[Gereedschap] Dremel of Neppert?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik zit te denken om een Dremel aan te schaffen, alleen weet ik nog niet of ik een originele zal kopen of een "neppert". Ik heb uiteraard al gezocht (waaronder op dit forum) waarbij naar voren komt dat een Dremel een beter regelbaar toerental heeft, beter ronddraait en een krachtigere motor heeft. Nu zie ik Ebay Dremel 395's staan voor €33 / stuk, is het dan aan te raden zoeen aan te schaffen, of is een neppert van 2 tientjes net zo goed te doen? Het is bedoeld voor het zagen / slijpen van alu en plexiglas.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hier is genoeg over te vinden op de rest van het forum, maar om je toch wel een beetje op weg te helpen: Koop gewoon zo'n neppert bij de Aldi. Kijk wel even of de Dremel accessoires in 't mondje van de neppert passen, and you're all set. (Die dingetjes die er standaard bij zitten zijn wél crap nl.)

'kheb zelf nu al 3 jaar een Kinzo, en dat ding werkt als een tierelier. Ook hierin passen die dingetjes van Dremel.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik denk dat het verschil in de regelmaat waarmee je zo'n ding gebruikt. Heb je het "dagelijks" nodig dan zou ik voor dremel gaan (is toch een betere kwaliteit) en heb je hem zo nu en dan nodig, dan zou ik zo'n neppert kopen (zoals ik.. ;) ) meestal zit er bij zo'n neppert de wereld aan accessoires, en die zijn ook niet voor nix bij dremel.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen "nepperts" en een echte Dremel (of Proxxon) zit wel een heel groot verschil in kwaliteit hoor. Veel mensen staan altijd wel blij te lullen dat een neppert met Dremel - tooltjes haast net zo goed zou werken, maar hier zit echt een enorm verschil in.

Heb zelf een Ferm gehad voordat ik een jaartje terug met een Dremel aan de slag ging. Geloof me, die Ferm is gehandicapte malloot in vergelijking met die Dremel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GAMER-X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-08-2020
@ Blackcrown, lol :P

Ik heb zelf een Kinzo en die is ook wel gehandicapt te noemen |:( Als je deze langer dan 20 sec. achter elkaar aan hebt komen er allemaal gekke geluidjes uit en je kun hem tijdens het slijpen makkelijk stil drukken :X Op een oude fiets moet je het leren maar ik ga nu toch echt een Dremel/ Proxxon aanschaffen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Das ook toevallig... :)

Heb vandaag net een Dremel gekocht!
Dit omdat het apparaat wat ik bij de Aldi had gekocht wel een beetje vreemd onregelmatig toerental ging krijgen na een uurtje gebruik.

Wat een verschil in geluid! De Dremel is echt veel rustiger, prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb al het een en ander over prijzen opgezocht, de Dremel Multipro 395JF kost her en der zeker over de €40, wat je er op eBay voor moet betalen (€33 + 6,20 verzenden). Het gaat om Deze op ebay. Bij de Gamma hebben ze een eigen merk machine in de aanbieding, voor €20.

[ Voor 17% gewijzigd door NoepZor op 01-02-2007 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik gebruik zelf ook een dremel. Ik heb wel eens gewerkt met een gamma kloon, maar dat werkt echt niet... en die bitjes erbij? Die gingen er als een gek doorheen, het is echt de moeite waard om te investeren in goede spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb ook een keer gewerkt met een geleend 'kloon' apparaat en dat beviel niet echt. De Dremel die ik nu heb (volgens mij ook model 395) bevalt echt veel beter.
Overigens weet ik dat Ediejo een voorkeur heeft voor Proxxon, dat zou vooral voor graveren beter werken omdat de as beter gelagerd is. Wellicht is dat voor jou ook een goed alternatief?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl heeft zelf een ferm neppert van de Aldi en kan niks anders doen dan dit af te raden.

De eerste paar keer werkte het ding lekker en was er niks aan de hand, maar de mindere kwaliteit werd al snel duidelijk, steeds meer lawaai, slecht werkende toerenregeling steeds slechter werkende spanbek etc. etc.

