Helemaal mee eens.
Je suggereerde echter dat TDP niets zegt omdat een krachtigere processor minder hard hoeft te werken.
Volgens mij is dat maar deels waar, hij hoeft inderdaad minder hard te werken.
Toch denk ik dat hij, zeker bij alleen afspelen, minder zuinig zal zijn op deze load dan een e-processor.
Als ik bijvoorbeeld bij Ome Tom de load bij het afspelen van Blu-Ray bekijk zie je inderdaad dat de krachtigere processors minder load hebben.
Echter zijn de verschillen in mijn ogen niet groot genoeg om het verbruik te compenseren.
Hoeveel links naar testen en reviews heb jij al gepost in dit draadje?
Ik 9 stuks....
Dus hoe bedoel je ik kom alleen met 'ik vind' ?
Als je zelf niets bij wilt dragen, houd je mond dan...
Wil je wel iets bijdragen: weerleg mijn berichten dan met feiten.
Reviews doen er niet toe in de discussie die wij hadden.
Wij hadden de discussie over wat de HTPC moest doen, alleen spelen of ook downloaden en andere extra taken. Welke processor je dan kiest is een gevolg van die discussie.
Voor díé discussie kwam je alleen met 'wikipedia zegt' en 'ik vind...'.
De discussie over welke processor je moet nemen kan je pas echt voeren als je weet wat de HTPC moet doen.
Nu dat dus duidelijk is hebben jouw reviews wél zin en kan je inderdaad zien dat de 5050e in de problemen zou kunnen komen.
Daarom ben ik het dus pas ná de post van Marc Rademaker met je eens.

En het feit dat je zelf ook het risico niet neemt om een 5050e erin te gooien bewijst maar eens mijn gelijk: Het is een advies aan de massa. Daarbij moet je niet het risico lopen dat je iets promoot want in de praktijk niet toerijkend is.

Er wordt regelmatig in dit topic en vooral Het Grote HTPC-topic aangegeven at een 4850e de 1080p al zou moeten kunnen met puur CPU.
Dus als advies zou de 5050e niet verkeerd zijn, mits je de HTPC dus puur voor afspelen zou gebruiken.
Dat ik zelf een krachtigere zou kiezen voor de zekerheid en vooral ook voor de toekomst is mijn keuze.
Ik wil echter mijn persoonlijke mening liever niet in een BBG door drukken, dus zolang de 5050e zou voldoen zou ik die adviseren.
Echter, wederom na de post van Marc Rademaker, is duidelijk dat de HTPC meer moet doen. Dan zal ik ook nooit meer de 5050e adviseren.
Dan eerder de 7750 inderdaad, en de 5050e als zuinige optie voor een afspeel HTPC of de X3 als je nóg meer wilt.
Misschien voel ik me nu wel onterecht aangevallen, maar ik probeer de hele tijd te helpen om de beste htpc samen te stellen. Met argumenten en onderbouwingen.
En daarnaast heb ik vanaf het begin gezegd dat je naast een goede processor ook een energiezuinige processor moet noemen, zodat mensen een alternatief hebben.
Ook natuurlijk zeggen waarom er toch voor een betere processor is gekozen.
Dit soort alternatieven worden al jaren geplaatst. De ene keer bij de processor, de andere keer bij de videokaart. (etc)
Laat ik dan voorop stellen dat ik jou niet persoonlijk wil aanvallen.
Ik begrijp jouw hardwarekeuzes ook volkomen vanuit jouw oogpunt van de functies van een HTPC.
Omdat mijn oogpunt anders was kónden we het gewoon niet eens zijn.
Nu wij dus op één lijn zitten door de functies van een HTPC te definiëren ben ik het met jouw keuzes een en zal ze ook steunen.
Ik waardeer jouw bijdrage aan dit topic dan ook zeer, het probleem was gewoon dat wij een meningsverschil hadden, niet een op feiten gebaseerde discussie.
offtopic:
Laten we verdere discussie maar in DM doen als het niet over de HTPC-hardware gaat.