Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ferm FCT-160F

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een tool voor window modding in mijn xbox 360, maar heb dus een dremel nodig. Heb dus vandaag in duitsland gekeken en die zijn zo'n 40 euro-de goedkoopste versie. Zal in nederland niet veel goedkoper zijn lijkt mij.
Kwam dus via Wehkamp deze tegen, en nou was mijn vraag of hier ook officiële dremel accesoires op passen, want anders rij ik natuurlijk een doodlopende weg in.

http://www.wehkamp.nl/Win...=O21&ArtikelNummer=928012

Verwijderd

Ja werkt met dremel accesoires Heb hem zelf ook.

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

Ik werk ook nog steeds met zo een "dremel" van de aldi, de stukjes passen er inderdaad op. En als het niet zou passen kan je nog altijd een kopje kopen met een kleinere diameter waardoor het altijd past ;)

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,

weet iemand trouwens ook hoe zo'n soort gereedschap in het nederlands heet? ik ken niet anders dan 'Dremel-achtig-ding' :P
Ik weet wel dat het in het engels 'rotary tool' heet.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dremel is dan toch wel de meest bekende naam, beetje zoals discman voor de portable cd speler, terwijl discman een merknaam is.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Ik heb gewoon met een decoupeerzaag een window gemaakt in mijn Xbox 360.

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:56:
Ik heb gewoon met een decoupeerzaag een window gemaakt in mijn Xbox 360.
Zal eens kijken of ik die in huis heb, met welk zaagje heb je het gebruikt? (fijn/grof)

Heb je hem ook geverfd of niet, hoe je het beste kan verfen is nogal wat verwarring over, zijn namelijk zoveel tutorials en de een zegt iets anders dan de ander...

Dus tja als een decoupeerzaag werkt is dat beter, want een dremel aanschaffen voor 1 keer gebruiken is ook weer zoiets :/

• Michiel86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11 22:44
Is dit ook niet wat?
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=814677
ik koop zelf liever bij conrad dan wehkamp ofzo. je hebt ze bij conrad ook nog wel een goedkopere (12eurie) maar dan heb je maar 10 assesoires.

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:01:
[...]

Zal eens kijken of ik die in huis heb, met welk zaagje heb je het gebruikt? (fijn/grof)

Heb je hem ook geverfd of niet, hoe je het beste kan verfen is nogal wat verwarring over, zijn namelijk zoveel tutorials en de een zegt iets anders dan de ander...

Dus tja als een decoupeerzaag werkt is dat beter, want een dremel aanschaffen voor 1 keer gebruiken is ook weer zoiets :/
Ik zal even terugmoeten kijken welke, maar eentje die voor metaal is, moet hier ook werken. Ik zal wel eens een foto posten van mijn window. Als je echt gedetailleerde dingen wil doen, dan is een dremel wel wat handiger. Ik heb gewoon een raam met ronde hoeken gedaan. Eén ronde hoek was wel een beetje mislukt, maar die heb ik mooi geplamuurd. Af en toe een pauze nemen tijdens het zagen is wel handig om smelting tegen te gaan en natuurlijk gewoon heel rustig zagen/bewegen.

Ik ben momenteel bezig mijn Xbox te verven. Ik doe dit met een verfpistool en dus niet met spuitbusjes. De eerste keer had ik het al verpest en kon ik mijn Xbox weer opnieuw schuren. :X Maar dat hoort er wel een beetje bij. Maar als je het met spuitbusjes wilt doen, dan moet je natuurlijk eerst primer (plastic primer, maar normale kan ook) doen en daarna een mooie kleurlaag. En natuurlijk alles goed gladschuren, als je het mooi glad wilt hebben.

Op X-scene zie ik ze vaak vinyl dye gebruiken. Dat is echt speciaal voor plastic. Hierbij hoef je ook niet te schuren en kun je dus de plastic structuur houden. Ik heb het alleen nog nooit in Nederland gezien. Daarnaast is Krylon Fusion ook veel geschikter dan Motip en Dupli Color, maar die heb ik hier ook nog nooit gezien. Daarom ben ik ook maar op een verfpistool overgestapt, omdat de kwaliteit van spuitbussen die in Nederland te koop zijn me niet echt bevalt.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

kijk anders ook even naar dit topic :)

Signature

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Zou ik zeker doen, en daar zie je dat elke serieuze modder ondertussen een echte Dremel gekocht heeft. En daar ben ik er eentje van, mijn aldi-versie was al versleten. Goed gereedschap is wat duurder, maar als de eerste keer voor goedkoop spul gaat en daarna alsnog de dure moet kopen ben je meer geld kwijt. Als je hem niet vaak zulk gebruiken zal ik het alsnog afraden, want dan is duur spul gewoon zonde geld.

