• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58
Geen matches
MeltedForest schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:33:
Iemand nog suggesties voor een goede auto houder? Ik zoek een soort TomTom houder, dus zonder zo'n 'arm' eraan. Heb nu deze gevonden en die lijkt me vooralsnog de beste deal: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41529. Misschien hebben medetweakers andere suggesties?
Ik ben zelf erg tevreden over de volgende:
http://www.shop4gsm.nl/index.php?p=5&id=15684

Ik heb hem ongeveer een half jaar.
Is een klein beetje duurder (komen nog een kleine 7 euro verzendkosten bij), maar volledig afgestemd op de 7610.
Je kunt hem draaien (landscape/portrait), ook als hij al op het raam zit.
Het toestel is erg makkelijk in en uit te schuiven, en zal er zeker niet uit vallen.
de zuignap is erg sterk; bij mij is hij nog nooit van het raam los gekomen.
Ik heb een auto met verlaagd en erg stug sportonderstel, maar het ding blijft goed zitten en ik heb geen last van trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264911

Matched: b7610
Ik heb een B7610 maar de GPS wil niet werken.

Dit is al de tweede, de eerste heb ik teruggestuurd vanwege de defecte GPS maar omdat deze het ook niet doet, lijkt het toch een meer algemeen probleem te zijn, of zou ik nou echt de pech hebben om tot tweemaal toe eentje met defecte GPS te krijgen?

De ingebouwde googlemaps zegt dat er geen GPS is geinstalleerd en ook de geotagging functie van de ingebouwde camera ziet geen GPS.

GPSGate ziet ook niets.

Bij de normale instellingen (GPS programmapoort COM7, GPS harwarepoort COM9, 4800 bps, GPS automatisch beheren aan) zegt GPSGate dat COM7 in gebruik is, dus heb ik programmapoort op COM5 gezet, maar hij ziet nog steeds niets en meldt nu dat zowel COM5 als COM7 in gebruik zijn.

Ik heb de registry wijzigingen die hier al zo vaak langs zijn gekomen uitgeprobeerd, maar dat verandert allemaal niets.

Automatisch beheer door Windows afzetten helpt ook niet.

Steeds zegt GPSGate: No GPS found.

Als ik het forum zo zie (en ik heb honderden posts doorgewerkt!) lukt het iedereen wel om de GPS aan de praat te krijgen, alhoewel soms ook met wat problemen.

Heeft iemand voor mij DE oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Ik had eerst ook problemen met GPS werkend krijgen. Toen is mij verteld dat programma's vrijwel altijd GPS op COM4 verwachten, dus dat toen ook ingesteld en toen werkte het bij mij. Ik heb hardwarepoort op COM9 en GPS automatisch beheren aan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:55:
Ik had eerst ook problemen met GPS werkend krijgen. Toen is mij verteld dat programma's vrijwel altijd GPS op COM4 verwachten, dus dat toen ook ingesteld en toen werkte het bij mij. Ik heb hardwarepoort op COM9 en GPS automatisch beheren aan.
geeft hetzelfde resultaat met googlemaps en de camera. Bovendien introducert dit een nieuw probleem: GPSGate kijkt niet naar COM4, hij kent alleen de oneven poortnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Da's jammer! Heb je al eens de telefoon een hard-reset gegeven en daarna weer geprobeerd? Voor zover ik weet moet de GPS out-of-the-box namelijk wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:15:
Da's jammer! Heb je al eens de telefoon een hard-reset gegeven en daarna weer geprobeerd? Voor zover ik weet moet de GPS out-of-the-box namelijk wel gewoon werken.
da's juist het probleem: ik heb alles "out of the box" geprobeerd, juist vanwege mijn ervaringen met het eerste exemplaar.

De eerste had ik inderdaad de hard reset gedaan met *2767*3855# kiezen zonder SIM kaart.

Tot nu toe alles zonder resultaat...

Samsung support weet ook niets van de GPS af (lekkere support!) en heeft na een week alleen aangegeven dat er een AGPS in zit, wat je uit de specs direct kunt halen, dus waarom ze daar een week voor nodig hadden?

Tot nu toe was ik heel tevreden met Samsung apparaten (heb al een oudere Samsung PDA en een Samsung bluray en tv), maar dit ding begint me op mijn zenuwen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Laatste ding dat je nog eventueel iets mee kan zien: gebruik een snelcode uit de startpost, bijv. *#0011# om in debug scherm te komen, vanuit daar terug naar menu en nogmaals terug zodat je in test mode komt. Daar optie [9]common kiezen, vanuit daar kan je naar het GPS debug menu (9). (er is vast een directe snelcode voor, maar die ken ik niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Haan schreef op maandag 20 september 2010 @ 12:32:
Laatste ding dat je nog eventueel iets mee kan zien: gebruik een snelcode uit de startpost, bijv. *#0011# om in debug scherm te komen, vanuit daar terug naar menu en nogmaals terug zodat je in test mode komt. Daar optie \[9]common kiezen, vanuit daar kan je naar het GPS debug menu (9). (er is vast een directe snelcode voor, maar die ken ik niet :P )
ziet er tricky uit, maar eigenlijk wil IK niet voor Samsung debuggen, maar zouden ZIJ een oplossing moeten geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Anoniem: 264911 schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:09:
[...]

ziet er tricky uit, maar eigenlijk wil IK niet voor Samsung debuggen, maar zouden ZIJ een oplossing moeten geven..
Je krijgt alleen diagnostische info hoor, je kan niets slopen ;) In dit geval zou je kunnen checken of de GPS überhaupt wat doet, of dat deze echt kaduuk is.
En even voor de zekerheid: je checkt de GPS wel buiten hè, want binnen is er grote kans dat je sowieso geen ontvangst hebt (zo sterk is de ontvanger niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik heb het uitgeprobeerd en zowaar: ik krijg een positie, die vrij nauwkeurig is (gegeven het feit dat ik dus WEL binnen ben ;-)

Maar alleen dus in debug: nog steeds niet vanuit welke applicatie dan ook!!

Maakt het eigenlijk allemaal alleen nog maar waziger wat mij betreft...

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 264911 op 20-09-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik zie toch niet iets heel simpels over het hoofd zoals dat ik de GPS expliciet moet aanzetten?

