Overdrijven is ook een vak. Die 'nep-dingen' werken perfect voor normaal gebruik, maar door onkundig gebruik krijg je inderdaad rondvliegende schijfjes ja. D'r kunnen een paar rotte appels bij zitten, maar dit is bij Dremel ook het geval, ik las hier net een post over een Dremel die 20 seconden geleefd heeft.
En andere bescherming? Je bent zowieso pluimvee als je geen bescherming draagt bij dit soort gereedschap. Die schijfjes draaien met 7k+ tpm, dat wil je niet in je oog hebben; of het schijfje nou van een Dremel of van een Kinzo afkomstig is. En geluid maken ze allemaal, dus ook gehoorbescherming is een must, zeker bij metaalbewerking. Kom dus niet aanzetten met dat je bij goedkopere merken bescherming moet dragen, want daar moet ik een nummer 2 op de porceleinen troon van doen.
• Dremel heeft 3 jaar garantie volgens mij. Leuk, maar dan moet de Dremel binnen de garantieperiode opgestuurd worden naar Bosch (Dremel/Skil/Bosch -> zelfde fabriek) en zit je een week of 4 zonder. (Tenzij je een érg coulante dhz-zaak tegenkomt)
• Kinzo heeft OOK 3 jaar garantie, maar de de garantieprocedure van Kinzo is dusdanig dat je bij een kapot apparaat DIRECT een nieuwe mee krijgt bij een defect. De defecte word opgestuurd en gecrediteerd.
Je moet alleen Dremel accessoires gebruiken bij de goedkopere merken, en dan is er niets aan de hand.