :P. Ik kan me ook weinig vinden in ultra-policor en het massaal blacklisten van bepaalde onderwerpen als 'not to be laughed at'...

Dat gezegd hebbende vind ik GoT nog wel redelijk OK qua standaard. Daarmee bedoel ik het officiële beleid, dat is doorgaans wel goed doordacht. Sommige users hebben wel nogal lange tenen, maar dat zul je altijd hebben.

Oh, en Kryz heeft hier een briljant stukje zelfspot opgevoerd! :D
Ha, ja, inderdaad! Props voor Kryz.

Ik krijg overigens regelmatig het idee dat er een substantieel deel tweakers een enorm rooskleurig beeld van de wereld heeft en dat alles met regeltjes en absolute gehoorzaamheid is op te lossen. ( Je zou het bijna Maoistisch noemen :+ )Of dat nu de over het algemeen exacte kant is die de tweaker kenmerkt of gewoon een gebrek aan levenservaring geen idee maar ik kan me er keer op keer enorm over verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

FirePuma142 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:44:
Je zou het bijna Maoïstisch noemen :+
Eerder Femistisch :+

Verder is het ook zo dat de 'regels': goed doet, goed ontmoet en voort wat, hoort wat op gaan. Op het moment dat jij aardig om iets vraagt kom je verder dan als je iets eist. Ook als je anderen helpt zullen ze jou ook eerder helpen met problemen/vragen etc.

Als je je dus als een hork gedraagt kan je nog genieten van de anonimiteit van internet, maar je kunt het dus stevig voor jezelf verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik ook, maar dat schijnt aan mij te liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
Ik heb totaal geen klachten over het beleid. En ja, HlpDsK modt bijvoorbeeld keihard op het schelden met ziektes, maar daar zal hij zijn redenen wel voor hebben. Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden. Luchtige noot: mijn grootvader is gestorven door een bloempot op zijn hoofd te krijgen, maar ik zou er nooit aanstoot nemen mocht iemand een ander uitmaken voor 'bloempot'. Simpel misschien, maar probeer mijn verwondering te begrijpen...

Wat me verbaast is dat sommigen niks anders te melden hebben dan die terechtwijzing. Ik vraag me dan echt af of die mensen dan daadwerkelijk gekwetst worden, of dat het enkel is om te tonen hoe sociaal ze wel zijn. Dit wil ik echt achterhalen.

Verder zijn er in België inderdaad blijkbaar veel minder taboes, zoals YellowOnline aanhaalde.
Wiethoofd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:48:
[...]

Eerder Femistisch :+

Verder is het ook zo dat de 'regels': goed doet, goed ontmoet en voort wat, hoort wat op gaan. Op het moment dat jij aardig om iets vraagt kom je verder dan als je iets eist. Ook als je anderen helpt zullen ze jou ook eerder helpen met problemen/vragen etc.

Als je je dus als een hork gedraagt kan je nog genieten van de anonimiteit van internet, maar je kunt het dus stevig voor jezelf verkloten.
Goed doet, goed ontmoet - volledig mee eens. Maar naar mijn mening moet je voor je je post submit, de marge van je eigen 'goed-doet-besef' hier op GoT heel wat verkleinen. Ik zie regelmatig non-hork posts die er toch in slagen om naar mijn bescheiden mening een reply vol ongenoegen te veroorzaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Coltrui schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:55:
Luchtige noot: mijn grootvader is gestorven door een bloempot op zijn hoofd te krijgen, maar ik zou er nooit aanstoot nemen mocht iemand een ander uitmaken voor 'bloempot'. Simpel misschien, maar probeer mijn verwondering te begrijpen...
offtopic:
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar is dit waar? Ik verslikte me nogal grondig in m'n 7-up (en dat is voor de verandering geen standaardopmerking van "haha, laat ik zeggen dat m'n beeldscherm vies geworden is").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
nXXt schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:57:
[...]

offtopic:
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar is dit waar? Ik verslikte me nogal grondig in m'n 7-up (en dat is voor de verandering geen standaardopmerking van "haha, laat ik zeggen dat m'n beeldscherm vies geworden is").
Ik ga nu een TR aanmaken! Jij onrespectvolle vlegel!
Ja, 't is echt waar... Er is zelfs een straat naar hernoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Coltrui schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:58:
[...]

Ik ga nu een TR aanmaken! Jij onrespectvolle vlegel!
Ja, 't is echt waar... Er is zelfs een straat naar hernoemd.
offtopic:
Scheldpartij, scheldpartij! Roep een modje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er of 1 of 2 mensen zijn die het voortouw nemen in dat 'sociale' gebeuren moet de rest wel mee omdat we sociale wezens zijn (voorbeeld is dat Koninginne topic waar pas na opmerkingen 'speciale' regels kwamen). En zeker in Nederland, omdat we politiek correct willen zijn.

Naar mijn idee is het een soort hype in NL die door is blijven zetten na dat armbandjes gedoe van overal aan denken en respect enzo :r maarja, er hoeven maar 1 of 2 mensen te zijn die een aanzien hebben en de rest gaat mee. Vaak ook nog redelijk en logisch omdat het tegenovergestelde meestal zwaar asociaal is (zie weer Koninginne topic). Is dan kiezen uit twee kwaden (middenweg is er niet) ook al zal niemand dat toegeven dat het twee kwaden zijn.

Maar er zijn blijkbaar meer mensen die het opvallen. Op Geenstijl zie je bijvoorbeeld al een tijdje een trend ontstaan dat ze "de selecte groep die het voor de andere verpesten" intussen Finnen noemen :P hilarisch :D Dat moet toch aangeven dat sommige groepen mensen aan het doorslaan zijn. Net als de benaming van beroepen, was je vroeger putjesschepper nu ben je chef sanitaire opruiming of <insert ander mooi woord>.

Je bent ook nog het woord kanker vergeten volgens mij wat nogal gevoelig ligt. Omdat we er uiteindelijk allemaal aan dood gaan? Omdat het vervelende herinneringen oproept? Ook ik heb mensen verloren aan kanker maar als iemand mij uitscheld met het woord kanker of er een grap over maakt ben ik nog wel zo nuchter dat ik ze niet als een heks ga verbranden omdat we nog niet weten wat het precies is en geen 100% genezing voor hebben.

En de regering propageert het 'sociale' natuurlijk ook. En het begint, alweer sinds een aardige tijd, vruchten af te werpen. Ze moeten wel omdat met name rechts steeds meer stemmen krijgt.

De conclusie is dan ook dat wij allemaal hartstikke Asociaal zijn omdat de ik persoon niet gekwetst wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

/me BGB4rn vindt het ook erg ver gaan te lachen over andermans dood. (hoe lullig dan ook)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

BGB4rn schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:08:
/me BGB4rn vindt het ook erg ver gaan te lachen over andermans dood. (hoe lullig dan ook)
Ach, dat moet best kunnen. Toen ik mijn beste vriend en familie op ging zoeken in het ziekenhuis omdat zijn oma op sterven lach heb ik besmuikt doch hartelijk kunnen lachen om het grapje van zijn vader: Oma ligt in coma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ja dat is dan ook het verschil tussen een taalgrap en een niet-grap.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het heeft puur te maken met niveau en fatsoensnormen.
Op GoT gaat men uit van een bepaalde niveau en daar hoort een bepaalde opvoeding en normen imho ook bij.
Denk ook dat het met volwassenheid te maken heeft. GoT is ook een redelijk volwassen forum. Zeker als je het vergelijkt met sites waar schelden met ziektes en grapjes over de holocaust wél voorkomen.

Dus:
Het gemiddelde niveau, opvoeding en volwassenheid.
Dat typeert de sociale consensus van asociaal gedrag op een forum.

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 01-05-2009 00:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 07:05
Het is naar mijn mening een stukje respect. Iemand verrot schelden, een bevolkingsgroep beledigen, op de man spelen etc etc is gewoon not done. Wat jou niets doet kan voor een ander wel vervelend zijn. Zo is het "gekanker" ook vrij normaal geworden in Nederland, maar ik krijg het niet door mijn strot.

Imho, ik mag verwachten dat we hier allemaal oud en wijs genoeg zijn om met respect met elkaar om te gaan. Vloeken en schelden is daarbij helemaal niet nodig. Zoals HlpDsK aangeeft: Het is doorgaans nergens voor nodig.

Om nog een voorbeeld te geven waarom ik het gekanker zo haat: De moeder van mn beste vriend is er aan overleden en je wilt niet weten hoe klote ik dat vond toen we een tijd later online zaten te knallen op W:ET. Een paar - nog jongere snotapen - die constant kankerden. Imho, dan zit ik niet lekker achter de PC te knallen. Als serveradmin daar dan ook warnings en kicks uit gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:15:
Op GoT gaat men uit van een bepaalde niveau en daar hoort een bepaalde opvoeding en normen imho ook bij.
Denk ook dat het met volwassenheid te maken heeft. GoT is ook een redelijk volwassen forum. Zeker als je het vergelijkt met sites waar schelden met ziektes en grapjes over de holocaust wél voorkomen.

