Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Alper587 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:35:
[...]

Ja, radio 1.17 is de beste versie die je kan gebruiken. Ik heb 1.13/1.14 en 1.17 vergeleken met elkaar met een fieldtest programma wat ook standaard ingebakken zit in de telefoon

Voer het volgende in: *#*#364#*#*
Dan krijg je een scherm met allemaal cijfers die steeds veranderen. Belangrijkste is RSSI 1. Check hoeveel dbm deze aangeeft en vergelijk het met andere radio versies. LET OP: schakel je DATA verbinding eerst uit, want anders krijg je bij RSSI 1: 255dbm. Dat betekent dat hij dan niet kan bepalen wat je ontvangst is. Hoe lager de waarden van RSSI 1 des te beter je ontvangst is. 70 dbm is dus beter als 85 dbm. :)
Beetje suffe vraag misschien...waar moet ik dit intypen? Heb geprobeerd deze code te "bellen" (wist niks anders te bedenken), maar dat is dus niet echt gelukt...... :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
Zodra ik het laatste karakter van deze combinatie intyp start het programma vanzelf. Dus gewoon in bel-modus de combinatie intypen. Je hoeft niet op call te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23
werkt hier niet hoor, heb radio 1.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Hier ook niet :P
Misschien ligt het aan de (custom)ROM?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Bij mij werkt het ook (L26 3.55 oid)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wou er gisteren al niks van zeggen, dacht dat het aan mij lag. :P
Hier met Miri's 6.5/M2.5 werkt het ook niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Is een toeltje dat Fieldtest.exe heet, even op google.. er zijn wat manuals op XDA te vinden.

Met die code wordt fieldtest.exe in engineering mode gezet.

Ik heb hier trouwens -67db staan met volle balkjes in GSM mode en 2 balkjes in 3G mode.

[ Voor 22% gewijzigd door Chutney op 22-10-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Heb sinds lang 2 email accounts aktief op mn HD.
Opeens kan ik niks meer met 1 (zonnet), de ander (@Home) doet het gewoon.
Heb al geprobeerd de account te verwijderen en nieuw aan te maken adhv instrukties Vodafone icm HD Touch.
Echter zonder resultaat.
Foutmelding roept dat de email instellingen en de verbinding gecontroleerd moeten worden. ???

Iemand een gouden tip? miss afwijkende instellingen itt wat Vodafone aangeeft (of voor zonnet in het bijzonder?)

thks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van een HTC Touch HD fan met een merkwaardig probleem:

Mijn HTC heeft tot enkele dagen geleden altijd perfect gewerkt. Nooit problemen gehad. Nu heb ik echter het probleem dat het scherm niet meer werkt! Althans na het opwekken uit de "standby" stand. Het is echt heel vreemd: het toestel werkt verder gewoon volledig.

Dwz als ik de accu een tijd uit het toestel haal (bijv 2 uur) en daarna opnieuw plaats, dan werkt alles gewoon zoals het moet inclusief het scherm. Op het moment dat ik de aan/uit knop gebruik dan blijft het scherm echter voor altijd zwart. Hij ontwaakt als het ware niet meer. Ik kan wel merken dat het touchscreen gewoon blijft werken (en alle overige functies).

Het volgende heb ik reeds zonder succes verzocht:

- soft reset
- hard reset
- nieuwe accu

alles tevergeefs.....

Zijn er mensen die dit probleem herkennen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:12:
Vraagje van een HTC Touch HD fan met een merkwaardig probleem:

Mijn HTC heeft tot enkele dagen geleden altijd perfect gewerkt. Nooit problemen gehad. Nu heb ik echter het probleem dat het scherm niet meer werkt! Althans na het opwekken uit de "standby" stand. Het is echt heel vreemd: het toestel werkt verder gewoon volledig.

Dwz als ik de accu een tijd uit het toestel haal (bijv 2 uur) en daarna opnieuw plaats, dan werkt alles gewoon zoals het moet inclusief het scherm. Op het moment dat ik de aan/uit knop gebruik dan blijft het scherm echter voor altijd zwart. Hij ontwaakt als het ware niet meer. Ik kan wel merken dat het touchscreen gewoon blijft werken (en alle overige functies).

Het volgende heb ik reeds zonder succes verzocht:

- soft reset
- hard reset
- nieuwe accu

alles tevergeefs.....

Zijn er mensen die dit probleem herkennen???
Als je de stylus eruithaalt wat gebeurd er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Niet met ROM's geknutseld? Dan wordt het gewoon garantie claimen ben ik bang, een hardreset zou m al naar de factory defaults moeten hebben teruggebracht. Als je wel geknutseld heb zou ik eerst even teruggaan naar een HTC-rom en kijken of je daarmee hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Iemand de nieuwste Laurentinus rom al getest? ben hem nu aan het flashen.. Schijnt super snel te zijn!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Possible schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 22:52:
Iemand de nieuwste Laurentinus rom al getest? ben hem nu aan het flashen.. Schijnt super snel te zijn!
Alweer sneller, wordt elke keer maar sneller en sneller, je zou zeggen dat je nou eindelijk eens van die WinMo traagheid af zou zijn, maar dat zit er maar niet in ;)

Deze ROM waar jij op doelt heb ik nog niet geprobeerd (zit nog te w88 op mn toestel tot ie retour komt van HTC na reparatie), maar laat ff weten of de ROM bevalt!! :) Welke is het overigens precies?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik word gek.....

de HD heeft een ingebouwde fm radio, perfect, ware het niet dat ik werkelijk NIETS kan ontvangen (ruis met heel vaag muziek erdoorheen).

ik heb de radio in het begin wel kunnen gebruiken, maar inmiddels ben ik heel wat roms verder, en wilde van de week radio gebruiken, en kreeg alleen ruis.

na wat gekloot met hd tweak (deemphasis op 1 gezet in register) heb ik dus ruis met wat muziek erdoor, maar het is nog steeds niet om aan te horen.

verschillende koptelefoons geprobeerd, binnen, buiten, nergens geluid.

dit vind ik vervelend, maar niet het ergste.
feit is dat ik graag TMC gebruik in igo (wat ook heeft gewerkt), wat via de fm band gaat..... je raadt het al, die doet het ook niet meer.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

draai momenteel dutty 6.5 leo R6, en zojuist radio 1.17 en RIL 1.14 erop gezet, nog steeds geen succes.

