danielkraak schreef op woensdag 29 april 2009 @ 00:34:
[...]
Ik zal even terugmoeten kijken welke, maar eentje die voor metaal is, moet hier ook werken. Ik zal wel eens een foto posten van mijn window. Als je echt gedetailleerde dingen wil doen, dan is een dremel wel wat handiger. Ik heb gewoon een raam met ronde hoeken gedaan. Eén ronde hoek was wel een beetje mislukt, maar die heb ik mooi geplamuurd. Af en toe een pauze nemen tijdens het zagen is wel handig om smelting tegen te gaan en natuurlijk gewoon heel rustig zagen/bewegen.
Ik ben momenteel bezig mijn Xbox te verven. Ik doe dit met een verfpistool en dus niet met spuitbusjes. De eerste keer had ik het al verpest en kon ik mijn Xbox weer opnieuw schuren.

Maar dat hoort er wel een beetje bij. Maar als je het met spuitbusjes wilt doen, dan moet je natuurlijk eerst primer (plastic primer, maar normale kan ook) doen en daarna een mooie kleurlaag. En natuurlijk alles goed gladschuren, als je het mooi glad wilt hebben.
Op X-scene zie ik ze vaak vinyl dye gebruiken. Dat is echt speciaal voor plastic. Hierbij hoef je ook niet te schuren en kun je dus de plastic structuur houden. Ik heb het alleen nog nooit in Nederland gezien. Daarnaast is
Krylon Fusion ook veel geschikter dan Motip en Dupli Color, maar die heb ik hier ook nog nooit gezien. Daarom ben ik ook maar op een verfpistool overgestapt, omdat de kwaliteit van spuitbussen die in Nederland te koop zijn me niet echt bevalt.
Precies, en daarom heb ik ook zo'n hekel aan casemodden (voor de xbox tenminste) want in Nederland is er geen fatsoenlijk forum over te vinden en zit ik dus inderdaad ook bij xbox-scene.com.
Tja, en dan lees je daar zoal de tutorials en dan kom je er vervolgens achter dat de meeste onderdelen niet in Nederland te koop zijn (in ieder geval niet dezelfde). Zoals Krylon Fusion inderdaad, en bij interne mods wordt je vaak doorverwezen naar 'Radioshack' een centrale electronica-prut winkel in Amerika met meerdere filialen.
En bedankt voor de tip van gamma, ik ga denk ik nog eens even navragen waar die decoupeerzaag rondslingert en als ik hem niet terug kan vinden dan koop ik dat ding maar, toch wel beetje jammer dat die geen flexibele kop erbij heeft (heb in folder gezien)
En tja een echte dremel kopen, ik weet niet hoor. Dan lopen mijn kosten al gouw over de 100 heen

Modding bij xboxen is anders dan PCs, bij pcs doe je vaak metaal, en bij xbox gaat het om plastic. Vandaar dat B-merken na enkele keer flink gezaagd te hebben in metaal natuurlijk stuk gaan. Ik gebruk hem denk ik toch maar een keer.