Dus:
Niveau
Opvoeding
Volwassenheid
Pfoe, ik kwam net in een ander topic het woordje dedain tegen. Zie hier een schoolvoorbeeld. Schelden met ziektes kan heerlijk opluchten of het nu tyfus, kanker of tering is. Op een forum in geschreven tekst is dat over het algemeen nogal overbodig. Grapjes over de holocaust kunnen enorm grappig zijn zoals deze van de Vliegende Panters:

- We staan hier voor het huis van Anne Frank

- Even kijken of ze thuis is. Ding dong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dat mag niet!
Let op je woorden!
Ik heb er wijselijk niet in gereageerd, maar het irriteerde me mateloos in dat topic dat er mensen van overtuigd zijn dat hun visie op de ramp (geen smilies! absoluut geen feest meer vieren!) DE juiste visie is en dat iedereen die MOET adopteren. Wat een arrogantie zeg. Als er mensen zijn die vinden dat er nog een (al dan niet gematigd) feest moet zijn, laat ze dan toch gewoon doen :? Ze vallen er niemand mee lastig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 21:25
gambieter schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:38:
[...]

Ik heb expres niet in dat topic gereageerd door de wat opgefokte sfeer, en omdat het meer een chatbox is dan een echt topic. Mensen vallen over elkaar heen met one-liners, en dan krijg je dat soort irritaties veel sneller, omdat mensen sneller kunnen tikken dan hun hersenen werken ;) .

Je blijft natuurlijk altijd houden dat bij teksten de nuance eerder wegvalt, en er zijn ook mensen wiens uitdrukkingsvaardigheid niet volledig ontwikkeld is. Aan beide kanten valt er wel wat te verbeteren, zowel bij de posters als de corrigeerders.

[...]

_O-
Ik miste je al in dat topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:15:

Dus:
niveau
opvoeding
volwassenheid
Ok, dus ik die me verwonder om in mijn ogen zulk gesteiger om niks, ben gezegend met geen van deze eigenschappen? Ik denk dat je nog eens mag proberen. :)

Overigens - als ik je hiermee niet beledig :P - ben jij toevallig één van de personen die me opviel wat het thema van dit topic betreft, ook al lees ik negentig procent van je posts met graagte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Begrijp me niet verkeerd GENETX, ik heb echt wel begrip hoe het voor jou overkomt, maar het blijft natuurlijk persoonlijk. Zelf zou ik nooit 'kanker-' voor elk woord gooien (al gebruik ik wel eens, bij mate van hoge uitzondering en bij uitermate grote irritatie 'kankeren', wat overigens niet afgeleid is van de ziekte maar een gezamenlijke oorsprong heeft).

Maar het is allemaal heel persoonlijk en zelfs ietwat egocentrisch. Jij hebt persoonlijke ervaringen met kanker in je omgeving, dus ligt het voor jou gevoelig. Maar 'teringbende' en 'tyfuszooi' is van hetzelfde laken een pak en 'klere-troep' is ook weer schelden met een ziekte (hoewel je zou kunnen zeggen dat het een gemeenschappelijke oorsprong heeft met 'cholera').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
nXXt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:23:
Begrijp me niet verkeerd GENETX, ik heb echt wel begrip hoe het voor jou overkomt, maar het blijft natuurlijk persoonlijk. Zelf zou ik nooit 'kanker-' voor elk woord gooien (al gebruik ik wel eens, bij mate van hoge uitzondering en bij uitermate grote irritatie 'kankeren', wat overigens niet afgeleid is van de ziekte maar een gezamenlijke oorsprong heeft).

Maar het is allemaal heel persoonlijk en zelfs ietwat egocentrisch. Jij hebt persoonlijke ervaringen met kanker in je omgeving, dus ligt het voor jou gevoelig. Maar 'teringbende' en 'tyfuszooi' is van hetzelfde laken een pak en 'klere-troep' is ook weer schelden met een ziekte (hoewel je zou kunnen zeggen dat het een gemeenschappelijke oorsprong heeft met 'cholera').
My point exactly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:19:
[...]
Schelden met ziektes kan heerlijk opluchten of het nu tyfus, kanker of tering is.
Waarom lucht het 'heerlijk op'?
Wat is er mis met 'shit' en 'verdomme'. Daarnaast, waarom zou je überhaupt op een forum gaan schelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:26:
[...]
Wat is er mis met 'shit' en 'verdomme'. Daarnaast, waarom zou je überhaupt op een forum gaan schelden?
Het is een krachtterm zoals een andere. Een kut-dit, een godverdoms-dat. Waarom moet men het persoonlijk opvatten als 'kut' of 'godverdoms' vervangen wordt door 'kanker'?

Niet dat ik wil dat het woord als vrijgeleide geïntroduceerd wordt, maar ik wil het wel snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:26:
[...]
Hoe groter de lading aan het scheldwoord hoe groter de opluchting. Als je iets minder selectief had gequote dan had je gelezen dat ik op fora ook overbodig vind. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:21:
[...]

Ok, dus ik die me verwonder om in mijn ogen zulk gesteiger om niks, ben gezegend met geen van deze eigenschappen? Ik denk dat je nog eens mag proberen. :)
Och, nee, dat zeg ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje IQ, een beetje opvoeding en post-puberaal is nog een behoefte heeft om te schelden met ziektes of onsmakelijke of ongepaste grappen te maken of andere vormen waaruit blijkt dat elke vorm van respect afwezig is.
Overigens - als ik je hiermee niet beledig :P - ben jij toevallig één van de personen die me opviel wat het thema van dit topic betreft, ook al lees ik negentig procent van je posts met graagte :)
offtopic:
Ik ben ook best een moraalridder,daar schaamt opa anandus zich niet voor hoor ;)
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:28:
[...]

Het is een krachtterm zoals een andere. Een kut-dit, een godverdoms-dat. Waarom moet men het persoonlijk opvatten als 'kut' of 'godverdoms' vervangen wordt door 'kanker'?

Niet dat ik wil dat het woord als vrijgeleide geïntroduceerd wordt, maar ik wil het wel snappen...
Omdat kanker een hoop mensen en mee-/nabestaanden pijn gedaan heeft.
Als je verdomme zegt, kwets je daar niemand mee, behalve jezelf.
Kut is een iffy, persoonlijk vind ik het niet netjes.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 01-05-2009 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kankerzooi, weer een cpu naar de kloten in het grote/kleine (weet ik veel) kleine mededelingen topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
nXXt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:23:
BMaar het is allemaal heel persoonlijk en zelfs ietwat egocentrisch. Jij hebt persoonlijke ervaringen met kanker in je omgeving, dus ligt het voor jou gevoelig. Maar 'teringbende' en 'tyfuszooi' is van hetzelfde laken een pak en 'klere-troep' is ook weer schelden met een ziekte (hoewel je zou kunnen zeggen dat het een gemeenschappelijke oorsprong heeft met 'cholera').
Het is gewoon een algemeen iets dat Nederlanders graag vloeken met ziektes. Het is typisch iets Nederlands en heb er ook wel eens een docu over gezien. Ik maak me er verder ook niet zo druk over, maar net als Anandus aangeeft: Wat wordt je er beter op? Waarom geen andere woorden gebruiken zoals 'shit', 'bah', 'Fok!' ( :+ ).

Maar verder deel ik niet de dwang om te vloeken met ziekten zoals andere landgenoten dat doen. Ik vind het not done, zeker niet met ziektes die nog altijd veel doden opeisen zoals kanker. Ik vind het behoorlijk zwak als je een teleurstelling op zo'n manier moet afreageren om jezelf op te luchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:30:
K***zooi, weer een cpu naar de kloten in het grote/kleine (weet ik veel) kleine mededelingen topic? :P
Als je het zo neerzet als hierboven storen zich er minder mensen aan, en als jij denkt dat er kanker hoort te staan, dan is dat jou eigen interpretatie van de sterretjes, en als jij denkt dat er klote moet staat idem, klere: idem, klontje: wjw. 8)

Het is ook denken om je medemens/-tweaker, als jij niet op je tenen getrapt wilt worden door een opmerking van iemand anders, dan moet je ook zelf uitkijken dat je niet op die van iemand anders gaat staan. (lijkt me (niet meer dan logisch))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:30:
Kankerzooi, weer een cpu naar de kloten in het grote/kleine (weet ik veel) kleine mededelingen topic? :P
Dat kun je zeggen ja, maar bedenk je eens waarom je dat zo zou zeggen? Ik weet zeker dat je er mensen nodeloos mee kwetst en het is een term die "overdone" genoemd kan worden. Dergelijke vervelende ervaringen zijn ook op een minder overdreven grove manier neer te zetten.

Het is niet zo dat je op je vinger slaat met een hamer en er spontaan een krachtterm uitgooit, bij een posting heb je wat meer tijd om jezelf passend te kunnen uitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:18
Ik wilde dit al ettelijke keren eerder posten en nu ik het Apeldoorndrama-topic gevolgd heb - gelieve dit niet als voedingsbodem te gebruiken voor het eventueel verdere verloop van dit topic, het is louter één van de ettelijke voorbeelden - durf ik het eindelijk toch eens vragen.

Dat mag niet!
Let op je woorden!

Voor een Belg als ik, geen idee of hier rondstruinende landgenoten er dezelfde mening op nahouden, komt dit zeer vreemd over. Is het een nationale sport in Nederland om anderen ervan te overtuigen hoe sociaal en wellevend je wel niet bent, door anderen - zonder enige verdere bijdrage aan het topic zelf - op naar mijn mening kleinzielige wijze op hun vermeende fouten te wijzen? Zijn degenen die dit doen echt zo verbouwereerd of is het slechts een bijdrage aan hun virtuele imago? Moet men woorden wikken en wegen in sommige topics om rekening te houden met de enorme sociale antennes van sommigen hier?

Nee, hypocrisie is onze nationale sport. Zo schelden we met z`n allemaal de doelman van de tegenstander de dood in maar wanneer ie met een ziekenauto afgevoerd wordt (Ajax-AZ) zijn we toch wel een beetje geschokt en klappen we als uiting van respect. Ik denk dat het een soort conditioneren is en te weinig nadenken.

Zo wordt ons met opgeheven vingertje door de bond tegen het vloeken vertelt dat we niet mogen vloeken. Dat het aangeleerd is en tot papegaaien leidt. Dan leren we onszelf aan dat het niet goed is om te vloeken en papegaaien we het gedrag van die stichting. We proberen er aan te denken. Heel even denken we eraan, en dan zijn we het weer vergeten en vloeken we weer.

Idem bij de voetbalwedstrijd. We papegaaien het uitschelden van de tegenstander. Alleen soms worden we met onze neus op de feiten gedrukt en bedenken we dat we het toch anders zouden moeten doen. Omdat net op zo`n moment we nog in het denkenproces zitten, ageren we er wel sterk tegen. De rest van de tijd heerst onverschilligheid en conditionering. Uit die eigenschappen volgen dan ook onze tweede volkssport.

De onverschilligheid is een groot goed. In de HK is er op dit moment een discussie of de activiteiten rond koninginnedag afgelast hadden moeten worden of niet. De mensen die zich geraakt voelen en erover nadenken vinden dat het afgelast moet worden. Het is echter ook heel verleidelijk om onverschillig te zijn en vooral te denken aan het feit dat je feest is afgelast.

Tot zover de cursus inburgeren met een gastcollege van dhr. Yofresh. Mag ik aan het publiek dan nog een simpele vraag stellen? Ja, wij zijn zo ja. En hedde gij domme belg daar wat op tegen, ja?? :+

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:33:
[...]

Het is gewoon een algemeen iets dat Nederlanders graag vloeken met ziektes. Het is typisch iets Nederlands en heb er ook wel eens een docu over gezien. Ik maak me er verder ook niet zo druk over, maar net als Anandus aangeeft: Wat wordt je er beter op? Waarom geen andere woorden gebruiken zoals 'shit', 'bah', 'Fok!' ( :+ ).

Maar verder deel ik niet de dwang om te vloeken met ziekten zoals andere landgenoten dat doen. Ik vind het not done, zeker niet met ziektes die nog altijd veel doden opeisen zoals kanker. Ik vind het behoorlijk zwak als je een teleurstelling op zo'n manier moet afreageren om jezelf op te luchten.
Waarom zien jullie dat niet in als scheldwoord (hoe onnozel ook - Belgen kennen dat fenomeen niet), in plaats van dat als persoonlijke belediging op te nemen? Iemand die die ziekte in de mond neemt doet dat heus niet om te kwetsen, neem ik aan. Overigens, nogmaals: als elk voorwerp dat ooit ergens ter wereld een dode veroorzaakt heeft niet meer getypt mag worden, kan je de boel wel sluiten. Overdreven: je kan met elk woord wel iemand kwetsen.

Overigens kan ik er met mijn (kleine) verstand niet bij dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt bij het zien van het woord kanker. Sorry. :)

Edit:
Yofresh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:38:
[...]
[snip] :+
En hedde gij domme belg daar wat op tegen, ja?? :+
Nee, ik wil gewoon weten hoe de vork aan de steel zit. Maar wat jij schertsend brengt, zo komt het inderdaad wel op mij over. :P

En het is 'dommen Belg :+

[ Voor 11% gewijzigd door Coltrui op 01-05-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 07:13
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:38:
[...]

Waarom zien jullie dat niet in als scheldwoord (hoe onnozel ook - Belgen kennen dat fenomeen niet), in plaats van dat als persoonlijke belediging op te nemen? Iemand die die ziekte in de mond neemt doet dat heus niet om te kwetsen, neem ik aan. Overigens, nogmaals: als elk voorwerp dat ooit ergens ter wereld een dode veroorzaakt heeft niet meer getypt mag worden, kan je de boel wel sluiten. Overdreven: je kan met elk woord wel iemand kwetsen.

Overigens kan ik er met mijn (kleine) verstand niet bij dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt bij het zien van het woord kanker. Sorry. :)
Overigens heb ik teveel dierbaren verloren aan die &$*_&# ziekte om persoonlijk aanstoot te nemen bij het gemisbruik van het 'scheldwoord' kanker. Inderdaad, iemand die dat doet heeft een klein(er) verstand imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]
Iemand die die ziekte in de mond neemt doet dat heus niet om te kwetsen, neem ik aan.
Ook al is het de intentie van de 'gever' niet, de 'ontvanger' kan het wel zo ervaren.

Zeker met woorden als kanker welke van origine kwetsend bedoeld waren.
En for the record ben ik *thankgod* nóóit iemand in mijn familie of omgeving verloren aan kanker.
Maar ik kan me wel inleven dat dat als kwetsend ervaren wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 01-05-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:41:
[...]

Overigens heb ik teveel dierbaren verloren aan die &$*_&# ziekte om persoonlijk aanstoot te nemen bij het gemisbruik van het 'scheldwoord' kanker. Inderdaad, iemand die dat doet heeft een klein(er) verstand imho.
Die heb ik ook verloren en toch gebruik ik het wel eens. Het komt werkelijk geen moment in me op dat kanker als scheldwoord ook maar enigszins gelinkt is aan de daadwerkelijke ziekte die die dierbaren heeft weggenomen. Zoals trut en kut mij niet aan een vagina doen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:41:
[...]

Want het gebruik van het woord brengt herinneringen in je boven? Het woord zelf is te veel? Is het het feit dat iemand het gebruikt als krachtterm dat je dwars zit? Zo ja, waarom?
Ik wil geen nare herinneringen naar boven halen, maar kom op, het zien van het woord zelf kan je toch niet tot verdriet stemmen? Mijn andere opa - niet de bloempot-ongelukkige - is gestorven aan speekselklierkanker, en een oom heeft zich opgehangen na dito diagnose. Kan mij het schelen dat iemand dat woord typt in eender welke omstandigheid?
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:43:
[...]
Ook al is het de intentie van de 'gever' niet, de 'ontvanger' kan het wel zo ervaren.

Zeker met woorden als kanker welke van origine kwetsend bedoeld waren.
En for the record ben ik *thankgod* nóóit iemand in mijn familie of omgeving verloren aan kanker.
Maar ik kan me wel inleven dat dat als kwetsend ervaren wordt.
Elk woord kan door eender wie als kwetsend ervaren worden. Edoch volgens mij alleen op GoT.(/Nederland?)

[ Voor 24% gewijzigd door Coltrui op 01-05-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[...]

Overigens kan ik er met mijn (kleine) verstand niet bij dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt bij het zien van het woord kanker. Sorry. :
Het is daarbij niet eens enkel het woord, maar met name ook de regelmaat. Om elk klein ding vliegen de woorden "kk", "gvd", "kut marokaan" en dergelijke je om de oren. Het is nergens voor nodig, Doe eens normaal, doe eens rustig. Zeker daar hier gewoon prima alternatieven zijn, voor zover je ze al nodig hebt.

Persoon aangesproken, dat is het ook niet. Maar meer de persoonlijke afgunst dat men het woord klakkeloos overal neergooit. In die zin doet het wel wat met me ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
[...]

Edit:

[...]