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Misschien wat omslachtig, maar als weer (tijdelijk) de originele rom flashed (als je toch al aan een het flashen bent)

edit: nadat je natuurlijk een hard reset geprobeerd hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Dannisi op 23-10-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mach2003 heeft een oplossing voor de gps-lag gemaakt! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
kan je de nieuwste radio versie ook gebruiken op de oudere roms? en is ril 1.14 dan ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
thank you :)
hardreset hielp geen moer, ga nu eerst even een andere nieuwe rom proberen (mooie kans toch :) ), en anders stock rom.

volgens mij was de laatste keer dat ik de radio werkend heb gezien, onder een miri 6.5 rom

-- update --
snap er nu helemaal niets meer van, hardreset haalde dus niets uit, energyrom (nieuwste) erop gezet, geen succes.

terug naar de miri rom waarmee het heeft gewerkt, wederom ruis met slecht signaal erdoorheen.

terug naar de stock rom (1.52) en zelfs toen kreeg ik weer ruis.

onderweg terug naar de rom die ik vanochtend nog draaide (dutty hd wm6.5 leo R6), die bevalt het beste.

als iemand nog een idee heeft, hoor ik het graag.

[ Voor 50% gewijzigd door nick_haak op 23-10-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Als je de stylus eruithaalt wat gebeurd er dan?
Ook niets, ik heb inmiddels contact gehad met HTC maar hij is waarschijnlijk gewoon stuk. Nu zou dit onder de garantie verholpen moeten worden (waarschijnlijk een nieuw scherm) maar dit moet via vodafone (ivm contract). Daar zit ik nu over in omdat ik zeeeerrrrr slechte ervaringen heb met het onder garantie laten vervangen/repareren van een toestel.

Ondanks dat ik altijd zeer zorgvuldig met telefoons/PDA's omga (ze zijn immers duur) ben ik bang dat ze je voor het blok zetten. Zoiets als val- spreek- gebruiks- of vochtschade waar je uit twee opties kunt kiezen:
1) reparatie a minimaal 200E of
2) niets doen en betalen voor retour (80 E).

Wat is jullie ervaring? Kan ik niet zelf het scherm vervangen, of eventueel het bestaande abbo behouden en op eigen kosten een nieuw toestel aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Als je toestel er fatsoenlijk uit ziet dan is er toch geen reden om je zorgen te maken over het voor blok zetten.. je kunt immers aantonen dat het toestel in goede staat verkeerd.

Maak wel even foto's van het toestel alvorens je het verzend naar de reparateur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Daar ben ik opzich ook bang voor. Ik heb 'm 1 keer goed laten pleuren: er zit een mooie deuk/kras op de bovenkant. Ding werkt nu nog perfect, maar als die een keer kapot gaat weet ik natuurlijk ook zeker dat ze zeggen dat het m'n eigen schuld is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:20:
Als je toestel er fatsoenlijk uit ziet dan is er toch geen reden om je zorgen te maken over het voor blok zetten.. je kunt immers aantonen dat het toestel in goede staat verkeerd.

Maak wel even foto's van het toestel alvorens je het verzend naar de reparateur...
Dat dacht ik de vorige keer ook. Alleen de ervaring in de praktijk is helaas heel anders....Bij aanschaf van het toestel bleek de oplader stuk te zijn. Dit was overduidelijk omdat een andere lader het wel deed. Netjes opgestuurd ter "reparatie/vervanging".... Het resultaat "valschade" en een factuur van 100Euro of 50 Euro of zoiets voor het ongerepareerd terugsturen!! En dat voor alleen een lader.

Ongeacht het feit dat het toestel en de lader compleet nieuw waren wilde men deze in eerste instantie niet vervangen. Ik wil alleen maar aangeven dat men al heeeel moeilijk kan doen voor een overduidelijk geval van een defect onderdeel. En waar praten we over ... qua kosten 20-25 Euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Gewoon vragen naar de manager.. en daar mee even een hartig woordje mee doen. Zo hadden ze mijn TyTN 2 ook beschadigd (ja.. eurotwice zelf..) en toen doodleuk terug sturen. Probleem A was gemaakt maar ik had opeens wel weer probleem B. Dus ik weer terug gemaild.. zeggen ze doodleuk dat het toestel al beschadigd was, toen schoot ik dus echt uit m'n slof tegen die helpdesker. Gesprek gehad met de manager al daar en binnen een week had ik een gloed nieuwe behuizing om m'n TyTN.

Zelfde geld voor jou geval.. lader stuk bij aanschaf.. gewoon vervangen onder garantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

offtopic:
De fietsenmaker bij ons in het dorp had een keer een fiets voor een beurt (van onze buurvrouw). Een paar dagen later als die klaar is haalt ze 'm op, hebben ze die fiets verkocht |:( Tegen meerprijs mocht ze een nieuwe fiets uitkiezen...

Mijn MicroSD kaartje heeft zichzelf gerepareerd *O* Even 4 dagen uit het toestel gelaten en toen teruggestopt. Werkt weer prima!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Sh.., ik ben even een weekendje Londen aan het doen, kom ik bij mijn hotel, ben ik mijn HD verloren.
Helaas geen verzekering, maar wel direct mijn SIM geblokeerd.
Ik moet nog even nadenken of ik weer een HD neem of dat het een HD 2 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

tdw schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:35:
offtopic:
De fietsenmaker bij ons in het dorp had een keer een fiets voor een beurt (van onze buurvrouw). Een paar dagen later als die klaar is haalt ze 'm op, hebben ze die fiets verkocht |:( Tegen meerprijs mocht ze een nieuwe fiets uitkiezen...

