Nieuwe desktop. even wat tips nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

• kraai_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2021
aankomende maand wil ik een nieuwe desktop kopen, maar aangezie ik niet helemaal meer zit in de nieuwste hardware types enzo heb ik wat meningen/advies nodig.

wat moet het kunnen:
- het moet ALLES kunnen (nee grapje)
- het moet vooral zonder problemen meerdere zware applicaties kunnen draaien zonder dat ik daar zelf met me gewone werk er geen last van heb.
- het draait 24/7 dus een goede koeling en kwaliteit is van belang.
- het moet goed uitbreidbaar zijn. moet eventueel geheugen modules bij kunnen prikken. moet ook een goed aantal slots hebben voor hardeschijven aangezien ik nog wel eens wat anders OSes erbij prik.
- de primaire hdd moet goed snel zijn. de andere maken niet uit(liefst wel zo stil moglijk. staat snachts namelijk ook aan en dan wil ik geen gekraak horen uiteraard)
- de drivers voor de kaarten moeten ook beschikbaar zijn (closed) voor ubuntu (heeeeeel belangrijk anders heb ik er niks aan)
- ik zou graag nog de optie hebben om binnenkort op een 1g lan te gaan werken.
- genoeg aansluitingen hebben voor usb enz.
- moet twee beeldschermen kunnen draaien. liefst zou ik nog een derde hd 37" beeldscherm erbij willen draaien voor als ik een film wil opzetten en daarnaast gewoon me pc ook toegankelijk wil hebben. (3 beeldschermen is veel gevraagd ik weet het)
- voeding moet stabiel zijn. wil geen prut hebben die geen pieken aan kan.
-moet er een hd beeldscherm op aankunnen sluiten (alleen beeld deel dus dvi->hdmi zou genoeg moeten zijn)
- moet een geluidset via optisch kunnen aansluiten.
- had ik al gezegd dat ie twee dvi schermen tegelijk moet aansturen? twee 24inch! Samsung Syncmaster 2443BW
- misschien nog de optie om een tweede videokaart er later bij te prikken. heeeeeeeeeel misschien.

dit is wat ik op alternate bij elkaar geklikt heb
:
klik

Mijn vraagjes
- is dit een systeem dat goed bij elkaar past? zijn sommige dingen misschien overkill doordat andere onderdelen niet goed met de andere snelheden kunnen?
- is de GTX285 zijn meerwaarde ook waard op de ATI Radeon HD4890 ? (kan het beste wel een nvidea kaart hebben aangezien ik primair ubuntu draai)
- ik had ergens op toms hardware een vergelijking van hd schijven gezien, hierin stond de seagate .11 serie qua snelheid net onder de raptor schijf. nu is de .12 serie van seagate net nieuwe. is deze qua snelheid nog een flinke verbetering? misschien zelfs sneller dan een raptor? ik wou namelijk eerst een raptor halen maar deze zijn aanzienlijk duurder.
- is seagate een beetje een goed merk?
- ik kan via een verloop stekker dvi->hdmi toch gewoon het volledige van mijn 37" hd beelscherm nuttigen (zonder het geluid dan). dvi is toch gewoon hetzelfde als wat er op een hdmi kabel wordt gezet alleen dan zonder het geluid, of zit hier nog een verschil in?
- de voeding die ik gekozen heb is dit een beetje een goede. ik wil wel een voeding die wat aankan en niet bezwijkt onder pieken. ik heb deze maar blind gekozen dus hier heb ik wel wat advies voor nodig. is het aantal vermogen ook voldoende voor dit systeem?
- het ram gehuegen heb ik qua merk ook blind gekozen. is er nog een groot verschil in de merken?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55
- is dit een systeem dat goed bij elkaar past? zijn sommige dingen misschien overkill doordat andere onderdelen niet goed met de andere snelheden kunnen?
Heb je dit moederbord met een speciale reden gekozen? Er zijn diverse goedkopere moederborden die ook voldoen
- is de GTX285 zijn meerwaarde ook waard op de ATI Radeon HD4890 ? (kan het beste wel een nvidea kaart hebben aangezien ik primair ubuntu draai)
Benchmarks! De GTX 275 is ongeveer vergelijkbaar met de HD4890 (reviews: Radeon HD 4890: AMD's opgevoerde HD 4870 getest )
Bijv: reviews: Twee HD 4890's in CrossFire versus de GTX295 (niet de 285,maar de 295)
- ik had ergens op toms hardware een vergelijking van hd schijven gezien, hierin stond de seagate .11 serie qua snelheid net onder de raptor schijf. nu is de .12 serie van seagate net nieuwe. is deze qua snelheid nog een flinke verbetering? misschien zelfs sneller dan een raptor? ik wou namelijk eerst een raptor halen maar deze zijn aanzienlijk duurder.
Qua access time of transfer snelheid?
- is seagate een beetje een goed merk?
Ja hoor? Bekijk gewoon wat harddisk benchmarks en prijs/kwaliteit vergelijken ;)
- de voeding die ik gekozen heb is dit een beetje een goede. ik wil wel een voeding die wat aankan en niet bezwijkt onder pieken. ik heb deze maar blind gekozen dus hier heb ik wel wat advies voor nodig. is het aantal vermogen ook voldoende voor dit systeem?
Prima voeding, voor de rest: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
- het ram gehuegen heb ik qua merk ook blind gekozen. is er nog een groot verschil in de merken?
Bekijk even de QVL van je moederbord voor ondersteunde geheugentypes ;)

Verder verwijs ik je naar [BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009 aangezien daar de hele discussie al gevoerd wordt (kun je zien wat er momenteel gekozen wordt). Voor aanschaf kun je terecht in [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

Wat is je budget?
- het moet vooral zonder problemen meerdere zware applicaties kunnen draaien zonder dat ik daar zelf met me gewone werk er geen last van heb.
3d modeleren, gamen, photoshop of welke applicatie hebben we het over?

[ Voor 18% gewijzigd door asfaloth_arwen op 19-04-2009 17:00 ]

Specs

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Je kan best via "RML genereren" in de pricewatch werken, dan ziet iedereen onmiddellijk waar het over gaat + kan je alle info erover ophalen.
Kijk ook eens in [BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009 daar zie je gelijk wat allemaal samenpast.

En voor vragen over nieuwe systemen zijn er aparte topics die niet gesloten worden door mods als ze ze tegenkomen zoals deze ws [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

• kraai_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07-2021
Heb je dit moederbord met een speciale reden gekozen? Er zijn diverse goedkopere moederborden die ook voldoen
nee heb niet speciaal voor dit moederbord gekozen. ik meende te herinneren dat asus de wat betere moederborden had. ik wil wel graag genoeg sata slots te hebben om eventueel wat hdds erbij te prikken.
sli zou ik ook nog wel als optie willen hebben en een onboard sound met optisch out is ook wel iets dat ik graag wil.
wat is een beter alternatief en wat zou ik dan als belangrijke dingen missen?
Qua access time of transfer snelheid?
transfer snelheid. de raptor zat op 102MBs en de .11 zat op 99.2MBs
Ik weet niet of de .12 nog een verbetering que transfersnelheid oplevert. als deze nog meer naar de raptor trekt dan vind ik de raptor niet heel aantrekkelijk meer voor dat geld.
3d modeleren, gamen, photoshop of welke applicatie hebben we het over?
vuze loopt ALTIJD op de achtergrond. daarnaast staat photoshop vaak aan en meerdere programmeer taken(die zijn dus niet zo zwaar). gamen moet hij ook goed aankunnen. wil toch wel flight sim op de twee 24"schermen kunnen spelen.
maar wil dus ook graag als ik een hd film op heb staan dat ik gewoon me vuze aankan laten staan en alle andere programmas. of dat ik gewoon het tweede beeldscherm de hd film kan zetten en op het eerste beeldscherm gewoon me desktop spullen bij kan.

bedankt voor de links. die ga ik even bekijken , dnek dat ik er dan ook wel groten deel uit ga komen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.