Casemod: Cubeleon

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 22:54
Ik gebruik al jaren een Ferm :)

Er is trouwens nu ook een bij de Gamma voor €10 (samen met nog wat ander gereedschap)

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 08:56

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb nu enkele merken in handen gehad., maar zweer toch bij de echte dremel.
eigenlijk maar om 1 rede. : en fatsoenlijk instelbare RPM.

Bij die el cheapo Kinzo dingen .... is de snelheid nooit constant, en bij een beetje weerstand valt het vermogen vaak weg. Dus als je iets dikkers dan enkele mm wil doen, dan houd het snel op.

Het is misschien een paar tientjes duurder, maar dan kan je er over 10 jaar nog steeds gebruik van maken.

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:34:
[...]

Ik zal even terugmoeten kijken welke, maar eentje die voor metaal is, moet hier ook werken. Ik zal wel eens een foto posten van mijn window. Als je echt gedetailleerde dingen wil doen, dan is een dremel wel wat handiger. Ik heb gewoon een raam met ronde hoeken gedaan. Eén ronde hoek was wel een beetje mislukt, maar die heb ik mooi geplamuurd. Af en toe een pauze nemen tijdens het zagen is wel handig om smelting tegen te gaan en natuurlijk gewoon heel rustig zagen/bewegen.

Ik ben momenteel bezig mijn Xbox te verven. Ik doe dit met een verfpistool en dus niet met spuitbusjes. De eerste keer had ik het al verpest en kon ik mijn Xbox weer opnieuw schuren. :X Maar dat hoort er wel een beetje bij. Maar als je het met spuitbusjes wilt doen, dan moet je natuurlijk eerst primer (plastic primer, maar normale kan ook) doen en daarna een mooie kleurlaag. En natuurlijk alles goed gladschuren, als je het mooi glad wilt hebben.

Op X-scene zie ik ze vaak vinyl dye gebruiken. Dat is echt speciaal voor plastic. Hierbij hoef je ook niet te schuren en kun je dus de plastic structuur houden. Ik heb het alleen nog nooit in Nederland gezien. Daarnaast is Krylon Fusion ook veel geschikter dan Motip en Dupli Color, maar die heb ik hier ook nog nooit gezien. Daarom ben ik ook maar op een verfpistool overgestapt, omdat de kwaliteit van spuitbussen die in Nederland te koop zijn me niet echt bevalt.
Precies, en daarom heb ik ook zo'n hekel aan casemodden (voor de xbox tenminste) want in Nederland is er geen fatsoenlijk forum over te vinden en zit ik dus inderdaad ook bij xbox-scene.com.
Tja, en dan lees je daar zoal de tutorials en dan kom je er vervolgens achter dat de meeste onderdelen niet in Nederland te koop zijn (in ieder geval niet dezelfde). Zoals Krylon Fusion inderdaad, en bij interne mods wordt je vaak doorverwezen naar 'Radioshack' een centrale electronica-prut winkel in Amerika met meerdere filialen.

En bedankt voor de tip van gamma, ik ga denk ik nog eens even navragen waar die decoupeerzaag rondslingert en als ik hem niet terug kan vinden dan koop ik dat ding maar, toch wel beetje jammer dat die geen flexibele kop erbij heeft (heb in folder gezien)

En tja een echte dremel kopen, ik weet niet hoor. Dan lopen mijn kosten al gouw over de 100 heen :+ Modding bij xboxen is anders dan PCs, bij pcs doe je vaak metaal, en bij xbox gaat het om plastic. Vandaar dat B-merken na enkele keer flink gezaagd te hebben in metaal natuurlijk stuk gaan. Ik gebruk hem denk ik toch maar een keer.

Verwijderd

Die flexibele slang is een musthave wat mij betreft. Dat ding zit er bij mij standaard op, ik gebruik hem overal voor. Ik gebruik ook een "echte" Dremel, vooral op aanraden van de mede-Tweakers, en tot op heden heb ik zeker geen spijt van de investering. Het is een top apparaat!

• danielkraak
Als je hem maar één keer gebruikt en je geen decoupeerzaag hebt, kun je iniedergeval het beste een neppe kopen, omdat die toch wel door plastic heen komt.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:04:
Die flexibele slang is een musthave wat mij betreft. Dat ding zit er bij mij standaard op, ik gebruik hem overal voor. Ik gebruik ook een "echte" Dremel, vooral op aanraden van de mede-Tweakers, en tot op heden heb ik zeker geen spijt van de investering. Het is een top apparaat!
Slang vind ik alleen handig voor graveer werkzaamheden. Verder gebruik ik hem zo min mogelijk. Veel te veel vermogensverlies (vind de dremel al zo weinig vermogen hebben als je eenmaal in metaal aan de slag gaat) en ook niet altijd erg wendbaar.

PS, je kunt wel een dremel kloon kopen, maar daar ben je er nog niet altijd mee. slijpschijven in plastic zijn een no-go, dus kom je uit bij een freesje, en die zit er standaard niet bij. En voor een fatsoenlijk freesje ben je ook 20-30€ kwijt. Heb er ook 1, en die komt dan ook wel _overal_ doorheen, heerlijk :) Zit standaard in mijn ene dremel, en de andere dremel gebruik ik voor het wisselende werk.

[ Voor 24% gewijzigd door _ferry_ op 29-04-2009 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:51:
[...]

Slang vind ik alleen handig voor graveer werkzaamheden. Verder gebruik ik hem zo min mogelijk. Veel te veel vermogensverlies (vind de dremel al zo weinig vermogen hebben als je eenmaal in metaal aan de slag gaat) en ook niet altijd erg wendbaar.

PS, je kunt wel een dremel kloon kopen, maar daar ben je er nog niet altijd mee. slijpschijven in plastic zijn een no-go, dus kom je uit bij een freesje, en die zit er standaard niet bij. En voor een fatsoenlijk freesje ben je ook 20-30€ kwijt. Heb er ook 1, en die komt dan ook wel _overal_ doorheen, heerlijk :) Zit standaard in mijn ene dremel, en de andere dremel gebruik ik voor het wisselende werk.
Met slijpschijven in plastic moet je gewoon een laag toerental gebruiken.

Anyway, ik ga hem morgen even decoupeerzagen, vandaag alles even keurig netjes uitgetekend op de kast, en ook even een zeer fijn decoupeerzaagje gekocht (hij is idd wel voor metaal, maar zolang het de tandjes fijn zijn, is het gewoon goed).

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag met decoupeerzaag geprobeerd, maar dat werkte voor geen ene meter. Een decoupeerzaag heeft ondersteuning nodig en tijdens het zagen van een window raak je dat na een tijdje kwijt. De zaag zaagt zijn eigen gat :P Ook smelt het plastic soms :(
Maarja maakt niet uit, ben blij dat ik dat stuk heb gebruikt om te oefenen.

Ik ga morgen op zoek naar een dremel opzoek bij gamma, 10% korting op alles, en een klantenkaart dus dat moet lukken ;)

Heb ook de naam van het gereedschap zelf gevonden: combitool... hoe simpel kan het zijn

• danielkraak
Vreemd dat het bij jou niet echt wil lukken met een decoupeerzaag.

Ik heb trouwens een foto gemaakt van mijn Xbox, zodat je kunt zien wat voor raam ik heb gezaagd met een decoupeerzaag, hij is niet echt scherp en de verf lijkt ook lelijker (met mobiel gemaakt):

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1rfae0.jpg

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

't heeft wel wat zo`n rode xbox :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:26:
Vreemd dat het bij jou niet echt wil lukken met een decoupeerzaag.

