Toon posts:

Mijn samengestelde PC voor gaming !

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Doordat ik op zoek ben naar een PC die de nieuwste games op high graphics kan spelen, ben ik er dus zelf een gaan samenstellen.
Ik zou graag feedback hierover ontvangen, wat goed is, en wat misschien zou kunnen verbeterd worden.
Heb je bijvoorbeeld ook zoiets? en werken games perfect op high graphcis?!

Ik heb voor een quad core, i.p.v. een i7 gekozen omdat de moederborden meer dan 100€ goedkoper zijn voor quad core, en toch redelijk de zelfde prestaties leveren.

Het heeft totaal ( met Samsung scherm ) 950 € gekost. (internet)

Moederbord: Gigabyte GA-EP45-UD3R

Geheugen: 4GB DDR3

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 Yorkfield 2.83GHz 12MB L2 Cache LGA 775 95W Quad-Core Processor

Videokaart: Sapphire HD 4890

verder:

750GB geheugen, rond de 6500 rpm

Nog niet uit over de voeding, zoek iets rond de 40-50 €

En dan nog het LCD scherm waar ik zeker trots op mag zijn; Samsung Syncmaster P2370

En nog een kastje, van rond de 40 €

Mag ik hier trots op zijn? 8)7
Meningen aub :)

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02

OMD

??? 6500rpm? mis ik nou iets?

Ik zou wel wat meer uittrekken voor een voeding. 40 euro is vrij weinig voor een voeding, beetje goede voeding zit toch al gauw rond de 80 tot 100 euro, correct me if i'm wrong.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Verwijderd

Kun je niet een beetje duidelijker zijn? Dit is een beetje een opsomming van onderdeeltjes met een vage beschrijving.

Processor
Moederbord
Geheugen
Videokaart
Voeding
Harde schijf

Zoek daar nou eens van op wat je nu eigenlijk wilt. En repost het dan eens. Kan er ook beter op gereageerd worden namelijk.... 8)7

Hmmm al aangepast zie ik. :) :)

Ik zou in ieder geval wat meer geld uittrekken voor je voeding. En wees iets duidelijker over je harde schijf.

De Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB Doet het nogal goed. En is prijs/kwaliteit gezien zeer gunstig. En ook 7200 rpm.

Dus...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 00:36 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je wilt een moederbord met een P45 chipset en daar DDR3 geheugen op drukken, ik zou toch echt op zoek gaan naar DDR2 geheugen. Misschien handiger om door te nemen er bij te pakken:
*LET OP* - Wat moet ik kopen Aan de hand van deze guide kan je een computer samenstellen met bij elkaar passende onderdelen.
[BBG] Best Buy Guide topicoverzicht Een lijst met topics waar je een door meerdere mensen samengesteld systeem aan de hand van een bepaald budget kunt vinden.
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 de Best Buy Guide met de systemen uit de eerder genoemde topics, meteen links naar waar je alles kunt bestellen etc. Gebruik deze PC's als basis (dus op budget uitkiezen) en ga dan onderdelen naar eigen wens/smaak/merkvoorkeur/grootte/prijs etc. aanpassen.

Verder kun je voor je voeding terecht in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 op het moment dat je hem niet uit de BBG haalt en een compleet systeem exclusief voeding hebt samengesteld.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

OMD schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:26:

??? 6500rpm? mis ik nou iets?

Ik zou wel wat meer uittrekken voor een voeding. 40 euro is vrij weinig voor een voeding, beetje goede voeding zit toch al gauw rond de 80 tot 100 euro, correct me if i'm wrong.
Je mist inderdaad iets, er was laatst nog een artikel over geloof ik. Ze nomen het DDR1337, en kan hele hoge capaciteiten aan. Ook draait het geheugen nu op een schijf,met een laser die de data leest. Dit gaat sneller dan de traditionele insteek-geheugenkaarten :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een opsomming van onderdelen die ik heb uitgezocht.
Ik kan nog geen review schrijven, dus .. ik snap jou bericht niet helemaal.

Ik wil een pc die de nieuwste games goed kan spelen.
En dit leek mij wel wat, en nu wilde ik graag meningen horen.

De harde schijf heb ik hier thuis liggen, nog een oude, dus weet niet precies wat het allemaal bevat.