Dus mijn advies, geef een paar tientjes meer uit zodat je iets hebt dat jaren langer mee gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:05:
Heb zelf een Ferm gehad voordat ik een jaartje terug met een Dremel aan de slag ging. Geloof me, die Ferm is gehandicapte malloot in vergelijking met die Dremel.
Ik heb anders nooit problemen met mijn Ferm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
floriske.nl schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:09:
* floriske.nl heeft zelf een ferm neppert van de Aldi en kan niks anders doen dan dit af te raden.

De eerste paar keer werkte het ding lekker en was er niks aan de hand, maar de mindere kwaliteit werd al snel duidelijk, steeds meer lawaai, slecht werkende toerenregeling steeds slechter werkende spanbek etc. etc.

Dus mijn advies, geef een paar tientjes meer uit zodat je iets hebt dat jaren langer mee gaat!
Helemaal mee eens, ik heb zelf zo'n top-craft ding van de aldi, maar die begint ook steeds meer lawaai te maken ( het lijkt wel alsof hij uit balans is ofzo. En als hij warm begint te worden komt hij vaak niet eens meer op toeren, dan blijft hij gewoon stil staan en maakt hij een zoemend geluid. Als ik met m'n mod begin ( in de zomer ) koop ik toch echt een echte dremel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 20:28
Ik hád een ferm, maar die ging na 2 maanden vreemd doen en begon mij half te elektrocuteren. (de aarde was niet goed, dus als je de pinnen die je in het stopcontact ramt aanraakte als je net had gedremelt kreeg ik een schok door mn poten.. niet prettig :X )

Ik moet het ding nog steeds terugbrengen naar de bouwmarkt, al denk ik niet dat ik garantie krijg.. Als ik weer een beetje geld heb dan haal ik een Dremel.. en een échte dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Kinzo gehad en echt een afrader. Je denkt slim af te zijn door veel geld te besparen maar zoals met veel gereedschap is goedkoop duurkoop. Eerst deed hij het prima maar na een paar keer gebruiken deed hij het als ik om op een bepaalde manier vasthield (?). En na een tijdje deed hij het helemaal niet meer. Nu heb ik een Dremel in Duitsland gekocht en dat is echt een verademing. Veel betere kwaliteit, veel beter regelbaar, mooi koffertje erbij, meer accessoires die erop passen (echt VEEL!) en een tof boekje met honderdduizenden veiligheidsvoorschriften (altijd brilletje op 8) ) en natuurlijk tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:20:
[...]

Ik heb anders nooit problemen met mijn Ferm?
Komt doordat je geen Dremel hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nu blijkt dat m'n vader voor kerst een multi tool had uitgezocht (zo'n goedkoop ding volgens mij, met van die waardebonnetjes waar je dan uit mag zoeken voor een X aantal punten). Ik kan dat ding natuurlijk volgende week proberen, werkt ie niet dan is het advies dus duidelijk.. de Dremel :) Voor €40 is dat wel te doen vind ik, geen onoverkomenlijk bedrag, vooral alstie dan meer dan 2x zo lang functioneert als de gamma/cheapo's van €20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik las gister in de handleiding van mijn nieuwe Dremel dat je voor gebruik de Dremel moeten laten draaien op de hoogste stand voor 5 minuten. Dit om de koolstofborstels te kunnen laten inwerken.

Misschien is dit zowiezo voor elk apparaat een goede hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ga voor een echte dremel.
Heb de cloon gekocht bij karwei waarvan de eerste na een dag doorbrande en de 2de na een week of 2.
Toen me geld terug gekregen en meteen het normale model gekocht, met gratis flex slang en heb zeker geen spijt van die aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

berend_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:43:
Ik las gister in de handleiding van mijn nieuwe Dremel dat je voor gebruik de Dremel moeten laten draaien op de hoogste stand voor 5 minuten. Dit om de koolstofborstels te kunnen laten inwerken.

Dat klopt, wat eigenlijk nog beter is voor koolborstels (kan helaas niet met een dremel :P) is het "onder water" inlopen. Goed, ik ga niet uit leggen hoe dat moet :9

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Laatst online: 21-07 20:28
k8skaaay schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:16:
[...]

