Systeem gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01 16:45
Hoi,

Ik ben van plan om me in Juni een nieuwe PC aan te schaffen, het gaat hier over een volledig systeem. Dus case, scherm, keyboard, muis, etc... Maar aangezien ik quasi niets van merken/types/etc... afken, dacht ik... Ik ga't hier eens op't forum vragen & hopelijk kan iemand mij een systeempje samenstellen dat al aan mijn vereisten voldoet. Ik ben geen "gamer" als je't qua PC gaming gaat bekijken, daarvoor gebruik'k mijn console eigenlijk (Xbox 360). Sommige zullen dat minder vinden, maar kom ;)

Hij zal vooral voor muziek-producing gaan dienen (Ableton8 ), DJ'ing (Traktor Scratch Pro) & de meer simpele multimedia toepassingen zoals HD films afspelen op mijn plasma en dergelijke.

Wat ik graag zou willen hebben (en nogmaals: indien mensen een betere oplossing hebben, feel free to reply ;p):

- Geld is eigenlijk is geen echte belemmering (maar hou't budget ongeveer op pakweg 1500 euro)
- Moederbord met genoeg aansluitingen, RAM slots & zeer degelijke kwaliteit ook.
- CPU zou toch zeker een Dual-core (3,66Ghz?) of een Quad-core mogen zijn. Maar daar ken ik te weinig van om echt een juiste te vinden.
- Zou graag een grote hoeveelheid RAM geheugen hebben, simpelweg om zeker niet in de problemen te komen. Ik dacht aan iets van 8gig RAM ongeveer?
- Videocard met zeker 2 HDMI-outputs (eentje voor PC monitor & eentje voor Plasma TV), maar hoeft niet puur op gaming gericht te zijn. Al moet hij wel wat aankunnen natuurlijk :-)
- 2 HDD's met toch minstens 1TB ruimte in totaal.
- 24" TFT scherm met HDMI-input (Ik hoor goeie dingen van Samsung, maar indien er iemand een betere idee heeft, laat me maar wat weten)
- Voldoende koeling en dergelijke natuurlijk
- Geen al té grote case, maar toch groot genoeg om er ooit in te kunnen werken & om de koeling te bevorderen.
- Soundcard is niet nodig (heb hier een Audio 8 DJ liggen van Native Instruments & beter heb ik dus niet nodig :-))
- Een simpele DVD/CD lezer/brander. Blueray en dergelijke is niet nodig :p (ook al zul je denken: je wou toch HD films afspelen? Maar ik gebruik geen Blueray discs (heb "andere" bronnen ;p), dus is echt niet nodig :-))
- Een logitech draadloos keyboard+muis, ik had aan de MX5500-combo gedacht aangezien mij een zeer leuk pakketje lijkt.
- Besturingsysteem: Ik draai nu nog Vista Ultimate op 32-bit, maar ik ben van plan om dan Windows 7 64 bit te draaien. Maar daar zorg ik zelf voor, dus hoeft niet in't pakket te zitten :)
- Hij zou ook een Wireless LAN kaartje mogen hebben aangezien er hier enkel een draadloos netwerk aanwezig is. Dus om geen extra kabel bij trekken, liefst een WLAN kaartje erin.

Zoals ik zei, geld maakt niet zoveel uit. Maar meer dan 1500 euro hoeft nu ook weer niet natuurlijk, al komt't op 100 euro niet echt aan :-)
Ik ben ook geen echte PC-gamer, maar door de HDMI-verbinding met de Plasma TV kan ik eventueel wel met mijn Xbox 360 controller PC games spelen op mijn Plasma dus.

De bedoeling van de PC is dus eigenlijk toch wel gericht op Audio-bewerking, producing & draaien zelf. En daarbij moet hij ook gaan diene voor de alledaagse bezigheden zoals Films, series, muziek afspelen en dergelijke. Alle componenten mogen dus ook wel van hoge kwaliteit zijn aangezien ik liever niet meer bespaar op die dingen & gewoon met't oog op de toekomst een degelijk systeem wil hebben dat langer meegaat dan een jaartje :-)
Voor de rest hoop ik dat ik geen dingen vergeten ben, dus indien dat wel zo is, hoor ik't wel van jullie.

In ieder geval, alvast bedankt. Ik wou dat ik er zelf wat meer vanaf wist, dan kon ik hem zelf samenstellen. Maar door mijn gebrekkige kennis aan merken/types en dergelijke van hardware zie ik't bos niet meer de bomen :-)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-01 22:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 19:42

Mystikal

It never hurts to help!

Check de best buy guide van Tweakers en je vind precies wat je nodig hebt...

Basement Bios ---- Exo-S

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:04
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.