Ik heb die voeding topics al doorgelezen, toch wil ik niet meer als 50 euro hier voor uit geven.
Als dit de prestaties omlaag haalt dan zal ik wel een hogere halen..

''Je wilt een moederbord met een P45 chipset en daar DDR3 geheugen op drukken, ik zou toch echt op zoek gaan naar DDR2 geheugen. Misschien handiger om door te nemen er bij te pakken:''

Waarom precies dan?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 00:47 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hji bedoelt waarschijnlijk een 750GB harddisk , op 7200rpm.

Maar waarom zo'n dure Core 2 Quad, terwijl je nu beter af ben met een AMD Phenom II ?
http://www.hexus.net/content/item.php?item=18149&page=12 (performance/price rating)
Dan hou je wat meer budget over voor een betere kast en voeding.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:41:
De harde schijf heb ik hier thuis liggen, nog een oude, dus weet niet precies wat het allemaal bevat.
In dit geval gaat de regel op: Nieuwe is sneller, en je kunt meteen garantie claimen als de boel stuk gaat.
Ik heb die voeding topics al doorgelezen, toch wil ik niet meer als 50 euro hier voor uit geven.
Als dit de prestaties omlaag haalt dan zal ik wel een hogere halen..
Een budget voeding kan je onderdelen van de verkeerde voltages voorzien en daarmee de boel stukmaken, dan ben je in het begin misschien 20 euro goedkoper uit, maar aan het eind van de rit ben je duurder uit. Verder zijn de duurdere typen meestal modulair en scheelt dat aan kabels in je kast.
''Je wilt een moederbord met een P45 chipset en daar DDR3 geheugen op drukken, ik zou toch echt op zoek gaan naar DDR2 geheugen. Misschien handiger om door te nemen er bij te pakken:''

Waarom precies dan?
Pak ze er gewoon bij, dan lees je het vanzelf. DDR3 zal niet gaan werken op een moederbord met alleen DDR2 geheugen ondersteuning, andersom geldt precies hetzelfde, het is gewoon niet uitwisselbaar.

Met nog een of 2 keer verder klikken kom je uit bij: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? Gebruik die om je systeem samen te stellen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:52:
Hji bedoelt waarschijnlijk een 750GB harddisk , op 7200rpm.

Maar waarom zo'n dure Core 2 Quad, terwijl je nu beter af ben met een AMD Phenom II ?
http://www.hexus.net/content/item.php?item=18149&page=12 (performance/price rating)
Dan hou je wat meer budget over voor een betere kast en voeding.
Nouja, beter afbent? he verschild ongeveer 0.8 van de 100 totaal in performance.
Zijn er specifieke dingen beter bij de AMD phenom II dan bij de core 2 quad dan? kon er geen uithalen tenminste.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:43
CSL Beleid
Alle systeemvragen die betrekking hebben op de volgende categorieën zijn niet toegestaan in de vorm van een los topic:
* Het gamesysteem;
...
Los van dat:
Beter qua performance ben je niet met een AMD Phenom II, maar je portefeuille wordt er wel beter van.
Het geld dat uitgespaard wordt kan je meteen investeren in een betere voeding, zodat je straks niet opnieuw 1000 euro op tafel moet gooien omdat je voeding je computer kapot heeft gemaakt ;).

Een heel handig topic voor jou:
[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

[ Voor 10% gewijzigd door Malantur op 30-04-2009 01:03 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk om 1000€ te investeren.

Dus als de phenom II qua perstaties onder de huidige, die ik wil, zit. Dan blijf ik bij mijn huidige, die paar tientjes maken weinig uit.

Ik zie overal hier, dat een ''high-end gamingsysteem'' rond de 1.500 € kost. Mijn 1000€ systeem, komt deze redelijk dicht in de buurt van de '' hgih end gaming''? ik heb er natuurlijk geen toetsenbord, muis etc bij zitten, in al die reviews van 1500 euro zitten die er wel bij.

EDIT: op jou laatste reactie, dan is mijn eerste vraag. waarom een moederbord van slechts 85 euro?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 01:08 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:23

Thandor

SilverStreak

Dit topic is niet conform het CSL beleid en gaat daarom op slot :o.

Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. Je kunt de systemen overnemen of als basis gebruiken voor jouw eigen samenstelling. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.