Dat klopt, wat eigenlijk nog beter is voor koolborstels (kan helaas niet met een dremel :P) is het "onder water" inlopen. Goed, ik ga niet uit leggen hoe dat moet :9
Je maakt me toch nieuwsgierig :P

Mijn vader had mijn kapotte dremel uit elkaar gehaald en die had het ook over de koolborstels btw, ik heb nooit wat gelezen over indraaien, dat hij dan beter werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

berend_ schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:43:

Waarschijnlijk omdat die in het begin vierkant zijn, en ze ronding moeten aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

grootste verschil is toch wel dat mn echte dremel zoveel stabieler draait dan dat nep ding van mn pa :P die moet je echt met je knuisten vasthouden, terwijl de dremel echt zelfs als een potlood (!) hanteerbaar is :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:27
we hadden een of ander blokker gevalletje
het ding trilde niet een klein beetje
hij slingerde en kon zelfs het slijpschijfje vasthouden

nu heb ik voor kerst een dremel gekregen
en die is echt geweldig
zeker met de flexibele as

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb zelf een nepper van de Gamma. Voldoet opzich wel voor mij, maar heb wel het idee dat er minder kracht in zit dan in een echte dremel (heb alleen nooit een echte in handen gehad ;) )
Een beetje in metaal zagen, glas graveren, dingen slijpen met een schuursteentje, gaat allemaal goed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:50
Heb zelf ook een nepper, waar die vandaan weet ik niet hij is nogal oud. Werkt prima, maakt alleen heel erge herie. Ook na halfuur wil je hem niet aanraken, je kan er dan een ei op gaan bakken. Helaas is de flexibele as kapot gegaan tijd terug. waardoor je er nog amper mee kan werken. Nu doet die dienst als mini kolom-boormachine...

Toch maar eens opzoek naar een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Heb hier ook een kinzo, en het klopt wat hier eerder gezegd is;

Ga je af en toe wat doen; dan is zo'n nepperd prima.

Ga je voor het betere werk, neem dan een dremel.

Die nep accesoire zijn ook super lame, een normaal goedkoop slijpschijfje van een 100 stuks box is 5 keer zo snel kapot/op dan een dure van dremel die maar 3 keer zo duur is.

Maw. Goedkoop is indd duurkoop

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dremels gehad. Waarvan eentje maarliefst 20 seconden geeft gedraaid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gelukkig zit er dan garantie op en kan je hem ruilen. Deze doet het prima, ook na een aantal dagen buiten laten liggen(op het balkon) waar die nu ook weer ligt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Dremel werkt vele malen beter als zo'n neppert.

Je moet trouwens wel een Dremel kopen die met het stopcontact werkt. Een Dremel op accu (zoals wij hebben :() werkt lang zo goed niet (veel minder kracht), en de batterij is erg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een neppert gehad, een ferm multitool inc 40 frutsels. Hij was ook maar €12.5, dus leuk om mee te oevenen. Maar ik heb daarna snel een dremel gekocht. De ferm heeft vooral in stand 1 en 2 veel te weinig power. Pas op angstaanjagende snelheden bleef hij op constante snelheid tijdens het boren/slijpen. Daarnaast begon hij ook steets meer lawaai te maken, dus echt een top product kun je het echt niet noemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik heb ooit eens een markus werkzeug gehaalt, en echt waar ik zou dat ding al 30x het raam uit gegooit hebben als hem niet af en toe nodig had..

ding ging al na twee weken kapot, waardoor ik er bijna geen frutsel meer in kon krijgen (vastdraai gedeelte was gaar)
kortom: ik zou voor de real shit gaan, of een ECHT goede cloon

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Als ik het zo hoor zou ik nooit voor een neppertje gaan had vanaf het begin al een dremel ben er heel tevreden over, tevens zou ik zo'n neppert niet willen strx is je hand eraf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ook een ferm.

Hij is idd wat lawaaierig en geloof dat ie nu wat uit balans begint te raken...
Maar voor wat ik doe is ie prima... Niet graveren etc, alleen af en toe wat afslijpen en dan is 80euro voor dremel net teveel...

Volgende wordt wel een echte, of een proxxon :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik kan helemaal geen prijzen vinden op hun site? Link. Iemand een idee wat een beginner het beste kan aanschaffen? Ik wil namelijk graag gaan beginnen met het modden van behuizingen! :)

[ Voor 0% gewijzigd door m0nkey op 04-02-2007 16:49 . Reden: ik ken..? :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Zoeken @ google op Dremel kopen ofzo. In dit topic heb ik ook wel een link naar ebay gepost waar ze staan vooe €33 / stuk (Echte dremel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dan ook ff een positieve neppert :P Ik heb een gamma-huismerk ding. Zit een jaar of 2 garantie op dus als ie stuk gaat ruil ik em gewoon om. Werkt perfect bij mij. Nou moet ik zeggen dat ik em alleen als schuurmachine en als graveerding gebruik :P Voor de rest gewoon normaal groot,echt gereedschap ;)
Maar de dingen die ik er mee doe doet ie perfect :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TEAMIKKE schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:24:
Dan ook ff een positieve neppert :P Ik heb een gamma-huismerk ding. Zit een jaar of 2 garantie op dus als ie stuk gaat ruil ik em gewoon om. Werkt perfect bij mij. Nou moet ik zeggen dat ik em alleen als schuurmachine en als graveerding gebruik :P Voor de rest gewoon normaal groot,echt gereedschap ;)
Maar de dingen die ik er mee doe doet ie perfect :*)
Heb je dr ook meteen oogbeschermers, oordoppen, en rondvliegende schijfjes beschermende handschoenen bij gekocht?? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:01:
[...]

Heb je dr ook meteen oogbeschermers, oordoppen, en rondvliegende schijfjes beschermende handschoenen bij gekocht?? :+
Goeie zorgverzekering doet ook wonderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
[...]

Alles altijd met veiligheidsbril maar dat is meer tegen rondvliegen ALU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel eens de neiging om het zonder bril te toen, en ik kan je verzekeren dat een stukje alu in je oog echt geen pretje is |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Overdrijven is ook een vak. Die 'nep-dingen' werken perfect voor normaal gebruik, maar door onkundig gebruik krijg je inderdaad rondvliegende schijfjes ja. D'r kunnen een paar rotte appels bij zitten, maar dit is bij Dremel ook het geval, ik las hier net een post over een Dremel die 20 seconden geleefd heeft.

En andere bescherming? Je bent zowieso pluimvee als je geen bescherming draagt bij dit soort gereedschap. Die schijfjes draaien met 7k+ tpm, dat wil je niet in je oog hebben; of het schijfje nou van een Dremel of van een Kinzo afkomstig is. En geluid maken ze allemaal, dus ook gehoorbescherming is een must, zeker bij metaalbewerking. Kom dus niet aanzetten met dat je bij goedkopere merken bescherming moet dragen, want daar moet ik een nummer 2 op de porceleinen troon van doen.

• Dremel heeft 3 jaar garantie volgens mij. Leuk, maar dan moet de Dremel binnen de garantieperiode opgestuurd worden naar Bosch (Dremel/Skil/Bosch -> zelfde fabriek) en zit je een week of 4 zonder. (Tenzij je een érg coulante dhz-zaak tegenkomt)

• Kinzo heeft OOK 3 jaar garantie, maar de de garantieprocedure van Kinzo is dusdanig dat je bij een kapot apparaat DIRECT een nieuwe mee krijgt bij een defect. De defecte word opgestuurd en gecrediteerd.

Je moet alleen Dremel accessoires gebruiken bij de goedkopere merken, en dan is er niets aan de hand.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[...]

Die heb je bij een originele Dremel net zo hard nodig hoor... Ik heb het bij mijn zwager gezien, die wilde 5 seconde proberen met mijn Dremel en had meteen een stukje aluminium in zijn oog :X Gelukkig had mijn pa een oogdouche-fles staan waarmee hij zijn oog snel uit kon spoelen. Maar sindsdien zorg ik dat mijn bril naast de dremelkoffer ligt en zet ik hem op ook al moet ik maar een klein hoekje alu afslijpen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 13-09 20:24

Aapje

Opel-beun
Heb een Ferm geval, schijfjes die bij de Neppers zitten zijn slecht.
Ga je metaal slijpen of dergelijke, koop dan de echte dremel schijfjes erbij. Die zijn beter, kosten wel meer, maar gaan ook langer mee.
Veder is de Ferm een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Afgelopen zaterdag een dremel 300i gehaald bij de Praxis voor €54 (met koffer, zonder flexslang)
Twijfelde ook even of ik voor een imitatie zou gaan om wat tientjes in de zak te houden, maar zag mezelf daar een maand later alweer staan met mn bonnetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.shopservices.nl/photo/24471.gif

Ik zal hem zelden gebruiken, maar des te langer doe ik ermee :) En ik weet tenminste zeker dat wanneer ik hem wil gebruiken de kans groot is dat hij het doet :)

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 05-02-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
ik zou toch voor de A merk gaan, ik heb zelf en PROXXON, toen in duitsland gekocht (nog in oude DM tijd) die doet het nog steeds net als het eerste dag, geweldig ding, en zou je willen accessoires kopen, koop geen rommel dan (die 200 onderdelen in een doos voor en tientje of zo )koop gewoon goede spul, kost misschien 10X zoveel maar gaat wel 50x langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel met flex-slang hebben genomen. Doe alles met die slang. Ook eens zonder geprobeerd, werkt wel stukken minder prettig... Voor die extra 15eu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13
soheilmd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:59:
ik zou toch voor de A merk gaan, ik heb zelf en PROXXON, toen in duitsland gekocht (nog in oude DM tijd) die doet het nog steeds net als het eerste dag, geweldig ding, en zou je willen accessoires kopen, koop geen rommel dan (die 200 onderdelen in een doos voor en tientje of zo )koop gewoon goede spul, kost misschien 10X zoveel maar gaat wel 50x langer mee
* _JGC_ mompelt iets over slijpschijfjes die breken zodra je ernaar kijkt... altijd leuk die gamma setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Dremel zouden jullie kopen. Een dremel 300 of een dremel multipro? De multipro is wat ouder en nu net zo duur of iets goedkoper dan de 300. maar welke is beter?
En alleen gelet op het apparaat zelf, dus niet de accessoires die je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 10:27
Het zou me niets verbazen als de 300 gewoon de multipro in een nieuw jasje is :).
Ik heb zelf een 300 en deze bevalt mij goed. Ik zou zelf de neiging hebben voor het nieuwste model te gaan, er zullen mogelijk kleine verbeteringen zijn. Ook zie ik geen pluspunten aan de multipro tov de 300 om voor de multipro te gaan (niet zoals met de 400 die dan een schermpje en een sterkere motor heeft).

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristo
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb tijdje geleden een neppertje bij Karwei gehaald, het is een Markus, duits merk. Het apparaatje zelf is goed, de flexibele slang die erbij zit ook, maar de slijpschijfjes niet echt, met een beetje slijpen was ik er zo doorheen. Ik heb er al aardig wat klusjes mee gedaan, en hij werkt nog steeds naar wens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:13
Hier ook een originele Dremel. Heeft m'n pa ooit eens gekocht omdat hij in de aanbieding was.

Het is alleen eentje op accu, en dat zuigt. Die accu is veelste snel leeg en soms stopt de motor gewoon met draaien omdat de batterij niet genoeg stroom levert 8)7

Dremel met een snoertje is veel beter en kan veel meer kracht leveren.

Ze hebben nu ook Dremel kloontjes te koop bij de aldi:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF10.HTM
incl. 40 toebehoren
• 160 Watt
• flexibele as en standaard
Beschikbaar vanaf 13 Juni
Per stuk: €16,99

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/BILD10.JPG
Vooral omdat Aldi altijd wel relaxt is met garantie zou ik als je op zoek bent naar zo'n ding hem zeker kopen bij de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik ben nog altijd van het idee dat goed gereedschap veel mag kosten, omdat je het ook echt nodig hebt. Op gereedschap moet je niet bezuinigen. Zo heb ik ook gewoon een echte dremel die ook buiten casemodden veel fijner is...maja je moet het geld er wel voor over hebben...als je gewoon voor de grap een keer een window zaagt zal ik geen dure dingen kopen als ik jou was, maar als je hem ook in huis vaker gebruikt (gebruik hem redelijk vaak voor scooter en motor) dan zou ik echt voor een dremel gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Mijn aldi-dremel is er ook mee gestopt, evenals de aldi-decoupeerzaag. Bovendien is de accuboormachine ook niet goed. Ik ga echt niet meer voor de goedkope elektrische gereedschappen :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Met de hitte van de afgelopen dagen heb ik mijn Dremel laten smelten ;( Wel een Gamma ding maar er zit 2 jaar garantie op dus ik haal gewoon om het jaar een nieuwe op :P Nou doe ik er ook niet zoveel mee maar anders zou ik ook een goede kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunos93
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 09:48

teunos93

discover discovery

mijn skill dremel is laatst ook overleden en die had ik ongeveer een jaar. ( wel de hele tijd ijzer en alu mee geslepen( door mijn pa)) en nu is hij dood.

o ja.
en kijk is in de gamma krant ;)
15% korting op al het elektrische gereedschap. als je nog een echte dremel wil dan heb je nu i.i.g. met 15% korting.
ik denk dat ik er ook maar is een ga halen ( een echte dremel dit keer :P )

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zit er aan te denken om die Aldi dremel die vanaf vandaag te koop is te halen. Zou die bek compatible zijn met dremel accesoires?

ik wil hem voornamelijk gebruiken om onderdelen te polijsten.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:36
Die tools kun je gewoon uitwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Laatst online: 13-09 21:34
Voor de gene die zelfs die bij de aldi te duur vind :P, ga even bij de wibra lang, voor 8 euro een 60 deligge set. (zie de folder van deze week).

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik zie het idd... 3.6V , wat een krachtpatser, maar voor dat geld..
PDF folder hier

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zo. heb hem net opgehaald. Waren er nog zat in de amsterdamschestraatweg in Utrecht (Aldi).
Hoe compleet kun je het maken voor 16 euro. Koffertje met echt hele shitload aan accesoires en bitjes.

Alternatieven zijn: de Wibra 8,60 en ik zie net dat de Gamma er ook een heeft voor 16 euro. Minder compleet en ook huismerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:01:
Zou wel met flex-slang hebben genomen. Doe alles met die slang. Ook eens zonder geprobeerd, werkt wel stukken minder prettig... Voor die extra 15eu....
Helemaal mee eens ik zou niet zonder die flex slang kunnen werken. Geen problemen gehad tot nu toe met mijn goedkope Ferm. Doorbranden zal vaak komen doordat er te veel geforceerd wordt. Gewoon rustig aan doen, werkt nauwkeuriger en is beter voor je gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoud schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:18:
[...]

Helemaal mee eens ik zou niet zonder die flex slang kunnen werken. Geen problemen gehad tot nu toe met mijn goedkope Ferm. Doorbranden zal vaak komen doordat er te veel geforceerd wordt. Gewoon rustig aan doen, werkt nauwkeuriger en is beter voor je gereedschap.
Idd, let the tool do the job!
Niet je arm die dat ding dr doorheen rost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die van mij was gewoon gesmolten 8)7 Niks doorgebrand oid. Die ventialator die erin zit is gewoon 1 klomp plastic geworden bij mij. Zal er binnenkort foto's van opzetten met een update in Demission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king of rats
  • Laatst online: 13-09 21:34
Jazzper schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:38:
Zo. heb hem net opgehaald. Waren er nog zat in de amsterdamschestraatweg in Utrecht (Aldi).
Hoe compleet kun je het maken voor 16 euro. Koffertje met echt hele shitload aan accesoires en bitjes.
Heb je hem al uit getest? Mischien wel leuk voor vaderdag als het goed werkt.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:40
net naar wibra bussum geweest
is ie op ...

dus nu vanavond maar naar de gamma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Heb toevallig vandaag die van de Aldi gekocht, ziet er allemaal prima uit, traploos toerental regelaar erop. Redelijk wat accesoires. Merk is zogenaamd TopCraft, maar er staat voor op de doos (in kleine letters):
Ferm bv Lingenstraat 6 8028PM Zwolle NL

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb hem net uitgepakt.

16 euro.. hoe kan het echt. Zo fuckin veel als je er bij krijgt. Machine voelt ook zeer degelijk aan!
En ook zo'n hele slang met ophangbeugel enzo.

Zijn er ergens tutorials? Ik wil roest verwijderen en polijsten van fietsonderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:52
17 EUR voor die aldi ding wil ik wel een gok wagen... wie weet gaat ie lang mee ;P
Morgen maar eens halen!

Ferm wat ik nu heb is zo dood als een pier...

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Laatst online: 06-09 09:06
Zelf heb ik zo'n alcheapo van de Gamma omdat ik deze toch amper gebruik. Maar het loopt gewoon niet lekker, het ding maakt een pokke herrie. Geeft 20 tot 30 euro meer uit en je hebt gewoon een leuke dremel.

Aan ander gereedschap geef ik gewoon graag wat meer uit. Redelijk prijzige accuboor voor een dhz. maar die werkt ook gewoon perfect. En goed stukje handgereedschap is toch al het halve werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:40
heb ook gamma ding.
en maakt best wat lawaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Als ik stilte wil ga ik wel op de hei wandelen ;)

ik keek ff op de Dremel site. Die aldi set van mij (Top Craft gebrande Ferm) is echt een 1 op 1 ripoff qua accesoires, slangen, ophangsysteem etc etc. Zal motorisch natuurlijk minder zijn maar grappig om te zien hoe exact de rest nagemaakt is.

Nu nog de tutorials. Weet echt nog niet wat waar voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Gewoon proberen :P Het verschilt ook per persoon. Ik vind die steentjes echt voor geen meter werken. Maar versterkte schijfjes zijn juist wel heel goed. Gewoon kijken wat je zelf het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Lekker al dat UV licht op je handen :X

Ik heb zelf meerdere nepdremels om mijn cilindertjes aan te passen. Daar zijn ze goed genoeg voor. Als ie het niet meer goed doet haal je voor 15 euro toch een nieuwe? Goed gereedschap is wel het halve werk maar als nepperds ook goed werken is het makkelijk toch :)

Waar gebruik je een dremel eigenlijk voor bij computers? Ik kan niet zo 1,2,3 bedenken wat ik aan zou willen passen met een dremel. Dan ben je echt lang bezig namelijk :? :)

[ Voor 22% gewijzigd door R-O-Y op 19-06-2007 17:04 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Lees eens een gemiddelde (C)CiP door jij ;) Vaak laat men daarin wel zien wat voor gereedschap ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
Ook nog een neppert gehad (uit de aldi). Die deed goed zijn werk tot een kleine maand geleden. Brommen, amper ronddraaien en veel vonkjes van de koolborstels zien vliegen:(. conclusie: dood.
Heb toch maar een Dremel gehaald en ik moet zeggen dat het toch een wereld van verschil is hoor, ookal kun je Dremeltooltjes op nepperts zetten.
Maar zoals al aangehaald: als je deze sporadisch gebruikt, voldoet een neppert ruimschoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ediejo schreef op zondag 17 juni 2007 @ 23:54:
Ik heb een Dremel die heeft ook nukken de maxium stand werkt niet meer sinds vandaag. Moet wel zeggen dat ik hem veel gebruikt hebt. En ook de Dremel wordt warm soms zo heet dat ik hem nog met moeite vast kan houden. Ondanks dat ik best wel vuurvaste handen heb. (Lassen zonder handschoenen)
nou laatst vloog er een pit bij mij op me arm hoor. had het meteen geweten dak geen handshoenen aan had, en lange stukken en voorverwarmd is niet leuk zonder handschoenen

maar goed, ik heb ook een ferm, werkt wel geinig, één keer mee opgehoude. toen koolborsteltjes los gehaald en weer terug gezet en tadaa.
maar neig meer naar een haakseslijper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog geen Dremel (of kloon) in huis geweest :-)
Wel ligt hier ergens zo een geval wat op perslucht werkt, maar nog nooi gebruikt
Opteer zelf ook voor de haakse slijper of ander handgereedschap

Verder : lassen doe ik altijd zonder handschoenen >:)
(heb zelf dus ook redelijk vuurvaste handen)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een hele tijd een dremelkloon gekocht bij de Formido voor €10. Ding werkt redelijk. Het is duidelijk te merken dat de as niet helemaal recht zit, waardoor slijpen nooit helemaal perfect gaat, en het ontbreekt het ding totaal aan de power (als je een beetje hard drukt blokkeert hij al).

Ik heb op het NKCM een Dremel Stylus gewonnen en moet zeggen dat die een stuk fijner werkt dan dat naamloze ding. Behoudt de snelheid en kracht veel beter, en hij lijkt stukken beter uitgelijnd te zijn. En dat terwijl dit ding op een batterij werkt en die andere met een snoer (waarvan ik zou verwachten dat hij toch meer power zou moeten hebben).

Ik gebruik ze nu allebei tegelijk, de naamloze voor het lompe werk (gaatjes boren e.d, schuren) en de dremel voor het wat preciezere werk.

Ik zou dus voor de Dremel gaan, ook al kost die €80 ipv €10, je hebt er een heel stuk meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 26-06-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik vraag me af hoe ze het doen in de Aldi. Gisteren ook eentje gehaald en er zit 3 jaar garantie bij. Wat dat ook moge inhouden :)

Bij ons in BE stond hij 19.99€ , voor dat geld kan je niet sukkelen hee , zware werken ga ik er niet mee doen, behalve hier en daar wat alu wegslijpen in mijn pc-kast en boutjes doorzagen :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 13:27:
Ik vraag me af hoe ze het doen in de Aldi. Gisteren ook eentje gehaald en er zit 3 jaar garantie bij. Wat dat ook moge inhouden :)

Bij ons in BE stond hij 19.99€ , voor dat geld kan je niet sukkelen hee , zware werken ga ik er niet mee doen, behalve hier en daar wat alu wegslijpen in mijn pc-kast en boutjes doorzagen :)
Om het jaar gaat ie stuk en dan haal je gewoon weer een nieuwe, garantie hé ;) Zo doe ik dat ook. Heb je ook direct weer nieuwe opzetstukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik heb nu ook dremel gekocht, een Ferm voor €18. Maar daarbij zit wel zo'n flexslang met een ophangbeugel. Ik ga het niet zo heel veel gebruiken, ik wil een raam gaan maken in mijn Centurion 5. Maar ik heb een hele hoop opzetstukjes erbij gekregen, welke moet ik nou gebruiken om een raam in het zijpaneel te zagen. Er zit een hard, bruin schijfje bij, moet ik die hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 13-09 20:24

Aapje

Opel-beun
Van die breekbaar achtige bruine schijfjes ong. 2cm doorsnee. (Die van Ferm zelf gaan wel heel snel kapot, dus kijk niet raar als er allemaal bruinpoeder blijft liggen ;))
Dremel schijfjes kopen werkt btw veel beter en levert een mooier resultaat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08-2023
Ook toevallig, had die bruine schijfjes gemonteerd en ik had die een keer dremel neergelegd en het schijfje brak meteen. 8)7 Voor welk schijfje van dremel moet ik kiezen? Omdat dremel verschillende schijfjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Laatst online: 10:56
CoolleDirkie schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:51:
Ook toevallig, had die bruine schijfjes gemonteerd en ik had die een keer dremel neergelegd en het schijfje brak meteen. 8)7 Voor welk schijfje van dremel moet ik kiezen? Omdat dremel verschillende schijfjes heeft.
Je hebt dikke en dunne.
De dikke zijn ongeveer 1 mm dik, de dunne 0.5 mm ofzo. In een verpakking zitten 36 dunne of 20 dikke, voor 7 en 8 euro.
Heeft vandaag slijpschijfjes gehaald

Voor je zijkant kan je het beste een decoupeerzaag nemen, als het redelijk grote stukken zijn, anders zijn de dikke denk ik beter, doe je wat langer mee per schijfje :)
Pagina: 1