En zo ja, waar moet ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Voor zover ik kan zien hoef je niet nog iets specifiek aan te zetten. Wel het vinkje bij automatisch beheren aan laten staan. Maar het blijft wel vreemd dat het niet wil werken bij jou, terwijl de GPS zelf blijkbaar wel functioneert. Had je het Modaco forum al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376200

Geen matches
Hee mensen ik ben nogal leek op dit gebied daarom heb ik hier een paar vraagjes omdat ik ze niet kan vinden op internet.

Ik vind het heel erg irritant dat me telefoon zo sloom is en daarom ben ik van plan om hem te gaan rommen? dat heet toch zo :P? Nu is me vraag welke rom kan ik op dit moment het best kan installeren en hoe ik dat moet doen? Moet dat gewoon zoals normale .cab files of moet dit helemaal anders? Ik heb windows 6.5 op me samsungs staan. Ik hoor graag van jullie

Groetjes De heer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Haan schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:00:
Voor zover ik kan zien hoef je niet nog iets specifiek aan te zetten. Wel het vinkje bij automatisch beheren aan laten staan. Maar het blijft wel vreemd dat het niet wil werken bij jou, terwijl de GPS zelf blijkbaar wel functioneert. Had je het Modaco forum al geprobeerd?
zojuist wat uitgebreidere tests gedaan (buiten ;-):

als ik in debug mode de GPS aanzet, kan ik één keer iets doen, ofwel een foto geotaggen ofwel GPSgate aanzetten. Hierna hangt de GPS: in debug mode is geen update van de coordinaat te zien en ik moet hem expliciet afsluiten en weer opstarten voordat ik weer iets kan doen. GPSGate geeft oko geen signaal door, wel laat hij een groen icoon zien, maar alleen direct nadat ik de GPS in debug heb aangezet.

Hier valt niet mee te werken, dit is de tweede die niet wil, dus ik denk dat ik hem maar probeer in te ruilen voor een Nokia N97 of zo...

Anoniem: 1155

Geen matches
Klinkt echt als een hardwareprobleem. Maar de kans dat je dit twee keer achter elkaar op een nieuwe machine hebt is wel heel erg klein...

Overigens is mijn ervaring dat GPSGate op deze Samsung niet heel lekker werkt. Standaard werkt de Samsung GPS een beetje afwijkend t.o.v. andere GPS-ontvangers. Ik heb daarom de GPS settings in de registry omgezet (buffers en zo, de waardes zijn ergens in dit topic te vinden) en sindsdien kan ik zonder extra software gebruik maken van GPS in Google Maps, TomTom e.d. Voordat ik dat gedaan had, krijg TomTom met veel pijn en moeite een fix, en dat werkte slechts één keer; als ik TomTom weer wilde gebruiken, moest de PDA rebooten omdat de GPS niet vrijgegeven was of zo.

Geen matches
Anoniem: 1155 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:10:
Klinkt echt als een hardwareprobleem. Maar de kans dat je dit twee keer achter elkaar op een nieuwe machine hebt is wel heel erg klein...
Nog van alles geprobeerd en waar het probleem nou precies zat, weet ik niet, maar alles lijkt nu goed te werken.

ik heb de registry aanpassingen gedaan, behalve de SleepOnNoData, want dat vreet batterijen, die heb ik weeer op 100 staan.

Dan heb ik GPSGate geinstalleerd en die als uitvoer naar COM2 gezet.

Nu werken de geotagging van de camera en googlemaps zonder problemen en met een snelle capture.

Bij wat andere programma's (bijvoorbeeld de Wherigo player) lag het wat ingewikkelder, die moest ik precies goed zetten op COM2 en 57600 baud, automatische detectie werkt daar niet om wat voor reden dan ook.

Ik heb nu alles werken wat ik wilde, met nog één applicatie te gaan, maar die heeft problemen met installatie, dus dat staat los van de GPS.

Iedereen bedankt voor de hulp!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Heel wazig, ik had toch echt net iets gepost hier..

@ronald-u: mooi dat je het toch aan de praat hebt weten te krijgen!

Maar wat ik dus eigenlijk wou zeggen, is dat ik eindelijk m'n pc kan syncen via bluetooth :P Ik had al een aantal keer geprobeerd, maar dat wou nooit goed lukken. Wel pc gekoppeld, maar telefoon werd niet zicht op de pc. Maar nu viel mijn oog opeens op de optie 'verbinden' in het BT menu van de telefoon, en dan werkt het wel |:( Kan ik tenminste syncen zonder kabel, want die heb ik in de auto in gebruik voor de 12V usb-lader.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Je zou ook gewoon nog een kabel los kunnen kopen 8)7

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Ja joh ik ga lekker geld uitgeven aan een extra kabel, terwijl dat nergens voor nodig is 8)7

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 19:49
Geen matches
Anoniem: 67181 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:12:
Hallo allemaal,

Ik heb op een andere site een handige oplossing gevonden voor GPS instellingen zodat je geen GPSProxy ofzo hoeft te gebruiken, je hoeft niets extra's te installeren.
Het gaat puur om een aanpassing in het register.
Je moet alleen wel een programma hebben waarmee je het register kunt aanpassen.

Verander onderstaande instellingen in het register van je Samsung :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\InputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\OutputBufferSize: set from 4096 to 512

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\Samsung GPS Hardware\SleepOnNoData: set from 100 to 0

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize: set from 16384 to 1024

Vervolgens de TomTom instellen op de juiste poort zoals die is ingesteld bij de instellingen van GPS in de telefooninstellingen.

Mvgr,
Peter
Ondanks dat ik werk met Portsplitter wou ik toch deze instellingen eens proberen, maar helaas.
Ik heb helaas niet de rechten om die instellingen te veranderen via de Mobile Registry editor. Kan wel in andere locaties Entries invoegen, maar dit wijzigen mag helaas niet.

Was toch stiekem benieuwd of die GPS werkte bij het maken van foto's :/

Geen matches
[
Ondanks dat ik werk met Portsplitter wou ik toch deze instellingen eens proberen, maar helaas.
Ik heb helaas niet de rechten om die instellingen te veranderen via de Mobile Registry editor. Kan wel in andere locaties Entries invoegen, maar dit wijzigen mag helaas niet.

