[PC] Een goede autorij/race simulator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244060

Topicstarter
Hoi, ik zoek een spel waarbij je een auto kunt besturen (het liefst met regels).
En vanuit het dashboard kunt rijden.

Ik had 3d drivesimulator al gevonden maar die heb ik al uitgespeeld.
Daar is dus niets meer aan.

Iemand andere spellen?

Voor de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12

NoTimeRemains

I know

op welk platform?
want bijv. Gran Turismo 5 voor PS3 met een race stuur zou een optie kunnen zijn.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Arcade
Race Driver GRID
Race07
GPLegends
De NFS Reeks
GP 1 t/m 4
EA F1 99/00 Challenge
TDU

Sims
rFactor
GTR
GTR2

En dit is nog alleen maar voor op de PC.
Vergeet trouwens ook het verschil tussen een arcade of een echte sim niet, en dan je met google best wel wat gevonden: wiki, www.racesimulations.com (erg voor de handliggend)

Kan nog wel even doorgaan, maar je gaat me niet zeggen dat je nog nooit van een van deze games gehoord hebt? 8)7 |:(

@ neo567 true! hij had ook google moeten gebruiken, overigens die link naar het ab artikel noemen ze GTA vice city als een auto race game. Dat vind ik nou ook weer net wat te ver gaan..

[ Voor 58% gewijzigd door loewie1984 op 21-04-2009 15:57 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

loewie-643- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:51:
Arcade
Race Driver GRID
Race07
GPLegends
De NFS Reeks
GP 1 t/m 4
EA F1 99/00 Challenge

Sims
rFactor
GTR
GTR2

En dit is nog alleen maar voor op de PC

Kan nog wel even doorgaan, maar je gaat me niet zeggen dat je nog nooit van een van deze games gehoord hebt? 8)7 |:(
toon volledige bericht
Google is toch de beste oplossing hier neem ik aan;
http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=racespel+pc&meta=

En anders hier wat tips:

1. Gran Turismo 4
2. Grand Theft Auto: Vice City
3. OutRun 2006: Coast 2 Coast
4. Need for Speed: Porsche Unleashed
5. Spy Hunter
6. Project Gotham Racing 3
7. Sega GT 2002
8. Test Drive Unlimited
9. Pole Position
10. The Fast and the Furious

Bron

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 60905 op 21-04-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 15:50
lol grand theft auto een autorij simulator :p
carmageddon ben je vergeten kekekeke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 14:50

Mystikal

It never hurts to help!

Race 07 / GTR Evo is denk qua simulatie op dit moment een van de betere. Veel verschillende auto's en 'allemaal' zeer realistisch.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-06 21:09
verbaast mij dat live for speed nog niet genoemd is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, en voor de PC was het ja.
Vergeten erbij te zetten:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Anoniem: 244060 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:26:
Vertel, wat lijkt je leuk?
Al wat gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Anoniem: 244060 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:26:
[PC][Racesim] Live for Speed S2 deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het liefst heb ik er eentje waar je door echt wegen rijd (de stad enzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 244060 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:36:
Het liefst heb ik er eentje waar je door echt wegen rijd (de stad enzo :P)
Wat is daar simulator aan? :)
Of bedoel je racen op een stratencircuit als Monaco en Long Beach en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

[PC] in de titel gezet en tikje richting SSR.

Overigens zie ik deze topics de laatste tijd wel vaker en er is op zich niets mis mee, maar soms zijn de topicstarts wel erg algemeen/onduidelijk, zodat vervolgens alle games in een bepaald genre genoemd worden. Iets waar naar mijn idee zowel de topicstarters als de posters/meelezers weinig aan hebben. Daarvoor kun je prima een site als Gamerankings of Mobygames gebruiken waar je kunt zoeken op genre.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ik speel sinds gister GTR Evolution. Wat een heerlijk spel, maar wel moeilijk! Speel zelf met een Logitech G25.

Vooral met alle aids (geweldig woord voor hulpmiddelen als ABS e.d. :X) is het 1x een tikje teveel gas en je ligt gigantisch naast de baan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GJtje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 21:50:
[...]
Wat is daar simulator aan? :)
Of bedoel je racen op een stratencircuit als Monaco en Long Beach en zo?
Ja dat bedoel ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
TDU?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Al was het alleen om mijn respect te betuigen voor Papyrus:

Grand Prix Legends
Nascar Racing 2003 Season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Zat ik ook aan te denken ja.. Ruitenwissers, knipperlichten... Het zit erop..
Anders heb je ook nog de 18 wheels of Steel-serie, maar dat is met trucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 15:30
Dracul schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:36:
Al was het alleen om mijn respect te betuigen voor Papyrus:

Grand Prix Legends
het is dat het spel er niet uitziet maar ik heb er veel plezier aan beleefd!
best moeilijk om deze auto's goed onder bedwang te houden met toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:54

BM

Moderator Spielerij
Nowad schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:28:
[...]

het is dat het spel er niet uitziet maar ik heb er veel plezier aan beleefd!
best moeilijk om deze auto's goed onder bedwang te houden met toetsenbord :P
:N

GPL speel je met een stuurtje *O*

Die sim heeft me echt teveel tijd gekost maar is nog steeds wel de game waar ik verreweg de meeste tijd ooit in gestoken heb. Als ik al die uren had kunnen werken had ik aardig geld verdiend :P

ontopic: TDU is volgens mij wel een aardig als je rond wilt rijden in een beetje realistische wereld, qua racegames is hiervoor al meer gezegt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
Bart© schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:12:
[...]

Zat ik ook aan te denken ja.. Ruitenwissers, knipperlichten... Het zit erop..
Anders heb je ook nog de 18 wheels of Steel-serie, maar dat is met trucks.
Ruitenwissers en knipperlichten? waar? Knippelichten mis ik eigenlijk wel bij tdu. (ik heb de pc versie)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
18 wheels of Steel > Top :) Truckers en bussen het liefst.
Bus sim 2008 hebk al gehad, maar die besturing is blokkerig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Vooral met alle aids (geweldig woord voor hulpmiddelen als ABS e.d. :X)
is het niet aides? (Wikipedia: Jared Has Aides)

Verder wil ik even melden dat als je een racesim wilt je moet kijken naar rfactor en liveforspeed, maar als je echt tussen gebouwen door wil dan zit je toch vast aan bepaalde games (TDU en dat soort).
en autorij sim is weldegelijk wat anders als autorace sim, beslis eerst wat je echt wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Anoniem: 156876 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:57:
Ik speel sinds gister GTR Evolution. Wat een heerlijk spel, maar wel moeilijk! Speel zelf met een Logitech G25.

Vooral met alle aids (geweldig woord voor hulpmiddelen als ABS e.d. :X) is het 1x een tikje teveel gas en je ligt gigantisch naast de baan. :+
Begin met de mini of de seat leon. Dit zijn FWD cars en goed te rijden. Voordat je die echt goed onder de knie hebt op elke baan ben je weer een jaar verder :-). Ik rij alleen maar in een Seat Leon (speciaal voor mij ontworpen door Rapha uit Italie). Persoonlijk vind ik het haast niet te doen als je meerdere auto's pakt. De afwisseling, auto/track is te groot om je zelf echt te verbeteren en goede tijden te doen. Of ik ben gewoon te slecht dat kan natuurlijk ook. Op zandvoort rij ik een lage 1:50.xxx met een Leon.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
loewie-643- schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 15:51:
Arcade
Race Driver GRID
Race07
GPLegends

De NFS Reeks
GP 1 t/m 4
EA F1 99/02 Challenge

TDU

Sims
rFactor
GTR
GTR2

En dit is nog alleen maar voor op de PC.
Vergeet trouwens ook het verschil tussen een arcade of een echte sim niet, en dan je met google best wel wat gevonden: wiki, www.racesimulations.com (erg voor de handliggend)

@ neo567 true! hij had ook google moeten gebruiken, overigens die link naar het ab artikel noemen ze GTA vice city als een auto race game. Dat vind ik nou ook weer net wat te ver gaan..
toon volledige bericht
Rare arcades heb jij hoor?
Die ik bold heb gemaakt vallen in de simcommunities toch écht onder simulators. GRID is idd pure arcade maar daar vallen Race07 of GPL absoluut niet mee te vergelijken.

En dan vergeet je nog Live for Speed, GT Legends, alle uitbreidingen op race07

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Na aanleiding van dit topic heb ik GTR Evo geïnstalleerd, de eerste serieuze race game die ik ooit gedaan heb. En ik ben onder de indruk. Ik ben bang dat ik een 2e hands stuurtje op de kop ga proberen te tikken om het wat speelbaarder te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Brons schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:00:
Na aanleiding van dit topic heb ik GTR Evo geïnstalleerd, de eerste serieuze race game die ik ooit gedaan heb. En ik ben onder de indruk. Ik ben bang dat ik een 2e hands stuurtje op de kop ga proberen te tikken om het wat speelbaarder te maken :).
En Evo is niet duur.
Voor Evo+race07 betaal je slechts 29euro.
Live for speed kost volledig trouwens ook maar £24 al begin ik me ernstig af te vragen of die game nog wel geupdated wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Liveforspeed word wellicht niet zo snel geupdate, maar zo is er wel meer ruimte om de huidige auto's te leren kennen. + dat het eigenlijk nog steeds rete-realistisch is (in vergelijking). en dat voor 30 euro. Ik heb er al 2 jaar plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12

boesOne

meuh

Brons schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:00:
Vet spel.. al de Nordschleife gereden?
Imho de beste Nords tot nu in een game.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Anoniem: 295814 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:47:
Liveforspeed word wellicht niet zo snel geupdate, maar zo is er wel meer ruimte om de huidige auto's te leren kennen. + dat het eigenlijk nog steeds rete-realistisch is (in vergelijking). en dat voor 30 euro. Ik heb er al 2 jaar plezier van.
Sterker, het is nog nooit zo lang geduurd dat LFS geupdated werd. Daarnaast was er een mogelijke update aangekondigd in december, maar horen we geen drol van de ontwikkelaars.. :/ En ja, ik heb LFS S2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik merk dat er nog een erg goeie sim word vergeten namelijk iRacing. Zelf nog nooit gespeeld maar dit is ook zeker een erg goed spel.
Enig nadeel is dat dit spel klauwen met geld kost, voor elke nieuwe baan/auto moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:57:
[...]

Sterker, het is nog nooit zo lang geduurd dat LFS geupdated werd. Daarnaast was er een mogelijke update aangekondigd in december, maar horen we geen drol van de ontwikkelaars.. :/ En ja, ik heb LFS S2..
Ja goed, ik vind dat die shirocco (of hoe je dat ook goed spelt) _als_ ie komt en het idee erachter is een auto met weinig afstelmogelijkheden te hebben voor meer close racing - dan mag ie van mij wel realistisch zijn.

Laatst nog eens Rfactor demo geinstalleerd maar jongens zeg! wat is dat slecht! die baan (zag ik het goed dat die textures in de bochten gewoon misbruikt werden? heel erg lelijk), die auto's....ze hebben nog niet eens een poging ondernomen ze er snel uit te laten zien! en de besturing, ik kon overal vol in de remmen zonder ook maar iets te laten blokkeren. Op de eerste baan reed ik (ok, wel AI) gewoon voorop, nog nooit die baan gezien en absoluut geen goeie lijnen te pakken.

En Race07 vind ik wel grappig, deze heeft grafisch een steentje (of zeg eerlijk meerdere steentjes) voor op LFS, maar daar mis ik het realisme, en de uitgebreide mogelijkheden die LFS wel heeft Race07 is meer touring car (en dat is ook leuk) maar LFS heeft meer auto's in verschillende klassen.

Dat LFS niet zo snel geupdate word, vind ik niet erg, de enige upgrade die ze van mij mogen doen is misschien de textures in de auto aanpassen. Voor de rest perfect. Ik zou er niet warm of koud van worden als er in een update dadelijk echt een pitcrew is....
Daar is het mij nooit om te doen, ik wil racen, koude banden/overhitte banden echte race lijnen volgen, en bovenal wil ik kunnen wennen aan de auto's, klooien met mn sets. Ik was echt ff van de kaart toen ze alle hotlaps ge-reset hadden. Dat was pas een slechte zet.

Echter zonder meer blijft LFS realistisch, en is er ook online genoeg te doen om je op een avondje mee te vermaken.

edit: Maar als ik die filmpjes van Rfactor nu nog eens bekijk kan het best zijn dat ik wat mis ofzo....ziet er wel weer goed uit. - waarom is de demo versie dan zo vernaggeld?

Iracing verteld in dat filmpje dat het noord amerikaanse banen heeft, als ik daar dan toch 12-13 euro per maand voor zou gaan betalen, zou ik ietsje meer verwachten

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 01-05-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Race07 wordt niet realistisch gevonden door mensen die niet genoeg met de setups spelen. De setups van race07/evo zijn veeeeeel te conservatief, waardoor overstuur haast niet bestaat. Met een beetje spelen rijdt race07/evo echt geweldig.
LFS heeft standaard wel leuke setups, straatwagens van LFS vind ik geweldig rijden. Racewagens wat minder.
rFactor vind ik zelf ook helemaal niks. Het gevoel in de FFB is verdomd crap, daarnaast zijn vele mods afgeraffeld en vaak met zeer slechte bandenphysics, net als GTR1 en GTR2. (Lees: ga een tikje over de limiet en de wagen is oncontroleerbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

GTR-evo en power & glory (GTR2 mod) vind ik heersen op dit moment _/-\o_

echte circuits, echte racewagens, echte racegeluiden! :)

ik weet, LFS heeft wel wat betere physics maar ik vind het spel zelf een beetje sfeerloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Shva op 01-05-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb altijd gtr2 gespeeld en een beetje rbr voor erbij. echter toen mijn stuurtje kapot ging, ben ik met simracing even gestopt.
Nu heb ik net een g25 besteld en ik vraag me af in hoeverre gtr2 nog gespeeld word tegenover evo en rfactor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12

boesOne

meuh

GTR2 is volgens mij nog steeds zeer populair. Het is het meest modbaar van de Simbin games. Ook is Power & Glory op GTR2 gebaseerd.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:34

Nyana

Who?!

Rfactorcentral.com _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wacky Wheels :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Shva schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:09:
GTR-evo en power & glory (GTR2 mod) vind ik heersen op dit moment _/-\o_

echte circuits, echte racewagens, echte racegeluiden! :)

ik weet, LFS heeft wel wat betere physics maar ik vind het spel zelf een beetje sfeerloos.
Eensch
MuSeLive schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:15:
Ik heb altijd gtr2 gespeeld en een beetje rbr voor erbij. echter toen mijn stuurtje kapot ging, ben ik met simracing even gestopt.
Nu heb ik net een g25 besteld en ik vraag me af in hoeverre gtr2 nog gespeeld word tegenover evo en rfactor?
GTR2 wordt nog steeds veel gespeeld, sommige leagues zijn overgegaan naar evo anderen niet. PnG is ook hot atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik race nog steeds in een league rond waar we gebruik maken van GTR2, maar we denken na om over te stappen naar GTR Evo.
Verder als iemand denkt dat RACE07, GTR Evo geen sim is. Probeer voor de gein maar is hard te rijden, heb je bakken met grip is het simpel dan trap je niet hard genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Dutch3men schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:41:
Ik race nog steeds in een league rond waar we gebruik maken van GTR2, maar we denken na om over te stappen naar GTR Evo.
Verder als iemand denkt dat RACE07, GTR Evo geen sim is. Probeer voor de gein maar is hard te rijden, heb je bakken met grip is het simpel dan trap je niet hard genoeg ;)
En de standaard setups zijn heel erg conservatief en onderstuurd. Daar moet je ook mee spelen.

Zit zelf ook nog in een GTR2 league. Daarnaast join ik soms een GTL league race. Mag van die mensen gewoon joinen als er plaats is en ik tijd heb.

Zit erover te denken om in te stappen in het S2000 (Dus WTCC+STCC) kampioenschap van racedepartment. Maar zit met tijd.. En eigenlijk wacht ik op het moment dat de GTR2 league van nu naar GTR Evo gaat. :/ Vind GTR2 niet meer zo prettig rijden sinds ik Evo heb.

LFS heb ik wel, maar zit niet in een league en ben nauwelijks online. Komt vooral omdat ik gewoon nog niet snel genoeg ben in dat spel.

[ Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 02-05-2009 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
richard burns rally is een leuke rally sim, er zijn nu ook nog redelijk wat nieuwe addon autos en stages voor te downloaden.

de rbr community is vooral op bhmotorsports forum erg actief. linkje

[ Voor 39% gewijzigd door dragon9114 op 02-05-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
dragon9114 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:00:
richard burns rally is een leuke rally sim, er zijn nu ook nog redelijk wat nieuwe addon autos en stages voor te downloaden.

de rbr community is vooral op bhmotorsports forum erg actief. linkje
Alleen is RBR bijna nergens meer te vinden in winkels en draait het niet goed op Vista ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
GAIAjohan schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:56:
[...]

Alleen is RBR bijna nergens meer te vinden in winkels en draait het niet goed op Vista ;(
ik weet niet welke vista jij hebt maar bij mij doet hij het goed en ik gebruikt vista 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
dragon9114 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:51:
[...]

ik weet niet welke vista jij hebt maar bij mij doet hij het goed en ik gebruikt vista 32bit.
Vista64 hier. maar heb daarnaast ook XP draaien (wat ik eigenlijk altijd gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op zondag 03 mei 2009 @ 02:46:
[...]

Vista64 hier. maar heb daarnaast ook XP draaien (wat ik eigenlijk altijd gebruik).
Ik moest lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 09:36
he ik heb net TDU geinstalleerd maar wat zijn de realistischte instellingen.
ik vind het nu niet geweldig
erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
TDU is dan ook niet realistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

erik23 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:29:
he ik heb net TDU geinstalleerd maar wat zijn de realistischte instellingen.
ik vind het nu niet geweldig
erik
TDU is verre van realistisch. Is ECHT een arcade game. Het is vooral leuk om in de 'online' vrije wereld te rijden en te strijden met anderen om bepaalde cups. Maar realistisch, nee echt niet. Zoals eerder gezegd, kies dan voor GTR Evo

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Download 1 van deze demo's eerst maar om te proberen:
LFS
GTR Evo demo
Race07 demo
STCC demo

GTR Evo, Race07 en STCC zijn in feite hetzelfde spel. Alleen andere typen wagens.

Ik vind zelf atm STCC het tofst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ter info : GTR Evolution heeft momenteel wat setup issues die niet goed tot hun recht komen. Vleugel standen die het verkeerde effect hebben en slijtage bijvoorbeeld die keihard vast is gezet en 0,0 variabel is :/

De basis Race07 is stiekem ook leuker om te rijden met WTCC vind ik zelf.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
nero355 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:23:
Ter info : GTR Evolution heeft momenteel wat setup issues die niet goed tot hun recht komen. Vleugel standen die het verkeerde effect hebben en slijtage bijvoorbeeld die keihard vast is gezet en 0,0 variabel is :/

De basis Race07 is stiekem ook leuker om te rijden met WTCC vind ik zelf.
Eens, al zijn de STCC circuits leuker :P.

Wagens zijn toch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 23:11
3d rijsimulator

http://www.3drijsimulator.nl/

Dit is gewoon een echte rijsimulator door nederland en omliggende landen dacht ik.
Het is opzich wel leuk. Alleen grafisch iets minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Sir.roYa schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:04:
3d rijsimulator

http://www.3drijsimulator.nl/

Dit is gewoon een echte rijsimulator door nederland en omliggende landen dacht ik.
Het is opzich wel leuk. Alleen grafisch iets minder mooi.
En het heeft +/- de slechtste physics ooit gevoeld :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar een goede race sim. Ik heb de LFS demo al vaak gespeeld maar twijfel nog of het wel leuk is en veel gespeeld wordt. RFactor (niet orgineel) heb ik ook redelijk vaak gespeeld, alleen de graphics van de meeste mods en banen zijn echt vreselijk slecht. Daarnaast vindt ik de wagens niet zo fijn rijden als bijvoorbeeld F1 challenge.

Gisteren ook maar even de F1 2009 Mod gedownload voor F1 Challenge, Ziet er goed uit en rijdt erg fijn :) Heb nu inmiddels F1 1994 tot 2009 :)

F1 2009 van Codemasters duurt me te lang en zal pas in 2010 uitgebracht worden en of Rfactor 2 iets gaat worden.... wat denken jullie van Rfactor 2?

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Descriptor schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:34:
RFactor (niet orgineel) heb ik ook redelijk vaak gespeeld, alleen de graphics van de meeste mods en banen zijn echt vreselijk slecht.
Dan doe je iets verkeerd : rFactor + F3 mod + Zolder = Meeste lol die ik ooit heb gehad en daarom ook rFactor gekocht sinds een weekje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52

DaWaN

'r you wicked ??

RFactor (niet orgineel) heb ik ook redelijk vaak gespeeld, alleen de graphics van de meeste mods en banen zijn echt vreselijk slecht.
Ligt ook helemaal aan de mod hè.
Ik vermaak mij nog prima met de Historic GT & Touring Car mod op één van de VirtuaLM banen (Rouen of Mid-ohio).
F1 1979 is ook écht heerlijk.

Probeer gewoon eens wat mods uit de rFactorcentral Hall of fame, die zijn echt wel goed hoor :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
DaWaN schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:25:
[...]

Ligt ook helemaal aan de mod hè.
Ik vermaak mij nog prima met de Historic GT & Touring Car mod op één van de VirtuaLM banen (Rouen of Mid-ohio).
F1 1979 is ook écht heerlijk.

Probeer gewoon eens wat mods uit de rFactorcentral Hall of fame, die zijn echt wel goed hoor :)
de GP2 en V8 Supercars mods waren echt bout. F1 1979 is daarintegen wel 1 van de betere, de Formule Nippon mod was ook erg leuk te doen evenals de renault megane cup. Mischien moet ik maar weer in League's gaan rijden want dat heb ik met F1C altijd gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
he,
ik zoek meer iets met vrij rondrijden zoal 3d rijsmimulator.
en om nou 20 euro ervoor uit te geven vind ik ook niet geweldig.
erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erik, je hoeft de groeten niet te doen :) we kunnen zien dat jij het was die het zei, het staat er meestal al bij, geen flauw idee hoe ze dat bij tweakers zo cool hebben kunnen doen. Sweet! :)

anyhow, als je TDU niks vind, en je wilt geen 20 euro uitgeven, houden mijn aanbevelingen wel een beetje op, en ik geloof die van anderen ook wel. Maar misschien spreek ik voor mn beurt.

edit:
Bij mijn weten zijn er geen free roaming games die echt free roaming zijn. Alles zit verbonden met missies, scenario's etc. een GTA vice city en dat soort, is free roaming, zolang je maar niks wil doen. De andere 3d sims, zijn meer op racen gericht, ik denk gewoon dat er afgezien van de door jou aangehaalde 3d rij sim, geen of weinig game makers zijn die denken: Free roaming, car driving, doing nothing, endless roads, yes! profit!

Ook om de game binnen de perken te houden, en ergens een eind aan te breien, zit alles vast aan een bepaald verhaal. En zonder geld uit te geven, kom je toch niet voorbij de flash games denk ik echt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 295814 op 20-05-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
heb een tdu.
met mijn oude medion stuur speelt het wel gijnig.
maar ik hou het wel vol met de rest.
btw collin mc ray dirt lijkt me ook best gijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar een goede race sim. Ik heb de LFS demo al vaak gespeeld maar twijfel nog of het wel leuk is en veel gespeeld wordt. RFactor (niet orgineel) heb ik ook redelijk vaak gespeeld, alleen de graphics van de meeste mods en banen zijn echt vreselijk slecht. Daarnaast vindt ik de wagens niet zo fijn rijden als bijvoorbeeld F1 challenge.

Gisteren ook maar even de F1 2009 Mod gedownload voor F1 Challenge, Ziet er goed uit en rijdt erg fijn :) Heb nu inmiddels F1 1994 tot 2009 :)

F1 2009 van Codemasters duurt me te lang en zal pas in 2010 uitgebracht worden en of Rfactor 2 iets gaat worden.... wat denken jullie van Rfactor 2?
De userbase voor echte sims is zowiezo vrij klein, de meeste mensen spelen toch liever Need for Speed en Grid omdat dit er mooier uit ziet. LFS heeft een kleine actieve userbase, die waarschijnlijk weer een impuls krijgt als ze eindelijk die nieuwe patch met die volkswagen releasen. Hetzelfde geld voor rFactor, het probleem bij rFactor is alleen dat het lastiger is om pickup races te rijden omdat de userbase ook nog eens heel erg verspreid is door de vele mods. Bij LFS is dat altijd wat makkelijker geweest (ik durf niet te zeggen of dat nog steeds is, ik heb al een jaar geen pickup races meer gereden) Als je in een league gaat rijden heb je daar niet zo'n last van en komt iedereen gewoon op het afgesproken tijdstip online.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

GAIAjohan schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:31:
[...]

Rare arcades heb jij hoor?
Die ik bold heb gemaakt vallen in de simcommunities toch écht onder simulators. GRID is idd pure arcade maar daar vallen Race07 of GPL absoluut niet mee te vergelijken.

En dan vergeet je nog Live for Speed, GT Legends, alle uitbreidingen op race07
heb je helemaal gelijk in die bolds zijn zeker sims!!! ik weet niet waar hij het vandaan haalt dat het arcade is......

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 10:44

Shva

aka Jos_theboss

mischien is zijn naam Tom coronel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, je hebt me op een idee gebracht zeg...

Spel ziet er niet uit, maar het rijdt wel gaaf!

Moet wel zeggen dat ik de nodige moeite ondervind om het ding op de baan te houden en een beetje fatsoenlijke rondetijden te rijden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Moeilijk != realistisch
rF-modders hebben mijns inziens teveel de nijging een auto onbestuurbaar te maken zelfs op lage snelheid. En dat terwijl een racewagen juist makkelijk bestuurbaar hoort te zijn. Iedereen kan een rondje in een racewagen rijden als ie t niet op de limiet doet of normale snelheden rijdt.
@ 200kmh is een racewagen makkelijker te besturen dan een straatauto, en toch is dat in veel rf mods niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

GAIAjohan schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:05:
Moeilijk != realistisch
rF-modders hebben mijns inziens teveel de nijging een auto onbestuurbaar te maken zelfs op lage snelheid. En dat terwijl een racewagen juist makkelijk bestuurbaar hoort te zijn. Iedereen kan een rondje in een racewagen rijden als ie t niet op de limiet doet of normale snelheden rijdt.
@ 200kmh is een racewagen makkelijker te besturen dan een straatauto, en toch is dat in veel rf mods niet zo..
Je kan vraagtekens zetten bij de juistheid van de physics, maar de genoemde spellen zijn toch echt nog steeds sims.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
MikeyMan schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Zo, je hebt me op een idee gebracht zeg...

Spel ziet er niet uit, maar het rijdt wel gaaf!

Moet wel zeggen dat ik de nodige moeite ondervind om het ding op de baan te houden en een beetje fatsoenlijke rondetijden te rijden... :X
Dat is ook de kunst van het vak :). Vanwege de regels van 2009 , moet je dus ook gedoseerd gas geven omdat TC niet meer ingebouwd is. Teveel gas = Spinnen dus het vergt oefening, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het echt gaaf om met 22 man te racen. Je moet ook een beetje spelen met je setup, want de kleinste verandering in je setup kan er al voor zorgen dat je vrijwel niet meer spint. Dit gaat meestal wel ten koste van iets anders (grip/snelheid/tractie).

Helaas ziet F1C er niet meer zo super uit, maar het spel is dan ook uit 2003. Hoewel in 2010 er een nieuwe F1 game uitkomt van codemasters , verwacht ik niet dat deze zo mod friendly zal zijn... maar dat is een kwestie van afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Descriptor op 18-06-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Marzman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:14:
[...]
Je kan vraagtekens zetten bij de juistheid van de physics, maar de genoemde spellen zijn toch echt nog steeds sims.
de spellen zelf zijn sims ja. maar ik zet toch erg vaak mijn vraagtekens bij de physics mods van sommige teams. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leuk; ik begin met race07... Gaat als een tiet, voelt goed aan, na een tiental rondjes redelijk op snelheid...

Dus; race... Ging onwijs goed, aardig opgeklommen... Gaan m'n rondetijden ineens een bak omhoog zeg... Banden verrot!

Die zag ik niet aankomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Net met 25 mini's op de Nordschleife... Wat een event zeg. Racedepartmental had het weer netjes voor elkaar. Redelijk wat geoefend, maar in quali rijden de beste gewoon 30 seconden sneller. _/-\o_
Desalniettemin kwam ik in de race nog redelijk naar voren. Race 1 ben ik niet gefinished, maar reed ik al 13e. 2e race wel gefinished als 10e van de 25. Al met al zeer tevreden.
Het is toch wel erg leuk om te kunnen racen met alleen maar serieuze racers. Geen wreckers, maar serieuze simulatie! Doen ze goed!

Meer mensen die weleens races rijden op Racedepartmental?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ik race wel op racedepartment.

Pagina: 1