Mijn MicroSD kaartje heeft zichzelf gerepareerd *O* Even 4 dagen uit het toestel gelaten en toen teruggestopt. Werkt weer prima!
Ene probleem lost zich op, andere komt er gelijk voor in de plaats:

Afbeeldingslocatie: http://temp.thijsdewert.com/IMG_4340.JPG

Gelijk maar een langere kabel besteld op allekabels.com, die 90cm is echt te kort...

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
iemand nog een idee over m'n FM radio probleem?

in het kort:
signaal is om te janken, veel ruis, beetje radiogeluid.

geprobeerd:
  • verschillende koptelefoons aangesloten (welke allemaal goed klinken als het om mp3 gaat)
  • hard-reset
  • terug naar laatste rom waarmee ik hem werkend heb gezien.
  • terug naar stock rom (1.52)
  • register tweaks voor fm applicatie.
allemaal zonder succes... zowel binnen als buiten is er niets van te maken, heb van de week een lange rit gereden met de auto, koptelefoon aangesloten voor TMC in iGO, er is niet 1 bericht doorgekomen, dus het is duidelijk locatie onafhankelijk.

feit is dat het goed heeft gewerkt, binnen is het altijd matig geweest, buiten was het altijd goed genoeg.

ik draai momenteel Dutty wm6.5 leo R6, maar zoals gezegd heb ik meerdere roms geprobeerd (met hardreset na flashen)

iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 24-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:50
tdw schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:52:
[...]

Ene probleem lost zich op, andere komt er gelijk voor in de plaats:

[afbeelding]

Gelijk maar een langere kabel besteld op allekabels.com, die 90cm is echt te kort...
1 maand terug heb ik dit ook gehad. Gelijk een nieuwe besteld en het werkt gelukkig naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hadden jullie als tweakers geen enkele mini-usb kabel op overschot of zo!? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Fire69 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:45:
Hadden jullie als tweakers geen enkele mini-usb kabel op overschot of zo!? :P
Jawel, in varianten van 20 tot 90 cm te lang. Te kort dus als je telefoon in de lader hangt, dan ben je zo gebonden aan 1 plek. Met 3 meter kan ik mn hele kamer doorlopen.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:42
zo dure telefoon en dan moet je hem nog handmatig op wintertijd zetten
heb gisteren me suf gezocht naar een optie, maar kon niks vinden dus moest ik hem vandaag maar handmatig 1 uur terug zetten.

iemand idee dat het automatisch gaat ?

(standaart rom)

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:48
Dazzie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:
heb gisteren me suf gezocht naar een optie, maar kon niks vinden dus moest ik hem vandaag maar handmatig 1 uur terug zetten.

(standaart rom)

gr
Het moet iig wel kunnen! Want de mijne is vandaag automatisch omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:31:

(standaart rom)

gr
Bij mij ging ie ook gewoon vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Bij mij is die ook automatisch omgegaan, maar het irritante, onhandige, niet vloeiend werkende en onlogische windows mobile heeft nu al mijn afspraken met 1 uur vervroegd! ik kan ook geen fix vinden hiervoor, iemand een idee?

Edit: Op GMT+2 gezet. Fucking onhandig, maarja, hij laat ze wel weer goed zien. Die *(@&(&!() bij MS zien toch zelf ook wel dat als er wintertijd is, al je afspraken niet ineens 1 uur vroeger zijn? Echt, ronduit belachelijk..

[ Voor 34% gewijzigd door tdw op 25-10-2009 16:16 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik ben van plan dit toestel te kopen, maar ik twijfel nog erg over de snelheid van dit toestel. Mijn vorige WM toestel (HTC Diamond) vond ik namelijk langzaam. Nu vraag ik mij af hoe snel de HTC Touch HD is? En hoe de snelheid is met custom roms (met evt. TouchFlo 3D 2.6, Manilla)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
barzi schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:11:
Ik ben van plan dit toestel te kopen, maar ik twijfel nog erg over de snelheid van dit toestel. Mijn vorige WM toestel (HTC Diamond) vond ik namelijk langzaam. Nu vraag ik mij af hoe snel de HTC Touch HD is? En hoe de snelheid is met custom roms (met evt. TouchFlo 3D 2.6, Manilla)?
ik zou wachten op de HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
iemand een idee waar dat staat die instelling?
tdw schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:10:
Bij mij is die ook automatisch omgegaan, maar het irritante, onhandige, niet vloeiend werkende en onlogische windows mobile heeft nu al mijn afspraken met 1 uur vervroegd! ik kan ook geen fix vinden hiervoor, iemand een idee?

Edit: Op GMT+2 gezet. Fucking onhandig, maarja, hij laat ze wel weer goed zien. Die *(@&(&!() bij MS zien toch zelf ook wel dat als er wintertijd is, al je afspraken niet ineens 1 uur vroeger zijn? Echt, ronduit belachelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Advance config kan dat volgens mij
edit: Bizar dat WM dat zelf niet kan, al weet ik 100% zeker dat mijn oude HTC Prophet op WM5 het wel zelf kon :P
tdw schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:10:

Bij mij stond die al op +2 Windhoek ( 8)7 ) sinds de zomertijd, heb 'm weer op +1 Amsterdam gezet, en al m'n afspraken staan nog goed :S

[ Voor 132% gewijzigd door Dannisi op 26-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net zitten zoeken, maar kan het ook niet vinden. :P
Bij mij ging het ook automagisch en afspraken zijn nog OK.

Vreemd, vroeger stond het toch echt bij de WM-settings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Fire69 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:09:
Heb net zitten zoeken, maar kan het ook niet vinden. :P
Bij mij ging het ook automagisch en afspraken zijn nog OK.

