Anoniem: 190609 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:36:
Ben aan het twijfelen tussen de Omnia Pro en Omnia II.
Ik vraag me af of het werken met het vast geheugen in de Omnia II (8 of 16 gig) een merkbare snelheidswinst oplevert ten opzichte van het werken met geheugen via een microSD zoals bij de Omnia Pro. Iemand hier ervaring mee?
Is de Omnia Pro geschikt om in je broekzak te dragen gezien de afmetingen van het toestel (112.6 x 57.8 x 16.2 mm.)? Kan het nog niet proberen omdat hij nog nergens in de winkels ligt..
Op internet staan nog geen goede reviews welke deze twee toestellen tegen elkaar uitzetten.. Uit de losse reviews lijkt de interface van de Omnia Pro iets zakelijker, maar neem aan dat deze ook op de Omnia II kan worden customized.
Hoop eigenlijk dat Tweakers binnenkort een leuke review plaatst

Ik wil je wel een klein beetje op weg helpen..
Ten eerste de space..want het is natuurlijk geen werkgeheugen. Het gaat hier puur om mb's waarop je data op kan slaan. Ik zou hier nog geen eens over nadenken omdat je voor nog geen twee tientjes 8gb microsd geheugen in de telefoon stopt. Vast geheugen in dit soort apparaten zijn altijd VEEL duurder dan los geheugen. Mocht dit je twijfelpunt zijn...gewoon 8 GB (of hoeveel je wilt) los geheugen kopen.
Verder zal je je keuze moeten bepalen naar aanleiding van de manier hoe jij met het toestel om wilt gaan (Die is mooi he haha). Anders gezegd..als je veel mails maakt, twittert, webpagina's bekijkt, agenda bijwerkt dan is een querty toetsenbordje het antwoord en dus de " Pro".
Het nadeel is dat een toetsenbordje nog steeds ten koste gaat (kijk de htc's maar) van het gewicht en grote van het toestel wat al snel ietsje lomper wordt.
Kies je voor de Omnia II (heb zelf de gewone Omnia gehad (en verkocht)) dan heb je een veel smaller toestel met bijna dezelfde specs. Deze is iets meer ingericht voor de fun en ziet er iets gelikter uit. Toch heb ik me DOOD zitten ergeren aan een onscreen toetsenbordje. Hoe groot het scherm ook is het blijft altijd klooien met je vinger en het goed intoetsen van de juiste letter op het onscreen toetsenbord. Ik heb veel 3th party software geprobeerd maar het probleem blijft. Nu verwacht ik dat dat het bij de omnia II wel iets beter geregeld is dan de gewone omnia doordat het schermpje ietsje groter is..toch blijft het concept hetzelfde.
Owja..de pro is ook stukje goedkoper..zal binnen korte tijd onder de 400 komen verwacht ik en zal over een maand of 2 wel rond de 375 zitten
Succes met je beslissing
ps: Vandaag zou mijn toestel binnenkomen en worden verstuurd..ben benieuwd!