Nee, ik wil gewoon weten hoe de vork aan de steel zit. Maar wat jij schertsend brengt, zo komt het inderdaad wel op mij over. :P

En het is 'dommen Belg :+
Omdat onze derde volkssport luiheid is. We typen of zeggen tering maar daarmee bedoelen we "krijg de tering" of "krijg de kanker". sue me :P

Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, het is mij vaak genoeg overkomen dat ik kanker uitriep. Dat heb ik niet bewust gedaan, dat gebeurde nu eenmaal zo. Daar zit ook weer dat stukje papegaaien in. Maar als ik er daarna overna denk dan vind ik het best serieus dat ik iemand de kanker gewenst heb. Dan probeer ik er de volgende keer op te letten en wellicht corrigeer ik in dat proces iemand. Een tijd later zal die aandacht wat minder zijn en roep ik weer kanker. Zet 16.000.000 van dat soort figuren bij elkaar die dat is overkomen en je hebt een natie.

En dat is ook wat ik net probeerde te schetsen (niet schertsen alhoewel er wel wat cynisme inzat :+ ). We denken te weinig na en proberen dat misschien te compenseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Yofresh op 01-05-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Waarom zien jullie dat niet in als scheldwoord (hoe onnozel ook - Belgen kennen dat fenomeen niet), in plaats van dat als persoonlijke belediging op te nemen?
Ik denk dat er niet te spreken valt over jullie en wij, ieder individu ervaart zaken anders. Zo scheld ik doorgaans met vleeswaren en vrijwel nooit met ziektes ondanks mijn Nederlands paspoort.
Iemand die die ziekte in de mond neemt doet dat heus niet om te kwetsen, neem ik aan.
Vast niet, maar nadenken doet hij ook niet. Als ik iets een kutzooi vind zal bijna niemand erover vallen dat ik een interessant deel van het vrouwelijk lichaam gebruik bij een krachtterm. Evenzo met klootzak.
Overigens, nogmaals: als elk voorwerp dat ooit ergens ter wereld een dode veroorzaakt heeft niet meer getypt mag worden, kan je de boel wel sluiten. Overdreven: je kan met elk woord wel iemand kwetsen.
Klopt, maar met ziektes is het te verwachten dat het aandeel dat zich aangesproken voelt substantieel groter is dan bij de term "hark", "vla" of "neus" ;)
Dan mis je imo een stuk inlevingsvermogen dat dergelijke opmerkingen wel degelijk kwetsend kunnen zijn. Het achteloos strooien met iets waar een dierbare aan is overleden getuigd imo van een gebrek aan respect en die poster plaatst zich al snel buiten een discussie imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Yofresh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:49:
[...]

Omdat onze derde volkssport luiheid is. We typen of zeggen tering maar daarmee bedoelen we "krijg de tering" of "krijg de kanker". sue me :P

Ik heb daar ook wel eens over nagedacht, het is mij vaak genoeg overkomen dat ik kanker uitriep. Dat heb ik niet bewust gedaan, dat gebeurde nu eenmaal zo. Maar als ik er daarna overna denk dan vind ik het best serieus dat ik iemand de kanker gewenst heb. Dan probeer ik er de volgende keer op te letten en wellicht corrigeer ik in dat proces iemand. Zet 16.000.000 van dat soort figuren bij elkaar die dat is overkomen en je hebt een natie.

En dat is ook wat ik net probeerde te schetsen (niet schertsen alhoewel er wel wat cynisme inzat :+ ). We denken te weinig na en proberen dat misschien te compenseren.
Hm, ik zeg ook regelmatig "sterf!" of "ga eens ff lekker dood!" Ik denk dat het leven veel fijner is zonder je druk te maken wat die 16.000.000 mensen allemaal zeggen en doen. Gewoon lekker van je af laten glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:46:
Elk woord kan door eender wie als kwetsend ervaren worden. Edoch volgens mij alleen op GoT.(/Nederland?)
En of de gebruikte woorden eventueel als kwetsend ervaren wordt dien jij als 'gever' in te schatten.
En met een klein beetje inlevingsvermogen is dat zo te doen.
De basics van communiceren.
offtopic:
Het is dat ik in bed op mijn zij lig en met 1 hand typ, anders had ik wat uitgebreidere posts kunnen maken :+

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 01-05-2009 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:52:
[...]
En of de gebruikte woorden eventueel als kwetsend ervaren wordt dien jij als 'gever' in te schatten.
En met een klein beetje inlevingsvermogen is dat zo te doen.
De basics van communiceren.
Ja, das helemaal mooi! Dus ik moet rekening houden met een waslijst van een blacklist zodat ik mensen eventueel niet voor hun hoofd zou kunnen stoten als ik misschien iets zeg dat eventueel als schokkend zou kunnen worden ervaren? Ik heb wel betere dingen te doen.
Overigens een klein beetje incasseringsvermogen hoort ook bij de basics.

offtopic:
Luiaard! Beetje in bed riposteren!! :+

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 01-05-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:52:
[...]

Hm, ik zeg ook regelmatig "sterf!" of "ga eens ff lekker dood!" Ik denk dat het leven veel fijner is zonder je druk te maken wat die 16.000.000 mensen allemaal zeggen en doen. Gewoon lekker van je af laten glijden.
En het lucht op om kanker of sterf te zeggen. Dus vaak doe ik ook niets met het gegeven dat ik zo`n woord gebruikt heb. Maar het is juist dat als iemand er aangeslagen van raakt dat ik het mij aantrek. Dan wil ik dat een volgende maal voorkomen, en allicht corrigeer ik in dat proces van voorkomen iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:54:
[...]

Ja, das helemaal mooi! Dus ik moet rekening houden met een waslijst van een blacklist zodat ik mensen eventueel niet voor hun hoofd zou kunnen stoten als ik misschien iets zeg dat eventueel als schokkend zou kunnen worden ervaren? Ik heb wel betere dingen te doen.
Da's ook weer overtrokken.
Laat ik het anders zeggen: Als je zo graag expres een schokkend woord wil gebruiken, zoals kanker, denk dan eerst eens na of het goed aankomt bij je publiek en ook noodzakelijk is voor je publiek.

En veel moeite is het niet. We wegen constant onze woorden, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:52:

offtopic:
Het is dat ik in bed op mijn zij lig en met 1 hand typ, anders had ik wat uitgebreidere posts kunnen maken :+
Yofresh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:49:
_/-\o_

Al slaat Yofresh wel de spijker op zijn kop. Dat is namelijk wel het hele punt. De meesten wensen inderdaad de ziekte wel toe en wat dat betreft wordt het ook vaak enkel ingekort, maar de basis erachter is nog steeds not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:57:
[...]
Da's ook weer overtrokken.
Laat ik het anders zeggen: Als je zo graag expres een schokkend woord wil gebruiken, zoals kanker, denk dan eerst eens na of het goed aankomt bij je publiek en ook noodzakelijk is voor je publiek.

En veel moeite is het niet. We wegen constant onze woorden, niet?
Daar kan ik me beter in vinden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schelden/vloeken doe ik alleen spontaan. Ik zou het niet snel op een forum doen (nooit is geen absoluut, daarom niet snel) omdat je daar inderdaad meer denktijd hebt om iets te zeggen.

Maar het voorbeeldje van de grote/kleine mededelingen topic is in mijn ogen een uitnodiging om snelle/spontane/niet al te doordachte reacties te plaatsen en kan zoiets er wel eens doorglippen. Maar om zoiets gelijk te gaan censureren of aanstoot aan te nemen kan ik moeilijk begrijpen. Waar het voor mij logisch is dat in de meeste gevallen een dergelijke term niet persoonlijk wordt bedoelt maar om een frustratie te uiten zijn er blijkbaar mensen die er wel aanstoot aannemen. Ieder persoon is natuurlijk anders en ervaart het leven anders. Dat respecteer ik door dit soort dingen te mijden bij alle geschreven tekst (uitzondering dan even dit topic omdat de context anders is) en rekening te houden met de persoon die ik voor mij heb.

Maar hoeveel mensen moeten dat zijn? Hoeveel mensen moeten er zijn die door een mug zijn gestoken met een ziekte met dodelijk afloop voordat het woord mug sociaal niet meer geaccepteerd wordt als scheld/vloekwoord/krachtterm (als we er vanuit gaan dat iemand het woord mug als krachtterm gebruikt :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:44:
[...]

Die heb ik ook verloren en toch gebruik ik het wel eens. Het komt werkelijk geen moment in me op dat kanker als scheldwoord ook maar enigszins gelinkt is aan de daadwerkelijke ziekte die die dierbaren heeft weggenomen. Zoals trut en kut mij niet aan een vagina doen denken.
Mij wel, ik zal die woorden daarom ook niet snel gebruiken. Kanker staat bij mij met stip op 1 in de bewust niet gebruiken, trut of kut zal er wel eens uitfloepen.

Maar dan nog. Waarom dat gescheld? En zeker online? Normaalgesproken vloek je in een instant reactie. Vaak zonder nadenken (en dat bedoel ik dan in de goede zin van het woord. Je stoot je teen vrij ongenadig en dan roep je kut/shit/hell/whatever). Kan gebeuren, snap ik, geen probleem.

Online is imho toch iets anders. Het kost gewoon meer tijd, je hebt door het tikken in tijdszin de ruimte voor een heroverweging. Dus een 'geschreven vloek' is veel bewuster geschreven dan een gesproken vloek. Veelal is die vloek wat mij betreft overbodig. Sterker nog, de vloek tast de inhoud van de boodschap zodanig aan dat ik hem vaak minder serieus neem. Het maakt het verhaal over 't algemeen niet sterker.

Dan zijn er nog gradaties. Kut, klote en het infame kanker zijn inmiddels min of meer 'algemeen aanvaard'. Er rust slechts nog een taboe op de wat explicietere zaken zoals 'vieze kanker kut homo', etc. etc. Ook dat is steeds meer een hellend vlak aan het worden overigens. Niet dat ik daar persoonlijk erg blij van wordt.

Al met al zie je de maatschappelijke verruwing ook in het taalgebruik terug en dat is -eerlijk gezegd- jammer. Ik heb veel meer bewondering en respect voor iemand die probeert om op een wellevende manier te communiceren dan voor een persoon die zijn boodschap lardeert met kut, kanker en wat diens meer zij.

Goed, om een lang verhaal kort te maken : Neen, we zullen nooit een eloquente debating society worden en daar vraag ik ook niet om. Ieder vogeltje zingt..uhm typt zoals 't gebekt is. Maar een klein beetje rekening houden met de ander, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

GENETX schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:59:
[...]

[...]

_/-\o_

Al slaat Yofresh wel de spijker op zijn kop. Dat is namelijk wel het hele punt. De meesten wensen inderdaad de ziekte wel toe en wat dat betreft wordt het ook vaak enkel ingekort, maar de basis erachter is nog steeds not done.
Ik zeg dan gewoon kankerlijer als ik iemand persoonlijk wil treffen. Overigens kan ik met niet heugen dat ik dat nog tegen iemand heb gezegd.

offtopic:
Ik zeg meestal teringlijer :+
Zoals ik al eerder zei, online is het inderdaad maf omdat je dan automagisch meer tijd hebt om je woorden te wegen. Ik zal in een discussie ook niet schelden, ruzie das wat anders.

[ Voor 21% gewijzigd door FirePuma142 op 01-05-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vond het persoonlijk frappant hoe verlekkerd digitaal Nederland zich op de complottheoriëen stortte nadat het incident de media haalde :+.

Niet dat dat hier in België ook maar anders zou zijn, maar goed. Dat er dingen als al-Qa'ida worden bijgesleurd... Eventjes waande ik me op Fok! en ik was niet de enige die er zo over dacht.

Los daarvan vind ik sociale correctie niet slecht, IRL ontbreekt dat al meer dan genoeg vind ik in onze 'vrije' westerse maatschappij :P. Jaja, ik kan old and cranky zijn.

* Borromini heeft net op de trein gezeten met een bende overjaarse puberende holbewoners die per sé hun mannelijkheid moesten bewijzen tegenover de 'dames' in het gezelschap en daar in mij een perfect slachtoffer dachten te vinden :|

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 01-05-2009 01:08 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:46:
[...]

Want het gebruik van het woord brengt herinneringen in je boven? Het woord zelf is te veel? Is het het feit dat iemand het gebruikt als krachtterm dat je dwars zit? Zo ja, waarom?
Ik wil geen nare herinneringen naar boven halen, maar kom op, het zien van het woord zelf kan je toch niet tot verdriet stemmen? Mijn andere opa - niet de bloempot-ongelukkige - is gestorven aan speekselklierkanker, en een oom heeft zich opgehangen na dito diagnose. Kan mij het schelen dat iemand dat woord typt in eender welke omstandigheid?
Dat is dan het verschil tussen ons. Ik associeer het woord kanker met de slopende ziekte. Je zal het mij echt niet horen of zien gebruiken als krachtterm omdat het in mijn ogen een zwakterm is. (jeuj, nieuw woord verzonnen :+) Het getuigt naar mijn persoonlijke mening van disrespect ten opzichte van de talloze slachtoffers die hun lijden fier hebben gedragen.
Borromini schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:03:
Ik vond het persoonlijk frappant hoe verlekkerd digitaal Nederland zich op de complottheoriëen stortte nadat het incident de media haalde :+.

Niet dat dat hier in België ook maar anders zou zijn, maar goed. Dat er dingen als al-Qa'ida worden bijgesleurd... Eventjes waande ik me op Fok! en ik was niet de enige die er zo over dacht.

Los daarvan vind ik sociale correctie niet slecht, IRL ontbreekt dat al meer dan genoeg vind ik in onze 'vrije' westerse maatschappij :P. Jaja, ik kan old and cranky zijn.
_o_ van een beetje wellevendheid en inlevingsvermogen is nog niemand dood gegaan. Waarom wordt er nou weer van het tegendeel uitgegaan. Omdat JIJ wil vloeken moet IK dat maar accepteren? Volgens mij is dat de omgekeerde wereld. Als jij de zender bent dan moet je jezelf er van vergewissen dat ik je wil ontvangen. Als je dat niet doet dan verliest je boodschap aan kracht.
FirePuma142 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:54:
Overigens een klein beetje incasseringsvermogen hoort ook bij de basics.
Neen, mijn waarde opponent. Het inschatten van het incasseringsvermogen en het vermogen om op die inschatting je boodschap aan te passen, dat hoort bij de bascis. En helaas is dat steeds minder mensen gegeven cq. zijn er minder mensen die daar de moeite voor willen doen. Want
flikker toch op, kk modje
is sneller getypt dan bovenstaande. :)

[ Voor 42% gewijzigd door zeef op 01-05-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
SmartDoDo schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 00:51:
[...]
Ik denk dat er niet te spreken valt over jullie en wij, ieder individu ervaart zaken anders. Zo scheld ik doorgaans met vleeswaren en vrijwel nooit met ziektes ondanks mijn Nederlands paspoort.
Toch wel - schelden met ziektes wordt bij ons sowieso niet gedaan. En dat is niet uit respect voor de mensen die er eventueel aan overleden zijn, maar gewoon omdat dat niet bij ons opgekomen is. :)
[...]
Vast niet, maar nadenken doet hij ook niet. Als ik iets een kutzooi vind zal bijna niemand erover vallen dat ik een interessant deel van het vrouwelijk lichaam gebruik bij een krachtterm. Evenzo met klootzak.
Hoezo? Dat zijn toch ook termen die niet nodig zijn in een discussie en die dus volgens je collega's weggemodereerd mogen worden? ;)
[...]
Klopt, maar met ziektes is het te verwachten dat het aandeel dat zich aangesproken voelt substantieel groter is dan bij de term "hark", "vla" of "neus" ;)
Enerzijds geef ik je gelijk, anderzijds ben ik van mening dat wanneer iemand die je niet kent het woord gebruikt als krachtterm je je helemaal niet dient aangesproken te voelen. Overigens nogmaals: elk woord kan altijd wel iemand kwetsen. Er wordt gesproken van een aandeel, maar hou daar maar eens rekening mee.
[...]
Dan mis je imo een stuk inlevingsvermogen dat dergelijke opmerkingen wel degelijk kwetsend kunnen zijn. Het achteloos strooien met iets waar een dierbare aan is overleden getuigd imo van een gebrek aan respect en die poster plaatst zich al snel buiten een discussie imho.
Nogmaals, relativeren is geen grote kunst hoor. Ik heb ook familie aan kanker verloren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Om met deur in huis te vallen: GoT is niet ultra-sociaal en haar populatie ook niet :)

Verder staat de gemiddelde Nederlander wel bekend om zijn enigszins krampachtige houding tegenover normen en waarden: een broetje dood aan de oplegging ervan maar vaak wel overtuigd aanhanger van een specifieke set. Da's lastig. In een recent onderzoek kwamen Nederlandse fora er ook beroerd vanaf qua taalgebruik, men scheldt en flamet er hier lustig op los. GoT is daar hopelijk een positieve uitzondering op. Dat er soms 'moeilijk' wordt gedaan over woordgebruik en smileys waarvan ik persoonlijk denk 'waar val je nu over' neem ik dan graag op de koop toe. Als ik schreef zoals ik als Bosschenaar spreek kwam er geen enkele post zonder modbreak doorheen. :)

Eerlijk gezegd vind ik het een kleine moeite om mijn geschreven communicatie aan te passen aan de beperkingen die een geschreven medium voor een in principe anoniem en gemêleerd publiek met zich mee brengt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
Over volkssporten gesproken he. In belgië is het toch zo dat jullie iets met kinderen vermoorden hebben?

grapje he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OMG MOOOOOOOOODS :( :(

;) Goed ik ga effe stoom afblazen

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:03:
[...]

Dat is dan het verschil tussen ons. Ik associeer het woord kanker met de slopende ziekte. Je zal het mij echt niet horen of zien gebruiken als krachtterm omdat het in mijn ogen een zwakterm is. (jeuj, nieuw woord verzonnen :+) Het getuigt naar mijn persoonlijke mening van disrespect ten opzichte van de talloze slachtoffers die hun lijden fier hebben gedragen.
Bij mij heerst die connotatie ook. Maar de link naar eigen familie/kennissen leg ik niet, wanneer iemand op i-net deze krachtterm gebruikt. Maar goed, deze discussie begint zich iets te nauw te concentreren op het woord 'kanker' ondertussen. Het is veel breder, getuige het bestaansrecht van Het grote "discussieer hier over grappige plaatjes topic" bijvoorbeeld...
Yofresh schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:08:
Over volkssporten gesproken he. In belgië is het toch zo dat jullie iets met kinderen vermoorden hebben?

grapje he :P
Ja om te verhinderen dat ze zich met Argentijnse wijven met dikke tetten ophouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:06:

Nogmaals, relativeren is geen grote kunst hoor. Ik heb ook familie aan kanker verloren. :)
Dan ook voor jou de vraag : waarom moet ik mijn relativeringsvermogen aanspreken voor jouw gevloek? Is het niet veel beleefder* om jouw krachtterm achterwege te laten of aan te passen? Want het is niet de inhoud van je boodschap, als ik het in dit topic genoemde voorbeeld maar eens aanhaal. Waarom is dit
Kankerzooi, weer een cpu naar de kloten
Nou zoveel beter dan :
:( alweer een cpu kapot :X
vraag ik me dan af.

*=en de Belgen zijn er o zo fier op dat ze niet zo bot zijn als d'n 'Ollanders. Ik kan het weten, woonde bijna 8 jaar vlak bij (fietsafstand van Antwerpen) en kwam zeer regelmatig over de vloer kasseien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik had het niet beter kunnen verwoorden dan de TS. Ik ga me er ook even niet inmengen, want ik ben regelmatig op mijn vingers getikt (en gebanned) nadat ik (in de ogen van GoT) niet politiek correct of ultra-sociaal was.
Het gevoel heb ik regelmatig dat men snel met de kudde meelult. En als je dat maar doet is er niks aan de hand. Ja je mag wel commentaar hebben of schelden (nee dat mag dus niet) als je het maar onderbouwt.

Ik kon er niet altijd mijn vinger opleggen, maar TS heeft het perfect verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:16:
[...]

Dan ook voor jou de vraag : waarom moet ik mijn relativeringsvermogen aanspreken voor jouw gevloek? Is het niet veel beleefder* om jouw krachtterm achterwege te laten of aan te passen? Want het is niet de inhoud van je boodschap, als ik het in dit topic genoemde voorbeeld maar eens aanhaal. Waarom is dit
[...]
Nou zoveel beter dan :

[...]
vraag ik me dan af.
Het is inderdaad veel beleefder, daar is geen speld tussen te krijgen. Maar waarom steigeren als je betreffende poster niet kent? En waarom dan ook niet boos worden om termen als 'kut', 'lul', 'klote' en aanverwanten, want die zijn ook niet beleefd? Nogmaals, ik wil hier geen vrijgeleide creëren om het woord 'kanker' te gebruiken, maar je moet toegeven dat in dit geval de moderatie wordt gedaan for the eye of the beholder, terwijl dat met zovele andere termen dan ook zou moeten.
*=en de Belgen zijn er o zo fier op dat ze niet zo bot zijn als d'n 'Ollanders. Ik kan het weten, woonde bijna 8 jaar vlak bij en kwam zeer regelmatig over de vloer :)
O, ik ben best bot. Wij zijn trouwens niet fier, maar jaloers dat jullie op de meeste vlakken botter zijn (let wel: indien er minstens twee keer nagedacht wordt in plaats van flapuit te spelen). Alleen die luidruchtigheid he - daar houden wij niet van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:25:
Het is inderdaad veel beleefder, daar is geen speld tussen te krijgen. Maar waarom steigeren als je betreffende poster niet kent? En waarom dan ook niet boos worden om termen als 'kut', 'lul', 'klote' en aanverwanten, want die zijn ook niet beleefd? Nogmaals, ik wil hier geen vrijgeleide creëren om het woord 'kanker' te gebruiken, maar je moet toegeven dat in dit geval de moderatie wordt gedaan for the eye of the beholder, terwijl dat met zovele andere termen dan ook zou moeten.
Ik wordt niet boos maar ze voegen voor mij per 'lul', 'kut' en ga zo maar door een of misschien wel twee denkbeeldige :') -ies toe aan een post. Overigens zal ik niet snel modereren op 'kanker', ik heb vandaag wel een 'vieze randnicht' weggehaald.
O, ik ben best bot. Wij zijn trouwens niet fier, maar jaloers dat jullie op de meeste vlakken botter zijn (let wel: indien er minstens twee keer nagedacht wordt in plaats van flapuit te spelen). Alleen die luidruchtigheid he - daar houden wij niet van. ;)
Jaja, 'indien er minstens twee keer nagedacht wordt'. Da's een mooie escape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:16:
[...]

[...]
Nou zoveel beter dan :

[...]
vraag ik me dan af.

*=en de Belgen zijn er o zo fier op dat ze niet zo bot zijn als d'n 'Ollanders. Ik kan het weten, woonde bijna 8 jaar vlak bij (fietsafstand van Antwerpen) en kwam zeer regelmatig over de vloer kasseien :)
:( plaatje neem ik dan weer aanstoot aan omdat het mij herinnert aan iemand die met een dergelijk gezicht iemand gemolesteerd heeft wat gruwelijk om te zien was.

Ben het verder met je eens hoor, tenminste als je ook aan mij aanpast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:29:
[...]
Ik wordt niet boos maar ze voegen voor mij per 'lul', 'kut' en ga zo maar door een of misschien wel twee denkbeeldige :') -ies toe aan een post. Overigens zal ik niet snel modereren op 'kanker', ik heb vandaag wel een 'vieze randnicht' weggehaald.
Toch geen vieze ziektes aan overgehouden? :+
Nou ja, blijkbaar raakt het sommigen onder jullie wel persoonlijk en vandaar kan ik wel begrijpen dat het weggemodereerd wordt, maar vanuit mijn cultuur - toch zonder overdrijven een man die al van vele culturen mocht proeven, zeg maar - gaat dat er niet echt in. Ik ben echt niet voor totale anarchie, maar bij het feit dat je je woorden moet wikken en wegen om - zonder dat je het zelf beseft - een fractie van de forumbezoekers niet voor het hoofd te stoten, voel ik me niet comfortabel. Kanker en zo zal ik nooit gebruiken, eigenlijk jammer dat het nu daar om gaat, maar ik verbaas me bijvoorbeeld nog steeds over het bestaansrecht van het topic dat ik hierboven reeds aanhaalde.
[...]

Jaja, 'indien er minstens twee keer nagedacht wordt'. Da's een mooie escape :+
Nickchange [Coltrui]->[Houdini] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Coltrui schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:39:
[...]

Toch geen vieze ziektes aan overgehouden? :+
Nou ja, blijkbaar raakt het sommigen onder jullie wel persoonlijk en vandaar kan ik wel begrijpen dat het weggemodereerd wordt, maar vanuit mijn cultuur - toch zonder overdrijven een man die al van vele culturen mocht proeven, zeg maar - gaat dat er niet echt in. Ik ben echt niet voor totale anarchie, maar bij het feit dat je je woorden moet wikken en wegen om - zonder dat je het zelf beseft - een fractie van de forumbezoekers niet voor het hoofd te stoten, voel ik me niet comfortabel. Kanker en zo zal ik nooit gebruiken, eigenlijk jammer dat het nu daar om gaat, maar ik verbaas me bijvoorbeeld nog steeds over het bestaansrecht van het topic dat ik hierboven reeds aanhaalde.
Oh nee, ik zal het niet modereren tenzij het de spuigaten uitloopt. Ik ben meer iemand die hamert op common sense,dat is alles ;)
Nickchange [Coltrui]->[Houdini] :+
Hmm, * zeef slingert de admin aan >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 01:43:
[...]
Oh nee, ik zal het niet modereren tenzij het de spuigaten uitloopt. Ik ben meer iemand die hamert op common sense,dat is alles ;)
Ok, gezien de toch redelijk harde replies soms, blijkt het dan toch meestal een user-'probleem' te zijn. :)
Op zich ben ik niet bevreesd voor een modbreak - het gaat me vooral om de wetenschap of zulke dingen nu echt iemand voor de borst stoten, of dat de 'aangesprokene' zich geroepen voelt om in de bres te springen voor waar hij of zij denkt waar GoT voor staat. Ik wilde me er niet aan wagen, maar als je echt wil, wil ik morgen, want ik kruip bij mijn madam nu voorbeelden geven, maar dan viseer ik misschien mensen, wat ook weer niet de bedoeling is...
[...]
Hmm, * zeef slingert de admin aan >:) ;)
Mja, zomer... Coltrui is warm he. Zie maar dat ik morgen weer kan inloggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik had het creëren van een topic als dit ook al in gedachten.

De moraalridderigheid van enkele GoTters komt me al lange tijd de strot uit, en het vergalt voor mij het forumplezier.

Open een topic met een medisch probleem, al dan niet met serieuze insteek, en de eerste zevenhonderddertig replies zullen de TopicStarter vertellen dat hij toch echt dringend een dokter moet bezoeken. Ja hallo, we zitten hier nog niet op FOK!, als men hier een topic opent is erover nagedacht.

Maak een topic over een zusje en er zal PICS!1! geschreeuwd worden, maar open een topic waarin je huilt over je zusje waarvan d'r konijn is overleden en iedere roep om pics zal worden beloond met eeuwige verdoemenis.

De schijnheiligheid hier komt mij ook een beetje de oren uit ondertussen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CodeCaster schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:04:
Open een topic met een medisch probleem, al dan niet met serieuze insteek, en de eerste zevenhonderddertig replies zullen de TopicStarter vertellen dat hij toch echt dringend een dokter moet bezoeken. Ja hallo, we zitten hier nog niet op FOK!, als men hier een topic opent is erover nagedacht.
Wat wil je dan? Medisch advies van een stel nerds op een IT-site? Los van het feit dat er misschien best mensen met verstand van medische zaken rondlopen op het forum kunnen die mensen je niet zien en onderzoeken en elke conclusie die zij trekken zal giswerk zijn. Zo'n topic kán geen ander zinnig antwoord hebben dan "ga naar een dokter". Heeft verder niets met politiek correct of bekrompen zijn te maken, gewoon met boerenverstand.
Maak een topic over een zusje en er zal PICS!1! geschreeuwd worden, maar open een topic waarin je huilt over je zusje waarvan d'r konijn is overleden en iedere roep om pics zal worden beloond met eeuwige verdoemenis.
Als jij niet inziet dat er voor alles een plek en een tijd is dan weet ik niet of ik hier wel op moet ingaan. Sommige dingen zijn gewoon niet gepast. En dát heeft dan wel weer met fatsoen te maken. En nee, dat is heel wat anders dan politiek correct of ultrasociaal zijn, dat is inlevingsvermogen.
De schijnheiligheid hier komt mij ook een beetje de oren uit ondertussen.
Jij noemt het schijnheiligheid, ik noem het fatsoen. Als ik zie hoe mensen op Fok en GeenStijl met elkaar omgaan ben ik verdomde (oei! mag dat wel?!) blij dat ik op dit forum rondloop en niet ergens anders.

Er wordt soms wat overdreven gereageerd en mensen die elkaar afkraken op smileygebruik gaat misschien wat ver, maar de voorbeelden die jij noemt vind ik bijzonder slecht gekozen. Juist doordat de community zichzelf op deze manier reguleert functioneren besloten fora zoals ze HK ook gewoon en zijn er daadwerkelijk mensen die daar hun hele emotionele hebben en houden durven neer te leggen. Ik heb geen zin om die sfeer de kop in te drukken omdat jij blijkbaar kotsmisselijk wordt van "schijnheilig gedrag". Het mooie is: het is niet eens schijnheilig. Dat zou het pas zijn op het moment dat dezelfde persoon op het ene moment het ene zou zeggen en op het andere iets totaal anders over hetzelfde onderwerp. Zelfs met je "PICS!!1"-voorbeeld is de situatie dermate anders dat die vogel niet op gaat. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Het hele :o smiley verhaal vind ik niet eens zo vreemd dat er even iets van gezegd word. We zijn inmiddels al zo verrot geworden dat ik het niet vreemd vind dat er echt mensen om moeten lachen namelijk. (zulke reacties zou ik al helemaal niet vreemd vinden op PF/FOK/dumpert. of elke site die niet zulke sterke policys heeft)

Ik ben van mening dat je elkaar zeker wel mag aanspreken. Wie goed doet goed ontmoet/heb je naaste lief als jezelf, vind ik mooie uitspraken. Sommige mensen willen namelijk maar 1 ding en dat is reacties/irritatie/boosheid uitlokken en die kunnen dat soms heel vernuftig en soms heel grof verwoorden in hun post. En sommige mensen zijn gewoon zo bot en grof dat ze het allemaal niks kunnen schelen.

Dat we medegebruikers op dit forum net zo lief hebben als ons zelf zal nooit gebeuren, maar je kan jezelf toch wel een beetje in de hand houden en letten op te postgebruik wat misschien kwetsend zou kunnen zijn tegenover anderen.

En dus inderdaad moet men woorden en wikken wegen tijdens het maken van een post. Dat doe je in het dagelijkse/school/bedrijfs leven ook dus waarom in vredesnaam ineens niet op een forum.
NMe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:20:
[...]
Jij noemt het schijnheiligheid, ik noem het fatsoen. Als ik zie hoe mensen op Fok en GeenStijl met elkaar omgaan ben ik verdomde (oei! mag dat wel?!) blij dat ik op dit forum rondloop en niet ergens anders.
En er even over nadenken, beseffen dat er mensen kunnen zijn die dit minder prettig vinden, daarna overwegen of er wel of niet neer te zetten, en besluiten dat jou mening belangrijker is dat wat anderen eventueel zouden kunnen vinden. en onverschillig door typen.
fatsoen?

[ Voor 20% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-05-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CodeCaster schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:04:
Open een topic met een medisch probleem, al dan niet met serieuze insteek [...] als men hier een topic opent is erover nagedacht.
Je hebt duidelijk meer vertrouwen in de GoT-userbase dan ik :D . Het nadeel van het hebben van meer vertrouwen is trouwens dat het vaker beschaamd zal worden.
koekoek2003nl schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:42:
Ik ben van mening dat je elkaar zeker wel mag aanspreken. Wie goed doet goed ontmoet/heb je naaste lief als jezelf, vind ik mooie uitspraken. Sommige mensen willen namelijk maar 1 ding en dat is reacties/irritatie/boosheid uitlokken en die kunnen dat soms heel vernuftig en soms heel grof verwoorden in hun post. En sommige mensen zijn gewoon zo bot en grof dat ze het allemaal niks kunnen schelen.
Dan is er iets met trollen, vechten en modder ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
Weet je wat ook wel apart is? Er worden 5 mensen doodgereden door een malloot en we gaan ons druk maken over politieke overcorrectheid. Da's toch eigenlijk óók merkwaardig?
8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik ben het met de TS eens, dat er door mods te snel wordt ingegrepen, men verzint er extra regels bij dmv subjectieviteit, deze ongeschreven regels staan neit in het forumregelement,maar de mods schermen met ervaringen uit het verleden.Ik hou met altijd aan de regels,maar toch worden er posts van mij verwijderd omdat mods deze niet gepast vinden of een slechte dag hebben. De motivatie er achter is zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Niet online
Ik ben het met de TS eens dat dit soort reacties in Nederland soms best enorm overtrokken wordt. Mensen die altijd weer een schepje medeleven bovenop de reactie van de persoon die hen voor was moeten doen.

Net als met op vakantie gaan; de buren gaan naar een camping in Frankrijk, nou dan moeten wij haast wel naar Spanje (is verder) of in elk geval all-inclusive (kost meer)...

Ik woon al een aantal jaar niet meer in Nederland dus ik kijk er nu van een afstandje tegenaan (gelukkig), maar ik kan me wel indenken in wat de TS aanhaald.

Net als dat het wel OK voor mij is om mensen in Nederland te bellen, maar omgekeerd krijg ik altijd "tja, sorry druk druk druk...." als reactie. (Maar we bellen hoor!) Zo is mijn Nederlandse vriendenkring door de jaren heen enorm ingekort.

Ik vind het nog steeds leuk om in Nederland op vakantie te komen, maar ik zou er niet weer willen wonen.

Waar een klein land al niet groot in kan zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
thefxr schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:57:
Ik ben het met de TS eens, dat er door mods te snel wordt ingegrepen, men verzint er extra regels bij dmv subjectieviteit, deze ongeschreven regels staan neit in het forumregelement,maar de mods schermen met ervaringen uit het verleden.Ik hou met altijd aan de regels,maar toch worden er posts van mij verwijderd omdat mods deze niet gepast vinden of een slechte dag hebben. De motivatie er achter is zwak.
Noem mij nou eens drie voorbeelden waar je dit gevoel hard maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Even een reactie op het schelden met ziektes. Het is en blijft een hypocriete zaak dat wanneer iemand in je eigen omgeving eraan overleden is of eraan lijd dat het ineens not-done is, terwijl als het iemand gebeurd die je niet kent heb je er geen problemen mee.

Ik begrijp ter degen dat het je op een andere manier raakt als het gebeurd bij iemand uit je omgeving, maar ga niet andere mensen vanaf dat moment opdringen om het niet te gebruiken. Dat is zo hypocriet en dat is waar Nederland aan lijdt. We zijn allang geen nuchtere 'Hollanders' (wtf, we zijn Nederlanders ;) ) meer, maar hypocriete Nederlanders. En daar stoor ik me meer aan. En het dan aan andere mensen opdringen vind ik helemaal niet kunnen. Respect hebben, zeer zeker, maar ga geen meningen als feiten aan andere mensen opdringen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik vind trouwens schelden met ziektes helemaal niet erg.
Scheldwoorden gebruiken zonder dat je kwaad bent, dus iets als 'kanker wat is dit een interessant draadje' vind ik veel erger als iemand die in zijn woede iets verkeerd zegt.
Ik zal persoonlijk kanker niet veel gebruiken, net als nog een paar woorden.

Belgen zijn trouwens nog veel geloviger O-) , die zeggen de hele tijd godverdomme. Dat is hun favoriete scheldwoord. Althans... mijn belgische collega's....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
Lustucru schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:49:
offtopic:
Weet je wat ook wel apart is? Er worden 5 mensen doodgereden door een malloot en we gaan ons druk maken over politieke overcorrectheid. Da's toch eigenlijk óók merkwaardig?
8)7
Ga je dit ook even verkondigen in alle andere topics die ondertussen op alle andere subfora aangemaakt zijn?

Dit is precies weer een voorbeeld van zo'n opmerking waardoor ik dit topic startte. Wijzend met het vingertje: o-wat-ben-jij-ongevoelig. Wat-zit-jij-nou-te-posten-terwijl-er-mensen-doodgaan... Is dat nou nodig?

Soms wordt hier toch echt alles kapotgerelativeerd in naam van veel te ver doorgedreven respect voor alles en iedereen.

Edit: Voorval van de poster onder mij, met alle respect, maar wie daar over valt (hey! Die kerel had gisteren ook een kapotte ruit! Ga je schamen!), slaat in mijn ogen toch helemaal veel te ver door.

[ Voor 24% gewijzigd door Coltrui op 01-05-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat vinden jullie in dit licht dan van het volgende plaatje, gisteren gepost in het plaatjestopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.nabaal.nl/images/cartoons/carglass.gif

Deze werd als ongepast bestempeld vanwege de gebeurtenissen in Apeldoorn.
Nou het spijt mij dan, ik ben niet gevoelig genoeg om zover door te gaan denken.
Dit is in mijn ogen gewoon een leuke grap en heeft niets te maken met Apeldoorn. :)
Lustucru schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:49:
offtopic:
8)7
Nee vind ik niet, voor mensen gaat het leven door.
Er gebeuren zoveel verschrikkelijke dingen, moeten we dan nu enkele dagen lang onze aandacht alleen maar richten op Apeldoorn?
Kan ik dus ook niet werken vandaag.
Of ben ik nu weer afgestompt? ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 01-05-2009 10:24 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Gonadan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:22:
Wat vinden jullie in dit licht dan van het volgende plaatje, gisteren gepost in het plaatjestopic:
[afbeelding]

Nou het spijt mij dan, ik ben niet gevoelig genoeg om zover door te gaan denken.
Dit is in mijn ogen gewoon een leuke grap en heeft niets te maken met Apeldoorn. :)

[...]

Nee vind ik niet, voor mensen gaat het leven door.
Er gebeuren zoveel verschrikkelijke dingen, moeten we dan nu enkele dagen lang onze aandacht alleen maar richten op Apeldoorn?
Kan ik dus ook niet werken vandaag.
Of ben ik nu weer afgestompt? ;)
Makkelijk praten als je verder geen bekenden in Apeldoorn bent verloren. Wat nou als jou vriendin/vrouw/kind doodgereden was en ik liet jou doodleuk dit plaatje zien? of wat als jij dood was gereden en ik liet dit aan jou vriendin/vrouw/kind zien.
Waarschijnlijk heb je er dan al andere gedachten bij. Het is dan maar net hoeveel normen en waarden jij hebt, en of je net even dat tikkeltje fatsoen hebt om bepaalde dingen te laten.

Ook al vind je het zelf zo verschrikkelijk lachen is het dan even teveel gevraagd om na te denken wat anderen er misschien van zouden vinden? want voor zover ik weet leven we hier niet alleen in Nederland en zullen we dus ook (hoe moeilijk sommige users dat ook vinden) rekening moeten houden met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Makkelijk praten als je verder geen bekenden in Apeldoorn bent verloren. Wat nou als jou vriendin/vrouw/kind doodgereden was en ik liet jou doodleuk dit plaatje zien? of wat als jij dood was gereden en ik liet dit aan jou vriendin/vrouw/kind zien.
Noch ik, noch mijn vrouw/kinderen zouden er nog maar aan denken om daar een associatie achter te zoeken. Veel te ver gezocht. Het lijkt wel een sport om overal iets achter te gaan zoeken om maar te kunnen fluisteren dat iets ongepast is.
Waarschijnlijk heb je er dan al andere gedachten bij. Het is dan maar net hoeveel normen en waarden jij hebt, en of je net even dat tikkeltje fatsoen hebt om bepaalde dingen te laten.

Ook al vind je het zelf zo verschrikkelijk lachen is het dan even teveel gevraagd om na te denken wat anderen er misschien van zouden vinden? want voor zover ik weet leven we hier niet alleen in Nederland en zullen we dus ook (hoe moeilijk sommige users dat ook vinden) rekening moeten houden met anderen.
Ja en sommigen drijven die gedachte veel te ver door. Moet het 'Show je auto' topic nu niet dicht eigenlijk? Uit respect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:46

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben t eigenlijk helemaal met Coltrui eens en wil er nog aan toevoegen dat we ook nog eens vreselijk hypocriet zijn in NL, inclusief GoT. Er zijn al meerdere cartoons langsgekomen over varkensgriep, waar in Mexico meer dan 100 mensen aan zijn overleden en je hoort niemand. Er wordt een smiley geplaatst in een topic over Apeldoorn, niet eens respectloos bedoeld en er is stront aan de knikker, het gaat daar om 6 doden tot nu toe. Ja tuurlijk is het erg. Tuurlijk vraagt iedereen zich af wat die kerel bezielde en iedereen vindt het vreselijk voor de nabestaanden van de slachtoffers. Maar reacties staan niet in verhouding.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit is precies weer een voorbeeld van zo'n opmerking waardoor ik dit topic startte. Wijzend met het vingertje: o-wat-ben-jij-ongevoelig. Wat-zit-jij-nou-te-posten-terwijl-er-mensen-doodgaan... Is dat nou nodig?

Soms wordt hier toch echt alles kapotgerelativeerd in naam van veel te ver doorgedreven respect voor alles en iedereen.
Dat snap ik niet. ;)

Je pleit ervoor om wat meer te relativeren als het gaat om 'al dan niet ongepast taalgebruik' en ik kan daar voor een heel groot deel in mee gaan. Maar vervolgens mag jouw ergenis niet gerelativeerd worden? Ik wil absoluut niet beweren dat jij ongevoelig bent ofzo... ;)

Sommige mensen hebben (veel) striktere normen wat nog gepast is en wat niet dan ik. Humor is voor mij zelden een brug te ver. Ik kan me er alleen niet druk over maken dat anderen eerder aanstoot nemen aan dingen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

@coltrui

nee, daar zijn subforums voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 01-05-2009 10:58 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gonadan schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:22:
[knip]

Dat is idd een gevalletje hypersensitiviteit. Alsof iedere opmerking of afbeelding van een auto / ongeluk ineens gekoppeld is aan deze gebeurtenis. Het draait om de context. Als je dit plaatje in het 'Apeldoorn' topic had geplaatst was het verwerpelijk, maar nu staat het overal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online
Lustucru schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:57:
[...]

Dat snap ik niet. ;)

Je pleit ervoor om wat meer te relativeren als het gaat om 'al dan niet ongepast taalgebruik' en ik kan daar voor een heel groot deel in mee gaan. Maar vervolgens mag jouw ergenis niet gerelativeerd worden? Ik wil absoluut niet beweren dat jij ongevoelig bent ofzo... ;)
Snap je dat niet? Een wetenschappelijk in elkaar geknutseld plaatje - let op :P

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa018426/tekeningetje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Edmin schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:05:
[...]

Dat is idd een gevalletje hypersensitiviteit. Alsof iedere opmerking of afbeelding van een auto / ongeluk ineens gekoppeld is aan deze gebeurtenis. Het draait om de context. Als je dit plaatje in het 'Apeldoorn' topic had geplaatst was het verwerpelijk, maar nu staat het overal los van.
Oke, maar ik vind het dan wel frappant dat er inspiratie gehaald moet worden uit een ongeluk(ik ben aan het speculeren want ik weet niet waarom en wanneer dat plaatje gemaakt is) om een "leuk" plaatje te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb dat plaatje al een aantal maanden geleden voor het eerst gezien, dus die vlieger gaat niet op.
Pagina: 1 2 Laatste