Vreemd, vroeger stond het toch echt bij de WM-settings. :)
Het is juist beter dan vroeger.
Als je nu de goede regio instelt gaat het gewoon automatisch. Dus idd Amsterdam +1 GMT (dan weet winmob dat je met Daylight Saving Time werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oggyogg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 09:32
In de FAQ staat dat het eenvoudig is om de Nederlandse taal toe te voegen op een Engelse rom:
Ik wil het Nederlandse Woordenboek (T9) op mijn Engelse HD
Dat is vrij eenvoudig te doen.

"doen" linkt naar Anarchy 99 in "Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - De...", welke weer linkt naar een overleden pagina...

Kan iemand mij helpen aan een cab om T9 Nederlands te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oggyogg
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 09:32
Ok, gevonden...ik moest wat handigheid krijgen in het zoeken geloof ik...
download en install;
http://www.megaupload.com/?d=86XOEPMV

-edit: je was me voor! Dank je wel voor de moeite, ook jouw link zal naar de oplossing leiden :-)

[ Voor 27% gewijzigd door oggyogg op 26-10-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen moeite hoor, zoeken gaat sneller als je de naam van de file kent, en je weg een beetje weet op het xda-forum. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Ik heb ook weer een vraagje, waar ik op XDA in elk geval het antwoord niet in positieve zin (anders dan dat nog niet niemand het weet) heb kunnen vinden.

Als ik e-mail krijg met daarin afbeeldingen moet ik die apart downloaden omdat ze omwille van privacy blocked zijn. Dat kost me twee keer extra handelingen. Dat vind ik bij een enkel mailtje niet zo heel spannend, maar als het merendeel van de mails dat heeft wordt het wat vervelender.

Iemand een idee/tip hoe je dat probleem kunt oplossen/omzeilen zodat bij het openen van de mail ook automatisch de in de mail aanwezige afbeeldingen worden gedownload?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Ik heb eergister de nieuwste ROM van Miri geflashed, en ben zeer tevreden over de performance. Echter heb ik het probleem dat ik geen notificatie krijg bij het ontvangen van een SMS. En nee, ik ben echt niet zo dom dat ik dat nog niet heb aangevinkt bij notificaties. Dus, hoe o hoe ga ik dit oplossen? Weer een hard-reset? Ik word er een beetje ziek van..

Miri WM 6.5 21870 :: MANILA 2.5 :: REV 11.0

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
barzi schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:11:
Ik ben van plan dit toestel te kopen
Zou ik niet doen, zeker niet nieuw, de "Blackstone" is nu al bijna een jaar geleden geïntroduceerd. Voor een beetje extra krijg je veel beter presterende toestellen, HD2 of Hero. Ga in ieder geval voor een van deze twee als je een echt goed werkend touch screen wil hebben dat lekker werkt met je vingers en niet met de stylus.

Zelf ben ik nu ook in het bezit van een G1, capacatief scherm en geupdate naar Android versie 1.6. Het is minder eyecandy, maar werkt een stuk "soepeler".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik krijg mn toestel niet meer geflashed! Hij gaat in bootloader, hij laat USB zien, ik start BlackstoneCustomRUU.exe en volg vervolgens de stappen. Maar hij blijft maar op 0% staan!

- Heb al een andere kabel geprobeerd
- IPV via hub direct op laptop geprobeerd
- Miri en L26 roms geprobeerd

wie weet wat er aan de hand is? :'(

Edit: Als ik hem 10 minuten laat lopen zegtie 'communication problems' :(

[ Voor 10% gewijzigd door tdw op 27-10-2009 18:57 ]

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je HSPL?
Zo ja, neem een lege microSD, mik je nbh-file erop, en reboot je HD naar bootloader.
Normaal zal hij dan vanaf je kaartje beginnen flashen ipv dat je via USB moet gaan.
Dan kan je toch al uitsluiten dat het aan de verbinding met je pc ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

D'oh! Kan mezelf wel voor mn kop slaan nu...

Moest ff mn HSPL upgraden. Dat lukte dus ook niet. Toen ik door mn downloads-folder ging, zag ik een bestandje... uspl_2.5.zip

HSPL geupdate, en flashen gaat nu prima :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh?
Gebruik je nu USPL of HSPL? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanavond ook de rom van mirri geflashd (Miri WM 6.5 21870 :: MANILA 2.5 :: REV 11.0). Tziet er allemaal erg mooi uit, maar kloop tegen het volgende aan:
ik kan nergens de tijd in de 24-uurs notatie krijgen. Waar ik het vinkje moet zetten is uitgegrijst. Ook kan ik de tijdzone niet meer aanpassen (is ook uitgegrijst).

ik krijg overigens wel gewoon de melding als ik een sms ontvang.

kan iemand mij vertellen wat ik fout doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga naar de Settings Tab, dan Locale & Text, dan Regional.
Kies de juiste regio.

Kies ik Dutch (Belgium/NL), dan staat hij automagisch op 24h en uitgegrijsd.
Kies ik een engelstalige regio, kan ik het zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:59:
Ga naar de Settings Tab, dan Locale & Text, dan Regional.
Kies de juiste regio.

Kies ik Dutch (Belgium/NL), dan staat hij automagisch op 24h en uitgegrijsd.
Kies ik een engelstalige regio, kan ik het zelf aanpassen.
Dat is het gekke...Hij staat op "Dutch (Netherlands)", maar het vinkje staat niet aan en is wel uitgegrijsd...
Bij een Engelstalige regio kan ik het inderdaad wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat ik het nadat ik net geflashed had, het ergens heb moeten aanpassen omdat het eerst ook op 12u-notatie stond, maar ik kan dus absoluut niet meer vinden waar het was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik kan me herinneren dat ik mijn HD op English (USA) oid had staan, toen kon ik kiezen of ik 24 Hour clock wilde, had ik die aangevinkt, bleef die aangevinkt, maar waar dit was, kan ik helaas niet meer checken, aangezien ik mijn HD ben verloren. :(
Nu ben ik dus noodgedwongen weer terug bij mijn Herald/4350.

Of ik weer een HD neem of straks iets anders moet ik even over nadenken.
Ik ga in ieder geval voortaan toch een verzekering erop nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 09:33
En ja hoor!
Voor de 3e keer in iets meer dan 2 maanden, heb ik weer newton ringen op mijn Touch HD! 8)7 :(
Ik heb er een nepleren hoesje omheen ter bescherming, en weer heb ik pech!
Dit is toch niet geloven! Ik ga vanmiddag bellen met HTC en verhaal halen en kijken wat er te fixen valt. Maar ik wil of een nieuw toestel of een ander toestel met eventueel bijbetaling. Maar dit trek ik slecht!
En nee, ik doe niks raars met mijn telefoon! Geen zware beschadiging, nooit laten vallen van grote hoogte op een harde ondergrond.
Jullie horen van mij hoe dit af gaat lopen... :/

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:19:
[...]

Dat is het gekke...Hij staat op "Dutch (Netherlands)", maar het vinkje staat niet aan en is wel uitgegrijsd...
Bij een Engelstalige regio kan ik het inderdaad wel instellen.
Anders kan je ook op de klok klikken om vervolgens Menu--> 24-Hour Format te activeren. Bij mijn Rev 11.0(O+) werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harmageddon schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:50:
[...]En nee, ik doe niks raars met mijn telefoon! Geen zware beschadiging, nooit laten vallen van grote hoogte op een harde ondergrond.
[...]
Newton-ringen krijg je enkel en alleen door te veel druk op het scherm.
Toestel uit je zakken houden is de enige oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 09:33
Fire69 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Newton-ringen krijg je enkel en alleen door te veel druk op het scherm.
Toestel uit je zakken houden is de enige oplossing. :)
Er heeft de laatste 3 weken extra bescherming omgezeten dat is in mijn optiek voldoende. Ik ga niet mijn telefoon continu uit mijn broekzakken halen als ik ga zitten of fiets of wat dan ook.
Daar hoort een telefoon voor gemaakt te zijn.
De 1e technicus gaat er dit keer naar kijken, de volgende keer kan er pas helaas een nieuw toestel aangeboden worden.
HTC... tot over 4 weken! Dan krijg ik een nieuw toestel van jullie.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mn tijd in de 24-uurs notatie! Het is wel via een omweg, maar het is gelukt.
Ik heb de region op "Englisch (United States)" gezet, vinkje gezet bij 24-uurs notatie, vervolgens met telefoon een soft-reset gegeven. De region weer op "Dutch (Netherlands)" gezet, waarbij het vinkje bij 24-uurs notatie bleef staan. Vervolgens mn telefoon weer een soft-reset gegeven en mn tijd stond nog steeds in de juiste notatie!

bedankt voor jullie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Fire69 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:43:
Huh?
Gebruik je nu USPL of HSPL? :?
Eerst USPL om mn HSPL te upgraden, en nu werkt het gewoon :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, kan ik verhelpen dat mijn scherm uitgaat tijdens het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:54

martjah

Appel

dat kan je instellen met hdtweak of advanced config tool.

iemand ooit meegemaakt dat je telefoon als een raket leegloopt?
ik draai momenteel dutty 4.3 en mijn accu is binnen een dag leeg. 's morgens rond 8 uur van de lader af en voor 12 uur 's nachts is hij leeg.
Ik had dit eerst met dutty 4.1 en heb hem toen maar geflashed en alles opnieuw erop gezet.
Bij de 4.1 kreeg hij dit van de ene op de andere dag. Hij wordt ook ietswat warmer aan de achterkant.
Er blijft geen 3g verbinding oid actief (auto disconnect na 1 minuut ) en telefoonrekening is ook niet abnormaal hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
martjah schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:29:
dat kan je instellen met hdtweak of advanced config tool.

iemand ooit meegemaakt dat je telefoon als een raket leegloopt?
ik draai momenteel dutty 4.3 en mijn accu is binnen een dag leeg. 's morgens rond 8 uur van de lader af en voor 12 uur 's nachts is hij leeg.
Ik had dit eerst met dutty 4.1 en heb hem toen maar geflashed en alles opnieuw erop gezet.
Bij de 4.1 kreeg hij dit van de ene op de andere dag. Hij wordt ook ietswat warmer aan de achterkant.
Er blijft geen 3g verbinding oid actief (auto disconnect na 1 minuut ) en telefoonrekening is ook niet abnormaal hoog.
ik heb dat met een andere aangepaste rom gehad... daaarom gebruik ik nu een oudere Energyrom uit juli die perfect draait en geen achterlijke drain van de battery heeft.
Ik heb nu 6.5 met Manila 2.1 en radio 1.13. Ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:24:
Vraagje:

Heb sinds lang 2 email accounts aktief op mn HD.
Opeens kan ik niks meer met 1 (zonnet), de ander (@Home) doet het gewoon.
Heb al geprobeerd de account te verwijderen en nieuw aan te maken adhv instrukties Vodafone icm HD Touch.
Echter zonder resultaat.
Foutmelding roept dat de email instellingen en de verbinding gecontroleerd moeten worden. ???

Iemand een gouden tip? miss afwijkende instellingen itt wat Vodafone aangeeft (of voor zonnet in het bijzonder?)

thks
Nogmaals dit probleem in de herhaling.
Iemand de oplossing??

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik kan je niet helpen heb je al een keer geprobeerd om een soft reset te doen en dan de email op nieuw instellen.

Is wat werk maar dat is wel te overkomen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:55:
[...]

Nogmaals dit probleem in de herhaling.
Iemand de oplossing??

Thanks!

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, soft reset, account verwijderd en opnieuw ingesteld maar probleem blijft.
snap er geen r**t van.... :? :? :?

iemand met zonnet account ingesteld die de diverse instellingen ter controle aan kan geven?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Zoals al eerder besproken in dit topic heb ik problemen met de Touch HD en een Parrot 3200.
Het bereik van Bluetooth is ongeveer 1 meter. Andere telefoons doen het prima.
Ik gebruik nu radio versie 1.17. ROM versie 1.56.404.1 NLD, Protocolversie 52.69.25.37u.
Wat kan ik eraan doen om Bluetooth wel goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

@ Bootje32ft

Mail instelling zonnet:

email:
jouwnaam@zonnet.nl

uw naam:
jouw naam

weergeven voor account:
willekeurig

inkomende mailserver:
pop.zonnet.nl

accounttype:
pop3

gebruikersnaam:
jouwnaam (zonder de @ dus)

wachtwoord:
jouw wachtwoord

uitgaande (smtp) mailserver:
smtp.zonnet.nl

ja, uitgaande servder vereist bevestiging
ja, dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail

(geavanceerde instellingen)

nee, ssl voor inkomend
nee, sll voor uitgaand

Netwerkverbinding:
internet

[ Voor 0% gewijzigd door hugoxboss69 op 30-10-2009 11:00 . Reden: spel faut ]

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hugoxboss69

dank voor je input
je geeft aan: pop.zonnet.nl
maar vlgs mij moet dat toch echt pop3.zonnet.nl zijn...
hoe dan ook, ik heb div instellingen (ook de jouwe) geprobeerd zonder resultaat.
Ik heb een Vodafone account en vlgs de Vodafone site zouden de instellingen van de smtp 'authsmtp.vodafone.nl' moeten zijn met daarna een aparte authorisatie middels een (mij bekende) Vodafone account.

Het enige wat ik een poosje terug heb gedaan is SPB 3 geinstalleerd (en weer verwijderd), lijkt haast met dat moment samen te vallen.
Begrijp er dus nog steeds geen r**t van.............

tips blijven welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

@ bootje32ft

Jammer dat het niet doet wat het zou moeten doen, bij mij haalt die wel netjes de mail op met pop.zonnet.nl
never the less, veel succes

Lekker snel, dacht et wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ik zat gisteren even te spelen met navigon op me HD, maar alles op de kaartje gezet en geinstalleerd
zodra ik navigon wil open krijg ik een fout melden dat die navigon.exe niet kan vinden op me storage card

terwijl die map er wel staat met het bestand erin
alleen mijn kaart heet "opslagkaart" dus ik weet neit of het daar aan kan liggen?

iemand een idee hoe ik navigon aan de praat kan krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ik sta op het punt om een Touch HD te kopen (heb op dit moment een Herald/P4350), en ik had een vraagje. Speelt de Touch HD de 1cd/700MB divx Dvdrips die je op het internet vaak ziet af zonder te converteren, of is ie daar te traag voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Met Coreplayer geen probleem.

Maaruh, waarom zou je nu de Touch HD willen kopen? Ik zit al tijden het HD2 topic in de gaten te houden terwijl ik nog een jaar aan m'n abo vast zit...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Laatst online: 02-09 22:37
oke mooi, bedankt voor je reply. Ik wil de Touch HD kopen omdat ik de HD2 simpelweg niet kan betalen :P. Natuurlijk is de HD2 veel beter (kwijl@ 4,3" scherm en 1GHZ). Ik heb nu een HTC Herald/P4350 (qvga scherm, 200mhz 64MB ram) en die loopt regelmatig vast met WM 6.5. De HD daarintegen draait 6.5 met TouchFlo prima (xda ftw :P), heeft een mooi wvga scherm en een snelere CPU en meer Ram, en hij kan dus ook zonder te converteren divx video afspelen. maw: prima upgrade voor mij

ik ben pas 16 en heb nog geen vaste baan, en ik bel (sms vooral) prepaid. De HD is 2e hands nu voor ongeveer 200 euro te krijgen en dat is nog net te doen; 523 euro voor een HD2 is toch een beetje buiten mn budget ;)

[ Voor 45% gewijzigd door accountabc op 01-11-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Vaste baan of niet, meer dan 500 euro voor een telefoon (vooruit, hij kan wat meer :)) vind ik sowieso toch beetje absurd. Tweedehands HD was destijds bij mij ook het devies (toen HD nieuw ook nog rond de 500 euro zat.

Ik draai sinds gisteren de nieuwe Vanilla-ROM van KWBR. Moet zeggen dat het me wel bevalt. Even beetje wennen. En vooral aan het feit dat ie niet zo snel, geheugenefficiënt en stabiel als de TOPIX-roms is. Maar voor een eerste 6.5 release vind ik hem al best goed.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren de nieuwe Laurentius L26 WM6.5 V4 WWE rom geflashed.
Had hiervoor de dutty 6.1 maar vind 6.5 veel gelikter en net zo snel als dutty.
Alles zit veel beter in elkaar en sluit ook beter op elkaar aan.
Met een aanpassing ook in de nederlands taal te krijgen, zie http://www.laurentius26.net/
Ben er echt blij mee!

[ Voor 20% gewijzigd door arjants op 02-11-2009 13:57 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of het mogelijk is om de Windows Mobile 6.5 rom van een diamond 2 te installeren op mijn Touch HD. Hij heeft exact dezelfde specificaties. Een serienummer van een diamond 2 heb ik ook. Al iemand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Officiële rom gaat sowieso niet lukken, omdat de flash app ziet dat je een andere telefoon hebt.
Dus dan kan je net zo goed een custom rom van XDA halen, weet je iig zeker dat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
Ok, nu is het tijd voor een leuk leedvermaak verhaaltje. 3 dagen geleden ging ik naar de wc. "Boeiend", hoor ik jullie zeggen, maar het leukste moet nog komen. Het is me namelijk weer gelukt te bewijzen dat mannen geen 2 dingen tegelijk horen te doen! Ik was namelijk, multifunctioneel als ik ben, aan het browsen en pissen tegelijk. Je raadt het natuurlijk al.., PLONS weg Touch HD! Ik natuurlijk zo snel mogelijk de telefoon eruit halen en proberen te reanimeren, maar het scherm viel onder een knarsend geluid uit en toen pas kwam de accu eruit. Altijd een leuk gevoel als je een relatief nieuwe telefoon hebt(mei) met een te duur 2 jarig abonnement vanwege de dure maar mooie telefoon ;) Uiteindelijk viel de schade mee, want na 3 dagen drogen op de verwarming deed mijn Touch HD het op miraculeuze wijze weer! :+ Het enige wat er nu aan de hand is, is dat de display heel lichte schade vertoont bij witte achtergronden. Maar ik ben allang blij dat de telefoon weer werkt! _/-\o_ WATERPROOF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Haha, mooi verhaal. Gelukkig voor je dat die het weer redelijk doet. Het schiet bij mij ook altijd door m'n hoofd als ik op de wc sta te bellen/browsen. Gelukkig nog nooit overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's geen schade dat je ziet op witte achtergronden.... da's urine ;)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Hoe was het ook alweer?: 'shit happens' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Laatst online: 22:04
Eens wassen met dash misschien, dan is alles weer stralend wit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 09:45
Ik heb een HTC Touch HD, een tijdje geleden begon hij te haperen. Het bereik viel af en toe weg. Soms duurde het heel erg lang voordat er een verbinding tot stand kon worden gebracht, soms helemaal geen verbinding. Vaak ging na een aantal minuten bellen de telefoon storen, en viel verbinding weg. Enige probleem was het bereik, verder werkte alles prima!

Dit ging een tijdje zo door, maar het werd steeds slechter en op een gegeven moment kom ik helemaal geen verbinding meer maken met het GSM netwerk... Gelukkig nog garantie dus ter reparatie aangeboden aan HTC, opgehaald per koerier (zeer netjes)

Zojuist krijg ik het bericht dat het toestel niet wordt gerepareerd onder garantie omdat de schade is veroorzaakt door eigen toedoen. Geen vermelding wat het probleem was. Na een paar belletjes kwam ik er achter dat het om water schade zou gaan (zeer raar want mijn inziens nooit in contact met water geweest). Ik kon de foto's per e-mail opgestuurd krijgen.

Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens, (reparatie kosten 300 euro plus), ik ben erg benieuwd naar jullie blik hierop en wat jullie tips en adviezen zijn. BvD.

Foto van HTC:
Afbeeldingslocatie: http://www.racing4charity.nl/images/htc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
@ Scheeve,
Had hem dus beter open kunnen schroeven en op de verwarming moeten leggen... Terug laten sturen zonder reparatie kost me al zo'n 40 euro.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Hoe kan ik iets doen aan het bereik van bluetooth op de HD?
Heb radio versie 1.17, standaard rom en daarnaast Mobile Shell 3.5.
Ik heb met mijn Parrot 3200ls geen mogelijkheid tot pairen.
Het ligt aan de HD, bereik is minder dan een meter ook met een ander device.
Any good advice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben de laatste tijd een aantal roms aan het uitproberen. Ik heb vandaag de Laurentius L26 WM6.5 V3 WWE op mn HD geflashed.

Tziet er allemaal erg mooi uit, maar ik loop tegen het probleem aan dat mn smsjes niet goed worden weergegeven. Ik heb met Jeyo Mobile Companion een back-up gemaakt van mijn smsjes voordat ik ging flashen. Nu heb ik de backup terug gezet nadat ik de rom geflashed heb. Nu kan ik alleen nergens meer mn smsjes bekijken. Als ik naar de desbetreffende tap ga zie ik wel de eerste 25 smsjes, maar de ruim 4300 die er nog meer in staan zie ik niet.

ik ben niet weg van die threated-sms dus ik wil graag gewoon een lijst met al mijn smsjes hebben. Is er ergens een manier om dat voor elkaar te krijgen?

wat ik gedaan heb is bij messages --> all messages --> menu --> settings --> Traditional Mode gekozen en met Advantage Config threated sms op disabled gezet, maar dit al mag niet baten.

iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

writer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:56:
@ Scheeve,
Had hem dus beter open kunnen schroeven en op de verwarming moeten leggen... Terug laten sturen zonder reparatie kost me al zo'n 40 euro.... :(
Nokia staat hierom bekend, waterschade wordt niet onder garantie gemaakt. Maar is het wel waterschade....
Ergens op internet circuleert hier een bericht over, waarbij opviel dat twee Nokia bezitters beiden de zelfde foto toegestuurd kregen.
Wat ik hiermee wil zeggen, wie zegt dat de foto die jij hebt ontvangen wel van jou toestel is.
Op deze wijze proberen fabrikanten onder hun garantie, let wel, extra kosten, uit te komen.

Of dit in jou geval ook zo is is uiteraard lastig vast te stellen, feit is wel dat veel fabrikanten hier misbruik van maken. Oja... de reparateurs die in opdracht van de fabrikant de toestellen moeten repareren moeten een x percentage onder waterschade laten vallen.(kennis werkt bij zo'n reparatiecentrum) Trek hieruit je conclusie.

Ik zou het niet laten maken, voor die prijs heb je op MP een spliksplinternieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
@ barttje
bedankt voor je reactie. Ik sta hier wel een beetje van te kijken, maar je hebt wel gelijk, hoe kan ik weten dat deze foto van mijn toestel is... Ze hebben me 2 foto's gestuurd, de eerste met daarop een foto van de backplate met serienummer. Maar dat zegt natuurlijk nog niets, kunnen ze nog zo een andere foto bij mee sturen.

Ik wil het eigenlijk laten beoordelen door een derde (onafhankelijke) partij, maar weet nog niet zo goed hoe ik dit aan wil pakken. Ik wil niet direct de consumetenbond of rechtsbijstand verzekering inschakelen, ik wil het alleen objectief laten beoordelen. Iemand hiervoor een advies?

Tijdens het aangaan van het abonnemnt heb ik ook een verzekering afgesloten. Iemand hier ervaring mee? kan ik de factuur van de reparateur naar de verzekerings maatschapij laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Controleer in elk geval even de data bij de foto's. Als ze jou er 2 gestuurd hebben. Irfanview ofzo, laat wel het een en ander zien, zijn vast ook speciale programma's voor. Heb je misschien een bewijs voor het vermoeden wat barttje uitspreekt. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
writer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:13:
@ barttje
bedankt voor je reactie. Ik sta hier wel een beetje van te kijken, maar je hebt wel gelijk, hoe kan ik weten dat deze foto van mijn toestel is... Ze hebben me 2 foto's gestuurd, de eerste met daarop een foto van de backplate met serienummer. Maar dat zegt natuurlijk nog niets, kunnen ze nog zo een andere foto bij mee sturen.

Ik wil het eigenlijk laten beoordelen door een derde (onafhankelijke) partij, maar weet nog niet zo goed hoe ik dit aan wil pakken. Ik wil niet direct de consumetenbond of rechtsbijstand verzekering inschakelen, ik wil het alleen objectief laten beoordelen. Iemand hiervoor een advies?

Tijdens het aangaan van het abonnemnt heb ik ook een verzekering afgesloten. Iemand hier ervaring mee? kan ik de factuur van de reparateur naar de verzekerings maatschapij laten sturen?
Had je niet meteen de verzekering moeten bellen? Die regelen het dan toch verder, daar betaal je ze voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
denniskrol schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:57:
[...]

Had je niet meteen de verzekering moeten bellen? Die regelen het dan toch verder, daar betaal je ze voor.
Achteraf misschien wel ja.. Alleen ben ik met dit soort dingen van de principes (ouderwets he? haha).. Wie verantwoordelijk is, betaald. Ik was van mening (nog steeds trouwens) dat dit een garantie kwestie is en dat dus HTC moet dokken.

Overigens, volgens mij is HTC wettelijk verplicht om aan te tonen dat de schade is veroorzaakt door mijn toedoen. In hoeverre is deze foto hiervoor voldoende bewijslast? Ik (als leek) zie namelijk geen water/vocht, alleen een vage foto met stof (logisch, dit is de usb ingang)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, op de foto zie je wel corrosie aan de usb-stekker, geen stof dus.
Maar of een usb-aansluiting er voor kan zorgen dat je geen ontvangst meer hebt?

Wil je zeker weten dat de foto van jouw toestel is, dan zou ik hem gewoon even open maken (als de garantie-seals niet meer intact zijn natuurlijk, anders ben je helemaal de pineut als je hem zelf open maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Jannibal23 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:30:
Controleer in elk geval even de data bij de foto's. Als ze jou er 2 gestuurd hebben. Irfanview ofzo, laat wel het een en ander zien, zijn vast ook speciale programma's voor. Heb je misschien een bewijs voor het vermoeden wat barttje uitspreekt. Misschien een idee?
Bestandsnamen zijn wel op een volgend, maar zijn sowieso niet bestandsnamen van een camera. Bij eigenschappen in Windows geeft ie helemaal niets aan. Bij infranet is de IPTC info ook helemaal leeg (hier kan je dat toch zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Fire69 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:20:
Tja, op de foto zie je wel corrosie aan de usb-stekker, geen stof dus.
Maar of een usb-aansluiting er voor kan zorgen dat je geen ontvangst meer hebt?

Wil je zeker weten dat de foto van jouw toestel is, dan zou ik hem gewoon even open maken (als de garantie-seals niet meer intact zijn natuurlijk, anders ben je helemaal de pineut als je hem zelf open maakt)
Oke, stel dat het vocht/overblijfselen van vocht zijn (waarvan ik mij niets kan herinneren iig), komt dit dan overeen met mijn problemen? Dat hij het prima doet, dan problemen gaat geven en het vervolgens helemaal niet meer doet? Als vocht opdroogt zou hij toch juist eerder beter gaan werken? En inderdaad, zoals je zelf ook al zegt.. Geen bereik door vocht bij de usb poort... Verder werkt alles prima. Software hapert niet, bluetooth en WLAN werken prima... alleen het GSM bereik is weg..

Open maken gaat dus helaas niet.... Het toestel ligt bij HTC en ik kan het terug laten sturen, dan wordt hij niet gerepareerd maar betaal ik wel zo'n 40 euro transport en onderzoek kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
writer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:30:
[...]

Als vocht opdroogt zou hij toch juist eerder beter gaan werken?
[...]
Da's wel een beetje een rare logica :P

Vocht kan voor allerlei rare problemen zorgen.
En vocht hoeft geen water te zijn natuurlijk. Kan ook zweet geweest zijn. Misschien van tijdens de zomer in je broekzak te zitten of zo.

Bij de HD zit het telefoon-gedeelte wel onderin denk ik (antenne en zo), dicht bij die usb-poort dus.
Maw, het kan natuurlijk altijd dat er dan iets scheelt met het bereik hierdoor.

Lastig te bepalen, zo'n dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
writer schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:13:
[...]

Achteraf misschien wel ja.. Alleen ben ik met dit soort dingen van de principes (ouderwets he? haha).. Wie verantwoordelijk is, betaald. Ik was van mening (nog steeds trouwens) dat dit een garantie kwestie is en dat dus HTC moet dokken.

Overigens, volgens mij is HTC wettelijk verplicht om aan te tonen dat de schade is veroorzaakt door mijn toedoen. In hoeverre is deze foto hiervoor voldoende bewijslast? Ik (als leek) zie namelijk geen water/vocht, alleen een vage foto met stof (logisch, dit is de usb ingang)...
Er zit waarschijnlijk, zoals bij bijna alle telefoons van tegenwoordig, een vocht indicator binnen in de telefoon. Wanneer deze verkleurd is hoeft HTC al niet meer verder te kijken want dit valt niet onder de garantie. Als ik jou was zou ik gebruik maken van de afgesloten verzekering door ze even te bellen en te vragen hoe ze jou gaan helpen. :) Verspil aub daarom ook niet meer moeite aan HTC dan nodig is, is eigenlijk alleen maar zonde van je tijd :/
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste