Wel allereerst ben ik nieuw hier op dit forum,dus srry als er simpele dingen door me gevraagd worden;)
Ik ben van het nivo dat ik een paar pc's zelf heb gebouwd door de jaren heen en dat was redelijk te doen daar je als hobbygenoot genoeg leert van mensen om je heen.
let wel ik doe dit puur als hobby ik heb in mijn dagelijks werk totaal niks met computers te maken dus al dat ik weet is puur selflearning,mijn dagelijks werk is het bouwen van klantgerichte zuig/blaas machine's meestal voor de industrie
Ok back to topic
ik ben de volgende uitdaging begonnen ik ben begonnen aan een heuse netwerkopslag van om te beginnen 6 TB
dit is de machine die het gaat doen
voeding coolermaster powersupply 700 watt modulair
processor intel core 2 duo e8400 3.00 ghz
moederbord(serverboard) intel s3210 shlx is3210 glan
werkgeheugen 2x2gb ddr2 sd ram van kingston
tower (kan tot 20 schijven bevatten) lian li big tower pc-201a
besturingssysteem windows xp pro
brander/cdrom nec alles speel/brand geval
schijven om te beginnen 6 WD van 1 TB sata300 32 mb schijven
het moederbord heeft ook 2 pci-x sloten voor ltr 2 extra sata controllers erin te plaatsen
de opstelling is als volgt 1 game pc met xp-pro met een duo core 3.2 ghz
1 download en kinder computer met xp-home en een enkele 2.9 ghz processor
canon netwerkprinter/scanner
xbox 360 elite +50 inch plasma scherm
nu denk ik dat ik er ben omdat alles werkt en kan films streamen van de opslag vandaan kan de printer gebruiken kan scans gewoon goed terug vinden,dus nu zie ik je denken wtf is dan je vraag en/of je probleem
het is voor mij compleet nu dat server en of netwerk beheer dus tips zijn nu van harte welkom
-onderhoud?
-beheer?
-wat kan ik automatiseren?
-24/7 aanlaten?
dit is wat mij zo te binnen schiet en ik denk dat de rest wel zal volgen naar mate ik reactie's ga krijgen
de reden dat ik dit allemaal zo gekozen heb is in overleg gegaan met zoeken en vragen aandiverse mensen in mijn omgeveing en natuurlijk kan ik hun het wel vragen maar daar leer ik te weinig van want het is hun werk en ik hoop hier meer teleren daar we allemaal hobbyidioten zijn hier neem ik aan hahahah
zo let my class begin
Ik ben van het nivo dat ik een paar pc's zelf heb gebouwd door de jaren heen en dat was redelijk te doen daar je als hobbygenoot genoeg leert van mensen om je heen.
let wel ik doe dit puur als hobby ik heb in mijn dagelijks werk totaal niks met computers te maken dus al dat ik weet is puur selflearning,mijn dagelijks werk is het bouwen van klantgerichte zuig/blaas machine's meestal voor de industrie
Ok back to topic
ik ben de volgende uitdaging begonnen ik ben begonnen aan een heuse netwerkopslag van om te beginnen 6 TB
dit is de machine die het gaat doen
voeding coolermaster powersupply 700 watt modulair
processor intel core 2 duo e8400 3.00 ghz
moederbord(serverboard) intel s3210 shlx is3210 glan
werkgeheugen 2x2gb ddr2 sd ram van kingston
tower (kan tot 20 schijven bevatten) lian li big tower pc-201a
besturingssysteem windows xp pro
brander/cdrom nec alles speel/brand geval
schijven om te beginnen 6 WD van 1 TB sata300 32 mb schijven
het moederbord heeft ook 2 pci-x sloten voor ltr 2 extra sata controllers erin te plaatsen
de opstelling is als volgt 1 game pc met xp-pro met een duo core 3.2 ghz
1 download en kinder computer met xp-home en een enkele 2.9 ghz processor
canon netwerkprinter/scanner
xbox 360 elite +50 inch plasma scherm
nu denk ik dat ik er ben omdat alles werkt en kan films streamen van de opslag vandaan kan de printer gebruiken kan scans gewoon goed terug vinden,dus nu zie ik je denken wtf is dan je vraag en/of je probleem
het is voor mij compleet nu dat server en of netwerk beheer dus tips zijn nu van harte welkom
-onderhoud?
-beheer?
-wat kan ik automatiseren?
-24/7 aanlaten?
dit is wat mij zo te binnen schiet en ik denk dat de rest wel zal volgen naar mate ik reactie's ga krijgen
de reden dat ik dit allemaal zo gekozen heb is in overleg gegaan met zoeken en vragen aandiverse mensen in mijn omgeveing en natuurlijk kan ik hun het wel vragen maar daar leer ik te weinig van want het is hun werk en ik hoop hier meer teleren daar we allemaal hobbyidioten zijn hier neem ik aan hahahah
zo let my class begin