Ik heb trouwens een foto gemaakt van mijn Xbox, zodat je kunt zien wat voor raam ik heb gezaagd met een decoupeerzaag, hij is niet echt scherp en de verf lijkt ook lelijker (met mobiel gemaakt):

[afbeelding]
Zo'n soort ruit had ik ook in gedachten, echt precies hetzelfde! heb alles ook uitgetekend enzo, met ronde hoeken. maar het is ook een zaag van de Aldi, dus ik geef dat lekker de schuld :P

Ik vind de verf wel mooi, welke verf had je gebruikt? Bij de Karwei zag ik niets anders dan basic interieur spul en Motip voor velgen (en Motip ziet er echt uit alsof het een spuitbus is uit de jaren tachtig :/ ) Ik heb in Duitsland wel beter gezien van het merk Vincent, maar toen niet de kans gehad om te kopen ;)

Ik vind verven nog steeds wel een beetje 'optioneel' ik denk dat ik dat later doe. Anders kom ik echt uit op een behoorlijk prijskaartje. Het betaalt zichzelf wel terug op ebay en marktplaats, natuurlijk... 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 14:33 ]

• danielkraak
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:32:
[...]

Zo'n soort ruit had ik ook in gedachten, echt precies hetzelfde! heb alles ook uitgetekend enzo, met ronde hoeken. maar het is ook een zaag van de Aldi, dus ik geef dat lekker de schuld :P

Ik vind de verf wel mooi, welke verf had je gebruikt? Bij de Karwei zag ik niets anders dan basic interieur spul en Motip voor velgen (en Motip ziet er echt uit alsof het een spuitbus is uit de jaren tachtig :/ ) Ik heb in Duitsland wel beter gezien van het merk Vincent, maar toen niet de kans gehad om te kopen ;)

Ik vind verven nog steeds wel een beetje 'optioneel' ik denk dat ik dat later doe. Anders kom ik echt uit op een behoorlijk prijskaartje. Het betaalt zichzelf wel terug op ebay en marktplaats, natuurlijk... 8)
Ik heb histor verf verdund. :P Het lijkt net autoverf en het is stukken steviger dan de verf uit een spuitbusje. Het glimt te erg voor mijn camera om er een goede foto van te kunnen maken. :X Er zit een licht sinaasappelhuidje in, maar die zie je alleen als het licht er verkeerd opvalt. Ik schuur hem denk ik nog één keer lichtjes op en dan komt de 2de laag rood erop en dan hoop ik dat hij goed is.

Autoverf is helaas wat te duur voor mij, anders had ik dat wel gebruikt.

Ik ben ook van plan hem te verkopen. Ik heb 2 Xbox'en en ik doe bijna niks meer met degene die nu werkt. Het ligt er net aan wat ik ervoor krijg. Voor minder dan 150 doe ik het niet denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 01-05-2009 15:00 . Reden: extra info ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Zaag het gat gewoon met een figuurzaag, dat wil volgens mij prima in kunststof.

Zo'n ding: http://home.kabelfoon.nl/...en_bestanden/image014.jpg

Of een elektrische: http://www.draaijers.nl/i...rzaag%20GDS16%2055014.jpg

En Dupli Color is bij de Karwei wel te verkrijgen hoor. Dat zijn deze spuitbussen: http://www.dupli-color.de...atinum/$FILE/Platinum.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 01-05-2009 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:57:
[...]

Ik heb histor verf verdund. :P Het lijkt net autoverf en het is stukken steviger dan de verf uit een spuitbusje. Het glimt te erg voor mijn camera om er een goede foto van te kunnen maken. :X Er zit een licht sinaasappelhuidje in, maar die zie je alleen als het licht er verkeerd opvalt. Ik schuur hem denk ik nog één keer lichtjes op en dan komt de 2de laag rood erop en dan hoop ik dat hij goed is.
Heb je dat er gewoon opgekwast dan?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus net 'reinforced fiberglass' cutting wheels gekocht omdat die anderen echt brak snel stuk gingen, maar kwam er net achter dat het voorzetstukje van de ferm daar niet op past. Het schroefje is te groot.

Op de verpakking staat geillustreerd dat je dan accesoire nummer 402 moet hebben van Dremel: http://www.dremeleurope.c...?&ccat_id=517&prod_id=217

Die past wel gewoon op de Ferm toch? Op internet gezien voor een paar euro, dus neem aan dat ze bij karwei of iets dergelijks ook wel hebben...
Pagina: 1