Was toch stiekem benieuwd of die GPS werkte bij het maken van foto's :/
Probleem had ik ook bij wijzigen vanaf de PC. Met regeditone op de Samsung geinstalleerd, lukte het wel.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Haan schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:04:
Ja joh ik ga lekker geld uitgeven aan een extra kabel, terwijl dat nergens voor nodig is 8)7
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.40378

$4 voor een usb kabel en auto usb kabel. Zie niet in hoe dat een belemmering kan geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Mja, het druist nogal in tegen m'n principes om iets extra's te gaan kopen, terwijl de telefoon gewoon prima via BT moet kunnen connecten met een pc. En dat is dus gebleken, want het werkt nu als een zonnetje (alleen natuurlijk een stuk trager dan via de USB kabel, dat zou opzich nog wél een reden zijn om een extra kabeltje te kopen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96629

Geen matches
Mijn Omnia Querty is wel te benaderen via USB (het externe kaartje) maar in de Samsung Studio wordt hij niet herkend. Ik heb er een KPN abbonnement bij. Dus ik kan geen firmware update uitvoeren. Als ik Route 66 sync aanzet werkt alles wel.... getver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Had iemand al opgemerkt dat er een nieuwe NPS versie is? Deze doet het wel goed op Windows 7 (x64) _/-\o_
En er is ook een firmware update voor de telefoon beschikbaar: mijn huidige FW xxxxIK2, nieuwe versie xxxxJC2

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 24-10-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen matches
WiMo 6.5.3? Is er een change log? Waarschijnlijk beide niet... :'(

Als IT'er zou ik graag willen weten wát er veranderd is -O-

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Vage shit, als ik de firmware wil gaan updaten, gaat ie op een gegeven de binaries downloaden, maar dan is binnen een halve minuut m'n wireless adapter opeens gedisabled |:( Aantal keer getest en het komt 100% zeker daardoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Wireless probleem intussen verholpen, maar firmware updaten lukt alsnog niet :( Aantal keer geprobeerd, spul wordt gedownload, hij lijkt te gaan beginnen met updaten, waarbij de telefoon wordt uitgeschakeld, maar daarna gebeurt er helemaal niets meer. In taskmanager is ook geen enkele activiteit meer waar te namen bij het update proces. Na een uur telefoon weer aangezet en er was niets veranderd. Dat een aantal keer geprobeerd in Windows 7, daarna geprobeerd onder XP, maar daar precies hetzelfde verhaal..
Is het iemand anders wel gelukt om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-03 13:56
Geen matches
Anoniem: 96629 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:18:
Mijn Omnia Querty is wel te benaderen via USB (het externe kaartje) maar in de Samsung Studio wordt hij niet herkend. Ik heb er een KPN abbonnement bij. Dus ik kan geen firmware update uitvoeren. Als ik Route 66 sync aanzet werkt alles wel.... getver.
Ga eens naar je instellingen
Dan naar Algemene instellingen
En daar kies je voor USB-Verbinding.

Daar kan je kiezen voor ActiveSync en Massaopslag.
Waarschijnlijk staat jouw telefoon op Massaopslag en als het goed is als je die naar ActiveSync veranderd, zal de PCStudio hem wel herkennen, zo niet, dan weet ik niet wat het probleem zou kunnen zijn.

Bij mij werkte dit in elk geval wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Haan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:57:
Wireless probleem intussen verholpen, maar firmware updaten lukt alsnog niet :( Aantal keer geprobeerd, spul wordt gedownload, hij lijkt te gaan beginnen met updaten, waarbij de telefoon wordt uitgeschakeld, maar daarna gebeurt er helemaal niets meer. In taskmanager is ook geen enkele activiteit meer waar te namen bij het update proces. Na een uur telefoon weer aangezet en er was niets veranderd. Dat een aantal keer geprobeerd in Windows 7, daarna geprobeerd onder XP, maar daar precies hetzelfde verhaal..
Is het iemand anders wel gelukt om te updaten?
Niemand ervaring hier mee? Vandaag nog een laatste keer geprobeerd, maar het lukt gewoon echt niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Hoe zit het ook alweer met het doen van een hard-reset op een telefoon met geflashte firmware? Het schijnt dat je dan weer terug gaat naar de orginele firmware of klopt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nee, dat klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 14:54
Geen matches
Na al het "geklooi" met de medaco custom roms wil ik eigenlijk terug naar een orginele set Samsung files, bij voorkeur de laatste WM6.5 die via Samsung beschikbaar was.

Is er iemand die die laatste files (de officielle NL versies van Samsung) heeft liggen en mij wil doen toe komen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382920

Geen matches
Heeft iemand ook problemen met muziek afspelen als je mobiel vergrendeld is? Ik heb de Samsung omnia II qwerty en als ik muziek afspeel met het licht van mijn scherm aan doet ie het prima. Als ik dan mijn mobiel vergendel om hem in mijn zak te doen, speelt de muziek ook nog een tijdje door, maar als dan na 10 seconden het scherm ook uitgaat stopt de muziek ook opeens met afspelen. Ik wil vragen of iemand hier weet hoe dit op te lossen is?!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Gelukt. Ik heb nu verbinding en New PC Studio ziet nu de Samsung. Ik heb de laatste versie 1.51 ennogwat.
Maar updaten van mijn Samsung Omnia Querty geeft een foutmelding....
Niet nader omschreven fout (bla bla bla) .... U heeft niet de benodigde rechten....

Hmmm eens proberen om de app hier in vista eens administrator te maken...

UPDATE;

Telefoon aan-uit-aan

App afgesloten en opnieuw opgestart als ADMINISTRATOR (rechtsklikken icoontje; kiezen opstarten als administrator....)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 96629 op 10-11-2010 22:29 ]

Anoniem: 137076

Ik kreeg vandaag in NPS een melding dat mijn B7610 geüpdate moest worden. Ik heb deze update uitgevoerd, maar nu zijn al mijn instellingen en sms-berichten verwijderd. Is het nog mogelijk om dit terug te krijgen, want ik vind dit wel erg vervelend... |:(

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Dan had je een backup moeten maken, daar kan je moeilijk overheen hebben gekeken, want dat moet je expliciet aangeven als je het NIET wilt.

Maar bij mij lukt updaten dus niet, wat voor systeem / OS gebruik jij?

Anoniem: 137076

Geen matches
Haan schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:10:
Dan had je een backup moeten maken, daar kan je moeilijk overheen hebben gekeken, want dat moet je expliciet aangeven als je het NIET wilt.

Maar bij mij lukt updaten dus niet, wat voor systeem / OS gebruik jij?
Ik heb een backup gemaakt, een bestand van 15MB. Als ik kies voor herstel, wordt het herstel ingesteld maar veranderd er niks op mijn telefoon...

Ik gebruik W7 64-bit.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 137076 op 11-11-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383322

hallo,
ik heb zelf ook een b7610, deze is runt alleen nog op wm 6.1....
ik heb geprobeerd de trial van spb shell te installeren, dit is echter niet gelukt... ging prima tot de installatie begon het mobieltje zelf, halverwege gaf hij aan dat hij was mislukt.
paar keer geprobeerd en iedere keer mislukte het..
kan iemand mij hier mee helpen?
of een duidelijke uitleg geven hoe te installeren
alvast bedankt, gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 21:24
Geen matches
Kan je hier nou wel of niet de helderheid van het scherm instellen?!
Zoja: hoe dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:52
Anoniem: 383322 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:28:
hallo,
ik heb zelf ook een b7610, deze is runt alleen nog op wm 6.1....
ik heb geprobeerd de trial van spb shell te installeren, dit is echter niet gelukt... ging prima tot de installatie begon het mobieltje zelf, halverwege gaf hij aan dat hij was mislukt.
paar keer geprobeerd en iedere keer mislukte het..
kan iemand mij hier mee helpen?
of een duidelijke uitleg geven hoe te installeren
alvast bedankt, gr.
Probleem ben ik ook meerdere malen tegen gekomen.
Wat meestal het probleem is dat je geheugen vol zit... en daarmee bedoel ik je telefoongeheugen(dus het meest kleine geheugen... veel programma's kan je wel op geheugenkaarten installeren of op je andere geheugen, maar een shell niet...) Beetje vervelend alleen dat er geen fatsoenlijke melding word gegeven...
Hopelijk helpt dit

"I thought you were dead!" - "I got better"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Jamievanm schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:36:
Kan je hier nou wel of niet de helderheid van het scherm instellen?!
Zoja: hoe dan?!
Settings > Display > Brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 22:49

Bozznl

GT: The Bozzz88

Geen matches
Nou ik ben m aant updaten met de nieuwste NPC (ik heb win 7 x64)

Bij stap 4 installeer upgrade gaat me tellie uit en gebeurt er nix meer...
lekker zeg ik krijg laatste tijd veel meer haat tegen dit toestel...

iemand oplossing wederom?

UPDATE
oke inmiddels gelukt nice...

nu al me contactpersonen kwijt nice.... en office outlook 2010 x64 wilt niet syncen met de TEL nice.. dus mag alles handmatig weer invoeren exporteren en importeren van contacten werkt ook niet ...

ik ben helemaal blij |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Bozznl op 17-11-2010 11:05 ]

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen matches
Hallo allemaal,

Na het internet en deze topic te hebben afgestruind, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een game voor mijn telefoon, uiteraard een omnia qwerty, maar deze kan niet gespeeld worden in landscape mode. Zoals ik weet kan deze telefoon ook in portrait mode, maar als ik hem draai zegt het spel nog steeds hetzelfde "this game cannot run in landscape mode".

Nu is mijn vraag: Is er een manier om landscapemode "uit" te zetten? M.a.w. hem locken in portrait mode o.i.d.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Sib1987 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:00:
Hallo allemaal,

Na het internet en deze topic te hebben afgestruind, heb ik nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een game voor mijn telefoon, uiteraard een omnia qwerty, maar deze kan niet gespeeld worden in landscape mode. Zoals ik weet kan deze telefoon ook in portrait mode, maar als ik hem draai zegt het spel nog steeds hetzelfde "this game cannot run in landscape mode".

Nu is mijn vraag: Is er een manier om landscapemode "uit" te zetten? M.a.w. hem locken in portrait mode o.i.d.

Welke game gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sib1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen matches
Nouja het ging om 4 spellen ofzo waaronder Bubble breaker ofzo en nog een paar.
Edit: en Commandos & Platinum Sudoku 2 :p

[ Voor 92% gewijzigd door Sib1987 op 17-11-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
Inderdaad, gewoon settings==>display.

Nu met mijn nieuwe omnia qwerty met 6.5 erop is het geen probleem.
Bij een versie met 6.1 zag ik dat nergens staan!

Anyways, nu heb ik zon slide to unlock vergrendeling.
Die wil ik niet, dus heb ik uitgeschakeld.Ik zag nog wel de oude windows manier van unlocken, maar dit ziet er al helemaal niet uit.

6.1 had zon slotje onderin die je moest inhouden. Dat was beter, kan ik dit terug krijgen?

Tevens wil ik mijn programmalijst op de oude manier hebben en het zelfde geldt voor de startknop!

En één probleempje: Tijdens het maken van een foto, wordt an het scherpstellen en het indrukken van de knop de foto gemaakt, maar in deze sluitertijd van 1,5 sec ofzo wordt het scherm geheel zwart.

Dit hoort toch niet of wel?!

[ Voor 17% gewijzigd door Jamievanm op 18-11-2010 00:13 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Bozznl schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:26:

UPDATE

nu al me contactpersonen kwijt nice.... en office outlook 2010 x64 wilt niet syncen met de TEL nice.. dus mag alles handmatig weer invoeren exporteren en importeren van contacten werkt ook niet ...

Ik ben wel benieuwd hoe het jou is gelukt om de telefoon te updaten, mij is dat nog steeds niet gelukt.
En office x64 is inderdaad ruk, koppelt en integreert nergens mee. Daarom zegt MS zelf ook dat de alleen die versie moet gebruiken als je het echt nodig hebt (vanwege zeer grote spreadsheet bijv.)

• AmarthX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 15:52
Geen matches
Sib1987 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:00:
Hallo allemaal,

Probleem is waarschijnlijk dat de game voor een lagere resolutie is gemaakt, hij detecteert de horizontale resolutie(portrait) en deze komt overeen met de landscape resolutie die het spel kent... (hoogste resolutie verticaal toen, is gelijk aan horizontaal nu)

voorbeeld: vroeger 400x600, nu 600x800, omdat de telefoon dus 600 detecteerd denkt deze dat deze in landscape staat omdat de game deze associeerd met een horizontale resolutie..

(het is vroeg, dus ik hoop dat het duidelijk is)

"I thought you were dead!" - "I got better"

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen matches
Jamievanm schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:15:
Inderdaad, gewoon settings==>display.

Nu met mijn nieuwe omnia qwerty met 6.5 erop is het geen probleem.
Bij een versie met 6.1 zag ik dat nergens staan!

Anyways, nu heb ik zon slide to unlock vergrendeling.
Die wil ik niet, dus heb ik uitgeschakeld.Ik zag nog wel de oude windows manier van unlocken, maar dit ziet er al helemaal niet uit.

6.1 had zon slotje onderin die je moest inhouden. Dat was beter, kan ik dit terug krijgen?

Tevens wil ik mijn programmalijst op de oude manier hebben en het zelfde geldt voor de startknop!
Ehm... standaard 6.5 heeft dat wel... hoewel ik een paar updates achterloop, ik heb de meest oude 6.5 die beschikbaar was en er is inmiddels een andere update uit. In ieder geval, ik heb bij 6.5 een slotje dat ik opzij moet duwen. Niks geen slide to unlock.

Wen er maar aan dat het start menu etc anders is... dat is 6.5. Ik vind het wat beter aangezien de gehele lijst met programma's lastig aan te klikken was zonder stylus of nagel.
En één probleempje: Tijdens het maken van een foto, wordt an het scherpstellen en het indrukken van de knop de foto gemaakt, maar in deze sluitertijd van 1,5 sec ofzo wordt het scherm geheel zwart.

Dit hoort toch niet of wel?!
Hier in ieder geval ook, ik neem aan dat het standaard is.
Haan schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:51:
Ik ben wel benieuwd hoe het jou is gelukt om de telefoon te updaten, mij is dat nog steeds niet gelukt.
Vreemd... ik heb ooit mijn beschrijving gepost, ik neem aan dat je die ook gevolgd heb. Mijn grootste truuk was in ieder geval dat het programma onder admin rechten moest draaien.
Sib1987 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:11:
Nouja het ging om 4 spellen ofzo waaronder Bubble breaker ofzo en nog een paar.
Edit: en Commandos & Platinum Sudoku 2 :p
Vreemd... Bubble Breaker is zo standaard als wat en werkt hier in beide modes...
Bozznl schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:26:

UPDATE

Office 2010 is anders ook wel even een stuk nieuwer dan de software van Samsung ben ik bang... kan je wel synchroniseren via de standaard Windows ding? Heb ik zelf niet gedaan overigens... Of even ergens Office 2007 vinden en dan synchroniseren? Of via een csv bestand, hoewel dat behoorlijk ranzig is?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 21:56
Geen matches
misschien iemand die me kan helpen :P heb de PDA van me vriendin weer in me handen voor een update

maar wil niet lukken al 3 dagen hij blijkbaar binary gegevens van een server importeren zo als het er staat

fout melding : DB-fout op de server

en andere fout melding zo popup: kan geen verbinding maken met de server omdat het netwerk niet is aangesloten

dus server plat? / instelling fout?/ iemand het zelfde mee gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik denk dat dit topic op sterven na dood is. Wellicht kun je je vraag eens bij Modaco plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
Is er eigenlijk al een oplossing voor het incidenteel automatisch afsluiten van de mediaplayer?!

Dit had ik al bij mijn oude 6.1 omnia. Echter was dit niet zo vaak en na een reboot verholpen.

Nu met mijn nieuwe omnia met 6.5 heb ik dit ook. Alleen dan ook bij andere programma's. Met name palringo.

Tevens vind ik de kleurechtheid niet zo!? Het rood van Sinterklaas was super donker. Kan mij niet herrineren dat dit met mijn vorige omnia ook zo was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Dat automatiasch afsluiten heeft met het geheugenmanagement van WM te maken. De enige échte oplossing die ik heb gevonden is flashen van een custom ROM die meer geheugen vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
Anoniem: 1155 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:03:
Dat automatiasch afsluiten heeft met het geheugenmanagement van WM te maken. De enige échte oplossing die ik heb gevonden is flashen van een custom ROM die meer geheugen vrij heeft.
Ik dank u!

Ik weet voldoende. :)

SKtools draaien, geheugenbesparende zooi verrichten en t werkt in mijn geval al prima. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 14-12-2010 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Heeft iemand al Windows Mobile 7 op de Querty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
WP7 draait niet op de Qwerty voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390040

Geen matches
Hallo, mede-Omnia Qwerty gebruikers...

Zouden jullie mij kunnen helpen met de volgende problemen:

1. Windows Live: doet het in principe. Messenger doet het, hotmail slechts deels.
E-mail ontvangen lukt wel, en ook de contactpersonen zijn gesynchroniseerd. Maar: e-mail verzenden lukt niet, er wordt een foutmelding gegeven. Dat ik het later nog eens moet proberen, en het enige waar ik op kan drukken is 'negeren'. Als ik later nog eens probeer bij 'verzenden / ontvangen', weigert hij weer. Zegt dan: fout bij synchronisatie.

2. Instellen van een ander e-mailaccount: via de host van mijn eigen website heb ik een e-mailadres, waar ik normaal Outlook voor gebruik. Imap. Ondanks alle instellingen helemaal in orde, lukt het niet om de mail actief te krijgen...
Zou ik het anders moeten proberen? Outlook of 'e-mail account instellen' gebruiken?

3. Roaming: als ik Windows Live (of MyPhone) wil gebruiken, word ik gewaarschuwd dat ik aan het roaming ben, dat ik geen gebruik zou maken van mijn eigen netwerk... Maar mijn tel staat gewoon ingesteld op Telfort, en heb een abo voor internetgebruik...

Ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden... Heb de hele dag al zitten zwoegen, zonder al te veel resultaat.
De telefoon heb ik al 9 maanden... Ik had het eerst opgegeven, maar wil toch eindelijk wel eens plezier van mijn toestel hebben! Ik heb Telfort by the way...

:?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 390040 op 02-01-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubski
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-05 10:28
Geen matches
Dag mensen,

Ik heb net SPB mobile shell 3.5 geinstalleerd alleen heb ik nog steeds sommige oude dingen van samsung. En als ik op start klik linksboven kom ik nog in t oude menu. Verder krijg ik ook niet meer alle smsjes van een persoon in één scherm. Iemand een idee hoe dit weg/weer te krijgen?

Edit: Na wat dingen proberen heb ik t helemaal vertiefd. Nu kan ik geen eens mijn pincode invoeren aangezien t touchsreen t niet meer doet :(. Iemand nog tips? Anders ga ik wel naar de vodafone winkel ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Lubski op 05-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Geen matches
Het is normaal dat je via start in het samsung menu komt. Via de launcher knop kom je in het SPB menu. Hoe dat met threaded sms precies zit weet ik niet, anders even in dit topic zoeken.

Even wat anders: ik heb al een tijd last van 'spooktelefoontjes'. Er komt dan een oproep binnen van een onbekend nummer. Meestal gaat de telefoon maar een paar keer over. Als ik wel opneem is er niets te horen. Het bizarre is dat vervolgens de oproep geregistreerd wordt als een oproep van een collega. Ook steeds van dezelfde, al wisselt de persoon steeds. Eerst was het collega 1, toen 2, toen 3 en nu weer 2 :S Frequentie van de oproepen verschilt heel erg, soms een paar keer per uur, soms een paar keer per week. Nieuw deze week is dat er ook voicemail berichten binnen komen. Daarop dan wat geluid dat je soms ook krijgt als iemand per ongeluk vanuit z'n broekzak aan het bellen is.

Iemand bekend met dit fenomeen? Ik weet niet of dit nou aan de telefoon ligt, of dat er ergens iets niet helemaal lekker gaat bij de telco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 19:25
Geen matches
Heeft iemand enig idee wat de status is van de Android port naar de Qwerty?
Het laatste wat ik hoorde is dat sommige delen nog niet goed werken, maar ik blijf toch nieuwsgierig :P

Waarschijnlijk is de markt voor dit toestel te klein om een fatsoenlijke actieve community er achter te verwachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 14:54
Geen matches
weet iemand waar ik een goede versie CSC JC2 kan downloaden waarbij het toetsenbord (vraagteken, komma probleem) indeling goed is?

Ik heb nu 7610NXEEJC2 maar krijg het toestenbord niet voor elkaar.

Of heb ik keus uit nederlandstalig windows 6.5 zonder goed werekdn toetsenbord of englestalig met wel werkend toestenbord?

[ Voor 45% gewijzigd door johoo op 06-01-2011 20:10 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
Noxious schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:29:
Heeft iemand enig idee wat de status is van de Android port naar de Qwerty?
Het laatste wat ik hoorde is dat sommige delen nog niet goed werken, maar ik blijf toch nieuwsgierig :P

Waarschijnlijk is de markt voor dit toestel te klein om een fatsoenlijke actieve community er achter te verwachten ;(
Topics erover @ ontwikkelaars zijn ongeveer 1/2 maanden terug gesloten. Werd gezegd zodra de Public release waarop vrijwel alles het doet klaar is een nieuw topic aangemaakt wordt.

Ff zoeken @ modaco.com, kun je 't vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
http://o2droid.phj.hu/index_en.php

Der is nu een 'oke' androidversie. Maar ik w8n wel even voor ik hem uit probeer. Benut liever ALLE functies van de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343814

Hallo allemaal, ik heb nog steeds wm6.1 op mijn b7610 staan en wil hem toch denk ik updaten naar 6.5 alleen zit ik toch met een paar vraag tekens:

Is het met de wbu al opgelost? je kunt van te voren een backup maken maar ik heb hier ook gelezen dat je het daarna niet meer terug kun zetten en je contacten kwijt bent? of is dit probleem al opgelost?

en kwam ook ergens tegen dat het toetsenbord niet lekker werkt en of letters anders staan of is dat bij de officieele rom niet het geval?

Alvast hartelijk dank Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Anoniem: 343814 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:51:
Hallo allemaal, ik heb nog steeds wm6.1 op mijn b7610 staan en wil hem toch denk ik updaten naar 6.5 alleen zit ik toch met een paar vraag tekens:

Is het met de wbu al opgelost? je kunt van te voren een backup maken maar ik heb hier ook gelezen dat je het daarna niet meer terug kun zetten en je contacten kwijt bent? of is dit probleem al opgelost?

en kwam ook ergens tegen dat het toetsenbord niet lekker werkt en of letters anders staan of is dat bij de officieele rom niet het geval?

Alvast hartelijk dank Mvg
Ten eerste wth is wbu?

Ten 2e: de originele rom heeft gewoon perfect werkend toetsenbord.
:)

Sla al je contacten op op je sim of eventueel 2 sims. En zet ze daarna terug! :)
Of gebruik een programma waarmee je ze kunt saven op sd en terug zetten.

Suc6, groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
.Wbu is het eindbestand van de backup die via nps maakt,zover ik gelezen en begrepen hebt ;).

voor de rest bedankt _/-\o_ ik ga inderdaad de nummers even op de sim zetten voor de zekerheid.

Groetjes

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 343814 op 19-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6360

Geen matches
Hallo, misschien is het al vaker langsgekomen, maar heb nu het volgende probleem.

Heb voordat ik een update van me telefoon heb uitgevoerd een backup gemaakt van al mijn bestanden op de telefoon, nu wil ik deze na de update terugzeggen, gaat ie mekkeren dat er niet genoeg geheugen vrij is.
Nu heb ik alles wat ik kon verwijderen al verwijdert, maar kom nog steeds zo'n 30 mb te kort.
Is het mogelijk dat de restorefile ge-edit kan worden, zodat deze wel op de telefoon kan?
Vind het zo vreemd dat je het er wel af kan halen maar er vervolgens niet meer op kan zetten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?, al mijn contacts, berichten etc zitten in die backup

Heb er al wat van gelezen in het topic, maar nog geen echte oplossing gevonden, plus dat de berichten vrij oud zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 6360 op 19-01-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen matches
Gecondoleerd, ik heb geen oplossing gezien... Ooit. Sorry.

Je kan nog een poging wagen op de backup file uit te lezen en op zoek te gaan naar leesbare informatie, maar ik vrees het ergste.

PIM Backup voor de volgende keer :)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Geen matches
Anoniem: 6360 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:07:
Hallo, misschien is het al vaker langsgekomen, maar heb nu het volgende probleem.

Heb voordat ik een update van me telefoon heb uitgevoerd een backup gemaakt van al mijn bestanden op de telefoon, nu wil ik deze na de update terugzeggen, gaat ie mekkeren dat er niet genoeg geheugen vrij is.
Nu heb ik alles wat ik kon verwijderen al verwijdert, maar kom nog steeds zo'n 30 mb te kort.
Is het mogelijk dat de restorefile ge-edit kan worden, zodat deze wel op de telefoon kan?
Vind het zo vreemd dat je het er wel af kan halen maar er vervolgens niet meer op kan zetten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?, al mijn contacts, berichten etc zitten in die backup

Heb er al wat van gelezen in het topic, maar nog geen echte oplossing gevonden, plus dat de berichten vrij oud zijn
Chainfire auto-close patch.

Die ff installen indien je die nog niet had.
Als dat niet werkt, samsung today uitschakelen.
Wel even telefoon uit en aan zetten. (Moment met meeste geheugen vrij)

Meer geheugen weet ik niet vrij te krijgen.

Ik heb met de std 6.5 rom bij startup 68 mb vrij. Weet niet hoeveel je nodig hebt? :!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6360

Geen matches
Motrax schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:55:
Gecondoleerd, ik heb geen oplossing gezien... Ooit. Sorry.

Je kan nog een poging wagen op de backup file uit te lezen en op zoek te gaan naar leesbare informatie, maar ik vrees het ergste.

PIM Backup voor de volgende keer :)
150? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
nou ik heb ook een backup van alles gemaakt via nps en na de upgrade naar 6.5(moest 2 upgrades toen) weer terug gezet zonder problemen eigenlijk.

Ik had voor de zekerheid ook alles een keer apart gezet voor het geval niet werkte omdat ik dat hier al gelezen had maar mij is het wel gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Draai nu af en toe Android van Almar's team.
Eerste indruk: super soepel, veel beter dan WM. Hier en daar wel wat grafische glitches en vastlopers, maar voor een eerste Beta belooft het veel goeds :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330391

Geen matches
Probleem met terugzetten van de backup heb ik ook gehad.
Ik heb toen eerst NPS geupdated en daarna ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340973

Hier even een testje van android dat ik deed:

Installeer volgens de handleiding op http://o2droid.phj.hu/index_en.php
Duidelijker kan et bijna niet. (ik zou trouwens wel de 2D/3D drivers meenemen, dus ook in My Storage zetten: http://rapidshare.com/#!download|482l34|443140910|o2bupdate.tar.gz|1480 )

De games werken voor het grootste gedeelte, maar WiFi niet, dus je zal niet in de market komen.

Ik heb al een paar keer gebeld, dit ging gewoon goed.

Overal heb ik tot nu toe redelijk goede ervaringen met android op de b7610, maar het is nog niet praktisch aangezien je batterij in enkele uren leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Geen matches
Flupje! Bedankt voor de link naar de drivers. Ik ga hem vanavond eens flashen om te kijken hoe Android werkt. Ik hoop dat ze er mee doorgaan en dat ik mijn 3G verbinding kan gaan gebruiken.

Trouwens, ik heb laatst zelf het scherm verwisseld! Enorme operatie. Ik raad het niemand aan. :) Je moet door 4 lagen PCB heen om bij het scherm uit te komen. Zenuwslopend werk maar het is me gelukt. Ik heb nu weer een mooi maagdelijk, krasvrij schermpje. Enige probleem is dat ik het knopje om het scherm uit te schakelen ben verloren. :p AEB button progje geinstalleerd en de knoppen ge-reroute maar werkt niet ideaal.

Ik heb ook een probleem de laatste tijd, ik hoor de beller niet meer! Alleen maar via speaker. Ik denk dat het software is dus eerst een andere ROM proberen. Anders ligt het aan mijn nieuwe-schermpje-operatie en moet hij opnieuw open. :(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
GRPS, 3G en Wifi werken nog niet op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo,
ik heb gisteren de sense rom van daskalos van modaco erop gezet.
B7610 Sense 2.5.2016 ROM v1.2 Build 23668
nu heb ik alleen een probleempje....
internet werkt niet meer, wifi wel, maar ik heb abonnement met internet dus wel handig..
weet iemand hoe je op deze rom vodafone internet installeert?
alvast bedankt,
mvg, antonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
of een andere oplossing, ik ben vergeten een back up te maken,
kan iemand mij helpen om terug te komen naar de normale windows mobile 6.5?
mvg, antonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
De vodafone instellingen bij je internet profiel invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
dat valt dus tegen.... is beetje zooitje ongeregeld geworden met die rom, kwa instellingen dan
weet iemand waar ik de officiele windows mobile 6.5 rom vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
danku ;)

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 21:18

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Geen matches
Codes to increase all volume levels on Omnia II. Just dial this *#0002*28346# ---> Audio gain screen will pop up----> click on music speaker----> then click again----> Under output volume change the following values: L1VL2 – 110;
HPG7 – 1110;
L3L7 – 10;
OVL7 – 00001001;
OVR7 - 00010010
--->then click apply, a small screen will pop up, click ok on it----> once on the main screen again, you can apply the same values for all other areas like ringtone, force speaker, voice, speaker and once done, click on menu and exit. Note that these values will not be changed after the soft reset but they will go back to manufacture values after a hard reset.
These are the default values to set everything like before:
L1VL2 – 101;
HPG7 – 1011;
L3VL7 – 10;
OVL7 – 00011000;
OVR7 - 00011000
Hey jongens, ik heb via de *#0002*28346* code een aantal waardes veranderd van volume music speaker e.d. Maar blijkbaar heb ik ook van de voice speaker iets veranderd (wat je hoort als je aan het bellen bent) waardoor die extreem hard is. Maar dan ook echt heel extreem, dat het speakertje bijna uit elkaar knalt en de stem wordt vervormd.

Kan iemand voor mij de standaard waardes van Voice Speaker en Force Speaker plaatsen? (dus dat zijn 13 getalreeksen per categorie). Ik heb dusdanig veel veranderd dat ik niet meer weet wat het orgineel was, en ik krijg het niet meer zachter.. De standaardwaardes die hierboven staan is niet genoeg om het volume weer omlaag te krijgen :?

Ik kan nu niet meer bellen namelijk!! |:(

[ Voor 71% gewijzigd door Odysseus253 op 10-02-2011 19:31 ]

• Noxious
Geen matches
Er zijn wat updates geweest aan de Android ROM, deze schijnt een stuk beter te werken nu :)

http://o2droid.phj.hu/index_en.php

Ik ga 'm es testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Geen matches
Kickje: ik draai een MegaLITE ROM, en nu werkt m'n hardreset toetscombinatie niet meer :+

Softreset + volume-up en lockkey inhouden heeft ook geen effect.

Iemand een tip? :)

Nvm, al gelukt met W&L + Lock, volume-up is voor de Omnia Pro II blijkbaar, het stond hier zelfs in de startpost B)

[ Voor 26% gewijzigd door Noxious op 15-02-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Zolang de hardware knoppen nog niet goed zijn gemapped op de Qwerty heeft het voor mij weinig zin om het echt te gebruiken.

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
MeltedForest schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:27:
Zolang de hardware knoppen nog niet goed zijn gemapped op de Qwerty heeft het voor mij weinig zin om het echt te gebruiken.
Onderstaand bestand downloaden, zImage en o2b2update.tar.gz kopieren naar de root van je My Storage, Haret starten, nog een keer rebooten en keys zouden moeten werken.
B7610-beta2-keyboard-fix.zip

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Geen matches
Ah kijk, dat maakt het interessant. Nog maar eens een poging wagen dan!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:14
Geen matches
een vraagje.

heb de qwerty nu al een jaar. en heb hem nog nooit aangesloten op de pc. maar nu wil ik dat wel doen. de originele software vanaf de cd wou niet installeren op windows 7. dus heb ik NPS ( new pc studio ) vanaf de website van samsung geinstalleerd. die werkt nu. maar als ik mijn telefoon wil aansluiten zegt NPS. " selecteerd de verbindingsmethode PC studio ( PC manager ) op uw mobiele telefoon "

na heel wat zoeken op me mobiel, kwam ik bij het tabblad "usb verbindingen " en de enige optie daar is het aanvinken van "massa oplslag ", zodra ik dat doe dan ziet NPS mijn geheugenkaart.... maar niet mijn telefoon. en ik wil me telefoon updaten..

wat mis ik hier ?

Edit: heb de oplossing zelf al gevonden. zal dit hier laten staan voor als eventueel andere mensen hetzelfde tegenkomen. alleen nps van de site van samsung halen is niet genoeg. download ook windows mobile center, anders werkt synchronisatie niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Skybullet op 25-02-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Geen matches
Ik heb deze officiële rom gedownload en op mijn toestel gezet. Echter is mijn datum / tijd nog steeds in het zweeds of deens. Net als mijn toetsenbord indeling, waarbij de komma in ieder geval niet op de juiste plaatst staat.

In het menu en overige instellingen van het toestel staat alles netjes op Nederlands. Wat doe ik verkeerd of welke rom moet ik dan gebruiken? En welke files moet ik nog meer gebruiken bij het flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412502

Geen matches
Hallo,

Ik krijg binnenkort ook een qwerty O+, en zou graag iets willen weten,
Kan ik voor korte teksten, ook het on-screentoetsenbord landscape kunnen gebruiken?

Grtz

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 412502 op 25-06-2011 09:44 . Reden: Foute smiley;$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen matches
Ik dacht dat het wel kon... Maar even uitklappen is snel en makkelijk. Inmiddels heb ik een touch only, maar mis nog steeds het tobo...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeKoe
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

GekkeKoe

MOo.

G.Scholtens schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:01:
[...]

Ik heb deze officiële rom gedownload en op mijn toestel gezet. Echter is mijn datum / tijd nog steeds in het zweeds of deens. Net als mijn toetsenbord indeling, waarbij de komma in ieder geval niet op de juiste plaatst staat.

In het menu en overige instellingen van het toestel staat alles netjes op Nederlands. Wat doe ik verkeerd of welke rom moet ik dan gebruiken? En welke files moet ik nog meer gebruiken bij het flashen?
Die files zijn wel goed, op de CSC na. Die schijnt namelijk regio-specifieke info te bevatten, en zoals je merkt is de "XEE" niet voor Nederland, daarvoor moet je een CSC bestand hebben met "XEN" in de naam. Deze is wel correct: B7610NXENJC2.csc, en kun je downloaden van http://www.megaupload.com/?d=26O87JUV
Ik ben er zeker van, want ik heb de files die jij noemt, samen met deze CSC vanavond gebruikt om de mijne te updaten (met OCTANS v2.14), en dat is succesvol verlopen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Geen matches
Kan aan mij liggen, maar dit betrefd toch geen windows phone 7 toestel? hoort deze niet in de android rubriuek te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:40
Geen matches
marcel23456 schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:28:
Kan aan mij liggen, maar dit betrefd toch geen windows phone 7 toestel? hoort deze niet in de android rubriuek te staan?
Het is inderdaad geen Windows Phone 7, maar wel Windows Mobile (de voorloper).
Dus hij hoort hier wel thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Geen matches
Krijg de laatste tijd geen verbinding meer via Wifi.

Nu heb ik zitten zoeken en nu blijkt dat ik geen wifi mac address meer heb. Deze staat op 00.00.00.00.00 of ff.ff.ff.ff.ff

Heb al opnieuw geflashed naar windows 6.1 en naar 6.5 maar met beide roms krijg ik niet opnieuw een mac address toegewezen. Wie kent dit probleem en hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 61% gewijzigd door G.Scholtens op 02-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb deze telefoon en wil er een android rom opzetten. Ik kan wel een nieuwe telefoon halen, maar als deze android draait dan ben ik tevreden...

Welk rom en zijn alle features ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502599

Geen matches
THANX!!!!
Zonder die resetcode was mijn telefoon nu helemaal vergaan!!!!
THANX!!!! :) :) :) :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste