• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-05 15:17
Nu mijn 8600GT bezweken is, wil ik wel een nieuwe videokaart. maar ik wil niet teveel uitgeven, ongeveer zo'n 80 euro op zijn hoogst. Welke videokaart is dus goed compatible met mijn systeem, zodat de rest geen bottelneck is?

Ohja, ik had een 9600GT/9500GT in gedachten. En deze computer hoeft niet een paar jaar mee te gaan, Crysis op medium spelen is al goed. :P

CPU: Intel Pentium 4 @ 3.2GHz, Hyperthread
RAM: 2GB aan DDR1 ram lopend op 200MHz
Mobo: Geen idee, Acer prak, en als ik het zou posten hebben jullie er niets aan. Lijstje is verwijderd omdat er *sommigen* gaan zeuren.
Voeding: 350 watt.

[ Voor 111% gewijzigd door ikt op 16-04-2009 16:56 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

In **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? staat heel goed uitgelegd hoe je een videokaart kunt kiezen, het is niet de bedoeling dat iemand anders dat voor je gaat doen. Ook schiet het niet echt op om zo'n ellenlange lijst met onnodige informatie te posten, post gewoon kort welke hardware in je computer zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Mad Marty op 16-04-2009 15:31 ]

Rail Away!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
What he says :)

Best volledige specs geven zoals mobo en dergelijke

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:15

g0tanks

Moderator CSA
Voor rond de €80 kom je bij ATI uit op de 4760, bij NVIDIA op de 9600GT.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• ikt
En wat nou als ik er niet uitkom @ Mad Marty/Graviton? Ik ben ook niet achterlijk en in dat topic staat geen ene ruk over hoe goed iets werkt met een bepaald soort systeem. Ik ben niet van plan om in mijn ouwe computer een überkaart te stoppen waar ik uiteindelijk toch niets meer mee kan dan een kaart die niet goed genoeg is..

@ g0tanks: Thanks :D Zoiets had ik ook al in gedachten.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-04 15:19
Heb je niet een AGP kaart nodig? heb je een 478 socket of 775?
Nvm, volgens mij is hij er niet eens in AGP.

[ Voor 29% gewijzigd door thijszor op 16-04-2009 16:58 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 15:15

Mystikal

It never hurts to help!

ikt schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:55:
En wat nou als ik er niet uitkom @ Mad Marty/Graviton? Ik ben ook niet achterlijk en in dat topic staat geen ene ruk over hoe goed iets werkt met een bepaald soort systeem. Ik ben niet van plan om in mijn ouwe computer een überkaart te stoppen waar ik uiteindelijk toch niets meer mee kan dan een kaart die niet goed genoeg is..

@ g0tanks: Thanks :D Zoiets had ik ook al in gedachten.
Wellicht iets minder hoog van de toren blazen, aangezien het al niet gewenst is dat je uberhaupt een topic als deze opent. Daar is tweakers niet voor. Er zijn genoeg review sites te vinden via google. Daarnaast kun je ook nog lering trekken uit de Best Buy Guides van Tweakers.

Basement Bios ---- Exo-S

• ikt
Het is inderdaad niet handig als iedereen een vraag stelt, maar er zijn geen reviews waar er met een Pentium 4 wordt getest. Er wordt niet vermeldt dat je hier geen topic mag openen met een vraag. Want in de meeste gevallen kom je er ook gauw uit. Reviews heb ik ook al op zitten zoeken, maar ik zit nog steeds te twijfelen. En in dát geval mag er wel een topic mogen worden geopend. Aan de BBG heb ik ook niet veel, die gebruiken hardware die in vergelijking met mijn antieke systeem vele malen beter zijn.

En ik heb PCI-E ja. Een 4670 is wel een goede keuze, aangezien een 9600GT.
Pagina: 1